PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hondaya gittim(fotolar akşama)



kubilay1994
01 Mayıs 2015, 15:49
Arkadaşlar dün açtığım konuyu takip edenler ss istediğimi ancak boyumun 210cm kilomun 105kg olduğundan dolayı bu konu ile ilgili muzdarip olduğumu okumuştur. Bugün son kez 250r denemek için hondaya gittim motorun üzerine oturdum 40 dakika boyunca orada kaldk ve yaklaşık 10-15 dakika boyunca ayağımı rahatsız edermi diye vitese ve arka frene bastım çektim oturuş pozisyonunda hiçbir rahatsızlık duymadım sürüş pozisyonu şeklini almama rağmen uzun süre boyuncada ayağımı arka fren ve vites üzerindek kullansamda hiçbir rahatsızlık hissetmedim ancak babam ve oradaki çalışanlar moturun altımda çocuk oyuncağını gibi durduğunu ve yakışmadığını söylediler oradaki arkadaş yakışmadığını söyledi ancak yeni başladığımı öğrenince 250r ideal bence dedi( kullanabilir anlamında) olmazsa 500 ile başlasın deyince ben satıştan pirim aldığını tahmin ettim o yüzdende birkaç fotoğraf çekilip kendim görmek istedim fazla net fotoğraflar değil ancak akşamüzeri atacağım ,önümde 3 seçenek var ilki direkt olarak bir enduro almak ikincisi bir ss alıp 1 aylığına denemek sonra memnun kalmazsam sürüşte rahatsız eden birşey olursa satışa çıkarmak ve bir enduro tarzı motor almak son seçenek ise ss'i alıp kullanıp memnun kalmak ve 7-8 ay sonrabiraz daha tecrübelenince bir gsxr600 alıp rahatıma bakmak. Açıkçası ss almazsam içimde kalacak ve rahat etmeyeceğim sürüştede ayrıntılı olarak denedikten sonra bir skntı yaşayacağımı düşünmüyorum sizce ne yapmayalıyım tavsiye verebilirseniz sevinrim

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 15:57
Biz ne desek bos sen SuperSport alacaksın. Konuşmalarından ve hislerinden onu anlıyorum, fakat kafandaki süreci biraz daha uzun tut.. 7-8 ay GSXR 600 'e geçmek için riskli bir süre.

GSXR 600 Ortalama olarak 4 kat daha güclü bir motosiklet 250 cc'ye göre... Aman bu 250 oda 600 gibi kücümsenecek bir güc farkı yok, cc bazında fark yuksek değil gibi gelsede birisi 36 beygir diğer 125.8 beygir.. Acele etmeyin hiçbirşey için.

motodevil
01 Mayıs 2015, 16:00
Dündendir bence herkes gerekeni söyledi daha ne duymak istiyorsun anlamıyorum?

Motosiklet kullanmayı gidip direk enduroda öğrenemessin.Düşük hacimli bir motor ile başlayıp tekniği,trafiği okumayı , debriyajı,freni,vitesi iyice kavramalısın.Bunları öğrenene kadar sana yakışmayan tarzın olmayan bir motorda olsa bence en sağlıklısı bu motorlarda öğrenmek.

Ayrıca tecrübe ay ile hesap edilmez.Yaptığın km ile aldığın eğitim ile hesap edilir daha sonra 600cc ss düşünebilirsin.

Başkada söyleyecek birşey bulamadım

bilginozi
01 Mayıs 2015, 16:01
30 yaşın altındaysanız 4 silindirli ss leri kesinlikle tavsiye etmem. Ha kaza yapmayan varmı tabi ki var.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 16:07
Biz ne desek bok sen SuperSport alacaksın. Konuşmalarından ve hislerinden onu anlıyorum, fakat kafandaki süreci biraz daha uzun tut.. 7-8 ay GSXR 600 'e geçmek için riskli bir süre.

GSXR 600 Ortalama olarak 4 kat daha güclü bir motosiklet 250 cc'ye göre... Aman bu 250 oda 600 gibi kücümsenecek bir güc farkı yok, cc bazında fark yuksek değil gibi gelsede birisi 36 beygir diğer 123.7 beygir.. Acele etmeyin hiçbirşey için.

aslında oradaki 7-8 ay bilgisizce yazılmış bir süreydi bu yüzden kusuruma bakmayın nede olsa motosiklet camiasına yeni atıldım henüz tazeyim eğer yetersiz diyorsanız bi süre daha bekler yada gerekli eğitimi ve bilgi birikimini toplamaya çalışırım.
diğer konuya gelince yaklaşık 3-4 senedir amatör olarak motosiklet bakıyorum ve gözüm hep ss'lerin üstünde ve çok hoşuma gidiyorlar ,eğer bir ss ile başlamazsam gerçekten içimde kalır ama inanılmaz zorlanırsın , kullanamazsın ağrıdan duramazsın dersenizde mantık dışı bi hareket yapıp ss almak istemem zaten bu yüzden bilgi almaya çalışıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------


Dündendir bence herkes gerekeni söyledi daha ne duymak istiyorsun anlamıyorum?

Motosiklet kullanmayı gidip direk enduroda öğrenemessin.Düşük hacimli bir motor ile başlayıp tekniği,trafiği okumayı , debriyajı,freni,vitesi iyice kavramalısın.Bunları öğrenene kadar sana yakışmayan tarzın olmayan bir motorda olsa bence en sağlıklısı bu motorlarda öğrenmek.

Ayrıca tecrübe ay ile hesap edilmez.Yaptığın km ile aldığın eğitim ile hesap edilir daha sonra 600cc ss düşünebilirsin.

Başkada söyleyecek birşey bulamadım


yorumunuz için teşekkür ederim öncelikle , ben ne kadar çok kişi yorum yaparsa o kadar bilgi sahibi olacağıma inandığım için konu açıyorum eğer rahatsız olan varsa özür dilerim ama elimden geldiği kadar bilgi toplayarak bu işe yeni başladığım için gidip saçma bir hareket yapmak istemiyorum nede olsa çelikten bir arabaya değil 2 teker üzerinde bir motosiklete istanbul trafiğinde bineceğiz . birkaç haftadır yüzlerce video izlemişimdir motosiklet kullanımı ile ilgili ama her ne kadar izlesem yada bilgi alsamda hiçbiri tecrübenin yerini tutamaz, bu yüzdende her ne motosiklet alırsam alayım ilk 15 gün trafiğe kapalı alanda sadece debriyaj fren gaz yokuşta kalkma gibi trafikte basit ama başıma bela olabilecek konuları antreman ettikten sonra trafiğe çıkmayı planlıyorum yani cahilce birşey yapmaktan çekiniyorum açıkçası çünkü trafik canavarı bir katilde olabilir.eğer konularla rahatsız ettiysem tekrar özür dilerim amacım bu değil hem kendi adıma hemde benim gibi bir dertten muzdarip olan varsa onlara ayrıntılı bilgi vermek ve kendim bilgi toplamak için uğraşıyorum

DKN
01 Mayıs 2015, 16:10
ss merakın varsa 1 haftalığına kiralayıp kullan. bence enduro al

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 16:12
30 yaşın altındaysanız 4 silindirli ss leri kesinlikle tavsiye etmem. Ha kaza yapmayan varmı tabi ki var.

