PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden kavşaklarda hayat kurtaran bakış ? Fotoromanlı anlatım :)



shadowmaster
04 Mayıs 2015, 00:24
Birçok kez sohbeti yapılmıştır. Ne olursa olsun "o anlık bakışın" hayat kurtaran önemi vardır diye...
Bilenler ve uygulayanlar çoğu kez deneyimlemiştir, yeni arkadaşlarımız için bugün yakaladığım güzel bir örneği paylaşıyorum.

Tarih : 03 Mayıs 2015
Yer : İstanbul, Anadolu Yakası Bostancı / Tuzla Sahil Yolu
Bölge : Dragos Tekel Fabrikası Durağı / Cevizli Özel Eğitim Komutanlığı Işıklı U Dönüş
Saat : 18:30 civarı...

U dönüş için her zamanki gibi solda konumlanıyorum, bu sırada dönüş için sinyal kırmızı
https://imageshack.com/i/id1SLrP2j
Araçların yanından sağa yanaşıyorum çünkü bir sonraki düzlükten sağa dönüş yapacağım, bu sırada sinyal yeşile dönüyor
https://imageshack.com/i/p1f94Zx0j
Tek bir korna ile uyarı yapıp sağdan 2.vites ve uygun adım gazlıyorum
https://imageshack.com/i/ip9W8VBXj
Herşey temiz, sinyal benim için net yeşil bir sonraki aşamada sağa sinyalle en sağ şeride konumlanmayı planlamış durumdayım
https://imageshack.com/i/hl8DFoWcj
İşte O BAKIŞ ve sağdan gelen arabayı görüyorum, ona net kırmızı bana net yeşil yanarken, muhteremin bir "pazar ibişi" olabileceğini getiriyorum aklıma :)
https://imageshack.com/i/eyWXw9s4j
https://imageshack.com/i/eyrMKGZLj
Ve beni yanıltmıyor kesinlikle bir "pazar ibişi" ile karşı karşıyayız, kırmızı ışıkta tam gaz geçiyor, bakış kullanmayıp, yol temiz, geçiş hakkı bende diyerek sağa ğazlamış olsam kesinlikle bana çarpacaktı
https://imageshack.com/i/f0GhI2Pfj
Elbette kornaya basıyorum, ve kendisinden "ne oluyor ki?" tarzında bir bakış geliyor :pl:
https://imageshack.com/i/eyOnlJK6j
Ve elbette saydırıyorum :cherry: ama bunu yaparken yetişip dersini vermek gibi bir niyetim yok, bir belayı daha atlatmanın sakinliği var üzerimde
https://imageshack.com/i/ipKbNz25j
Sağa dönüşte anlıyorum ki bu bir İzmir İbişi ve düğün konvoyuna yetişmek için bunu yapmakta. Gelin ve damada mutluluklar dilerken, İbiş sürücünün akşam yiyeceği pasta ve limonatadan bağırsaklarının bozulmasını temenni ederek sağa dönüşümü yapıyorum...
https://imageshack.com/i/ipriyC5sj

Bazen kullandığımız motorların cinsine ve özelliklerine göre bazen de bunları göz ardı ederek "defansif sürüş" kavramını konuşuyoruz. Kimileri "defansif sürmeycen de 200 le mi gedecen?" diye yazıyor. Defansif sürüşün süratle ilgisi yoktur. Doğru gözlem, kontrol, konumlanma ve duruma göre ani karar değiştirerek sürüşü yönlendirmeye denir. Defansif sürdünüz diye kimse size "aaaa ne korkak motorcu" demez, dese de "...... Kasımpaşa'dır". Bazen temkinli ve ürkek olmak hayatta kalıp daha fazla sürmenize neden olur, ki, iyi birşeydir kanımca :)

Hepinize keyfili sürüşler :cat:

hayabussa
04 Mayıs 2015, 00:51
çok güzel bir konu, forumda ybr mi? r1 mi? yeni başlıyacağım yaşım 15 başlıklarının yanında, nadiren de olsa böyle şeyler görmek güzel

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 00:53
çok güzel bir konu, forumda ybr mi? r1 mi? yeni başlıyacağım yaşım 15 başlıklarının yanında, nadiren de olsa böyle şeyler görmek güzel

Teşekkür ederim :)

O başlıklarda da genellikle yaşça genç arkadaşlarımızı da dilimiz döndüğünce uyarmaya çalışıyoruz, çileden çıkartmadıkları sürece de sabırla ...

