PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orjinal Fren Balataları Yerine , EBC Fren Balatası Kullanmak Ne Kadar Faydalı Olur ?



Sayfa : [1] 2

Ezio41
22 Haziran 2015, 22:31
Merhaba arkadaşlar , herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Kafama takılan bir soru var sizlere danışmak istedim . Motorlarda kullanılan fabrikasyon orjinal balatalar yerine , EBC balata kullanmak ne kadar performanslı olur ? Motora avantaj ve dezavantajları neler olur . Kullanan kişiler ve bilen kişiler yazabilir mi ? :) Eğer orjinal balataya göre fren performansı daha iyiyse bende taktırmayı düşünüyorum .

BatuhanK
22 Haziran 2015, 22:40
Belki daha iyi olur, belki de olmaz. Hangi motısikleti kullandıpınıza bağlı.
Ebcde aynı Balata da farklı malzemelerin kullanıldığı Modeller var. Aklıma gelenler, organik Balata, semi sintered (DOUBLE h Balata) sintered Balata ve 2 ayrı tipte yarış balatası vardır eğer yanlış hatırlamıyorsam. Organik Balata sessiz, az ömürlü, ortalama ften performansına karşılık Disk aşındırması daha azdır. Yol standart kullanım için sinterli Balata alırsanız sanıyorum ki arka arkaya frenlemelerde sinterliden daha iyi performans alabilirsiniz. Tabi ki bu balataların farkını lastik ve zeminin iyi olduğu yerlerde net olarak farkedebilirsiniz

Ezio41
22 Haziran 2015, 23:27
Belki daha iyi olur, belki de olmaz. Hangi motısikleti kullandıpınıza bağlı.
Ebcde aynı Balata da farklı malzemelerin kullanıldığı Modeller var. Aklıma gelenler, organik Balata, semi sintered (DOUBLE h Balata) sintered Balata ve 2 ayrı tipte yarış balatası vardır eğer yanlış hatırlamıyorsam. Organik Balata sessiz, az ömürlü, ortalama ften performansına karşılık Disk aşındırması daha azdır. Yol standart kullanım için sinterli Balata alırsanız sanıyorum ki arka arkaya frenlemelerde sinterliden daha iyi performans alabilirsiniz. Tabi ki bu balataların farkını lastik ve zeminin iyi olduğu yerlerde net olarak farkedebilirsiniz


Kendi motorumda kullanmayı düşünüyorum . Amacım fren performansını daha da iyileştirmek ama fazla bi etki olmayacak sanırım dediğinize göre . :)

Karalı
22 Haziran 2015, 23:37
Kawasaki'nin orjinal balataları iyidir bittikten sonra degistirirsin bence boşa masraf yaparsın

BatuhanK
22 Haziran 2015, 23:39
Kawasakinin kullandığı balatalar ebc üretimi olabilir mi onu araştırmak lazım. Çıkarıp koklarsanız da pis, leş kokusu vardır eğer organik balataysa ve tabiki siyah renklidir.:) bence organic olmayan serilerden biri kullanılabilir. Yarış için olanların dışında tabi... Ben de bir dahaki balatayı sinterlilerden düşünüyorum çünkü

Ezio41
22 Haziran 2015, 23:45
Kawasaki'nin orjinal balataları iyidir bittikten sonra degistirirsin bence boşa masraf yaparsın


Kawasakinin kullandığı balatalar ebc üretimi olabilir mi onu araştırmak lazım. Çıkarıp koklarsanız da pis, leş kokusu vardır eğer organik balataysa ve tabiki siyah renklidir.:) bence organic olmayan serilerden biri kullanılabilir. Yarış için olanların dışında tabi... Ben de bir dahaki balatayı sinterlilerden düşünüyorum çünkü


Motorumun frenlerinden aslında memnunum abs olmamasına rağmen . Ama bazen diyorum hakikatten abs'li motor şart diye . Ülkemizde ki asfalt ortada mermer gibi parlak ve araç sürücüleri ufak süprizler yapıp panik frende teker kitlenebiliyor . Genel olarak z 250 sl'in frenleri gayet iyi . Çelik fren hortumu ile vs daha da güçlenir herhalde ama onlarda pahalı baya . :) Bu arada lastiklerim fabrika çıkışlı Dunlop marka TT 900 F modeli . Hamur cinsini bilmiyorum , yumuşak mı sert mi vs . :) Ama fiyatına baktım diablo rosso 2'ler ile aynı fiyatta neredeyse .

BatuhanK
22 Haziran 2015, 23:53
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.

İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar :)
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey :)

Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa

Ezio41
22 Haziran 2015, 23:58
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.

İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar :)
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey :)

Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa


Aynen öyle dediğinize katılıyorum Batuhan kardeşim . Heleki asfaltımız güneş gördümü sanki tereyağ sürmüşsün gibi kayıyor . Birde üstüne asfalt üstündeki toz ve özellikle araçlardan damlayan şanzıman yağları vs daha da beter ediyor yolları . Kocaeli'ninde asfaltı pek iyi denilemez . Bende sizin gibi düşüncelere dalıyorum , acaba bu virajda kayar mı , fren yapsam ön fren kitler mi vs.vs. kafamda deli sorular . :P Sanırım en iyisi yumuşak hamurlu lastik almak . :mrgreen:

forewer
23 Haziran 2015, 00:19
Kawasakinin oem balataları gayet iyidir hiç gerek yok, söylediğin gibi yumuşak hamurlu bi lastik size gider ki bulabileceğiniz uygun tip-ebat en iyisi o sınıfta rosso 2 sanırım.

