PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletin Km'sinin Değerine Etkisi



hakikiteker
04 Mayıs 2015, 23:24
Arkadaşlar, Mart ayında aldığım motosikletimi haftada maksimum 4 gün kullanabilmeme rağmen -2 günü sadece ulaşım için- 2 ay olmadan 1800km'ye yakın yol yaptım. YBR'si olup da "Benzinciye ne zaman gittiğimi unutuyorum ya" diyenlere ayar olmaya başladım. Arkadaş ben haftada bir gidiyorum en geç, sen hiç mi kullanmıyon mübarek :silent:

Az yakıyor süper, çok gezdiriyor işte böyle olunca ve bazen kendimden geçip şehir içinde akşama kadar 100km gezdiğim oluyor. Ben maddi imkanım elverdiğinde hacim büyütmek istiyorum ve km yüzünden edeceğim zarardan korkuyorum ister istemez. Kaç km'de elden çıkarmak mantıklıdır? 10.000km gibi bir limit düşünüyorum ama sizin de fikirlerinizi almak isterim.

Not:YBR zaten ne kadar ki, km'si fiyatına ne kadar fark edecek diye yorum yapacak arkadaşlar için yazıyorum: "Konu, genel maksatlıdır. Belli bir model için değil, her model için km bazında genel kanı oluşmasını hedefliyorum."

sedat_57
04 Mayıs 2015, 23:27
Elden çıkarmak :bounce: :thumright

ogzcngdk
04 Mayıs 2015, 23:30
motordan motora değişir, ancak ben bu tutumu saçma buluyorum. sen bu aleti keyif almak için aldın sür gitsin işte.. 500 lira zarar etmeyecem diye şekilden şekile girmenin alemi yok.

kişisel alma isyan modumdayımda :queen:

Seko
04 Mayıs 2015, 23:34
Bu memlekette bazı model motosiklet ve otomobiller için insanların en son soracağı soru kaç kilometrede olduğudur. Adam gider kazası yok diye 200 bin km'deki arabaya çuvalla para sayar. Bu motor da onlardan biri. Hiç kafana takma.

hakikiteker
04 Mayıs 2015, 23:36
motordan motora değişir, ancak ben bu tutumu saçma buluyorum. sen bu aleti keyif almak için aldın sür gitsin işte.. 500 lira zarar etmeyecem diye şekilden şekile girmenin alemi yok.

kişisel alma isyan modumdayımda :queen:

abi not düştük altına o kadar ya :mrgreen:

ozgranl
04 Mayıs 2015, 23:37
Arkadaşlar, Mart ayında aldığım motosikletimi haftada maksimum 4 gün kullanabilmeme rağmen -2 günü sadece ulaşım için- 2 ay olmadan 1800km'ye yakın yol yaptım. YBR'si olup da "Benzinciye ne zaman gittiğimi unutuyorum ya" diyenlere ayar olmaya başladım. Arkadaş ben haftada bir gidiyorum en geç, sen hiç mi kullanmıyon mübarek :silent:

Az yakıyor süper, çok gezdiriyor işte böyle olunca ve bazen kendimden geçip şehir içinde akşama kadar 100km gezdiğim oluyor. Ben maddi imkanım elverdiğinde hacim büyütmek istiyorum ve km yüzünden edeceğim zarardan korkuyorum ister istemez. Kaç km'de elden çıkarmak mantıklıdır? 10.000km gibi bir limit düşünüyorum ama sizin de fikirlerinizi almak isterim.

Not:YBR zaten ne kadar ki, km'si fiyatına ne kadar fark edecek diye yorum yapacak arkadaşlar için yazıyorum: "Konu, genel maksatlıdır. Belli bir model için değil, her model için km bazında genel kanı oluşmasını hedefliyorum."

Zaten bayiden çıkınca bir değer kaybı oluyor ve buna ek olarak bizim ülkemizde genelde motosikletlerin bakımlarının yapılıp yapılmadığına değilde genelde km'sine bakarlar o nedenle satarken yüksek km'li motorlar pek tercih edilmez. Ama bu korkuyla da motosiklet kapıda bekletilmez, sonuçta yol yapmak için üretilen, o amaçla satışa sunulan ve satın alınan bir alet. Ben 51.000 Km'de bir CBF aldım ve motosiklet çiçek gibi sıfır sıkıntı eğer siz motosikletinize bakarsanız çok fazla değer kaybı olacağını sanmıyorum. Sonuçta Yamaha ve Honda gibi markalar kendini kanıtlamış markalar ve YBR'nin piyasası gayet iyi..