Mitoqondri
04 Mayıs 2015, 01:00
Bu ibiş sakın ola her gün gelipte konu açan "ben Oğuzhan İbiş Güney Kore'de bulundum." diyen ibiş olmasın sakın.. :mrgreen:

Şaka bir yana iyi konuya değinmişsiniz hocam.. :cat:

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 01:04
Bu ibiş sakın ola her gün gelipte konu açan "ben Oğuzhan İbiş Güney Kore'de bulundum." diyen ibiş olmasın sakın.. :mrgreen: Şaka bir yana iyi konuya değinmişsiniz hocam.. :cat:

Eyvallah ...
Bir aralar Barkın "CBR İbişi" diye bir kavram kullanırdı, "pazar ibişi" cuk oturuyor bence. Ama Oğuzhan mı bilemem :)

hakikiteker
04 Mayıs 2015, 01:22
Aynısını her yola çıktığımda yaşıyorum ve sizin söylediklerinize katılıyorum. Ayrıca "Fakin ibişız" demek istiyorum.

Oldjack
04 Mayıs 2015, 02:09
bir belayı daha atlatmanın sakinliği var üzerimde

Şöyle bir şey fakettim, bende öngördüğüm birşey olduunda saydırıyorum ama aslında öfke krizleri geçirmiyorum. Bunun nedeni bunu hissedebildiğim için kendime duyduğum minnetmiş.

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 02:12
Şöyle bir şey fakettim, bende öngördüğüm birşey olduunda saydırıyorum ama aslında öfke krizleri geçirmiyorum. Bunun nedeni bunu hissedebildiğim için kendime duyduğum minnetmiş.

Aynen devam :cat:

oznkrçm
04 Mayıs 2015, 11:08
Bir kere daha gördük ki trafikte egoya yer yok. Ben geçerim, ben yaparım, ben dururum, ben görürüm dersek hayatta kalma ihtimalimiz düşer. Hep konuşuluyor,fotoğraflarla görmek iyi oldu. Her zaman görünmez olduğumuzu düşünüp öyle motor sürüyoruz ama asıl sorun umursanmıyoruz, hacmin küçükse trafikte yerin yok. Burada bahsi geçen ibiş de görüyor ama umursamıyor gibi. Sizin temkinli yaklaşmanız olası bir kazayı engellemiş, keşke hepimiz trafikte bu gibi durumları öngörebilsek. Bunu her daim aklımızda tutarak sürüş yaparsak kötü ihtimaleri en aza indirmiş olacağız.

yeknet
04 Mayıs 2015, 11:15
Bravo, örnek davranışınız ve paylaşımınız için sizi kutlarım. Kendi kendimizi eğittiğimiz sürece hayattayız.

Arenli
04 Mayıs 2015, 11:42
30 senedir araba kullanırım, motor kullanma geçmişim o kadar uzun değil. Araba kullanırken bir kez kaza yaptım onda da aynı bu örnekte olduğu gibi bir durum oldu. Bende yol benim o dursun dedim, duramadı kaza yaptım. Trafikte öngörü her zaman iyidir.

harung
04 Mayıs 2015, 11:46
Güzel paylaşım fotoroman tadında olmuş hakikaten :)

motosero
04 Mayıs 2015, 13:13
emegine saglik ustat tesekkurler.

MotorKafa
04 Mayıs 2015, 13:23
Öncelikle anlık bakışın hayat kurtardığı konusunda kesinlikle hemfikiriz.
Yeşil ışıktan geçerken bile mutlaka hızımı azaltırım ve yan yollardan bir araç geliyor mu diye gözlemlerim.
Ancak paylaşımdaki anlık bakışının hayatını kurtardığını düşünmüyorum hocam (Eğer anlatmak istediğin buysa tabi).
Nedeni ise karşı yol 3 şeritli ve diğer araç en sağ şeritte.
Sen u dönüşünü şeridinden tamamladığında sol şeride bağlanan şeritte olacaksın. Yani sol şeritte bile değil.
Yaptığın dönüşle ise sol şeritte sol şeritte oluyorsun. En kötü ihtimalle ise o dönüşü orta şeritte tamamlarsın.
Yani en sağ şeride geçip arabayla kesişmen neredeyse imkansız.

Ha bu dediğimden arabayı savunduğum anlaşılmasın sakın.
Onun tamına koyim ben.

Yazdıklarımın tamamen paylaşımın içeriği ile ilgili

CompanERROR
04 Mayıs 2015, 13:26
Hi fotolu konu hemen bişiler yazmalıyım :D

Enes Bakır
04 Mayıs 2015, 13:34
Güzel ve yararlı bir paylaşım elinize sağlık :)

ALYEDZ
04 Mayıs 2015, 15:53
güzel paylaşım

Aycn
04 Mayıs 2015, 16:24
espri ile harmanlansa da gerçekten değinilmesi gereken ciddi ve çok önemli bir konu bu. Fotoğraflarla birlikte çok güzel olmuş paylaşım

Mitoqondri
04 Mayıs 2015, 17:04
Öncelikle anlık bakışın hayat kurtardığı konusunda kesinlikle hemfikiriz.
Yeşil ışıktan geçerken bile mutlaka hızımı azaltırım ve yan yollardan bir araç geliyor mu diye gözlemlerim.
Ancak paylaşımdaki anlık bakışının hayatını kurtardığını düşünmüyorum hocam (Eğer anlatmak istediğin buysa tabi).
Nedeni ise karşı yol 3 şeritli ve diğer araç en sağ şeritte.
Sen u dönüşünü şeridinden tamamladığında sol şeride bağlanan şeritte olacaksın. Yani sol şeritte bile değil.
Yaptığın dönüşle ise sol şeritte sol şeritte oluyorsun. En kötü ihtimalle ise o dönüşü orta şeritte tamamlarsın.
Yani en sağ şeride geçip arabayla kesişmen neredeyse imkansız.

Ha bu dediğimden arabayı savunduğum anlaşılmasın sakın.
Onun tamına koyim ben.

Yazdıklarımın tamamen paylaşımın içeriği ile ilgili

Tamam da motora yeşil yanıyor.. En sağ şeride kadar yol onun sonuçta.. Yani sinyal vererek en sağa kadar yanaşmak onun şu an hakkı.. Arabaya kırmızı yanıyor.. Bu durumda da araç kırmızıda geçiyor nasıl kesişmesin ? Yani bakış ile kontrol etmese nasılsa durur ona kırmızı dese ortalık pazar alanına dönerdi..

Dodin
04 Mayıs 2015, 19:50
bende fotoğraflar gözükmüyor, yorumlardan gözüktüğü üzere diğer kullanıcılar görebiliyor, benim bilgisayarda mı sıkıntı :silent::silent::salut:

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 20:09
@MotorKafa ; yorumun için teşekkürler,
Yararlı olduğunu düşündüğüm bir paylaşımı "tartışmaya" çevirmek istemiyorum.
Bir kez daha okursan orada anlatıyorum. U dönüşü yaparken solumda 2 araba var birbirine paralel ve dönüş sonrası en sol ve orta şeridi onlar alacak zaten ve ben bunu ve de az sonra sağa döneceğimi öngörerek erkenden sağda konumlanırım o kavşakta her zaman. Yani hedefim dönüşle birlikte eş zamanlı olarak sağ şeride geçmek.
Çok rahat edeceksen "hayati tehlike yoktu" diyelim (ki bana göre vardı) bu akşam rahat uyu ...
Burada yapmak istediğim şey "bakın başıma ne geldi" paylaşımı değil, bakışın önemini vurgulamak ayrıca.

Evoque
04 Mayıs 2015, 20:41
Hocam selamlar,

Konu çok güzel, tebrik ederim. Göstergelerin üzerindeki kör nokta aynasını nereden aldınız acaba?

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 20:51
Hocam selamlar,

Konu çok güzel, tebrik ederim. Göstergelerin üzerindeki kör nokta aynasını nereden aldınız acaba?

Teşekkür ederim. O aynayı daha motorumu almadan 1 ay önce sipariş etmiştim. "RIDERSCAN" İngiltereden sipariş ediliyor. Ama aynı zamanda bir Türkiye satıcısı da var. Her ikisinin de linkini veriyorum. Ayna mükemmel iş görüyor, tam sırtınıza gizlenen bir motosiklet olmadığı sürece herşey görüntüde. Yalnızca gece görüşü gündüz kadar iyi değil, yani buna güvenip ana aynaları ihmal etmeyin. Ben hem riderscan kullanıyorum hem de motorumun kronik problemlerinden biri olan ayna görüş olayını uzatma aparatı ile çözdüm.

http://www.huntercreate.com/shop/riderscan

http://riderscanturkiye.com/riderscan.html

MotorKafa
04 Mayıs 2015, 21:59
@MotorKafa ; yorumun için teşekkürler,
Yararlı olduğunu düşündüğüm bir paylaşımı "tartışmaya" çevirmek istemiyorum.
Bir kez daha okursan orada anlatıyorum. U dönüşü yaparken solumda 2 araba var birbirine paralel ve dönüş sonrası en sol ve orta şeridi onlar alacak zaten ve ben bunu ve de az sonra sağa döneceğimi öngörerek erkenden sağda konumlanırım o kavşakta her zaman. Yani hedefim dönüşle birlikte eş zamanlı olarak sağ şeride geçmek.
Çok rahat edeceksen "hayati tehlike yoktu" diyelim (ki bana göre vardı) bu akşam rahat uyu ...
Burada yapmak istediğim şey "bakın başıma ne geldi" paylaşımı değil, bakışın önemini vurgulamak ayrıca.

Bayağı rahatsız olmuşsun anlaşılan yorumumdan.
Tabi kastettiğimi de anlamamışsın.
Araba %100 suçlu ve %100 haklısın. İroni yapmıyorum.
Ayrıca yaptığın şeyin doğru olduğunu ve benim de kavşaklarda ışıklarda vs. senin gibi yaptığımı söyledim zaten.
Anlatmak istediğim sadece senin o anki pozisyonun gereği en sağa geçme durumun yokmuş.
Ve bu yüzden ben hayati tehlike göremedim dedim. Evet artık rahat uyuyacağım :)

shadowmaster
04 Mayıs 2015, 22:02
Evet artık rahat uyuyacağım :)

Güzel rüyalar & keyifli sürüşler o zaman :)

APALA
04 Mayıs 2015, 22:52
MT de olduğumu hatırladım. Son zamanlarda açılmış ender konulardan.
Bilgilendirici yazınız için teşekkür ederiz :rendeer:

yeknet
04 Mayıs 2015, 22:52
size katılıyorum. ben de fotoğraflardan o andaki kareyi canlandırabildim. teknik olarak hiç bir motosiklet sürücüsü ki acemi dahi olsa o kavşaktan çıkar çıkmaz en soldan en sağ şeride doğrudan girmez, sağ şeridin soluna doğru bir kavis çizecektir fizik kuralları gereği. aracın hızlı olduğunu ve motosikletin kalkışta olduğunu varsayarsak bakış yapmamış olsa bile motosiklet orta şeridin ortasında iken en kötü ihtimalle 1m aralıkla araba onu geçecekti. Hayati tehlike bence de yok ama örnek bir konu ve paylaşım olumlu sonuçta. gurur meselesi yapacak bir durum da yok müsterih olsun herkes.

Uğur
05 Mayıs 2015, 00:32
Nefis bir paylaşım,emeğinize sağlık.
Kör nokta dosyası (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/145052-kor-nokta-dosyasi.html) konusunda zaten değinmiştiniz,bu detaylı açıklamalı örnek gerçekten çok iyi olmuş.
Bahsettiğim konuda şöyle bir video paylaşmıştım.


Örnek 1

Omuz kontrolünün ne kadar mühim bir faktör olduğunu gösteren bu videoda sürücü üç şeritli bir yola bağlanıyor. 12 ve 28. Saniyeler arasında önünde sadece bir araç var. Yol boş ve güvenli. Sürücü şerit değiştirmek istiyor. Aynadan kontrol ettiğinde herhangi bir aracın olmadığını söylüyor. Fakat sürücü aynaya güvenmiyor 29.saniyede şerit değiştirmeden önce sağ tarafına bakıyor.
İşte o esnada motosikletin kör noktasına girdiği için aynalarda görülmeyen araç beliriveriyor.

https://www.youtube.com/watch?v=u7tkv2q53ro

Velhasıl,omuz bakışı çok mühim. Ama anlık olmalı.
2-3 saniye olunca başka bir aracın tamponunda,yol kenarındaki bir derede bulabiliriz kendimizi.:P
Tekrar emeğinize sağlık.
Not: İbişlere yol vermek ve muhatap olmamak en güzeli :)

shadowmaster
05 Mayıs 2015, 01:53
Teşekkürler, yeni arkadaşlara kavramlar hakkında görsel destekli örnekler sunmak önemli diye düşünüyorum.
Sizin paylaştığınız video da iyi tamamlamış başlığı :cat:

numangokce
05 Mayıs 2015, 09:44
Ayrıca "Fakin ibişız" demek istiyorum.

Valla sabahtan beri guluyorum. Insanlar bos bos bakiyolar. Bunun aci yani ise "Fakin ibişız" dedigimde kimsenin anlamayacak olmasi. Konu sahibini de tebrik ediyorum. Soyle eklemek isterim, sadece motosiklet degil, kapali olmayan bir arac (panelvan, kamyon vb.) Bu bakis cok kazanin onunu kesiyo. Aliskanlik haline getirmek gerek.

tata
05 Mayıs 2015, 10:28
Düğün konvoyunun bir işe yaradığını görmedim bugüne kadar zaten... Gürültü kirliliği ve ilkel şovenizm.