PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletten Bisiklete geçmelimiyim



Naked150
02 Mayıs 2015, 19:02
Merhaba ben motosiklete yeni basladım kalitesi düşük olsada ekipman var motosiklette iyi beğeniyorum fakat ne kadar az yaksada benzin almakdan para kalmıyor ve bende düşünerek motosiklet tutkumu bir kenera atıp professionel bir bisiklet almak istiyorum 3000tl civarı bir bisiklet olabilir ekipman hariç fakat benim önümdeki engel ayda 1 2 defa e-5 e çıkıcam büyükçekmeceden - bayrampaşaya sizce bisiklet için uygunmu çıkılabilirmi ?

Ertugyigit
02 Mayıs 2015, 19:12
Kardeş ne kadar yakıyor ki ? 150 lik bir makina zaten 2-3 litre max yakması lazım 250 likler bile 3 buçuk 4 yakıyor , daha fazla yakıyorsa motorda bir sıkıntı olabilir.

Ali1903
02 Mayıs 2015, 19:14
150 lik bir makina 100km'de taş catlasın 3 litre yakıyor. buda 15 liraya tekabul ediyor. Ama Büyükcekmece-Bayrampaşa arası ise bu 15 tl lik benzin 2. gün tekrar alınması gerekiyor

Huzeyfee
02 Mayıs 2015, 19:15
eğer gerçekten motosiklet tutkun varsa, söylediğin işi yaptıktan max 2 ay sonra motor bakmaya başlarsın :) bisiklet motorun yerini asla alamaz bence..

Ertugyigit
02 Mayıs 2015, 19:25
Japonların az ccleri az yakıyor da Çinliler macarlar falan yakıyor bayağı aslında.

kong
02 Mayıs 2015, 19:29
sat motorunu cup al 100 kmde 2 lt'yakıyo :)

okan kömür
02 Mayıs 2015, 19:32
ben ikizimle ortak motor aldık simdi bitanede bısıklet aldım e5 de çıkıyorum okulada gidiyorum tabi bısıklet olunca motosikletliler bile saygı gostermiyo tek sorun o mtb tarzı bısıklet alırsan bi kaldırıma geçersin kaldırımda yayalar olunca yola geçersin e5 tede sağdan yardırır gidersin gidiceğin yere motor kadar erken araba kadar geç varmassın hem spor hem gezi hem tasarruf oluyo 125-150 de olsa motosiklete binince adamın gezesi geliyo benzinde 5 tl olmus al bi mtb 3000 e falan alma 600-700 tllik birşey al baktın olmuyo motosiklete geri geçersin sahsen ben motosikletede bisikletede biniyorum fakat bu aralar bısıklete biniyorum cunku havalar guzel spor yapma isteği olduğu için bısıklete biniyorum yine motosikletteki kadar çok geziyorum ama param cebimde kalıyo benzin parasını biriktirip ikinci motoru alıcaz ikimizinde motoru olmus olucak :)

Naked150
02 Mayıs 2015, 19:33
hayır yakmasında sorunyok gayet normal bir depo 55 tl doluyor 450 km gidiyorum

Zell
02 Mayıs 2015, 20:40
Uzun zaman Ankara trafiğinde bisikleti ulaşım aracı olarak kullandım ancak motosiklete bindikten sonra bisikletten epey soğudum. Motosiklete göre çok sayıda dezavantajı var kullanınca daha iyi anlaşılır. Size tavsiyem ödünç alabileceğiniz biri var ise 1-2 haftalığına denemeniz. Makul gelirse alın ancak fiyatı bence 1000 tl'nin altında olmalı. Çünkü fiyatı etkileyen en önemli etken malzeme kalitesidir ve bu da birkaç kg hafiflik anlamına gelir ve çok önemli değildir. Mekanik aksamı en ucuzundan en pahalısına aynı işi görür ve aşağı yukarı aynı periyodda ayar-bakım yapmanız gerekir. Bir başlangıç seviyesinde motosiklet parası vermeden önce iyi düşünün. Unutmayın ki satarken en iyi ihtimalle yarı fiyatına gidecek çünkü. Çok alıcısı da olmadığı için elinizde uzun süre beklemesin.

emrb
02 Mayıs 2015, 21:10
Geçenlerde kardeşimin bisikletini bisikletçide yaptırıp eve döndüm.Motosikletin ne kadar büyük bir nimet olduğunu anladım.Buradan profesyonel bisiklet sürenlere helal olsun diyorum gerçekten sabır işi.

