PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooter'da frene basarken avucunun içinde gazında hareket ederek devreye girmesi?



ceydamer
09 Haziran 2015, 08:52
İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor :pr:

Yorumlarınız?

cem_fb
09 Haziran 2015, 09:22
Fren yapamıyorsan motor kullanma, hayatta kal

Levent
09 Haziran 2015, 09:32
Basit,

iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. Gaz açıkken bu parmaklar manete yetişmezler sadece üzerinde dururlar, (Zorlarsan yetişir, relax pozisyonda.) Fren yapacağin zaman mecburen gazı kapatip fren manetini yakalamak zorunda kalacaksın, böylece hem gazın % 100 kapanacak hemde bir daha gaz açamayacaksın. çünkü Avucunun içi ileri doğru gidip gazı kapatırken iki parmagın gazı açtığın yöne doğru maneti çekecektir ve kilitlenecektir. Bir nevi kilit mekanizması gibi. Bir diğer alternatif baş parmağını gaz kolunun altına sar ve gazı kapattığında parmağını kilitle. Gaz hareket etmeyecektir. Bunlar basit hareketler, sadece kullandıkça gelişecek. Boş bir aldanda yarım saat çalışırsan kavrarsın, 3-5 gün de bu şekilde sürersen bir daha kafanda böyle bir sorun kalmaz.

ceydamer
09 Haziran 2015, 09:36
Fren yapamıyorsan motor kullanma, hayatta kal

Daha bir kere pratik yaptım. Fren kullanamıyorum demek içinde vazgeçmek içinde çok erken ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------


Basit,

iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. Gaz açıkken bu parmaklar manete yetişmezler sadece üzerinde dururlar, (Zorlarsan yetişir, relax pozisyonda.) Fren yapacağin zaman mecburen gazı kapatip fren manetini yakalamak zorunda kalacaksın, böylece hem gazın % 100 kapanacak hemde bir daha gaz açamayacaksın. çünkü Avucunun içi ileri doğru gidip gazı kapatırken iki parmagın gazı açtığın yöne doğru maneti çekecektir ve kilitlenecektir. Bir nevi kilit mekanizması gibi. Bir diğer alternatif baş parmağını gaz kolunun altına sar ve gazı kapattığında parmağını kilitle. Gaz hareket etmeyecektir. Bunlar basit hareketler, sadece kullandıkça gelişecek. Boş bir aldanda yarım saat çalışırsan kavrarsın, 3-5 gün de bu şekilde sürersen bir daha kafanda böyle bir sorun kalmaz.

Gazı kapatmak mı? scooterdan bahsediyoruz değil mi? vitesliden değil?

Camo
09 Haziran 2015, 09:38
Basit,

iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. .



Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak :pr:

Levent
09 Haziran 2015, 09:48
[/COLOR]

Gazı kapatmak mı? scooterdan bahsediyoruz değil mi? vitesliden değil?

Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?


Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak :pr:

:) Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.

Sinan Aksu
09 Haziran 2015, 09:50
Freni iki parmagınızlamı kullanıyorsunuz?

Levent
09 Haziran 2015, 09:58
Freni iki parmagınızlamı kullanıyorsunuz?

Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.

Sinan Aksu
09 Haziran 2015, 10:07
Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.

Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz? :)

Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
Bu sizler için sorun olmaya bilir.
Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.

yasdal
09 Haziran 2015, 10:09
Yine bir iki parmak dört parmak tartışmasına daha hoş geldik.

Scooter li arkadaşım sen bu ara biraz 4 parmak fren yapmaya çalış. O şekilde frenlerken ister istemez elin aşağı değil yukarı ve öne atlamaya çalışır. Sanıyorum sıkıntını çözersin. Bir de frene gavur gibi asılma. Tatlı tatlı frenlemeye çalış. Limon mimon diicem yine karışcak ortalık. Youtube da gazı verip gidonu kaçıran bi sürü video var. Herhalde scooter de sık rastlanan bir hata. Alışırsın

ceydamer
09 Haziran 2015, 10:13
Yine bir iki parmak dört parmak tartışmasına daha hoş geldik.

Scooter li arkadaşım sen bu ara biraz 4 parmak fren yapmaya çalış. O şekilde frenlerken ister istemez elin aşağı değil yukarı ve öne atlamaya çalışır. Sanıyorum sıkıntını çözersin. Bir de frene gavur gibi asılma. Tatlı tatlı frenlemeye çalış. Limon mimon diicem yine karışcak ortalık. Youtube da gazı verip gidonu kaçıran bi sürü video var. Herhalde scooter de sık rastlanan bir hata. Alışırsın

Evet gzaı verip gidonu kaçırma olayını, frene ani basıp tekeri kaydırma olayını ve nemli yeri, bu üçünü bir arada gayet iyi deneyimledim... Ah beceriksizliğim :( Aniden araba görünce hiç tatlı olamıyorum içimdeki gavur çıkıyor ne yazık ki? sanırım arka fren ve sağ frende bas bırak şeklinde yapmalıyım ani duruşlarda öylemi acaba?

Bugün frene basarken elimi kendime doğru değil, yukarı doğru kıvırarak pratik yapmayı denicem dediğiniz gibi...

okican
09 Haziran 2015, 10:15
Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.ben de 5 yıldır aynı bu teknikleri kullanıyorum:D

ceydamer
09 Haziran 2015, 10:18
Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?



:) Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.

Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz. Daha "gidon" kelimesi bile kelime dağarcığıma 2 hafta önce yeni katıldı. Siz gaz kapatmak derken , ben "gazı nasıl kapatıyorum acaba!" diye düşünüyorum :) zaten vitesli mitesli yorumlarda dahil oldu sonradan....

