PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir eteği, krank arası mesafe ?



Sayfa : [1] 2

Mengu16
27 Haziran 2015, 22:58
Piston üst ölü nokta silindirin bitimine sıfırken, silindir eteği kranka sıfır oluyor normalmidir ? CG 200 balansörlü krank ve CG 200 65.5mm silindir aldım. Silindirin üzerinde biraz boşluk mu kalacak yoksa silindirin eteğinden tornada biraz aldırayım mı ? 56.5mm CG 125 silindirinin eteği 2.8 cm. CG 200 65.5mm silindirin eteği 3.1 cm. Yeni silindirin eteğinden 3 mm aldırmak gerekir mi yoksa piston tam tepe noktada olmayacak mı ?
Fotoğrafları ekledim aşağı :)
http://108.imagebam.com/download/bkydbz1cujnMW-8e78CjgA/41840/418397972/IMG_20150627_223830a.jpg
http://108.imagebam.com/download/k9OAvVfLWfs3x8MWojMSaQ/41840/418397968/IMG_20150627_223724a.jpg

mterayes26
28 Haziran 2015, 00:52
vurmuyorsa hiç sıkıntı değil , yoksa her ucu bklu değnek . Biyel uzasa veya etek kısalsa zamanlama şaşabilir

Mengu16
28 Haziran 2015, 00:58
Karteri açmadan önce üst kapak ve silindiri çıkardığımda yeni silindiri koyup bi deneyeceğim. Silindir eteği krank'a sürtüyor mu diye. Eski ve yeni kranklarımın strokları farklı olsa da volan çapı aynı sonuçta. 125-150cc silindirlerin etek boyu, alt çıkıntı kısmı 2.8 santim. Yeni silindirde 3.1 santim ölçtüm. Bu uzunluk artışı sorun olur mu acaba ?

boora
28 Haziran 2015, 01:42
Kartele koymadan belli olmaz bence piston asagida kalabilir. Gozden kacirdigin bir yer olabilir. Tornada silindirin altindan aldirirsin sikinti olursa da

mterayes26
28 Haziran 2015, 03:20
DOSTUM motoru döndür bakalım sürtecek mi , olmazsa silindir eteğini aldırınca düzelir 3 cm faln

cenkito
28 Haziran 2015, 08:52
silindir etegi kranka degmiyorsa ellemene gerek yok.

resimler ucmus :)

Mengu16
28 Haziran 2015, 09:08
silindir etegi kranka degmiyorsa ellemene gerek yok.

resimler ucmus :)
Resimleri görebiliyorum, resimleri yüklediğimden farklı bi bilgisayardan girdiğim halde. Sizinle aynı durumdayım yani. Sayfayı bi yenilerseniz resimler gelir belki.

cenkito
28 Haziran 2015, 09:19
sorun bende de olabilir
firefox ve chrome ekran cıktısı

http://i.hizliresim.com/QAjkBG.jpg

http://i.hizliresim.com/XvZnkj.jpg

Mengu16
28 Haziran 2015, 09:32
sorun bende de olabilir
firefox ve chrome ekran cıktısı

http://i.hizliresim.com/QAjkBG.jpg

http://i.hizliresim.com/XvZnkj.jpg
Başka bi siteye yükledim şimdi, umarım görürsünüz aşağıda.
http://oi60.tinypic.com/25iu1dh.jpg
http://oi61.tinypic.com/29p6lqa.jpg

cenkito
28 Haziran 2015, 10:21
sorun yoka benziyor
zaten motora takınca piston üste sıfır olmaz, birkac mm bosluk kalır
o zaman da asagısı yukselir :cat:
krank rulmanları orjınal kartele buyuk gelebilir
onları değişirken egzantirik dişli konumuna cok dikkat et
subab zamanı kacmasın


canım cekti valla imkanım olsa :pr:

bende bu gün tekrar baslarım üst segment modifiyeye :queen:

Mengu16
28 Haziran 2015, 11:13
Krank rulmanlarına baktırdım orjinal krankım ile aynı dedi parçacı. Gözle fark edemeyeceği bir fark mı var ? Rulman numarasından ölçüleri araştırıcam.

cenkito
28 Haziran 2015, 11:36
Krank rulmanlarına baktırdım orjinal krankım ile aynı dedi parçacı. Gözle fark edemeyeceği bir fark mı var ? Rulman numarasından ölçüleri araştırıcam.

rulman numaralarına bakabilir yada kumpaslada ölçebilirsin.
benim orjınal krankla senin orlınal aynı,
ama benim aldıgım 200 cc krankın rulmanlar buyukdü,

bu arada orjınal krank rulmanlarının numaralarını bana yollarsan sevinirim,
orjınal krankı da tamamlayacam, rulmansız yatıyor suan :)

serkanADH13
28 Haziran 2015, 12:21
rulmanlar aynı ıse piston pimini kontrol et,
bazıan 16 mm perno olabiliyor (piston pimide perno derler)

balansorlu ve balansorsuz krank'lar ayrı olur,

Bu arada blok ile silindir farkı olabılır,
şu anda sana oturumuyor gıbı gorunebılır fakat takmadan anlasılmaz,

once sök dene ve öyle tekrar tartışalım....
Sıkıntı yaşadığın yerlerde arayabilirsin...

Mengu16
29 Haziran 2015, 00:40
Pernoda sıkıntı yok zaten fotoğrafta piston, piston koluna takılmış durumda pernosuyla. Balansörlü CG 200 Zongshen krank aldım. Silindirim 65.5 ve üst kapağım da Zongshen CG 200. Tam takım Zongshen oldu fason marka olmasındansa çok iyi :)
http://oi57.tinypic.com/bgsc1x.jpg
Solda motorun üzerinden ilk 5000km sonunda söktüğüm 125'lik silindir (şuan 150'lik var). Sağda da yeni aldığım CG 200 65.5 silindir var. CG 200'ün contası eski silindire oturuyor. Silindir saplamalarının yerlerinde sorun yok.
http://oi62.tinypic.com/2a61gt0.jpg
Silindir yüksekliklerinde fark var haliyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

Yeni aldığım krank'ın rulmanları 1989 model Cg 125'in rulmanları ile aynı. 63/28/18(PS), Heralde benim kartere uyacaktır.
http://www.motorcycleproducts.co.uk/crank-bearing-honda-cg125-brazil-1989-1990-1991-p-85275.html

mterayes26
29 Haziran 2015, 00:40
Cenkito , avans boşluğu o , ozaman biyel tam dik durmaz küçük cc lerde çok önemli değil

serkanADH13
29 Haziran 2015, 01:03
aldıgın krank'ın kolu daha uzun olmalı,
Çünki O SİLİNDİR SENIN KINDEN BUYUK,,,

Eger senın motordan cıkan krank ıle aynı boyda ıse kol o sılındır olmayacaktır,

Bu arada eger senın motor ORJINALDE 150 CC ise silindir saplamaları delikleri denk gelmeyebilir,

Onları kontrol et,

Mengu16
29 Haziran 2015, 01:06
aldıgın krank'ın kolu daha uzun olmalı,
Çünki O SİLİNDİR SENIN KINDEN BUYUK,,,

Eger senın motordan cıkan krank ıle aynı boyda ıse kol o sılındır olmayacaktır,

Bu arada eger senın motor ORJINALDE 150 CC ise silindir saplamaları delikleri denk gelmeyebilir,

Onları kontrol et,
Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Yeni krankın kolu tabiki orjinal kranktan uzun. CG200 66 yazıyor üzerinde. Silindir saplamalarının uzunlarını takıcam ama dediğim gibi saplamaların yerlerinde sorun yok. Silindir tabanı dahil 125/150'lik ile aynı.