Mengu16
02 Mayıs 2015, 21:39
2.el bir 100'lük cub'a verecek paran bile yoksa bi işe girip çalışmanı tavsiye ederim. Ama 3000 liralık bisiklet bakıyorum demişsin 1000 liraya çok dağılmamış bi cub alsan 200 liraya silindiri subapları değiştirip bakım yaptırsan geri kalan 1600-1700 liraya 100 km'de ortalama 2 litreden ve 5 lira benzin parasından hesap yaparsak 16-17 bin km gezersin. Bu sırada bi kuruş para kazanmadığını varsayıyorum bide.

K4NuNi
02 Mayıs 2015, 22:11
İyi sayılabilecek bir bisikletim var (geçen yıl almıştım). Motosikleti aldıktan sonra 1 kez dahi binmedim.. Bazen çok güzel bazen işkence olabiliyor insan için. Bir bisiklet asla bir motosiklet tadı; bir motosiklette bisiklet tadı vermez. (en azından benim için böyle.) İllaki alacaksan ucuz bir bisiklet almanı öneririm. Bir de istersen bisiklete şu motor kitleri vardı onlardan da takabilir, Hem motor hem bisiklet olarak kullanabilirsin. (Trafikte sorun yaşamayacağından emin ol tabii hukuki olarak.)

EKONOMİ
02 Mayıs 2015, 22:16
ben de bir heves aldım bisikleti
birkaç km ya yaptım ya yapmadım
koydum depoya zincirini yağladım bekliyor
amortisörlü dedik ön amortisör sertleşti dura dura
orta amortisörüne heves ettik meğer adamı yorarmış
şaşırtıcı derecede yoruluyorum sürerken
tıss tısss gidecen anca
sele incecik zaten afedersin pek yorum yapamıyorum
yolda yolakta çok tehlikeli trafik falan

yazın hele ter içinde pedallamak
çok mecbursan anlarım da
zevk için de maalesef binilmez
motorla tanıştıktan sonra hiç çekilmez

kesinlikle önermem
motorla şehirdışına bile gidersin
ver benzin parasını bas gaza




http://www.bisan.com.tr/images/urunler/2012125d0129483-de1e-476d-b65a-3eed911b504e.jpg

hakanens
02 Mayıs 2015, 22:36
Daha önce kullandığım bisikletimi takas ederek toplamda 1000 lira değerinde mtb bisiklet aldım. Aksesuarları falan derken 1300 lirayı buldu. Üç sene boyunca amatör olarak bisiklet kullandım. Yeni bisikletimle yaklaşık 6000km yol yaptım. Hafta sonları grup gezilerine katıldım, bireysel olarak gezintiye çıktım, arada işe gittim geldim. Verdiği keyif inanılmaz. Kendi çabanla uzak diyarlara gidebilmek bambaşka birşey ama yokuşları ıkına ıkına çıkarken yanımızdan motorcular geçip giderken de ister istemez diyorsun 'adamlara bak ya ne rahat diye' :). Kendi kendime dedimki artık motora geçecem diye ve bisikleti sonunda satışa çıkartım ve 300 lira zararla bir öğrenciye sattım.
Şu durum oluyor; Bisikletle heran her zaman kafanın estiği yere gidemiyorsun. Gitmen için kendini o an enerjik hissetmen gerek ama kafan dağınık değilse motorla her an her zaman ve her yere gidebilirsin. Bisikletle gezmenin en iyi yanı vücudunun hep çalışıyor olması ve o gezi sonrası zindelik ve tatlı yorgunluk. Hiçbirşeye değişmem.
Şu an yine bisikleti aramıyorum diyemem.

Oğuz39
03 Mayıs 2015, 00:09
Bisiklet kısa mesafelerde ve düz yolda çok iyi ve keyifli bir ulaşım aracı. Bununla birlikte her gün üstelik trafikte sürmek zor. Bir de güzergahta yokuşlar varsa o zaman biraz eziyete dönüşüyor. Hem elektrikli şehir bisikleti hem cup motorsikleti olan biri olarak diyeceğim şudur ki günlük git gel 20 km den fazla ise yolunuz kesinlikle motorsiklet derim. Git gel 20 km ye kadar düz olan fazla yokuş olmayan yolda bisiklet kullanılabilir.

emre xt125
03 Mayıs 2015, 00:15
bir bisiklette ben bakınıyorum su sıralar. mosso, ghost, gıant filan.. sağlam bi şey arıyorum.

MD.Murat
03 Mayıs 2015, 00:29
ben de bir heves aldım bisikleti
birkaç km ya yaptım ya yapmadım
koydum depoya zincirini yağladım bekliyor
amortisörlü dedik ön amortisör sertleşti dura dura
orta amortisörüne heves ettik meğer adamı yorarmış
şaşırtıcı derecede yoruluyorum sürerken
tıss tısss gidecen anca
sele incecik zaten afedersin pek yorum yapamıyorum
yolda yolakta çok tehlikeli trafik falan

yazın hele ter içinde pedallamak
çok mecbursan anlarım da
zevk için de maalesef binilmez
motorla tanıştıktan sonra hiç çekilmez

kesinlikle önermem
motorla şehirdışına bile gidersin
ver benzin parasını bas gaza




http://www.bisan.com.tr/images/urunler/2012125d0129483-de1e-476d-b65a-3eed911b504e.jpg

fazla ekonomi yapmışsın ondan. o çelik yığınıyla gidilmez tabi bir yere.
http://www.uclerbisiklet.com/images/741/b1.jpg
şöyle bir şey alsaydın paraya kıyıp o zaman keyfini sürerdin işte :)

ulassscannn
03 Mayıs 2015, 00:34
Bisiklet kolay iş değildir gerek sürmesi gerek bakımı... Yol yapacaksanız roadbike bakmalısınız ama kullanım rahatlığı derseniz citybike önerilir. Bu aletlerde lastik patlatmak işten bile değildir. Yanınızda en az 1 iç lastik,yama takımı,pompa anahtar ve alyan takımı bulundurmalısınız. Rutin olarak göbekleri zinciri amortisörü yağlamanız gerekir. Ve bunlar masraftır. Kask takarsınız uzaylı görmüş gibi bakarlar, tayt giyersiniz bakkala markete giremezsiniz, el alışana kadar lastik değiştirmek ölümdür. Ter ve pislik içinde kalırsınız. Tabi alışınca 10 dk da yeni lastikle yolda olursunuz o ayrı. Ben önce problemlerini yazdım ama bisikletin iyi yönleri bu problemlerden kat kat fazladır. I love Cycling :thumleft:

-ZERO-
03 Mayıs 2015, 00:35
Motosikletimi almadan once mossonun xt ekipmanli bi bisikletine bakmistim. Oldukca fazla hevesliydim o bisikleti almak icin hatta gidip pazarlik bile yapmistim ama motosiklet alinca o bisikletin yuzune dahi bakmadim. Daha once de kron marka dag bisikletim vardi 4.5 yil kullanmistim ama sattim. ayrica ne zaman bir yokusa rampaya denk gelsem ulan iyi ki altimda motor var diyorum cunku bisikletle kan ter icinde ciktigim yokuslar geliyor aklima. Onumuz de yaz zaten sicaktan pisersin. Pedal cevirmek yuzunden olusan ter ve ter kokusu da cabasi. o yuzden ben motosiklet surmeni oneririm. Bu arada tekrar dag dere tepe dolasmak istiyorum ama bu sefer bunun icin bisiklet degil cross motor bakiyorum. Motosiklet boyle birsey iste.

