PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yaşadıklarımı aktarıyorum!



kubilay1994
30 Nisan 2015, 18:16
Arkadaşlar bildiğiniz üzere uzun süredir beklediğim motosiklet sevdama 1 ay sonra kavuşacağım (önceki yazılarımda bahsetmiştim) ve bugün daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak için forumdaki abilerim her ne kadar yardımcı olsada bi motosiklet bilenine yüz yüze danışmak istedim ve istanbul beşyol üzerindeki motoline ı gözüme kestirdim okul dönüşü gittim bi uğradım sağolsun İbrahim bey oradaydı ve beni ağırladı. ben boyumun 2.10 ve kilomun 105 olduğnu ancak 17-18 yaşlarından beri yani 3-4 yıldır bir racing tutkum olduğunu ama bazı arkadaşlar (forumdan edindiğim bilgilerle) racing motorların bana uygun olmadığını sürüşte skntı yaşatabileceğini söylediklerinden bahsettim. İbrahim bey sağolsun ordan bir cbr250r çekti getirdi ve beni üstüne bindirdi ve ilk oturuşumda bir rahatsızlık hissetmedim bel veya bacak pozisyonum gayet normal geldi. uzun süreli bir sorun yaşarmıyım diye sorduğumda ise ilk 5 dakikalık oturuşta bir ağrı sızı yoksa diğer türden ağrılar(ayak bilek gibi ağrılardan bahsediyorum) zamanla, motoru daha rahat kullandıkça alışırsın dedi ve tavsiye olarak yamaha r25 in çok revaşta olan bir motosiklet olduğunu ve bu cc civarında yeni başlayan birisi olarak gerçekten ideal bir ss olduğunu söyledi.yarın kısmet olursa bir honda bayi ne uğrayıp iyice ayrıntılı inceleyeceğim (artık bi yarım saat otururum motorda :queen:) siz ne diyorsunuz ben ss işinde hala ısrarlıyım sizce vazgeçmeliyim yoksa milletin ne düşündüğünü önemsemeyip gidip almalıyım ?

Oldjack
30 Nisan 2015, 18:19
anlamadım, honda bayinde r25 mi incelemeyi planlıyosun. Yada cbr250r ı yamaha bayindemi inceledin mesela ?

kubilay1994
30 Nisan 2015, 18:21
anlamadım, honda bayinde r25 mi incelemeyi planlıyosun. Yada cbr250r ı yamaha bayindemi inceledin mesela ?

ortalama olarak boyutları aynı olduğu ve için yamaha bayi yakınımda olmadığı için hondaya uğrayacaığım beylikdüzü malum :cherry: istanbulun öteki yakası

hakikiteker
30 Nisan 2015, 18:43
R25'i yeni başlayan için biraz fazla söylemiş ama karar sizin tabi.

kubilay1994
30 Nisan 2015, 18:46
R25'i yeni başlayan için biraz fazla söylemiş ama karar sizin tabi.
olayın aslı şöyle ehliyeti aldıktan sonra hondanın seviye 2 ve seviye 3 kursların gidip kendimi daha eğitimli hale getirdikten sonra 250 cc ile başlamak istedim ama yine r25 fazla diyosanız bilemem

alitezz
30 Nisan 2015, 18:50
hiç tecrübesi olmayan biri için r25 öğrenmesi zor bir motor.Çift silindir yerine tek silindirli mesela cbr250r gibi bir motorla başlaman daha mantıklı bence.Boy konusunda da sen git abi motora otur bak,kimseye sormana gerek yok o konuyu sen rahatsan gerisini boşver.

kubilay1994
30 Nisan 2015, 18:51
hiç tecrübesi olmayan biri için r25 öğrenmesi zor bir motor.Çift silindir yerine tek silindirli mesela cbr250r gibi bir motorla başlaman daha mantıklı bence.Boy konusunda da sen git abi motora otur bak,kimseye sormana gerek yok o konuyu sen rahatsan gerisini boşver.

yorumunuz için çok teşekkür ederim yani ani hızlanması daha ağır olan bir motosiklet yeni başlayan için daha idealdir olarak aldım bunu yanlış anlamadıysam

alitezz
30 Nisan 2015, 18:55
yorumunuz için çok teşekkür ederim yani ani hızlanması daha ağır olan bir motosiklet yeni başlayan için daha idealdir olarak aldım bunu yanlış anlamadıysam

r25 arka tekerlekte yaklaşık 33hp bir motor.Honda cbr250r ise arka tekerde 18hp'lerde bu sebeple biraz güçsüz bir motor evet fakat sizin öğrenmenizde çok büyük bir rol oynayacak.Virajlarda ve düz yoldaki gaz hakimiyetiniz için iyi olur mesela.

