PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soru ve cevap



beyefendi
10 Nisan 2015, 07:49
Günaydın, bugüne kadar motosikletimi hep ısıtmadan ve gazı sonuna kadar çekipte çalıştırırdım, motorcu muhabbeti abimizin videosunu izleyince ne kadar yanlış bir hareket yaptığımı anladım, geleyim konuya motosikletim cb125e ve hararet göstergesi yok, jikle çekili veya normal durumda çalıltırınca kaç dakika beklemeliyim ki motosiklet optimum duruma gelsin?

sezer0696
10 Nisan 2015, 08:14
2 3 dakka yeter rolantide calıssın yeter

AydınOğlu09
10 Nisan 2015, 09:34
2 dakika yeter ortalama gaz vermene gerek yok rolantide çalışıssın

MotorKafa
10 Nisan 2015, 09:34
Zamanla kulağın seslere alışır ve motorun sesinden sıcaklığını anlarsın.
Şimdilik motoru çalıştır ve sürmeye tam anlamıyla hazır hale gelene kadar jikle çekili kalsın.
Yola çıkarken kapatmayı unutma yoksa motor boğulur.
Yaz aylarında yapma tabi bunu. Yakmayasın motoru

reverse
10 Nisan 2015, 09:36
Malesef milletçe kullanma kılavuzu okumak gibi bir alışkanlığımiz yok.
Bir kez okusaniz cevapları göreceksiniz.

PysLre
10 Nisan 2015, 09:55
Motor düz zeminde arka ayaklığa alınır jikle yukarda 2 dk çalışır, jikle indirilir ve devam edilir. Düz olması önemli yağ her noktaya ulaşabilmesi için

UNdocab
10 Nisan 2015, 10:03
Kabaca ekipmanlarını giyme süresi yeterlidir diyebiliriz.Önce motoru çalıştır.O ısınırken sen de ekipmanlarını giy.
Kışın çok soğukda 4-5dk kadar. Yazın 1-2dk.

Motoru gaz vermeden, jigleyi çekmeden çalıştıracaksın.Devir düşük olduğu için ufaktan tekleyerek çalışabilir.
Çok az gaz vererek deviri toparlamasını sağla sonra jigleyi kademeli olarak yavaşça çek. Yoksa devir düşükken çektiğin anda stop eder motor.

Motor sabah ilk çalıştırmanda pistonlar sabaha kadar süzüldüğü için yağsız çalışır kısa bi süre. İşte o sürede birde sen gaz verirsen, silindirler de zamanla çok fazla çizik oluşur, motorunun ömrünü çok ciddi düşürürsün.


Motor düz zeminde arka ayaklığa alınır jikle yukarda 2 dk çalışır, jikle indirilir ve devam edilir. Düz olması önemli yağ her noktaya ulaşabilmesi için

Yağ pompası diye birşey var motorda yağın motor içinde dolaşmasını sağlar.Motor tepetaklak olmadığı sürece sorun olmaz düz zemin.

serkanADH13
10 Nisan 2015, 10:09
İlk olarak şunu söylemek istiyorum HERKES MOTORUNU SIFIR ALMIYOR bu sebepten 2. el alırkende neredeyse HİÇKİMSE kullanım kitapçığını yanında VERMİYOR,

Gelelim sadede,
Motorun yağlama sistemi KRANK'a bağlı olduğundan MOTORDA YAĞ OLDUĞU SÜRECE yan sehpa olsun ORTA SEHPA olsun her durumda yağlama yapmaktadır,
o sebepten nasıl çalıştığı pek önemli değil,

Hatta bu esnada şunada açıklık getirmek istiyorum,
BAZEN DUYARSINIZ, MOTORU BOŞTA BAYIRLARDA SALMAYIN YAĞMAYAYI KESER ARIZA VERİR diyenler çıkacaktır karşınıza,
Motorun Çalıştığı her an yağ pompası devrededir,
Boşta stop halinde giden motorunda ÖN DİŞLİ MİLİ YAĞLIDIR,

Motor soğuk Çalıştırılıp direct çıkıldığı taktirde,
Dışarıdan SOĞUK HAVA emildiği için mOTORDA SICAKLIK VERDİĞİNDEN İlk olarak SUBAPLARIN ÖMRÜ AZALIR,
Onun dışında motordaki tüm yağlar süzüldüğü için Direct süratli motoru kullanmaya BAŞLAMAKTA MOTORUNUZDAKİ RULMANLARIN ömrünü azaltır,

YAĞLAMAZMI YANİİİ diyenler olursa MOTOR NE KADAR HIZLANIRSA yağ pompası o kadar TAZYİKLİ YAĞ POMPALAR...

