PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden 600cc ile başlanmaz? ( Soru )



Sayfa : [1] 2 3

OnlySounD
21 Nisan 2015, 00:41
Arkadaşlar B ehliyeti olan biriyim ve B ehliyet ile tahminen 10bin km deneyimim var 1 sene içerisinde. Şimdi A2 için sınava giriyorum. Hiç motor kullanmayı bilmememe rağmen İlk gün eğitimlerde Arabadan kalma reflekslerle motoru kaldırdım parkuru gayet güzel tamamladım. İlk gün trafiğe çıktım hiç bir sorun olmadan. Şimdi herkes gibii 600lük hevesi aldı götürdü beni. Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta. Lütfen klasik ; Al helvanı yeriz o zaman yorumlarına girmeyin. Tek merak ettiğim neden 600lük ile başlanmaz? Tartışma olsun diye açmadım. Gerçekten merak ettiğim için açtım.

Ygz
21 Nisan 2015, 00:45
Benim 20.000km araba tecrübem var
Ama motorların 1. Vitesleri çok atak ve her motor farklı bende bajaj boxer var o farklı kanuni seyhan farklı cb125ace farklı hepsinin gaz tepkisi farklı arabada gaza bastığınızda sağa sola gitmiyo genelde motorda gazın açık kalma durumu var paniklenirse

Bence eğitim alın karar vereceksiniz bana öyle geliyor

computeus
21 Nisan 2015, 00:49
İlk olarak araba ile motor kıyaslanamaz. 500 bhp'lik arabanın da, gücü ile doğru orantılı artmasada, ona göre bir güvenlik önlemi var. Motorda ise tek güvenlik önlemi ABS, belki birde anti-patinaj kalkış sistemi olur anca. Otomobil hata affeder ama motosiklet affetmez, hele güçlü motorlar hiç affetmez. Hiç hata yapmayacağınıza güveniyor musunuz?

Aracınızla 10000 km trafik bilginiz bile az sayılır, yine de B ehliyeti sizin için bir artıdır.

Hız yapmam demeyin yaparsınız. Eğer gerekli eğitimleri alırsanız başlanabilir. Sadece ilk kuru değil, gerekli tüm kurları.

Serkan S
21 Nisan 2015, 00:54
Başlayan örnekler var fakat tavsiye ediyor musun dersen tabi ki hayır.
Aslında mantıklı bir soru neden 400-500bg arabayla başlanıyorda 600lükle başlanılmıyor.
1.Motor anlık hata ile seni ölüme sürükleyebilecek bir alettir.
2.600lük makinalar kullanıcı hatası affetmeyen ve direk şöförün isteklerine cevap veren motorlardır. Yersiz ve kontrolsüz bir panik frende sizi yerle buluşturabilir, gaz tepkisini kestiremeyip ani gaz açmanızda da kafanıza geçebilir. Arabayla bu yönden farklılar.

bu maddeler sıralanıır gideeer.
Demem o ki hata telafi edebilen düşük cc'li bir motorla başlamanız sizin hayrınıza olabilir demiyorum ki 600lükle başlarsanız kesin ölürsünüz ama 125 veya 250cc de öğrenirken alacağınız risk atıyorum %30 ise 600cc de +-%90

zizulander
21 Nisan 2015, 00:55
"... sezon başlayınca genelde motosiklet mağazalarına böyle tecrübesi az hevesli kardeşlerimiz doluşur ve duruma göre genellikle hep şey isterler ..."

https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

pcmnyk
21 Nisan 2015, 01:05
yooo başlanmaz diye bişey yok. alıp kullanabilirsiniz.ufak bi hatada paramparça olucanızın bilincinde olup ona göre yavaş kullanırsanız çokda güzel olur. bütün mesele burda işte. aletin üstündeyken onun zevkine kapılıp bir an trafikte olduğunuzu unutursanız bir anlıkda olsa açarsınız gazı elinin altında o güç olduğundan anında motordan cevap gelir küçük motorda gelmez. küçük motor o bir anlık hevesi telefi eder gz açamaz ama büyük motor telafi etmez gazı açarç önerilmemesinin sebebide budur.

Mitoqondri
21 Nisan 2015, 01:06
"... sezon başlayınca genelde motosiklet mağazalarına böyle tecrübesi az hevesli kardeşlerimiz doluşur ve duruma göre genellikle hep şey isterler ..."

https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

Başka bir açıklama yazılmasına gerek yok AEA gerekeni zaten söylemiş.. Bunu izleyipte hala anlamayan insan varsa motor kullanmasın .. :cat:

barodi
21 Nisan 2015, 01:08
yok hacı sen 250 cc ,le başla ne olur ne olmaz. kimse senin kötülüğünü istemez ben sözümü geri aldım altyapı lazım atlyapı şart. acele etme . başla 250 likle .
600 cc ler çabuk hızlandığı gibi yüksek hız tecrübesi ayrı bir kulvardır.

shooter1
21 Nisan 2015, 01:14
başlayacaksan başla fakat ben sadece ön frenle motosikletin duracağını inanmıyordum başlarda, ta ki 6-7 bin km civarlarında oturdu ve 125 cc 8.34 kw gücü var 600rr ile başlasam ne olurdu düşünemiyorum :)
aynı 600rr ile devam edelim başlarda hız yapmam deme üstüne çıkınca her şey değişiyor bir anlık kırmızı ışıkta ulan şunu geçeyim de toz yutsun dersin ve duramazsın
bundan sonra karar senin

shadowmaster
21 Nisan 2015, 01:20
1-Otomobil ile motosiklet, kullanım riski ve sürücüye gelebilecek hasarlar konusunda kıyas kabul etmez,
2-600 CC motor doğal olaral ağırlığı gereği, deneyimsiz sürücülerin özellikle sıkışık trafikte, düşük sürat manevralarında zorlanmasına, belli bir süre sonra moral ve güven kaybına neden olur,
3-600 CC motor sahip olduğu beygir gücü gereği acemi kullanıcılar için yüksek risk faktörü içerir. Düşünün sonuçta adı üstünde 1 beygir 1 insanı yüzlerce kilometre taşıma gücüne sahip canlı bir organizmadır. 600 CC bir motosiklette bu organizmanın mekanik olarak üretilmişinden en az 50 adet bacaklarınızın arasında durmaktadır !,

Bu nedenlerden bağımız olarak size önemli bir tavsiyede bulunayım. Motorcu adamın en büyük düşmanlarından biri "ikarus sendromu" dur. Malumunuz üzere mitolojide Ikarus kendine olan aşırı güveni gereği güneşe doğru uçmuş, sıcaktan kanatları eriyip yere çakılmıştır. Bizler de zaman zaman "vay be artık motoruma alıştım, ön freni güvenle yapıyorum, kontrada süperim gibi hisseder ve genelde bunun sonunda bir müsibetle kendimize geliriz. Sizde daha başlangıç seviyesinde tavan yapan bir ikarus sendromu sezmekteyim ki, sizi düşünerek dikkatli olmanız konusunda uyarıda bulunmak bir motosiklet sürücüsü olarak sorumluluğumdur...