kubilay1994
30 Nisan 2015, 18:57
r25 arka tekerlekte yaklaşık 33hp bir motor.Honda cbr250r ise arka tekerde 18hp'lerde bu sebeple biraz güçsüz bir motor evet fakat sizin öğrenmenizde çok büyük bir rol oynayacak.Virajlarda ve düz yoldaki gaz hakimiyetiniz için iyi olur mesela.
peki yorumunuz ve eğitici üslubunuz için çok teşekkür ederim hondayı bir daha gözden geçirmekte fayda var o zman

atoprak
30 Nisan 2015, 19:08
Merhaba, senden daha kısa, ama yinede uzun boylu (196cm) olmama rağmen eğtim aldığım kurumdaki hocalar benim için 2 tip motorun uygun olmayacağını, bunlardan birinin scooter (keşke dizlerim o direksiyonun altında rahat edebilse!) diğerinin ise SS motorlar olacağını belirttiler. Olmasına olur tabi, ama raht etme boyutu farklı...

Ben şu sıra bizim gibi uzun boylulular için en uygun olan, aslında en çokta yakışan tip motorlar olan Enduro lara bakıyorum... Enduroların en büyük handikapı bence düşük cc olmamaları ...

Senin ciddi oranda bendende uzun oldugunu düşünürsek bence endurolara yönelmen daha doğru olur... Tabiki Ss i kullanabilirsin ama R25 gibi nispeten kalıplı bir ss bile olsa, sanırım diz ve kalça açın belli bir süre sonra rahatsızlık verecektir...

kubilay1994
30 Nisan 2015, 19:11
Merhaba, senden daha kısa, ama yinede uzun boylu (196cm) olmama rağmen eğtim aldığım kurumdaki hocalar benim için 2 tip motorun uygun olmayacağını, bunlardan birinin scooter (keşke dizlerim o direksiyonun altında rahat edebilse!) diğerinin ise SS motorlar olacağını belirttiler. Olmasına olur tabi, ama raht etme boyutu farklı...

Ben şu sıra bizim gibi uzun boylulular için en uygun olan, aslında en çokta yakışan tip motorlar olan Enduro lara bakıyorum... Enduroların en büyük handikapı bence düşük cc olmamaları ...

Senin ciddi oranda bendende uzun oldugunu düşünürsek bence endurolara yönelmen daha doğru olur... Tabiki Ss i kullanabilirsin ama R25 gibi nispeten kalıplı bir ss bile olsa, sanırım diz ve kalça açın belli bir süre sonra rahatsızlık verecektir...
bir süreden kastınız ne kadar süre biraz açabilirseniz sevinrim çünkü benim kullanacağım mesafeler şehir içi çok kısa 10 -15 dakikayı geçmeyecek mesafeler bu kısa mesafelerde sorun yaratırmı ss ler ?

santo78
30 Nisan 2015, 19:26
Bu tarz motorlara yonel bence

http://www.motorcycle.com/blog/wp-content/uploads/2013/09/2014-Harley-Davidson-Wide-Glide-0909.jpg

harung
30 Nisan 2015, 19:30
seviye 1 almadan 2 alabilrsin ama 2 aldıktan sonra hemen seviye 3 alamazsın vermezler :)

kubilay1994
30 Nisan 2015, 19:38
Bu tarz motorlara yonel bence

http://www.motorcycle.com/blog/wp-content/uploads/2013/09/2014-Harley-Davidson-Wide-Glide-0909.jpg

cruiser motorlara baktım ancak sele yüksekliği çok az olduğu için bacaklarım uzun geliyor pedallara sadece regal raptorun cruiser modelleri gibi uzun şasi modeller uygun oluyor regal raptoruda çin diye tercih etmek istemiyorum diğer uzun şasi modeller ise 250cc yüksek hacime sahip :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------


seviye 1 almadan 2 alabilrsin ama 2 aldıktan sonra hemen seviye 3 alamazsın vermezler :)

ne kadar süre geçmesi gerekiyor peki biliyormusunuz ?