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------


Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak :pr:

Camoo kısa spor manet ne demek :D google a sormadım diye kızmayınız efenim çok üşendim :)

hakikiteker
09 Haziran 2015, 10:18
Bu tavsiyelere ek olarak basit bir çözüm; fren maneti açı olarak çok yukarıdaysa elinizin fren için pozisyon alırken gaz açması daha kolaydır bence. Tabi bunu mantıklı bulup da maneti ulaşılması zor bir yere ayarlamayın, bu sadece manet çok fazla yukarıdaysa geçerli.

ceydamer
09 Haziran 2015, 10:24
Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz? :)

Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
Bu sizler için sorun olmaya bilir.
Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.

Kesinlikle :) birebir itina ile yere yapışmama sebep olan ortak bilgiler....

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------


Bu tavsiyelere ek olarak basit bir çözüm; fren maneti açı olarak çok yukarıdaysa elinizin fren için pozisyon alırken gaz açması daha kolaydır bence. Tabi bunu mantıklı bulup da maneti ulaşılması zor bir yere ayarlamayın, bu sadece manet çok fazla yukarıdaysa geçerli.

çok az bi açı yukarıda kalıyor. zaten bu yüzdne avucum frene bastığım an gazıda kendisi ile birlikte dönderiyor. parmaklarımı manetin üstünde bırakabiliyorum, başparmağım ve avucum yardımı ile de gazı açıyorum. fazla gaz verdiğimde sadece iki parmağım manetin üstünde kalıyor. ne kadar doğru bi yöntemdir bilmiyorum ama frene ulaşabildiğim en kolay hal bu oldu benim için.

Levent
09 Haziran 2015, 10:45
Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz? :)

Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
Bu sizler için sorun olmaya bilir.
Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.

Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok. :)

2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum :)

Benim olayın 4.45 dakika. :)


https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------


Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz. Daha "gidon" kelimesi bile kelime dağarcığıma 2 hafta önce yeni katıldı. Siz gaz kapatmak derken , ben "gazı nasıl kapatıyorum acaba!" diye düşünüyorum :) zaten vitesli mitesli yorumlarda dahil oldu sonradan....







Bu arada özür dilerim biraz kardeşim felan ayıp etmişim ben galiba:) Gaz açmak gaz kolunu kendinize doğru çevirmek, kapatmak ise ileri doğru gitmesine izin vermek, ya da ileri doğru kontrollü bir şekilde serbest bırakmak anlamına gelmektedir, yani aslında gazı bırakırsan kendi kendine kapanır :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------


ben de 5 yıldır aynı bu teknikleri kullanıyorum:D

Bana sorsan doğrusu bu :) 30 bin tecrübesi olan eğitmene göre böyle olmuyor oladabiliyor, karmaşık :) heytttt 200 bin var burada leyn :)

Darkcity2000
09 Haziran 2015, 11:04
Yine bir Alman ekolu Japon ekolune karsi... Ben Japon ekolunden geliyorum ama motorum alman :) biz 4 parmak ogrendik bize manet uzerinde parmak tutulmamasi ogretildi ara sira deniyorum cok zorlaniyorum 2 parmak.. Bize ogretilen gazi kapatip 4 parmak ile dozlayarak fren yapmak.. bkze dogrusu bu diye ogretildi 2 parmak yapana saygim var demekki durabiliyor.

Gelelim arkadasa, iyi olmus kardes keske bi yerini kiraydinda vaz geceydin motordan, egitim yok ehliyet ekipman yok ozguven tavan yola atlayip trafige cikiyorsun.. ne diyim bilmiyorum abin olarak ya bu kafayi degistir yada bu kafa bedende kalsin bisiklete bin...

toomuchcc
09 Haziran 2015, 11:18
Ben de bir scooter kullanıcısıyım ve benim yaptığım; tepe inişi (downhill) bisiklet disiplininde kullanılan tekniği uygulamak. Bu disiplinde sürücüler 4 parmakla gidonu tutar, işaret parmakları da sürekli fren kolları üzerinde durur. Bütün sürücüler her koşulda ve her zaman bu şekilde sürerler (böyle sürmek zorundadırlar zaten). Bu sayede hem frenleme gerektiren unsurlara karşı hızlıca tepki verebilirler, hem de aynı anda sahip olabilecekleri maksimum gidon hakimiyetine sahip olurlar. Scooterınızın fren donanımı tek parmakla kullanıma izin vermiyorsa (fren gücü yetersiz olabilir (kampana fren gibi), fren kolu sert hareket ediyor olabilir vs); o zaman ya fren donanımınızı güçlendirirsiniz, ya da ekstra parmak eklersiniz bu kullanım stiline.

Fren yaparken gaz açma durumu acemilikten ötürü olmuş olabilir. Frenleme gerektiren bir durumda; sağ bileğinizi öne doğru kıvırıp gazı kesiyorsunuz, ve aynı anda da fren kolu üzerinde duran işaret parmağınızı kapatmaya başlıyorsunuz. Alıştıktan sonra oldukça kolay bunu yapması. Gaz kolu fazla dönen veya fren kolu aşırı yumuşak olan motorlarda sıkıntı olabilir elbette.

Dozajlamayı bilmiyorsanız hangi tekniği kullanarak sürüş yaptığınızın bir önemi yok. İster fren kolunda sürekli parmak tutun, ister frenleme gerekince 4 parmakla fren yapın vs; dozajlama konusu farklı. Ayrı bir pratik yapmak lazım onun için. Ama ne kadar pratik yaparsanız yapın, zor şartlarda yine de tekerleri kilitleyebilirsiniz. Orda da ABS konusu devreye giriyor işte.. :]

MimTolga
09 Haziran 2015, 11:53
İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor :pr:

Yorumlarınız?

