PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet ekipmanlarında bot ne işe yarar?



lordsenyor01
17 Mart 2015, 20:33
arkadaşlar botlar ne işe yarıyor? Ayağı korur ama normal ayakkabıda korur? :sunny:

canerol
17 Mart 2015, 20:39
bi sonraki konunu merak ediyorum :)

giritli
17 Mart 2015, 20:45
arkadaşlar botlar ne işe yarıyor? Ayağı korur ama normal ayakkabıda korur? :sunny:

Valla bu mevzuyu bende çok merak ediyorum normal spor ayakkabı olmazmı? yani illa bot kullancaksak niye kullanmalıyız?

Darkfriairs
17 Mart 2015, 20:46
Mantıklı. Zeki adamın hali başka tabi...

TEKNECI
17 Mart 2015, 20:46
arkadaşlar botlar ne işe yarıyor? Ayağı korur ama normal ayakkabıda korur? :sunny:

simdi taslamaya gelirler....

lordsenyor01
17 Mart 2015, 20:48
şaka yapmıyorum cidden sordum ayağımıza ne olabilir ki en fazla? :silent:

Adventure58
17 Mart 2015, 20:49
Ne gerek var okadar para vermeye Bana şirket tehlikeli işlerde çalıştığım için demir burun verdi onu giyiyorum. :queen: Üzerinden tır geçse bişey olmaz. Pehhh :thumleft:

hamzarat
17 Mart 2015, 20:51
Linç ekibi geç kaldı

yagiz456
17 Mart 2015, 20:55
yanlarında sertleştirilmiş destek olan botlar motor ayağımızın üstüne devrilirse ayağımızın burkulmasını engeller veya etkisini azaltır. benim bildiğim bu.

Adventure58
17 Mart 2015, 20:56
Linç ekibi geç kaldı

Yemek ve eve dönüş sati az sabırlı ol. Sen yerini ayırtt şmdiden :queen:

Xavosa
17 Mart 2015, 20:58
Duyduğuma göre şekil olsun diye bota bin lira veren 1000 lik sahipleri taş yağmuruna geliyormuş :D

lordsenyor01
17 Mart 2015, 20:58
Burda neden insanlara birşeyler katmak yerine herkez birşey bilmeyenleri ezmeye çalışıyor anlamış değilim.

Darkfriairs
17 Mart 2015, 20:59
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/126939-motosiklet-botu-nicin-gereklidir.html

İlgili linki bir incele

Adventure58
17 Mart 2015, 21:00
Burda neden insanlara birşeyler katmak yerine herkez birşey bilmeyenleri ezmeye çalışıyor anlamış değilim.

Ezmek degil be hocam :) Forumdada yensin anlaşılan Eskidikçe sende göreceksin bunları sende yazacaksın. :)Önce ilk taarruz ekibi gelir Troller gelir sonra konu ısındıkça cevaplar gelir sende sabırlı ol. Forum sakin. :bounce:

Nathan
17 Mart 2015, 21:01
https://www.youtube.com/watch?v=SViytLRDnPg

lordsenyor01
17 Mart 2015, 21:04
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/126939-motosiklet-botu-nicin-gereklidir.html

İlgili linki bir incele

anladım. :salut:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

mont,pantolon,eldiven,bot,kask şeklinde mi alsam daha iyi yoksa tulum,bot,eldiven,kask şeklinde mi?

zerzura
17 Mart 2015, 21:29
Uzun çizmeler bileğin ters dönüp burkulmasını engeller.
Burunları serttir, darbe yiyince tarak kemiğinin kırılmasını engellemeye çalışır.
Tabanları kaymaya daha dirençlidir. Durunca ayağını ıslak asvalta koyacaksın illa ki.
Yan taraflarda bilek ve talus kemiğini korumaya yönelik ekstra korumalar olur.
Sürtünmeye dayanıklıdır.
Normal ayakkabı, ayağa ilk gelen darbede, sürtünmede ayaktan kolayca çıkabilir. Kaza fotoğraflarında, sürücüden 60 metre ötede ayakkabının sağ tekini, 42 metre ötede yolun öbür tarafınsa sol tekini görebilirsiniz.
Vitese temas eden kısmları aşınmaya dayanıklıdır.

Konfor kısmında ise:
uzun süreli ayakta kalacak, all-day motor botları mutlaka gore-tex olmalıdır. Buhar (ayaktan çıkan) geçirir, su geçirmez(almaz). Ha ama gore-tex iç membranda-astarda kullanılır. Dışı, dikişi vs dandikse gore-tex bot da su alabilir.

berkcigdem
17 Mart 2015, 21:31
kimsede demiyor ki aga bu nedir :D

zerzura
17 Mart 2015, 21:36
anladım. :salut:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

mont,pantolon,eldiven,bot,kask şeklinde mi alsam daha iyi yoksa tulum,bot,eldiven,kask şeklinde mi?

