PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites Konusu



farfur
09 Haziran 2015, 16:12
S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?

nvrmnd
09 Haziran 2015, 16:15
ne kadar hızlı gittigin degil ne kadar devirli kullandıgındır benzin sarfiyatını belirleyen sey... yani nekadar yuksek devir okadar cok benzin yakması demek...

Mengu16
09 Haziran 2015, 16:19
S.a arkadaşlar şimdik 2.vites son gaz gidince yakıtı etkilermi çok yakarmı normalmi yakar?
Düz yolda 2. vites son gaz gidiyosan motor aşırı devir yapacağından zarar görecektir. 4. veya 5. viteste çeyrek gazla yapabilirsin aynı hızı hem daha az benzin yakar hem de motor zarar görmez.

hakikiteker
09 Haziran 2015, 17:25
Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.

Darkcity2000
09 Haziran 2015, 17:31
Ne kadar ekmek o kadar köfte.

farfur
09 Haziran 2015, 19:50
Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.

yani yakıtı etkilemez motorun ömrünü etkiler dimi

Darkfriairs
09 Haziran 2015, 20:05
Motosiklet kullanıcılarının motor teknolojisi konusunda cahil olması üzüntü verici.

mozgur
09 Haziran 2015, 20:33
yani yakıtı etkilemez motorun ömrünü etkiler dimi

Etkiler. Dikkatli oku arkadaşın yazdığını.

sey_47
09 Haziran 2015, 20:38
A.S.
http://i.imgur.com/49FR4.gif

BatuhanK
09 Haziran 2015, 20:51
Bir tanıdığım vardı aynı yolu daha hızlı gidince az yakacağını söylemişti :) önemli olan devirdir. Ne kadar çok bağırıyorsa, devir çevşriyorsa o kadar çok yakar motosiklet. 2 de dip gaz yerine 4 te yarım gaz daha az yaktırır. bu demek değil ki her viteste aynı devirde aynı yakar ama karışmış kafanızı daha da karıştırmayayım.
2 de dip gaz gidip motosikletin ve benzinin canını almayın

bassturbin
10 Haziran 2015, 10:38
A.S.
http://i.imgur.com/49FR4.gif

Abi ne adamsınız yahu çok güldürdün beni :))))))

farfur
10 Haziran 2015, 23:25
Güncel....

bursagsli
11 Haziran 2015, 00:05
Ne kadar çok gaz vermek o kadar çok yakıt tüketmek demek
Yakıtı geçtim motoru sürekli öyle kullanirsan yakında motoru eline alırsın motor hararet yapar üstüne üstlük motoru aşındırırsın
Amaç egzoz bağırtmak mı

pcmnyk
11 Haziran 2015, 00:20
motor gücü ve devri belirlidir. bi motor atıyorum 10 bin devir çevirir daha fazla çevirmez. motorun hızı arttığında motor daha hızlı dönmüyor. dişliler değişiyor. motor hızını torkunu şanzuman ile ayarlıyor. 1. viteste motor 5 bin devir çevirdiğinde 20 km hızla gidiyorsanız 4 cü viteste aynı yakıt sarfiyatı ile 70 km hızla gidersiniz. 70 km ile giderken motor 90 bin devirmi çeviriyor ? hayır. şanzuman dişleri değişiyor. örnek verirsek motorun şehir içinde100 kmde yaktığı yakıt ile
şehir dışında 100 kmde yaktığı yakıt aynı olmamasının sebebi budur. şehir içi trafikte düşük viteste yavaş gidersiniz şehir dışı otobanda trafik olmadığı için aynı yakıt sarfiyatı ile 5 viteste hızlı gidersiniz.
suyun akmasını sağlayan şey musluktur. musluğu ne kadar çok açarsanız o kadar çabuk biter su. benzinin akmasını sağlayan şey gaz koludur. gaz kolunu ne kadar açarsanız hortumun önündeki boşluk o kadar çok acılır. benzin daha çok gider motora ve daha çabuk biter.benzin motora ne kadar çok giderse o kadar çok ısı oluşur motor devri o kadar çok artar.
mecbur kalmadıkça yüksek devir kullanmayın. yararı yok. hep zararı vardır. birazda araştırın okuyun