Berkay*
03 Mayıs 2015, 00:52
Önce şunu söyleyeyim. Nasıl araba forumunda motosiklet hakkında doğru düzgün bilgi alamayacağınız gibi motosiklet forumunda da bisiklet hakkında bilgi alamazsınız. Araba-motosiklet ile motosiklet-bisiklet ilişkisi farklı demeyin. Çünkü araba ile motosiklet ne kadar ayrıysa bisiklet motosiklette o kadar ayrı. (Bisiklet için tek forum var internette özel mesajdan atabilirim isterseniz belki yasaktır forum ismi vermek)

Ben motosiklet tutkunu bir bisiklet kullanıcısıyım. Bir iki konuda bahsettim yol bisikleti kullanıyorum. 17 yaşındayım. Gönlümde hep bir motosiklet olsa da bisikleti asla motosiklete değişmem. İkisi apayrı şeyler.

Gelelim bisiklet almananıza. Tabiki de motosikletin alternatifi bir bisiklet olamaz. Ama eğer bisikleti ve bisiklet kullanmayı seviyorsanız. Sizin ihtiyacınızı fazlasıyla karşılar. Ayda 1-2 defa bayrampaşaya zorunlu olduğunuz için 4-5 defa keyif için gidersiniz. (Örneğin ben en yakın zamanda beylikdüzü-sirkeci yapıcam)

Bisiklet seçiminde ise sakın ama sakın buradaki tavsiyelere kulak asmayın. Kusura bakmasın buradaki abiler ablalar ama malesef Türkiye'de bisiklet kültürü olmadığı için. 300 liralık bisikletle 3000 liralık bisiklet sadece kalite farkı olarak görülüyor. Amortisörlü bisiklet iyidir deniyor. Bu kadar komik bir şey olamaz. :D

Eğer 3000 lira ayırdıysanız 2500-2750 liraya güzel bir yol bisikleti veya şehir bisikleti alırsınız. Bu size başlangıç için fazla bile gelir. Geri kalan paraya da ekipman, aksesuar alırsınız. Ben ise 1200 liraya yol bisikleti aldım giriş seviyesi için gayet yeterli.

Bisiklet alıcaksanız elimden geldiğince yardımcı olurum ve sizi diğer foruma bekliyorum. :)

Not: Tekrardan abilerim ablalarım kusuruma bakmasınlar ama buradaki yorumlarla bisiklet almaya ya da almamaya karar vermeyin.



Düzenleme: Bisikletimi de ekleyeyim bunun kırmızısı. :cherry:

http://www.mtbtr.com/uploads/2851H11.JPG

hsk
03 Mayıs 2015, 02:17
3000Tl ile kaç km yol gidersin motorunla?
Şayet bisiklet sevgisi varsa Kron marka uygun olan model birşey işinizi görür.Ben olsam ikisini de kullanırdım zaten ayda 2gün demişsiniz e5 için motoru normal günde bisikleti kullanırdım.

ecarpar
03 Mayıs 2015, 03:13
3.000 tl yi cebine koy en az 1 yıllık benzin paran olur. ben şahsen bisiklete 3.000 tl vermem.

EKONOMİ
03 Mayıs 2015, 09:06
fazla ekonomi yapmışsın ondan. o çelik yığınıyla gidilmez tabi bir yere.
http://www.uclerbisiklet.com/images/741/b1.jpg
şöyle bir şey alsaydın paraya kıyıp o zaman keyfini sürerdin işte :)

Ön arka disk fren bunda
Disk frenin yapısı gereği surekli sürter balatasi diske
Hafiflikten kazandığın enerjinin bir kısmını şekil olsun diye diske harcıyorsun

okan kömür
03 Mayıs 2015, 11:42
Doğru demişler 300 tllikle 3000 tllik bir değil ama bence sehiriçinde mtb al burası turkiye doğru duzgun yol yok frenlerinide disk fren almaya calıs v frenler surekli sıkıntı çıkartıyo ben bısıkleti alırken bu ozelliklere baktım 3-5 indirimle aldım ama alırken sunu dusundum motosiklete o kadar para verip acıdığım için bısıkletede o kadar para verip acıycağımı dusundum zaten 650 tlden fazla para veremiceğim için o kadara bısıklet aldım bısıklet bi bakımdan insana dengeyi,yüksek hızın gerekli olmadığınıda oğretiyo ki e5tede surmenizi tavsiye ederim ozellikle trafik saati yanınızda duran arabaları geçince cok keyifli oluyo tayt konusuna gelince tayta falan gerek yok bazı arkadaslar taytı sortunun veya pantolonunun içine giyiyo ayrıca o tayt diye herkesin dalga geçtiği seyde sağlık için giyiliyo sahsen ben giymiyorum gunluk kıyafetimi giyip çıkıyorum yola spreylerlede ter kokunu engelleyebiliyosun