Darkcity2000
30 Nisan 2015, 20:36
R25 ile baslamak neye benzer biliyormusun 106 gti i gorup kucumsemeye...

myagdi
30 Nisan 2015, 20:39
kardeşim, küçük cc enduro ile başlamanı şiddetle tavsiye ederim. yamaha xt 125x, veya wr 250 sana yakışır.
ideal bir başlangıç motoru olur.

ss tarzını kimseye, pist dışında tavsiye etmem. iki büklüm halde trafiği mi okuyacak, sağını solunu mu görecek, motor üzerinde beceri geliştirmeye mi çalışacaksın? dik oturmak avantajlıdır.

kubilay1994
30 Nisan 2015, 21:06
R25 ile baslamak neye benzer biliyormusun 106 gti i gorup kucumsemeye...
valla ne yalan söyliym her ikisinide yapıyorum desen 106gti dan daha seri araba kullandınmı oda yok :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------


kardeşim, küçük cc enduro ile başlamanı şiddetle tavsiye ederim. yamaha xt 125x, veya wr 250 sana yakışır.
ideal bir başlangıç motoru olur.

ss tarzını kimseye, pist dışında tavsiye etmem. iki büklüm halde trafiği mi okuyacak, sağını solunu mu görecek, motor üzerinde beceri geliştirmeye mi çalışacaksın? dik oturmak avantajlıdır.

herkes sizin gibi söylüyor ama genciz işte kanımız kaynıyor :)

Nikkfurie
30 Nisan 2015, 22:07
dostum 2.10 boy ile sen ss de işkence cekersin..öyle 5-10 dakka üzerine oturmakla anlasilmaz...senin motorun dik oturacagin dizlerinin fazla bukulmeyecegi yüksek enduro makinelerdir

kubilay1994
30 Nisan 2015, 22:15
dostum 2.10 boy ile sen ss de işkence cekersin..öyle 5-10 dakka üzerine oturmakla anlasilmaz...senin motorun dik oturacagin dizlerinin fazla bukulmeyecegi yüksek enduro makinelerdir

biraz daha enduro tavsiyesi alırsam inazuma bakmaya başlayacağım :)

atoprak
30 Nisan 2015, 22:20
bir süreden kastınız ne kadar süre biraz açabilirseniz sevinrim çünkü benim kullanacağım mesafeler şehir içi çok kısa 10 -15 dakikayı geçmeyecek mesafeler bu kısa mesafelerde sorun yaratırmı ss ler ?

Emin değilim, motora, sizin kullanacağınız yola ve hatta sizin rahatsızlık süeşiğinize göre değişebilir.
Arkadaşlarında önerdiği 125 ve 250 lik endurolar da güzel tercihler... Ss de cidden. 2büklüm kalırsınız...

kubilay1994
30 Nisan 2015, 22:32
Emin değilim, motora, sizin kullanacağınız yola ve hatta sizin rahatsızlık süeşiğinize göre değişebilir.
Arkadaşlarında önerdiği 125 ve 250 lik endurolar da güzel tercihler... Ss de cidden. 2büklüm kalırsınız...

peki yarın son defa hondada bir kaç fotoğraf çekilip atayım son kararı bir daha tartışalım olmazsa bir enduro yöneleceğim. oturuş pozisyonum gerçekten kötü ise kesin vazgeçeceğim

atoprak
30 Nisan 2015, 22:58
peki yarın son defa hondada bir kaç fotoğraf çekilip atayım son kararı bir daha tartışalım olmazsa bir enduro yöneleceğim. oturuş pozisyonum gerçekten kötü ise kesin vazgeçeceğim

Aslında motorların üzerinde nasıl durdugunuzu gösteren bir similasyon sitesi var.
http://cycle-ergo.com/

Bu siteden kendi beden bilgilerinizi girerek hangi motorun üzerinde nasıl durdugunuzu görebiliyorsunuz.
Tabiki motorun genişliği hakkında bir bilgi bulunmuyor ... yani o da önemli ancak, yinede en azından SS üzerindeki görüntünüzü görmenize yardım edecektir.