21 yaşındayım ancak öyle hız yapayım yok efendim gazı açayım bi patlıyım , tek teker deniyim falan diyen bi adam değilim çünkü araba ile ilgili kötü tecrübelerimden ders aldım her ne kadar 1 arabayı pert etsemde 1 müsibet 1000 nasihattan yeğdir demişler. ben dersimi aldım problem olacağını düşünmüyorum.

beko12345
01 Mayıs 2015, 16:19
Yanlız şu aklında bulunsun.

Cbr 250r da rahat ettin diye ss sürüyorum sanma. Gerek oturuş poziyonu , gerekse gidon genişliği vs...

Bir önceki motorum cbr 250r idi. Bende 110 kilo civarıyım.

Gidipte r6, gsxr 600 vs motorların üstüne oturunca o fizikle büyük ihtimal 5 dk sonra inmek isteyeceksin.

Ben senden daha kısa olmama rağmen r6 ya oturduğum andan itibaren çok rahatsız hissettim kendimi.

Cbr 250r ın büyük cc de karşılığı fazer6 fazer8 cbf 600 xj6diversion gibi aletlerdir.

Tekrar söyliyeyim cbr 250r ss asla değildir. Sport touringtir demek çok daha doğrudur.

Yüksek cc ss ye oturursanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Şunuda belirtiyim 110 kiloyum ve yüksek cc ss ler arasında en rahat bulduğum gsxr 600 dü.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 16:42
ss merakın varsa 1 haftalığına kiralayıp kullan. bence enduro al

onuda düşündüm gerçekten kiralayabileceğim bildiğiniz beylikdüzü civarında düzgün bir yer varsa o tarz bi şey de yapabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------


Yanlız şu aklında bulunsun.

Cbr 250r da rahat ettin diye ss sürüyorum sanma. Gerek oturuş poziyonu , gerekse gidon genişliği vs...

Bir önceki motorum cbr 250r idi. Bende 110 kilo civarıyım.

Gidipte r6, gsxr 600 vs motorların üstüne oturunca o fizikle büyük ihtimal 5 dk sonra inmek isteyeceksin.

Ben senden daha kısa olmama rağmen r6 ya oturduğum andan itibaren çok rahatsız hissettim kendimi.

Cbr 250r ın büyük cc de karşılığı fazer6 fazer8 cbf 600 xj6diversion gibi aletlerdir.

Tekrar söyliyeyim cbr 250r ss asla değildir. Sport touringtir demek çok daha doğrudur.

Yüksek cc ss ye oturursanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Şunuda belirtiyim 110 kiloyum ve yüksek cc ss ler arasında en rahat bulduğum gsxr 600 dü.
şu anlık zaten planlarda sadece 250r var ileride düşünürüz diyelim şimdiden sorun varken yenisini yaratmayalım diyorum :)

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 16:58
Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)

Kendimden örnekleyeyim..

Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)

Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.

1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.

Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)

O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 17:03
Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)

Kendimden örnekleyeyim..

Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)

Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.

1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.

Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)

O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.

sanırım daha iyi ve kaliteli bir yorum olamaz , daha iyide açıklanamazdı heralde , çok teşekkürler

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 17:16
sanırım daha iyi ve kaliteli bir yorum olamaz , daha iyide açıklanamazdı heralde , çok teşekkürler

Rica ederim, ve şöyle bir gerçekten daha söz edeyim. Geçen hafta cumartesi - pazar toplamda 300 - 350 km yol yaptım. Bu gün günlerden cuma ve bileklerim hala ağırıyor, (gerçi biraz bileklerim hassas, ama sürüşünde etkisini hep hissediyorum. 100-150 km sürdüğünüz zaman beyin ve vucut olarak 1 tır malzeme yüklemişçesine yorulursunuz, motosikleti kullanırken beyininiz sürekli yapılacak hamleyi hesap eder ve hep düşünür, ayrıca motosikleti sağa sola yatırma, viraj alma, ve fren yapma kısımlarında bedeninizi kullanırsınız ve bu ikisi birleştiğinde akşama tost olmuş olursunuz.. Bunlar gerçekten herkesin ağzından duyacağınız şeyler değildir. Kimisi de inkar eder felan ama pek kulak asmayın, sonuçta bunları totomuzdan uydurmuyoruz ya :)

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 17:19
resimlerin linkleri
http://hizliresim.com/b52yNY
http://hizliresim.com/g5AXN2
http://hizliresim.com/RYV1E6

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------


Rica ederim, ve şöyle bir gerçekten daha söz edeyim. Geçen hafta cumartesi - pazar toplamda 300 - 350 km yol yaptım. Bu gün günlerden cuma ve bileklerim hala ağırıyor, (gerçi biraz bileklerim hassas, ama sürüşünde etkisini hep hissediyorum. 100-150 km sürdüğünüz zaman beyin ve vucut olarak 1 tır malzeme yüklemişçesine yorulursunuz, motosikleti kullanırken beyininiz sürekli yapılacak hamleyi hesap eder ve hep düşünür, ayrıca motosikleti sağa sola yatırma, viraj alma, ve fren yapma kısımlarında bedeninizi kullanırsınız ve bu ikisi birleştiğinde akşama tost olmuş olursunuz.. Bunlar gerçekten herkesin ağzından duyacağınız şeyler değildir. Kimisi de inkar eder felan ama pek kulak asmayın, sonuçta bunları totomuzdan uydurmuyoruz ya :)

o zaman en yakın suzuki bayisine inazuma bakmaya gitmem gerekiyor ss'i bir süre sonra düşünürüm büyük ihtimalle bilgilendirmeniz için tekrar tekrar teşekkürler.

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 17:25
Bunlar benim şahsi yorumlarım, aklına şu soru gelebilir, madem bu kadar kötü neden kullanıyorsun? Ben gücü yönetmeyi seviyorum :) Bunun da bedeli biraz ağır işte..:)

Ben senin yerinde olsam ilk defa motora oturacağımda Cbf 150 gibi birşey alır düşe kalka acemiliğimi atarım.. Düştüğü zaman için yanmaz..