Ezio41
23 Haziran 2015, 00:27
Kawasakinin oem balataları gayet iyidir hiç gerek yok, söylediğin gibi yumuşak hamurlu bi lastik size gider ki bulabileceğiniz uygun tip-ebat en iyisi o sınıfta rosso 2 sanırım.

Motorun ebatları diğer 250 cc'lere göre küçük biraz . Ön 100/80 17 , arka 130/70 17 . Ama bu ebatlarda da rosso 2 olması lazım sanırım . Orjinal lastikler her ne kadar rosso kadar olmasada , irc'ye göre kat kat iyi orası gerçek . :)

BatuhanK
23 Haziran 2015, 00:34
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama o ebatlarda olan rossolar sanki diğerlerinden daha sert gibi. Ya da ben ısınamadım brezilyada(yanılıyor olabilirim) üretiliyor diye

Bune
23 Haziran 2015, 00:41
Fren mametine uygulanan badınç çok fazla olduğu zaman devreye giriyor Çelik fren hortımu yoksa sıradan frenlemelerde hissedilir fark yaratmaz.
Dediğiniz gibi yollar berbat, hele ki izmir de... Ayağınızı yere koyduğunuzda ayağınız bile kayabiliyor. Güneş ışığı asfalta vurunca, insanın gözünü kör ediyor, ayna olmuş. Keşke her yerde iyi kalitede asfaltımız olsa da doya doya, güvenle kullanabilsek şu Aletleri. Her dönüşte asfalt tutar mı, her fren de ne zaman kaymaya başlar derdi işe başka bir boyut katıyor.

İnanıyorum ki yurtdışından abssiz motorlarıyla izmire gelip şehir içi sürüş yapsınlar, patır patır patlarlar :)
Rusyada adam ön freni fazla sıkmaktan takla atıyor ya var mı Böyle bir şey :)

Her neyse Size bi sinterli gider, çelik fren hortumunu iyice performanslı sürüşlerde düşünmeli bana kalırsa

İçin rahat olsun izmir tek değil aynı sorun istanbulda da var 2 hafta önce fotokopimi çekiyordu bi kamyon yol olmuş mermer fren yapıyorum ama motor uçuyor durmuyor, ertesi gün aynı yere gittim bende mi sorun var bu yolda mı dedim ön frene de asıldım anaa ön tekerde kayıyor ama o kadar tatlı kayıyor ki ön tekeri kitlememe rağmen lowside olmadım aldı başını gitti sanki teker altında teker varmış gibi :mrgreen:

Ezio41
23 Haziran 2015, 00:46
Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama o ebatlarda olan rossolar sanki diğerlerinden daha sert gibi. Ya da ben ısınamadım brezilyada(yanılıyor olabilirim) üretiliyor diye


Kullanmadığım için yorum yapamacağım hocam . :)




İçin rahat olsun izmir tek değil aynı sorun istanbulda da var 2 hafta önce fotokopimi çekiyordu bi kamyon yol olmuş mermer fren yapıyorum ama motor uçuyor durmuyor, ertesi gün aynı yere gittim bende mi sorun var bu yolda mı dedim ön frene de asıldım anaa ön tekerde kayıyor ama o kadar tatlı kayıyor ki ön tekeri kitlememe rağmen lowside olmadım aldı başını gitti sanki teker altında teker varmış gibi :mrgreen:


Lowside olmaktan bende korkuyorum bu asfalt yüzünden . :pl:

Nikkfurie
23 Haziran 2015, 00:49
sinterli olanından bir takım kullandım diskleri aşırı derecede çizdi..

bunun haricinde uzun ömürlü,fren performansı orjinali aratmadı vede en önemlisi ıslandığında da ötme ve tutma kaybı yaşatmadı..

tekrar kullanırmıyım asla çünkü diskleri mahvetti..

Ezio41
23 Haziran 2015, 01:02
sinterli olanından bir takım kullandım diskleri aşırı derecede çizdi..

bunun haricinde uzun ömürlü,fren performansı orjinali aratmadı vede en önemlisi ıslandığında da ötme ve tutma kaybı yaşatmadı..

tekrar kullanırmıyım asla çünkü diskleri mahvetti..


Sanırım gereksiz masrafa gerek yok diyorsunuz kısacası . :)

hakan nkd
23 Haziran 2015, 01:06
Abiler araya giriyorum ama benimde bu konuyla ilgili bi sorunum var. Yeni konu açmaya değmez diye düşünüyorum. Zaten konuyu görünce aklıma geldi :) vb125e motorumla kuryelik yapıyorum ve orjinal arka balatasi bittikten sonra servisin taktiği balata bile beni mutlu etmiyo. Eskisi gibi değil yani hem ömrü azaldı hem randıman alamıyorum. Kaliteli orijinal ayarında balatayi bulabilir miyim bilen varmı acaba?

