PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Racing motosiklet sürmek için zayıf, kısa mı olmak gerekiyor?



Penguenist
06 Mayıs 2015, 03:04
Öncelikle herkese merhaba,
Foruma yeni üye oldum adım Birkan, İstanbul' da oturuyorum yaşım 21. Şuanda mondial mct 250 kullanıcısıyım ve satıp hyosung gt250r almak gibi bir hevesim var. Çevremde kullananlardan durmadan bir eleştiri aldığım için artık sizlerede sormak istedim. Boyum 182 kilom 105 iri yapılı bir arkadaşım yani:) Hyosung gt250r alacağım dediğim zaman;

-Mct gibi değil bu belinle ve yatarak çeviriyorsun kilondan dolayı yapamazsın...
-Direksiyon bileklerini acıtır
-Sende motosiklet sırıtır
-Hyosung kolay makine değil, insanı çok uğraştırıyor bla bla bla.

Sizlerin bu konuda fikri nedir acaba? Kilolu bir insan için hyosung kullanmak saçma ve zor mu?

Önerilerinize ve ELEŞTİRİLERİNİZE açık bir şekilde açığım, teşekkürler :)

Mitoqondri
06 Mayıs 2015, 04:11
- Yatarak çevirmiyorsun, kontra ile viraj alıyorsun..
- Direksiyon bileklerini acıtmaz, doğru oturuş pozisyonunu biliyorsan..
- Sırıtmaz, bir kaç motora bin bak resim çek karşılaştır..
- Sürmesini bilene her makine kolay..

Demem o ki biraz araştır hocam, kulaktan dolma "bla bla bla bla" yapanlarıda pek takma..

CHaTaN
06 Mayıs 2015, 08:36
Öncwliklw ölçülerimiz birbirine çok yakın olduğu için çok net konuşabilirim. Kilon motosiklette sadece performansını biraz etkiler sonuçta kilo/beygir yada tork oranı değişir. Bunun haricinde sizin yatarak diye tabir ettiğiniz dönüşleri yaparken de hiçbirşey olmaz gayet te güzel kullanırsınız. Ama hyosung hiç kullanmadığım için oturuş pozisyonu vs gibi bilgileri bilmiyorum.
Eğer supersport kulanmayı biliyorsan ve sana yorum yapan arkadaşlarda kullanmayı biliyorsa motosiklette bileklerin acımaz belki depo kasmaktan kasıkların acıyabilir eğer bilek acıyorsa biryerlerde hata var demektir.
İşin öeti gönlün varsa hiç sıkıntı yok


https://www.youtube.com/watch?v=mQ16maHhItI

Mengu16
06 Mayıs 2015, 09:59
Askere git zayıflarsın ben 6 ayda 93 kilodan 83'e indim çarşıda tıka basa yememe rağmen.

bilginozi
06 Mayıs 2015, 10:07
Üzerine oturup denemeniz en mantıklısı olur. 600rr da biraz kilo alıp göbeğim büyüdüğünde birde ceketin içine sırtlık giyidiğim için şehir içinde sıkıntı oluyor ama otobanda gayet rahat, en uzun sürüşüm tek seferde 200km olmuştu ve ss olmasından kaynaklı bir rahatsızlık yorgunluk hissetmedim. Boyum 1,75mt ve 96 kiloyum sizin boyunuz benden uzun olduğu için orantı hemen hemen aynı çıkar. SS o kadar zevk veriyor ki motora 600rr ile başladım ve bundan sonra ancak 1000rr kullanırım ama enduro vs kullanmam diye düşünüyorum.

///MPOWER
06 Mayıs 2015, 10:15
Hiç birşey olmaz hayalinin hevesinin peşinden git :)

1,85 boy 94 kilo ile 3 senedir CBR 250 kullanıyorum hiçte bir sıkıntı çekmedim. Aralıksız molasız 180-190 km yol gitmişliğimde var, virajda limit aramışlığımda eğer zevk alarak keyif için sürersen o fiziksel yorgunluk uçar gider kendi kendine :cherry: motor üzerinde sırıtmaya gelince ona birşey diyemem bende öyle eleştiriler aldım ki GTR , CBR dan daha kalıplı kaldiki zaten podyumada çıkmıyoruz yani yolda herkesin gözü sende olmayacak merak etme :cherry: viraja yatmaya gelince yok belinden yok yatarak çeviriyosun falan hikaye öyle her kullanan diz vere vere dönmüyor virajları abartmasınlar. Yukardaki arkadaşımızın yorumları çok mantıklı nerede ne yapacağını, nasıl oturacağını, nereye bakacağını bilirsen her motoru sürmek kolaydır.