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 17:29
Bunlar benim şahsi yorumlarım, aklına şu soru gelebilir, madem bu kadar kötü neden kullanıyorsun? Ben gücü yönetmeyi seviyorum :) Bunun da bedeli biraz ağır işte..:)

Ben senin yerinde olsam ilk defa motora oturacağımda Cbf 150 gibi birşey alır düşe kalka acemiliğimi atarım.. Düştüğü zaman için yanmaz..
onada ilk başta baktım aslında ama o kadar çok cbf150 varki her yerde içim kalktı artık o yüzden vazgeçtim açıkçası

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 17:32
onada ilk başta baktım aslında ama o kadar çok cbf150 varki her yerde içim kalktı artık o yüzden vazgeçtim açıkçası

İçininizin kalkması önemli değil. Öğreneceksiniz, hayatınızı cbf üzerinde geçirecek değilsiniz. En profesyonel şekilde, kendinize ve cebinize en az zarar ile ilerlemenin yolu sizin midenizi kaldırmamalı. Biraz efektif düşünmek gerek.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 17:35
İçininizin kalkması önemli değil. Öğreneceksiniz, hayatınızı cbf üzerinde geçirecek değilsiniz. En profesyonel şekilde, kendinize ve cebinize en az zarar ile ilerlemenin yolu sizin midenizi kaldırmamalı. Biraz efektif düşünmek gerek.
ne diyebilirimki haklısınız ama insanın canıda çekmiyor değil bakalım dediklerinizi gerçekten dikkate alacğaım ama son karar imzalar atılmadan belli olmaz

Coach_k
01 Mayıs 2015, 17:40
SS birincil amacı zaten pistte dönmektir. SS alıp şehir içinde kullanmak hem alete hemde sana yazık eder. Çünkü rahatsız bir alet, yani uslu durmuyor, alırsın bir standart 600cc touring motor 4.000dd - 5.000dd bandında gezerken makinadan homurtu sesleri gelmez. Ama SS sürdüğün zaman makineden homurtu ve kompresyon sesleri geldiği için rahat durmazsın, hele ki aftermarket yoshimura, akrapoviç vb. egzozun varsa...ister istemez vites yükseltip 120-130km de kendini buluyorsun . Yolda salça olan mutlaka birileri çıkar, SS görünce insanların Michael Schumaer damarı kabarıyor, tokatlarsın eywallah ama nereye kadar ? Bi bitmiyorlar :)

Yeni başlayanlar için SS olmaz diyemezsin, olur mu olur, olanlar vardır, ama olan kadar olmayanda var. Şansın yaver gidebilir, gitmezse geçmiş olsun. Zaman hep ileriye işliyor, zamanı geri alamazsın. Bence kesinlikle risk almaya değmez. Makine kaçmıyor bir yere. Boş alanda pratik yapmakla, aksiyon işlerinin temelinide oluşturamazsın, belirli bir temelin üstüne çıkman gerekiyor. Bunun için en ideal makineler yamaha r25 gibi gözüküyor. Bahsettiğin gsxr 600 benim ilk motorumdu, şehir içinde çok sıkıntılı bir alet değil ama öğretmen olmaz. Hatanı affetmez, sen öğretmen olduktan sonra ise güzel bir öğrencidir. Dengeli bir makinedir, Herşeyden biraz vardır. biraz kullanıcı dostudur, biraz viraj yapar, iyi hızlanır - ciğerlidir ama son hızda bir r6 olmaz.

Burda şunu demek istemedim, ilk motorum 600cc sende başla demiyorum kısaca konuyu açayım, ilk kez motor sürmeyi gsxr 600 ile 2006 yılında daha yeni yapılan çayyolu - eskişehir yolunda öğrendim.kendime küçük bir scooter sonrada ybr 125 aldım 1 yıl içinde bu arada kullandığım makinede arkadaşımındı ve bizden 2 sokak ileride oturuyordu. Benzini birlikte koyup devamlı gezerdik. Bu şekilde küçük cc ile km tecrübesi vs 2 yıla yakın kullandım, arada 600cc sürerek de büyük motor sürmeyi öğrendim. Ama esas işi küçük cc ile öğreniyorsun. Hata yapıyorsun, yanlış yapıyorsun vs vs. . Yani şimdi bakıyorumda onun 600 lüğü varken o bana veriyordu şimdi benim var ben ona veriyorum hala yedek anahtarla birbirimizde duruyor :) iyi çocuklardık biz :):)

Sözün özü şu; 250-300 ile başla, herkesin öğrenme ve algı eşiği farklıdır, zaten kendin motosiklet kullandıkça kendi kendine bir not verirsin ben SS sürerim yada süremem diye yine en doğru kararı sen vericeksin, ben naçizane foruma başlık açmışsın zaten güzel cevaplar gelmiş fikrimi paylaşmak istedim, umarım yardımı olur.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 17:51
SS birincil amacı zaten pistte dönmektir. SS alıp şehir içinde kullanmak hem alete hemde sana yazık eder. Çünkü rahatsız bir alet, yani uslu durmuyor, alırsın bir standart 600cc touring motor 4.000dd - 5.000dd bandında gezerken makinadan homurtu sesleri gelmez. Ama SS sürdüğün zaman makineden homurtu ve kompresyon sesleri geldiği için rahat durmazsın, hele ki aftermarket yoshimura, akrapoviç vb. egzozun varsa...ister istemez vites yükseltip 120-130km de kendini buluyorsun . Yolda salça olan mutlaka birileri çıkar, SS görünce insanların Michael Schumaer damarı kabarıyor, tokatlarsın eywallah ama nereye kadar ? Bi bitmiyorlar :)

Yeni başlayanlar için SS olmaz diyemezsin, olur mu olur, olanlar vardır, ama olan kadar olmayanda var. Şansın yaver gidebilir, gitmezse geçmiş olsun. Zaman hep ileriye işliyor, zamanı geri alamazsın. Bence kesinlikle risk almaya değmez. Makine kaçmıyor bir yere. Boş alanda pratik yapmakla, aksiyon işlerinin temelinide oluşturamazsın, belirli bir temelin üstüne çıkman gerekiyor. Bunun için en ideal makineler yamaha r25 gibi gözüküyor. Bahsettiğin gsxr 600 benim ilk motorumdu, şehir içinde çok sıkıntılı bir alet değil ama öğretmen olmaz. Hatanı affetmez, sen öğretmen olduktan sonra ise güzel bir öğrencidir. Dengeli bir makinedir, Herşeyden biraz vardır. biraz kullanıcı dostudur, biraz viraj yapar, iyi hızlanır - ciğerlidir ama son hızda bir r6 olmaz.