F54
23 Haziran 2015, 10:27
Balata Değişimi yapacaksan bu işin dünya da lideri olan brembo ya bakmanı tavsiye ederim
Eğer motosikletine uygun modeli varsa
Baktığın zaman bütün büyük motosiklet lerde sistem olarak komple brembo götürsün bu işi gerçekten mükemmel yaparlar

Ezio41
23 Haziran 2015, 20:39
Balata Değişimi yapacaksan bu işin dünya da lideri olan brembo ya bakmanı tavsiye ederim
Eğer motosikletine uygun modeli varsa
Baktığın zaman bütün büyük motosiklet lerde sistem olarak komple brembo götürsün bu işi gerçekten mükemmel yaparlar


Brembo'yu biliyorum evet en iyisi o . Zaten benimki şuan sadece düşünceden ibaret . Merakım frenajda etkisi olup olmayacağı . :)

F54
23 Haziran 2015, 21:09
Kalite nin her daim artı bi etkisi olur :)

drumstar
23 Haziran 2015, 21:14
ben arkadaşın ninca 250sine takmıştım ön arka organik ebc. farkı hissedilir yani bence balataların bitmesini bekleyin ebc takın derim. çok fiyat farkı yoktu zaten ama ebaydan getirtmiştil biz trde durum nasıl bilmiyorum :) :)

Sokollu
23 Haziran 2015, 21:26
Burak ben de bu konuyu daha önce çok yüzeysel de olsa araştırmıştım. Evet Brembo ve Goldfren çok iyi balatalar ama fiyatlar bana göre aşırı pahalı. Çok çabuk ivmelenen ss bir motorum olsa alırdım tabi de, şimdilik gerek görmüyorum zira önce lastikleri değiştirmem gerek. Velhasıl durmak gibi hayati bir eyleme vesile olan bu zımbırtıların en ucuzu ve bilindiği olan Brenta'yı organik ve ucuz olduğu için (25 TL idi sanırım) Cbr üzerinde denemiştim. Hiç bir fark göremedim. Sonradan öğrendim ki beş para etmezmiş.

Goldfren pahalı olduğu için Ebc deneyeceğim. Kilerli Motorlu Araçlar resmi distribütör, Hasanpaşa'da. Gidip modeli verdim önüme 3 balata koydular, birisi sinterli,diğeri semi-sintered denilen yarı-sinterli ve full organik olarak. Arkaya organik olan balata uyuyor (fiyat 23 Euro = 70 TL kadar) ön tarafa uyumlu olan semi-sintered balata stokta olmadığından daha sonra ikisini birden alıp, takacağım. 19bindeyim, 21bin'de periyodik bakım var be ön arka balatayı EBC ile değişeceğim. Orjinal balataların markasını bilmiyorum ama fark olunca yazarım buraya tekrar .

Ezio41
23 Haziran 2015, 21:50
Burak ben de bu konuyu daha önce çok yüzeysel de olsa araştırmıştım. Evet Brembo ve Goldfren çok iyi balatalar ama fiyatlar bana göre aşırı pahalı. Çok çabuk ivmelenen ss bir motorum olsa alırdım tabi de, şimdilik gerek görmüyorum zira önce lastikleri değiştirmem gerek. Velhasıl durmak gibi hayati bir eyleme vesile olan bu zımbırtıların en ucuzu ve bilindiği olan Brenta'yı organik ve ucuz olduğu için (25 TL idi sanırım) Cbr üzerinde denemiştim. Hiç bir fark göremedim. Sonradan öğrendim ki beş para etmezmiş.

Goldfren pahalı olduğu için Ebc deneyeceğim. Kilerli Motorlu Araçlar resmi distribütör, Hasanpaşa'da. Gidip modeli verdim önüme 3 balata koydular, birisi sinterli,diğeri semi-sintered denilen yarı-sinterli ve full organik olarak. Arkaya organik olan balata uyuyor (fiyat 23 Euro = 70 TL kadar) ön tarafa uyumlu olan semi-sintered balata stokta olmadığından daha sonra ikisini birden alıp, takacağım. 19bindeyim, 21bin'de periyodik bakım var be ön arka balatayı EBC ile değişeceğim. Orjinal balataların markasını bilmiyorum ama fark olunca yazarım buraya tekrar .


Ooo ferhat tamamdır eğer sen takacaksan senden yorum bekliyorum ona göre . :) Fazla para bağlamaya gerek yok zaten brembo falan aşar bizi . En güzeli yumuşak hamurlu lastik almak bizim 250 cc'lere :P

Karalı
23 Haziran 2015, 22:04
250r arka balatam bitmişti ustanın ibneliginden brentanin dandik balatasini taktı diskimi çizmeye başlayınca ebc organik balata alıp takmıştim sanki orjinale göre daha geç kilitleniyor biran abs var sandım çok memnunum:)

Ezio41
23 Haziran 2015, 22:24
250r arka balatam bitmişti ustanın ibneliginden brentanin dandik balatasini taktı diskimi çizmeye başlayınca ebc organik balata alıp takmıştim sanki orjinale göre daha geç kilitleniyor biran abs var sandım çok memnunum:)

İşte benim merak ettiğim cevapta buydu . Orjinal balataya göre tekerin kilitlenmesi daha geç oluyorsa Ebc balata ile daha güvenli o zaman . :) Çünkü bende de abs olmadığı için arka teker özellikle kilitlenebiliyor .