Dostum acemiliğini neden trafikte atlatmaya çalışıyorsun ki ? Boş bir alanda gaz çalış, fren çalış, acil fren çalış, motorun huyunu suyunu öğren. Tamam artık elim ayağıma dolaşmıyor dediğinde trafiğe çık bu en kötü ihtimal. İyisi de gidip eğitim almak olacak. Ne kendini ne de başkasının canını tehlikeye atma gibi bir lüksümüz olmadığını düşünüyorum.

Sinan Aksu
09 Haziran 2015, 12:36
Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok. :)

2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum :)

Benim olayın 4.45 dakika. :)

https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ[COLOR="Silver"]



Evet haklı oldugun konular var :)
Kişinin kendini yıllar yıllar içinde geliştirip, sürüş stilini değiştirmesi farklidir :)
Lakin ben başlangıç düzeyindeki bir sürücünün böyle bi lüksü oldugunu düşünmüyorum açıkçası.

Biraz düz mantık bi örnek vereceğim ama ;

Tecrübeli bir sürücü, standart kullanım stilinin dışına çıkarsa başına gelebilecek senaryoların farkındadır, ve tedbirlerini bu bağlamda alır.

Sağ eline binen ''gaz ve frenaj'' sorumlulugunun bilincinde oldugunu düşünüyorum.

Ama bu bilinç ve sorumluluk duygusu, genç, heyecanlı ve acemi bir sürücüde ne kadar gelişmiştir? :)

Yoksa seninde soylediklerine katıldıgım noktalar var tabiki.

ceydamer
09 Haziran 2015, 12:50
Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok. :)

2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum :)

Benim olayın 4.45 dakika. :)

https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------



Bu arada özür dilerim biraz kardeşim felan ayıp etmişim ben galiba:) Gaz açmak gaz kolunu kendinize doğru çevirmek, kapatmak ise ileri doğru gitmesine izin vermek, ya da ileri doğru kontrollü bir şekilde serbest bırakmak anlamına gelmektedir, yani aslında gazı bırakırsan kendi kendine kapanır :)[COLOR="Silver"]

Rica ederim. Ahh tamam gaz kapatmak deyince bende başka bir olay var sandım :) biraz aptallaşmış durumdayım; kabul.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------


Yine bir Alman ekolu Japon ekolune karsi... Ben Japon ekolunden geliyorum ama motorum alman :) biz 4 parmak ogrendik bize manet uzerinde parmak tutulmamasi ogretildi ara sira deniyorum cok zorlaniyorum 2 parmak.. Bize ogretilen gazi kapatip 4 parmak ile dozlayarak fren yapmak.. bkze dogrusu bu diye ogretildi 2 parmak yapana saygim var demekki durabiliyor.

Gelelim arkadasa, iyi olmus kardes keske bi yerini kiraydinda vaz geceydin motordan, egitim yok ehliyet ekipman yok ozguven tavan yola atlayip trafige cikiyorsun.. ne diyim bilmiyorum abin olarak ya bu kafayi degistir yada bu kafa bedende kalsin bisiklete bin...

Ehliyetim olmadığını, ekipmanımın hiç olmadığını nereden biliyorsunuz, hatta bunu eğitim sırasında yaşamadığımı nereden biliyorsunuz....
Ah bence kafa değiştir diye öğüt vermeden önce bilip konuşunuz ;)

Gerçekten tavsiye istedim ben burada, akıl satmanızı değil, "keşke bi yerini kıraydın" diye söze başladığınız abilik yorumlarınız sizde kalsın!

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------


Ben de bir scooter kullanıcısıyım ve benim yaptığım; tepe inişi (downhill) bisiklet disiplininde kullanılan tekniği uygulamak. Bu disiplinde sürücüler 4 parmakla gidonu tutar, işaret parmakları da sürekli fren kolları üzerinde durur. Bütün sürücüler her koşulda ve her zaman bu şekilde sürerler (böyle sürmek zorundadırlar zaten). Bu sayede hem frenleme gerektiren unsurlara karşı hızlıca tepki verebilirler, hem de aynı anda sahip olabilecekleri maksimum gidon hakimiyetine sahip olurlar. Scooterınızın fren donanımı tek parmakla kullanıma izin vermiyorsa (fren gücü yetersiz olabilir (kampana fren gibi), fren kolu sert hareket ediyor olabilir vs); o zaman ya fren donanımınızı güçlendirirsiniz, ya da ekstra parmak eklersiniz bu kullanım stiline.

Fren yaparken gaz açma durumu acemilikten ötürü olmuş olabilir. Frenleme gerektiren bir durumda; sağ bileğinizi öne doğru kıvırıp gazı kesiyorsunuz, ve aynı anda da fren kolu üzerinde duran işaret parmağınızı kapatmaya başlıyorsunuz. Alıştıktan sonra oldukça kolay bunu yapması. Gaz kolu fazla dönen veya fren kolu aşırı yumuşak olan motorlarda sıkıntı olabilir elbette.