Burda şunu demek istemedim, ilk motorum 600cc sende başla demiyorum kısaca konuyu açayım, ilk kez motor sürmeyi gsxr 600 ile 2006 yılında daha yeni yapılan çayyolu - eskişehir yolunda öğrendim.kendime küçük bir scooter sonrada ybr 125 aldım 1 yıl içinde bu arada kullandığım makinede arkadaşımındı ve bizden 2 sokak ileride oturuyordu. Benzini birlikte koyup devamlı gezerdik. Bu şekilde küçük cc ile km tecrübesi vs 2 yıla yakın kullandım, arada 600cc sürerek de büyük motor sürmeyi öğrendim. Ama esas işi küçük cc ile öğreniyorsun. Hata yapıyorsun, yanlış yapıyorsun vs vs. . Yani şimdi bakıyorumda onun 600 lüğü varken o bana veriyordu şimdi benim var ben ona veriyorum hala yedek anahtarla birbirimizde duruyor :) iyi çocuklardık biz :):)

Sözün özü şu; 250-300 ile başla, herkesin öğrenme ve algı eşiği farklıdır, zaten kendin motosiklet kullandıkça kendi kendine bir not verirsin ben SS sürerim yada süremem diye yine en doğru kararı sen vericeksin, ben naçizane foruma başlık açmışsın zaten güzel cevaplar gelmiş fikrimi paylaşmak istedim, umarım yardımı olur.
açıkçası öğrenme yeteneğime güveniri hızlı öğrenir kolay unutmam ama arkadaşlarımın ve abilerimin bahsettiği ve internetten okduğum kadaıyla yüksek cc motosiklet neredeyse ölüm demek başlamak içinde mümkünse 250 altı değilse 250 cc ideal deniyor bunları biliyorum ama benim asıl sıkntım şurda başlıyor ben ailemi motosiklet almaya 3 sende ikna ettim motosiklete şeytan arabası gözüyle bakarken dilimde tüy bitti anlatmaktan en sonunda bi orta yol bulduk bi motosiklet almaya karar verdik. şimdi ben bi cbf150 alırsam eğer bana bu motosikleti bi kaç ay yada 1 yıl sonra sattırıp başka bi motosiklet almazlar, ki bu da benim kullandığım tek motosiklet olur çünkü ailem alım satımlara uzak bir aile bir araba 15 yıl kullanan babam aynı evde 25 yıldır oturan bir annem var ve ben motor aldım öğrendim cc yükselticem dersem bunda ölemedin daha hızlısında mı ölmeyi planlıyosun derler altımdakini de elimden alırlar . durum acı farkındayım ama aileme karşı gelemem bu yüzdende alacağım ilk motosiklet benim son motosikletim olur diye düşünüyorum cbf150 ile başlayıp racing içimde kalmasın istiyorum ama LifeisBike ' ın bahsettiği kadarıyla anlıyorumki racingle başlamak beni skntıya sokacak şu an bende kararsız kaldım son kararı bayi'de vereceğiz artık

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 18:02
R25 ile başlayamazsın demedim ben zaten.. Benim söylediklerimin tamamı 600 cc ve üzeri supersportlar icindi. R25 zaten bir supersport değil. Ne kadar super sport kategorisinde olsa da hacmi belli beygiri belli, sen 1.6 golf'e ferrari kasası giydirsen o ferrari olur mu? ya da ferrariye 1.6 motor taksan ? Olmaz.


Benim bahsettiğim detaylar senin ileride supersport makineyi tercih ederken göz önünde bulundurman gereken detaylardı.. Ne istediğini bilmek ve anlamak ile alakalı bilgiler.. Yoksa 250'ye biner aradan bi zaman sonra super sporta geçersin. Bunu herkes yapar. Ama ne kadar doğru bu kişi için?

Ayrıca hayatın boyunca ailenin egemenliğinde olmayacaksın. Bir yerden sonra kendi hayatına kendin yön vermeye başlayacaksın ve tercihlerinde özgür olacaksın.. O yüzden şimdiden çok hızlı hareket etmeye çalışma, ata sözü derki '' Hızlı koşan atın boku seyrek düşer..'' O yüzden aklı başında bir insansın, bilinçlisin, kanının kaynaması ile değil aklının yattığı ile hareket et der kaçarım.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 18:05
R25 ile başlayamazsın demedim ben zaten.. Benim söylediklerimin tamamı 600 cc ve üzeri supersportlar icindi. R25 zaten bir supersport değil. Ne kadar super sport kategorisinde olsa da hacmi belli beygiri belli, sen 1.6 golf'e ferrari kasası giydirsen o ferrari olur mu? ya da ferrariye 1.6 motor taksan ? Olmaz.


Benim bahsettiğim detaylar senin ileride supersport makineyi tercih ederken göz önünde bulundurman gereken detaylardı.. Ne istediğini bilmek ve anlamak ile alakalı bilgiler.. Yoksa 250'ye biner aradan bi zaman sonra super sporta geçersin. Bunu herkes yapar. Ama ne kadar doğru bu kişi için?

Ayrıca hayatın boyunca ailenin egemenliğinde olmayacaksın. Bir yerden sonra kendi hayatına kendin yön vermeye başlayacaksın ve tercihlerinde özgür olacaksın.. O yüzden şimdiden çok hızlı hareket etmeye çalışma, ata sözü derki '' Hızlı koşan atın boku seyrek düşer..'' O yüzden aklı başında bir insansın, bilinçlisin, kanının kaynaması ile değil aklının yattığı ile hareket et der kaçarım.
teşekkürler yorumlarınız için iyi forumlar :)

Coach_k
01 Mayıs 2015, 18:13
@kubilay1994 tamam seni çok iyi anlıyorum ama şunu da anlamak zorundasın, ailen sana ikinci bir motor almaz diye gidip zx-10r da alamazsın. Her şey zamanla olucak. Bi söz vardır çok sık kullanırım, " Mutluluk, bir şeye sahip olunduğunda değil, sahip olunana kadar geçen andır." SS motor almak demek iki temel ögeden oluşuyor. Birincisi pilotajın, ikincisi paran.

Benim ss sürmekden anladığım iş pilotajdır, şehir içinde bir çok yere metroyla, dolmuşla giderim çıkartmam ablayı. Arkadaşlarım dalga geçerler. Ben ablayı çıkartırım road to kargasekmezi yat dibine kadar. Öyle otobanda alabildiğinde düzlük gazlamalarını da sevmem. SS aldıktan sonra işin bu pilotaj kısmı başlı başına bir konu.