Sokollu
23 Haziran 2015, 22:39
Serdal abi de referans olduğuna göre ilk bakımda EBC alıp deniyoruz o zaman :) Bak yine aklıma geldi o kadar adam toplandık da beraber oturup sohbet edemedik Yuvacıkta, neyse bir daha ki sefere inşallah :)

Ezio41
23 Haziran 2015, 22:44
Serdal abi de referans olduğuna göre ilk bakımda EBC alıp deniyoruz o zaman :) Bak yine aklıma geldi o kadar adam toplandık da beraber oturup sohbet edemedik Yuvacıkta, neyse bir daha ki sefere inşallah :)


Aynen ya sorma kardeşim valla ayıp oldu sizede , buluştuk o kadar ama adam gibi motorcu muhabbeti yapamadık . :P Bir dahakine artık . :)

Sokollu
23 Haziran 2015, 22:47
Aynen ya sorma kardeşim valla ayıp oldu sizede , buluştuk o kadar ama adam gibi motorcu muhabbeti yapamadık . :P Bir dahakine artık . :)

Tanıyor musun bilmiyorum ama biz yemek yerken yanımıza gelen esmer abi burdaki Karalı nickli abimiz :)ninja 300 kullanan arkadaş ile gelmişlerdi. Kusura bakılacak bir şey yok kardeşim, kalabalıkta olur böyle şeyler daha beraber sürüp, oturup muhabbet etmek nasip olur inş bakalım önümüz yaz :)

k_ayhn
23 Haziran 2015, 22:49
Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.

Palakadir
23 Haziran 2015, 22:55
Aynen #cbf1000abs versiyonu icin brembo organik model bulamadim . Sinterlide istemiyorum .
Ebay da baska bir marka buldum ( sumo racing ) butun harley modelleri ve yamaha kullanicilari begenmis tabi amerika icin gecerli bu yorumlar , 36 dolar gibi bir fiyati var sanirim ondan siparis edecegim .

Ezio41
23 Haziran 2015, 22:57
Tanıyor musun bilmiyorum ama biz yemek yerken yanımıza gelen esmer abi burdaki Karalı nickli abimiz :)ninja 300 kullanan arkadaş ile gelmişlerdi. Kusura bakılacak bir şey yok kardeşim, kalabalıkta olur böyle şeyler daha beraber sürüp, oturup muhabbet etmek nasip olur inş bakalım önümüz yaz :)

Yok bilmiyordum kardeşim valla . :) Artık ilerleyen buluşmalarda kısmetse . :)




Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.



Bilenler yazacaktır birazdan :)

Sokollu
23 Haziran 2015, 23:00
Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.

Brembonun websitesinde marka/model girdiğinizde uyumlu balatayı gösteren bir arama motoru var ama TR'de nasıl temin edersiniz bilemiyorum.

Karalı
23 Haziran 2015, 23:13
Sonuç olarak Cbf1000'e hangi balatayı takıcaz.

KMA'yı arayın ne istediğinizi söyleyin yardımcı olur'lar:)

k_ayhn
24 Haziran 2015, 11:58
cbf 1000 için balata fiyatı aldım
ebc takım 350
esengulde hondanın orjınalıymiş adını solemedı 450
gold 225
hepsi sintel metal

bassturbin
24 Haziran 2015, 13:00
Sintered (tam metal sertleştirilmiş metal tozları) balata diskleri eskitiyor, erkenden aşındırıyor...

halilertan
24 Haziran 2015, 13:24
bremboyu batuhan suzuki den temin edebilirsiniz

k_ayhn
24 Haziran 2015, 13:53
hondanın kullandığıda sintered metalmiş ki ben memnunum balatalardan.daha aşağı bir fiyat bulabilirmiyim diye baktım aynı kalitede.
.bremboda 410 tl şuan.

Bulent78
24 Haziran 2015, 15:28
Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

Organik balatalarin artilari arasinda,

Sessiz olmalari
Daha iyi fren hissiyati saglamalari
Fren disklerini daha az yipratmalari
ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

Eksileri arasinda da,

Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.

k_ayhn
24 Haziran 2015, 16:32
Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

Organik balatalarin artilari arasinda,

Sessiz olmalari
Daha iyi fren hissiyati saglamalari
Fren disklerini daha az yipratmalari
ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

Eksileri arasinda da,

Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.

sağol başkan baya iyi bir açıklama olmuş.şimdi doğu batı motoru aradım balatalar için orjınal dıyor.sanki honda balata yapıyor tuhaf.

Ezio41
24 Haziran 2015, 19:36
Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

Organik balatalarin artilari arasinda,

Sessiz olmalari
Daha iyi fren hissiyati saglamalari
Fren disklerini daha az yipratmalari
ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

Eksileri arasinda da,

Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler.