Dozajlamayı bilmiyorsanız hangi tekniği kullanarak sürüş yaptığınızın bir önemi yok. İster fren kolunda sürekli parmak tutun, ister frenleme gerekince 4 parmakla fren yapın vs; dozajlama konusu farklı. Ayrı bir pratik yapmak lazım onun için. Ama ne kadar pratik yaparsanız yapın, zor şartlarda yine de tekerleri kilitleyebilirsiniz. Orda da ABS konusu devreye giriyor işte.. :]


Çok teşekkür ederim :)
Benimkinde ABS yok ne yazık ki.. Bahsettiğiniz tekniği bugün itibaren pratiğini yapacağım. Gaz kolu dediğiniz gibi çok yumuşak hemen dönüyor :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------


Dostum acemiliğini neden trafikte atlatmaya çalışıyorsun ki ? Boş bir alanda gaz çalış, fren çalış, acil fren çalış, motorun huyunu suyunu öğren. Tamam artık elim ayağıma dolaşmıyor dediğinde trafiğe çık bu en kötü ihtimal. İyisi de gidip eğitim almak olacak. Ne kendini ne de başkasının canını tehlikeye atma gibi bir lüksümüz olmadığını düşünüyorum.

Trafikte değildim. sakın bir ara sokakta pratik yapıyordum ;)

Sado39
09 Haziran 2015, 12:51
Eldiven edin.

GB79
09 Haziran 2015, 12:53
Acemilik döneminde böyle bir şey olması çok normal. Motoru aldığım ilk ay, ben de aynı sorundan dolayı düşmüş, birkaç kez de düşme tehlikesi yaşamıştım. Alıştıktan sonra böyle bir sorun bir daha olmadı, bol bol pratik yapmalısınız. Mümkünse boş yollarda bolca fren-gaz çalışması yaparak alışmaya çalışın. Bir ay sonra sürüşünüzün değiştiğini göreceksiniz.

Ygz
09 Haziran 2015, 13:01
1.cisi gaz koluna çok hafif bas gazı hafif dozajla anladığım kadarıyla elin takılı kalıyor
2.cisi boş bir yerde 2 parmakla veya 4 parmakla fren dene(ben 2 parmakşa kullanıyotum) hangisi kolayına ve güvenli durabiliyorsan ona çalış

Unutmadab ben de daha yeni sürücüyüm 350km kadar

Erkut C.
09 Haziran 2015, 13:16
Bence her şeyden önce bol bol okumak lazım;
http://motoransiklopedisi.blogspot.com.tr/2005/04/motosiklet-teorisi-1-durus_28.html

en önemlisi yaz kış her zaman kask ve eldiven takmak.

xismailaydin
09 Haziran 2015, 13:57
Şu iki parmak dört parmak konusuna ben de katkı yapmak isterim.

Ben dört parmakla fren yapmayı daha uygun görüyordum ve uyguluyordum. Ancak daha sonra motosikletin orijinal manetlerini değiştirip ayarlı spor manet takınca, dört parmakla yapabildiğim her şeyi yeni manette iki parmakla da yapabildiğimi gördüm.

Sonrasında yerine göre iki parmak, yerine göre de dört parmak kullanmaya devam ettim. İki parmağın avantajı, gazın sürekli kontrol altında kalıyor olması bana göre.

Son olarak, her koşulda full face kask, deri mont, deri eldiven (bileklikli), motosiklet botu ve motosiklet pantolonu kullanılmasını tavsiye ediyorum.

Konu sahibi arkadaşın;
Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz. hitabına da bayıldım :mrgreen:

1910'da New York'ta gazete satan çocukları gösteren filmler geldi aklıma. :)

Başlık biraz karışık geldi. Anlatım bozukluğu ve yazım yanlışı ikilisi kafa karıştırmıyor değil. :(

HAZZILHAR
09 Haziran 2015, 14:10
İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor :pr:

Yorumlarınız?

Öncelikle geçmiş olsun. Ben bütün yazılanlardan farklı bir konuya değinmek istiyorum. Scooter'da ön fren daha dik çatal açısı olduğundan, diğer motosikletlere oranla biraz daha tehlikelidir. Çünkü biraz sert frenlerseniz sizi ileri doğru atabilecek bir kuvvetle karşılaşırsınız. Bu sebeple başlangıçta sol manetle arka fren yapmanız daha sağlıklıdır. Tabii ki gaz kolunu kesip frenleme yapacaksınız.

Elbette ön fren yapmayın, ille de arka freni kullanın diye bir kaide yok. Ön fren yaparken "dozajlayarak" fren yapmak gerekmekte. Nedir bu dozajlama ? Şöyle ki, ön frene çok yüklenirseniz ön amortisörlere büyük bir yük gelecek ve kendinizi ileriye doğru yatacak duruma getirecek bir kuvvete maruz bulacaksınız. Dolayısıyla arka tekerleğin itiş gücü ile ön tekerlekteki fren yükü zıt yönde hareket ederek gidonun sağa veya sola dönerek ön tekerleğin kilitlenip, motosikletin sizi üzerinizden atmasına neden olur. Buna engel olmak için hız ve takip mesafesini iyi ayarladığınız takdirde önce motosikleti yavaşlatacak kadar yumuşakça maneti sıkıp, adım adım biraz daha kuvvetinizi artırarak sıkacaksınız ki amortisörler tam kapanmadan, ön kısma yük çok binmeden konforlu bir şekilde durabilelim.

Çok ani bir durumda, acemi olduğunuzu da hesaba katarsak kendinizi kombine frenlemeye alıştırmanız gerekebilir ki en sağlıklı frenleme yöntemlerinden biridir. Bu durumda fren yükünü 2 amortisöre dağıtırsınız. Teoride anlatımı kolaydır, ancak uygulaması özellikle panik anlarında zor olabilir. Bunu da aşabilmeniz için bol bol pratik yapmalısınız. Şöyle ki biraz süratiniz fazla diyelim, güvenli bir şekilde çabucak durmak istediniz. Bunun için önce gazı bırakıp arka frene biraz yükleniyorsunuz ve sonra arka frenin dozajını değiştirmeden ön freni de dikkatli ve biraz ağırdan alarak sıkıyorsunuz. Durmaya yakınken ön veya arka frendeki kuvvetinizi biraz daha artırarak ama asla ikisinden birini bırakmadan frenlemeyi tamamlıyorsunuz.