Bugraaa
21 Nisan 2015, 01:20
Ben anlamiyorum hiz yapmicaksaniz neden 4silindirli makina aliyosunuz sesi icinmi ? Sekli icin mi?
Bi caddede turlayan abiler(!) var bide lastikleri virajlarda sifirlayan pilotlar? Hakkini verebilmek lazim BENCE

biyeybaraküs
21 Nisan 2015, 01:22
başlayacağım desen inan bir şey yazmazdım konuya sebebini sordun diye yazıyorum

600 cc 4 silindir süpersport makinalar demek istedin herhalde sebebini söyleyim kendim ce 600 rr ın güç ağırlık oranını bugatti veyron la aynı ,1. viteste 125 km hız ,0 -100 2.7 saniye ,50 ile giderken 1 vitesten 2 yap yarım debriyaj gazla arka teker yarım metre yanında vs şimdilik bu kadar bu çocuk yatar


bu lafım sana değil geneledir çıkarmadan 5 yapılan yaşlarda bazı şeyler insanlara çok basit geliyor

AhmetH
21 Nisan 2015, 01:41
otomobil sürüş dinamikleri ile motosiklet arasında hatrı sayılır fark var.
otomobili kullanırken sizi kaç defa affettiğini kimse bilemez 10,000km ile sizde bilemezsiniz.

hasbel kader kaldırıp yürüdünüz hadi bir iki viraj döndünüz elbet sizi tepip üzerinden atacağı bir an gelecektir yüksek hacimli motosikletin.
ya ağırlığı ya tepkisi bir şekilde ısırır.

bu noktaya kadar 10,000km lik trafiği işe bile katmadım ama :) makinayla cebelleşme kısmı birşekil geçti üstüne o makinayla trafikte seyretmek var :)

Kendisi bu forumda mı bilmiyorum ama Altın elbiseli adamın GIS akademide Ducati scrambler test gününe gidenleriniz görmüştür inazuması olan bir arkadaş 2. virajda kaldırımdan uçtu. ne yaptığını bile hatırlamıyordu sorunca gaz mı verdim kestim mi bilmiyorum diyordu. Şükür kendisinde bişey yoktu ama 30,000lik motosikletin işi orda bitt. 800cc makina işte...

hakikaten sizi üzerinde istemiyorsa neden attığını teptiğini anlayamadan başınıza dert alırsınız.

KYorulmaz
21 Nisan 2015, 01:41
600cc ciddi sorumluluk, kendini bilmek ve tecrübe ister. Bu dediklerim de 10bin km araba kullanmak ile oluşacak şeyler değildir.
Adım adım gidilmelidir. 250cc ile başlanır hata affeder size çok iyi bir yoldaş, dost olur. 2 tekerin tadını çıkartır teknikleri rahatça öğrenirsiniz. Ama 600cc size bu şansı pek tanımaz çünkü zaten sizi öğrenmişsiniz sayar ve hatalarınızı affetmez.

Motosiklete başlamadan hepimizin gönlünde yatan bir yüksek cc vardır. Ancak 250cc ile dahi yola çıktığınızda 'oof bu neymiş uçuyoruz galiba' diyeceksinizdir. Dosthane tavsiyemdir. 600cc ile başlamak yerine daha sağlam temeller atabileceğiniz bir 250cc ile bu işe başlamanızdır.

OnlySounD
21 Nisan 2015, 01:46
Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aslında benim tek korkum 250cc'nin bana yetmemesi. Düşünün ki aklında bmw 3.20d coupe olan bir insan , şahine bindiğinde zevk alabilir mi? Ha alan insanlar vardır yok değildir fakat tek korktuğum nokta bu. 250cc'yi aldığım zaman sesi ve görünüşünün beni tatmin etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten 125liklede başlasam 1300 cc ilede başlasam forumda okuduğum kadarıyla ve tavsiye edildiği kadarıyla husisi olarak istanbula gitmeyi düşünüyorum honda için eğer ileride nasip olursa California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum bakalım nasip kısmet.

600lük konusuna tekrar gelirsek dediğiniz gibi gaz hassasiyeti çok yüksek bir makinelerden bahsediyoruz. Fakat kendini bilen bir adam ( ciddi olarak bilen diyorum , hani ailesini ve kendini düşünen ) gerekli eğitimleri ( Honda ) aldıktan sonra rahat olarak kullanamaz mı? Hani bileğine ve iradesine güvenen adam ki ben bu konuda kendime fazla güveniyorum ( egoist diyebilirsiniz ). Çünkü şöyle bir olay var ben Dedemi trafik kazasında kaybettiğim için aşırı bir korku var içimde. Arabada bile 90km'yi geçmiyorum korkudan. Yani ben 600lük alsam kendime hakım olsam kullanamaz mıyım?

Şimdi diyeceksiniz ki hız yapmıcaksan neden alıyorsunuz. Hız için araç alınmaz ki? Sonuçta pistte değiliz. Hız yaparken tek kendinizi değil , ailenizi ve karşınızdaki insanları düşünmelisiniz. Ben zaten açıkcası otobanda sınırları zorlayan insanları anlamıyorum. Zaten hız ölümcül bir şey birde bunu zevk olarak yapanlar var. Eğer yollarda hız yapılsaydı zaten pistler diye bir şey olmazdı. Benim düşüncem bu. Amacım kesinlikle kavga çıkartmak değil.

