PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Skutır Sevilmemesinin iki sebebi ERGONOMİ-DENGE



Sayfa : [1] 2

mete_han
02 Mayıs 2015, 22:37
.


Arkadaşlar Mete Handro der ki...:P teorime göre (en azından kendimden biliyom) skutırların kullanımda tercih edilmemesinin tek sebebi dengeyi sağlayan kişinin sürücü olmaması...tabiri caiz ise skutırlar kendi kendine gidiyor...:P kay kay üzerinde gibisin...motora hükmedemediğin hissine kapılıyorsun...

pcx125 ilk çıktığında (2010 sonları galiba)aldım bisiklet gibi kullandım ama bir sağlık sorunu yaşadım...bir yayla gezisi yaptım ve motor o kadar sarstı ki bel fıtığı oldum sandım emara bile girdim...skutırla yaylada olmanızı asla tavsiye etmem...:cherry: ayakta duramadım sonraki 1 hafta yatarken bile bel ağrısından kıvrandım..o dönemler Show TV de güvenliktim...nöbette ayakta bile duramadım...nöbet yerine giriyorum oturuyorum yine ağrıyor soyunma odasında yere karton serdim ağrıdan artık yanlamasına uzandım ve amirimden acil izin isteyip emara gittim...emarda da bişey çıkmadım geçici bir şeymiş..fıtık olsaydım zaten mesleğimi bile bırakabilirdim o derece zor günlerdi benim için...Allahım dedim bir daha tövbe skutıra binersem ve 1000 km olmadan satmak zorunda kaldım...


aslında sıkıntı dediğim gibi ergonomik yapısında...dede koltuğu gibi oturuyosun yani çapır gibi ayakları uzatma fikri kiminde negatif etki ve tavır yaratıyor...bence vitesli motorlarda olan denge skutırlarda da olsa tercihler skutırdan yana olacak...yani bele paralel ayak kısmı olsa aynı paralelde bir çukuru hissetsek bile BEL AMORTİSÖR görevi görmese bu önyargıda yıkılır...ve inanmayacaksınız ama apaçiler neden commuter kullanır (bende dahil)seri kalkmak hızlanmak ve ara dereye girmek ...agresif sürüş için...e skutırın bu tarz oturuş sistemi (yani commuter gibi bel ayak hizası paralel) olsa satışları patlar...


çünkü düşük ccde küçük vites aralıkları o kadar can sıkıyor ki...ben 8.5 yıldır cbfye biniyorum diye değil...:P ayak koyma yeri biraz daha geriye doğru uzasa bu skutır çok keyifli olacak...bir öneri..fantastik bir konu ama biraz elim yatkın olsa alırım bir maksi skutır ayak koyma kısmını geriye doğru uzatırım ek parça kaynatırım vesaire...yani Japon Mühendislerden çok mu iyi biliyorum bence evet...olması gerekeni söylüyorum...bel ve vites düzlemi birbirine ya eşit paralel düzlem de ya da geride olmalıdır aksi olmuyor biliyorsunuz motor denen illet keyif vermiyor...


konuyla alakalı Ali Topu Tut kıvamında çizimim ...:queen:


http://i.hizliresim.com/b5YQ6m.png (http://hizliresim.com/b5YQ6m)

MrNobody
02 Mayıs 2015, 22:44
Kesinlikle bir scooter kullanıcısı olarak tek kişi yine pek sorun yaşamıyorsunuz ama özellikle 2 kişi binince sanki kamyon sürüyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz

Ezio41
02 Mayıs 2015, 22:51
Metehan abi onu bunu bırak senin totoya uyum sağlayabilecek tek bir motor var oda aha bu ... :P


http://i.hizliresim.com/pg9YRJ.jpg (http://hizliresim.com/pg9YRJ)

mete_han
02 Mayıs 2015, 23:02
Kesinlikle bir scooter kullanıcısı olarak tek kişi yine pek sorun yaşamıyorsunuz ama özellikle 2 kişi binince sanki kamyon sürüyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz

iki kişi motor sürmek artcı içinde zor sürücü içinde...bildiğin ceza gibi eziyet...mecbur kalmadığım sürece böyle birşey olmamasına gayret ediyorum...:P


Metehan abi onu bunu bırak senin totoya uyum sağlayabilecek tek bir motor var oda aha bu ... :P


http://i.hizliresim.com/pg9YRJ.jpg (http://hizliresim.com/pg9YRJ)bugün Kızıltoprak da ışıklarda yanyana geldik...adam müziği açmış sanki bilinçsiz gibiydi...motor ve müzik bir acayip yav aga...:P ulan dedim motorcumusun pavyon şantörümü bu ne aq...:queen:

