PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3 Aylığına CBR600RR Almak Mantıklı Mı?



serkan_emp
02 Mayıs 2015, 02:26
Merhaba MT ahalisi. 25bin lira civarlarında paraya araba alacaktım aslında fakat hazır param birikmişken hayalim olan turuncu 600rr limited edition alıp yaz boyu binip, yazın sonunda yada ortalarında ufak veya sıfır bir zararla satıp arabaya geçmek istiyorum. Trabzonda öğrenci olduğum için motosiklete okul zamanı devam edemem.

Hangi KM lerde ve ne fiyatlara bulunur bu renkte adam akıllı bir makina? Alırken nelere dikkat etmek lazım?

Herşeyden de önemlisi, planladığım gibi kayıpsız satabilirmiyim yaz sonunda yada ortalarında?


http://i.ytimg.com/vi/1gDxUOc89DE/maxresdefault.jpg

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 02:27
Selam,

Böyle bir motosiklet tecrübeniz ne alemde?

serkan_emp
02 Mayıs 2015, 02:44
Fazla abartmadan 1-2 ay ufak ufak gezmeyi düşünüyorum. Daha önce hiç 600lük sürmedim ama inanın olayın ciddiyetinin farkındayım 14bin km kadar 600cc altı motosiklet tecrübem var. Dipgaz yapmadan 600cc ile gezinti yapabileceğimi düşünüyorum. Hayalimi gerçekleştirmek için bu fırsatı birdaha yakalayamam.

Konudaki amacıma ulaşabilirmiyim? Çok zarar edermiyim?

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 02:47
Ulaşamayabilirsiniz. Zira bu lanet olasıca makineler öyle dip gaza gerek duymazlar.

Edit: Herkese ayrı ayrı aynı şeyleri yazmaktan inan bana fenalık geldi... Su mesaji bir okumanı isterim.


Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)

Kendimden örnekleyeyim..

Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)

Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.

1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.

Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)

O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.

XuRTo
02 Mayıs 2015, 02:50
Zarar edeceğin düşüncesindeyim kışın alıcı zor çıkar herkes senin gibi yaza girmeden almak ister çıkacak alıcı da ölü fiyata almak isteyecek muhtemelen trabzonda da alıcı bulmakta sıkıntı yaşayacağın için ucuz bi fiyata vermek zorunda kalacaksın tahminlerim bu yönde

serkan_emp
02 Mayıs 2015, 02:50
Elimin ayarı var. sıfır tecrübe ile yada eğitimsiz binmeyeceğim tabiki. Konudaki sorularım hakkında fikriniz var mı?

Ertugyigit
02 Mayıs 2015, 02:54
0-100 ü 3 küsür saniye olan makinalarla gezmek için 14 bin km yeterli bi tecrübe değil. Hatta herkes km olarak bakıyor ama aslında cc ve silindir olarak bakılmasında daha yarar var , nasıl ki 125 ccden direk 600 e fırlamıyorsak mantık hep birbirine yakın ccler ile yavaş yavaş arttırarak gitmek olmalı. 125 cc - 250 cc - ve giderek artan şekilde gitmeli tecrübe.

serkan_emp
02 Mayıs 2015, 02:59
Yazın başında alıp bir ay sonra satmak istediğimi düşünürsek nasıl olur? Ne kadar zararla satabilirim?

Motoru uç seviyelerde gazlamadan (Hatta orta seviyede bile olmadan) gezinti amaçlı kullanacağım sadece 1 ay.

XuRTo
02 Mayıs 2015, 02:59
LifeisBike üstadimizi dinlemeni tavsiye ederim çok detaylı açıklayıcı ve tamamen gerçekçi

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 03:02
Serkan kardeşim ne dememizi bekliyorsun? Etmezsin kardeşim... ama başka türlü zararların olur. Ekipmandan zarar edersin. Canından zarar edersin. bahsettiğin makine 120 küsür beygir birinci viteste kalktıktan 1-2 saniye sonra arkana baktığında elin gaza takilirsa olacakları tahmin edemezsin. Yapmayın böyle şeyler inanın üzülüyorum.

isimbulamadı
02 Mayıs 2015, 04:30
Motoru uç seviyelerde gazlamadan (Hatta orta seviyede bile olmadan) gezinti amaçlı kullanacağım sadece 1 ay.

Kusura bakma ama ben bu cümleyi her duyduğumda gülmekten kendimi alamıyorum.
İnan bana 3. kontağı çevirişinde abi bu kaç basıyor diye soracaksın kendine.
Burada yazan insanlar seni tanımadıkları halde yapacağın şeyin hatalı olduğunu söylüyorlar, vazgeçirmeye çalışıyorlar. Buna rağmen ısrarla alacağım diyorsan senin kararın elbette, kimse karışamaz.
Fakat bu işin sonucu maddi kayıp senin için en sevindiri olay olur. Milletimiz nedense çok hafife alıyor bu motorları. Anlamak mümkün değil, canınız bu kadar değersiz olmamalı!