Bir arkadaşımız ( abimiz ) AEA 'dan bir alıntı yapmış. Dediğinize katılıyorum fakat bunun sezonla alakası yok. Aklıma takıldı bayadır forumlarda bu tür konuları açıyordum merak ettim bilgili/deneyimli abilerimden kardeşlerimden fikir almak istedim hepsi bu. Ayrıca tabi ki herkesin aklında 600'lük vardır :)

Edit: Arabayı işin içine katmamız sebebi trafiği az çok bilmemdir motosiklet ile kıyaslamam değildir yanlış anlaşılmasın.

mithrelios
21 Nisan 2015, 01:47
tabi başlanır, neden olmasın.

ancak alternatifi daha güzel.

sürekli temkinli olmanızı gerektirmeyecek, bileği az fazla bükünce virajda uçmanıza, debriyajı yanlışlıkla hızlı bıraktığınızda tekere gelmenize, 3-5 bin km kullanıp ben oldum diye düşündüğünüzde 10sn'de 200km/s'e çıkıp bi yere patlamanıza neden olmayacak, yanlış vites küçültüp arka teker kitleyip highside yaptırmayacak bir aletle güzel güzel öğrenseniz daha çok keyif alabilirsiniz motosiklet işinden. Ayrıca, trafikte motosiklet cidden ayrı yerde durur motora hakim olmaya çalışırken bir de trafiğe hakim olmaya çalışmak biraz hayatla kumar oynamak.

açıkçası, istesem yarın gidip sıfır 200bg civarı bir motor alabilirim (herkesin aklında 600cc olduğunu düşündüğünüzü söylemişsiniz, bazılarımızın da yok gördüğünüz gibi) ancak ondan 250'likten aldığım keyfi alır mıyım onu bilemiyorum. amaç kazasız belasız, sindire öğrene motor sürmek, gereksiz risk almadan yıllarca keyifle her tür motoru kullanmak fikri ile yaşamaksa gerek yok, şeklim olsun, motosikletten amacım farklı bişeyler kanıtlamaya (herkesin yapamazsın dediğini yapmaktan keyif alır bazıları) ihtiyacım var, beni altımdaki makineyle yargılamasınlar özgüven eksikliğindeyim ise (dalga geçmek için söylemiyorum bunlar da bence geçerli sebepler sadece kişinin kendine dürüst olması önemli) tabi başlayın istediğinizle.

Kısacası motosiklet sürmekten ne beklediğinize bağlı.

ps. araba ile motosikleti karşılaştırmayın. yol tutuş, viraj, fren ve güvenlik özelliklerinin çok farklı olmasının yanı sıra, birinin içine biner gidersiniz diğeri sizle bir bütün oluşturur.

shadowmaster
21 Nisan 2015, 01:55
Söylediklerinizin hepsi olur. aslında size bu noktada tavsiyem şudur ;
Honda Güvenli Sürüş 2 eğitimini alın. O eğitimde size 250 CC verecekler. Eğitimin sonunda da 500-6000 ve 1000 CC motoru kısa süre de olsa kullanma şansınız olacak, full koruma ve güvenli bir saha içinde. Bu aşamalardan sonra sohbete devam edelim :)

Darkcity2000
21 Nisan 2015, 01:56
Deveyi yardan ucuran bir tutam otmus..

Bol sans.

OnlySounD
21 Nisan 2015, 01:59
Söylediklerinizin hepsi olur. aslında size bu noktada tavsiyem şudur ;
Honda Güvenli Sürüş 2 eğitimini alın. O eğitimde size 250 CC verecekler. Eğitimin sonunda da 500-6000 ve 1000 CC motoru kısa süre de olsa kullanma şansınız olacak, full koruma ve güvenli bir saha içinde. Bu aşamalardan sonra sohbete devam edelim :)

onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.

Tİme_shİft42
21 Nisan 2015, 02:15
1000 lik nerden çıktı asfalt ağlıyor arkadaş asfalt yetersiz kaldı :queen: 2 teker 4 tekere benzemez gaz kolu hassastır agırlığı var virajı var viraja 4 tekerdeki gibi girilmez bakışı bi kaçırdınmı isin bitti daha frenlemesi şusu busu var sanki görende rossi gibi virajlara giriyon sanacak :cherry:

250 cc yeni başlayana yeterde artar bile 1 sezon kullanır sonra 600 cc ye gecersin

shadowmaster
21 Nisan 2015, 02:15
onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.

Kolay gelsin o zaman. Hocalardan izin alıp 250 CC ile yaptığınız 8'i, 600 ve 1000 CC ile yapmaya kalkın, baştan beri tüm arkadaşların ne demek istediğini anlayacaksınız muhtemelen :)
Bir de hocalara sorun bence, "GS2 eğitimi 250 CC, GS3 eğitimi 500 CC ile veriliyor, neden eğitime 1000 CC ile başlamıyorsunuz?" diye :)
Bol şans,

OnlySounD
21 Nisan 2015, 04:20
1000 lik nerden çıktı asfalt ağlıyor arkadaş asfalt yetersiz kaldı :queen: 2 teker 4 tekere benzemez gaz kolu hassastır agırlığı var virajı var viraja 4 tekerdeki gibi girilmez bakışı bi kaçırdınmı isin bitti daha frenlemesi şusu busu var sanki görende rossi gibi virajlara giriyon sanacak :cherry:

250 cc yeni başlayana yeterde artar bile 1 sezon kullanır sonra 600 cc ye gecersin

Aslında ben böyle düşünüyorum hocam. Zaten araba ile bile çok evde duran biri değilim sürekli gezerim. 250cc'yi yazın alıp 3 ayda baya bir kilometre yapabileceğime inanıyorum. Belki üni başlamadan bir üste geçebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------


Kolay gelsin o zaman. Hocalardan izin alıp 250 CC ile yaptığınız 8'i, 600 ve 1000 CC ile yapmaya kalkın, baştan beri tüm arkadaşların ne demek istediğini anlayacaksınız muhtemelen :)
Bir de hocalara sorun bence, "GS2 eğitimi 250 CC, GS3 eğitimi 500 CC ile veriliyor, neden eğitime 1000 CC ile başlamıyorsunuz?" diye :)
Bol şans,

kesinlikle dediğinizi soracağım fakat kendi özelliğimle övünmek istemem ama çok çabuk öğrenirim istediğim şeyi. Ama arkadaşlarında dediği gibi bunun vitesi var , freni var , virajı var...