DKN
03 Mayıs 2015, 12:52
bisiklet en iyi idman şeklidir

Mengu16
03 Mayıs 2015, 14:10
Bu konuda ikide bir E5'te bisiklet sürmek tavsiye ediliyor da bir kaza durumunda başka bir araç sizi ne şekilde ezerse ezsin çevreyolu ve otoyollara giren motorsuz taşıt sürücüsünün suçlu olacağını unutmayın.

EKONOMİ
03 Mayıs 2015, 15:47
Bu konuda ikide bir E5'te bisiklet sürmek tavsiye ediliyor da bir kaza durumunda başka bir araç sizi ne şekilde ezerse ezsin çevreyolu ve otoyollara giren motorsuz taşıt sürücüsünün suçlu olacağını unutmayın.

Ozellikle ehliyeti yeni almış bayan suruculerin neler yapabilecegi konusunda youtube da bolca video mevcut
Bazi şeyleri yaşayarak ogrenmeyin lütfen

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------


bisiklet en iyi idman şeklidir

Namaz en iyi idman/egzersiz seklidir.

myagdi
03 Mayıs 2015, 16:09
bisikletin yeri ayrı, motosikletin yeri ayrı.

ev-iş arası yakınsa, vapur veya metro kullanabiliyorsan düşünebilirsin. ayda 1-2 defa bahsettiğin uzun mesafeyi de toplu taşımayla git, n'olacak?

diğer konuya gelirsek 3.000 TL'lik bisiklet bence fazla. şehir içi ulaşım amacıyla en ideali v frenli, sabit maşalı (ne ön, ne de orta amortisörü olan) trekking veya cyclo-cross bisikleti denen modeller. ne yol bisikleti gibi incecik ve zayıf, ne dağ bisikleti gibi kütük, ikisi arasında modeller. disk fren, amortisör vs. ekstra ağırlık. almışken iyisi olsun varsın bulunsun mantığı yanlış, benim bu ekipmana ihtiyacım var mı diye düşünmek lazım.

ben, omzuma alıp puf demeden taşıyabileceğim bir model aldım. maksadım, omuzuma alıp vapura, trene binip istanbul'u köşe bucak gezmek.

Naked150
03 Mayıs 2015, 19:55
Ben bisikleti motorumu satarak almayı düşünüyorum hem spor amaçlı hemde 150 cc motorla giderken yanımdan 1000 likler geçince içim bir fena oluyor o yüzden satıp bari profesyonel bisikletçi oluyim demiştim gezilerede katılırım hem 150 cc motosiklet ile katılamıyorum yetmiyor

Berkay*
04 Mayıs 2015, 18:16
bence sehiriçinde mtb al burası turkiye doğru duzgun yol yok frenlerinide disk fren almaya calıs v frenler surekli sıkıntı çıkartıyo ben bısıkleti alırken bu ozelliklere baktım 3-5 indirimle aldım ama alırken sunu dusundum motosiklete o kadar para verip acıdığım için bısıkletede o kadar para verip acıycağımı dusundum zaten 650 tlden fazla para veremiceğim için o kadara bısıklet aldım

Şehir içinde mtb sürmek hamallık gibi bir şey. Sizin bisikletinizde ng650 hem 14 küsür kilo olması hem de dişli oranlarının düşük olması size bisiklet zevkini veremez. 125lik 4 zamanlı motoru pistte sürmek gibi bence. :D Giriş seviyesinde bir yol bisikleti ağır jant seti, ağır sele, çelik gidona rağmen 10 kilo. Az bir bütçeyle 8 kiloya yakın indirilebilir. Yollar bozuk kabul ediyorum. Yol bisikletinin kullanımını kısıtlıyor tamam ama mtb'nin yoldaki maksimumu, yol bisikletinin bizim ülkemizdeki yollardaki ortalamasından daha düşük. Yolun bozuk olması (derin bir çukur dışında) bisiklete zarar vermez sadece sizi yavaşlatır.