farfur
11 Haziran 2015, 01:14
motor gücü ve devri belirlidir. bi motor atıyorum 10 bin devir çevirir daha fazla çevirmez. motorun hızı arttığında motor daha hızlı dönmüyor. dişliler değişiyor. motor hızını torkunu şanzuman ile ayarlıyor. 1. viteste motor 5 bin devir çevirdiğinde 20 km hızla gidiyorsanız 4 cü viteste aynı yakıt sarfiyatı ile 70 km hızla gidersiniz. 70 km ile giderken motor 90 bin devirmi çeviriyor ? hayır. şanzuman dişleri değişiyor. örnek verirsek motorun şehir içinde100 kmde yaktığı yakıt ile
şehir dışında 100 kmde yaktığı yakıt aynı olmamasının sebebi budur. şehir içi trafikte düşük viteste yavaş gidersiniz şehir dışı otobanda trafik olmadığı için aynı yakıt sarfiyatı ile 5 viteste hızlı gidersiniz.
suyun akmasını sağlayan şey musluktur. musluğu ne kadar çok açarsanız o kadar çabuk biter su. benzinin akmasını sağlayan şey gaz koludur. gaz kolunu ne kadar açarsanız hortumun önündeki boşluk o kadar çok acılır. benzin daha çok gider motora ve daha çabuk biter.benzin motora ne kadar çok giderse o kadar çok ısı oluşur motor devri o kadar çok artar.
mecbur kalmadıkça yüksek devir kullanmayın. yararı yok. hep zararı vardır. birazda araştırın okuyun

Teşekkürler Güzel Açıklamışsın

Levent
11 Haziran 2015, 02:15
Yüksek devir = Aşırı enerji ihtiyacı - Aşırı sürtünme ve Isınma anlamına gelir, bu da Eşittir = Aşırı tahribat. Ne kadar yüksek devir ile giderseniz, o derece enerji tüketir, sürtünmeyi ve ısınmayı maksimum düzeye getirir, sonucunda tahribatı arttırırsınız. Siz sürücü olarak, ne kadar enerji harcayacağına, ne kadar ısınacağına ve tahrip olacağına yön verirsiniz. O da size, davranışınıza göre tepki verir. Zorlamazsanız sizden sıkılması uzun sürer, dakikada 16 tokat atarsanız, böyle aşkın ızdırabını deyip, en kısa sürede yüzüğü kafanıza atar.

Yakıt sarfiyatı gaz kolu ile doğru orantılıdır. Ne kadar açarsanız o kadar artar. Bu da eşittir yüksek devir, yüksek hız anlamına gelir. Burada insanların kafası karışıyor şu şekilde ifade edebiliriz.

Gaz kolunun hareket alanını % olarak tanımlayalım. ve motosikletimizin 10.000 devir olduğunu düşünelim. Gazı %10 açtığınızda 1.000 devir çevirirsiniz , %100 açtığınızda ise 10.000 devir çevirirsiniz. Gazı %50 konumunda sabitlediğinizi düşünürsek, her bir üst viteste hızınız artar ama devriniz sabit kalır. Bu durumda her bir üst viteste yakıt sarfiyatınız da artar. Kafa karıştıran nokta ise matematiğin;
Hızı baz alıp devir ile örtüştürülmeye çalışılmasından kaynaklanır. Bu yanlıştır. Gaz kolunu sabitlemek yerine hızı sabitleyerek matematik yaparsanız kafanız karışır. Ve dersiniz ki 3. viteste 90 ile gitmek 4. viteste 90 ile gitmenin yanında daha çok yakıyor. Bu doğrudur ama 90 ile gitmeye çalıştığınızda her viteste gaz kolunuzun hareket ettiği aralığı değiştirmiş olursunuz. Çünkü 4. viteste 90 ile gitmek için gazı %25 açarken 3. viteste 90 ile gitmek için gazı %40 açmak zorundasınızdır. Bu durumda hareket eden gaz kolu olduğu için son sözü o söyler. Ve gazı ne kadar açarsanız motosikletiniz o kadar çok yakar, yaktığı için bağırır, bağırdığı için çabuk biter. Umarım açıklayıcı olmuştur, yazım hataları affınıza.

