PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Taktırdığım Lastik'te kayma hissi



kudret87
02 Haziran 2015, 21:42
Arkadaşlar selam,
Yaklaşık 1.300 km tecrübesi olan aranıza geçen sezon katılan biriyim. Motoru alır almaz ilk işim michelin street pilot seti taktırmak olmuştu.
Ne yazıkki geçen ay çok büyük bir çivi ön tekerleği tamamen deldi tamir falan ettirdik ancak oda 3 hafta idare etti .Daha sonra tekrar lastik inince O anki tamircide bulunan en kaliteli lastik olan pirelli dura traction modeli taktırdım. Ancak ilk günden beri hep bi kayma hissi yaşıyorum. Yaklaşık yeni lastikle 50 km gittim, virajlarda hep bi acaba kayıcakmı, acaba akacakmı hissi uyandırıyor. Lastiği taktırdığım yere gidip durumu anlattığımda lastiğin üzerindeki katmanın gitmesinden sonra bu kayma hissinin ortadan kalkacağanı söyledi. Sizce birazdaha kullandıktan sonra bu kayma olayı bitermi yoksa ön lastiği verip yerine micheli street 'e geçiş yapmalımıyım

Tecrübeli arkadaşlardan beni aydınlatmasını rica ediyorum .

iyi akşamlar.

BatuhanK
02 Haziran 2015, 21:50
Lastiğin tarihine bakın, eğer yeni ise asfaltın iyi tuttuğunu düşündüpünüz bir yerde motosikleti bir sağa bir de Sol tarafa sert davranmadan kademeli olarak yatırın. O tabakanın yok olması iyi tutan asfaltın Zımpara etkisiyle bir dakikayı bile bulmayacaktır. Bir de lastik havalarını kontrol edin, yanlış basınçta kullanıyor olabilirsiniz.

Tarihi eskiyse lastiğin zaten yeni hamutlu bir lastik gibi tutması imkansız olur

shadowmaster
02 Haziran 2015, 21:57
250-300 km mümkünse hiç yatma, dönüşlerde dikkatli ol, 400'e kadar yavaş ve temkinli yatır, tıpkı motor gibi yeni lastiğin de rodaj süresi var.

BatuhanK
05 Haziran 2015, 09:31
Pist lastiklerinde durum ne oluyor peki. Üretim aşaması komple farklı olduğundan mı takar takmaz giriyorlar viraja? Yatır yatırma demek yanlış olur. Eğer asfalt iyiyse yatırmamak için bir neden yok, motor yağı yok lastiklerde. Ütetim sonrası kalan bir tabakadan bahsediyoruz

UNdocab
05 Haziran 2015, 09:48
Lastikteki mum denen katmanın geçmesi için 100km kadar kullanmak gerekir derler. Bundan sonrasında bi sıkıntı olmayacaktır.

Birde lastik ilk takılırken havayı biraz fazla vururlar inecek bi kısmı diye 100km geçtikten sonra havasını bi kontrol edip normal değerde olup olmadığına bakın.

LynXMaSTeR
05 Haziran 2015, 10:01
hocam lastikler bozulmasın diye üzerine mum gibi bişi ile kaplıyorlar ve ilk 200-300 km sakin kullanman gerekiyor.
yani ani kalkış, ani fren, patinaj yapmıcaksın, motoru fazla yatırmayacaksın.
o mumlu tabaka kalktıktan sonra kayma hissiyatında ortadan kalkacaktır.

ayzek
05 Haziran 2015, 10:08
Lastiklerinde rodaji vardir uzerindeki mumlar yok olsun diye 100 km yuksek hizlardan kacinmak ani donuslerden kacinmak gibi ama isterse 300 de yapsin yere temas etmeyen yerlerde kayacaktir bol bol donusler yap sola saga kademeli olarak yavas yavas yatir duzelir buna ek olarak sicak su kaynat fokurdasin icine bukasik detarjani bu guzel lastige yedir yika sonra gene sicak suyla durula on numara oluyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------