Uğur
02 Mayıs 2015, 23:12
Mevla sana boy pos vermiş abi,scooterda rahat edememen normal.:)
Benim gibi minyon ol 100 cc'lik motorda bile rahat edersin :P
Ayrıca bence şöyle iyi bir 250cc ve üstü maxi scooterlar uzun yolda acaip konforlu.
Bağdaş kurup git,o denli rahat :)

mete_han
02 Mayıs 2015, 23:18
Mevla sana boy pos vermiş abi,scooterda rahat edememen normal.:)
Benim gibi minyon ol 100 cc'lik motorda bile rahat edersin :P
Ayrıca bence şöyle iyi bir 250cc ve üstü maxi scooterlar uzun yolda acaip konforlu.
Bağdaş kurup git,o denli rahat :)

valla xcıty250 sıfır 11650 bedava ganga...:P ciddi ciddi düşünüyorum ...ama apaçi tarzında agresif de sürmek istiyorum...:P

Uğur
02 Mayıs 2015, 23:25
valla xcıty250 sıfır 11650 bedava ganga...:P ciddi ciddi düşünüyorum ...ama apaçi tarzında agresif de sürmek istiyorum...:P

İnsallah abi,Allah gönlüne göre versin.
Agresif sürmesine sürülür ama yakıtta üzmeye başlar sanki.
Apaçilik iyi değil,x max'a 5,5 litre yaktırırsın benim gibi üzülürsün :P

hayko5
02 Mayıs 2015, 23:28
İş yerinde bir tane activa var sadece şehir için de iş ile ilgili bir durum olduğunda kullanıyoruz geçenlerde kullanmak zorunda kaldım ve gerçekten oturuş pozisyonu berbat ve motosikletle bir türlü butunlesemedim sanki motor her an yatacakmis gibi bir his vardı içim de bilmiyorum ilk scooter kullanmama rağmen hiç sevemedim

mithrelios
02 Mayıs 2015, 23:28
X-Max'de bende bel ağrısı yapıyordu. Düşündüm taşındım aşağıdaki sonuca vardım ben de:

Bence sorun, scooterlarda motor direkt arka maşa üzerinde olduğundan, arka amortisörlerin çok yük taşıması (unsprung mass diyorlar, yani arka amortisör çalışırken sadece teker ve maşa değil motoru da kaldırıp indiriyor üzerinde çok yük var) dolayısıyla çok sert ve haliyle çok da güzel işlevini yerine getiremeyen arka amortisör koyuyorlar. Bu da dik oturuşta direkt bele yüklenmeye sebep olup ağrı yapıyor.

mete_han
02 Mayıs 2015, 23:41
İnsallah abi,Allah gönlüne göre versin.
Agresif sürmesine sürülür ama yakıtta üzmeye başlar sanki.
Apaçilik iyi değil,x max'a 5,5 litre yaktırırsın benim gibi üzülürsün :P


2.5 litreden 5 litreye offf şimdiden bozdun moralimi...:queen:


İş yerinde bir tane activa var sadece şehir için de iş ile ilgili bir durum olduğunda kullanıyoruz geçenlerde kullanmak zorunda kaldım ve gerçekten oturuş pozisyonu berbat ve motosikletle bir türlü butunlesemedim sanki motor her an yatacakmis gibi bir his vardı içim de bilmiyorum ilk scooter kullanmama rağmen hiç sevemedim

isteneni veremiyor bir türlü hocam...birde boyun uzun ve kiloluysan yani sele üzerine öne doğru kambur bir şekilde yığılıyorsan eyvah ki eyvah gelsin bel ağrısı...



X-Max'de bende bel ağrısı yapıyordu. Düşündüm taşındım aşağıdaki sonuca vardım ben de:

Bence sorun, scooterlarda motor direkt arka maşa üzerinde olduğundan, arka amortisörlerin çok yük taşıması (unsprung mass diyorlar, yani arka amortisör çalışırken sadece teker ve maşa değil motoru da kaldırıp indiriyor üzerinde çok yük var) dolayısıyla çok sert ve haliyle çok da güzel işlevini yerine getiremeyen arka amortisör koyuyorlar. Bu da dik oturuşta direkt bele yüklenmeye sebep olup ağrı yapıyor.