LynXMaSTeR
10 Nisan 2015, 10:16
http://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/40/64/glh12511omtr.pdf

Sayfa 53-56

motorcu48
10 Nisan 2015, 12:04
bugun bir kaç dkka motoru ısıttıp .yağlamanın yetersiz olucağını bildiğim için inadına bastım :D sonuç evet ısınmamış motor kendini sesiyle belli ediyor cok zararlı çok :D

Biyturs_OnSr
10 Nisan 2015, 12:13
Ben motoru ilk çalıştırdığımda 1-2 dakika bekledikten sonra sonuna kadar bassam da, azıcık gaz versem de yine çok zor kalkıyor. Anca yolda 1 kere yavaş yavaş yüksek devire gelmem lazım ki gaz tepkisi yerine gelsin. Bütün gece çalışmadığı için karbüratörde mi bir şeyler oluyor, biri açıklarsa sevinirim.

siyahus
10 Nisan 2015, 12:24
Ya benim bildiğimde bunlardan biraz farklı, motora binersin çalıştırırsın gidersin :) ama motor normal sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devir çevirtmezsin. Motor yolda ısıtılır. Normal sıcaklığa ulaştığında istediğin deviri çevir. Hatta benim motorun kullanım klavuzunda hemen yola çıkmayacaksanız motoru çalıştırmayın yazıyor. Otomobilde de motorda da ben bu şekilde davranıyorum.

leokaplann
10 Nisan 2015, 13:27
Benim motorumda da ısı göstergesi yok ben egzoz çıkışından kontrol ediyorum. biraz ısındığında yola devam ediyorum.

HAZZILHAR
10 Nisan 2015, 13:49
Kullanım kılavuzunda yazan değerlere güveniniz. Okumaya alışalım lütfen. Çünkü bizzat üreticisi yazıyor bunları ve motosiklet kullanan herkesten de daha iyi bilerek, yaptıkları testler sonucunda bu değerler ortaya çıkıyor. Mekanik aksamla ilgili herşey tecrübeyle öğrenilebilir ancak kötü tecrübe yaşamamak için önce okumak gerekir.

reverse
10 Nisan 2015, 14:33
İlk olarak şunu söylemek istiyorum HERKES MOTORUNU SIFIR ALMIYOR bu sebepten 2. el alırkende neredeyse HİÇKİMSE kullanım kitapçığını yanında VERMİYOR,


Merhaba.
Kusura bakmayın ama hiç alakası yok.
Birincisi, kullanma kılavuzu internetten indirilip okunabilir.
İkincisi, genelleme yapmayalim. 3 senelik cb125'imi daha yeni sattim ve motorun tüm servis fişleri, belgeleri, faturası ve kullanma kılavuzu ile birlikte verdim.
Yeni alacağım motorun gelmesine daha 1 ay olmasına rağmen forumdaki arkadaşlardan kılavuzunu pdf olarak edinip okudum.
Büyük bir mesele değil inanın bir kılavuzu okumak.
Ayrıca bu baslikta verilen tavsiyelerin hiçbiriyle uyuşmuyor cb125in kılavuzundaki yazan.

serkanADH13
11 Nisan 2015, 00:41
Dostum yaşın kaçtır,
Ne kadar tecrüben vardır Hiç bilgim yok,

Benim yaşım 33 (temmüzda 34 oluyorum ;))
Ve motor tecrubem gerek mekanik gerek pratik YETERİNCE ÇOK,

Tabii İNSANLARIDA TANIDIĞIMI DÜŞÜNÜRÜM,
Şöyleki,
Gerek sitede gerek çevrede pek çok kişi interneti sadece forun siteleri için,
bilgisayar oyunları için ve film'ler vs için kullanmaktadır,

PDF Dosyalarını indirip okumak senin yapabildiğin ve NASIL YAPILDIĞINI BİLDİGİN Şeyler,

Bu işin bu kadar basıt oldugunu emın ol pek çok kişi bilmez,

o sebepten Herkes Bir değildir,

ogzcngdk
11 Nisan 2015, 03:23
serkan usta yine gayet açıklayıcı bilgiler vermişsin tişikir:cherry:

benimde merak ettiğim bir konuydu yan ayaktayken motorun yağlama yapıp yapmadığı; tahmin ediyordum "yan ayakta yağlama yapmaz!!!!1!!11!!!" diyen vatandaşların saçmaladığını tabi ama sayende emin olmuş oldum...

ben motorumu en az 1.5-2 dk boyunca rölantide çalıştırıyorum, ardından 4-5 km düşük devirlerde motoru zorlamadan devam ediyorum. bence doğru yapıyorum.....