Disk frenler her zaman ekstra ağırlıktır ve aksine v frenler hiç sıkıntı çıkarmaz sadece bakımı disk frenlerden daha sıktır. (Disk frenler zınk diye durur)

Bisiklete verilen para ne kadar iyiyse bisiklet o kadar zevkli oluyor. Muadil motosikletlerde böyle bir şey olduğunu düşünmüyorum. Ne kadar fazla fiyat o kadar kalite.


Bu konuda ikide bir E5'te bisiklet sürmek tavsiye ediliyor da bir kaza durumunda başka bir araç sizi ne şekilde ezerse ezsin çevreyolu ve otoyollara giren motorsuz taşıt sürücüsünün suçlu olacağını unutmayın.

Kanunen bisiklet sürücüsünün E-5 yolunu kullanma hakkı varken otoban kesinlikle yasak. Şuraya da notumu düşeyim bu ülkede adalet yok bu nedenle geçenlerde polis bir arkadaşa E-5'te bisiklet sürdüğü için ceza yazdı. Aylar süren mahkemeler sonucu polis haklı bulundu. Nasıl olduğuna cevabı siz verin artık.
Gidin E-5'te süründe demiyorum. Süren çok kişi var, ben yanyolu tercih ediyorum.


Ön arka disk fren bunda
Disk frenin yapısı gereği surekli sürter balatasi diske
Hafiflikten kazandığın enerjinin bir kısmını şekil olsun diye diske harcıyorsun


Disk frenler, (hidrolik disk veya mekanik disk frenler) sürtmezler sürtüyorsa bir sıkıntı vardır. Fazladan ağırlık eklenir bisiklete ama çokta güzel durur. Ayrıca aldığınız market bisikleti Alabileceğiniz en ağır bisikletlerdendir muhtemelen onunla benim gibi bisiklet sevdalısı birisi bile zevk alamaz. :D






şehir içi ulaşım amacıyla en ideali v frenli, sabit maşalı (ne ön, ne de orta amortisörü olan) trekking veya cyclo-cross bisikleti denen modeller. ne yol bisikleti gibi incecik ve zayıf, ne dağ bisikleti gibi kütük, ikisi arasında modeller.



Bahsettiğiniz bisiklet cyclocross değil. Apayrı bisikletler. :)
ÖRNEK BİR CYCLOCROSS
(http://www.newbicyclereview.com/wp-content/uploads/2015/03/Tonic-Fabrications-29er-cyclocross.jpg)

Cyclocross'lar yol bisikletlerine benzese de, arazi yollarında kullanılmak için tasarlanmıştır. Gerek lastikleri, gerek frenleri, gerekse kadro geometrisi. Fiyatları da biraz tuzlu oluyor genelde.

Yol bisikleti narin mi demeye çalıştınız bilmiyorum ince demekle ama yol bisikletleri narin değildir.



Ben bisikleti motorumu satarak almayı düşünüyorum hem spor amaçlı hemde 150 cc motorla giderken yanımdan 1000 likler geçince içim bir fena oluyor o yüzden satıp bari profesyonel bisikletçi oluyim demiştim gezilerede katılırım hem 150 cc motosiklet ile katılamıyorum yetmiyor


Bisikleti seviyorsanız alın bence çokta güzel olur ama motosikletin küçüğü gibi görüp alırsanız pişman olursunuz. Ayrıca lütfen almadan önce bir yol bisikleti sürün ondan sonra kararınızı verin. 3000 lira verecekseniz uzun süre size yetecek bir bisiklet olsun. Bisiklet foruma uğrasanız keşke.