Peki şöyle bir soru sorayım. 250lik motorlara neden akrapoviç egzoz takıyorlar? Sesi daha bir kötü çıkıyor o zaman.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------

Gece gece aklıma takıldı. Supersport yerine 600lük veya 750lik naked ile başlasam sorun olur mu? Nakedler supersporta göre biraz daha sakin onun için sordum.

glock
21 Nisan 2015, 04:34
600'lük derken bir yarış motosikleti mi yoksa 2 silindirli bir naked motosiklet mi?
huyu, suyu ve karakteri çok önemli bence. Örnek; acemisiniz, sürat yapmaktan ziyade normal bir kullanım tercih edip Harley Davidson aldınız ve en fazla olduğu yerde düşürürsünüz. Ya da, Acemisiniz ve süratli kullanmayı seviyorsunuz süpersport bir motosiklet tercih ettiniz fakat durduramadınız veya gaz tepkileri hassas olduğu için zaptedemediniz. vs. vs. vs. olaylar buna benzer şekillerde gelişiyor genelde. :) Bol eğitim ve pratik yaptıkça pekişiyor. Eğitimlere katılın, motosiklet kiralayın, etkinliklere katılın, test araçlarını deneyin... İlla motosiklet almak zorunda değilsiniz (belli bir süre için)

Nikkfurie
21 Nisan 2015, 05:56
geçenlerde haberlerde bir konu vardı..

elemanın biri ilk defa Ferrari ye biniyor ve gaza dokunduğu anda duvara yapışıyor..


işte sizin bahsettiğiniz 600 lük lerle de yanlış bir harekette daha ne olduğunu anlamadan böyle şeyler yaşayabilirsiniz..


zengin çocuğu kullanıyorsa bizde kullanırız neyimiz eksik diye düşünmek yanlıştır..


fizik kuralları zengin fakir ayırt etmez herkes için geçerlidir ;)

DKN
21 Nisan 2015, 07:27
sadece pistlerde kullanılması gerektiğini düşünüyorum. bir motorun yaratılış amacı ne ise orada kullanılmalı

umuttuna
21 Nisan 2015, 07:44
10.000km araba kullanmakla sofor olunmaz bu bir.duz yolda bir saga bir sola gitmekle motor surdum denmez bu iki.simdi arkadasim motosikletlerde olum orani fazlaliginin sebebi cabucak usta oldugumuzu zannetmemiz ve altindan kalkamayacak hizlara veya durumlara yeltenmemizdir.bircok insan daha 250 cc nin hakkini veremezken 600 veya 1000 likten bahsetmeye baslar hepimiz boyleyiz ama kazin ayagi oyle degil.artik toplum az bucuk bilinclendi bunlari tartismanin alemi hic mi hic yok tecrubesizlik arti hiz felaket getirir bu allahin emri gibi kesin.ne kadar yetenekli olursan ol istersen dunyanin en yetenekli insani ol pratik yapmadan kendini gelistiremezsin.buyuk cc ile baslamak hayatta kalsan bile yeteneklerinin gelismesine mani olur.surekli korku icinde bu isi yapamazsin.kucuk cc al gazla frenle viraja yat surmeyi ogren once.buyuk makineler orda kacmiyor bir yere hatta tam tersi gun gectikce daha da buyuyor.kim tahmin ederdi fabrika cikisli 1000 cc turbolu 326 hp motor??? Kawa yapti.velhasil kelam kendini onaylatma isinden vazgec hepimizin parasi var merak etme hepimiz 600 veya 1000 likten baslayabilirdik ama yanlis.1 sezon 125 lik kullandim bu sezon 250 lik hatta belki 2 sene sonra 300 luk 500 luk en son senin dedigin yere gelecez.acele etme arkadasim bu millet ne yetenekli insanlari topraga verdi.

Murat.K.
21 Nisan 2015, 08:32
Bende farklı bir açıdan yaklaşayım konuya.

600 1000 1200 veya her hangi bir tarz motor ile başlayabilirsin ama:

Gis Akademi de benzer örnekler var. Vatandaş falanca şirketin CEO su almış 50.000 euroluk motor ilk deneyimi olacak. Getirmiş Gis Akademi ye teslim etmiş eğitim alıyor. Gis bu konuda gayet makul yaklaşıyor "tamam sen bu motoru kullanırsın ama bizim lafımızı dinleyecek, bizim dediğimizi yapacaksın"

Başlıyorlar eğitmeye. Vatandaş motorun m sini bilmiyor. Alıyorlar yoğuruyorlar, tabi arada adam ben öğrendim sanıyor fakat motorunu ne veriyorlar nede kapalı alanda bile bindiriyorlar. Honda 125ace ile başlıyor yavaş yavaş inazuma ya kadar yükseltiyorlar. En son sıra yüksek cc ye geliyor tabi bu arada haftalar geçiyor. Önce oryantasyon veriyorlar yüksek cc için sonra tekrar kapalı alanda dur kalklar başlıyor sanki motoru sıfırdan öğretir gibi. Vakit geçiyor en son sıra kendi motoru ile hakimiyet eğitimine geliyor.

Hakimiyet öyle kolay bir eğitim değil sabah başlıyorlar akşama kadar adamın canına okuyup motordan soğutuyorlar resmen. Peki yetiyor mu? Hayır ardından yol eğitimin başlıyor.... Derken sıra tamam artık yola çıkabilirsin çünkü bilinçlendin kısmına geliyor ama o da ne sezon kapanmış. Kış kapıda....

Değil 600 1000 cc ile başlayabilirsin tabi bu uzun eğitim sürecini ve bütün yaz yollardan uzak kapalı alanda sürmeyi göze alacak isen. Evet bu eğitim sonrası 1000 cc ile bile (öğrendiklerini unutmaz ve yollarda bir hayvana denk gelmez isen) hayatta kalır çok güzel motor kullanırsın ama daha düşük cc ile başlayıp eğitimini daha kolay bitirip daha çabuk yollara çıkabilirsin.

Uzaktan her motor aynı gözüküyor kullanım mantığı olarak ama 125ace ten inip cb150 ye ondan inip inazumaya bindiğinde hepsinin farklı bir dünya olduğunu görüp şaşırıyorsun. Gaz tepkileri, kontrolü vs....

Bu işi eğitim almadan kendin "ben bilinçliyim" diyerek çözmeye kalkarsan ömür boyu bazı şeyleri yanlış öğrenip uygular, sıkıntı çekersin. Ben eğitmenim diyen ama daha "bakış" nedir veya nerde ön fren sıkılmaz bilmeyen danalar var piyasada....