inan sürat motorlarının anlamsızlığı gibi (hangi amaca hizmet ettiği belli değil direkt intihar aracı) bu tarz skutırlarında hangi amaçla üretildiğini bazen anlayamıyorum..ortopedik açıdan riskli bence..maksilerde tartışmasız amortisör kalitesi var ama düşük cc skutırlarında beden sağlığını ciddi anlamda etkileyecek tarz da bisiklet gibi belli bir şiddetten sonra amortisör bir işe yaramıyor tak tak diye bele vuruyor...belde bu darbeleri nereye kadar kaldıracak...

tinerci
03 Mayıs 2015, 00:29
Abi Çin malı falan ama Dorado Corvus sana uyar o zaman.

http://www.dorado.com.tr/?page_id=103

Mengu16
03 Mayıs 2015, 00:34
Abi Çin malı falan ama Dorado Corvus sana uyar o zaman.

http://www.dorado.com.tr/?page_id=103
Sıfırı var mı bunun yoksa web sitesi 2006'dan mı kalma ?

Sj's
03 Mayıs 2015, 00:40
Ustune az daha ekle YBR al derim

tinerci
03 Mayıs 2015, 00:46
Sıfırı var mı bunun yoksa web sitesi 2006'dan mı kalma ?

2006 yılından beri domain yenileniyorsa sıfırının olmasına ihtimal veririm. Yanlış hatırlamıyorsam bi ara baktığımda sitede V5 modeli vardı, şu anda yok.

Mengu16
03 Mayıs 2015, 00:49
2006 yılından beri domain yenileniyorsa sıfırının olmasına ihtimal veririm. Yanlış hatırlamıyorsam bi ara baktığımda sitede V5 modeli vardı, şu anda yok.
Bu Corvus ile Poseidon'un diğer adları da V3 V5. Hangisi hangisinindi hatırlamıyorum ama. Ankarada bazen bu Corvus'un temizine rastladığım oluyo 2006'dan beri sağ kalmalarına hayret ederdim en azından plastikleri eskir, yıpranır kırılır falan. Belki de yeni modeldir gördüklerim.

2move
03 Mayıs 2015, 00:49
2000 km kullanip kymco xting 250 satıp tovbe tövbe etmistim. aynı sekilde bel fitigi oldum ki kilom gayet normal ve sporcu olmama rağmen

Mexico
03 Mayıs 2015, 00:50
Scooterlar hayati kolaylastirmak, sehir ici ozellikle kisa mesafelere gidip gelmek icindir. O kadar mühendis,o kadar yatirim bosa olamaz bence :)
Ama su bir gercek ki vitesli motorla bütünlesiyorsunuz. Bugün arkadasimin regal raptoruna bindim cok agir geldi. Oysa daha önce cbr,pulsar gibi motorlara oturdugumda daha hafif geliyordu.
Sonra benim motoru suren regal raptorcu arkadas bayildi. Cok yumusak dedi.
Kisacasi alisma meselesi. İlk zamanlar virajda cok korkuyodum simdi neredeyse ayakligi degdirecegim o derece. Ama elbet bir gun bende vitesliye gececegim :)

toomuchcc
03 Mayıs 2015, 02:01
Scooterlarla sürüşte bel sorunu yaşandığı çok doğru. Agility'imde bu sorundan kurtulmak için yaptığım şey kendimi artçı selesine doğru konumlandırıp, ayaklarımı da artçı için olan peglere koymaktı. Bu sayede ağırlığımı bacaklarımla dengeleyebiliyordum. Yoldaki kusurların üzerinden geçerken daha kolay ayağa kalkabiliyordum ve arka tekerden gelen darbeleri bacaklarımla süspanse edebiliyordum. Öte yandan o şekilde oturunca ağırlık merkezi fazla yukarı kaydığından, sert frenlemede sıkıntı yaşıyordum. Bacaklarımla motoru güzel şekilde kavrayamadığım için kollarıma gereksiz yük biniyordu falan; zorluyordu beni bu durum. Şuan Scarabeo kullanıyorum. Tekerleri büyük bir scooter ve böyle olması bozuk zeminlerde çok işe yarıyor; ancak bel konusunda yine aynı sorun bu modelde de mevcut. Bu motorun selesinde sürücü için bir bel desteği var ve sürücüye destek olma konusunda biraz işe yarıyor; ancak ben daha sonraki süreçte o kısmı keserek seleyi düzlemeyi düşünüyorum. Bu sayede kendimi Agility'de yapıtğım gibi arkaya doğru daha kolay şekilde konumlayabileceğim. Scarabeo'daki yolcu ayak peglerinin biraz yukarda olması, motorun daha geniş ve ağır olması vs. bu şekilde sürüş yapmayı zorlaştırıyor aslında; ancak yine de kendinizi arkaya alınca bel konusunda rahatlıyorsunuz.