Pist lastiklerinde durum ne oluyor peki. Üretim aşaması komple farklı olduğundan mı takar takmaz giriyorlar viraja? Yatır yatırma demek yanlış olur. Eğer asfalt iyiyse yatırmamak için bir neden yok, motor yağı yok lastiklerde. Ütetim sonrası kalan bir tabakadan bahsediyoruz

Guzel kardesim onlarin onlemini aliyorlardir sen merak etme ya mumlanmadan geliyordur yada baska motorlarla yapiuorlardir hatta belki makinesi bile vardir pistle bunlari kiyaslama

Tequ
05 Haziran 2015, 10:44
Pirelliden sonra Duroda boyle birsey yasaman cok normal. Arada daglar kadar fark var. Tekrar degistirene kadar ani fren yapma virajlara cok yatma. Degil 250-300 km 3bin km yapsan o lastikle kendini guvende hissedemezsin

burakcvck
05 Haziran 2015, 11:19
Pirelliden sonra Duroda boyle birsey yasaman cok normal. Arada daglar kadar fark var. Tekrar degistirene kadar ani fren yapma virajlara cok yatma. Degil 250-300 km 3bin km yapsan o lastikle kendini guvende hissedemezsin

Duro değil pirelli dura traction yazmış arkadaş

Nikkfurie
05 Haziran 2015, 11:48
aşırı dengesizlik var ise yanak tam oturmamış olabilir..havasını indirip lastiği jantta yarım tur yer değiştir ve önce normalden yüksek hava ile şişirip gerçek değerine indir..

Bulent78
05 Haziran 2015, 11:49
hocam lastikler bozulmasın diye üzerine mum gibi bişi ile kaplıyorlar ve ilk 200-300 km sakin kullanman gerekiyor.
yani ani kalkış, ani fren, patinaj yapmıcaksın, motoru fazla yatırmayacaksın.
o mumlu tabaka kalktıktan sonra kayma hissiyatında ortadan kalkacaktır.

O mum diye bahsettigmiz zimbirti,bildigim kadariyla lastikleri kaliba dokerken, yapismasin diye kaliba surulen zimbirtidir, yani bir nevi keki kaliba koymadan once kalibi yaglamak gibi bir islem, yani lastikler bozulmasin diye degil, kaliba yapismasin ve kolay ciksin diye yapilan bir islem.

LynXMaSTeR
05 Haziran 2015, 11:55
O mum diye bahsettigmiz zimbirti,bildigim kadariyla lastikleri kaliba dokerken, yapismasin diye kaliba surulen zimbirtidir, yani bir nevi keki kaliba koymadan once kalibi yaglamak gibi bir islem, yani lastikler bozulmasin diye degil, kaliba yapismasin ve kolay ciksin diye yapilan bir islem.

doğrudur.
sonuç olarak demek istediğim; lastiğin üzerinde bi tabaka olduğu ve bu tabakanın belirli bir süre sonra atılacağı, ondan sonra lastiğin asıl performansının belli olacağıydı.

Tequ
05 Haziran 2015, 23:29
Duro değil pirelli dura traction yazmış arkadaş
Yorumumu geri aliyorum :)

yücell
17 Haziran 2015, 22:06
hocam lastikler bozulmasın diye üzerine mum gibi bişi ile kaplıyorlar ve ilk 200-300 km sakin kullanman gerekiyor.
yani ani kalkış, ani fren, patinaj yapmıcaksın, motoru fazla yatırmayacaksın.
o mumlu tabaka kalktıktan sonra kayma hissiyatında ortadan kalkacaktır.

Katılıyorum..Michelin City Grip taktırdım..50 km oldu toplamda 200 kmlik rodajı varmış.Bir arkadaşım rodajda motorunu virajda yatırmış ve kaymış ;sakın yatırma diye tembihledi