ogzcngdk
04 Mayıs 2015, 23:38
abi not düştük altına o kadar ya :mrgreen:


tamam işte bende genel olarak isyan ettim :P

hakikiteker
04 Mayıs 2015, 23:39
Bu memlekette bazı model motosiklet ve otomobiller için insanların en son soracağı soru kaç kilometrede olduğudur. Adam gider kazası yok diye 200 bin km'deki arabaya çuvalla para sayar. Bu motor da onlardan biri. Hiç kafana takma.

açıkçası bu motosikleti almadan önce ben de ikinci el araştırdım ve iyi bakılan motosikletlerin km'lerinin çok da önemli olmadığı kanısındayım ama herkes aynı düşünmeyebilir. Bu konunun amacı aslında otomobillerdeki 100.000km den sonra fiyat kırma olayı gibi motosikletteki km olayını öğrenmek, ben 10.000km diye biliyorum.

brooklynnn
04 Mayıs 2015, 23:44
27500kmde ktm sattım. 15binde cbr 125 sattım. Şimdide 13250km ninjada oldu. Hedef 60bin. Satarken canlandırırım burayı

ogzcngdk
05 Mayıs 2015, 00:04
bir motosiklet ortalama 100.000 km de piston segman ve çeşitli rulmanların değişimi falan istese satılırken 50.000 km üzeri motosikletlerin satarken fiyatında düşüş olması normal olabilir.. bu rakamlar kullanıma göre esneyebilir elbette, ancak sahibinden piyasası yıllardır öyle alıştırdıki insanları araba içinde motor içinde geçerli bu; insanlar 20 binde motor almaya çekinir oldu. aslında 20 binde motor daha yeni açılıyor :queen:

şuan kullandığım motorum 43 bin kmde yaz sonunda satıcam umarım bu piyasada satacak birisini bulurum. :)

mterayes26
05 Mayıs 2015, 00:33
Valaa benzini guyaa gezerin bilmen ne yakaaağ , hiç hesaplamadım valla bittikçe koyuyorum , km de 10 kuruş yakıyor adamın motoru 4 yıldır , bir gün hesap yaptık 13 kurus dıye gezıyor 21 kurus cıktı hesap özürlüsü .

Arkadaşım kara cahil bir millet birşey bilmiyorki ben istanbulda 120.000 kmde vn 800 gördüm ecnebi forumuna bakıyorum hele abd de benzın sudan ucuz anahtar değmeden 250.000 kmden bahsedıyorlar çünkü ben bu mutura baharda yağ kuydumdu ne gerek vaaa demiyor . Litre başı 1000 km hacı indir yağını koy temızını neye vermıyorsun o parayı

pcmnyk
05 Mayıs 2015, 08:43
Benim motorun kmsi bozuk 10 km yola 80 yaziyo km 87000 e geldi dikkat etmedik muayeneye soktuk simdi motor 87 binde gorunuyo :D napcaz

Alisilin
05 Mayıs 2015, 09:12
10.000 km'deki bir motor rodaj dönemimi yeni bitirmiştir benim gözümde.

Oldjack
05 Mayıs 2015, 11:53
Benim motorun kmsi bozuk 10 km yola 80 yaziyo km 87000 e geldi dikkat etmedik muayeneye soktuk simdi motor 87 binde gorunuyo :D napcaz

devretmesini bekleyin :)

F54
05 Mayıs 2015, 12:20
Avrupa da millet çok km yaptığı ile övünür bizde ise km düşürme sahtekarlığı diz boyu ne Biçim memlekette yaşıyoruz biz
Km değer de elbet fark yaratır çok km yaptıysam ucuz da versen alan olmaz

Dodin
05 Mayıs 2015, 12:44
Hocam benim şöyle bir fikrim var

Eğer hakkıyla bakıyorsanız motorunuza belgelendirin, yani km'sini kanıtlamak için her benzin fişinin fotoğrafını çekip hangi kmde aldığınızı yazarsanız, bakımların faturalarının üstüne km ve durumları yazarsanız 2. elde eliniz daha güçlü olur, karşıdakine güven verirseniz karşıdaki de bunun karşılığını verir.