Scooterların seleleri kesintisiz/düz bir şekilde olsa ve ilk mesajda yazıldığı gibi bacakların konduğu yerler vücuda destek verilebilecek şekilde dizayn edilse sürücüler bel konusunda çok rahatlayacak aslında. Ama pek dikkat etmiyorlar buna nedense. Bana da garip gelmiştir bu her zaman.

Bel konusunda sıkıntı yaşayanlar aslında scooter değil, dualsport tarzında motosikletler almalılar. Yollarımızın durumu ortada... Böyle bir ortamda önde 21"/arkada 18" telli jantlar, 20 küsür cm amortisör çalışma mesafeleri vs.. Bel sıkıntısı yaşayan bir sürücü için en ideali bu aletler kesinlikle. Tabi onlarda da işte scooterın işlevselliği ve pratikliği yok ne yazık ki. Ben ikisi arasında çok gidip gelen biriyim ve hala da yaşıyorum bu kararsızlığı. CRF250L veya WR250R gibi bir modelde sürüş yaptıktan sonra en kral scooter bile traş gelecektir konfor konusunda. Ama işte kötü havalarda falan da scooter çok pratik ve rahat bir kullanım sunuyor.

Yamaha Xenter gibi hem büyük tekere sahip, hem nispeten hafif olan, ve aynı zamanda da arka amortisör sistemi motosikletlerdeki gibi konumlandırılmış modeller bu bel konusunda bir adım öne çıkıyor olabilir (ben kullanmadım/bilmiyorum). Bel sıkıntısı çeken ancak mutlaka scooter kullanması gereken kişilerin o alete göz atmalarında fayda var.

ecarpar
03 Mayıs 2015, 03:18
MOtosiklet dediğin şey zaten gazı açınca kendi gidiyor, scooter olmuş yada 1000 RR olmuş yada bisiklet olmuş hareket mantığı birebir aynı.
Scooter niye tercih edilir küçük araç,az yakar, vites derdi yok vites kaçtaydı aaaa diye kitlenip kalmıyorsun, gazı çevir gitsin frene bas dursun,
Kıvrak hızlı kaçıyor, yedek parçası da uygunsa tamamdır işte, kullanımı rahat diğer motor türlerine göre devrilme riski daha az, sakin adam aracı işte ne diyim 250 lik kullansamda scooter e binince farklı hissediyorum kendimi, daha rahat trafiğe daha kolay adapte oluyorsun düşünücek bir şey yok işte yolu etrafı izleye izleye seyahat et mis gibi.

Sinan Er
03 Mayıs 2015, 09:25
Scoterin tek sorunu Türkiyede ona uygun yol olmaması.

Bknz Avrupa sokakları.


Çok pratik çok ekonımik çok kullanışlı. Ama bazı hanzolar scoterla yaylaya falan bile çıkmaya kalkabiliyor sonra da suç motorun oluyor. Bu memleketin yoluda bozuk anlayışıdı. Hacı sen sukıtırı yanlış anlamışsın. :)))))

Aynı ağrıyı bende Klx de yaşıyorum bakalım ne olacak belkide bende satacağım.

Carbondioxid
03 Mayıs 2015, 10:54
Bebek nüniye'si gibi tekerler (rezil frenaj yoltutuş) bende sevemedim, sevemiyorum, sevemeyeciğim, ama integra gibi olursa, istemem yan cebime koy:mrgreen:.

F54
03 Mayıs 2015, 11:17
Vitesli motorum var 2 adet
Birde iş yerinde Honda fizy var şehir içinde vitesli harbi den AMELELİK
Şehir içinde gezeceksen 50 cc de olsa 500 de olsa scooter den başkası yalan
Ayrodinamik ten anlamam ben kendi rahatıma bakarım arkadaş

kong
03 Mayıs 2015, 12:30
şehir içi vitesli olmuyo ya en rahatı scoter

transalp3
03 Mayıs 2015, 12:42
100 kiloyum ve 2 sene xciting 250 kullandım.Bu motor kullandığım en keyifli motorlardan biriydi.Ayaklarımı uzatmak da ayrı bi keyifti.Ancak tek sorun amortisörlerin sertliği.Asfalttan çıkınca yol eziyet geliyo insana.Xciting en kalıplı maxiscooterlardan biri olduğundan benim gibi iri bir adam için oldukça güzel bir motordu.Tabii ki asfalt dışına çıkmadığım sürece.Ama bol çukurlu veya bozuk asfalt da baya yoruyodu.

leokaplann
03 Mayıs 2015, 12:51
skutırların en büyük sorunları küçük tekerlerinin olması yoldaki değişiklikleri absorbe edemiyorlar ve aldıkları darbenin hatırı sayılır kısmını sürücüye aktarıyolar dengeleride bence çok kötü. büyük tekerlikli olanlarından hiç süremedim onlar için pek bir fikrim yok. Taşlanmadan önce çok dengeli ve konfolu skutırlar kesinlikle vardır..
Skutır alacak olsam yada büyük bir motosikletim olsa yanına 2. motoru alacak olsam pcx 150 alırdım çok güzel gözüküyorlar..