Öyle her söylenene körü körüne inanıpta hevesin kaçırma derim ben dene öğren yaşa en azından :) şimdiden hayırlı uğurlu olsun..

Oldjack
06 Mayıs 2015, 10:47
O akadaşlarla arkadaşlığını bir gözden geçir derim.

Zell
06 Mayıs 2015, 10:55
Belden yatarak çeviren arkadaşla tanışmayı çok isteriz :)

Penguenist
06 Mayıs 2015, 11:40
Uzun uzun, güzel güzel yazmışsınız, inanın mutlu ettiniz arkadaşlar hepinize yorumları için teşekkür ediyorum

Hondolog
06 Mayıs 2015, 12:02
Gidonu boş yere yaptıklarını düşünmeye başlıyorum :)

Thracian
06 Mayıs 2015, 12:06
Genel olarak kilo çok problem yaratmaz ama dışarı çıkık bir göbek,SS sürerken biraz sıkıntılı.Sürmesine sürülür ama rahatsızlık yaratır.Vücut yapınızı tam olarak bilmiyorum o yüzden üstüne binip deneyip kendiniz karar verin.Bu arada Hyosunglar genelde iri yapılı olduklarından üstüne sırıtıcağınızı sanmıyorum.

DKN
06 Mayıs 2015, 12:17
g.tlü göbekliysen ss makinada aşırı sırıtır :) kullanmaya gelince kilo sen yüksek süratte kapanırken az da olsa sıkıntı yaşatır. boy 1.80 den fazlaysa yine sıkıntı yaşatır. kullanmaya kullanırsın ama piste çıkıp derece yapamazsın. hafif, boyun ayakların yere değecek kadar yeterli ve kasların ham olmaması gerekir

kurubuz
06 Mayıs 2015, 12:31
Eğer keyif için bineceksen böyle bir sınırlama yok. Denersin, rahat hissedersen kullanırsın.Eğer pistlerde yarışacaksan boyun ve kilon bu spora göre değil. Aslında kilon satranç, sumo güreşi , curling , atıcılık dışında hiçbir spora uygun değil. Biraz killo versen iyi olur ( bkz. http://www.kalorisepeti.com )

Pisman
06 Mayıs 2015, 13:18
dün yakın ölçülerde bir arkadaşıma sıfır 600rr aldık, estetik durmadığı bir gerçek, ama o üstünde mutlu, kim takar gerisini.. tabi kafelerin önüne çekip, poz vermek, kız düşürmek amaçlı alanlar da yok değil...

Yiğit_
06 Mayıs 2015, 14:19
Sürülür sürülmesine ama hiç güzel durmaz çok görüyorum ben öyle binenleri görüntü kötü oluyor onu söylim.
Dün motoru bakıma götürdüm kahramanlara bir abimiz geldi.190 boy 120 kilo biriydi Gsxr1000 vardı herifte motorla viraya yatıyor göbek bir tarafta kendiisi bir tarafta baya bir gülmüşlerdi kendisine hoş olmuyor.
Benim arkadaş 100 kilo 600 rr alıcaktı sırf kilo yüzünden almadı onun yerine 600f aldı şimdi kilo veriyor 80 olunca 600 rr a geçicek.Benim tavsiyem f modellerine yönelmen ileriye doğru kilo verirsen r modellerini alırsın.Çünkü bunlar spor aletler binincisininde sportif olması lazım.

acemimotor
06 Mayıs 2015, 14:19
hocam estetik durmazsın motorun üzerinde ama kullanımda bir sorun çıkaracağını düşünmüyorum.

bassturbin
06 Mayıs 2015, 16:37
El ayalarını, bileklerini acıtır bir süre sonra ağrıda yapar ister doğru otur ister eğri otur.Eline bileklerine kuvvet vermesen belin ağırır.O öne eğiklikliği bir yerden desteklemen gerekiyor.Ninja 250 yamaha r25 cbr 250 gibi motorlar spor model olduğu için direksiyonları daha yüksek bu yüzden bu tiplerde el kol bel ağrısı olmaz.Sonraları boynundada kasılma ağrı olabilir bu sizinle alakalı değil genel olarak racing dediğiniz motorları kullananların yaşadıklarıdır.Kilon boyun sorun değil al bin git ama yukarıda yazdıklarım tecrübemdir bende halen kullanmaktayım...

