PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Panik Fren Yaparken Debriyaj ?



Sayfa : [1] 2 3

EneS_Turker
12 Şubat 2015, 22:57
Bildiğiniz üzere panik fren anında ;
kimi araba ve motosiklet sürücüleri debriyaja asla basılmaması gerektiğini, aracı daha da hızlandıracağınızı söylerken kimisi de aksine debriyaja en kısa sürede basarak gücü tekerlerden ayırmayı öneriyor.. Siz bu konuda ne düşünüyosonuz ?

Sj's
12 Şubat 2015, 23:09
Ortada panik varsa debriyaj lazim tabi. Cogunlukla panik fren durumundaysaniz carpmak uzere oldugunuz seye cok yakin oldugunuz icin fren panik fren halini almistir.

Bu noktada debriyajsiz panik frenledin ne olacak motor stop edecek motoru cok alt devire dusurdugun icin.

Kimin ne dedigini onemsemekten cok mantik ne diyor onu onemsiyorum ben daha cok.

Nikkfurie
12 Şubat 2015, 23:10
........kimisi de aksine debriyaja en kısa sürede basarak gücü tekerlerden ayırmayı öneriyor..



hangi gücü ?

fren yaparken aynı anda gazı sıkıyormusunuz ?

EnesBeyter
12 Şubat 2015, 23:12
motor stop edip iyice kitlenirse tekerler ne yapacaksın:sunny: diğer türlü toparlama şansın var

BlackGhost
12 Şubat 2015, 23:13
panik fren usulleri;

1-ilk önce aynaları kontrol edip arkanda araç olup olmadığını anlık görmek,
2-orantılı olarak önce "DEBRİYAJ KOMPLE BASILI" olacak ve aynı şekilde arka fren ile ön fren yavaşdan serte doğru "SONUNA KADAR" sıkılacak,
3-panik fren sonuna gelindiği fark edilirse vites 1e alınıp arkanızda araç var ise doğru yere doğru hareketlenip olay yerinden uzaklaşmak(arkadaki araç bize vurmasın diye),
4-bu işlemler yapıldığı anda "KESİNLİKLE BACAKLAR DEPOYA SIMSIKI TUTUNMALI" ve "ELLER GİDONDA KASILMAMALI,RAHAT HAREKET ETMELİ,BİR PİSTON YAYI GİBİ",
5-şayet depoya bacaklar yapışmamış ve gidon gayri ihtiyari sıkılmış ise bu sefer depo tokatlama denilen bir sarsıntıya mağruz kalırsınız,böyle bir şeyle karşılaşır iseniz yine bacaklarınızı depoya sımsıkı tutun ve ellerinizi rahatlatın,böylece gidondaki sertlik hafifleyecek ve depo tokatlama problemi çözülecekdir,
6-panik fren halinde şayet hızın 30 üzeri ise "KESİNLİKLE DENGE SAĞLAMAK İÇİN AYAKLARINIZI YERE KOYUP DÜŞMEMEYE ÇALIŞMAYIN".böylesi bir harekette yere bastığınız ayağınızda ya bir kas kopması (diz,eklem) yada bir kırık durumu ile karşı karşıya kalırsınız zira o yavaş hızlarda bile o ani refleks hareketler bacağınıza direkt bir basınçlı etki yapacağı için yaralanmanız kaçınılmaz olacakdır..,

7- EN ÖNEMLİ KISIM İSE PANİK FRENDE PANİK YAPMAYIN VE YUKARIDAKİ ALIŞTIRMALARI BOŞ ZAMANLARINIZDA SÜREKLİ DENEYİN UYGUN MEVKİLERDE HIZLARINIZI ARTIRARAK..

EneS_Turker
12 Şubat 2015, 23:14
hangi gücü ?

fren yaparken aynı anda gazı sıkıyormusunuz ?

İman gücünü.. Motorun ürettiği gücü.. neyi olcak hocam ^^ gazı bıraktığınız anda motor stop mu ediyor ki güç kesilsin..

Nikuraya
12 Şubat 2015, 23:20
Japon ekolüne göre debriyaj en son çekilir, İngiliz ekolüne göre ilk çekilir. Panik frenden sonra arkadan gelen trafik vs. olabileceği için vitesi düşürmek gerekiyor durma esnasında hızlıca kaçabilmek için debriyajın çekili olması gerekiyor fren esnasında vites düşürmek için. Ben ilk olarak debriyajı çekme taraftarıyım.

Nikkfurie
12 Şubat 2015, 23:21
İman gücünü.. Motorun ürettiği gücü.. neyi olcak hocam ^^ gazı bıraktığınız anda motor stop mu ediyor ki güç kesilsin..

gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..

olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?

atillatopal9
12 Şubat 2015, 23:24
Ben direk gazı bırakıyorum. Ve ön freni yavaşça sikiyorum. Brembo marka kitlemesi uzun sürüyor. Olası durumda vites küçültmeye calisabilirsin. Ben panik sırasında kolay olacağını sanmıyorum ama hayat kurtarır buna eminim..

EneS_Turker
12 Şubat 2015, 23:24
gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..

olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?

tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..

initial-D
12 Şubat 2015, 23:31
Kaçış manevrası uygulayabilmek için debriyajda sıkılır

Karalı
12 Şubat 2015, 23:35
Debriyaj durmaya yakın çekilir benim motorda gazı bıraktığımda motor zaten yavaşlıyor yani bu yolun durumuna görede değişebilir yokuş yukarı aşağı benim aldığım eğitimlere bu şekilde bence doğru olanı budur

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------


Kaçış manevrası uygulayabilmek için debriyajda sıkılır

Kaçış manevrası yapacak vaktin varsa niye panik firen yapıyorsun'ki kaç zaten

mucoist
12 Şubat 2015, 23:35
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.

sinansari_fb
12 Şubat 2015, 23:42
Sıkı trafikte ani durumlarda çoğu kez başıma geldiği için debriyajsız frene bastığımda ön frene basarken gazı kapatamadığım oldu buda fren mesafemi uzattı. Debriyaj ile birlikte fren kullandığımda daha hızlı durma ve gerekirse gaz açma şansım oldu. debriyajsız fren yapmak sorun oluyor.

initial-D
12 Şubat 2015, 23:42
Alman sistem debriyaj sıkılacak diyor

Japon sistem durmaya yakın sıkılacak diyor

Kaydırmalı debriyajın varsa sıkma zaten durana kadar.eğer yoksa gene durma noktasında sıkabileceksen öyle yap diyeceğim ama panik anında yapman zor olacak.o yüzden hepsini sık,zaten istemsizce öyle yapacaksın bir süre

Mertcan39
12 Şubat 2015, 23:45
mesela 8 bin devirde gidiyoruz debrajı sıkmadık frene bastık frenler hem tekerlekleri yavaşlatmak için hemde motorun devrini düşürmek için güç harcamazmı

yada kompresör yaparak dahamı çabuk durur şimdi debraja basarsak motor devrini tekerlekten keseriz gazı kapatsakta motor rölanti devri kadar gene çeviricek ben bu yüzden debrajı sıkma tarafına giderim

Karalı
12 Şubat 2015, 23:46
Hepimizin Motosikleti var uygun bir zamanda deniyin boş bir alanda doğruyu bulun sonra bu topic'te paylaşın daha iyi olur biz bunları egitimde gördük her ikisinide

Nikkfurie
12 Şubat 2015, 23:47
tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..



devir düşerken kompresyon (motor freni) etkisi ile yavaşlarız, durma mesafesi neden uzasın ki ?

CHaTaN
12 Şubat 2015, 23:52
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.

mucoist
13 Şubat 2015, 00:03
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.

GS2'de gösterilen panik fren değildi tabii. Panik fren GS3'ün konusu. Aralarında ne gibi farklar var bilmiyorum. Nisan'da GS3'ü aldığımda öğreneceğim artık.

EneS_Turker
13 Şubat 2015, 00:03
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.

evet mantıklı bi açıklama.. şahsen bende böyle düşünüyorum.. yinede yanlışım varsa düzeltmek isterim bu yüzden tartışalım dedim..


devir düşerken kompresyon (motor freni) etkisi ile yavaşlarız, durma mesafesi neden uzasın ki ?

vites düşürmedıkten sonra motor komresyona girmez ki .. panık anında on frenı skarken ıster ıstemez gaz veririz sanırım..

Nikkfurie
13 Şubat 2015, 00:13
vites düşürmedıkten sonra motor komresyona girmez ki .. panık anında on frenı skarken ıster ıstemez gaz veririz sanırım..


hangi vitesde olursan ol gazı bıraktığın anda kompresyon başlar..

ani frende depoyu dizlerinle sıkmazsan vucudunun ağırlığı bileklerinle gidona yaslanır

istem dışı gazı açmış olabilirsin bu durumda..yani gaz açman depoyu sıkmamandan kaynaklanır

Sj's
13 Şubat 2015, 00:15
Hala normal freni anlatiyorsunuz bir cogunuz. Panik fren diyor adam motor freni kompresyon falan yok bu meselede. Kompresyondu vites kucultmekti durmaya calisacaksa girer zaten adam agaca.

mecho86
13 Şubat 2015, 00:42
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.
Katiliyorum

Onurhan D
13 Şubat 2015, 00:46
https://www.youtube.com/watch?v=ALDo9yVaOf0

izleyeniniz vardır mükemmel panik fren yapıyor.

Nikkfurie
13 Şubat 2015, 00:56
Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.

yahu ben aynı tELDİR diye okudum..

diyorumki bu arkadaşın yazılarından tecrübeli olduğu aşıkar nasıl aynı tel yazar :D

54RR
13 Şubat 2015, 00:59
Panik anında zaten basıyosun debriyaja :)

telike
13 Şubat 2015, 01:05
panik frende debriyaj sürekli sıkılır bırakılır çünkü VİTES KÜÇÜLTÜYORSUNDUR. panik frenden kasıt frenlere olabildiğince asılıp kayıp düşmekse farketmez basıp basmaman nasıl olsa düşcen. ama olabildiğince maksimum limitte durma performansı ise vites düşürmen ve debriyajı kullanman komprasyonu kullanman şart.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------


ön fren ile gaz telinin aynı olduğunu nasıl düşünebilirsiniz ?

sadece kampana olanlar tellidir ki bu tel ile gaz teli arasında hiçbir bağlantı yoktur..

bir çok motorda ise ön fren disktir yani hidrolik basıncı ile çalışır..

dostum.. arkadaşın dediğini sen çok yanlış anlamışsın. ön frene basarken gazı tam olarak kapattığınıza emin olun diyor. freni ve gazı ayarlayan eldir o hassasiyettir diyor. hepsi aynı teldendir demiyor.

Tİme_shİft42
13 Şubat 2015, 01:09
Debriyaja basınca kompresyonuda yiyorsun debriyaja basmayıncada o panikle gaz kolun açık kalabilir hatta sıkı sıkı tutabilirsin başıma geldi o an ne olacağı hiç belli olmuyor Gidonu sıkı tutma ama bazen dirsekleri 2 yana açar adam boğar gibi gidona yükleniriz :)

Nikkfurie
13 Şubat 2015, 01:10
panik frende debriyaj sürekli sıkılır bırakılır çünkü VİTES KÜÇÜLTÜYORSUNDUR. panik frenden kasıt frenlere olabildiğince asılıp kayıp düşmekse farketmez basıp basmaman nasıl olsa düşcen. ama olabildiğince maksimum limitte durma performansı ise vites düşürmen ve debriyajı kullanman komprasyonu kullanman şart.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------



dostum.. arkadaşın dediğini sen çok yanlış anlamışsın. ön frene basarken gazı tam olarak kapattığınıza emin olun diyor. freni ve gazı ayarlayan eldir o hassasiyettir diyor. hepsi aynı teldendir demiyor.


özür dilerim ben eldir yerine teldir diye okumuşum :salut:


daha önceki yorumda yazmıştım depoyu yeterince sıkmazsak vucudun ağırlığı öne yığılarak bileklerle gidona biner..

bu durumda istem dışı gaz kolunu sıkıyor olabiliriz..

sahin08
13 Şubat 2015, 01:26
benim makinada debriyajı çekince arka freni zaptetmek zor oluyor
ön disk arka kampana cruiser .çok kez denedim asfalt iyi ise sorun çıkartmıyor fazla , ama asfaltta toz toprak varsa arka teker kontrolu çabuk kayboluyor hemen kaçırıyor yolu (lastiklerin payı büyük ama )
arka freni hemen tam salmak yerine biraz daha yavaştan alıp dengelemeyi tercih ediyorum sonuç extra dikkat kaybı +o halde manevra yapamam sanırım
debriyajı çekmeden defalarca denedim fazlada bassam kilitlemesi için önce motor devri gürültüsü bayağı düşmesi gerekiyor sonra sekmeye başlıyor o arada vites düşürmek yada debriyajı çekmek lazım ama zaten hızda bayağı düşüyor

sonuç olarak bende kendime debriyajı çekmemeyi öğütlüyorum ama genelde o iki parmak hep debriyajın üstünde (daha çok çalışmak lazım )

manofsteel
13 Şubat 2015, 01:59
Ne kadar kullandığımız çoğu motorda kaydırmalı debriyaj olmasada,Panik fren durumunda hunharca 2 vites birden düşerim,zaten el-ayak kombine fren çoktan devreye girmiştir. Böylelikle 90 kmh hız ile önden araba ile akraba olmaktan kurtulmuşumdur.Bence debriyaj sadece sıkılmamalı vites düşülmeli.ıslak havalarda ise panik bir durumda bunu denemeyin tabi benim gibi :queen: (hızınızı koruyun)

cihangir151
13 Şubat 2015, 02:24
Öncelikle normal bir sürüşte ve ortalama bir hızda olduğunuzu varsayarak şu iki durumu ayrı ayrı aklınızda canlandırın:

1. Debriyajı çekin
2. Gazı kapatın

Hangisinde hızınız daha hızlı düşecek? Tabi ki kompresyon sebebiyle 2. seçenekle. Bu cebimizde dursun.

Gelelim panik durumuna...
Panik söz konusu olduğu için büyük ihtimalle arka fren de hakkından fazla kullanılacaktır.
Eğer debriyajı çektiyseniz arka fren ile tekeri kilitlemeniz ve bu yüzden lowside ile de önünüzdeki veya arkanızdaki arabanın altında kalmanız da yüksek ihtimaldir.
Eğer debriyajı çekmeyip gazı kapattıysanız kompresyon sayesinde panik ile abandığınız arka frenle lastiği kilitlemeniz çok daha düşük bir ihtimal. Kompresyon hem hızınızı keserken hem de arka tekeri kilitlemenizi zorlaştırarak daha kararlı yavaşlamanızı sağlar. Yeterince yavaşladığınızda debriyajı çekerek motoru da stop ettirmemiş olursunuz. Peki kilitlenmeyen/kaymayan arka teker size ne sağlar? Arka Teker kilitlenir veya kayarsa motorun diklik açısı bozulabilir dolayısıyla ön freni de etkili kullanmanızı engeller. Çünkü dik durmayan bir ön teker kayabilir.

Sonuç olarak debriyajı çekerek de durabilirsiniz ama debriyajı yavaşlayana kadar çekmeyerek daha kontrollü durursunuz. Söz konusu panik ise de "kontrol herşeydir"

LynXMaSTeR
13 Şubat 2015, 02:53
https://www.youtube.com/watch?v=2I5RWUcUpBo

BatuhanK
13 Şubat 2015, 03:05
Peki şuna bir açıklama getirelim konu bir miktar açıklığa kavuşmuş olur sanırım.
Arka fren eğer arka lastiği kilitleyebilecek gücü verebiliyorsa (ki hepsi arka tekereleği kilitleyebilecek güç üretir) neden motor frenine ihtiyacımız var ki. Sonuçta arka fren kapasitesi lastik kilitlenene kadar, 3 vites aşağya alsak da en fazla kilitlenir 5 vites düşürsek de...
Yani panik freni yaptıktan sonra ani bir hızlanmaya nasıl bir senaryoda ihtiyacımız olabilir. Zaten yavaşlamamış mıydık, yoksa tehlikeyi kaçış manevrasıyla mı atlattık? Motorumuz zaten güçsüzse ne yapacağız mesela, ne kadar ani hızlanabiliriz?

Hem ön freni maksimum dozajla, hem arka freni maksimum dozajla. Yetmez yolu,asfaltı oku... bitmedi tehlikenin hareketini gözlemle, ona göre kaçış noktası belirle. Sağ elin, sağ ayağın tamamiyle yüzde yüz kullanırken, beyni de aynı şekilde sakin tutup düşünmeye çalışırken neden bir de vites küçültme işlemini beynime göndereyim ki. Ben inanıyorum ki o koordinasyona bateri falan çalmıyorsak büyük çoğunluğumuz sahip değildir ve bu sebeple ya freni ya düşünme kısmında eksik kalacağız. Kalmadığınızı söylüyorsanız bir şey diyemem, ben hepsini %100 yapamam :)

ccc67
13 Şubat 2015, 08:29
Hepimiz "acil" sekilde fren yapmisizdir benim yasadigim sehir Zonguldakta hayvan cok oldugu icin zorundayim.Ben su sekilde yapiyorum debriyaji sikip arka on frene yumusaktan serte dogru basarim hizima gore vites dusurup genelde 1 debraji salarim motor freninin durmaya buyuk artisi oluyor ama cok hizli olmak lazim Allah kimseyi panik freni yapacak duruma getirmesin

Darkcity2000
13 Şubat 2015, 08:35
Ani fren de ne vitesinden bahsediyorsunuz arkadaslar, Ani freni zaruri hale getirecek bir duruma dusmussek Allaha en yakin oldugumuz andir, yuksek ihtimal yavas gidilmesi ve guvenli durus mesafesini ihlal etmisizdir ve az sonra bedelini odemek zorundayizdir, debriyaj derhal cekilir, arka frene tum guc ile basilir ki arkanin kitlenmeden hemen once pek az tutunma imkani vardir ondan maksimum faydalanir ayni anda limon gibi ama vakit kaybetmedem on fren ezilir.

atillatopal9
13 Şubat 2015, 09:10
Bu yüzden, düşük vites yüksek devir çok önemli.
frene bile basmadan 1.viteste durabiliyorsunuz.
ikinci viteste aynı şekilde. ben bazen tehlikeli olabilecek durumlarda3, düşük vites yüksek devir yapıyorum.
mesela 1,vitesde 9,000 devir 2. viteste 9,000 devir gibi.

///MPOWER
13 Şubat 2015, 09:55
Kompresyon hem hızınızı keserken hem de arka tekeri kilitlemenizi zorlaştırarak daha kararlı yavaşlamanızı sağlar. Yeterince yavaşladığınızda debriyajı çekerek motoru da stop ettirmemiş olursunuz.



Tamamiyle katılıyorum.

LynXMaSTeR
13 Şubat 2015, 09:58
Bu yüzden, düşük vites yüksek devir çok önemli.
frene bile basmadan 1.viteste durabiliyorsunuz.
ikinci viteste aynı şekilde. ben bazen tehlikeli olabilecek durumlarda3, düşük vites yüksek devir yapıyorum.
mesela 1,vitesde 9,000 devir 2. viteste 9,000 devir gibi.

motoru ağlatıyosun :)

Alisilin
13 Şubat 2015, 10:38
Vites düşürerek durmak panik fren değildir, çabuk durmaktır. Önünüze aniden bi araba çıkıverdi nerde ne zaman kaç vites düşürebilecen arkadaşlar yapmayın, zaten en iyi ihtimalle 3 saniyelik bi olay bu.
Eğer mesafe yeterliyse vites düşürmek taktiği geçerlidir, fakat önünüze zap diye biri atladı ne vitesi, heyecan yapmayıp mantıklı düşünebilirsen yapacağın tek şey debriyaja basıp, frenlere tekerlekleri kitlemeyecek şekilde en son kuvveti uygulamak.

Darkcity2000
13 Şubat 2015, 10:39
hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .

Alisilin
13 Şubat 2015, 10:41
hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .

Aynı anda aynı şeylerden bahsetmişiz.

copycat
13 Şubat 2015, 10:43
eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.

Darkcity2000
13 Şubat 2015, 10:49
eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.

Virajda fren yapmak zorunda kalacak bir dirum icinde birakiyorsan kendini zaten birseyleri eksik yapmis sonuclardan sonuc begen durumundasin, virajda zaten debrijaj cekilmez cok sansliysan motoru dogrultup frenaj yaparsin yada berbat bir gune baslarsin. Egitim almadiysan viraj egitimi almani tavsiye ederim

Pekbipicadam
13 Şubat 2015, 11:11
Acemi biri şurayı okusa panik frenden soğur valla :queen: en güzeli herkes bildiği gibi yapsın : ))

EKONOMİ
13 Şubat 2015, 11:17
Yayla yolundan İNERKEN debriyajı sıkınca motoru iniş aşağı salmış oluyorsun; HIZ ARTIYOR
hatta 5. viteste de iniyor olsan debriyaja basınca motor hızlanıyor.

Panik fren de olsa : motor kompresyonundan faydalanmak için vites düşürmeyi reflex haline getirin
ani vites düşürmek şanzımana ağır yük bindirse de sen ağlayacağına şanzıman ağlar.

Yok viraj vardı yok yol ıslaktı ön frene basmayıp sadece arka frenle panik fren yapmaya kalkılırsa arka teker kilitler; bu sırada yapmak gereken arka tekerin fren basıncını azaltmak veya motor hangi tarafa kayıyorsa direksiyonu kayan tarafa doğru çevirmeye çalışmak.o zaman kayar kayar ama bir tarafa yatarak düşme ihtimali azalır. Misal arka teker sağa kayıyorsa gidonu sağa çekmek gibi. Belki asfaltta yapmak zor olur ama aklınızın köşesinde dursun.

Frene her zaman 2 sine birden basarak durun ki el alışkanlığı olsun; yoksa birinde öne basıp düşülüyor öbür durumda arka frende düşülüyor.
Abs yok motorda rezillik ordan kaynaklanıyor

Viraja yavaş girin; hızlı girince motor savrulmaya başlayınca yapabilecek şeyler azalıyor
işte tam bu sırada frenleri kitlemeden ikisine birden bas, ardından vites küçült hızlıca ve hız azaldıkça daha da vitesi düşür .Bazen vitesi 2 vites düşürsen motor kompresyonu tekerleri çok hızlı bir şekilde yavaşlatsa bile tekerler kitlemiyor sanki motorda abs varmış gibi oluyor. Zınk diye duruyorsun. 1. vitese zınk diye atarsan tekeri kitleme riski çok fazla; baktın arka teker kitledi bas debriyaja.

onun için vites düşürmek de vites düşürmek diyorum

frenlemede ön frenin %70 arka frenin %30 (veya bu oranlara yakın) etkisi olduğunu hatırınızdan çıkarmayın

Panik durumunda kontra tekniği ile hızlıca manevra yapabileceğinizi de unutmayın

CompanERROR
13 Şubat 2015, 11:29
Acemiyken hep debriyajı unutup fren yapıyordum çok kötü duruma düşüyorduk bazen. Şimdi refleks debriyaj sonra yavaşça fren. En mantıklısı ikincisi.

Darkcity2000
13 Şubat 2015, 11:35
Bu arada durmak motor icin ilk secenek olmamalidir, kivirip kacmak asgari tercih edilmeli, soylemesi kolay yapmasi zordur. Kivirma tekniginizi bol bol gelistirecek aktiviteler yapmak lazim, ozellikle kivirip kacma sirasinda tehtide degil kacacagimiz yere bakacagiz

TEKNECI
13 Şubat 2015, 11:54
adi ustunde panik fren;
cok fazla dusunmeye, “naabiyooduk… biz bu durumda” demeye vakit yok.
benin refleksim;
Allah ne verdiyse frenlere sonuna kadar basiyorum.
ayni anda debriyaj sonun kadar basili sekilde, vitesi 3-2-1 seklinde dusuruyorum.