< iLk@yy >
05 Mayıs 2015, 13:06
ben km'ye değilde daha çok temiz bakımlılığına takılanlardanım

benim şu an kullandığım 600f 52bin kmde aldım ve şu an 76bin kmde 3. sahibiyim 2. sahibi arkadaşım 1. sahibi ilede sonradan tanışma fırsatım oldu
kaldıki yılın en az 6 ayı şehirde olamadığımdan motora binemiyorum yoksa 100bini geçmiştim çoktan

he muadili pek çok motor km oynaması yüzünden belkide çok daha yüksek km'deler
ama önemli olan motora temiz bakılmış olması benim bindiğim motosiklet 2001 model ve halen daha diri duruyor yolda düzgün gidiyor
tümüyle bakmak ile alakalı bir durum bu

ahmet0021
05 Mayıs 2015, 13:09
Tutupta motora her seferinde 20 yl lik koyarsan habire benzin biter. Bende ybr var fulle diyorum bayağı dayanıyor.

shooter1
05 Mayıs 2015, 13:39
benim makine hiç yakmıyor nasıl yakmıyor diyenlere ben ayar oluyorum nasıl yakmadığını da çözdüm hafta 1 gün güneş yüzü görüyor
benim motosiklet ise neredeyse her gün yollarda

hakikiteker
05 Mayıs 2015, 13:43
Hocam benim şöyle bir fikrim var

Eğer hakkıyla bakıyorsanız motorunuza belgelendirin, yani km'sini kanıtlamak için her benzin fişinin fotoğrafını çekip hangi kmde aldığınızı yazarsanız, bakımların faturalarının üstüne km ve durumları yazarsanız 2. elde eliniz daha güçlü olur, karşıdakine güven verirseniz karşıdaki de bunun karşılığını verir.

Aldığım yakıtın, servisin vs. kayıtlarını zaten tutuyorum. Arada bir çekilen fotoğraflar da var ve çürüme yapmaması için asla kirli bekletmiyorum, zincir bakımını da hiç aksatmıyorum. Bakalım satacağım gün gelince göreceğiz neler olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------


Tutupta motora her seferinde 20 tl lik koyarsan habire benzin biter. Bende ybr var fulle diyorum bayağı dayanıyor.

Her seferinde fullüyorum hocam :mrgreen: Misal cuma günü fulledim, bugüne kadar 260km yol yaptım

arda4
05 Mayıs 2015, 13:49
Motorun işini görüyor mu?
Motorunun sabit giderleri (yakıt,vergi,sigorta vs) ucuz mu?
Motordan memnun musun?

Eğer bu soruların cevabı evet ise bence motor satılmamalı.70-80bin Allah ne verdiyse kullanmak lazım.

İnsanın isteğinin sonu yok, her zaman için daha iyisi, daha güzeli, daha üstünü olacak. İşimizi görüyor ise, tamam. :bestmt:

Motosiklet piyasası şu şekilde:

Çinli motorda sıfır fiyatının 750-1000TL altı, kilometre 10-15000km'nin üstündeyse motorun yaşı 3'ün üstündeyse fiyat daha da düşüyor.

Japon motorda (ve şimdi şimdi bazı Hintli motorlarda) sıfır fiyatının çok az bir şey aşağısı.

Bunlar istenen fiyatlar. Misal: 11 yaşında 2004 model 20000km'de (eğer gerçek ise ki hiç sanmıyorum, çok daha yüksektir) 100cc Honda Activa için istenen fiyat 3000TL, Halbuki sıfır kilometre Honda Fizy 4000 küsür TL.

Forumda bu duruma isyan edeni çok görürsüni haklılar da...

ersinisdj
05 Mayıs 2015, 14:09
Kymco Agility 125 vardı 24 bin km de ilana koymuştum sabahı sattım, Kymco xciting 250i 21500 de ilana koydum 3. gün sattım, honda spacy vardı 2400 km de 2. gün gitti.. Burgman 200i 5200 km oldu daha yeni rodajı bitiyor.. Şuanda diğerlerini al sat yaparken her zaman var olan Deuaville 63000 e yaklaştı ve ilk günkü gibi heyecan verici.. Kısaca bakımı yapılan, dikkatli kullanılan ve kazası olmayan motor km si ilerlese bile kondüsyonu bu durumdan etkilenmiyor ve değeri düşmüyor. Ülkemizde malesef km ile ilgili çok fazla önyargı var. Deauville hedef en az 100.000 km, burgman ile ise 50000 km. Ha diyeceksiniz neden mi öncekileri sattın? Araba alırken nakit ihtiyacı olmuştu ve motoru büyütmek gerekmişti:)[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------