MotoGlock
11 Haziran 2015, 02:31
Yüksek devir = Aşırı enerji ihtiyacı - Aşırı sürtünme ve Isınma anlamına gelir, bu da Eşittir = Aşırı tahribat. Ne kadar yüksek devir ile giderseniz, o derece enerji tüketir, sürtünmeyi ve ısınmayı maksimum düzeye getirir, sonucunda tahribatı arttırırsınız. Siz sürücü olarak, ne kadar enerji harcayacağına, ne kadar ısınacağına ve tahrip olacağına yön verirsiniz. O da size, davranışınıza göre tepki verir. Zorlamazsanız sizden sıkılması uzun sürer, dakikada 16 tokat atarsanız, böyle aşkın ızdırabını deyip, en kısa sürede yüzüğü kafanıza atar.

Yakıt sarfiyatı gaz kolu ile doğru orantılıdır. Ne kadar açarsanız o kadar artar. Bu da eşittir yüksek devir, yüksek hız anlamına gelir. Burada insanların kafası karışıyor şu şekilde ifade edebiliriz.

Gaz kolunun hareket alanını % olarak tanımlayalım. ve motosikletimizin 10.000 devir olduğunu düşünelim. Gazı %10 açtığınızda 1.000 devir çevirirsiniz , %100 açtığınızda ise 10.000 devir çevirirsiniz. Gazı %50 konumunda sabitlediğinizi düşünürsek, her bir üst viteste hızınız artar ama devriniz sabit kalır. Bu durumda her bir üst viteste yakıt sarfiyatınız da artar. Kafa karıştıran nokta ise matematiğin;
Hızı baz alıp devir ile örtüştürülmeye çalışılmasından kaynaklanır. Bu yanlıştır. Gaz kolunu sabitlemek yerine hızı sabitleyerek matematik yaparsanız kafanız karışır. Ve dersiniz ki 3. viteste 90 ile gitmek 4. viteste 90 ile gitmenin yanında daha çok yakıyor. Bu doğrudur ama 90 ile gitmeye çalıştığınızda her viteste gaz kolunuzun hareket ettiği aralığı değiştirmiş olursunuz. Çünkü 4. viteste 90 ile gitmek için gazı %25 açarken 3. viteste 90 ile gitmek için gazı %40 açmak zorundasınızdır. Bu durumda hareket eden gaz kolu olduğu için son sözü o söyler. Ve gazı ne kadar açarsanız motosikletiniz o kadar çok yakar, yaktığı için bağırır, bağırdığı için çabuk biter. Umarım açıklayıcı olmuştur, yazım hataları affınıza.


Ancak bu kadar iyi anlatılabilinirdi. Çok açıklayıcı olmuş :) :cat:

telike
11 Haziran 2015, 03:57
benim anlamadığım bişey var neden? neden 2. vites dipgaz? ne biliyim dip gaz gideceksen 3 te git 4 te git 5 te git varsa 6 da git.

Bthndmrl
11 Haziran 2015, 10:50
Vitesli bisiklet gibi ; 1. Vitestesin -21 vites oldugunu düşün- hızlı gitmek istiyorsun çok fazla enerji harcar ve yorulursun ama 18 e at mesela daha az pedal çevirip daha hızlı olabilirsin.

obarey
11 Haziran 2015, 10:52
Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakıt harcarsınız, devirle alakalı bir durum yoktur. Yaptığınız devir sadece motorun ısınmasını ve aşınmasını, dolayısıyla motor ömrünü etkiler. Sadece kompresyonda devir artarken oluşan emme sebebiyle rölantiden çok az daha fazla yakıt harcarsınız(karbüratörlü için), enjeksiyonluda ise yakıt sıfır olur. Ne hızla gitmek istiyorsanız motor devrini de ona göre ayarlayıp(max bg alınan devirden daha yukarısı max hız hariç genelde mantıksızdır), uyuz uyuz gitme durumu hariç sürekli ona göre vites seçmek en mantıklı yakıt-motor ömrü-performans üçlüsünü verir.