Bunlar bir kismi zaten bildiklerim, kalani da ilk bakista internette bulup cevirdigim bilgiler. Isteyen herkes zaten ufak bir arastirma ile bu bilgilere ulasabilir. Simdi gelelim benim tecrubeme;

CBF1000 kullanip da organik balata almak isteyen arkadaslar orda bi durun, sizin balatalariniz sinterli nissin HH serisi balatalardir, ebc deki muadili de yine HH serisidir. Organik falan almayin, frende ciddi kayip yasayabilirsiniz. Hele ki dedigim gibi yogun trafik dur kalk gibi durumlarda organik balatalar iyice isinacagindan performans ciddi anlamda dusecektir. Organik balatalar isiyi direk diske iletirler, kendileri de isinirlar tabii ki, yuksek isida da duzgun performans gostermezler, sinterli balatalar, isiyi arkalarindaki plakaya ve dolayisiyla kalipere iletirler ve yapilari geregi organik balatalara oranla daha yuksek sicakliklarda performans kaybi olmadan calisirlar.

Yukarda bir arkadas balata fiyatlarini yazmis, EBC HH serisi isterse orjinalinin yarisi olsun yine de gidip orjinalini almani tavsiye ederim, markasini bilmiyorum demissin, ben soyluyorum, nissin HH serisi, tam modelini bilmiyorum, ben Hornet de degistirdim eskilerini attim ama nissin HH olduklarindan eminim. Niye bunu tavsiye ettigime gelince, nissin yapi olarak ebc den daha yumusak, bu da biraz daha kisa omurlu olmasi ama ozellikle manete ilk bastiginda cok daha iyi ilk tutus saglamasi ve genel olarak fren hissiyatinin daha iyi olmasi anlamina geliyor. EBC ve nissin i birebir kac mt. de durduruyor diye denemedim aralarinda cok ciddi fark olacagini da sanmiyorum ama nissin in ilk tutusunun ve verdigi fren hissinin cok daha iyi oldugunu rahatlikla soyleyebilirim, az da olsa nissin sonucta daha kisa mesafede de durduracaktir.

Eger motorunuz da orjinal oalrak sinterli balatalar varsa, bu disklerinizin de sinterli balataya uygun oldugu anlamina gelir, eger orjinali organik balata ise o zaman sinterli balata takmanizi tavsiye etmem, bu diskinizi haddinden fazla yipratabilir. sinterli balatalar, kendilerine uygun diskler ile kullanilmalidir, daha yumusak fren disklerini yipratip inceltecek ve bozacaklardir.

Sinterli balatalar, organik olanlara gore diske daha az isi transferi sagladigindan, bi bakima disk yamulmalarinini da engellemeye yardimci olur, cunku disk ne kadar cok isinirsa, ani sui gecisleri gibi durumlarda yamulma ihtimali de o kadar artar.

Son olarak konu sahibi arkadasa da tavsiye de bulunayim, ben er6-n de ebc HH serisi alip kullanmistim ve orjinalinden daha iyiydi. Yani daha cok begenmistim, gerek fren hissiyati gerek fren mesafesi anlaminda.

Sana tavsiyem orjinal balata fiyatina bak, bir de ebc HH fiyatina bak, karsilastir, eger EBC daha ucuzsa muhtemelen orjinal balatalarin daha iyidir yok ebc daha pahaliysa buyuk ihtimalle ebc sende de bende oldugu gibi daha iyi sonuc verecektir.

Honda icin yine yeni yeniden soyluyorum EBC almayin, kotu demiyorum ama orjinali olan nissin kesinlikle daha iyi, en azindan on fren de nissin alin arkayi ebc alabilirsiniz muhim olan on takim zaten. Ben su aralar nissin bakiniyorum, ilk firsatta on balatalari nissin ile degistirecegim.

Detaylı yazınız için teşekkür ederim . Baya açıklayıcı oldu bu yazı . :)

Sokollu
24 Haziran 2015, 20:49
Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.

http://i.hizliresim.com/NqQ9dX.jpg (http://hizliresim.com/NqQ9dX)



Sintered denen balatalar metal icerikli bircogunuzun bildigi uzere. EBC cogunlukla bakir kullaniyor balatalarinda. Organik dedigimiz balatalarda da recine icine fiber kevlar gibi maddeler koyup sikistiriyolar. internette aradiginizda sizde bunlari bulabilirsiniz ama gordugum kadariyla bazi seyler yanlis anlasilmis o yuzden yazayim dedim.

Organik balatalarin artilari arasinda,

Sessiz olmalari
Daha iyi fren hissiyati saglamalari
Fren disklerini daha az yipratmalari
ve daha az balata tozu cikarmalari, dolayisiyla fren diskini kirletmemeleri sayilabilir.

Eksileri arasinda da,

Sinterli balatalar kadar dayanikli degillerdir ve daha cabuk biterler dolayisiyla daha kisa surede degistirmek gerekir.
Herturlu yol sartina sinterli balatalar kadar uygun degillerdir, yagmur, camur,toz gibi dis etmenler performanslarini etkiler, balata uzerinde bir tabaka olusturur ve duzgun calismasini engeller.
Isi transferini sinterli balatalar kadar iyi yapamazlar ve dolayisiyla isindikca performanslari duser, yani sinterli balatalar kadar performansli kullanima gelmezler..

Hocam detaylı bilgiler için ben de çok teşekkür ediyorum. Sinterli balataların daha iyi performans sunarken, disk ömründen yediğini ustam da söylemişti. Inazuma için organik EBC serisi bulamadım. Arka için yarı sinterli, ön için karbon organik denilen balatayı satın aldım.Fotoğrafını eklediğim carbon organic EBC hakkında bilginiz var mıdır ?