CHaTaN
21 Nisan 2015, 09:02
Doksanlı yıllarda ben de dahil olmak üzere birçok kişi 600 cc motorlar ile başlıyordu. O zamanlar öyle başlangıç motoru yoktu. En idare eder başlangıç GPZ 500 dü. O zamanlar öyle koruma falan da yoktu bir kask herşey tamam oluyordu. Ama gel gelelim bugünlere gelene kadar kaç tane arkadaşımın cenazesine katıldığıma, kaçtane etraftan kulağıma gelen ölüm haberlerine. İşte sorun burada başlıyor. Başlanırmı evet başlanır ama aldığın risk çok büyük olur. Sürüş konforun inanılmaz kötü olur virajda 250 lik bir motorda gazı açarsın aynı gazı 600 lükte açarsan kıç atar. Canın kök gaz yapmak ister motor hem kafa kaldırma eyliminde bulunur hem arka teker savrulma eğiliminde bulunur acemiysen bu durumlar sana panik yaptırıp olmadık tepkiler ile kaza yapmana sebep olabilir. Ben basmam desen de o iş öyle olmuyo hele birde grup sürüşü varsa işin içinde ister istemez basıyorsun.
Bence sabret ve önce kendini bir test et bakalım motorla aran nasıl, eğitimlerini de al. En fazla 1-2 sene kaybedersin ki bu canını kaybetmekten çok daha karlı bir durumdur.

bilginozi
21 Nisan 2015, 09:42
Ben de geçen yaz 600rr ile başlamıştım ama 50.000km trafik tecrübem vardı. Bunun yanında motosiklet teorisini yalayıp yutmuştum. Motosikleti aldıktan sonra 2 eğitime katıldım. Yaşım da 32, Ama 32 değilde 22 olsaydı %100 ciddi bir kaza geçirirdim.

UNdocab
21 Nisan 2015, 10:01
Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aslında benim tek korkum 250cc'nin bana yetmemesi. Düşünün ki aklında bmw 3.20d coupe olan bir insan , şahine bindiğinde zevk alabilir mi? Ha alan insanlar vardır yok değildir fakat tek korktuğum nokta bu. 250cc'yi aldığım zaman sesi ve görünüşünün beni tatmin etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten 125liklede başlasam 1300 cc ilede başlasam forumda okuduğum kadarıyla ve tavsiye edildiği kadarıyla husisi olarak istanbula gitmeyi düşünüyorum honda için eğer ileride nasip olursa California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum bakalım nasip kısmet.

600lük konusuna tekrar gelirsek dediğiniz gibi gaz hassasiyeti çok yüksek bir makinelerden bahsediyoruz. Fakat kendini bilen bir adam ( ciddi olarak bilen diyorum , hani ailesini ve kendini düşünen ) gerekli eğitimleri ( Honda ) aldıktan sonra rahat olarak kullanamaz mı? Hani bileğine ve iradesine güvenen adam ki ben bu konuda kendime fazla güveniyorum ( egoist diyebilirsiniz ). Çünkü şöyle bir olay var ben Dedemi trafik kazasında kaybettiğim için aşırı bir korku var içimde. Arabada bile 90km'yi geçmiyorum korkudan. Yani ben 600lük alsam kendime hakım olsam kullanamaz mıyım?

Şimdi diyeceksiniz ki hız yapmıcaksan neden alıyorsunuz. Hız için araç alınmaz ki? Sonuçta pistte değiliz. Hız yaparken tek kendinizi değil , ailenizi ve karşınızdaki insanları düşünmelisiniz. Ben zaten açıkcası otobanda sınırları zorlayan insanları anlamıyorum. Zaten hız ölümcül bir şey birde bunu zevk olarak yapanlar var. Eğer yollarda hız yapılsaydı zaten pistler diye bir şey olmazdı. Benim düşüncem bu. Amacım kesinlikle kavga çıkartmak değil.

Bir arkadaşımız ( abimiz ) AEA 'dan bir alıntı yapmış. Dediğinize katılıyorum fakat bunun sezonla alakası yok. Aklıma takıldı bayadır forumlarda bu tür konuları açıyordum merak ettim bilgili/deneyimli abilerimden kardeşlerimden fikir almak istedim hepsi bu. Ayrıca tabi ki herkesin aklında 600'lük vardır :)

Edit: Arabayı işin içine katmamız sebebi trafiği az çok bilmemdir motosiklet ile kıyaslamam değildir yanlış anlaşılmasın.

250cc veya 300cc bi motor alırsan sana yeterli olacaktır. 33hp civarı motosikletler başlangıç için maksimum değer olarak kabul ediliyor.
Belki ninja 300 ile fazladan 5 beygir daha koşturabilirsin

Ses ve estetik kaygıları için gavur ellerinde 1000lik motorların bile LAMS yani 33hp ve tecrübeye göre 54hp ye kısıtlanmış versiyonları var.
Ülkemizde yasal olarak kısıt olmadığı için yok.

Düz yolda hız yapmayı motosiklet kullanmak olarak görmekte asıl sıkıntı. 250cc hatanı tolere eder. virajda gaz açarsan lastiği yerden zor keser.
Kendini öldürmen zordur.

600lük dediğimiz 70 beygir ve üzeri motosikletler hata affetmez. Seni öyle bir yerden yere vurur ki olay göz açıp kapatmadan olur.



30binkm 250cc kullandım.İstediğim gibi gaz açardım. Transalp 700lü bi arkadaşla virajlı iğneada yolunda ufak çaplı yarışta 10dk fark atmıştım.

50bin km dir 650 cc kullanıyorum ve hala gazı istediğim gibi açamıyorum.Yollardaki asfalt genelde o motorun ürettiği gücü karşılayacak güvenilirlikte değil bunu çok rahat görüyorum. Ve sürekli yolların durumunu kollayıp ona göre gazı ayarlamak zorunda kalıyorum.
250cc de işler çok daha kolaydı.

tyrung
21 Nisan 2015, 10:16
Honda Eğitimini sigorta olarak görme. Oraya gidince herşeyi çözmüyorsun. Sadece anlatıyor uygulamasını ne kadar becerebilirsen trafikte becerirsin.
120.000km tecrübesi olan 45 yaşında adam vardı GS3 de. İki senede bir geliyormuş bilgi tazelemek, pekiştirmek için.

Ayrıca GS2 sonrası 10.000km sür tavsiyesi var hocalar tarafından. Yukarda anlattığım uygulama için.


Yapabileceğin en ama en basit şey GS3 hazırlığa git bir günlük bişey 235TL... 4 silindir 1000cc 245kg makina.



Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta.