Devirin alakası yoktur mu?

hakikiteker
11 Haziran 2015, 13:13
Devirin alakası yoktur mu?

Evet, yoktur. Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakar.

obarey
11 Haziran 2015, 15:11
Evet, yoktur. Gaz kolunu ne kadar çevirirseniz o kadar yakar.

yani gaz kolunu eşit açarsak 6. vitestede aynı benzini yakar, 2. viteste de aynı benzini yakar öyle mi.

hakikiteker
11 Haziran 2015, 16:51
yani gaz kolunu eşit açarsak 6. vitestede aynı benzini yakar, 2. viteste de aynı benzini yakar öyle mi.

Evet ama 2. viteste 6. vitese kıyasla daha yavaş gideceğiniz için birim km başına daha fazla yakacaktır. Uygun vitesle gitmek en mantıklısı, yoksa söylediklerimin birbiriyle çelişmesi muhabbetine kadar gider bu hesap.

obarey
11 Haziran 2015, 17:03
Evet ama 2. viteste 6. vitese kıyasla daha yavaş gideceğiniz için birim km başına daha fazla yakacaktır. Uygun vitesle gitmek en mantıklısı, yoksa söylediklerimin birbiriyle çelişmesi muhabbetine kadar gider bu hesap.

gaz kolunu ne kadar çevirirsek o kadar yakmıyo yani...

telike
11 Haziran 2015, 17:04
Evet ama 2. viteste 6. vitese kıyasla daha yavaş gideceğiniz için birim km başına daha fazla yakacaktır. Uygun vitesle gitmek en mantıklısı, yoksa söylediklerimin birbiriyle çelişmesi muhabbetine kadar gider bu hesap.

gaz kolunu ne kadar çevirirsek o kadar yakmıyo yani...

zaman bazında alınan yol eşit olmasa da (hız farkından dolayı), sarfedilen yakıt aynıdır. yani örneğin 5bin devirde 10 dakika kullanmak 2. de de 5. de de aynı yaktırır neredeyse(buna yol hava rüzgar mukavemetlerini dahil etmiyoruz)
ama 2.vites 5bin devirde örneğin 40 ile giderken 5. vites 5bin devirde 100 ile gidersiniz. aynı zaman içerisinde daha fazla yol kat edersiniz.

obarey
15 Haziran 2015, 11:18
zaman bazında alınan yol eşit olmasa da (hız farkından dolayı), sarfedilen yakıt aynıdır. yani örneğin 5bin devirde 10 dakika kullanmak 2. de de 5. de de aynı yaktırır neredeyse(buna yol hava rüzgar mukavemetlerini dahil etmiyoruz)
ama 2.vites 5bin devirde örneğin 40 ile giderken 5. vites 5bin devirde 100 ile gidersiniz. aynı zaman içerisinde daha fazla yol kat edersiniz.

o zaman benzin sarfiyatını da slitre/sn belirtmek gerekiyor bu mantıkla. lt/km yerine lt/sn.

İlker41
15 Haziran 2015, 12:29
gazı nekadar köklersen okadar benzin yakışı artar.birde motoru devrinde kullanırsan fazla makinayı zorlamassan yakıt fazla olmuyor bende mct 250 vardı ondan biliyorum.

telike
15 Haziran 2015, 22:48
o zaman benzin sarfiyatını da slitre/sn belirtmek gerekiyor bu mantıkla. lt/km yerine lt/sn.

şehiriçinde ve şehirdışında yakması bu yüzden farkettiriyor. standart bir nokta vardır. o noktayı sağlayarak yakıt tüketimi km bazında hesaplanır çünkü saniye bazında kimse tutamaz. ama tabi burdan yürüyerek 10 dakika diye bi uzaklık birimi de vardır. km/s hız hesabı gibi düşünün..
şöyledir ki standart kullanımda 6 lt yakan motosiklete 12 lt de yaktırabilirsin 100km de, 5 litre de yaktırabilirsin. sana kalmış bu..

ortalama yakıt tüketimi hesaplarında da trafik akış hızlarında sabit şehiriçi ve şehirlerearası ortalaması alınıyor.