PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik vitesli HONDA NC700S ve NC750X ile ilgili



hmtgcmn
04 Mayıs 2015, 09:49
Mart ayında piyasaya çıkan bu iki modelle ilgili siz değerli forum üyelerinde bilgi almak istiyorum. Hali hazırda Honda PCX kullanıcıyım. Her gün işe gidip geldiğim için trafikte çok rahat otomatik olması. Bu yüzden de vitesli motor sürmeye erinmeye başladım. Hondanın bu çıkan NC serilerinin otomatik olması gerek uzun yolda gerek şehir içinde bir sıkıntı oluşturur mu, kullanışlı olur mu?

hakikiteker
04 Mayıs 2015, 10:30
Aea nın o model için halihazırda testi var, izleyip fikir edinebilirsiniz.

audioslave
04 Mayıs 2015, 11:18
Nc serisinin gerek düz viteslisi gerek dtc vites versiyonlusu,her ikisi de şehir içi çok kullanışlıdır.Şehirler arasıda gayet ekonomik ve rahattır.2013 model Nc700x kullanıyorum ve dün 140-150 km/h ile Silivri'ye gittim geldim.Başka hiçbir motorla bu süratlerde giderek daha az yakamazdım.Tahminim 4.11 lt/100km gibi bir yakıt sarfiyatım oldu.Biraz titreşim vardı ancak kabul edilebilir değerlerdeydi,çok yorucu değildi. Eğer scooterdan sonra düşünüyorsan dtc vitesli yeni versiyon Nc750'leri düşünebilirsin.Birde boyun 1.70-1.75 altı ise Nc750s dtc tadından yenmez.

hmtgcmn
04 Mayıs 2015, 11:54
Nc serisinin gerek düz viteslisi gerek dtc vites versiyonlusu,her ikisi de şehir içi çok kullanışlıdır.Şehirler arasıda gayet ekonomik ve rahattır.2013 model Nc700x kullanıyorum ve dün 140-150 km/h ile Silivri'ye gittim geldim.Başka hiçbir motorla bu süratlerde giderek daha az yakamazdım.Tahminim 4.11 lt/100km gibi bir yakıt sarfiyatım oldu.Biraz titreşim vardı ancak kabul edilebilir değerlerdeydi,çok yorucu değildi. Eğer scooterdan sonra düşünüyorsan dtc vitesli yeni versiyon Nc750'leri düşünebilirsin.Birde boyun 1.70-1.75 altı ise Nc750s dtc tadından yenmez.

çok teşekkür ederim bilgilendirme için, ayrıca selesi yorucu mu motorun, çünkü ben genelde çok gezen biriyim duramam uzun yola düşerim :)

atoprak
04 Mayıs 2015, 14:58
NC nin motor tasarımı ve çalışma mantığı ile DCT gerçekten çok iş görür gibime geliyor.. tek başına motor cazip değil gibiydi ... ama nispeten fazlaca vites değiştirten bu motora otomatik bir şanzıman ekleyip o derdi ortadan kaldırınca bana oldukça mantıklı gibi geliyor.

Benzer şeyi VW frması TSI motor + DSG şanzımanı birleştirerek yaptı ve başarılı oldu ...

audioslave
05 Mayıs 2015, 16:54
çok teşekkür ederim bilgilendirme için, ayrıca selesi yorucu mu motorun, çünkü ben genelde çok gezen biriyim duramam uzun yola düşerim :)
Sele çok rahat değil fakat buda titreşim mevzusu gibi kişiden kişiye değişiyor.Uzun yola giderken sele minderi (Airhawk) kullanıyorum.200Km'nin altındaki sürüşlerde sele yeterli geliyor.

NC nin motor tasarımı ve çalışma mantığı ile DCT gerçekten çok iş görür gibime geliyor.. tek başına motor cazip değil gibiydi ... ama nispeten fazlaca vites değiştirten bu motora otomatik bir şanzıman ekleyip o derdi ortadan kaldırınca bana oldukça mantıklı gibi geliyor. Benzer şeyi VW frması TSI motor + DSG şanzımanı birleştirerek yaptı ve başarılı oldu ...
6500'de kesiciye giriyor,2500-4500 arasında güzel bir tork ve kullanımı var.Vites aralığı biraz küçük,Dtc ile hem manuel kullanım hemde otomatik kullanımla daha güzel olur gibime geliyor.Manuel vites seçeneği bile yeterli,1-2 günde alışılıyor.

mustang53
05 Mayıs 2015, 17:24
merhaba dostum scooter mondial 125zn den sonra bende nc 750 x dct aldım ama henüz fazla kullanamadım bana bayağı ağır geldi scooter 90 kg bu 220kg biraz beni korkuttu honda nın güvenli sürüş eğitimine yazıldım ondan sonra aktif kullanacağım şunu söyleyeyim ben 3 sene ayda 1000km scooter kullanıyorum bunda çok zorlandım sende iyi düşün dostum...

hmtgcmn
07 Mayıs 2015, 16:45
merhaba dostum scooter mondial 125zn den sonra bende nc 750 x dct aldım ama henüz fazla kullanamadım bana bayağı ağır geldi scooter 90 kg bu 220kg biraz beni korkuttu honda nın güvenli sürüş eğitimine yazıldım ondan sonra aktif kullanacağım şunu söyleyeyim ben 3 sene ayda 1000km scooter kullanıyorum bunda çok zorlandım sende iyi düşün dostum...

Merhabalar, motorsiklette ağırlık farkı çok önemli, ben kawasaki EN500 kullanmaya çalıştım 280 kg ağırlığında vites atarken düşecek gibi oldum. Ama nc750x de otomatik vites olması pek gözümü korkutmuyor açıkcası :)

Ahmet Turan Peker
03 Ağustos 2015, 19:56
nc 750 x dct motorumu yeni aldım.boludan istanbula getirdim daha önce okuduklarımın pek çoğu doğru,yakıt 3 lt/100 km ortalama sürat 90 km idi.motor gayet güzel en güzeli az yakması koltuk rahatsız etti biraz alışırmıyım bilmiyorum.aksesuar için koruma demiri ve cam fiyatlarını biliyorsunuz 700-800 civarı tutuyor.ben bugun bahcelievlerde motor demiri ön cam alarm ve usb çakmaklıpı toplam 480 tl ye hallettim aksesuar vurguncularına fırsat vermeyi araştırınca bulunuyor

natila
03 Ağustos 2015, 20:10
Hocam integra sana gider madem pcx kullanıyorsun...integranın motoru aynı nc750s ve nc750x ile

Darkcity2000
03 Ağustos 2015, 20:19
nc 750 x dct motorumu yeni aldım.boludan istanbula getirdim daha önce okuduklarımın pek çoğu doğru,yakıt 3 lt/100 km ortalama sürat 90 km idi.motor gayet güzel en güzeli az yakması koltuk rahatsız etti biraz alışırmıyım bilmiyorum.aksesuar için koruma demiri ve cam fiyatlarını biliyorsunuz 700-800 civarı tutuyor.ben bugun bahcelievlerde motor demiri ön cam alarm ve usb çakmaklıpı toplam 480 tl ye hallettim aksesuar vurguncularına fırsat vermeyi araştırınca bulunuyor

Abicim bosver simdi aksesuari, dct den bahset az yaw..

Green Arrow
03 Ağustos 2015, 23:05
Büyük Hilmi bunu sevdi :D