Mengu16
04 Mayıs 2015, 18:25
Kanunen bisiklet sürücüsünün E-5 yolunu kullanma hakkı varken otoban kesinlikle yasak. Şuraya da notumu düşeyim bu ülkede adalet yok bu nedenle geçenlerde polis bir arkadaşa E-5'te bisiklet sürdüğü için ceza yazdı. Aylar süren mahkemeler sonucu polis haklı bulundu. Nasıl olduğuna cevabı siz verin artık.
Gidin E-5'te süründe demiyorum. Süren çok kişi var, ben yanyolu tercih ediyorum.
Haliç köprüsünden sonra Eyüp rampasında bisiklet bi sür bakalım ben orda 100'lük motorla sağa dönenlerden zor kaçıyordum :cherry: Çok tehlikeli çok. Akşam 10'dan sabah 6'ya kadar belki trafik az olduğundan rahat olabilir o zaman da alkollü araç kullanan manyaklar var onlara denk gelebilirsin :cherry:

Levent
04 Mayıs 2015, 18:29
Pedalıda bedava çevireceğini düşünme, Çekmeceden bayrampaşaya sürdükten sonra 15 TL'lik acıkır 5 TL'lik susarsın dönerkende x2 yaparsan sana 30 TL Yapar.

Mengu16
04 Mayıs 2015, 18:30
Pedalıda bedava çevireceğini düşünme, Çekmeceden bayrampaşaya sürdükten sonra 15 TL'lik acıkır 5 TL'lik susarsın dönerkende x2 yaparsan sana 30 TL Yapar.
Çarpı 2 kırk yapar :cherry:

EKONOMİ
04 Mayıs 2015, 22:03
Disk frenler, (hidrolik disk veya mekanik disk frenler) sürtmezler sürtüyorsa bir sıkıntı vardır.


iddia ediyorum motosikletteki ve arabadaki disk frenler sürekli diske sürter

MotorcuMetos
04 Mayıs 2015, 22:33
ben de bir heves aldım bisikleti
birkaç km ya yaptım ya yapmadım
koydum depoya zincirini yağladım bekliyor
amortisörlü dedik ön amortisör sertleşti dura dura
orta amortisörüne heves ettik meğer adamı yorarmış
şaşırtıcı derecede yoruluyorum sürerken
tıss tısss gidecen anca
sele incecik zaten afedersin pek yorum yapamıyorum
yolda yolakta çok tehlikeli trafik falan

yazın hele ter içinde pedallamak
çok mecbursan anlarım da
zevk için de maalesef binilmez
motorla tanıştıktan sonra hiç çekilmez

kesinlikle önermem
motorla şehirdışına bile gidersin
ver benzin parasını bas gaza




http://www.bisan.com.tr/images/urunler/2012125d0129483-de1e-476d-b65a-3eed911b504e.jpg

ALLAH razı olsun tam bisiklet alcaktım senin yazıyı okudum vazgeçtim eyvALLAH

Mucit23
04 Mayıs 2015, 22:36
Pedalýda bedava çevireceðini düþünme, Çekmeceden bayrampaþaya sürdükten sonra 15 TL'lik acýkýr 5 TL'lik susarsýn dönerkende x2 yaparsan sana 30 TL Yapar.

Evet Bisiklet kullanan birinin harcayacagı enerjiyi benzine vursak motosiklet daha tasarruflu gibi :)

Levent
05 Mayıs 2015, 14:02
Çarpı 2 kırk yapar :cherry:

Suyu evden koydum, hesap dışı :)

arda4
05 Mayıs 2015, 14:07
Valla ben de arada bisiklete biniyorum, gayet de zevkli oluyor: (Claudbutler Oxford 700 300-400TL, 21" jant, 15-16kg)

http://claudbutler.co.uk/uploads/product/CB3083-2014.jpg

Sukuter başka bu başka :king:

Arkadaşın sorusuna gelince eğer gideceğin yol düzlük ise ve 3-5km'den fazla değil ise bisiklet işini görür. Eğer benim gibi günde 5-10km yol + 2km dağ tırmanışı yapacaksan mecburen motosiklet.

