PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha R25 150/60R17 arka lastik



StayAway
02 Mayıs 2015, 23:20
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/ContiSportAttack-2.htm

Arkadaşlar şu linkte Continental ContiSportAttack 2 için çok olumlu şeyler var. Rosso II 'nin aynı sitede genel skoru 78 iken bu lastiğinki 90 . Ancak sorun o ki ön için orjinal lastik ölçüm olan 110/70R17 ölçü mevcutken arka 150 'den başlıyor (http://www.motolastik.com/conti-sport-attack-2-pmk16594).

Continental 'in 150 olanın yanak ölçüsü 70 değil 60. Orjinal lastik ölçüsü olan 140/70R17 ile boyut bazında detaylı karşılaştırmayı aşağıda bulabilirsiniz.

Soru şu ; arkaya 140/70R17 yerine 150/60R17 taksak ne olur??

http://i57.tinypic.com/o0nub8.jpg

Bune
02 Mayıs 2015, 23:35
Takabiliyorsan fazla bişey olmaz, biraz virajda, az biraz da yakıt sarfiyatında ve o yoldaki beyaz çizgilerin üstünden geçerken hissedersin değişimi (kötü yönde lastik büyüdükçe o çizgiler daha çok hissettiriyor kendini) ama asıl soru şu takılabilir mi? Geçen gün göz ucuyla baktım arka lastiğe benim orjinal ebatlı rosso 2' ler sanki milimetrik sığmış gibi gözüküyor.

Denemeden hiçbir şey söyleyemem ama en basit eski motorumdan örnek vereyim. Tvs apache arka jant 110 kullanırken ben 120/70-17 michelin taktırmıştım. Daha sonra forumdan başka bir arkadaş metzeller mi ne taktırmak istemişti geçmiş zaman lastik markasını unuttum ama bana özel mesaj atıp sen nasıl 120 taktın ben de 120 lastik aldım ama arka lastik sığmadı taktığımız zaman sürtüyor demişti.

SuleymanE
02 Mayıs 2015, 23:56
Açıkçası taksak ne olurdan ziyade "gerek var mı?" diye de sormak isterim. Tabii ki 150 ebat daha şık gözükecektir. Ancak bunun yanında hız ve yakıta olumsuz yansıyacaktır az da olsa.

Rosso II ler yetersiz geliyor diye mi daha iyisini arıyorsunuz acaba? Merak ettim.

Motolastik.com dan Köksal Beyle rosso II ler hakkında biraz konuşmuştuk. Almanyada düşük cc kategorilerinde bazı pist yarışlarında dahi kullanıldığını ve bugüne kadar bu lastik hakkında hiçbir şikayet almadıklarından bahsetti.

Elbette olabilecek en iyi lastikleri kullanmak mantıklı olacaktır ancak benim şahsi fikrim standart lastik ebatlarından şaşmamak gerek.
Ve bu ebatlarda rosso II ler gerçekten ideal.

Ancak bir çılgınlık yapıp motorunuza ContiSportAttack 2 takarsanız, izlenimlerinizi bizimle de paylaşın, kimbilir belki rossolardan daha iyi bir lastik keşfetmiş oluruz :cat:

StayAway
03 Mayıs 2015, 01:34
Açıkçası taksak ne olurdan ziyade "gerek var mı?" diye de sormak isterim. Tabii ki 150 ebat daha şık gözükecektir. Ancak bunun yanında hız ve yakıta olumsuz yansıyacaktır az da olsa.

Rosso II ler yetersiz geliyor diye mi daha iyisini arıyorsunuz acaba? Merak ettim.

Motolastik.com dan Köksal Beyle rosso II ler hakkında biraz konuşmuştuk. Almanyada düşük cc kategorilerinde bazı pist yarışlarında dahi kullanıldığını ve bugüne kadar bu lastik hakkında hiçbir şikayet almadıklarından bahsetti.

Elbette olabilecek en iyi lastikleri kullanmak mantıklı olacaktır ancak benim şahsi fikrim standart lastik ebatlarından şaşmamak gerek.
Ve bu ebatlarda rosso II ler gerçekten ideal.

Ancak bir çılgınlık yapıp motorunuza ContiSportAttack 2 takarsanız, izlenimlerinizi bizimle de paylaşın, kimbilir belki rossolardan daha iyi bir lastik keşfetmiş oluruz :cat:

Estetik amaçlı arka tekerleğin orjinal ölçüsünün dışına çıkmayı hiç istemiyorum. Fakat bu lastiğin 140/70R17 olanı yok, üretilmiyor. İlgili site lastik incelemeleri konusunda önde gelenlerden. Conti Sport Attack 2 'nin ortalama skoru Rosso II 'lerin çok üzerinde . Sadece daha iyisi varken neden daha azı ile yetinelim :)

Dipnot: IRC'ler ile geziyorum fakat her hızlı virajda acaba sorusu tadımı kaçırıyor, nasipse ilk fırsatta değiştireceğim. Almışken en iyisini alayım diyorum.

Mitoqondri
03 Mayıs 2015, 01:45
Geçende de R25 sayfasında biri 150'lik lastik takmak istiyordu bu videoyu paylaşmıştım.. Dilerseniz izleyin belki yardımı olur..


http://youtu.be/cGjTvotb9Xo

Genel yorumlara bakılırsa Rosso II'ler gayet yeterli.. Bence farklı lastiklere gerek yok diye düşünüyorum..