MotorcuMetos
03 Mayıs 2015, 14:15
.


Arkadaşlar Mete Handro der ki...:P teorime göre (en azından kendimden biliyom) skutırların kullanımda tercih edilmemesinin tek sebebi dengeyi sağlayan kişinin sürücü olmaması...tabiri caiz ise skutırlar kendi kendine gidiyor...:P kay kay üzerinde gibisin...motora hükmedemediğin hissine kapılıyorsun...

pcx125 ilk çıktığında (2010 sonları galiba)aldım bisiklet gibi kullandım ama bir sağlık sorunu yaşadım...bir yayla gezisi yaptım ve motor o kadar sarstı ki bel fıtığı oldum sandım emara bile girdim...skutırla yaylada olmanızı asla tavsiye etmem...:cherry: ayakta duramadım sonraki 1 hafta yatarken bile bel ağrısından kıvrandım..o dönemler Show TV de güvenliktim...nöbette ayakta bile duramadım...nöbet yerine giriyorum oturuyorum yine ağrıyor soyunma odasında yere karton serdim ağrıdan artık yanlamasına uzandım ve amirimden acil izin isteyip emara gittim...emarda da bişey çıkmadım geçici bir şeymiş..fıtık olsaydım zaten mesleğimi bile bırakabilirdim o derece zor günlerdi benim için...Allahım dedim bir daha tövbe skutıra binersem ve 1000 km olmadan satmak zorunda kaldım...


aslında sıkıntı dediğim gibi ergonomik yapısında...dede koltuğu gibi oturuyosun yani çapır gibi ayakları uzatma fikri kiminde negatif etki ve tavır yaratıyor...bence vitesli motorlarda olan denge skutırlarda da olsa tercihler skutırdan yana olacak...yani bele paralel ayak kısmı olsa aynı paralelde bir çukuru hissetsek bile BEL AMORTİSÖR görevi görmese bu önyargıda yıkılır...ve inanmayacaksınız ama apaçiler neden commuter kullanır (bende dahil)seri kalkmak hızlanmak ve ara dereye girmek ...agresif sürüş için...e skutırın bu tarz oturuş sistemi (yani commuter gibi bel ayak hizası paralel) olsa satışları patlar...


çünkü düşük ccde küçük vites aralıkları o kadar can sıkıyor ki...ben 8.5 yıldır cbfye biniyorum diye değil...:P ayak koyma yeri biraz daha geriye doğru uzasa bu skutır çok keyifli olacak...bir öneri..fantastik bir konu ama biraz elim yatkın olsa alırım bir maksi skutır ayak koyma kısmını geriye doğru uzatırım ek parça kaynatırım vesaire...yani Japon Mühendislerden çok mu iyi biliyorum bence evet...olması gerekeni söylüyorum...bel ve vites düzlemi birbirine ya eşit paralel düzlem de ya da geride olmalıdır aksi olmuyor biliyorsunuz motor denen illet keyif vermiyor...


konuyla alakalı Ali Topu Tut kıvamında çizimim ...:queen:


http://i.hizliresim.com/b5YQ6m.png (http://hizliresim.com/b5YQ6m)

bence skuter dengesi daha iyi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------


bence skuter dengesi daha iyi :D

(scooterim var diye deil)

HAZZILHAR
03 Mayıs 2015, 14:26
Şu aşağıdaki 3 motosiklet dışındaki küçük hacimli scooterlar, tamamen şehiriçi pratikliği ve bagaj hacmi yüzünden tercih ediliyor. Bence uzun yol yapmak (asfalt yol bulamadığınız sürece) pek konforlu olmaz diye düşünüyorum.