Ezio41
24 Haziran 2015, 21:20
[QUOTE=Sokollu;3654567]Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.

http://i.hizliresim.com/NqQ9dX.jpg (http://hizliresim.com/NqQ9dX)




Hadi hayırlı olsun . :) 2.000 km sonra buraya yaz yine . Memnun kalırsan bende alırım olmadı . Bu arada fiyat ne kadar tuttu ? :)

Karalı
24 Haziran 2015, 21:20
Balata değişimi yaparken ustaniza söyleyin kaliperleri söküp temizlesin öyle taksın

Sokollu
24 Haziran 2015, 21:25
Hadi hayırlı olsun . :) 2.000 km sonra buraya yaz yine . Memnun kalırsan bende alırım olmadı . Bu arada fiyat ne kadar tuttu ? :)

110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(


Balata değişimi yaparken ustaniza söyleyin kaliperleri söküp temizlesin öyle taksın

Yazdım kenara ab, :cat:Fren sıvılarını değiştirmeyi düşünmüştüm, etkisini kolay kolay kaybetmez 50 bin kadar gider diye duymuştum.

Ezio41
24 Haziran 2015, 21:44
110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(



Fiyatıda uygunmuş baya , aslında denenebilir . Fazla boşa giden bi masraf olmaz . :)

Bulent78
25 Haziran 2015, 12:05
Burak, bugün Hasanpaşa'ya yolum düştü, gelmişken şu balataları alayım, bir daha ne zaman geçerim karşıya dedim. Arka fren için semi-sintered (yarı sinterli balata) satın aldım. Ön fren için organik veya yarı sinterli bulamadığımdan karbon içerikli denilen balatayı satın aldım. Satıcının da çok bilgisi yoktu ama sinterli olmadığını, uyumlu balatanın bu olduğunu söyleyince onu da satın aldım.

Kullanan arkadaşlar EBC için zaten yorumda bulunmuşlar. Ben de hemen balata değişimi yapmayacağımdan şimdilik bir yorum yapmayacağım. 2bin sonra ön-arka değiştireceğim. Üzerindeki aşınmış balatalara göre daha iyi performans sunacağı kesin, Brenta'ya göre kıyaslayıp görüşümü yazarım, konuyu unutmazsam.

http://i.hizliresim.com/NqQ9dX.jpg (http://hizliresim.com/NqQ9dX)




Hocam detaylı bilgiler için ben de çok teşekkür ediyorum. Sinterli balataların daha iyi performans sunarken, disk ömründen yediğini ustam da söylemişti. Inazuma için organik EBC serisi bulamadım. Arka için yarı sinterli, ön için karbon organik denilen balatayı satın aldım.Fotoğrafını eklediğim carbon organic EBC hakkında bilginiz var mıdır ?

Bu modelini duymamistim da, kullanmadim da. Siz sorunca baktim, bunun asli sfa serisi scooterlar icin uretilen organik balatalar. sfac ayni serinin karbon icerikli olani, o da daha buyuk, agir ve performansli scooterlar icin uretilmistir diyor, maxi scooterlar gibi...
Iceriginde %30 yumusak bakir tozu var diyor, aslinda yari sinterli denebilir icerisinde bunu barindirdigindan dolayi. Diger organikler gibi diske zarar vermeyecegini ama icindeki bakir tozundan dolayi da daha uzun omurlu oldugunu ve organiklerden daha fazla isinmaya karsi dayanikli oldugunu yazmislar. Organik agirlikli oldugundan ozellikle ilk frenleme aninda tutusu iyidir, sicaga ve performansli kullanima ne kadar gelir onu artik deneyerek siz bulacaksiniz. Aklinizin bir kosesinde olsun, bu balatalarin isindikca perofrmanslarinin dusecegi. Tabii burda ne kadarlik isidan bahsediyoruz bilmiyorum, mesela extrem ornek olarak, bunlarla piste cikarsaniz, bol virajli ve bikac hizli duzlugu olan bir pistte, birkac tur sonunda frenlerin daha az tuttugunu farkedersiniz muhtemelen.
Youtube da supermotocu birkac elemanin videolari vardi, stelvio virajlarini geciyorlar, 2 ktm bir xt660 ile. xt660in inisde frenleri artik sisiyor, tutmuyor ve kaza yapiyor. Bu sadece balatadan kaynaklanmaz tabii, fren hidroligi de kaynamis olabilir falan. Ama sonuc olarak boyle surekli yokus inisi olan ve bol virajli bir yolda, biraz da hizli gideyim dersen frenlerin hic tutmaz hale bile gelebiliyormus bunlari da aklimizin bi kosesinde tutmak lazim :) Yine de senin motorda(inazuma) s.icinde performansini cok kaybedecegini sanmam, yuksek hizli suruslerde birkac kez sert fren yapip test edebilirsin. Kac kez yaptiktan sonra performansi duser ya da duser mi denemek lazim.


110 TL ikisi. Birisi 18 Eur, birisi 21 Eur idi sanırım. Ulan bi balata alırken bile euro kaç tl idi diye düşündüm ya bugün lanet olsun şu sisteme :(



Yazdım kenara ab, :cat:Fren sıvılarını değiştirmeyi düşünmüştüm, etkisini kolay kolay kaybetmez 50 bin kadar gider diye duymuştum.

