PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : viteste bırakmak sakıncalı mı



snappy x
22 Şubat 2015, 18:45
arkadaşlar cup motorum var mesela gidiyorum sonra 3. viteste durdum stop ettim bu durum zararlı mı :silent: birde kontak açıkken vites değiştiriyorum bunu sadece 1 kere yapabiliyorum yani mesela boşta 1 e aldım sonra 2 atıyorum viteste ışığı yanmıyor motoru çok az ilerletiyorum ışık yanıyor aynı zamanda 2 ye atarken tam basamıyorum:silent:

sezer0696
22 Şubat 2015, 19:02
fazla bişe anlamadım ama ama motoru viteste bırakmanın sıkıntısı yok tabi 2 3 te bırakmıcaksın 1 de durmaya yaklastıgında vitesi 1 e dusurup stop etmen lazım yoksa diyelimki bosta vites birisi alır motoru gider veya yokus assagı kacar nasıl arabada el freni var motorda yok el freni gibi dusun bunu

snappy x
22 Şubat 2015, 19:05
fazla bişe anlamadım ama ama motoru viteste bırakmanın sıkıntısı yok tabi 2 3 te bırakmıcaksın 1 de durmaya yaklastıgında vitesi 1 e dusurup stop etmen lazım yoksa diyelimki bosta vites birisi alır motoru gider veya yokus assagı kacar nasıl arabada el freni var motorda yok el freni gibi dusun bunu

duracaksam 1 de durayım yani :silent:

sezer0696
22 Şubat 2015, 19:09
tabi viteste bırakırsan hem %50 motorun dusme devrilme riskide azalır acemisin galiba sende benim gibi :)

snappy x
22 Şubat 2015, 19:15
tabi viteste bırakırsan hem %50 motorun dusme devrilme riskide azalır acemisin galiba sende benim gibi :)

öğrenicez yavaş yavaş etrafımda kimse olmadığı için zar zor öğrenmeye çalışıyorum :) daha çok sorum var ama aklıma gelmiyor:P birde vites düşürebilsem her düşürdüğümde çat çat gidiyor... içim acıyor :farao:

sezer0696
22 Şubat 2015, 19:24
niye oyle cat cat gidiyor debriyaja basmıyomusun bide vites dusururken ara gazı vermen lazım ara gazı ver vites dusur ara gazı ver vites dusur oyle oyle dusurursen hem daha cabuk gecer hemde daha saglıklı olur

Freye
22 Şubat 2015, 19:28
niye oyle cat cat gidiyor debriyaja basmıyomusun bide vites dusururken ara gazı vermen lazım ara gazı ver vites dusur ara gazı ver vites dusur oyle oyle dusurursen hem daha cabuk gecer hemde daha saglıklı olur

ama ara gazı doğru zamanda yapmazsa her şey daha kötü ola bilir :)

şimdi bunu yazdığım için herkes bir şey söyleyecek bana o yüzden ben kaçarım bir dahada gelmem :queen:

oguzhanlal
22 Şubat 2015, 19:29
Motorların çoğunda senkromeç (synchroniser) mekanizması arabalardan farklı (eski teknoloji) olduğu için motor durduğu yerde vitese geçmekte zorlanabilir. Biraz şans işidir geçip geçmemesi. Uzun uzun yazmak zor geldi. İnternette araştırırsanız çoook uzun açıklamalar bulabilirsiniz.
Viteste bırakmak tavsiye edilen şeydir.Yokuş aşağı ya da yokuş yukarı bıraktığınız da el freni görevi görüp motorun sabit kalmasını sağlayacaktır.
Vites değişimiyle ilgili bir fikrim yok.

Nikkfurie
22 Şubat 2015, 19:29
yavaşlarken viteside düşürmen gerekir,yani durduğunda 3 de değil 1 . vitesde olman lazım..

stop ettikden sonra bir vites ya değişir yada değişmez,motoru ileri geri oynatırsan ancak vitesi değişebilirsin..

ayrıca motosikletlerin vitesleri arabalar kadar rahat değişmez biraz kemikli olması normaldir,

vites levyesine basarken kararsız davranma tek bir keskin hareketle vitesi düşür yada yükselt

ayağını üzerinde bekletme,hem ayak bileğin ağrır hemde debriyaja zarar verirsin..

sahin08
22 Şubat 2015, 20:49
cup ta istediğin viteste durursun çalıştırıp 1 . vitese alırken geçmeye bilir biraz hareket ettirmen normal
viteste bıraksanda bir sıkıntı değil
birde vites düşürürken viterse dokunduğun an debriyaj yapar pedala artmayan bir güçle basmaya devam ederken hafif aragazı verip dişli devrini tutturduğun an tık diye vites geçer pedal kendi aşağı iner yani
anlatması zor uygulaması bir okadar kolay,sonuçta saniyelik birşey

erensipahi
22 Şubat 2015, 21:01
cupta durduğu yerde vitesler geçmez motoru hareket ettirdiğin zaman geçer bu hepsinde böyledir çat çat ses gelmesi normal boşta bırakman daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum fakat yokuşta falan koyduysan motoru 1. viteste bırakmalısın ki el freni işlevi görsün arka tekerin

BatuhanK
22 Şubat 2015, 22:16
Motosikletin sesi, devri çok düşmeden vites küçültüyorsanız sert geçmesi mümkün. Vites pedalına çok hafif basarsanız motosikletiniz boşta gibi olacaktır, o aralıkta vites düşürürken hafif gaz verirken vitesi küçültürseniz vites daha rahat geçebilir. Atıyorum 4. viteste motosiklet 3 bin devirde ise aynı hızda 3. vitese almak istediğinizde devir 5 bine yükselecektir. ara gaz vermenin mantığı dadişlilerin birbirlerini yakın hızda yakalamasını sağlamak yani maksimum motor devrini, vitese göre yakın bir yerlere getirmek. bu, 3 binden 5 bine düşecek ise bunların arasında bir devirde olması gerek. yani siz deli gibi gaz verip vitesi düşürürseniz bu sefer de motosiklet ileri atlamak isteyecektir. ve dişlilere belki de daha çok yük binecektir.

Karışık geldiyse gaz kolunu (gazı kapatarak vites değiştirdiğinizi varsayıyorum) kapatırken, kapanması yakın bir zamanda vitesi düşürün. Gaz tamamen kapanmadan.
Bu aralığı seri bir şekilde vites değiştirmeye çalışırken yakalayabilirsiniz. Doğal olmayan yollardan yukarıdaki işlemi yapmış olacaksınız.

Duracaksanız da acele etmenize gerek yok devir rölantiye ininceye kadar bekleyebilirsiniz, düşük devirde vites daha kolay küçülür

snappy x
23 Şubat 2015, 00:09
Çok sağolasınız arkadaşlar artık dahada dikkatli olacağım ilk fırsatta uygulayacağım

ozhanhrmann2
23 Şubat 2015, 00:32
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ şanzımanı ele almadan önce bi izle derim :))9

Yiğit_
23 Şubat 2015, 01:11
[url=http://hizliresim.com/rgJoR7][img]http://i.hizliresim.com/r