HONDA DN-01 680

http://i.hizliresim.com/8gQ1Jn.jpg (http://hizliresim.com/8gQ1Jn)

YAMAHA T-MAX 530

http://i.hizliresim.com/RYB37n.jpg (http://hizliresim.com/RYB37n)

SUZUKI BURGMAN 650Z EXECUTIVE

http://i.hizliresim.com/d50bQ7.jpg (http://hizliresim.com/d50bQ7)

DKN
03 Mayıs 2015, 16:26
şehir içi scooter, şehir dışı 50-100 km ye kadarda maxi scooter tercih ederim. gidipte ybr ye cbf ye binmem. yani konuyu açan dostum sna katılmıyorum

Oldjack
03 Mayıs 2015, 19:44
bence o ağrıların sebebi süspansiyonun iyi olmaması. oturuş değilde süspansiyona bir çözüm Bulsak .

copycat
04 Mayıs 2015, 17:50
"scooterların pek tercih edilmemesi" lafından sonrasını okumadım. dünyadaki scooter satış rakamlarına bir baksaydınız durumu anlardınız. he ben scootera binince kendimi batman gibi hissedemiyorum derseniz orası doğru.

neticede sadece bir dönem scootera bindim ancak, bagajı olması, takım elbiseyle, klasik ayakkabıyla sürülebilmesi, vites ameleliği olmaması, ıslaktan geçerken alttan su sıçratmaması süper olaylardır.

HAZZILHAR
04 Mayıs 2015, 17:56
"scooterların pek tercih edilmemesi" lafından sonrasını okumadım. dünyadaki scooter satış rakamlarına bir baksaydınız durumu anlardınız. he ben scootera binince kendimi batman gibi hissedemiyorum derseniz orası doğru.

neticede sadece bir dönem scootera bindim ancak, bagajı olması, takım elbiseyle, klasik ayakkabıyla sürülebilmesi, vites ameleliği olmaması, ıslaktan geçerken alttan su sıçratmaması süper olaylardır.

%100 katılıyorum. İşim gereği takım elbise giymek zorundayım ve sırf bu yüzden motorumu işe giderken yalnızca cuma günleri serbest kıyafet olduğundan kullanabiliyorum. Sırf bu sebeple 1 tane de scooter almayı düşünüyorum 125-150 cc gibi.

big_planner
04 Mayıs 2015, 19:09
Xcity'mi gayet güzel kullanıyorum. Daha vitesli model kullanmadım :)

F54
04 Mayıs 2015, 23:42
Bu akşam bi Beverly 250 kullandım gerçekten güzel motosiklet scooter ler
Güçlü olanların kullanması daha da keyifli yok debriyaj Çek vites tak derdi yok bas gaza gazla git
Ama ABS li olsa çok daha güzel olur Beverly in frenlerini beğenmedim zınk diye kitleye kitleye savuruyor

yeknet
05 Mayıs 2015, 00:07
tamamen yanlış bilgi. hangi koşulda neye göre ergonomi denge. büyük tekerli scooterlar da var ayak yere koymadan dur kalk yapıyorlar. Ayrıca bel ağrısı eğilirken daha çok olur. scooterda dik oturduğunuz için beliniz ağrımaz. Ha scooter var sert, scooter var konforlu. Yamahalar sert, symler piaggiolar konforludur. en konforlusu da burgman efsanesidir küçük tekerlidir evet ama daha konforlu bir şehiriçi motoru yoktur. günlük pantolonla ayakkabı ile kullanırsınız robocop gibi giyinmenize gerek yoktur. sele altı olsun topcase olsun bir sürü eşyanızı alır. sıkışık trafikte ışıklarda vites değiştirme derdi yoktur, dikkatinizi daha çok trafiğe etrafınıza verirsiniz bu sayede olası kaza risklerini de azaltırsınız zart diye kalkmazlar bu açıdan da güvenlidirler. tercih edilmemesi derken herhalde dil sürçmüş. ben yollarda daha fazla scooter görüyorum. şehiriçi motoru scooterdır. nokta.ayrıca çok da sevilmektedirler. sadece scooterlara özel forumlar da vardır bildiğiniz gibi.

F54
05 Mayıs 2015, 10:47
Birde bu konuyu açanda acaba vücûd olarak ergonomi var mı adam 150 kg 1.95 cm boy hangi motora binse aynı Sıkıntılar olur
Anca tenere 660 kle 500 e binecek ki kıçı başı ağrımasın

The Dude
05 Mayıs 2015, 15:05
motosiklet esas itibari ile felsefesi olan bir ihtiyaç aletidir.
felsefesi özgürlük minvalinde açıklanabilir.
ihtiyaç konusu ise estetik kavramlardan sıyrılabilmiş amacını bilen bireyin alanındadır.

scooter sınıfı motosikletler "urban" tabir edilebilecek şehir içi ulaşım amaçlıdır.
motor hacmi biraz daha büyük olanlar ise şehirden uzaklaşmak için medeniyet dahilinde kullanılabilir.

motosiklete eşya olarak bakmaktan ziyade yaşadığım hayatta bir uzvum olarak görüyorum.
senelerdir scooter kullanırım, makinem sym gts 250.

son olarak istanbul izmir arası geldim pazar günü.
sürüş konforu, bagaj hacmi gibi pozitif yanları küçük tekerlek ve motoru hissetme duygusunu bastırıyor.

denge ile ilgili bir sorun yaşamadım bugüne kadar.
ergonomi ile ilgili de.