Sizin durumunuza gelecek olursak; ilk etapta gaz kolu ve ön fren sağ tarafta olduğundan sürüşe alışana kadar bu durumu yaşamanız normal. O sebeple kombine frenlemeyi biraz geliştirirseniz, zamanla da ön fren kullanımında kabiliyetinizi ilerletebilirsiniz. Evet freni 2 parmak (işaret ve orta parmak) ile kullanmak daha doğrudur ancak ilk başlarda zorlayıcı olabilir. Neden daha doğru olduğu ise şöyle açıklanabilir, acil bir reflekste en hızlı hareket edecek parmaklarınız bu ikisidir. Ancak siz kendinizi rahat hissedene kadar 2 parmağınızı kullanmanız doğru olmayabilir. Benim fikrime gelecek olursak bu şekilde frenlemeyi alışkanlık edinmenizi tavsiye ederim, ancak bu dediğim "kesin doğrudur" diye bir şey size söyleyemem.

İlk etapta kendinizi biraz arka frenle birlikte ön freni kullanmaya alıştırmanız daha güvenli bir frenleme sağlayacaktır size. Hem de ön frene yüklenirken elinizin altında gazı açmanız daha zor olacaktır. Açsanız bile arka freni de sıktığınızdan motosiklet direkt olarak gaz almayacaktır.

Tekrar geçmiş olsun, umarım bir daha yaşamazsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

Dip Not: Ayrıca frenleme yaptığınızda, gazı bıraktığınız haliyle bileğinizi de bükmeden sabit konumda durmasına özen gösterin.

barodi
09 Haziran 2015, 14:12
İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor :pr:

Yorumlarınız?

Ellerini ve kollarini her ne olursa olsun gevsek birakman lazim ayrica fren yaparken o panik haliyle elcigi fazla sıkınca istemsiz olarak gazada dokundunuz. Oysa fren yaparkende ellerin gevsek olmasi gerekiyor. Bu sayede hem fren hem gaz vermemis olursunuz.

ceydamer
09 Haziran 2015, 15:27
Öncelikle geçmiş olsun. Ben bütün yazılanlardan farklı bir konuya değinmek istiyorum. Scooter'da ön fren daha dik çatal açısı olduğundan, diğer motosikletlere oranla biraz daha tehlikelidir. Çünkü biraz sert frenlerseniz sizi ileri doğru atabilecek bir kuvvetle karşılaşırsınız. Bu sebeple başlangıçta sol manetle arka fren yapmanız daha sağlıklıdır. Tabii ki gaz kolunu kesip frenleme yapacaksınız.

Elbette ön fren yapmayın, ille de arka freni kullanın diye bir kaide yok. Ön fren yaparken "dozajlayarak" fren yapmak gerekmekte. Nedir bu dozajlama ? Şöyle ki, ön frene çok yüklenirseniz ön amortisörlere büyük bir yük gelecek ve kendinizi ileriye doğru yatacak duruma getirecek bir kuvvete maruz bulacaksınız. Dolayısıyla arka tekerleğin itiş gücü ile ön tekerlekteki fren yükü zıt yönde hareket ederek gidonun sağa veya sola dönerek ön tekerleğin kilitlenip, motosikletin sizi üzerinizden atmasına neden olur. Buna engel olmak için hız ve takip mesafesini iyi ayarladığınız takdirde önce motosikleti yavaşlatacak kadar yumuşakça maneti sıkıp, adım adım biraz daha kuvvetinizi artırarak sıkacaksınız ki amortisörler tam kapanmadan, ön kısma yük çok binmeden konforlu bir şekilde durabilelim.

Çok ani bir durumda, acemi olduğunuzu da hesaba katarsak kendinizi kombine frenlemeye alıştırmanız gerekebilir ki en sağlıklı frenleme yöntemlerinden biridir. Bu durumda fren yükünü 2 amortisöre dağıtırsınız. Teoride anlatımı kolaydır, ancak uygulaması özellikle panik anlarında zor olabilir. Bunu da aşabilmeniz için bol bol pratik yapmalısınız. Şöyle ki biraz süratiniz fazla diyelim, güvenli bir şekilde çabucak durmak istediniz. Bunun için önce gazı bırakıp arka frene biraz yükleniyorsunuz ve sonra arka frenin dozajını değiştirmeden ön freni de dikkatli ve biraz ağırdan alarak sıkıyorsunuz. Durmaya yakınken ön veya arka frendeki kuvvetinizi biraz daha artırarak ama asla ikisinden birini bırakmadan frenlemeyi tamamlıyorsunuz.

Sizin durumunuza gelecek olursak; ilk etapta gaz kolu ve ön fren sağ tarafta olduğundan sürüşe alışana kadar bu durumu yaşamanız normal. O sebeple kombine frenlemeyi biraz geliştirirseniz, zamanla da ön fren kullanımında kabiliyetinizi ilerletebilirsiniz. Evet freni 2 parmak (işaret ve orta parmak) ile kullanmak daha doğrudur ancak ilk başlarda zorlayıcı olabilir. Neden daha doğru olduğu ise şöyle açıklanabilir, acil bir reflekste en hızlı hareket edecek parmaklarınız bu ikisidir. Ancak siz kendinizi rahat hissedene kadar 2 parmağınızı kullanmanız doğru olmayabilir. Benim fikrime gelecek olursak bu şekilde frenlemeyi alışkanlık edinmenizi tavsiye ederim, ancak bu dediğim "kesin doğrudur" diye bir şey size söyleyemem.