Hız yapmayacaksan 600cc neden alıyorsun onu anlamadım. Bi mesajda da "250cc bana yetmez sanıyorum" diyorsun.
100bg arabada 500bg arabada güvenli. 90km yanlayarak duvara giriyorsun poff airbag vs açılıyor. Zengin çocukları da çok araba pert eder. Özel üniversitede okuduğumdan iyi bilirim. Meşhur ustalar vardır kaza yapınca onlara gidilir aileden gizli yaptırılır arabalar :)

Motosikletle 90km viraja girdin beceremedin, dönemedin yavaşladın veya kaçtın bi yerden 9km hızla duvara çarp bakayım nolacak :D

Başka teorilerin varsa aklına takılan.. ya aslında böyle olabilir dediğin. Sor cevaplayalım.

LifeisBike
21 Nisan 2015, 10:23
Neden 600cc ile başlanmaz? = Cevap: Ne gerek var.

phradrel
21 Nisan 2015, 10:46
kendi özelliğimle övünmek istemem ama çok çabuk öğrenirim istediğim şeyi. Ama arkadaşlarında dediği gibi bunun vitesi var , freni var , virajı var...

madem öğrenmeye açıksınız o zaman motosikletin teknik bir alet olduğunu ve öğrenilecek çok şeyin olduğunu, bunlara zaman ayırmayı ve sürekli pratik yapmayı da unutmamayı söyleyen bir çok arkadaştan da bir şeyler öğrenmişsinizdir sanırım.

B ehliyet genelde motosiklette sadece trafik okuma beceresi için şart tutulur. Sürüşe etki eden dinamiklerin neredeyse hepsi farklıdır. Neredeyse herkes motosiklet kullandığını sanır ama çok az kişi doğrusunu bilir çok daha azı da bildiklerini uygulayabilir. İçine girdikçe buna emek verir zaman harcar ve nasıl bir derya olduğunu görebilirsiniz ya da kasksız terlikle binenler gibi düşünmeden kafanız rahat yıllarca motosiklet sürebilirsiniz.

Arkadaşların da dediği gibi 600'lük 4 silindir makineler ciddi beceri gerektiren aletler. Kullananların bir çoğu viraj almayı bilmediği için viraj çıkışından cami çıkışına geçerler. Aldıkları tek zevk otobanda 8 yaşındaki bir çocuğun da yapabileceği gibi gaz açmaktır. Motosikletle ilgili hayalleriniz bundan ibaretse hiç keyfinizi kaçırıp da burada yazılanları okumayın, gidin alın bir Busa hayatın tadını çıkarın :)

Bu arada bir gözlemimi belirteyim, bugüne kadar bir çok eğitime gittim 600/1000 spor makine kullanan arkadaşlar o kadar az ki sanırsınız ülkede 4 silindir makine satışı yasak. 10 makineden varsa biri spordur(racing/naked). Bu arkadaşlar ne frenleme ne viraj hiç bir şeyi bilmedikleri halde dirseklerinde kask caddede Rossi edasıyla dolanıyorlar :)

Ben daha çok güvenliği ön planda tuttum. Bu makineler trafikte de sıkıntılı. Bilek ve bel ağrısının yanında cebe de zararlılar :) 250-300cc bandında R3, CBR250, 250SL gibi makinelere yönelin. Baktınız iyi gidiyor 1-2 seneye kalmaz yine gidin alın 600'ünüzü.

ruthsims
21 Nisan 2015, 10:56
Eğitimlerde kimse önünüze atlamıyor, direksiyonu üzerinize kırmıyor, eğitim verilen parkurda karşınıza bir anda sürpriz bir çukur çıkmıyor. Tüm bunlara rağmen düşerseniz de gelip kaldırıyorlar. Turkiye şartlarından 250cc den yukarısı gerek fiyat performans gerek risk getiri açısından özellikle başlangıç için aklı başında bir seçim olmaz. Eğitim önemli ama deneyim olmadan hiç bir şey ifade etmiyor. Bunu 1milyon km nin uzerinde araba tecrubesi ve 125 cc ile çok mutlu olan biri olarak söylüyorum.

aonal
21 Nisan 2015, 10:57
onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.

600 lük öldürmez 1000lik sakat hocam aman dikkat et!!

xismailaydin
21 Nisan 2015, 11:14
Arkadaşım sen al 600 cc'yi. Binerken devir, inerken devir, park edeme, park ettiğin yerden çıkarama, u dönüşü yapama, sıkışık trafikte gideme, küfür ye. Al sen 600 cc al. Parayla alınıyor sonuçta ve o da var sende göründüğü kadarıyla.

Daha maksimum torkun olduğu devir ve maksimum gücün olduğu devir arasındaki farkı bilmeden, kontra tekniğini bilmeden, zincir yağlamayı bilmeden, hangi motor yağı nasıl kullanılır bilmeden al sen 600 cc. Belin ayrı ağrısın, boynun ayrı ağrısın, bileklerin ayrı ağrısın.

--

Bu söylediklerimin hiç biri eğitim ile ilgili değil. Hepsi tecrübe ile ilgili.

Bir motosikleti maksimum gücünde kullandığında sana yetmediğini görmeden bir sonraki klasmana geçmek, hatta üst klasmandan başlamak; seni öldürmese de 3 ay sonra motosikleti bırakmana neden olacaktır.

--

Daha sen motosiklet ile cebelleşirken trafikteki riskle nasıl baş edeceksin onu da ayrıca merak ediyorum. Türkiye'de araç şoförleri motosikletleri göremiyor genelde.

Her şeyi dört dörtlük olduğu halde sırf bir süper zeka onları görmedi diye çok büyük kaza atlatmış bir sürü arkadaşımız var.

--

Son olarak, 4 Şubat'ta bir trafik kazası geçirdim. Kaza motosikleti en sakin sürdüğüm anda gerçekleşti. 200 metre geride acayip hızlıydım, yavaşlayıp şeridimde gittiğim anda soldaki araç beni görmeyip manevra yapınca, kafayı o araca çevirdiğim anda kaza yaptım.

2 aydır aktif motosiklet sürmüyordum. Tamamen hakim olduğum, huyunu suyunu bildiğim motosikletimle bile, sırf bir süre ara verdiğim için reflekslerimin zayıflaması nedeniyle kaza geçirdim.

Kaza sonrasını anlatmak bile istemiyorum...

abeciMotoru
21 Nisan 2015, 11:38
Arkadaşım sen al 600 cc'yi. Binerken devir, inerken devir, park edeme, park ettiğin yerden çıkarama, u dönüşü yapama, sıkışık trafikte gideme, küfür ye. Al sen 600 cc al. Parayla alınıyor sonuçta ve o da var sende göründüğü kadarıyla.