serkanADH13
29 Haziran 2015, 01:14
Söylemek istediğim şey buydu,
150 cc blok saplamaları mesela 15 mm ara mesafesi varsa,

200 cc motorlarda 18 mm olabılıyor,
söylemek istediğim buydu,,,

Eğer sorun yok ise problem yoktur,,,


http://i.hizliresim.com/94ODXr.jpg (http://hizliresim.com/94ODXr)

Mengu16
29 Haziran 2015, 01:31
Pistonu kranka takınca, alt ölü noktadaki piston krank arası mesafe. Krankı elimde çevirdiğimde bile takılma yapmıyor heralde motor çalışırken piston dik olarak inip çıktığı için hiç sorun olmaz.
http://oi62.tinypic.com/2qv4mcm.jpg

serkanADH13
29 Haziran 2015, 02:05
hiçbir sorun olmaz kardeşim sıkma canını,
o piston o kadar esnese üst kapağı mm sıyırıyor yoksa PARÇALARDI,,,

cenkito
29 Haziran 2015, 10:43
Cenkito , avans boşluğu o , ozaman biyel tam dik durmaz küçük cc lerde çok önemli değil

pardon ,avans boslugu hangisi anlayamadım ?

cenkito
05 Temmuz 2015, 12:42
Mengu ne yaptin,
toplamayi bitirdin mi?
son durum nedir

Mengu16
05 Temmuz 2015, 12:58
Tatildeyim, dönünce şanzıman rulmanlarını gaziantep'te bi parçacıdan getirdikten sonra modifiyeye girişicem.

cenkito
07 Temmuz 2015, 11:48
Tatildeyim, dönünce şanzıman rulmanlarını gaziantep'te bi parçacıdan getirdikten sonra modifiyeye girişicem.

iyi tatiller

bnde tatilde sayılırım fethiye de ailemin yanındayım

Mengu16
16 Temmuz 2015, 22:31
Karter'e sıkışık bi şekilde silindir oturdu. Önce bi yere dayanıyo 4-5 mm havada kalıyo hafif çekiçleyince oturuyo. Krank dönüşünde sorun yok. Contaları koyunca 3-4 mm daha yükselir motor.
Parçalarda sorun olmadığını görünce başladım motoru dağıtmaya. Yarın akşama modifiye biter anormal bir durum çıkmazsa.
http://oi60.tinypic.com/w7bhhf.jpg

cenkito
17 Temmuz 2015, 22:05
Mengu son durum nedir?

Mengu16
17 Temmuz 2015, 22:50
Mengu son durum nedir?
Şanzımanla uğraşıyorum daha. Cg 200 takamadım eskisini de geri takamadım. Yanlış bişeyler var. Cg 200 vites topu gerekirmiki

serkanADH13
17 Temmuz 2015, 23:45
Arkadaşlar yenı parca alındıgı ve takıldıgı zaman,
ilk işlemden son işleme kadar (Komple bloğu kapatana kadar) Her işlem sonrası Vites geçişlerini kontrol edin,

Geçen gün arkadaşın birine yardıma gittim,
Motor çalışıyor 1,,2,,3 normal geçiş yapıyor,
4..5 vitesler ÜZERİNE ÇIKIP ZIPLAYINCA (o kadar sert yani) anca geçiyordu,,,

Blok kapakları arasında civataların gırdıgı delıklere denk gelen 2 adet KLAVUZ BURÇ vardır,
bu arkadaş bunları unutmus ve blok hafıf çapraz duruyordu,

Civataları gevşetip sağlam 2 TIK işlemi uyguladım PLASTİK ÇEKİÇ ile,
motor kendine geldi :)

Yani UFACIK BİR HATA DAHİ CANINIZI SIKABİLİR,,,

Sürekli Kontrol gerekir,
Ne Zamana Kadar mı???

Taaaki Motoru MARŞ YAPANA KADAR...