Tulum alma. Bakkala giderken giymeye üşenirsin. Sonucu kötü olabilir. Keşke dersin.
Mont, pantolon (işe-okula gitmeyeceksen kevlarlı kot da olur, işe-okula gideceksen yandan fermuarlı pantololar var), yazlık-kışlık iki farklı eldiven, bot, kask. Dizlik ise bulunsun. O pantolon illa ki çamaşır askısında bekleyecek bazen. Tak dizliği.
Mont ise yine 2 tane olmalı. Yazlık-ve diğer mevsimler için. Bunlar en ideali.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

Trol isen de, elbet başkası faydalanacaktır bu yazılanlardan. Canın sağolsun.

AttilaXtreme
17 Mart 2015, 21:43
Sonra Attila abi niye hep şakalı komikli cevaplar yazıyo! :)

anotherbrick
17 Mart 2015, 21:56
Soru biraz troll ama ciddiye alarak cevap verirsek;
Motorda henüz yeniyim. Yağmurda motora binmem diyordum ancak geçtiğimiz hafta sonu şehirler arası yolda yağmura yakalandım. Ayağımda senin dediğin gibi normal ayakkabı vardı.Yarım saat sonra motordan indiğimde ayakkabımın içi göl gibi olmuştu ve hava çok soğuktu. Ayağın soğuk havada birkaç saat ıslak kalması ayağa giden kan akışını keser, kangrene sebep olur. Ancak ayağımda motor botu olsaydı ayağım kuru kalacaktı. Eve dönünce ilk işim internetten motor botu sipariş etmek oldu.
Motor düştüğünde bazı durumlarda ayağımız motor altında kalabilir. Ortalama 150 kg civarı bir ağırlık ayağımızın üzerindeyken normal bir ayakkabı yerine korumalı bir bot olması ayağımız için iyi olur.
Günlük ayakkabımı motor sürerken kullandığım için sol ayakkabımın üst tarafı biraz zedelendi.

lordsenyor01
17 Mart 2015, 22:01
Tulum alma. Bakkala giderken giymeye üşenirsin. Sonucu kötü olabilir. Keşke dersin.
Mont, pantolon (işe-okula gitmeyeceksen kevlarlı kot da olur, işe-okula gideceksen yandan fermuarlı pantololar var), yazlık-kışlık iki farklı eldiven, bot, kask. Dizlik ise bulunsun. O pantolon illa ki çamaşır askısında bekleyecek bazen. Tak dizliği.
Mont ise yine 2 tane olmalı. Yazlık-ve diğer mevsimler için. Bunlar en ideali.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

Trol isen de, elbet başkası faydalanacaktır bu yazılanlardan. Canın sağolsun.

troll değilim neden troll diyorsunuz. Bu arada verdiğin bilgiler için teşekkürler.

xaselcuk
17 Mart 2015, 22:06
Şöyle bir canlı örnek var Yamaha MT-07 Kullanıcıları bölümünde xismailaydin adlı kullanıcı tarafından.


Merhaba,

Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.

Kaza AŞTİ'nin önünde, Konya yönünde oldu. Orta şeritte seyrederken solumdaki beyaz aracın bi sağ bi sol yalpa yaptığını fark ettim. Durumu kontrol etmek için kafamı sola çevirdiğim anda önümdeki araç yavaşlamış. Ben de önümdeki araca sol arka taraftan çarptım.

Aracın yavaşladığını fark etmediğim için frene bile basamadım. Ancak 3. vitesteydim ve hızımı biraz düşürmüştüm. Tekrar hız artırırken çarptım. Zaten kaza anı ile ilgili hatırladığım şey, soldaki beyaz araca bakarken kendimi bir anda havada ters takla atarken bulmam, yere düşmem, yuvarlanarak sürüklenmem. Sürüklenirken sol şeritteki aracın altında kalıyordum, adam frene bile basmadı. Ben hızlıca sürüklendiğim için es geçti, yoksa bir darbe de o araçtan alabilirdim.

Kaza anında uçup düşme durumu olduğu için kask, deri mont ve Alpinestar'ın plastik korumalı motosiklet eldiveni sayesinde belden yukarı kırık oluşmadı. Ancak başka eldiven olsa bileklerim de kırılabilirdi. Ayrıca deri mont da sürüklenmesine rağmen yırtılmayarak büyük yaralanmayı önledi.

Ayağımda motosiklet botu olsaydı kazadan hiç hasar almadan kurtulabilirdim. Ancak kaza büyük olmasına rağmen ayak bileğimdeki kırık Sağ Lateral Malleol kırığı ve bu kazaya göre gerçekten küçük bir kırık. Yolda yürürken ayağını burkan veya halı sahada top oynayan kişilerin başına geliyor sıklıkla. Bu kırık türünün sıkıntısı, ödem oluşturması. Motosiklet kazası esnasında sağ baldıra da çok büyük darbe aldığım için bendeki ödem çok büyüktü. Ödem kazadan 25 gün sonra iyileşti ancak tam olarak değil tabii ki.