Daha maksimum torkun olduğu devir ve maksimum gücün olduğu devir arasındaki farkı bilmeden, kontra tekniğini bilmeden, zincir yağlamayı bilmeden, hangi motor yağı nasıl kullanılır bilmeden al sen 600 cc. Belin ayrı ağrısın, boynun ayrı ağrısın, bileklerin ayrı ağrısın.

--

Bu söylediklerimin hiç biri eğitim ile ilgili değil. Hepsi tecrübe ile ilgili.

Bir motosikleti maksimum gücünde kullandığında sana yetmediğini görmeden bir sonraki klasmana geçmek, hatta üst klasmandan başlamak; seni öldürmese de 3 ay sonra motosikleti bırakmana neden olacaktır.

--

Daha sen motosiklet ile cebelleşirken trafikteki riskle nasıl baş edeceksin onu da ayrıca merak ediyorum. Türkiye'de araç şoförleri motosikletleri göremiyor genelde.

Her şeyi dört dörtlük olduğu halde sırf bir süper zeka onları görmedi diye çok büyük kaza atlatmış bir sürü arkadaşımız var.

--

Son olarak, 4 Şubat'ta bir trafik kazası geçirdim. Kaza motosikleti en sakin sürdüğüm anda gerçekleşti. 200 metre geride acayip hızlıydım, yavaşlayıp şeridimde gittiğim anda soldaki araç beni görmeyip manevra yapınca, kafayı o araca çevirdiğim anda kaza yaptım.

2 aydır aktif motosiklet sürmüyordum. Tamamen hakim olduğum, huyunu suyunu bildiğim motosikletimle bile, sırf bir süre ara verdiğim için reflekslerimin zayıflaması nedeniyle kaza geçirdim.

Kaza sonrasını anlatmak bile istemiyorum...

Geçmiş olsun İsmail, umarım ciddi bişey yoktur.

Motor tecrübem 40 bin km, ona rağmen 600'lük için daha zamanı var diyorum. Bence iyi düşün, elindeki gücü kullanmak isticeksin çünkü, ybr sürmüyosun o gaz açılacak, ancak samimiyetini görmek güzel çoğu kimse buralara danışmadan çıkardı yollara, haberlerde görülen kazaların hiç biri tesadüf değil bence.

İlk motoru 600cc olup depo tokatlamasından bez bebek gibi sallanan napacağını bilemeyenler gördüm, bunu düşünmek için kendine zaman ver, 250 cc idealdir.

Seko
21 Nisan 2015, 11:41
Arkadaşlar B ehliyeti olan biriyim ve B ehliyet ile tahminen 10bin km deneyimim var 1 sene içerisinde. Şimdi A2 için sınava giriyorum. Hiç motor kullanmayı bilmememe rağmen İlk gün eğitimlerde Arabadan kalma reflekslerle motoru kaldırdım parkuru gayet güzel tamamladım. İlk gün trafiğe çıktım hiç bir sorun olmadan. Şimdi herkes gibii 600lük hevesi aldı götürdü beni. Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta. Lütfen klasik ; Al helvanı yeriz o zaman yorumlarına girmeyin. Tek merak ettiğim neden 600lük ile başlanmaz? Tartışma olsun diye açmadım. Gerçekten merak ettiğim için açtım.

Bu işe başlarken araba kullanırken öğrendiğiniz her şeyi (trafik tecrübesi hariç) bir kenara bırakıyorsunuz. Bunun gazı açması var, freni var, virajı var, yağmuru var, rüzgarı var. Kısaca var oğlu var. Otomobilde ön ve arka freni tek pedaldan sıkıyorsunuz, yanlış sıkınca en fazla biraz kayıyor. Ayrıca virajı falan kafaya takmaya gerek de yok. Oysa motorda 20 km hızla giderken bile yanlış frende düşebilirsiniz. O 500 BG'lik araç zaten her şeyi kendisi hallediyor yeter ki sürücüsü gaza, frene basmayı bilsin yeter. 600 cc ile başlamayı yeni ehliyet alan birine F1 aracı vermekle kıyaslamak lazım. Sizce kullana bilir mi ? Ben 16 sene otomobil kullandıktan sonra, 8 senedir de motosiklet sürüyorum ama geçen gün panik frende yine motoru kızakladım. Hala bazen içimi ürperten olaylar yaşıyorum. Hala öğreniyorum.

xismailaydin
21 Nisan 2015, 11:44
Geçmiş olsun İsmail, umarım ciddi bişey yoktur.

Motor tecrübem 40 bin km, ona rağmen 600'lük için daha zamanı var diyorum. Bence iyi düşün, elindeki gücü kullanmak isticeksin çünkü, ybr sürmüyosun o gaz açılacak, ancak samimiyetini görmek güzel çoğu kimse buralara danışmadan çıkardı yollara, haberlerde görülen kazaların hiç biri tesadüf değil bence.

İlk motoru 600cc olup depo tokatlamasından bez bebek gibi sallanan napacağını bilemeyenler gördüm, bunu düşünmek için kendine zaman ver, 250 cc idealdir.

Teşekkür ederim. Ayak bileğim kırılmıştı. Kaza 4 Şubat'ta oldu ancak hala tam olarak iyileşemedim. Reflekslerim filan bayağı zayıf hala.

Ayrıca arabada 120 KM/H ile giderken hızlı gittiğini düşünüyorsun ancak motosiklet sürüş esnasında savurmadığı için, daha dengelli hissettirdiği için 120 KM/H ile gittiğini bile hissetmeyebilirsin.

kinqdai
21 Nisan 2015, 11:44
Dostum en basit örnek bi hatan olsa kalkış da gazı fazla açsan araba tekere geliyormu :)

600cc her motor o kadar güçlü değildir. CC ye göre kıyaslamayın artık silindir farkı güç farkı var ortada F650GS de 600cc klasmanında R6 da 600 klasmanında :)

ilker a.
21 Nisan 2015, 11:51
600 cc ile başlamış (BMW F650 GS) ve sıfır trafik ve otomobil tecrübesi olan biri olarak yazayım.

2010 yılında, 28 yaşındayken ehliyet aldım. Ehliyeti alırken hem B hem A2 almıştım. Kursun verdiği otomobil direksiyon eğitimi öncesinde direksiyon başına geçmemiştim. Sınavları geçip (hem motosiklet, hem otomobil) ehliyetimi aldım.