Mengu16
18 Temmuz 2015, 00:53
http://www.youtube.com/watch?v=XNX1Im0CBhc
Motoru bu elemana versem 2 dakkada toplardı. Dişlileri birbirine karıştırıp yeniden diziyo dalga geçer gibi :cherry:

serkanADH13
18 Temmuz 2015, 02:21
Bu cocuk HUİVAN YOU hint'li...

çok akıllı ve çok çabuk öğrenen bir kardeşimiz,
Gerçi bunca şeyi öğrenmesi 6 ayı buldu,,,

Nereden'mi Biliyorum :)

Öğretmeni (USTASI) BENDİM ;)

Mengu16
18 Temmuz 2015, 03:09
1 saattir Cg125 servis kitapçığı ve yukardaki videoya göre dişli diziyorum ama hâla sıkıntılı gibi. 1 tane pulu da bulamadım en genişlerinden videoda 2:31'de takılan pul. Sabah en eski şanzımanının çıkma parçalarına bakarım artık.

Bide Cg 200 şanzımanın vites topu farklı olmalı, kesin. Çünkü vites hilallerinin bağlandığı yerlerdeki malzemenin kalınlığı farklı. Dişliler gerektiği gibi ileri-geri hareket etmez, vites topu sıkışır Cg 200 için değilse.

Ne lanet bişeymiş krankı değiştirip karteri kapasam şimdiye test sürüşünü yapmıştım motorun.

cenkito
18 Temmuz 2015, 11:10
Aynen sanziman isinden bende nefret ediyorum
sordugun surulara da ne yazikki cvbim yok
cunku bilgim yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------


Þanzýmanla uðraþýyorum daha. Cg 200 takamadým eskisini de geri takamadým. Yanlýþ biþeyler var. Cg 200 vites topu gerekirmiki

Vites topu demissin
herseyi yapip vidalari sikinca vits topu donmuuyor mu yoksa baska sikintimi var

Mengu16
18 Temmuz 2015, 11:18
Aynen sanziman isinden bende nefret ediyorum
sordugun surulara da ne yazikki cvbim yok
cunku bilgim yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------



Vites topu demissin
herseyi yapip vidalari sikinca vits topu donmuuyor mu yoksa baska sikintimi var
Vites topu dönmüyo, 1-2 vitese geçiyo ama hepsi değil. 200'lüğün vites yolları farklı. Eskisini de geri takamıyorum çok karıştı. Servis kitapçığına göre ince bir pul olmalı, debriyajı destekleyen üzerinde marş dişlisi olan dişli ile mil arasında ama 3 takım dişli var elimde öyle bi pul hiç yok, üçü de mi kaybolur :cherry: Başka bi pulun çevresini taşlayıp uydurucam bişeyler. Neyse, giden en fazla bi 100 lira daha para olur yedek motorum var zaten yaya kalmam :cherry:

cenkito
18 Temmuz 2015, 11:40
Kartel ara contayi netten mi aldin orjinal mondial mi
Netten aldiysan piyasadaki contalar ince
Orjinali 0,50 mm olmali
vites topu uzerindeki pulu montajda takmazsan sikisan top rahatlar

Mengu16
18 Temmuz 2015, 12:30
Conta takımını 125mx diye aldım ama uymadı. Eski conta ile idare ediyorum. Kalyoncu motora ve mondiale bildiricem.

Mengu16
19 Temmuz 2015, 17:51
Kaybettim dediğim puldan bir adet imal ettim. İç ölçüsü tutan pul vardı dışını minik taşlama aleti ile mengeneye sıkıp taşlayarak, arada pulu ölçerek doğru ölçüde ve olabildiğince yuvarlak şekilde imal ettim. Bir de debriyaj tarafındaki milde bir dişliyi ters taktığımı fark ettim. Onu da düzelttim şanzıman çalıştı. Motoru hemen kapayıp denemeyeceğim tabiki 2 gündür kendi haline terk ettim terasta açık havada yatıyo güzel bi temizlikten geçmesi lazım. Gidip 1 adet daha sıfır şanzıman alsam çok pis koyar :cherry: Biri hasarlı 3 takım şanzıman var elimde.