Fren hidroligine km. bicmek cok mantikli degil. sonucta nasil kullanildigi, hangi iklimlerde kullanildigi omrunu direkt etkiler, servis manuellerinde 2 yilda bir degistirilmesi gerekir yazar ve servisin bahsettigi dot3 ya da dot4 neyse onu koymak lazim. performansli aletlerde dot4 hatta dot5 falan kullanilir, kaynamasi daha zordur falan filan...

50bin km baya uzun bi sure normal bir kullanici icin. hidrolik pahali degil tutsa tutsa 15-20 lira tutar, siz en kotu 2 yilda bir degistirin bence, 50bin diye beklemeyin. Kafaniz rahat olur. Degistirirken hava yapmamasina dikkat etmek lazim hatirlatayim dedim.

Balatalari degistirirken, yukardaki arkadaslardan birinin dedigi gibi kaliperlerin de temizligini yaptirirsaniz iyi olur. en kotu, balatalari cikardiktan sonra frene basip pistonlari iyice disari cikarip uzerlerindeki pisligi silebilirsiniz, boylece pistonlarin duzgun bir sekilde hareket edip etmedigini de gormus olursunuz.

Sokollu
25 Haziran 2015, 20:57
Bu modelini duymamistim da, kullanmadim da. Siz sorunca baktim, bunun asli sfa serisi scooterlar icin uretilen organik balatalar. sfac ayni serinin karbon icerikli olani, o da daha buyuk, agir ve performansli scooterlar icin uretilmistir diyor, maxi scooterlar gibi...
Iceriginde %30 yumusak bakir tozu var diyor, aslinda yari sinterli denebilir icerisinde bunu barindirdigindan dolayi. Diger organikler gibi diske zarar vermeyecegini ama icindeki bakir tozundan dolayi da daha uzun omurlu oldugunu ve organiklerden daha fazla isinmaya karsi dayanikli oldugunu yazmislar. Organik agirlikli oldugundan ozellikle ilk frenleme aninda tutusu iyidir, sicaga ve performansli kullanima ne kadar gelir onu artik deneyerek siz bulacaksiniz. Aklinizin bir kosesinde olsun, bu balatalarin isindikca perofrmanslarinin dusecegi. Tabii burda ne kadarlik isidan bahsediyoruz bilmiyorum, mesela extrem ornek olarak, bunlarla piste cikarsaniz, bol virajli ve bikac hizli duzlugu olan bir pistte, birkac tur sonunda frenlerin daha az tuttugunu farkedersiniz muhtemelen.
Youtube da supermotocu birkac elemanin videolari vardi, stelvio virajlarini geciyorlar, 2 ktm bir xt660 ile. xt660in inisde frenleri artik sisiyor, tutmuyor ve kaza yapiyor. Bu sadece balatadan kaynaklanmaz tabii, fren hidroligi de kaynamis olabilir falan. Ama sonuc olarak boyle surekli yokus inisi olan ve bol virajli bir yolda, biraz da hizli gideyim dersen frenlerin hic tutmaz hale bile gelebiliyormus bunlari da aklimizin bi kosesinde tutmak lazim :) Yine de senin motorda(inazuma) s.icinde performansini cok kaybedecegini sanmam, yuksek hizli suruslerde birkac kez sert fren yapip test edebilirsin. Kac kez yaptiktan sonra performansi duser ya da duser mi denemek lazim.



Fren hidroligine km. bicmek cok mantikli degil. sonucta nasil kullanildigi, hangi iklimlerde kullanildigi omrunu direkt etkiler, servis manuellerinde 2 yilda bir degistirilmesi gerekir yazar ve servisin bahsettigi dot3 ya da dot4 neyse onu koymak lazim. performansli aletlerde dot4 hatta dot5 falan kullanilir, kaynamasi daha zordur falan filan...

50bin km baya uzun bi sure normal bir kullanici icin. hidrolik pahali degil tutsa tutsa 15-20 lira tutar, siz en kotu 2 yilda bir degistirin bence, 50bin diye beklemeyin. Kafaniz rahat olur. Degistirirken hava yapmamasina dikkat etmek lazim hatirlatayim dedim.

Balatalari degistirirken, yukardaki arkadaslardan birinin dedigi gibi kaliperlerin de temizligini yaptirirsaniz iyi olur. en kotu, balatalari cikardiktan sonra frene basip pistonlari iyice disari cikarip uzerlerindeki pisligi silebilirsiniz, boylece pistonlarin duzgun bir sekilde hareket edip etmedigini de gormus olursunuz.

Bülent abi çok teşekkür ediyorum sayende epeyi bir bilgi sahibi oldum.Yazdığınız bilgiler doğrultusunda çok uygun bir balata almış olduğumu düşünüyorum. Sfa serisi maxi scooter'lar için (oldukça ağır ve gazı kapatınca kompresör imkanı olmayan makineler) düşünülerek yapıldıysa tam da Inazuma içindir , zira Inazuma'da ağır ve kısa vites aralıkları gereği üst viteste kalındığından ön-arka frenleri diğer spor motorlara kıyasla daha sık kullanıyorum. Performans ve uzun ömür konusunda çok da ikna olmayı beklemiyorum zaten, zira 50 TL bedeli olan bu hayati ürünleri alıp da 20bin km.değiştirmeden kullanmak istemeyeceğim. Fırsat bulurda Şile-Riva tarafına gidersem bahsettiğiniz testi yapacağım. Ramazan içinde Eyüp'de panik fren denersem, buraya sonucunu yazma fırsatım olmayabilir :)

Forumdaki bir arkadaşım 1 litre kadar Dot 4 sıvı almıştı, ondan kalanını almak için iletişime geçiyorum derhal. Fren sıvıları,radyatör sıvısı çoğumuzun ihmal ettiği şeyler malesef yetkili servislerde bu konuda bizi bilgilendirecek nitelikli ustalar da bulunmuyor.

