PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha XV950 Çamurluk ve Lastik Upgrade



emrecozel
18 Şubat 2015, 12:35
Arkadaşlar Merhaba,

2014 Model XV950 motorsikletim mevcut. Arka lastik ebatlarını büyütmek istiyorum. Mevcut Jant' a daha kalın lastik takılabilir mi ? Yoksa Jant ile birlikte mi Lastik almam gerekecek ? Motoruma birebir uyacak Jant bulabilir miyim. Bu konu da destek nereden alabilirim. Lastik ebatı büyüdüğünde çamurluk değişimine gerek olacak mı.

Değerli görüşlerinizi rica ederim.

Emre.

capozzz
18 Şubat 2015, 13:01
Dostum, lastiğin tubeless olduğu için büyük ihtimal jant ile beraber değişmesi gerekir. Jant değişimi can yakıcı maliyetler çıkarır. Bununla beraber esas önemli olan çamurluktan ziyade arka maşa aralığı, eğer 150 den 160 a çıkarmakla yetineceksen belki sığar içeri ama daha fazla büyütmeyi düşünüyorsan çok operasyon yapman gerek. Maşayı açtırmak gerek, kayışın kasnaklarına ayar gerek, Yani sadece senin dediğin kısımlarla bitmiyor, lastikçiyle görüşmelisin bence.

emrecozel
18 Şubat 2015, 13:15
Tekrar Merhaba;
Maşa aralığı ile ilgili bende tedirginim fakat aşağıdaki linkte göreceğiniz üzere direk olarak uyumlu olduğunu belirttikleri, sadece çamurluğun değişmesi gerektiğini söyledikleri Jant Mevcut. Acaba direkt olarak uyumlu olabilir mi ?

Link vermek umarım yasak değildir.

Özellikleri de aşağıdaki şekilde yazınca iyice kafam karıştı.

Direct fitment, no spacers required and includes bearings.
Pulley included.
Fender needs to be replaced

http://www.meancycles.com/store/parts/view.cfm?PartID=223392

capozzz
18 Şubat 2015, 13:31
Wheels feature radially laced (straight) 3/8" polished stainless steel spokes with custom nipples, billet chromed aluminum custom hubs and polished chrome steel rims.
Direct fitment, no spacers required and includes bearings.
Pulley included.
Fender needs to be replaced.
Different colors available, send us an e-mail for pricing.
Tubless add $35.00

Benim anladığım şu, bunu "monte" etmek için çamurluğu değiştirmekten başka bir şey yapmana gerek yok, kasnak da var jantın üzerinde demiş. Ama sadece bunu monte etmek için (ön kasnakla tam hizaya gelecek mi montajdan sonra?). Demek maşa içine sığıyor. Fakat ölçüleri anlayamadım 18 x 5,5 dan kasıt ne? 18 jant boyu 5,5 da kalınlığı mı? Ölçüyü tam anlasak eline metre alıp motor üzerinde ölçüm yapıp emin olabilirsin. Ama mutlaka ön kasnak hizasına da bakmalısın.

Bir de 1300$ jant + 35$ tubeless lastik için eklenti + kargo parası (jant ağır, kargo pahalı) + gümrük değer mi değmez mi ona bakmak lazım. Neticede bu makinenin tarzı da ince ve yüksek silüetli olması...

emrecozel
18 Şubat 2015, 13:41
Peki bu şartlar altında TR' den uygun ebatlarda Jantı bulup Kasnak montajı yaptırabileceğimz ve bu lastik&Jant kombinasyonunu motora uygulatabileceğimiz bir usta veya bu tarz bir dükkan mevcut mudur ?

Sizin de dediğiniz gibi Jant ve lastik toplamda 4.000TL yi bulduktan sonra bu iş için değmez.

Teşekkürler.

capozzz
18 Şubat 2015, 13:55
Ben Türkiye'de böyle bir jant üretimi olduğunu zannetmiyorum. Motorda bağlantılar arabalardaki gibi olmadığı için standardizasyon da olamaz. Her motorun maşasına açıklığına göre ebat değişiyor. Ona göre kalıbının yapılmış olması lazım, kalıp olmazsa dolu çelikten tamamen torna ile şekle sokulması gerekir, ki inanılmaz paralar tutar bu. Zaten maşa içine sığması gerektiğine göre maksimum ne kadar büyütebileceksin? 1cm mi 2cm mi? Sonra Türkiye'de senin maşana göre ayarladığın yeni janta göre tubeless lastik var mı, satıcılar getirtiyor mu yoksa sana özel mi gelecek o liastik de? Değmez yani bunlar için.

Bence lastik işini boşverip, başka modifiyeler yapmak daha mantıklı. Hypercharger takarsın, egzoz getirtirsin vs gibi... Bu ikisinin toplam maliyeti "latik büyüteyim" in maliyetinden aza gelir.