İlk etapta kendinizi biraz arka frenle birlikte ön freni kullanmaya alıştırmanız daha güvenli bir frenleme sağlayacaktır size. Hem de ön frene yüklenirken elinizin altında gazı açmanız daha zor olacaktır. Açsanız bile arka freni de sıktığınızdan motosiklet direkt olarak gaz almayacaktır.

Tekrar geçmiş olsun, umarım bir daha yaşamazsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

Dip Not: Ayrıca frenleme yaptığınızda, gazı bıraktığınız haliyle bileğinizi de bükmeden sabit konumda durmasına özen gösterin.


Çok aydınlatıcı ve açıklayıcı oldu :)

Gerçekten çok çok teşekkür ederim. klavyene sağlık

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------


Ellerini ve kollarini her ne olursa olsun gevsek birakman lazim ayrica fren yaparken o panik haliyle elcigi fazla sıkınca istemsiz olarak gazada dokundunuz. Oysa fren yaparkende ellerin gevsek olmasi gerekiyor. Bu sayede hem fren hem gaz vermemis olursunuz.

Bilgi karmaşası yaşıyorum şu an. Abim de (ki kendisi harika bir motorcudur ama ayrı şehirde olmamız nedeniyle eğitimimi ondan alamıyorum) kollarımın kas kuvvetini yetersiz gördüğünden ve gidona sahip çıkabilmem için kollarımı alabildiğine kasmam gerektiğini söylüyor. zamanla kas kuvvetin gelişecektir ama şu an kendini tamamen kasmalısın ve sakın gevşek bırakmamalısın diyor. Siz ise aksine gevşekliği savundunuz :/ anlamadım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------


Bence her şeyden önce bol bol okumak lazım;
http://motoransiklopedisi.blogspot.com.tr/2005/04/motosiklet-teorisi-1-durus_28.html

en önemlisi yaz kış her zaman kask ve eldiven takmak.

Bende okumak için sağlıklı dökümanlar arıyordum. Linki sık kullanılanlara ekledim. işten fırsat bulunca hemencecik gömülcem :)teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------


Şu iki parmak dört parmak konusuna ben de katkı yapmak isterim.

Ben dört parmakla fren yapmayı daha uygun görüyordum ve uyguluyordum. Ancak daha sonra motosikletin orijinal manetlerini değiştirip ayarlı spor manet takınca, dört parmakla yapabildiğim her şeyi yeni manette iki parmakla da yapabildiğimi gördüm.

Sonrasında yerine göre iki parmak, yerine göre de dört parmak kullanmaya devam ettim. İki parmağın avantajı, gazın sürekli kontrol altında kalıyor olması bana göre.

Son olarak, her koşulda full face kask, deri mont, deri eldiven (bileklikli), motosiklet botu ve motosiklet pantolonu kullanılmasını tavsiye ediyorum.

Konu sahibi arkadaşın; hitabına da bayıldım :mrgreen:

1910'da New York'ta gazete satan çocukları gösteren filmler geldi aklıma. :)

Başlık biraz karışık geldi. Anlatım bozukluğu ve yazım yanlışı ikilisi kafa karıştırmıyor değil. :(

Bugün biraz daha dikkat kesileyim o halde :) hangisi kolayıma gelirse onu deneyeceğim.

Yoğun çalıştığın bir an, mola verdiğinde bırakın anlatım bozukluğunu, en saçma kelimeleri kullanabiliyorsunuz. Şu an harap olmuş beyin fonksiyonlarımı göz önünde bulundurunca, nasıl "agu agu" diye konuşmadığıma şaşırmış durumdayım :(

Darkcity2000
09 Haziran 2015, 15:32
Tam aksine, gidon bir bayanın bileğini tutar gibi tutun derler, bayan olarak bu hassasiyeti az çok kestirebilirsiniz, motorun dengesini biz insanlar bozar, motor kendi dengesini kolayca kurar ama biz egolarımızla istem dışı, acemilikle müdehalelerde bulunur ve stabiliteyi bozarız...Bir çok yarışta üzerinden sürücüyü atıp tekrar ayağa kalkıp yola devam eden motorlar görebilirsiniz hatta sürücüyü atıp virajda başka motoru geçen motorların videoları vardır...

Birçok motorcu uzun yolda yorulur, kolları ağrır, ama profesyonel motorcular yolculukta dinlenir.. kollarımız gevşek ve kırık olmak zorundadır. eger kendimizi kasar ve kırık pozisyonda olmazsak yoldaki tüm aksaklık ve titreşimler olduğu gibi kola ve vucüda yayılır..

ceydamer
09 Haziran 2015, 15:36
Tam aksine, gidon bir bayanın bileğini tutar gibi tutun derler, bayan olarak bu hassasiyeti az çok kestirebilirsiniz, motorun dengesini biz insanlar bozar, motor kendi dengesini kolayca kurar ama biz egolarımızla istem dışı, acemilikle müdehalelerde bulunur ve stabiliteyi bozarız...Bir çok yarışta üzerinden sürücüyü atıp tekrar ayağa kalkıp yola devam eden motorlar görebilirsiniz hatta sürücüyü atıp virajda başka motoru geçen motorların videoları vardır...

Birçok motorcu uzun yolda yorulur, kolları ağrır, ama profesyonel motorcular yolculukta dinlenir.. kollarımız gevşek ve kırık olmak zorundadır. eger kendimizi kasar ve kırık pozisyonda olmazsak yoldaki tüm aksaklık ve titreşimler olduğu gibi kola ve vucüda yayılır..

Eh desenize o halde ben zaten tutuşumu doğru yapıyormuşum :) Gerçi abimin kol kasımı kuvvetlendirmek ve gidon kontrolden çıkınca sabit tutabilmeyi başarmak için bu tavsiyeyi verdiği fikrindeyim. ilk etaplarda sık demişti çünkü. Kendisi de izlemlediğim kadarıyla sıkmıyor.

Darkcity2000
09 Haziran 2015, 16:05
Gidon kontrolden kolay kolay cikmaz, nasil cikar? on fren kapilarak panikle sıkılmıssa, gidon gereginden fazla sıkı tutuluyorsa, yolda derin izler olup on tekerin yolu okumasi icin gidon serbest birakilmayip aksine abaniliyorsa vb.. bunlarin cogu kulalnicinin gidonu rahat birakmamasindan olur, birde tank tokatlama vardir ki forumda oldukca uzun yazildi cizildi goz atmanda fayda var. Velhasil motorun kilo ve kas gucuyle pek bir iliskisi yoktur, 60 kg olup 1200 GS kullanan harleye binen cok bayan vardir.

MimTolga
09 Haziran 2015, 19:31
Eh desenize o halde ben zaten tutuşumu doğru yapıyormuşum :) Gerçi abimin kol kasımı kuvvetlendirmek ve gidon kontrolden çıkınca sabit tutabilmeyi başarmak için bu tavsiyeyi verdiği fikrindeyim. ilk etaplarda sık demişti çünkü. Kendisi de izlemlediğim kadarıyla sıkmıyor.

Güvenli sürüş eğitiminde şu öğütlenir; fren yapıp duracakken özellikle de acil frende kollarınızı kasıp vücudunuzu dikleştirin. Sebebi de durma anında gidonun sağa sola sapmasını engelleyip bir yana motoru yatırmayı engellemektir. Abiniz sürekli kollarınız kasılı gidin demek istememiştir bence. Fren yaparken kas kollarını demek istemiş olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

Bir de arkadaşımız da bahsetmiş arka fireni yani sol elinizdekii freni daha sık kullanın zira ön freni yani sağ elinizin altındakini kapar gibi aniden sıkarsanız kendinizi yerde bulabilirsiniz. Bu acemilik evresinde ne olur biran önce dizlik ve eldiven edinin. Düştüğünüzde yere ilk temas eden uzuvlar bunlar. Aslında çizme de çok önemli ama en azından ilk önce eldiven ve dizlik zaruri ;)

LynXMaSTeR
09 Haziran 2015, 19:44
2 parmak, 3 parmak veya 4 parmak, hangisi ile kendini daha güvende hissediyorsan o şekilde kullan derim.

YouSuffer
10 Haziran 2015, 09:57
paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..

MimTolga
10 Haziran 2015, 10:12
paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/147894-scooter%27da-frene-basarken-avucunun-icinde-gazinda-hareket-ederek-devreye-girmesi.html#post3641349

Tavsiye edildi hocam merak etme ;)

YouSuffer
10 Haziran 2015, 10:50
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/147894-scooter%27da-frene-basarken-avucunun-icinde-gazinda-hareket-ederek-devreye-girmesi.html#post3641349

Tavsiye edildi hocam merak etme ;)

:cat: .

Camo
10 Haziran 2015, 10:54
Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?



:) Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.


Eğer R6 Kullanıyorsan ve Spor Manet taktırdıysan zaten Kullanmaman Anormal olur,:pr:
Bak Aşağıdaki Resme Adam 2 Parmağı Kullanıyor neden?Yarışta Çünkü Spor Manet var Eğer Spor Manet yok ve 2 parmağınla kullanırsan Düştüğünde Diğer Minik 2 parmağının Kompa olasılığı var bunu biliyormuydun?:farao: Eğer Parmaklarınızı seviyorsanız Spor Manette yoksa 4 parmak devam,


http://i.hizliresim.com/yM1ggL.jpg

ceydamer
10 Haziran 2015, 15:49
Güvenli sürüş eğitiminde şu öğütlenir; fren yapıp duracakken özellikle de acil frende kollarınızı kasıp vücudunuzu dikleştirin. Sebebi de durma anında gidonun sağa sola sapmasını engelleyip bir yana motoru yatırmayı engellemektir. Abiniz sürekli kollarınız kasılı gidin demek istememiştir bence. Fren yaparken kas kollarını demek istemiş olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------



Bir de arkadaşımız da bahsetmiş arka fireni yani sol elinizdekii freni daha sık kullanın zira ön freni yani sağ elinizin altındakini kapar gibi aniden sıkarsanız kendinizi yerde bulabilirsiniz. Bu acemilik evresinde ne olur biran önce dizlik ve eldiven edinin. Düştüğünüzde yere ilk temas eden uzuvlar bunlar. Aslında çizme de çok önemli ama en azından ilk önce eldiven ve dizlik zaruri ;)

Dün baya bir pratik yapınca, kolları kasmanında, kolları gevşek bırakmanında yerine göre gerekliliğini farkettim. Dediğin gibi frene basarken ya da oldukça dar bir alanda motoru u döndürmeye çalışırken kolları kasarak, fakat normal kullanımda kız gibi (tam tarzım) tutarak :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------


paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..