EKONOMİ
02 Mayıs 2015, 06:27
97 cc motosikletle Adanada geçen 600 rr ı geçtim
ışıklarda fırladı gitti kendisi
az ileride durmuş kaskını takıyordu sanırım
geçtim gittim
kaplumbağa ile tavşan hikayesi gibi oldu

şehiriçi Artısını pratikte göremiyorsunuz
habire ışık dur kalk
hız sınırı belli zaten
abs yok zaten genelinde

600rr biri takmıştı geçen abs

Murat.K.
02 Mayıs 2015, 07:58
Lifeisbike o kadar güzel anlatmış ki bize edecek laf bırakmamış.

Zarar eder misin? Kesinlikle. Motosiklet sezon sonu alır sezon başı satılır. Orta Düzey ekipman 600 ve üstü cc lerde zaten yetersizdir. Gidip en iyi en pahalı ekipmanı alacaksın. 600-800 Euro kask bedeli
400-800 Euro mont/tulum
300-400 Euro bot
En az 300 lira mont altına omurga koruması
Eğitim masrafları

250cc bile alırken bu yukarıda yazılanları satın alıyorsun. Geçici bir heves ise hiç alma.

Satarken illa zarar edeceksin. Sezon kapanmış olduğundan alıcı zor bulacaksın. Almak isteyenlerde sezon sonu olduğu için fiyatını beğenmeyecek çünkü alan 3-4 ay yatıracak motoru.

Al bir 250 seneleyede kullan.

pcmnyk
02 Mayıs 2015, 08:17
Araba alma niyetin varsa bence o parayi motosiklete verme yazik olur tehlikeli olmasini gectim en basit bisey soyleyim 3 ay icinde motor bloguna bi zarar gelirse yandin ki masraflari illaki olacaktir cok zarar edersin. kucuk bisey al

Ezio41
02 Mayıs 2015, 09:32
Cbr 250 r repsol al daha sağlıklı olur senin açından . Trol müsün diyeceğim ama 5 yıllık üyesin . Bari sen yazma şöyle şeyler gına geldi artik . Madem 1 2 ay kullanacaksin git kirala daha iyi ...

Oldjack
02 Mayıs 2015, 09:40
ezio41 çok doğru söylemiş. git kirala daha az zarar edersin ki 14 000 km nasıl yapıldığı belli olmayan tecrübe yeterli değil.

Sado39
02 Mayıs 2015, 09:41
Sen git arabanı al arkadaşım onunla dip gaz yapmadan gidersin. Hayalini de youtube de açıp izlersin artık.

MD.Murat
02 Mayıs 2015, 09:53
3 aylik olunca daha tehlikeli geldi bana. Satmadan elbet sinirlarini merak edeceksin. Amaaaan bidaha mi gelecez dunyaya birdaha nerden bulacam deneyeyim diyeceksin. Sonrasi helva :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

Bunu gordun mu bilmiyorum ama..
http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/101566-ss-ile-uzun-yol.html

Fyz.01
02 Mayıs 2015, 09:57
Cbr 250 r repsol al daha sağlıklı olur senin açından . Trol müsün diyeceğim ama 5 yıllık üyesin . Bari sen yazma şöyle şeyler gına geldi artik . Madem 1 2 ay kullanacaksin git kirala daha iyi ...

en mantıklı öneri bana göre

mücahit1
02 Mayıs 2015, 11:45
Eğer yazın binip kışın arabayla takasa girersen zararın maksimum 2 bin ama satmaya kalkarsan ya kafandaki paraya satamazsin yada alıcı bulamazsin kışın makina kullanan pek yok aklında bulunsun

Cuhara
02 Mayıs 2015, 12:17
Araba için ayırdıysan arabanı al koy kenara. Canın motor sürmek istediğinde de gider bir tane kiralarsın. Boşu boşuna paranı riske atma.

XuRTo
02 Mayıs 2015, 13:38
Seni anlıyorum motor ile yazın tadını çıkarmak istiyorsun yüksek cc motorda tecrüben sıfır parayı bir kenara bırak sana birşey olmasın kimse sana veya herhangi birinin tırnağına zarar gelsin istemez yüksek cc motorun riskli olduğunu söyleyerek kimseyi küçümsemiyorlar senin yerinde olsam sıfır olmak şartı ile en ucuz commuter veya choper alırım motorda kaporta sensin unutma yüksek cc için alacağın ekipmanın parası ile sıfır motor alır tıntın tın rahat rahat kullanırsın emin ol göründüğü gibi değil belin ağrır kolların ağrır çok pişman olursun şehir içinde 1 gün kullan 2. Gün kullanmak istemezsin ağırdır çok yoruyor insanı commuter al heryere gir çık dir gaz yap onda yapamazsın söyleyeceklerimi söyledim bundan sonrasını sen bilirsin bizi dinlemeyeceksen en azından şöyle yap 1 haftalığına kirala tamam bu bana göre dersen satın al

CHaTaN
02 Mayıs 2015, 13:42
Bu tarz bir alışverişte mantık tamamen sizin zevkinizdir. Sonuçta motosikletlerin tavan fiyat yaptığı zamanda alıp düşüşe geçtiği zamanda satacaksınız. Derseniz ben zevkim için böyle bir parayı gözden çıkartırım mantıklıdır. Burada kim ne derse desin zevki alacak olan sizsiniz parayı verecek olan sizsiniz. Ama ben sizin yerinizde olsam alırken lastikleri aküsü vb herşeyinin yeni olmasına özen gösteririm (kaza vb şeyleri söylemiyorum o zaten her alışverişte bakılacaktır). Çünkü lastik değiştiriyim aküm basmıyor onu değiştireyim derken zaten kısıtlı olan vaktinizi daha kısıtlar ve zevkinizi kaçırabilir.
600 cc ye binilir binilmez gibi konularda çok yorum yapmayacağım benim kuşağımda en düşük başlangıç motoru GPZ 500 dü onla da başlıyan kişi sayısı çok azdı. Benim fikrim düşük cc ile başlanmasından ziyade eğitim alınarak nbaşlanmasından yanadır.

Umarım aldığınız karar sizin için en uygun ve sizi en mutlu edicek karar olur.

CompanERROR
02 Mayıs 2015, 14:50
Para var huzur var diyip çekiliyorum :D

ronnytechno
02 Mayıs 2015, 15:30
Hala böyle konular acan varmı ya :)

bilginozi
02 Mayıs 2015, 15:40
Hala böyle konular acan varmı ya :)

Her zaman alttan yeni nesil gelmeye devam ediyor :thumleft:

serkan_emp
02 Mayıs 2015, 16:48
Bu tarz bir alışverişte mantık tamamen sizin zevkinizdir. Sonuçta motosikletlerin tavan fiyat yaptığı zamanda alıp düşüşe geçtiği zamanda satacaksınız. Derseniz ben zevkim için böyle bir parayı gözden çıkartırım mantıklıdır. Burada kim ne derse desin zevki alacak olan sizsiniz parayı verecek olan sizsiniz. Ama ben sizin yerinizde olsam alırken lastikleri aküsü vb herşeyinin yeni olmasına özen gösteririm (kaza vb şeyleri söylemiyorum o zaten her alışverişte bakılacaktır). Çünkü lastik değiştiriyim aküm basmıyor onu değiştireyim derken zaten kısıtlı olan vaktinizi daha kısıtlar ve zevkinizi kaçırabilir.
600 cc ye binilir binilmez gibi konularda çok yorum yapmayacağım benim kuşağımda en düşük başlangıç motoru GPZ 500 dü onla da başlıyan kişi sayısı çok azdı. Benim fikrim düşük cc ile başlanmasından ziyade eğitim alınarak nbaşlanmasından yanadır.

Umarım aldığınız karar sizin için en uygun ve sizi en mutlu edicek karar olur.

Demek istediğimi anlayan tek kişi :) Gerisi boş konuşmuş. Okuyun bu mesajı.

EnesBeyter
02 Mayıs 2015, 17:10
Al-sat olayı mantıksız geldi bana, para varsa riske atmamak lazım.
3 ay deyip ekipmanı önemsemesen ayrı sıkıntı, tam yapsan zaten 3ay sonra zarar ediceksin. Motora edeceğin masraf(belli değil 2.el alıyosun) ve sezonu geçtiği için satıştan edeceğin zarar toplanınca ciddi paralar edecek gibi ama senin bileceğin iş para senin zevk senin:wiinkk:
İşin tecrübe boyutuna hiç girmiyorum arkadaşlar çok güzel açıklamışlar.

LynXMaSTeR
02 Mayıs 2015, 23:17
Ulaşamayabilirsiniz. Zira bu lanet olasıca makineler öyle dip gaza gerek duymazlar.