İşin ikinci kısmına pek değinmemişsin. SS alıcaksın da ne alıcaksın ? Bana 10 yaşında ss alıcam diye gelme, yazık günah. Motora harcarsın 20 bin tl ustaya harcarsın en az 10 bin tl. Kendi eski sattığım suzuki dahil bir çok motorun kmsini düşürüp düşürüp geri satıyorlar. Ben aleti satmışım 52.000'de 2010 da yıl olmuş 2015 boyatmışlar 40.000'de geri satıyorlar. Daha geçen malum sitede bir ilan vardı adam s1000rr almış boğazda kaynak doldurma çıkmış. Al bir de burdan yak ölür müsün öldürür müsün ? İşin parasal boyutuda var.

Ben bu sene benim kıza 1 takım pirelli lastik aldım 1.300tl, 4 litre yağ 160tl, yağ filtresi 65tl, did x-ring 300tl... artı usta parası gitmesi gelmesi 2.000tl gitti. Bunları da hesaba kat.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 18:20
@kubilay1994 tamam seni çok iyi anlıyorum ama şunu da anlamak zorundasın, ailen sana ikinci bir motor almaz diye gidip zx-10r da alamazsın. Her şey zamanla olucak. Bi söz vardır çok sık kullanırım, " Mutluluk, bir şeye sahip olunduğunda değil, sahip olunana kadar geçen andır." SS motor almak demek iki temel ögeden oluşuyor. Birincisi pilotajın, ikincisi paran.

Benim ss sürmekden anladığım iş pilotajdır, şehir içinde bir çok yere metroyla, dolmuşla giderim çıkartmam ablayı. Arkadaşlarım dalga geçerler. Ben ablayı çıkartırım road to kargasekmezi yat dibine kadar. Öyle otobanda alabildiğinde düzlük gazlamalarını da sevmem. SS aldıktan sonra işin bu pilotaj kısmı başlı başına bir konu.

İşin ikinci kısmına pek değinmemişsin. SS alıcaksın da ne alıcaksın ? Bana 10 yaşında ss alıcam diye gelme, yazık günah. Motora harcarsın 20 bin tl ustaya harcarsın en az 10 bin tl. Kendi eski sattığım suzuki dahil bir çok motorun kmsini düşürüp düşürüp geri satıyorlar. Ben aleti satmışım 52.000'de 2010 da yıl olmuş 2015 boyatmışlar 40.000'de geri satıyorlar. Daha geçen malum sitede bir ilan vardı adam s1000rr almış boğazda kaynak doldurma çıkmış. Al bir de burdan yak ölür müsün öldürür müsün ? İşin parasal boyutuda var.

Ben bu sene benim kıza 1 takım pirelli lastik aldım 1.300tl, 4 litre yağ 160tl, yağ filtresi 65tl, did x-ring 300tl... artı usta parası gitmesi gelmesi 2.000tl gitti. Bunları da hesaba kat.
asıl düşündüğüm şöyle ehliyet bir ay sonra alacağım sonra hondanın 2. seviye kursuna gidip pekiştirip kask mont eldiven pantolon kadrosunu tamamlayıp en yakın yamahadan 0km. bir r25 alacağım sonrasında sanırım irc lastik veriyorlarmış üzerinde öyle okudum rosso 2 lastik alıp 15 gün şehir içi kapalı alan deneyimime başlayacğım sanırım buda bana 17-18 bin liraya mal olacak diye planlıyorum.Eksik birşey yazmadıysam bu şekilde motoru öğrenme sürecimi pişirmeyi 15 gün sonunda da trafiğe çıkmayı ancak e-5 e uzun süre açılmamayı planlıyorum yani şehir içi trafik, buda bana yeterli olur diye düşünüyorum öğrenme sürecinde
yıllık bakımlardada problem çıkmaz yani bi hasar yada kaza olmadığı sürece 2k-3k ücretler normal gözüyle bakılabilir ailem tarafından

shadowmaster
01 Mayıs 2015, 18:52
Sizin fiziksel yapınıza ben şahsen daha çok enduro ve sport turingleri yakıştırırım. Bir çoğumuz ayağımız yere değimiyor diye kullanamasak da Super Tenere, KTM, Honda Varadero gibi motorlar size çok daha rahat olur.

Elbette önce eğitim ve maksimum 250 CC ve yine mümkünse içinde R geçmeyen bir motosikletle en az 1 yıllık sürekli tecrübenin ardından başlangıç, sonrasında başta saydığım motorlara hazırlık için BMW F650 GS ve muadilleri ile de 1 yıllık ya da 10.000 km deneyiminin ardından.

Şahsen R ve RR lar kısacası Super Sportlarla başlangıç konusunda, "yapmayın-etmeyin" tavsieyelerinden bezdim.

Benim boyum sizin kadar olsa alacağım tek motor BMW GS1200 Adventure olurdu :)

beko12345
01 Mayıs 2015, 20:36
Bu işler zaman ölçeği ile olmaz, siz süre verdiğiniz için ben 7-8 ay uygun değil dedim.. Bir motosikleti kullanmaya basladıktan belirli bir dönem sonra altınızda oyuncak olduğunun farkına varırsınız ve kendi yorumunuzu kendiniz yapar hale gelirsiniz. Burada herkes bir yorum yapar ama asla %100 gerçeği yansıtmaz.. Çünkü gerçeği siz kendi kabiliyetiniz ve deneyiminiz ile ortaya çıkartırsınız. Seleye İlk oturduğunuz an ile 20.000 km sonraki haliniz arasında karşılaştırma yaptığınızda şöyle komik bir tebessüm ile, ya ben bunu nasıl kullanamamışım acaba ? diye bi güler insan kendine.. İşte o zaman anlarsınız ki siz kullandığınız motosikletten bir sonrakine hazırsınız.. Ayrıca SuperSport bir motosiklet ile öyle her gün çıkamazsınız ( 600 ve 1000 ve 1.300 için konuşuyorum) SuperSport biraz keyif ve zevk işidir, yani aslına bakarsanız bir motosikletten alabileceğiniz bütün zevkleri barındırmaz üzerinde.. Anlayacağınız SuperSport bir motosiklet tutkusu gibi bir şey değildir. Tamamen sürat odaklı çalışır mekanizma.. Dur şunu bi alayım da ortaköye gideyim motosikleti değildir. (Her ne kadar %90 bu şekilde yapsada)

Kendimden örnekleyeyim..