Bir tavsiye daha... çok dürüst bir bayiye denk gelmez veya tanıdık birileri yoksa arada, satış elemanlarının dediklerini dinleyin ama bir parça şüphede duyun ... öyleki direk 1000 lik motor vermek isteyen bayilerede rastladım ... en güzeli bir eğitim kurumundan eğitim almak ve orada ki eğitmenlerden yorum almak diye düşünüyorum. Bu arada bu forum gibi forumlara, şahsen satıcılardan daha çok güveniyorum. İşten anlayan, tecrübelilerin yazdıgı mesajlar kendini belli eder.

myagdi
30 Nisan 2015, 23:15
Enduro müthiş keyiflidir. Her yola gider. Şehiriçi, asfalt, arazi... Aksesuara da uyar.
Şehir içi ulaşım ihtiyacını da çözer, hafta sonu gezintisine de gelir, dünya turuna da çıkılır.
Yamaha WR 250'yi bir incelesen eminim fikrin değişecektir.

vladimir
30 Nisan 2015, 23:24
Ne Cbr250r ne de yamaha r25'i düşük cc'li yarış motoru (ss) olarak kabul edemiyorum. Depo yukarı doğru şişik, yanlarda grenaj olunca ss olunmuyor. Düşük hacimde Aprilia Rs125 ,cagiva mito gibi iki zamanlılar ss olarak kabul edilebilir ancak. 2 metrenin üzerindeki boyda cbr250r'da rahat ettiyseniz başka hiçbir motora bakmayın bence. Ekspertiz yaptırıp temiz bir ikinci el alın acemiliğinizi atın, satarken de çok zarar edilmez hem.

Espaniole
01 Mayıs 2015, 00:55
kardeşim, küçük cc enduro ile başlamanı şiddetle tavsiye ederim. yamaha xt 125x, veya wr 250 sana yakışır.
ideal bir başlangıç motoru olur.

ss tarzını kimseye, pist dışında tavsiye etmem. iki büklüm halde trafiği mi okuyacak, sağını solunu mu görecek, motor üzerinde beceri geliştirmeye mi çalışacaksın? dik oturmak avantajlıdır.

Selamlar, dik oturuşun avantajları olduğu konusuna katılıyorum fakat spor oturuş ile trafiği okuyamamayı, sağı solu görememeyi anlayamadım. Ne gibi bir şey ima ettiniz?

12680
01 Mayıs 2015, 01:05
Bize sorsan biz de aynılarını söylerdik boşuna yorulmuşsun.

general_skyx
01 Mayıs 2015, 01:47
R25 250cc olmasına öyle ama güç bakımından öyle değil. orta devirlerde birden bire canlanan bir makine. yani daha acemi birinin ona hakim olması çok çok zor bir durum. nasıl ki harley-davidson ve diğerleri deniyorsa, bu durumda da racing sınıfı ve diğerleri demek daha doğru olur. çünkü tutkusu olduğun racing sınıfı hem maddi hem de manevi olarak diğer motosikletlere göre biraz külfetlidir. ayrı bir beceri gerektirir. aynı zamanda performans makineleri olduğu için bakım periyotları ve masrafları, ortalama km'lere gelindiğinde çıkaracağı sorunlar diğerlerine göre biraz fazladır. ona bir Türk kızı (kezbanı) edasıyla bakman gerekecektir. ama dediğim gibi acemi birisine göre zor bir durum bu. sen daha düşük cc'li başlangıç motorlarına yönelebilirsin. commuterlara bakabilirsin örneğin. yahut touring motorlara. becerilerini artırdığında ve gerekli eğitimleri de aldığında istediğin sınıfa geçiş yaparsın. motosiklet sabır isteyen bir konu.

kubilay1994
01 Mayıs 2015, 10:57
Aslında motorların üzerinde nasıl durdugunuzu gösteren bir similasyon sitesi var.
http://cycle-ergo.com/

Bu siteden kendi beden bilgilerinizi girerek hangi motorun üzerinde nasıl durdugunuzu görebiliyorsunuz.
Tabiki motorun genişliği hakkında bir bilgi bulunmuyor ... yani o da önemli ancak, yinede en azından SS üzerindeki görüntünüzü görmenize yardım edecektir.