http://i.hizliresim.com/kkLJv7.jpg (http://hizliresim.com/kkLJv7)

http://i.hizliresim.com/pg89PN.jpg (http://hizliresim.com/pg89PN)

http://i.hizliresim.com/RY9B3G.jpg (http://hizliresim.com/RY9B3G)

http://i.hizliresim.com/3DjPoO.jpg (http://hizliresim.com/3DjPoO)

http://i.hizliresim.com/Wn9EYq.jpg (http://hizliresim.com/Wn9EYq)

http://i.hizliresim.com/62q8nN.jpg (http://hizliresim.com/62q8nN)

http://i.hizliresim.com/yMoR40.jpg (http://hizliresim.com/yMoR40)

Felis Leo
05 Mayıs 2015, 14:51
Bir motor yılda en az 8-10 bin km gider, o yüzden alırken örneğin 2005 model ise 100.000km gözüyle bakın ortalama bu kadar basit.Dikkat ederseniz satılık ilanlarına2005 modeller genelde hep en fazla 50.000 km de çok komik.Hiç 100-150 bin yapan yok.

arda4
05 Mayıs 2015, 15:24
Türkiye'de zaten 40000km üzeri motor yok (?!!) çünkü ibreler o km'lerden sonra bozuluyor(?) :queen:

www.youtube.com/watch?v=jiBC4bzP79U

Bu arada Ersin, sen çok iyi satmışsın motorları. Piyasa fiyatından daha mı aşağıya verdin motorları?

ersinisdj
12 Mayıs 2015, 09:39
Bu arada Ersin, sen çok iyi satmışsın motorları. Piyasa fiyatından daha mı aşağıya verdin motorları?

Kymco agility i 2007 aralıkda 2200 e sıfır almıştım baya kazalıydı sonrasında yaptırmıştım tabi. 2011 de 24000 km de 1600 TLye verdim ön siperlik ve arka çanta vardı.
Kymco xciting 250 i sıfırı 8500 iken 6900 e 3750 km de 2011 de bi arkadaştan aldım yan yatması vardı. Sonra bende bikaç kez hanım da bikaç kez düşürünce komple boyandı 2013 de 21500 km de 6250 ye sattım.
Geçen sene Spacy sıfır ön cam + arka çanta + elcik ve diz koruma 5300 e aldım 4 ay sonra 2500 km de 4400 e verdim :)

metinkilic
12 Mayıs 2015, 12:10
Bence motorun değil sahibinin kilometresi önemli. Düzgün bir insan ise, bakımlarını zamanında eksiksiz yapmış ise, hor kullanmamış, gereksiz dip gaz yapmamış, yatırmamış, devirmemiş,vb. insan ise sattığı mal da düzgün olur.
Motorlu araçlarda (dikkat edin araba, motorsiklet, tekne vb.) kaç kilometre veya saat çalıştığı önemli değil benim için. Yukarıda belirttiğim kriter daha önemli. 150 bin kilometrede aracımı geçenlerde sattım. Teste sokuldu ve motor verimi yüzde doksansekiz çıktı. İçi dışı kaportası ilk günki gibiydi, Alan arkadaş sevine sevine aldı. Ben araç alacağım zaman 40 bin kilometredeki araç teste sokuldu yüzde yetmiş çıktı motor verimi. Hani kilometresi çok olan araç alınmaz diyenler nerede şimdi.
Yurt dışında benim kullandığım motorun 300 bin kilometreden fazla yapanlar var, daha motor yapılmamış, sadece bakımları yapılmış. Demekki motorlara değil sürücülere bakmak lazım.

pcmnyk
12 Mayıs 2015, 12:37
devretmesini bekleyin :)

83 bindeyken muayeneye girdim. Artik devretse bile degisen bisey olmaz alan artik guvenip alacak :d

emodem
12 Mayıs 2015, 12:42
Arkadaşlar,,Kardeşler büyük ihtimalle çoğunuz yaş olarak benden daha gençsiniz.asla hile yapmayınız km ile oynamak ne demek. Dürüst olursanız her işiniz yolunda gider.Km motorsiklette çok önemli değil bence siz motorunuza iyi bakın servislerini zamanında yaptırın,kazasız belasız sürün inşallah.

DKN
12 Mayıs 2015, 12:52
benim tavsiyem satıp eski model ama sağlığı yerinde motor alman olur dostum. çünkü yeni motorda km ye takılıyolar satmasan değer kaybı yaşar bu seferde