Arasıra binersen sorun yok uzun süre kullanırsan anlattıklarım olur bide trafiğe girdinmi istanbulda tam olur :thumleft:

rca
07 Mayıs 2015, 00:12
ilk motorum olan 600rr ile 1ay/1000km'yi geride bıraktım. zaman zaman iş saati yoğun trafikte pendik-beylikdüzü arasında kullanıyorum, sürekli aradan dereden geçeceğim diye zorlayınca bileklerim ağrıyor, eldivenden mi yoksa elciği tutmayı bilmeyişimden mi bilmiyorum avuç içimde bir bölge su topluyor ve gazı sabit tutarken bu ağrı katlanıyor. 75km mesafe katedip evime geldiğimde omuz-kol bölgemde de ertesi güne kalmayan bir ağrı oluyor.

yusufozugenc
07 Mayıs 2015, 00:22
Hyosung en kalıplı 250lik sırıtma falan yapmaz. Mct'den geçtiğine göre dizlerle tutmayı bilmiyor olacaksın ilk 1-2 hafta bilek ağrısı yapar, alıştıktan sonra geçer. Ama kilodan kaynaklı bel ağrın varsa baya artar çünkü oturuş pozisyonu zorlayıcı.

Nikkfurie
07 Mayıs 2015, 00:35
motosiklet pantolon veya ceket değildir bana uyarmı uymazmı diye çok takılmamak gerek..

illaki o keyfi yaşamak istiyorsan kullanım süreni düzenleyerek bir şekilde sürersin,

önemli olan uzun yıllar motosiklet kullanmak istiyorsan onu hobi olarak görmekden vazgeç..

racing motosiklet hobi amaçlıdır..


burdan sonra kendine uygun amaçlı motoru seç..

< iLk@yy >
07 Mayıs 2015, 02:02
benimde boyum 188 90 kiloyum
göbek var denemez ama boy fazla 600fe binen biri olarak

motosiklet altımda biraz pocket bike gibi kalabiliyor ama işin zevk kısmı kimse bişe diyemiyor ondan :)

en fazla rüzgar sorunu olabilir onuda double cam ile çözüyorsun

A.Volkan
07 Mayıs 2015, 09:30
Ben ayvayı yedim o o zaman bu forumun belkide en şişmanı benimdir!Boyum 1.81 kilom 120 demek ki benim için racing hayal :(

Sado39
07 Mayıs 2015, 09:43
Sürüşü hakkında o kadar tecrübem yok ama görünüşü için şunu söylemek isterim; Sen kendine güven gerisi boş ben 1.90 ım 110 kilo civarıyım, ybr kullanıcısıyım. Çok komik değil mi? Sen iyi sürücü olmaya bak işi bil düz yollarda son sürate çıkıp bu kadar yaptım şu kadar yaptım değil de virajlara yatarak cevap ver onlara. Görünüş değil de yetenek konuşsun. Zaten onlar alması gereken cevabı alır.
Ama tabiki de belle çevirme vs. gibi saçma şeylere inanma. :D

Oldjack
07 Mayıs 2015, 10:30
ilk motorum olan 600rr ile 1ay/1000km'yi geride bıraktım. zaman zaman iş saati yoğun trafikte pendik-beylikdüzü arasında kullanıyorum, sürekli aradan dereden geçeceğim diye zorlayınca bileklerim ağrıyor, eldivenden mi yoksa elciği tutmayı bilmeyişimden mi bilmiyorum avuç içimde bir bölge su topluyor ve gazı sabit tutarken bu ağrı katlanıyor. 75km mesafe katedip evime geldiğimde omuz-kol bölgemde de ertesi güne kalmayan bir ağrı oluyor.

bu ağrıların nedeni ilk motorun 600rr olmasıyla doğrudan bağlantısı var.

LynXMaSTeR
07 Mayıs 2015, 10:31
zayıf ve uzun olmak diye biliyorum ben

DKN
07 Mayıs 2015, 11:13
mahalle arasında reyzing derler :) ss yada yarış motoru de şuna :wiinkk:

Pisman
07 Mayıs 2015, 11:31
gözden kaçırdığımız bir şey var, racing kullanmak için ne boy ne kilo, aslında ilk olması gereken o gücü kontrol edebilecek kadar tecrübe ....