Edit: Herkese ayrı ayrı aynı şeyleri yazmaktan inan bana fenalık geldi... Su mesaji bir okumanı isterim.

usta çok güzel yazmışsın uzun uzun, çoğuna katılıyorum ve bir şey sormak istiyorum.
sence ne zaman ss e başlamak gerekir yani kendimizi ne zaman ve ne şekilde hazır hissedebiliriz?
(dalga geçmiyorum ciddi soruyorum.)

XuRTo
02 Mayıs 2015, 23:30
Demek istediğimi anlayan tek kişi :) Gerisi boş konuşmuş. Okuyun bu mesajı.

bizim böyle mantıksız bir problemimiz olmadığı için okumamiza gerek yok buradaki herkes olayın farklı bir yönünden sana yorumları ve fikirleri ile yardımcı olmaya çalıştılar tsk etmen gerekir ukalalık değil

Reşit
02 Mayıs 2015, 23:37
Al kardeşim al, al da gör. Tövbe estağfurullah :farao:

Levent
03 Mayıs 2015, 00:40
usta çok güzel yazmışsın uzun uzun, çoğuna katılıyorum ve bir şey sormak istiyorum.
sence ne zaman ss e başlamak gerekir yani kendimizi ne zaman ve ne şekilde hazır hissedebiliriz?
(dalga geçmiyorum ciddi soruyorum.)

Selam tekrardan. Bu arada eski üyeliğimi buldum, Lifeisbike yerine artık buradan yazacağım.
Bazı arkadaşlar yazdıklarımdan hoşlanmıyor farklı tepkiler veriyor,(Eski üyeliğimi bulmamında bir nedeni bu oldu, bazıları daha dün foruma üye olmuşsun edebiyat yapıyorsun gibi komik cümleler kurdu,çok biliyorsun moduna girildi felan ama öncelikle iletmek istediğim bir şey var. Kimse benim burada yazdıklarımı doğrulamak ya da doğru bulmak zorunda değil. Tamamen kendi düşüncelerim tecrübelerim doğrultusunda bilgilerimi paylaşıyor,insanlara aktarıyorum. Benim düşüncem beni bağlar, katılmak isteyen katılır katılmak istemeyen katılmaz.

Senin soruna gelecek olursak, önce ne istediğinin ve ne beklediğinin analizini yapman lazım. Racing motosikletin 100lerce olan handikaplarını göz önünde bulundurup gerçekten amacına en yakın şekilde kullanıp kullanamayacağının kararını vermen lazım. Bunların kararını verebiliyorsan belirli de bir motosiklet deneyimin var ise, en kötü şartlarda 10bin km. Racing motosiklet tercih edilebilir.Çünkü kimse bu motosiklete anasının karnında binmeyi öğrenip dünyaya gelmedi. Asıl önemli olan tecrübenin yanı sıra bilinçtir. Eğer altındaki makinanın bilincinde olursan, ona hükmetmeyi öğrenebilirsin. Ama bilincinde olmaz da buda bir motosiklet ya amannn dersen o zaman işler değişir.

Dediğim gibi asıl olan

* Bilinç
* Tecrübe
* Limitlerdir.

Racing motosikletin handikaplarını iyi bilmek lazim. Bakkala gidemezsin, çarşıda bi geziyim diyemezsin(Gezenler boş iş peşinde)hafta sonu kız arkadaşımla dolaşıyım diyemezsin, bi uzun yol yapayım diyemezsin, işe gidiyim - işten eve döneyim diyemezsin, sürekli kullanamazsın..

Ne yaparsın? Sabahın köründe otobana çıkar keyife keder 50-100 km gazlarsın. En güvenli şartlarda kendi limitlerin doğrultusunda gaza basar 1-2 saat sonra getirip garajına çekersin.
Piste çıkar döner döner durursun,, gerçekten bu motosikletin tek amacı bu. Piste çıkıp dönmek. Başka hiç bir amacı yok. Günümüz şartlarındaki kullanımların çoğunu konuşmamamıza gerek yok. Herşey ortada zaten. Eğer motosiklet senin için elin kolun bacağın durumunda ve bir tek motosiklete sahip olma şansın var ise, o motosiklet racing olmamalı. Ha ikinci bir motosikletin vardır, o zaman dünya sana güzeldir, keyfin geldikçe biner deneyimini artırırsın.. Tıpkı benim yaptığım gibi.

ecarpar
03 Mayıs 2015, 03:37
para sizin keyif sizin bizimkiler sadece öneri, yukarda bir yerlerde birisi çok güzel demiş,
Motorun fiyatının tavan yaptığı dönemde alıp düştüğü dönemde satıcaksınız bu sizin için sorun olmuyacak ise alınabilir 600 değil 1000 bile alınabilir.
Olayın ikinci aşmasına geçeyim, kesinlikle yanlış anlaşılma olmasın alma demiyorum ben belki gözünden kaçmış olabilecek bir iki noktayı göstermek istedim.