Benim motosikletim kapalı garajımda duruyor, Hafta sonu Cumartesi ya da pazar, keyfim yerindeyse 1-2 arkadaş veya yalnız, otobana çıkılır 50-100 km gazlanır (İstanbul'dan silivriye gidilir ve geri dönülür veya benzeri bir güzergah.)

Demem o ki motosiklet keyfi böyle birşey değil. Daha doğrusu Super Sport motosiklet ile piste çıkmıyorsanız şehir motosikletlerinin sağladığı, pratikliği, rahatlığı , konforu ve ulaşım kolaylığı gibi detayları hayatınız boyunca yaşayamazsınız veya bir tane daha motosiklet alma ve şehirde onu kullanma ihtiyacını duyarsınız. Eğer gerçekten motosiklete aşık ve tutkuluysanız.. Bir kaç dez avantaj saymak istiyorum.

1- Super Sport motosiklet oturuş pozisyonu olarak en konforsuz motosiklettir.
2- '' '' şehir içersinde kullanılabilecek bir motosiklet değildir.
3- '' '' çok yüksek hızlara çıkar ve frenleri gerçekten çıktığı hızda durabilecek düzeyde değildir.
4- '' '' ciddi deneyim ister.
5- '' '' asla sizi sevmez ve hatanızı kollar,
6- '' '' sinirli ve sabır taşı çatlamış bir '' Anne ''den kat be kat daha agresif ve tahammülsüzdür.
7- '' '' yaptığınız hatayı asla affetmez. ve bunların sonuçları genel olarak bellidir.
8- '' '' kendisinin masraflı pahalı olmasının yanında kullanmak zorunda olduğunuz ekipmanları da kendisi kadar pahalıdır.
9- '' '' yakıt konusunda bir motosiklet olduğunu hiç bir zaman hatırlamaz ve orta ölçekli bir dizel arabadan 2-3 kat fazla yakar
10- '' '' bakım maliyetleri yüksektir.
11- '' '' her yaz dönemi bir lastik yersiniz ve çifti aşağı yukarı 1.000 tldir.
12- '' '' yazın oluşturmuş olduğu sıcaklıktan ter bezlerinizi iflas ettirir, bunalırsınız.
13- '' '' yanlışlıkla arka arkaya 2 trafik ışığına takılırsanız motosiklet 100 dereceyi geçer ve fanlar açılır, bu fanlar sıcaklığı doğrudan vucudunuza vurur.
14- '' '' Kullandığınız kaskın vizör parasi ile normal insanlar kendilerine kask alabilirler.

Saymaya devam edersem daha 100 tane olumsuz tarafını çıkartabilirim. Aslında bu mesajımda anlatmak istediğim şey SuperSport motosiklet yarış motosikletidir. Şehirde kullanmaya uygun değildir. Motosikletten keyif almak icin tercih edilecek bir motosiklet değildir. Ayrıca bu motosiklet için feleğin çemberinden geçmil olmak bile bazı durumlarda yetmeyebilir. (Herkes için söylemiyorum)

O yüzden keyif alabileceğin bir motosikleti seçmeye özen göster. Ülkemiz şartlarında herkes Tepeden başlamak istiyor ama, o işler öyle göründüğü gibi gitmiyor malesef, 1. vitesinde 128 km hıza 2.7 saniyede ulaşan bir motosikletten söz ediyoruz burada.. Ne kadar gerekli, buna siz karar verin. Dipnot: Amacına göre kullanacaksanız o zaman işler değişir. Ama dediğim gibi önce ciddi bir deneyim, ne zaman hazır hissederseniz kendinizi o zaman zaten beyniniz sizi olması gerektiği motosiklete götürecektir.

Sizi gönülden tebrik ederim.

Keşke her ss sürücüsü sizin gibi olsa. Herkes bindiği aletin sadece iyi yanlarını anlatıyor. Kötü yönlerini başkasından duyunca direk saldırıya geçiyor.

Sizin söylediklerinizi ben söylesem enduro kullanıyorum diye taş yağmuruna tutulurum.

Sizin gibi ss kullanıcılarının olması çok hoşuma gitti açıkçası.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 21:11
Sizin fiziksel yapınıza ben şahsen daha çok enduro ve sport turingleri yakıştırırım. Bir çoğumuz ayağımız yere değimiyor diye kullanamasak da Super Tenere, KTM, Honda Varadero gibi motorlar size çok daha rahat olur.

Elbette önce eğitim ve maksimum 250 CC ve yine mümkünse içinde R geçmeyen bir motosikletle en az 1 yıllık sürekli tecrübenin ardından başlangıç, sonrasında başta saydığım motorlara hazırlık için BMW F650 GS ve muadilleri ile de 1 yıllık ya da 10.000 km deneyiminin ardından.

Şahsen R ve RR lar kısacası Super Sportlarla başlangıç konusunda, "yapmayın-etmeyin" tavsieyelerinden bezdim.

Benim boyum sizin kadar olsa alacağım tek motor BMW GS1200 Adventure olurdu :)

her tecrübeli kullanıcı aynı şeyi söylüyor bende sanırım iyice enduro tarzı motorlara geçiş yapacağım ss'ler bu kadar sorun yaratıyorsa benim boyum için yapacak birşey yok

shadowmaster
01 Mayıs 2015, 22:08
her tecrübeli kullanıcı aynı şeyi söylüyor bende sanırım iyice enduro tarzı motorlara geçiş yapacağım ss'ler bu kadar sorun yaratıyorsa benim boyum için yapacak birşey yok

Aslında sorun değil elbette dilediğin zaman kullanabilirsin SS. Ama beklenti önemli, sonuçta SS hız ve pist amaçlı üretilen bir motor. Örnek olarak İstanbul-Ankara arasını bir SS ile de bir GS Adventure ya da KTM ya da Honda Varadero ile sürüş kabiliyetine göre aynı zamanlarda alırsın. Ama vardığında birinde gerilim/bel ağrısı, diğerinde konfor hissedersin. SS kullanan arkadaşlar lütfen alınmasınlar bu benim şahsi yorumumdur. SS ile dünya da gezilir, çöl de geçilir sonuçta.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 22:28
Aslında sorun değil elbette dilediğin zaman kullanabilirsin SS. Ama beklenti önemli, sonuçta SS hız ve pist amaçlı üretilen bir motor. Örnek olarak İstanbul-Ankara arasını bir SS ile de bir GS Adventure ya da KTM ya da Honda Varadero ile sürüş kabiliyetine göre aynı zamanlarda alırsın. Ama vardığında birinde gerilim/bel ağrısı, diğerinde konfor hissedersin. SS kullanan arkadaşlar lütfen alınmasınlar bu benim şahsi yorumumdur. SS ile dünya da gezilir, çöl de geçilir sonuçta.

anladım yani bir nevi ss herkes için uygundur ama sorunlarına katlanırsan diyorsunuz şimdi herşey oturdu teşekkürler :)

shadowmaster
01 Mayıs 2015, 22:35
anladım yani bir nevi ss herkes için uygundur ama sorunlarına katlanırsan diyorsunuz şimdi herşey oturdu teşekkürler :)

Aynen, 1.50 boyundaki biri jokey, 2.10 boyunda biri basketbolcu olduğunda daha anlamlı oluyor ya, işte öyle birşey :)
Sonuçta 1.50 adam da basket oynar, 2.10'luk adam da ata biner. Ama mesele fizik/performans olunca ...