C@LiMeRO
05 Mayıs 2015, 15:14
sıkışık trafikte cidden scooter büyük keyif, ama scooter da hantal olmayacak öte türlü yine aralardan derelerden geçilmiyor. Mesela DeligHt iyi

fedos
05 Mayıs 2015, 15:28
KEEWAY ARN 125 cc motor almıştım 10 yıl kadar önce . 80km de Metehanın bahsettiği sorunlara yakın nedenlerden sattım .
Bütünleşemedim anlayacağınız. Sanki o beni yönetiyordu :) bi şeyin üzerinde değil , içinde gidiyormuşum gibi geldi. Fakat bu demek değil ki kullananlar hata yapıyor. Özünde ki Özgürlük duygusu baki...

kurubuz
05 Mayıs 2015, 15:30
Başlığı değiştirelim lütfen . " Metehanın skutır sevmemesinin sebepleri" olsun.
Kendi düşüncemizi toplumun görüşü olarak duyurmayalım lütfen :cherry: . Sen binemiyorsun diye kıskanmayalım.

gorefest
05 Mayıs 2015, 16:15
KEEWAY ARN 125 cc motor almıştım 10 yıl kadar önce . 80km de Metehanın bahsettiği sorunlara yakın nedenlerden sattım .
Bütünleşemedim anlayacağınız. Sanki o beni yönetiyordu :) bi şeyin üzerinde değil , içinde gidiyormuşum gibi geldi. Fakat bu demek değil ki kullananlar hata yapıyor. Özünde ki Özgürlük duygusu baki...
kesinlikle katılıyorum,

ve ekliyorum scooter candır can, böylesi pratik başka araç var mı, satayım diyorum bir türlü elim gitmiyor, her motorcunun bir scooter'ı kesinlikle olmalı

AttilaXtreme
05 Mayıs 2015, 16:17
Kullanamıyorum bile. Kullanan arkadaşlara helal olsun. Bir acayip motor. Dengesi garip. Sevk ve idaresi garip. Motor freni yapma ihtimalin sıfır. Viraja girerken yatarsam yanları sürtecekmiş gibi geliyor bana en çok o yüzden korkuyorum motordan. Hayatımda bir kez Bodrum'da tatil yaparken motorum zincir koparmıştı. Konakladığım yerin sahibinin oğlunun skuterini almak zorunda kaldım. Yemin ediyorum yüz metre gidemedim. İlk virajdan geri döndüm korkudan. Gerisin geri getirip teslim ettim. Sonra bir kaç kez daha acaba kullanabilirmiyim diye başkalarının skuterini de denedim. Iııhhh Olmuyor beceremiyorum. Sanıyorum hiç binemeyeceğim. Belki mobilet hariç hep vitesli kullandığım içindir. Çocukluğumda kullandığım mobilet te vitessizdi ama dengesi ile sevk ve idaresi muhteşemdir mesela. Bu öyle değil. Bir bizim evdeki çamaşır makinası Bir de skutterler uçan daire gibi görünüyor gözüme :)

tigermbz
05 Mayıs 2015, 16:24
ayucan senin yaşadığın hissin fiziksel, konjonktürel ve felsefi açıklamasını yapayım da mevzuyu anla
hani ip cambazlarının ip üstündeyken ellerinde bir deynek olur, işte o denge merkezini daha geniş bir alana yayar
scooter motorlardaysa ayakları da içeriye koyduğun modellerde denge merkezi daha daralıyor; bu 1. rahatsızlık meselesi
2. si ise düşük çaplı tekerlekler
bir de senin gibi aal beden (ayu ayu large) kimseler bunların nispeten küçüklerine (bkz: aks mesafesi) oturunca ikibüklüm kalıp, belleri neyin ağrıyabiliyor bu 3
aynı zamanda düşük aks mesafesi de denge faktöründe önemli bu da 4
yanına şimdi bir sıfır ekle (simit sanıp yemediysen) etti mi 40?