İkinci el motorda benim gördüğüm, aldığınız vakit motorda masraf oluyor Yağ değişimi, trafik sigortası (bence en kallavisi bu),ss alacaksınız o lastik ister nerden baksanız 1000-2000 dir onun lastikleri (250r ın 750 olduğuna göre..) eh zincir ve dişlide isterse belki birde balata isteyebilir en basit şeyler bunlar, kendim 2 tane ikinci el motor aldım ikisindede aynı sorunlar vardı, lastik,zincir ve balata CBF 150 CBR 250r.
Olayın bu boyutuda var o kadar parayı motora sağlıklı bine bilmek için harcayıp sonra kışın tertemiz motoru 3 kuruşa satabilirsiniz. (Umarım alırsanız böyle olmaz hakkında satabilirsiniz.)

Ama ben bunları düşünmem bir isteğim var o da özlemini duyduğum 600 RR a binmek diyorsan, Hayırlı olsun demekten başka birşey düşmez bana.
Tekerin düz bassın.

serkan_emp
03 Mayıs 2015, 05:32
Olası zararlardan dolayı vazgeçtim. Fakat şu konuda açıklık getirmek gerekiyor. Sanki, "siz ne derseniz diyin alacağım. tecrübeme karışmayın" diyormuşum gibi bir algı oldu. Hiç te değil. Sadece leopessia abimin mesajındaki şu kesit gibi düşündüğümden dolayı cesaret buldum.


Asıl önemli olan tecrübenin yanı sıra bilinçtir. Eğer altındaki makinanın bilincinde olursan, ona hükmetmeyi öğrenebilirsin.

Arkadaşlar, bu motor 8eğer birgün alırsam) ne gazı tutunca ön kaldırıp beni yere fırlatacak nede durduğum yerde taşıyamayıp ayağımın üstüne devireceğim. Bazıları çok abartıyor. azıcık gazı çevirsen 200 yapıyo falan filan :) bilende yazıyor bilmeyende. Neyin ne olduğunun bilincinde binilirse tıpkı sıfır motorun rodajını yapar gibi bu seferde tersi olacak. Yani benim alışma sürecim...

Beni "600lük le başlayacam"cılarla karıştırıp ortaya konuşanlar var. Altımda hayabusa da olsa ben ufak ufak gezmesini bilirim. taşlar yerine oturmadan "bakim 6. viteste kaç basıyo bu" falan demem.

Vaz geçme sebebim, 2. el alıp eksiğini gediğini yaptırıp üstüne ekipmanlarda gelince hatırı sayılır bir para harcayacak olmam ve bunu satışta kaybedecek olmamdır. Yoksa alıp binseydim eğer, sürüşümü sokakta görseniz, şimdi "çok tehlikeli sakın alma" diyenler "hakkını ver biraz şunun bee bas biraz" derler. Bu kadar sakin ve tehlikesiz olacaktı, daha ne söyleyeyim :)

yanakadam
03 Mayıs 2015, 10:41
Çok hızlı cc yükseltmiş birisi olarak tecrübelerimi aktarayım.
Bende çok tecrübeli değilim cbr125, cbr250 bir yıl içinde vfr800'e geçtim yarış atı pek sevmiyorum sportouring adamıyım. İnanılmaz güvenli geliyor firenlerinden (abs + cbs) ötürü...

Sakin sakin gerçekten gidebiliyorum ama yaşlıyım tabi. Ocakta aldım 3 kere uzun yola çıktım ortalama 1000'er kilometrelik. Otobanda felan değilsen 150-170'i geçince zaten çok konforsuz bir hal alıyor. Makas atmışlığım felanda yoktur zaten becerim de merakım da yoktur... Ama geçen bizim yarış atlı grupla şehir dışına çıkışta ışıklarda karşılaştık. Gel gel takıl dediler. 10 km kadar zor gittim onlarla :D Dedim nasıl gidiyorsunuz ya en düşün 170'i gördük. Normal gidiyoruz dedi arkadaş :D Ben 5 km dayanamam bir yere yapışır ölürüm dedim döndüm geldim.

Bunu neden anlattım. Şehir içinde ışıklarda durup buum buuum etmek için yada bir kafeye çekip buuuummmm dedikten sonra kontak kapatıp elin ayağın hala titrerken artist artist çay söylemek için alıyorsan al derim. Ama ışıklarda buum buuuuum ederken, yeşil bir yanar depriyajı bıraktığın anda arkan yanına gelebiliyor, şehir içi virajda önünde dönen araç firene dokundu deyip sen gazı kapatıp açınca motor bir yana sen bir yana olabiliyor. (Bunu çok gördüm). Işıklarda kaç kere azcık hızlı kalkayım derken drift yapıyorum sananlar oldu :) Bense ter döküyordum... Yani diğer race kullananlar ile takılabileceğini sanmıyorum. Tek başına da gezi yapılacak bir motor değil. Benim ki super touring gören race sanıyor ama 300 km den sonra hışım çıkmaya başlıyor. Heleki domalık domalık dururken kafayı dik tutma işi offff boyun kalmıyor...

LynXMaSTeR
03 Mayıs 2015, 15:18
Selam tekrardan. Bu arada eski üyeliğimi buldum, Lifeisbike yerine artık buradan yazacağım.
Bazı arkadaşlar yazdıklarımdan hoşlanmıyor farklı tepkiler veriyor,(Eski üyeliğimi bulmamında bir nedeni bu oldu, bazıları daha dün foruma üye olmuşsun edebiyat yapıyorsun gibi komik cümleler kurdu,çok biliyorsun moduna girildi felan ama öncelikle iletmek istediğim bir şey var. Kimse benim burada yazdıklarımı doğrulamak ya da doğru bulmak zorunda değil. Tamamen kendi düşüncelerim tecrübelerim doğrultusunda bilgilerimi paylaşıyor,insanlara aktarıyorum. Benim düşüncem beni bağlar, katılmak isteyen katılır katılmak istemeyen katılmaz.

Senin soruna gelecek olursak, önce ne istediğinin ve ne beklediğinin analizini yapman lazım. Racing motosikletin 100lerce olan handikaplarını göz önünde bulundurup gerçekten amacına en yakın şekilde kullanıp kullanamayacağının kararını vermen lazım. Bunların kararını verebiliyorsan belirli de bir motosiklet deneyimin var ise, en kötü şartlarda 10bin km. Racing motosiklet tercih edilebilir.Çünkü kimse bu motosiklete anasının karnında binmeyi öğrenip dünyaya gelmedi. Asıl önemli olan tecrübenin yanı sıra bilinçtir. Eğer altındaki makinanın bilincinde olursan, ona hükmetmeyi öğrenebilirsin. Ama bilincinde olmaz da buda bir motosiklet ya amannn dersen o zaman işler değişir.

Dediğim gibi asıl olan

* Bilinç
* Tecrübe
* Limitlerdir.

Racing motosikletin handikaplarını iyi bilmek lazim. Bakkala gidemezsin, çarşıda bi geziyim diyemezsin(Gezenler boş iş peşinde)hafta sonu kız arkadaşımla dolaşıyım diyemezsin, bi uzun yol yapayım diyemezsin, işe gidiyim - işten eve döneyim diyemezsin, sürekli kullanamazsın..

Ne yaparsın? Sabahın köründe otobana çıkar keyife keder 50-100 km gazlarsın. En güvenli şartlarda kendi limitlerin doğrultusunda gaza basar 1-2 saat sonra getirip garajına çekersin.
Piste çıkar döner döner durursun,, gerçekten bu motosikletin tek amacı bu. Piste çıkıp dönmek. Başka hiç bir amacı yok. Günümüz şartlarındaki kullanımların çoğunu konuşmamamıza gerek yok. Herşey ortada zaten. Eğer motosiklet senin için elin kolun bacağın durumunda ve bir tek motosiklete sahip olma şansın var ise, o motosiklet racing olmamalı. Ha ikinci bir motosikletin vardır, o zaman dünya sana güzeldir, keyfin geldikçe biner deneyimini artırırsın.. Tıpkı benim yaptığım gibi.

bende senin tecrübelerini merak ederek sormuştum, teşekkür ederim.
benim daha önce hiç motosiklet tecrübem yok, ehliyeti aldım 3 gün sonra cbr 250r aldım, ilk 1-2 hafta zorlandım, ancak şu anda 4 bin km oldu, lastikleri değiştirdim, zinciri değiştirdim baya fark etti. genel anlamda iyi gidiyorum, nerede gaza basarsam öndeki aracı geçebilirim, nerede durabilirim %90-95 oranında hakim olabiliyorum.
sene sonunda bunu satıp R6 veya cbr600rr almayı düşünüyorum.
şu anda maddi imkan olmadığından tek motosiklet var ve çarşı pazar gezmek için de aynı motosikleti kullanıyorum, otobana çıkıp gazlamak için de.
600 lük aldığımda da durum aynı olacak, şimdi senin tecrübelerine göre bu motorlardan birini almamam gerekiyor. ama içimdeki hevesi de almak istiyorum. 3-5 ay da olsa o motosikletlerden birini kullanmak tecrübe etmek istiyorum :)

Hondolog
03 Mayıs 2015, 16:24
Alın bir naked, yaz kış binin, trabzonda niye motosiklete devam olunmuyor? Yasak mı?