Ehliyetimi aldıktan sonra, hiçbir otomobilin direksiyonuna oturmadım, ehliyet öncesindeki hayatıma aynen devam ettim. Ta ki 2013 yılına kadar. Yıllardır ne zaman görsem gözümün takıldığı, hep aklımda olan motosiklet, BMW'yi, almak için cesaretim doğmuştu. 1 ay içinde aradığım motosikleti buldum. Gittim üzerine BMW Rider Academy'de eğitimimi aldım. Hatta eğitim alanına bile başka biri götürdü motosikleti, düşünün artık. Sonra çıktım yollara (hem şehiriçi hem şeir dışı) ve bugüne kadar hiçbir tehlike atlatmadım.

Daha önce yine bu forumda yazdım, yine yazayım; bu başlangıç işi tamamen nasıl bir insan olduğunuzla ilgilidir. Ben, kontrol manyağı, canı çok tatlı, çok sakin, aşırı dikkatli biriyimdir. Dolayısıyla trafikte, tabiri caizse nine gibi kullanırım. Nine gibi kullanmaktan kastettiğim şey 30-40 km ile gitmek değil elbette. Trafikteyken, motor üzerindeyken, yazılı ve yazılı olmayan tüm kurallara uyarak kullanırım aracı. Şu güne kadar da başıma bir olay gelmedi, hatta bir tehlikenin yanından bile geçmedim.

ilker AVCI

Pekbipicadam
21 Nisan 2015, 11:53
Şu 600 lük alsam mı sorusunu anlamıyorum arkadaş , toton yiyorsa alır denersin ölmez sağ kalırsan gelir burda aldım kullanıyorum dersin, yok ölürsen burdakiler arkandan biz uyardık dinmedi derler en fazla. Herşey insanın kendinde bitiyor, istiyorsan deneyeceksin arkadaş , o motorla yaşlanabilirsen anlatacak süper bir hikayen olur :cherry:

OnlySounD
21 Nisan 2015, 12:07
Herkese teşekkür ederim yorumları için. Öncelikle konuyu açarken belirtmiştim tartışmadan/iğnelemeden oturalım tartışalım bir şeyler ogrenelim. Bir arkadaşımız(abimiz) yazmış ki alıcaksan al , kendine yandaş ( şimdi aklıma gelmedi dediği kelime ) arama demiş. Öyle bir şey yok. Zaten böyle konulara hep bu tur cevaplar verilir. Yok helva muhabbeti. Yok toton yiyorsa sur falan. Benim merak ettiğim nokta vardı gerekli cevapları aldım. Teşekkür ederim herkese. Bu sezon 250lik ile başlamayı düşünüyorum. Bakalım 3 ayda kaç km yapabileceğim.

Ayrıca bazı kişiler 1000cc ile başlayacağımı dusunmusler. 1000ccyi bir üye söylemişti honda eğitimde kullan o zaman karar ver diye. Ona istinaden kullanacağım dedim yanlış anlaşılmasın :) Canım tatlıdır :D

cemsultan
21 Nisan 2015, 12:09
20 sene ve 200-300bin km otomobil ve trafik tecrübem olmasına rağmen 250cc inazuma ile takılıyorum, gayet mutluyum, yetmeyeceğini de düşünmüyorum, şehir içi ve uzun yol için gayet yeterli.

Uzun yolda araba ile 100-110 giderim en fazla, İnazuma da bu hızlarda çok rahat gidiyor zaten, o yüzden fazlasına ihtiyacım yok.

Bir de bu açıdan yaklaşın.

bursagsli
21 Nisan 2015, 12:15
İsterse arabayla 1 milyon km tecrüben olsun motor ayrıdır sonuçta 2 teker ben 600cc alırım yavaş kullanırım diyorsun mesela otobana çıktın 100 ile gidiyorsun aklına hemen böyle bir soru gelir daha basayım da motor en fazla kaç km görüyor diye çünkü herkes bindiği motorun en fazla kaç gördüğünü merak eder ve basar o hızla önüne aniden araba çıksa elin ayağına dolaşır ne yapacağını bilemezsin sonra küt diye arabaya vurursun tavsiyem 250 cc yada 150 cc motor ile başla zamanla tecrübe kazanırsın

anılbel
21 Nisan 2015, 12:18
Ne 600 cc'ymiş bilader...Bir de okuyup vakit harcadım ...:farao::pr:

OnlySounD
21 Nisan 2015, 12:22
Ne 600 cc'ymiş bilader...Bir de okuyup vakit harcadım ...:farao::pr:

İşte demek istediğim yorumlar bu tarzdı. Tartışma yaratmaya yönelik yorumlar. Öncelikle değerli zamanınızı çaldığımız için özür dileriz. Keşke konuyu okumadan önce başlığa bir baksaydınız. Hani genelde başlıklar içeriği yansıtır ya onun için demiştim.

İyi günler.

k_ayhn
21 Nisan 2015, 12:53
adam kafaya koymuş ALLAH kaza bela vermesin.motosikletle arabayı kıyaslamakda ayrıca bir saçmalık bence.

agrasiwe
21 Nisan 2015, 13:02
iki hafta öncesine kadar 600 ile paşa paşa motora başlanır fikrini savunurken, iki hafta önce iki senedir yaklaşık 50.000 kmden fazla 125 ve 250 tecrübeme dayanarak fz6 fazer aldım 600 cc 98 bg. BUGÜN BANA SOR 600 İLE BAŞLANIR MI ? CEVAP : NAH BAŞLANIR :) ciddi zorluk çekiyorum, virajı, gaz tepkisi, durdurması çok farklı ve zor makinelermiş onu gördüm gidiyorum :))

anılbel
21 Nisan 2015, 13:28
İşte demek istediğim yorumlar bu tarzdı. Tartışma yaratmaya yönelik yorumlar. Öncelikle değerli zamanınızı çaldığımız için özür dileriz. Keşke konuyu okumadan önce başlığa bir baksaydınız. Hani genelde başlıklar içeriği yansıtır ya onun için demiştim.

İyi günler.

Tutmayalim biz seni ve senin gibileri , arada zahmet edip forumdaki 123456 tane benzer konuyu okusanız konu açmanıza gerek kalmayacaktı .

Hem konu açılmis birde ustüne , "şöyle yorum yapmayın böyle yorumları alayım " ...

Kardesim forum burası forum , hakaret boyutuna varmadığı sürece herkes istedigi gibi elestirebilir, tartisabilir .

Hem eleştiriye açık degiliz , hem de butun motor camiasının en hassas konularindan birini açıyoruz , nasıl olacak ?