LifeisBike
02 Mayıs 2015, 00:12
Sizi gönülden tebrik ederim.

Keşke her ss sürücüsü sizin gibi olsa. Herkes bindiği aletin sadece iyi yanlarını anlatıyor. Kötü yönlerini başkasından duyunca direk saldırıya geçiyor.

Sizin söylediklerinizi ben söylesem enduro kullanıyorum diye taş yağmuruna tutulurum.

Sizin gibi ss kullanıcılarının olması çok hoşuma gitti açıkçası.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.

İyi dilekler için teşekkür ederim, gerçekten R motosikletler ciddi anlamda bilinç ister, bunları bilmek ve uygulamak zorundasınızdır yoksa gerçekten çabuk ölürsünüz. Duyulduğu zaman kulağa çok hoş geliyor,(Kişi: Benim makina 2.90 çeviriyo,-Kişi2: ben 2.99 görüyorum ama uzatırım seni..) Şimdi bahsedilen şeyler çok konuşulduğu için artık bir alışılagelmişlik var. Insan oğlunun %90'u 200 km üzerinde bir hıza sadece uçak havalanırken çıkmışken bizler motosiklet üzerinde 2.99 'lar konuşuyoruz ve bunun ne demek olduğunu bile bilmiyoruz, zira tecrübe bile edemediğimiz bazı konularda asıp kesiyoruz (Türk milleti geneli). Sorsan G kuvvetinden bir haber..

Kısacası bu motosiklet işi gerçekten zevk ve keyif işi.. Insanların doğru tercihler yapması hayatlarının akışı ve sevdiklerinin yaşamı için önem taşır. Bunları bilerek hareket ettiğiniz sürece zaten doğru olanı siz bulursunuz. Allah cümlemizi kazadan beladan korusun.

Sevgiler.

DKN
02 Mayıs 2015, 01:02
pist dışında ss makine kullanmak değişik bir ruh ve karakter gerektirir. hakkını veremiyeceğin için çabuk sıkılırsın. ben isterim ki keyif alarak kullan. o yüzden x-max 250 alabilirsin boyuna da uygun

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 10:22
Aynen, 1.50 boyundaki biri jokey, 2.10 boyunda biri basketbolcu olduğunda daha anlamlı oluyor ya, işte öyle birşey :)
Sonuçta 1.50 adam da basket oynar, 2.10'luk adam da ata biner. Ama mesele fizik/performans olunca ...

örnek güzelmiş teşekkür ederim bütün yazının toparlayıcı konuşması oldu :)

telike
02 Mayıs 2015, 11:06
21 yaşındayım ancak öyle hız yapayım yok efendim gazı açayım bi patlıyım , tek teker deniyim falan diyen bi adam değilim çünkü araba ile ilgili kötü tecrübelerimden ders aldım her ne kadar 1 arabayı pert etsemde 1 müsibet 1000 nasihattan yeğdir demişler. ben dersimi aldım problem olacağını düşünmüyorum.

aynı şekilde bir araba pert ettim kavşakta sıfır çizerken :D ben de öyle diyordum gaz açmam falan.. ama elinin altında güç olunca inan bana açıyorsun. tecrübeyle sabit. ben açmam diyip de sözünde duran görmedim. 125lik alıp ilk aylarda çok tatlı bu bana yeter falan diyip, bi süre sonra ya bu gitmiyo giden bişey alayım diyen arkadaşlarım var :D

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 11:39
aynı şekilde bir araba pert ettim kavşakta sıfır çizerken :D ben de öyle diyordum gaz açmam falan.. ama elinin altında güç olunca inan bana açıyorsun. tecrübeyle sabit. ben açmam diyip de sözünde duran görmedim. 125lik alıp ilk aylarda çok tatlı bu bana yeter falan diyip, bi süre sonra ya bu gitmiyo giden bişey alayım diyen arkadaşlarım var :D
aklımda gaz açmak yokken tilkiyi düşürmeyin lütfen aklıma :D

telike
02 Mayıs 2015, 12:30
aklımda gaz açmak yokken tilkiyi düşürmeyin lütfen aklıma :D

yok hocam kendi tecrübem yola çıktım sadece, ki benim temkinli güvenli ve güvenlikli sürüşümü arkadaşlarım bilir, buna rağmen ya uzun yolda 130 yetmiyor, ne var çevirdim mi 200ü görsem falan diye düşündüğüm çok zaman oldu :) bunu kendi kendime düşündüğüm zaman dedim ki; ben gaz açmam aynı avcı yalanı gibi bir motorcu yalanıdır :D o gaz açılır. ::gazla::::gazla::

Levent
02 Mayıs 2015, 12:34
yok hocam kendi tecrübem yola çıktım sadece, ki benim temkinli güvenli ve güvenlikli sürüşümü arkadaşlarım bilir, buna rağmen ya uzun yolda 130 yetmiyor, ne var çevirdim mi 200ü görsem falan diye düşündüğüm çok zaman oldu :) bunu kendi kendime düşündüğüm zaman dedim ki; ben gaz açmam aynı avcı yalanı gibi bir motorcu yalanıdır :D o gaz açılır. ::gazla::::gazla::

Açmayacak adam binmez :) açık ve net..:P

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 17:14
yok hocam kendi tecrübem yola çıktım sadece, ki benim temkinli güvenli ve güvenlikli sürüşümü arkadaşlarım bilir, buna rağmen ya uzun yolda 130 yetmiyor, ne var çevirdim mi 200ü görsem falan diye düşündüğüm çok zaman oldu :) bunu kendi kendime düşündüğüm zaman dedim ki; ben gaz açmam aynı avcı yalanı gibi bir motorcu yalanıdır :D o gaz açılır. ::gazla::::gazla::

yok yok ben açmam :pl:

DKN
02 Mayıs 2015, 17:17
fotoları koymamışın

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 17:27
fotoları koymamışın
1. sayfanın altına doğru son yorumlarda atmış olmam gerekiyor ama bi kontrol ederseniz sevinrim

07mehmet07
02 Mayıs 2015, 17:35
30 yaşın altındaysanız 4 silindirli ss leri kesinlikle tavsiye etmem. Ha kaza yapmayan varmı tabi ki var.