Tekrar teşekkürler :rendeer:

Sokollu
22 Ağustos 2015, 21:52
Ooo ferhat tamamdır eğer sen takacaksan senden yorum bekliyorum ona göre . :) Fazla para bağlamaya gerek yok zaten brembo falan aşar bizi . En güzeli yumuşak hamurlu lastik almak bizim 250 cc'lere :P

Selamlar ,

21bin bakımında ön arka balatamı EBC ile değiştirdim, aslında balatalarımın durumu fena değildi ama maksat denemek :)

Öne fotoğraflarda görülen carbon isimli balata, arkaya yarı sinterli balata takıldı.

200 km.dir kullanıyorum, ön fren performansından zaten çok memnun olduğum için (çıkan balatanın markasını bilmiyorum ama Suzuki servisi iyi bir balata takmış) ön fren aynı güzellikte devam ediyor. Şu sıralar bir ciyaklama var balata spreyi sıkmam lazım.

Inazuma'nın yumuşak bir arka fren pedalı var ilk aldığım ay sürekli arkayı (düşük hızda trafikte) kilitliyordum, bu duruma alıştırdım kendimi. Şu an "hayvan gibi şiyapmadıktan sonra" arka kolay kolay kilitlenmiyor ve düşük hızlarda yavaşlama frenajını veriyor, tabi arka frenden hiç bir durma performansı beklemediğim için çok da önemli değil, demeye çalıştığım 20 kmh. ile giderken bile sadece arka freni kullanarak durmak uzun iş :) En azından ben beceremiyorum.

Uzun lafın kısası piyasada 20-30 TL arasında satılan Brenta balatalarına göre çok daha iyi bir balata EBC. Öneririm.

Bu yorum forumda gereksiz trollükler yaparak anasayfayı kirleten yeni üyelere de bilgi sağlar umarım.

seta34
22 Ağustos 2015, 23:25
Gecen gun bir abimizin arka balatasini degistirdik marka sorduk ebc dedi kalitesini sorduk ortanin iyisi oldugunu soyledi. 80 lira para aldi iscilik dahil motor Suzuki DL650 vstorm
Not: eskisi kadar memnun degil arka frenden sanirim daha balatalar yeni oldugu icindir

Ezio41
24 Ağustos 2015, 20:45
Selamlar ,

21bin bakımında ön arka balatamı EBC ile değiştirdim, aslında balatalarımın durumu fena değildi ama maksat denemek :)

Öne fotoğraflarda görülen carbon isimli balata, arkaya yarı sinterli balata takıldı.

200 km.dir kullanıyorum, ön fren performansından zaten çok memnun olduğum için (çıkan balatanın markasını bilmiyorum ama Suzuki servisi iyi bir balata takmış) ön fren aynı güzellikte devam ediyor. Şu sıralar bir ciyaklama var balata spreyi sıkmam lazım.

Inazuma'nın yumuşak bir arka fren pedalı var ilk aldığım ay sürekli arkayı (düşük hızda trafikte) kilitliyordum, bu duruma alıştırdım kendimi. Şu an "hayvan gibi şiyapmadıktan sonra" arka kolay kolay kilitlenmiyor ve düşük hızlarda yavaşlama frenajını veriyor, tabi arka frenden hiç bir durma performansı beklemediğim için çok da önemli değil, demeye çalıştığım 20 kmh. ile giderken bile sadece arka freni kullanarak durmak uzun iş :) En azından ben beceremiyorum.


Uzun lafın kısası piyasada 20-30 TL arasında satılan Brenta balatalarına göre çok daha iyi bir balata EBC. Öneririm.

Bu yorum forumda gereksiz trollükler yaparak anasayfayı kirleten yeni üyelere de bilgi sağlar umarım.


Hayırlı olsun yeni balataların . :)Frenleme performansında çok değişiklik yok mu şimdi ? Zamanı geldiğinde bende bi Ebc deneyerek yazarım buraya . :)

Sokollu
25 Ağustos 2015, 09:47
Hayırlı olsun yeni balataların . :)Frenleme performansında çok değişiklik yok mu şimdi ? Zamanı geldiğinde bende bi Ebc deneyerek yazarım buraya . :)

Burak dediğim gibi zaten ön fren performansım iyiydi sadece denemek için değiştirdim. Ön yine mükemmel :) Arka daha bitik olduğu için etkisi oldu düşük hızda yavaşlamalarda . Zaten çıkan ön balata bitik olmadığından ve kaliteli olduğundan sadece erkenden değişim yapmış olduk. Ama dediğim gibi fiyatına göre çok iyi hele 20-30 TL'ye satılan piyasa balatarını düşününce denemeye değer diyorum :cat: