PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletin içinde gelen rodaj yağının dayanıklılık süresi nedir.



delifişek2
19 Şubat 2015, 00:39
Merhabalar arkadaşlar motosikletin üzerinde gelen rodaj yağının dayanma ömrü nedir? mesela adam 5 ayda 1000 km yapsa aynı rodaj yağıyla sonra değiştirse devamında bir problem teşkil edermi,teşekkürler,saygılar.

oluroyle
19 Şubat 2015, 00:43
Merhaba,

Motorunuzun kitapçığında yağ değişiminin ne zaman yapılması gerektiği muhakkak yazılıdır. O aralıkta değişim yaparsınız.

Motordan motora aralıklar değişir, Benim sıfır motorum,1000 km de yağ değişimi başlıyor ve 1000-4000-8000 şeklinde devam ediyor bu aralık. 1000 km rodaj yağı demişsiniz, herneyse fabrikada konulan yağı kullandım.

5000 km demişsinizde, sizin motorun değişim aralığı nedir bilemiyorum. Aralıklarına uygun,değişim yapılmalı aksi halde tabikide zarar verir.

Keyifli forumlar

Kara35
19 Şubat 2015, 00:46
problem teşkil etmez istiyorsanız 1 yılda yapın, rodaj şartlarına uydugunuz sürece ve rodaj bitiminde yağ ve filtreyi değiştiridiğiniz sürece sorun yok. yağ bozulmaz 20 yıl bile dursa, sürekli donup ısınmadıkça yada yüksek basınc ve sürtünmeye maruz kalmadıkça havayla temas etse dahi bozulmaz.

ayrıca rodaj yağları mineraldir. sentetik yağlara göre daha az uçuzuluk gösterir, aynı numarada daha az akışkandırlar, hatta hiç uçuculuk gözlenmez. ayrıca mineral yağ sentetik yağ gibi çok yüksek yağlayıcı özellik ve film tabakası oluşturma özelliği fazla göstermez bu yüzden rodaj esnasında, yağlanan parçalardaki mikro metal partiküllerini daha iyi toplar, parçaların daha iyi alışmasını sağlar. Rodaj yağı önemlidir. max 1000km geçirmemek koşulu ile filtreyle birlikte değişir. Rodaj esnasında, ısınmadan yürümekten, sürekli dur kalktan, ani hızlanmalardan, yüksek hararetten ve yüksek devirden kaçınmak gerekir.

MRT-35
19 Şubat 2015, 01:45
Ben yaklaşık 2 yıl sonra değiştirdim yağı. Bazı sebeplerden motoru aldıktan sonra 1.5 yıl yatırdım.Sonrasında 300-400 km civarında iken servisi arayıp durumu anlattım.Zamanın sorun olmadığını 1000 km yi doldurduğumda yağ değişimi yapılacağını söylemişlerdi.

Selçuk Keleş
19 Şubat 2015, 12:43
Sürenin önemi yok, km önemli. KLX servis kitapçığında ilk bakımı 800 km'de diyor. Ben 1200'de götürmüştüm. Ninja'nın kitapçığında ne yazıyor ?

berkcigdem
19 Şubat 2015, 13:13
eğerki motorun içerisindeki yağ donup donup çözülmüyorsa yada başka dış etkenlere maruz kalmıyorsa hiç birşey olmaz. 1000 km sonra yazıyorsa kitapçıkta 1000 km sonra değişir.rodajın belirli kuralları vardır. fazla yük bindirmeyin motora yani yuksek devir kullanmayın.kadrandaki devir sayısının yarısı kadar devır yeterlıdır.örnegın 12.000 ise 6.000 lerde kalın maks. motor belirli bir ısıya gelmeden yola çıkmayın. bunun sebebı ısınmaktan ziyade butun parçaların yağlanması ve düzgünce çalışmaya başlaması. sert kalkışlardan uzak durun. muhtemelen lastiklerinizin üzerindede mum vardır ilk 150 -200 km çok dikkat edin aman jilet gibilerdir.
bakım aralıkları yazar zaten o aralık sürelerinde götürdüğün zaman hiç bir sorun teşkil etmez. he bu arada atıyorum 5.000 bakımın var 5.150 km oldu ben motoru götüremedim bakıma diyede paralama kendini :)

Nikkfurie
19 Şubat 2015, 14:40
.............. yağ bozulmaz 20 yıl bile dursa, sürekli donup ısınmadıkça yada yüksek basınc ve sürtünmeye maruz kalmadıkça havayla temas etse dahi bozulmaz.


nasıl bozulmaz yahu adamlar kutusunda hiç açılmamış ürüne bile son kullanım tarihi şudur diye yazmışlar..

yağın cinsine göre raf ömrü 3 ila 6 yıl arasında değişiyor

motorun içindeki yağı km yapmasanız bile bir yıl sonunda değiştirmek en sağlıklısıdır..

ayrıca 2-3 lt yağ kaç paradır , değermi sizce senelerce kullanıp risk almaya ?

Seko
19 Şubat 2015, 15:03
Genel olarak 1 yıl sonunda yağ değiştirilmesi tavsiye edilir. Rodaj yağı çok iyi bir yağ değildir, bir an önce rodajı bitirip değiştirmekte fayda var. Bir de bazı arkadaşlar 1000'lik rodajın 500 km'si dolunca yağı değiştirmeye kalkıyorlar, bu da bana göre pek doğru değildir.

Kara35
19 Şubat 2015, 15:23
Organik olmayan maddeler, heleki madeni esasli yaglar bozulmazlar. Form degistirmeye zorlanmadigi surece, baska maddelerle karismadigi surece bozulma olmaz. Zaten kabin icinde ustu acikta kalsa ust tabaka harici su ve havagecirgenligi olmadigi icin bozulmaz.

Onlar yag ureticilerinin siz daha cok yag alin diye yaptiklari omur bicme taktikleri, ayrica bilinen hersey icin ömur belirtmeknzorundadir kullanicilar. Bugun 0km bir motor yada markali bir araba alin, klavuzunda kullanim ömru 10 yil yazar. Birde ustune okadar bakim yaptirdiginiz taktirde. 0 kaliteli bir arac alip, fabrikanin dedigi bakimlari tam olarak yapsaniz kac on yil binersiniz.

Kimya yata metauroluji muhendislerine sorun bakalim ne cevap verecekler.
Heleki kapali orjinal ambalajinda rafta duran bir yaği abartmiyorum sizin torununuz bile 50 yil sonra aracinda kullanabilir :mrgreen: hemde fabrikada uretildigi ilk gunden hicbir farki olmaz.

Yok her sene degisirmis, bunlar hikayedir kulaktan dolma bilgidir.

Yag sık degismez, yok bin km rodaj olmadan degistireyim, arada degistireyim, kisin ince , yazin kalin yag koyayim , bakim kitabi 10 bin diyor ama on bin cok 5 binde degistireyim , zihniyetleri tamircilere para kazandirmaktan baska bisi degildir, sehir efsanesidirler.

Biz akilliyiz ya , adamlar motoru ureten muhendis gerizekali onlar, yada motorlari cabuk bozulsun isimleri kotuye ciksin istiyorlar.

Adam her daim 10-40 yag demis 10 bin km de.

Biz cok bilenler ohoo 10 bine yagmi kalir, 3-5 binde degistiririz yazin sicaktada 15-50 koyariz gibi gerizekaliliklar yapiyoruz.

Yarim sentetik yagin ve 10 bin km bakimin yeterli gorundugu motorda, full sentetik double ester , ma2 api sm yag koyarim 3 bin km de bir motor daha saglikli olur diyenler, bunun motora saglik ve omur acisindan zerre kadar faydasi olmadigini, aksine cebinize zarari oldugunu bilsinler.

phradrel
19 Şubat 2015, 17:13
Bin km'deki yağ ile 10 bin km'deki yağ arasında renk, koku, yoğunluk gibi bir sürü fark oluyor. İnsanlar yağın rengidnen kıllanıp daha erken periyotlarda değiştiriyorlar.

Keza periyodik bakımı onbinde bir olan bir motordaki yağ değişimi öncesi ve sonrası titreşim arasında da muazzam fark var. bir kaç bin km önce değiştirseniz sıkıntı olmaz. en fazla motor ömrünü tamamladığında iki-üç kere fazladan yağ değiştirmiş olursunuz.

yüz bin km ömrü olan bir motor düşünün on binde bir bakım 10 adet yağ değişimi demek, 8 binde bir değiştiriseniz en fazla 13 kere değiştirirsiniz.

valla bu bazıları için ekonomiyle ölçülmez; adamın içi gidiyor yağın rengini görünce. bıraksan 5 bin km bile tutmayacak o yağı :):):)

Kara35
19 Şubat 2015, 18:00
Yağın o renk çıkması iyidir, yağ içindeki deterjan katıkları ile motorun özellikle piston, sübaplar gibi yakıttan dolayı karbon atık bağlayan kısımlarını temizler. Yağın yağlamadan sonra en büyük görevlerinden biriside temizliktir. Kaliteli ve motosiklet üreticisinin önerdiği bir yağ bu temizlik işlemini layıkıyla yerine getirecektir.

Alisilin
19 Şubat 2015, 18:08
Motora koyulan yağ km dolmasa dahi 1 sene sonra değiştirilir.

arda4
20 Şubat 2015, 14:52
Ben kimya mühendisiyim, hatta yağ konusunda da çalıştım.

Söylediklerin doğru değil. Beni dinle ve o mesajı sil, çünkü bayağı bayağı yanlış yazmışsın. "Organik olmayan maddeler, heleki madeni esasli yaglar bozulmazlar"

initial-D
20 Şubat 2015, 16:03
İlk 250. Km de
Sonra 1000
Sonra 3000
Donrasında periyodik değişimleri takip ederim sanırım

snappy x
20 Şubat 2015, 23:56
motorum daha 95 kmde 500 1000 2000 3000 diye gidicem yeni yağın zararı olmaz herhalde

brooklynnn
21 Şubat 2015, 00:15
Bakım aralığı neyse o. Erkene gerek yok

Kara35
21 Şubat 2015, 00:37
Ben kimya mühendisiyim, hatta yağ konusunda da çalıştım.

Söylediklerin doğru değil. Beni dinle ve o mesajı sil, çünkü bayağı bayağı yanlış yazmışsın. "Organik olmayan maddeler, heleki madeni esasli yaglar bozulmazlar"

dur sana ingilizce link atayım, kullanımda olmayan madeni esaslı yağların bozulmadığına dair. Ancak esterli,extra birçok katkılı ıvır zıvırlı yağlardan bahsetmiyorum bunlar içindeki maddeler zaman içinde çökme yapar, eter esterler ise uçuculuk gösterir.
gerçi yağ katkılıda olsa sonuçta bir bileşiktir, karışım değildir, karışım olsa zaman içinde maddeler birbirinden ayrışır ama bieşikte öyle olmaz. Kimya değil ama Bende mühendisim :)

Madeni esaslı standart bir Yağ kullanılmadan, ısı ve basınç değişikliğine maruz kalmadan, başka maddeler ile karışmadan, santifrüje olmadan kutusunda çok uzun süreler bozulmaz, tabiki yağdaki moleküller kutunun hammaddesini uzun süre beklemekten dolayı çözmeye başlamazlarsa.

öğrencisysen daha al sana tez konusu , piyasada son kullanma tarihi geçmiş eski bir yağ ile aynı yağın yenisini karşılaştır, kimyasal analize sok. sonra motorda dene, verimini yağlama miktarını motorun performansını ısınını, vs ölç :)