Serk21
05 Mayıs 2015, 14:37
Önce şunu söyleyeyim. Nasıl araba forumunda motosiklet hakkında doğru düzgün bilgi alamayacağınız gibi motosiklet forumunda da bisiklet hakkında bilgi alamazsınız. Araba-motosiklet ile motosiklet-bisiklet ilişkisi farklı demeyin. Çünkü araba ile motosiklet ne kadar ayrıysa bisiklet motosiklette o kadar ayrı. (Bisiklet için tek forum var internette özel mesajdan atabilirim isterseniz belki yasaktır forum ismi vermek)

Ben motosiklet tutkunu bir bisiklet kullanıcısıyım. Bir iki konuda bahsettim yol bisikleti kullanıyorum. 17 yaşındayım. Gönlümde hep bir motosiklet olsa da bisikleti asla motosiklete değişmem. İkisi apayrı şeyler.

Gelelim bisiklet almananıza. Tabiki de motosikletin alternatifi bir bisiklet olamaz. Ama eğer bisikleti ve bisiklet kullanmayı seviyorsanız. Sizin ihtiyacınızı fazlasıyla karşılar. Ayda 1-2 defa bayrampaşaya zorunlu olduğunuz için 4-5 defa keyif için gidersiniz. (Örneğin ben en yakın zamanda beylikdüzü-sirkeci yapıcam)

Bisiklet seçiminde ise sakın ama sakın buradaki tavsiyelere kulak asmayın. Kusura bakmasın buradaki abiler ablalar ama malesef Türkiye'de bisiklet kültürü olmadığı için. 300 liralık bisikletle 3000 liralık bisiklet sadece kalite farkı olarak görülüyor. Amortisörlü bisiklet iyidir deniyor. Bu kadar komik bir şey olamaz. :D

Eğer 3000 lira ayırdıysanız 2500-2750 liraya güzel bir yol bisikleti veya şehir bisikleti alırsınız. Bu size başlangıç için fazla bile gelir. Geri kalan paraya da ekipman, aksesuar alırsınız. Ben ise 1200 liraya yol bisikleti aldım giriş seviyesi için gayet yeterli.

Bisiklet alıcaksanız elimden geldiğince yardımcı olurum ve sizi diğer foruma bekliyorum. :)

Not: Tekrardan abilerim ablalarım kusuruma bakmasınlar ama buradaki yorumlarla bisiklet almaya ya da almamaya karar vermeyin.



Düzenleme: Bisikletimi de ekleyeyim bunun kırmızısı. :cherry:

http://www.mtbtr.com/uploads/2851H11.JPG

İlk defa bisikletten anlayan birine denk geldim =) Forumda yine bilen bilmeyen girip esip gürlemiş herzamanki gibi.

Dostum birkaç sorum olacak cevaplarsan sevinirim. Spor amaçlı bisiklet düşünüyoruz 6 arkadaş. Yaşlarımız 28 ile 45 arasında değişiyor. Bütçemiz 500tl ile 700 tl arasında. Araştırmalarımız sonucunda 3 model kaldı aklımızda.. Bunlardan hangisini almamızı önerirsin? Yada başka önereceğin marka varmıdır?

Kron xc150
Bianchi rcx110
Salcano NG750


Kronların fiyatları 500tl lerde iken şu sıra 750tl lere çıktı. Arkadaşarım ille kron diye tutturdular,salcano dandik diyorlar.. Çoğu parçası aynı diyorum ikna olmuyorlar..Ben hariç diğerleri stabilize yoldan pikniğe vs gidecekler ama ben sadece asfaltta kullanırım.Bu arada uygun fiyata bisiklet alabileceğimiz yer biliyorsan söylersen sevirim, 6 adet alıcaz sonuçta bi indirim yaparlar =) Tavsiyelerini bekliyorum.

MD.Murat
05 Mayıs 2015, 17:34
iddia ediyorum motosikletteki ve arabadaki disk frenler sürekli diske sürter

sürter sürter balata yeyilince sürtmez.
bisiklette durum farklı.
kaliperin ve jantın vidalarını gevşetirsin.
freni sıkarsın. sonra sıkılı haldeyken vidaları sıkarsın.
böylece tam yerini bulacak ve sürtmeyecektir.
benim de hidrolik disk bisikletim var. eğer sürtüyorsa iyi ayarlanmamış veya baştan savma yapılmış demektir.:)