Levent
03 Mayıs 2015, 17:07
bende senin tecrübelerini merak ederek sormuştum, teşekkür ederim.
benim daha önce hiç motosiklet tecrübem yok, ehliyeti aldım 3 gün sonra cbr 250r aldım, ilk 1-2 hafta zorlandım, ancak şu anda 4 bin km oldu, lastikleri değiştirdim, zinciri değiştirdim baya fark etti. genel anlamda iyi gidiyorum, nerede gaza basarsam öndeki aracı geçebilirim, nerede durabilirim %90-95 oranında hakim olabiliyorum.
sene sonunda bunu satıp R6 veya cbr600rr almayı düşünüyorum.
şu anda maddi imkan olmadığından tek motosiklet var ve çarşı pazar gezmek için de aynı motosikleti kullanıyorum, otobana çıkıp gazlamak için de.
600 lük aldığımda da durum aynı olacak, şimdi senin tecrübelerine göre bu motorlardan birini almamam gerekiyor. ama içimdeki hevesi de almak istiyorum. 3-5 ay da olsa o motosikletlerden birini kullanmak tecrübe etmek istiyorum :)

Race alacaksan şehir içini unutacaksın ya da bu iş sana ve alete zulum olacak. Çok boktan 2 step var.

1- Gidon turu
2- 4 Silindirin altında çalışıyor olması. Yani Güç ve ısı.

1. Gidon turunun olmaması seni şehir içinde çok aciz kılıyor, mesela dar bi alanda motosikleti döndürmek icin 5-6 manevra yapmak zorunda kalıyorsun ve altındaki alet 180-200 kg ağırlıgında.

2. Güç ve ısı,, Elinin ayarı çok iyi olmak zorunda, debriyaj ve gaz hakimiyeti.. Ara gazı verirken yanlışlıkla debriyajı kaçırman rezil olman ve motosikleti batırman anlamına cok cabuk gelebilir. Ayrıca ısı faktörü var. Motosiklet 5 dk 60 km nin altında gittiğinde fan açar.. 101 derecede fan acıyo makinasına göre değişiyor. R6'da çift fan var. 1 dk da motosikleti 94 dereceye düşürebiliyor ama o fanların üflediği sicaklık direk vucudunda...

Bunlar basit ama adamın canını sıkan detaylar. Öyle çarşı pazara gelmez yani bi yerden sonra dersnki ya arkadas bu olmuyo gerçekten doğru değilmiş. O yüzden heves için yapılacak iş değil kanımca.. Gidip kiralayıp nasıl bir şey olduğunu gör derim.. Aklın keserse allah yolunu açık etsin.

EldekiDebryj
03 Mayıs 2015, 17:08
Esimde var 600rr

Uzun yola cikildi 'max 8 saatlik'
Yeri geldi kumpir yemeyede gidildi 2 adim oteye
Saganak yagista binildi
Yaz sicaginda binildi
Trafikte binildi
Otobanada cikildi
Sehir ici binildi

Guzel mi oldu cooook guzel oldu :))

Yeterli tecrube olduktan sonrasi muhim degil ..motorlar biyeri kacmiyor acele etmeyelim ,kendi adima konusmak gerekirse ben basamak basamak yukseltecegim ve gercekten hazir oldugumda ise birilerine soracağimi sanmiyorum

XuRTo
03 Mayıs 2015, 18:30
Esimde var 600rr

Uzun yola cikildi 'max 8 saatlik'
Yeri geldi kumpir yemeyede gidildi 2 adim oteye
Saganak yagista binildi
Yaz sicaginda binildi
Trafikte binildi
Otobanada cikildi
Sehir ici binildi

Guzel mi oldu cooook guzel oldu :))

Yeterli tecrube olduktan sonrasi muhim degil ..motorlar biyeri kacmiyor acele etmeyelim ,kendi adima konusmak gerekirse ben basamak basamak yukseltecegim ve gercekten hazir oldugumda ise birilerine soracağimi sanmiyorum

yengeme helal olsun vallahi büyük cesaret

LynXMaSTeR
04 Mayıs 2015, 00:52
Race alacaksan şehir içini unutacaksın ya da bu iş sana ve alete zulum olacak. Çok boktan 2 step var.

1- Gidon turu
2- 4 Silindirin altında çalışıyor olması. Yani Güç ve ısı.