Bir tavsiye daha... çok dürüst bir bayiye denk gelmez veya tanıdık birileri yoksa arada, satış elemanlarının dediklerini dinleyin ama bir parça şüphede duyun ... öyleki direk 1000 lik motor vermek isteyen bayilerede rastladım ... en güzeli bir eğitim kurumundan eğitim almak ve orada ki eğitmenlerden yorum almak diye düşünüyorum. Bu arada bu forum gibi forumlara, şahsen satıcılardan daha çok güveniyorum. İşten anlayan, tecrübelilerin yazdıgı mesajlar kendini belli eder.
bu siteyi biliyorum aslında denedim ama canlı bi görmek istedim .
zaten 1000'lik falan bir motor alacak değilim direk olarak ama giderken de sonuna kadar objektif birini yanıma alıcam. babamı :D zaten olmadıysa direkt olarak hayvan gibi duruyosun motorun üzerinde diyecek bi insan kendisi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------


Enduro müthiş keyiflidir. Her yola gider. Şehiriçi, asfalt, arazi... Aksesuara da uyar.
Şehir içi ulaşım ihtiyacını da çözer, hafta sonu gezintisine de gelir, dünya turuna da çıkılır.
Yamaha WR 250'yi bir incelesen eminim fikrin değişecektir.
o tarz motorlarda gözüme çok ince geliyor kaba tabir ile daha geniş motorlar olsa daha iyi olur inazuma mesela bi nebze daha geniş geliyor gözüme.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------


Ne Cbr250r ne de yamaha r25'i düşük cc'li yarış motoru (ss) olarak kabul edemiyorum. Depo yukarı doğru şişik, yanlarda grenaj olunca ss olunmuyor. Düşük hacimde Aprilia Rs125 ,cagiva mito gibi iki zamanlılar ss olarak kabul edilebilir ancak. 2 metrenin üzerindeki boyda cbr250r'da rahat ettiyseniz başka hiçbir motora bakmayın bence. Ekspertiz yaptırıp temiz bir ikinci el alın acemiliğinizi atın, satarken de çok zarar edilmez hem.
bahsettiğim gibi bir 10 dakikalık oturmada rahattım ama 10 dakikayı geçen bir sürüş yapacağımı düşünmüyorum tamamen şehir içi kullanacağım bugün kısmetse gidip daha ayrıntılı deneyip akşamüzeri ssleri de atıp son kararı vereceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------


Bize sorsan biz de aynılarını söylerdik boşuna yorulmuşsun.

haklısınız zaten bundan önceki 2 konumda burdaki bilgili kişilerden yorumlar aldım ama asıl amacım gidip motoru denemekti yüzyüze görüşmekte işin yağı balı oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------


R25 250cc olmasına öyle ama güç bakımından öyle değil. orta devirlerde birden bire canlanan bir makine. yani daha acemi birinin ona hakim olması çok çok zor bir durum. nasıl ki harley-davidson ve diğerleri deniyorsa, bu durumda da racing sınıfı ve diğerleri demek daha doğru olur. çünkü tutkusu olduğun racing sınıfı hem maddi hem de manevi olarak diğer motosikletlere göre biraz külfetlidir. ayrı bir beceri gerektirir. aynı zamanda performans makineleri olduğu için bakım periyotları ve masrafları, ortalama km'lere gelindiğinde çıkaracağı sorunlar diğerlerine göre biraz fazladır. ona bir Türk kızı (kezbanı) edasıyla bakman gerekecektir. ama dediğim gibi acemi birisine göre zor bir durum bu. sen daha düşük cc'li başlangıç motorlarına yönelebilirsin. commuterlara bakabilirsin örneğin. yahut touring motorlara. becerilerini artırdığında ve gerekli eğitimleri de aldığında istediğin sınıfa geçiş yaparsın. motosiklet sabır isteyen bir konu.

dün akşam iyice ayrıntılı şekilde videolarını inceledim bahsettiğiniz gibi başlangıç motoru için r25 i fazla görüyor herkes .açıkçası ben halledecğimi düşünüyordum ama sanırım düşündüğüm gibi olmuyor. maddi olarak bi skntı yaşayacağımı düşünmüyorum daha önce 2 yıldır kullandığım chevrolet captiva vardı yakıtını ben karşılıyordum bu yeterlidir sanırım 12.5 lt./100km mazot :D
touringlerde sele yüksekliği chopperlar gibi problem oluyor çoğunluğunda aslında benim kalemim tam enduro bunların arasındanda suzuki inazuma oldukça hoşuma gidiyor ama hadi bakalı hayırlısı. son denemeden sonra daha ayrıntılı konuşabileceğiz

doğan81
01 Mayıs 2015, 11:41
Bajaj pulsar 200 ns yada rs sizi uygun olabilir

general_skyx
01 Mayıs 2015, 16:10
endro sınıfında KTM'yi tek geçerim ben. adamların işi zaten endro. sana KTM Duke 125 ve 200'lük modellerini sana önerebilirim. ülkemin yollarında KTM iyi iş görür