StayAway
03 Mayıs 2015, 02:05
Kahramanlık yapıp camiaya yeni bir lastik kazandıracaktım :) caydırdınız. Rosso II takalım keyfimize bakalım o zaman...

Edit: Birde şöyle birşey buldum ki bu sitede de Rosso 2 'ler 5.sırada.

http://mototirereviews.com/sportbike-street-motorcycle-tire-reviews/

http://mototirereviews.com/wphome/wp-content/uploads/2014/06/sport-bike-street.png?ce13f8

SuleymanE
03 Mayıs 2015, 09:23
Estetik amaçlı arka tekerleğin orjinal ölçüsünün dışına çıkmayı hiç istemiyorum. Fakat bu lastiğin 140/70R17 olanı yok, üretilmiyor. İlgili site lastik incelemeleri konusunda önde gelenlerden. Conti Sport Attack 2 'nin ortalama skoru Rosso II 'lerin çok üzerinde . Sadece daha iyisi varken neden daha azı ile yetinelim :)

Dipnot: IRC'ler ile geziyorum fakat her hızlı virajda acaba sorusu tadımı kaçırıyor, nasipse ilk fırsatta değiştireceğim. Almışken en iyisini alayım diyorum.

Hocam ebat konusunda çok haklısınız. ön 110 arka 140 set performans lastiklerinde çok fazla bir seçeneğimiz yok. Ya michelin pilot street yada pirelli diablo rosso II ler kalıyor geriye. Benim bildiklerim bunlar...

Belki de Continental Sport attack 2'ler diablolardan çok daha üstün bir lastik, ama ebatlar uymayınca ne yapalım, mecbur eldekilerle yetiniyoruz.

Tulpar
03 Mart 2016, 10:41
Lastik ebatlarını büyüten var mı ?

obarey
03 Mart 2016, 14:21
Ben büyüttüm;
benzin sarfiyatı 0.3lt/100 km arttı
yol tutuş belirgin arttı.
son hız 4 km azaldı.

mamitex
03 Mart 2016, 22:26
Ben büyüttüm;
benzin sarfiyatı 0.3lt/100 km arttı
yol tutuş belirgin arttı.
son hız 4 km azaldı.

Yorumunuza bakilirsa sanki değer gibi

blackfish
03 Mart 2016, 22:49
hocam benim orjinal ebatları 110-70, 150-60 iken benden önceki sahibi 120-70, 180-60 takmış. çok fazla uyarı duydum bu konuda. değiştireceğim ben de imkanım olunca ama şimdiye kadar ki tecrübelerimden,

yakıt kesinlikle artıyor. 100 km 4,5 civarı benim. normalde duke ler çok daha az yakar.
son hız aynı şekilde.
en önemlisi yukarda arkadaş da demiş yoldaki beyaz şeritler ciddi hissettiriyor kendini. yol tutuş benim arka lastik arkada balon yaptığı için doğal olarak virajda baya güvensiz. ama normal kullanımda inanılmaz kötü demedim hiç. hatta fren performansı çok iyi. onun dışında senin durumun için söyleyeyim. 150 hemen hemen hiç fark ettirmeyecek şahsi fikrim. jant boyutu burda önemli faktör. 140-150 arası çok da ciddi bir fark değil artı bana göre daha iyi olur. rosso lastikler için netten bulduğum bir karşılaştırma vardı. sanırım motolastik ti karşılaştırmayı yapan. rosso lar kuru performansı diğerlerinden ciddi fazla iken yağmur performansı diğerlerinden düşük olduğu için genel puanlamada cont, micheln, bridgestone nun gerisinde kalıyor. o resmi bulursam paylaşırım. artı lastik ömrünü de düşününce bence seçerken illa rosso olmalı diye takılma. ben de farklı lastik arayışı içindeyim. 1200 lira bi sezonluk lastiğe vermek bana fazla geliyor açıkcası. kim ne derse desin. üst düzey bir performansta kullanmıyorum. ama işin garip tarafı diğer markaların da lastik fiyatları 1000 den aşağı olan görmedim.

Gorkem.IX
03 Mart 2016, 23:28
Ben büyüttüm;
benzin sarfiyatı 0.3lt/100 km arttı
yol tutuş belirgin arttı.
son hız 4 km azaldı.
kaç taktın hocam?

ogulcandac
22 Ekim 2016, 13:36
ROSSO II lerin yetmeyeceğini düşünmüyorum açıkcası. Ben motosikletimi aldıktan yaklaşık 500 km sonra üzerindeki IRC lastikleri değiştirdim. Ankarada yaşıyom malum asfalt kalitemiz belli IRC lastiklerde çok geç ısınan bir lastik, dolayısıyla lastik soğukken frenaj konusunda ufak tefek sıkıntılar yaşadım, ısındıktan sonra çok büyük bir problem yaşatacak lastik değil. Ama rosso ları taktıktan sonra büyük değişim sezdim özelliklede frenajda.

Zippo's
22 Ekim 2016, 15:13
Ben r125 imi aldigimda benden onceki sahibi michelin 160/60/17 takmis :) Aldigimdan beri kullaniyorum 7 bin km oldu bir sikinti yasamadim.son hizda dusmedi.
http://i63.tinypic.com/289ww47.jpg

LynXMaSTeR
22 Ekim 2016, 15:55
motoru komple modifiye etseniz anlarım da, sadece lastik boyutunu değiştirmek neden??