Mertcan39
19 Temmuz 2015, 18:32
Mengü baya ugrasiyorsun motorla isin rast gitsin :)

cenkito
20 Temmuz 2015, 18:20
ne yaptın mengu?
son durum nedir?
marsa basabildin mi

Mengu16
20 Temmuz 2015, 18:59
Motoru toplamak için motorun içine, bütün parçalara hava tutmam lazım. Ama kompresöre bağladığım hava tabancasını bulamadım. Bu akşam bulursam bulurum, bulamazsam yenisini alıcam. Sonra yavaş yavaş toplarım. En kötü haftasonu yola çıkarırım. Acelem yok işe Pulsar ile gidip geliyorum. Cg 200 vites topunu bugün onu satan bir parçacıya sordum, 125'likten farklıymış. Almayacam vites topunu ama çekindim ben bu şanzımandan. Onun yerine debriyaj tasını değiştiricem 21-70 dişlili olandan. Zaten boşluk yapmış biraz, değişse iyi olur. Balansörlü motorum var diye iş çıkarmaz dimi debriyaj tası da ?

cenkito
20 Temmuz 2015, 19:06
Motoru toplamak için motorun içine, bütün parçalara hava tutmam lazım. Ama kompresöre bağladığım hava tabancasını bulamadım. Bu akşam bulursam bulurum, bulamazsam yenisini alıcam. Sonra yavaş yavaş toplarım. En kötü haftasonu yola çıkarırım. Acelem yok işe Pulsar ile gidip geliyorum. Cg 200 vites topunu bugün onu satan bir parçacıya sordum, 125'likten farklıymış. Almayacam vites topunu ama çekindim ben bu şanzımandan. Onun yerine debriyaj tasını değiştiricem 21-70 dişlili olandan. Zaten boşluk yapmış biraz, değişse iyi olur. Balansörlü motorum var diye iş çıkarmaz dimi debriyaj tası da ?

tas değil ama debriyaj karsılıgı sorun olur
balansörlü modelin krank karsılıgı ince oluyor
piyasadaki 70-21 ler ise balansörsüzler için oldugundan krank dişlisi kalın oluyor
tornacıda kestirmen gerek
yada komple balansörü iptal etmen gerek

http://www.motostar.com.tr/upload/urunler/-330786.jpg

Mengu16
20 Temmuz 2015, 19:11
O zaman Cg 200 vites topu alayım. Arka dişliyi 41'den 36'ya falan çekebilsem güzel olurdu ama malesef arka dişlim Cg tipi değil.

cenkito
21 Temmuz 2015, 09:05
cg 100-150 ile 200 sanzıman arasında cok kucuk fark var

100-125-150 de 5. vites dişlileri 24diş-25 diş dir

200-250 diye gecenlerde 21-22 dişdir

tabi tum vites dişli sayıları farklı ancak cok kucuk bir fark var

ama debriyaj tası cok fark ettiriyor

benim sanzımana göre (200-250 sınıfı) arkayı 10 diş kucultmeye denk geldi

Mengu16
21 Temmuz 2015, 09:26
Belki tası değiştirince 1. vites çok uzar, yokuşlarda kaldırırken debriyaja çok yük biner ömrünü kısaltır. Bugün sipariş etmeye çalışıcam Cg 200 vites topunu.

Mengu16
23 Temmuz 2015, 21:43
125'lik vites topu yollamışlar hem de benim kartere olmayan tip ve döner şanzıman. Gel de çıldırma. Adamlar bütün türkiyeye parça satıyor benim 1 parçayı düzgün gönderemiyor. Kargo+Ptt+parça parası toplam 26 lira daha boşa gitti. Bugün aradım açmadılar bakalım yarın açacaklar mı telefonu ve ne diyecekler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

Parçam yanlış gelince değişik bişey denedim. Cg 200 şanzımandan 5. vites dişlisini çıkardım orjinal şanzımana taktım. Oldu da bütün vitesler çalışıyor. Şimdi baya uzun bir 5. vitesim oldu sanırım :) 21-22 diş taktım.

cenkito
24 Temmuz 2015, 11:08
125'lik vites topu yollamışlar hem de benim kartere olmayan tip ve döner şanzıman. Gel de çıldırma. Adamlar bütün türkiyeye parça satıyor benim 1 parçayı düzgün gönderemiyor. Kargo+Ptt+parça parası toplam 26 lira daha boşa gitti. Bugün aradım açmadılar bakalım yarın açacaklar mı telefonu ve ne diyecekler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

Parçam yanlış gelince değişik bişey denedim. Cg 200 şanzımandan 5. vites dişlisini çıkardım orjinal şanzımana taktım. Oldu da bütün vitesler çalışıyor. Şimdi baya uzun bir 5. vitesim oldu sanırım :) 21-22 diş taktım.

sorunu asmana sevindim

insallah eski yeni sanzıman gruplarını yan yana vs bolca fotograflama sansın olmustur

ilerisi için arsiv niteliğinde olurdu,

Mengu16
24 Temmuz 2015, 11:27
sorunu asmana sevindim

insallah eski yeni sanzıman gruplarını yan yana vs bolca fotograflama sansın olmustur

ilerisi için arsiv niteliğinde olurdu,
Eski 5. vites dişlilerini geri takıcam çünkü son hızı artırmak bi yana 2 km kadar falan düşürüyo. 24-25 dişliler oran olarak daha hızlı. 21-22 daha çok yavaşlatıyor çıkış tarafını. Aslında anlamadım Cg 200 şanzıman niye hızlıymış. 1. vitesi de 125'lik ile aynı zaten, oransal uzama yok. Neyse giden para için içimden güzel bi sövüp unutuyorum bunu.

Fotoğraf bol bol çekerim istediğin o olsun :)

cenkito
24 Temmuz 2015, 16:47
Eski 5. vites dişlilerini geri takıcam çünkü son hızı artırmak bi yana 2 km kadar falan düşürüyo. 24-25 dişliler oran olarak daha hızlı. 21-22 daha çok yavaşlatıyor çıkış tarafını. Aslında anlamadım Cg 200 şanzıman niye hızlıymış. 1. vitesi de 125'lik ile aynı zaten, oransal uzama yok. Neyse giden para için içimden güzel bi sövüp unutuyorum bunu.

Fotoğraf bol bol çekerim istediğin o olsun :)

24-25 de diş kalınlıgı 21-22 en az
bence daha dayanıklı olması için o sekil yapılıyor

benim sanzımanda 1 vites de 11-32
ötekilerde 1 in karsılıgı 36 ama ana diş sayısını unuttum
13-36 olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

birde yanlısın var
25 ile 24 ü ceviriyor
22 ile 21 i yani hızda azalma değil artma olacak :cat:

Mengu16
24 Temmuz 2015, 16:53
birde yanlısın var
25 ile 24 ü ceviriyor
22 ile 21 i yani hızda azalma değil artma olacak :cat:

Ben ona baktım ama akşam bi daha bakarım. Dişlileri sayarım. Benim gördüğüm aktarma 24'ten 25'e, diğer dişlilerde de 21'den 22'ye. Mondial'in sitesine baktığımda dediğin gibi ama, tekrar saymak lazım dişleri.

cenkito
24 Temmuz 2015, 18:38
Debriyaj mili 22
on disli mili 21 olmali

Ama yalan olmasin acinca bende saymamistim

Mengu16
24 Temmuz 2015, 23:33
Saydım, dediğin gibi. 21-22 dişle topladım motoru. Karteri kapadım. Pistonu silindiri taktım. Arkası yarın. Yarın gece yarısına kadar motoru takabilirsem pazar günü rodajı yapmaya başlarım :)