Sonunda benim gibi düşünen biriyle karşılaştım, ben ss'lere yaş sınırı gelsin dediğimde millet uuuu diye itiraz ediyodu ama maalesef gerçek bu insan 30 yaşından sonra daha bilinçleniyo ve hıza olan merakı dahada azalıyo o yüzden nerede basacak nerede sakin gidecek daha iyi kestiriyo, ss üstünde hayatını kaybeden arkadaşlarımızın çok büyük bir kısmı maalesef 30 yaş altı kullanıcılar, o yaşlarda bende öyleydim, atlayayım, zıplayayım, aralara gireyim, en önden çıkayım falan hep bunlar bana birşey olmaz ben işimi bilirim mantığıyla yapılmış deliliklerdi, Allah'a şükürler olsun ki beni korudu da birşey olmadı yoksa şimdiye çoktan benimde vefat haberimi okumuş olurdunuz burdan... 30 yaş altıysan ss'te bineceğin en yüksek cc ktm 390 olsun ya da cbf 500 gibi ss'e yakın ama daha kendini bilir bir motor olsun diyorum ben

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 17:40
Sonunda benim gibi düşünen biriyle karşılaştım, ben ss'lere yaş sınırı gelsin dediğimde millet uuuu diye itiraz ediyodu ama maalesef gerçek bu insan 30 yaşından sonra daha bilinçleniyo ve hıza olan merakı dahada azalıyo o yüzden nerede basacak nerede sakin gidecek daha iyi kestiriyo, ss üstünde hayatını kaybeden arkadaşlarımızın çok büyük bir kısmı maalesef 30 yaş altı kullanıcılar, o yaşlarda bende öyleydim, atlayayım, zıplayayım, aralara gireyim, en önden çıkayım falan hep bunlar bana birşey olmaz ben işimi bilirim mantığıyla yapılmış deliliklerdi, Allah'a şükürler olsun ki beni korudu da birşey olmadı yoksa şimdiye çoktan benimde vefat haberimi okumuş olurdunuz burdan... 30 yaş altıysan ss'te bineceğin en yüksek cc ktm 390 olsun ya da cbf 500 gibi ss'e yakın ama daha kendini bilir bir motor olsun diyorum ben
şu anlık zaten yakın planda benim için 250 cc üzerinde bir ss almak yok benimki sadece hayal ben ailemi 250cc ye zor ikna ettim 500cc 600cc gibi motosikletlere ölüm gözüyle bakarlar, dediğim gibi sadece hayal

emc2
02 Mayıs 2015, 17:41
kubilay arkadasim. crf 250L yi ciddi ciddi dusun derim. hem boyunu kaldiracak hemde heybetli gozukeceksin yani siritmayacaksin. ayrica crf ile hafif arazi asfalt disi yollara girip motosiklet hakimiyetini olumlu yonde cok daha kolay gelistirebilirsin.anliyorum belki tarzin degil ama en az 10000 km bin olmadi kasinti arttimi 5000 i tamamla sonra yavas yavas yuksrlyukselt cc yi ilimli motorlarla dogru yukselt umarim kendini hazir hissettigin de istedigin motosikletin ustunde olursun. bu arada 24 yasina gelene kadar zaten yeni yasaya gore 35kw uzerinde motosiklete binemeyeceksin. yani onundeki 3 seneyi doya doya dolu dolu kendini gelistirerek doldur.hersey gonlunce olsun

07mehmet07
02 Mayıs 2015, 17:47
şu anlık zaten yakın planda benim için 250 cc üzerinde bir ss almak yok benimki sadece hayal ben ailemi 250cc ye zor ikna ettim 500cc 600cc gibi motosikletlere ölüm gözüyle bakarlar, dediğim gibi sadece hayal

O zaman Kawasaki ninja 300'ü düşün derim, ben cbr'ı kullandım yamaha'yı kullanmadım bilmiyorum ama ninja çok başka bir motor, çoğu 600 cc motorda bile yok ondaki keyif ve rahatlık yok, ben 600 cc'den inip ninja'ya bindiğimde oh bee motor buymuş diyodum, tavsiye ederim hele ki yeni çıkan yeşil beyazlar müthiş yakışıklı olmuş, cbr'dan çok daha rahat ve konforlu eminim ki yamaha'danda konforludur, diğerlerine göre daha gösteşli oluşuda cabası

kubilay1994
02 Mayıs 2015, 18:02
O zaman Kawasaki ninja 300'ü düşün derim, ben cbr'ı kullandım yamaha'yı kullanmadım bilmiyorum ama ninja çok başka bir motor, çoğu 600 cc motorda bile yok ondaki keyif ve rahatlık yok, ben 600 cc'den inip ninja'ya bindiğimde oh bee motor buymuş diyodum, tavsiye ederim hele ki yeni çıkan yeşil beyazlar müthiş yakışıklı olmuş, cbr'dan çok daha rahat ve konforlu eminim ki yamaha'danda konforludur, diğerlerine göre daha gösteşli oluşuda cabası
altın elbiseli adamı izledim şu anda 300 için oturuş pozisyonu açısındanda çok rahat olduğnu bahsediyor gidip kawasaki de bir incelemem lazım tavsiyeniz için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------


kubilay arkadasim. crf 250L yi ciddi ciddi dusun derim. hem boyunu kaldiracak hemde heybetli gozukeceksin yani siritmayacaksin. ayrica crf ile hafif arazi asfalt disi yollara girip motosiklet hakimiyetini olumlu yonde cok daha kolay gelistirebilirsin.anliyorum belki tarzin degil ama en az 10000 km bin olmadi kasinti arttimi 5000 i tamamla sonra yavas yavas yuksrlyukselt cc yi ilimli motorlarla dogru yukselt umarim kendini hazir hissettigin de istedigin motosikletin ustunde olursun. bu arada 24 yasina gelene kadar zaten yeni yasaya gore 35kw uzerinde motosiklete binemeyeceksin. yani onundeki 3 seneyi doya doya dolu dolu kendini gelistirerek doldur.hersey gonlunce olsun

tavsiyeniz ve yorumunuz için çok teşkkür ederim ancak sanırım lifeisbike'ın dediği gibi ben ss e takmışım kafayı sanırım alıp bi pişman olacağım ypaacak birşey yok :)