A.Volkan
05 Mayıs 2015, 16:25
Bende ilk motor tecrübem olan honda spacy ile ağaca girdim elim gaz pedalında takılı kalmış.Allahtan önde koruma demiri vardı.Bence vitesli motoru sürmek daha kolay debriyaj mantığı bana daha kolay geliyor!Scooter kullanmak daha zor bana göre :pr:

biyeybaraküs
05 Mayıs 2015, 16:28
Birde bu konuyu açanda acaba vücûd olarak ergonomi var mı adam 150 kg 1.95 cm boy hangi motora binse aynı Sıkıntılar olur
Anca tenere 660 kle 500 e binecek ki kıçı başı ağrımasın

ben onu bunu bilmem kavgada bile söylenmez :queen:

ishan
10 Ocak 2016, 00:42
honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı

MimTolga
10 Ocak 2016, 01:48
honda silwerving ile araç aralarından düz gidemiyorum çok dengesiz gidiyorum ..ayrıca avuç içim galiba didona fazla baskı uygulamaktan ağrıyor da..duruş pozisyonu diyebilirsiniz belki .onu da denedim ama yine de araç aralarından veya dar alandan gittiğimde nedense düz gidemiyorum.bu da beni çok rahatsız etmeğe başladı

hocam slow race olayını çalışman gerekli, elcikleri sıkmamalısın, omuzlarını serbest bırakmalısın, kolların yere paralel olmalı. Sen gidonu sıkarsam düz giderim zannediyorsun ama yanılıyorsun, sen sıktığın için motor kendini düzeltme hareketini yapamıyor ve denge kaybı oluyor. Tavsiyem GS1 ve 2 eğitimi alman olur.

bozok_54
10 Ocak 2016, 03:06
Bence konfor odaklı bakarsak ayakların önde olması doğru bir uygulama. En basitinden koltukta yada sandalyede de aynı pozisyonda otururuz. Skutır beliniz hassas olduğu için sizi rahatsız etmiş olabilir. Ayaklarınızın totonuzla aynı çizgide bulunması herhangi bir darbede, vucudunuzun darbeyi daha iyi sonumlemesini sağlayacaktır bir nevi ayaklarınız yay görevi görecektir.

dovahhkin
10 Ocak 2016, 03:26
Ah abi sen burgman 650 ye binsen berber koltuğu gibi

atoprak
10 Ocak 2016, 08:39
Motor kullandıktan sonra ortaya çıkan bel ağrılarının yegane nedeni kendi duruşunuzdan kaynaklanıyor.. Motoroun üzerinde kimi zaman daha gergin olmak, kimi zaman kendini göstermeye çalışmak, kimi zaman ise bilinç altında oyle olması gerektiği bilgisiyle dimdik, baston yutmuş gibi oturuluyor... YAnlış oturma GS sürücüsünün bile belini ağrıtır. Evet, özellikle alt seviye scooterler, aynı seviyedeki motorlar kadar süspansiyon konforu sağlamayabilir, ama inanım İtalya şehir içi yollaın durumuda çok parlak değil baya gedikli arnavut kqldımı yolar vwr

Scooter belirli bir amaca yönelik tasarlanmıştır, şehir içi için idealdir, vitesle uğraştırmaz, kendini yola vermek için daha fazla şans tanır. Bagajı vardır ki başlı başına tercih nedeni bile olabilir. Gidonu daha dar, lastikleri daha küçüktür (genel olarak), trafikte aralara çok daha kolay girer, daha kıvraktır. Yağmur, çamur ve rüzgardan insanı normal bir motora göre çok daha iyi korur...

Zannımca en büyük dezavantajları, tasarımına bağlı olarak tam bir motorsiklet sürüş deneyimi yqnsıtmıyor olulu... Entegre olmak daha zor...eğer gösteriş veya şekil beklentiniz varsa kensinlikle daha güzel değil... Genellikle benzr güçtki öotorlardan, benzer koşullarda daha fazla tüketmesi, biraz daha ağır oluşu ve hem ağır olması, hemde tahrik sisteminden ötürü külastiğe giden gücün biraz daha azalması denebilir... Bu arada zincir olmadığı için aynı tahrik sistemi Size pratiklik noktasında avantaj da yaratır.

weirdo1
10 Ocak 2016, 11:31
Oturusdan kaynaklaniyor bel ağrısı, scooterda sopa yutmuş gibi dimdik oturulmuyor, hafif kambur oturun problem cozulecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

20.000km scooterdan sonra hayatımda ilk defa arkadaşın ybr ina bindim, yaşadığım hissiyat hani 2 burun deliginiz tikalidirda birden ikiside açılır bi rahatlar aydinlanirsiniz tam işte o kivamda bir rahatlama geldi ybr in üstünde.

Bagaji, yağmur,çamur,ruzgar koruması olmasa scooterla işim olmaz.