Bunun ne yazık ki maddi can alıcı yönleri var, açığa çıkıyorum. Canından önemli mi diye sormayınız elbette değil. Ama tüm zarüri giderlerimi kenara sıyırdıktan sonra elde kalana bakınca ne yazık ki yoku harcayamıyorsunuz. Memlekete gittiğim zaman abimden bire bir profosyonel eğitim alabileceğim, kendisi bir çok defa prof. bazda eğitim vermiştir. ama eğitimi alana kadar riske girmeden , kendi çapımda öğrenerek ve öğrendiklerimi de alabildiğine kısa mesafede kullanarak değerlendirmeye çalışıyorum. Bu yüzden beyninizi şişirmeme lütfen izin veriniz :)

berkcigdem
10 Haziran 2015, 16:48
bir kaç denemeden sonra öğrenirsiniz merak etmeyin. boş alanda bolca pratik yaptıkça anlicaksınız zaten çok kolay birşey olduğunu. zaten fren yaparken gazı açıp yapamayız o yüzden direk gazı kapatırız. 2 parmak 4 parmak tartışmasına girmicem. ben genellikle 4 parmak kullanıyorum fakat bazen 2 parmak kullandığımda oluyor. ama bir arkadaşım 3 parmak kullanıyor ve nasıl bunu becerebiliyorsun dediğimde ben böyle rahat ediyorum dedi :) ben denedim hiç bir şekilde beceremedim. o yüzden hangisi size daha rahat daha kullanışlı gelicekse onu yapın. fakat dedıgım gıbı ben hem 4 hem 2 kullanıyorum ama 4 parmağın gücü ve kontrol edilebilirliği her zaman çok daha fazladır.

Darkcity2000
10 Haziran 2015, 17:30
Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,

1. yavaşla
2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.

ceydamer
11 Haziran 2015, 08:45
Ceyda hanım U dönüşlerde evrensel bir kural var, mutlaka pratik yapın,

1. yavaşla
2. kafanı omuz üzerinden bakabileceğin en son noktaya kadar geri çevir.
3. kolları kır ve serbest bırak, örneğin sola dönüşte sol omzun hafif aşağıda olsun
4. dönüşünü yap ve hafif gaz ver.
5. Devrileceğim diye korkma tekniğe güven.

Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.

YouSuffer
11 Haziran 2015, 09:03
Nasıl yani sol kası gevşetme kısmını anladım ama gidonu kaslarımı sıkarak sabit şekilde tutmayayım mı? sabit tutmayı denediğimde motor daha kolay dönüş yapıyordu :s gevşek tuttuğumda ise devrilecek gibi oluyordum.

Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.

Darkcity2000
11 Haziran 2015, 10:01
http://www.youtube.com/watch?v=g9j2W9WgOhQ

bakış hatası

http://www.youtube.com/watch?v=SwNbICvB23M


https://www.youtube.com/watch?v=i6-23HInNcA

atoprak
11 Haziran 2015, 10:07
bende sürücü kursunda aldığım ilk derslerde bu sorunu yaşamıştım..

Sorun gidonu tutuşunuz ile alakalı... muhtemelen olması gerekenden daha dik bir açıyla gidonu tutuyor elleriniz.. bundan ötürü hızlıca parmaklarınızı açıp maneti kavrayamıyor, elinizi döndürerek yakalıyor bu sırada da gazı açıyorsunuz...

Tutuşunuzu biraz daha yatay, normal, düz bir şekilde getirebilirseniz sorununuz azalacaktır.
Pek uzman değilim motor konusunda ama yaşadığım bir sorun olduğundan paylaşmak istedim.

ceydamer
11 Haziran 2015, 13:07
Gevşek değil rahat tutun, motorda oturuş pozisyonu ve bunun gibi eğitici bir sürü AEA videosu var izlerseniz anlarsınız. Görsel olarak anlamak daha kolay olur.

İş yerimde videolu serverlar engelli, eve gidince de yemek, temizlik, dinlenmek, e biraz gezmek filan filan pek zamanım kalmıyor :( ama fırsat olunca tüm videoları izlemeye kararlıyım :)

ayhan.s
11 Haziran 2015, 15:57
Fiddle'da dört parmak, Tracer'da iki parmak kullanıyorum ön freni. Zaten Fiddle iki parmakla durmuyor :)

sp83
23 Haziran 2015, 06:37
Kimse yazmamış ama bu tip basit problemlerde (öndeki aracın ani fren yapması gibi) kazayı oluşturan temel sebep panik yapmak ve olağanca kuvvetle fren yapmak. Ben de bu şekilde düştüm, bu yanlış bir karar.

Kullandığımız araç iki tekerlekli ve fizik kurallarına göre ivmelenmiş bir cismin aniden durmasının yarattığı bir ters kuvvet var. Basitçe: siz 50 KM hızla giderken iki frene birden bastığınızda (yahut kombine fren olan bir sistemde) iki tekerleğin de dönüşü bitiyor. Bu durumda motorun hakimiyeti sizden çıkıyor ve düşüyorsunuz. Zaten ABS de biraz bunu kontrol etmek için yapılmış bir sistem (ki motosiklette olumsuz yönleri olduğunu iddia edenler de var) ve kontrollu frenle motorun dengeli ve optimum mesafede durmasını sağlıyor. Oysa ön frenin aniden devreye girmesi yüksek hızlarda takla atmanıza bile sebep olabilir.

Nacizane tavsiyem takip mesafesini koruyarak motora ideal durma alanını yaratmanız. Ayrıca kaliteli ve yeni lastikler kullanmanız. Zira kanalları olmayan ya da yok olmuş, erimiş lastikler ufak frenlerde bile motoru kaydıracaktır. Aynı şekilde kaliteli bir eldiven de bu tip ufak düşüşlerde yaşanacak yaralanmaları önleyecektir.

telike
23 Haziran 2015, 08:58
Olay şudur:
Freni parmaklarınla çekmiyorsun bileğinle çekiyorsun. Bileğini bükmeden çekmen lazım. Yani istemsiz gaz elciği altında kalan baş parmağından da destek alıyorsun bu da gazı çeviriyor. Sadece parmaklarını güçlendirip parmaklarınla fren yapman lazım.