Kaza 4 Şubat 2015, Saat 21:40 civarı gerçekleşti. 9 Şubat'ta 45 gün heyet raporu verildi. Rapor 25 Mart'ta bitiyor. Alçı 6 Mart 2015 tarihinde çıkarıldı, şu an destekli medikal bileklik kullanıyorum. Ayak üzerine hâlâ basamıyorum. 25 Mart'ta kontrol sonrası fizik tedavi başlayacak. Ayak üzerine basmaya başladığımda bile bir süre daha koltuk değnekleri ile yürümem gerekecek. Tam iyileşme, ayak üzerine bastıktan 3 ay sonraya kadar sürebilir.

Kaza sonrası her ailede olacağı gibi benim ailem de çok tepki gösterdi. Bu yüzden motosikleti satmak zorunda kaldım. Zaten tam olarak iyileşene kadar motosiklet kullanamayacağım. Bu nedenle motosikleti satıp kredi borcunu kapatmayı düşünüyorum. Ayrıca tüm ekipmanlarımı da yenilemem gerekecek.

Adventure58
17 Mart 2015, 22:07
troll değilim neden troll diyorsunuz. Bu arada verdiğin bilgiler için teşekkürler.

Bazen Ergenler gelir En hızlı reyzing hangisi yazar çekilir :) o yüzden sorun biraz garip ve buradaki bilğili kişiere göre oldukça komik bir soru o yüzden trolleme yapıyorlar. Aldırma ne gelirse aklına sor. 2. konuda bukadar yüklenmezler merak etme yeni üyesin ya :queen:

lordsenyor01
17 Mart 2015, 22:15
Bazen Ergenler gelir En hızlı reyzing hangisi yazar çekilir :) o yüzden sorun biraz garip ve buradaki bilğili kişiere göre oldukça komik bir soru o yüzden trolleme yapıyorlar. Aldırma ne gelirse aklına sor. 2. konuda bukadar yüklenmezler merak etme yeni üyesin ya :queen:

saol yardımın için

Siyah&Beyaz
17 Mart 2015, 23:56
Hondanin egitimine gidecegim. O zamana kadar motosikletle hic tanismamisim sadece yolda ve park ederken gormuslugum var. Yani iki tekerden ibaret bir tasima araci oldugunu ve trafikte zaman kazandirdigini biliyorum sadece. Esime dedim ki egitimde tum ekipmanlari sagliyorlar ancak baktim bot vermiyorlar, ben motor botu alicam. Ayak da cok onemli ve motor uzerine dusup yaralanmalar oluyormus. Esim de dedi ki ne gerek var sen once git bakalim egitime belki de motoru sevmezsin. Tabii bot 380 tl civari olunca egitime gitmeden aldim ama esime de soylemedim laf yememek icin :) Egitimde ilk gun motoru devirdim haliyle. Koruma demirleri parmak kismima direk indi 150 kilo civari agirlikla. Ne ayagimda ne botta hic hasar olmadi. O an anladim ki iyiki almisim. Cunku diger kursiyerler gibi ayagimda spor ayakkabi olsa daha ilk gunden motorla tanismam ve vazgecmem bir olacak uzerine bir de hastane vb bir dunya sorunum olacakti. Umarim saglam bir botun ne anlama geldigini ifade edebilmisimdir. Tabii su gecirmemesi, soguktan korumasi ve islak yere bastigimda kaymiyor olmasi da cabasi.

lordsenyor01
18 Mart 2015, 00:16
Hondanin egitimine gidecegim. O zamana kadar motosikletle hic tanismamisim sadece yolda ve park ederken gormuslugum var. Yani iki tekerden ibaret bir tasima araci oldugunu ve trafikte zaman kazandirdigini biliyorum sadece. Esime dedim ki egitimde tum ekipmanlari sagliyorlar ancak baktim bot vermiyorlar, ben motor botu alicam. Ayak da cok onemli ve motor uzerine dusup yaralanmalar oluyormus. Esim de dedi ki ne gerek var sen once git bakalim egitime belki de motoru sevmezsin. Tabii bot 380 tl civari olunca egitime gitmeden aldim ama esime de soylemedim laf yememek icin :) Egitimde ilk gun motoru devirdim haliyle. Koruma demirleri parmak kismima direk indi 150 kilo civari agirlikla. Ne ayagimda ne botta hic hasar olmadi. O an anladim ki iyiki almisim. Cunku diger kursiyerler gibi ayagimda spor ayakkabi olsa daha ilk gunden motorla tanismam ve vazgecmem bir olacak uzerine bir de hastane vb bir dunya sorunum olacakti. Umarim saglam bir botun ne anlama geldigini ifade edebilmisimdir. Tabii su gecirmemesi, soguktan korumasi ve islak yere bastigimda kaymiyor olmasi da cabasi.

anlatabildin önemini bir kaza haberindede anladım teşekkürler.

DraQuila
18 Mart 2015, 01:46
bot gerekli ancak su almadığı gibi havada almıyor içi ter deryası ayak keçi ayağındna beter kokuyor çıkarınca + mantara açık adres gel yerleş diyorsun özellikle ve özellikle enduro botlar