1. Gidon turunun olmaması seni şehir içinde çok aciz kılıyor, mesela dar bi alanda motosikleti döndürmek icin 5-6 manevra yapmak zorunda kalıyorsun ve altındaki alet 180-200 kg ağırlıgında.

2. Güç ve ısı,, Elinin ayarı çok iyi olmak zorunda, debriyaj ve gaz hakimiyeti.. Ara gazı verirken yanlışlıkla debriyajı kaçırman rezil olman ve motosikleti batırman anlamına cok cabuk gelebilir. Ayrıca ısı faktörü var. Motosiklet 5 dk 60 km nin altında gittiğinde fan açar.. 101 derecede fan acıyo makinasına göre değişiyor. R6'da çift fan var. 1 dk da motosikleti 94 dereceye düşürebiliyor ama o fanların üflediği sicaklık direk vucudunda...

Bunlar basit ama adamın canını sıkan detaylar. Öyle çarşı pazara gelmez yani bi yerden sonra dersnki ya arkadas bu olmuyo gerçekten doğru değilmiş. O yüzden heves için yapılacak iş değil kanımca.. Gidip kiralayıp nasıl bir şey olduğunu gör derim.. Aklın keserse allah yolunu açık etsin.

kiralama şansım yok. fan olayını daha önceden bilmiyodum, geçen yalovadan balıkesir e dönerken bursa terminalde mola verdim, o sıra durunca cbr 250r dan bi ses gelince farkettim, çok ısınmış hayvan demek ki o da fan açmış, ilk defa o zaman gördüm. şehiriçinde hiç fan açmıyor, uzun yolda tapa gaz gittim, ondan oldu sanırım, ancak hararet 3 çubuk gösteriyodu (ortalama sıcaklıkta şehiriçinde de 3 çubuk oluo).
gidon turu dediğin gibi biraz kötü o açıdan ama genellikle caddelerde kullanıyorum, öyle pek dar sokaklara girmediğim için fazla da bi sıkıntı olmaz sanırım.
ısı olayını ise deneyip görmek lazım tabi

agrasiwe
04 Mayıs 2015, 01:04
14000 km tahminimce yeterli bende 50000 km 600cc altı kullanıp 1 ay kadar evvel 600cc ye geçtim, zarar edeceğini sanmam, etsende 600rr gideri olan bir makine sıkıntısız elinden çıkarırsın kanımca. tecrübe konusunda benim kendi görüşüm al kullan, daha ne kullanacaksın 14000 km az değil... zira zaten 600cc alışma sürecinide dikkatlice atlatırsınız.

copycat
04 Mayıs 2015, 09:43
kaza bela işini sen bilirsin ama maddi boyuta gelirsek. bence hem alıp satma dönemlerinden ciddi zarar edersin hem de zannettiğin kadar kolay satamayabilirsin sezon sonu. temmuz mtv si sana ait olur ki bu motorlarda çok yüksek değil. trafik sigortasını da bozdurduğunda bir miktar zarar edersin.

Levent
04 Mayıs 2015, 11:42
kiralama şansım yok. fan olayını daha önceden bilmiyodum, geçen yalovadan balıkesir e dönerken bursa terminalde mola verdim, o sıra durunca cbr 250r dan bi ses gelince farkettim, çok ısınmış hayvan demek ki o da fan açmış, ilk defa o zaman gördüm. şehiriçinde hiç fan açmıyor, uzun yolda tapa gaz gittim, ondan oldu sanırım, ancak hararet 3 çubuk gösteriyodu (ortalama sıcaklıkta şehiriçinde de 3 çubuk oluo).
gidon turu dediğin gibi biraz kötü o açıdan ama genellikle caddelerde kullanıyorum, öyle pek dar sokaklara girmediğim için fazla da bi sıkıntı olmaz sanırım.
ısı olayını ise deneyip görmek lazım tabi

Büyük hacimliler öyle uzun yolda (rüzgari yediği sürece) asla fan açmazlar, ısıları 74 ile 80 derecelerde gider gelir. O yüzden otoyolda vb. yollarda hız yüksek olduğu sürece sorun yok, bu makinelerde problem olan duraklamak ve düşük viteste çok yavaş hızlarda kullanmak. O zaman cayır cayır oluyor işte.. Bu da direk sana vurur. Yazın pantolonun bacaklarına yapışır bildiğin. Gidon turu konusunda da kullanırken diyeceksin ki haaaa evet bu alet dönmüyomuş, evet bildiğin dönmüyor. :)

Muhtemelen seneye benim alete talip olma olasılığı görüyorum sende :)

anılbel
04 Mayıs 2015, 12:13
RR = "race replica" . Butce kısıtlı ise alinmaz , butce problem degil ise bazilari gibi alinir hatta terlikle falan binilir :thumleft: