PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Biraz sarkma tekniği çalışması



Sayfa : [1] 2

94CanRR
12 Şubat 2015, 17:08
Evet arkadaşlar Kıbrıs'ta sürekli yağmur çamurdan güneşi bi de boş otoparkı bulunca biraz çekim yaptım kendi imkanlarımla. Düşük süratte sarkmak insanın tekniğini baya geliştiriyor gerçi soğuktan kat kat giyince iyi de pozisyon alamadım keşke alpine i giyseydim. Bu arada lastikler irc. :pr: Videoyu ekleyemedim link [http://instagram.com/p/zAMtRVmPgf/?modal=true

https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10984214_10153019507112557_2088894725809520922_n.j pg?oh=e6f78e572d6637083b79c3a273af25b4&oe=5553FFFD

https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10959608_10153019513497557_6410649562632571909_n.j pg?oh=bfde82ccf188d6f6a1ddf390c1167d11&oe=55925401

santo78
12 Şubat 2015, 17:36
ilk resimde bakisin ofsayt. Kafan farlarla ayni yonde. Sanirim sola donuyorsun o zaman sol omzuna gore donuk olmaliydi basin.

YouSuffer
12 Şubat 2015, 17:39
Biraz garip sarkmışsın :) birde irc lastiklerle bunu yapmak gerçekten cesaret ister boş yere motorun yada kendinizin biryerlerize zarar gelmesin

94CanRR
12 Şubat 2015, 17:51
ilk resimde bakisin ofsayt. Kafan farlarla ayni yonde. Sanirim sola donuyorsun o zaman sol omzuna gore donuk olmaliydi basin.


Daha dönük olabilirdi doğru, ama zaten dönük düz baksam kaldırım da patlamıştım :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------


Biraz garip sarkmışsın :) birde irc lastiklerle bunu yapmak gerçekten cesaret ister boş yere motorun yada kendinizin biryerlerize zarar gelmesin

aslında yoldan dönüyodum sağ tarafta otoparkı görünce çantayı falan koyup telefonu da oraya sabitledim. Ekipman çok yanlıştı pozisyon için :)

santo78
12 Şubat 2015, 17:54
Tamam senin dedigin olsun ama karsilastirinca seninki duz duruyor.


http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2011/01/swigz-bike-1st-race-lean-630-1294696541.jpg

94CanRR
12 Şubat 2015, 18:00
Tamam senin dedigin olsun ama karsilastirinca seninki duz duruyor.


http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2011/01/swigz-bike-1st-race-lean-630-1294696541.jpg

Dediğim gibi; doğru söylüyorsun daha çok döndürmem gerekirdi.

m1t0
12 Şubat 2015, 18:05
Konuyla alakasız ama kaskınız büyük mü geliyor acaba?

94CanRR
12 Şubat 2015, 18:12
Konuyla alakasız ama kaskınız büyük mü geliyor acaba?

hayır yapı itibarı ile motosiklet kasklarından büyük, otomobil yarış kaskı olduğundan. Zamanında Türkiye karting şampiyonasında yarışıyodum. Yeni kask almamın vakti çoktan geldi.

Karalı
12 Şubat 2015, 18:48
İyide motosikletin yatış açısına baktığımda bukadar sarkmak fazla geldi bana amaç motosikleti yatırmak degilde dizi yere sürtmek gibi

santo78
12 Şubat 2015, 18:53
sarkmada amac motosikleti yatirmak degil zaten. Sarkmasa motor daha cok yatar sonra low side olma ihitimali var.

94CanRR
12 Şubat 2015, 19:01
İyide motosikletin yatış açısına baktığımda bukadar sarkmak fazla geldi bana amaç motosikleti yatırmak degilde dizi yere sürtmek gibi

Zaten bu teknikte motordan daha fazla yatıp( sarkıp ) ağrlık merkezimi içeride tutarak motoru daha az yatırarak dönmek ki tutuşumuz daha fazla olsun. Zaten ben de bu hızda sarkmıyorum sürekli bu tekniği çalıştım orada.

Karalı
12 Şubat 2015, 19:53
Yani şimdi sarkınca daha iyimi viraj dönülüyor motosikleti fazla yatırmaya gerek kalmadan?

94CanRR
12 Şubat 2015, 20:01
Yani şimdi sarkınca daha iyimi viraj dönülüyor motosikleti fazla yatırmaya gerek kalmadan?

Evet bu spor motorlarda kullanılan bi teknik. Enduro da motoru yatırıyolar kendileri dik duruyolar orası ayrı konu. Bu teknik sayesinde daha güvenli dönülüyor motor daha dik olduğu için daha çabuk gaz açabiliyorsun. Tutup da 40 la bile dönerken burada ki gibi sark demiyorum. Ben burada sadece daha güvenli ve alan dar olduğu için düşük hızda çalıştım ki çok daha zorlayıcı oluyor.

Karalı
12 Şubat 2015, 20:16
http://i.hizliresim.com/VlYPRV.jpg
Şimdi biraz araştırdım'da ben zannediyordum'ki bu sadece yarışlarda kullanılan şekil amaçlı birşey ben genelde depoyu tutup dönüyorum niye bu zamana kadar araştırmadım hayret öğrenmiş oldum üstteki resimde eski eğitimden kalma ben

94CanRR
12 Şubat 2015, 20:38
Neden dediğimi anlamak istemiyorsunuz. 3 tip duruş var biri içeri sarkma biri dışarda kalma diğeri ise tam merkezde motor ile aynı açıda kalma. Zaten trafikte ve dar manevralarda sarkmıyoruz hatta çok dar manevrelar için yukarıdaki gibi gymkhana gibi motoru yatırarak dönmemiz daha doğru. Fakat hızlar yükseldiğinde en etkili teknik sarkmadır pistte de bu kullanılır. Benim yukarda döndüğüm virajı dönmenin en etkili yönü kesinlikle sarkma değildir sadece teknik çalışmıştır. Valla yoruldum.

santo78
12 Şubat 2015, 20:49
http://i.hizliresim.com/AAJLa0.jpg

Karalı
12 Şubat 2015, 20:51
Benim yukarda ne yazdığımı anlamadınız galiba ben diyorumki bu tekniği bilmiyordum sadece şekil amaçlı diye düşünüyordum yani anlamış oldum daha az yatarak daha güvenli dönmek lastiğin yere daha fazla tutunması için olduğunu anladım ne celalleniyorsun:)

94CanRR
12 Şubat 2015, 20:55
Benim yukarda ne yazdığımı anlamadınız galiba ben diyorumki bu tekniği bilmiyordum sadece şekil amaçlı diye düşünüyordum yani anlamış oldum daha az yatarak daha güvenli dönmek lastiğin yere daha fazla tutunması için olduğunu anladım ne celalleniyorsun:)

pardon, ben şekil için sanıyodum falan diyince kafa buluyosun zannettim cidden kusura bakma benim hatam :)

Karalı
12 Şubat 2015, 20:57
pardon, ben şekil için sanıyodum falan diyince kafa buluyosun zannettim cidden kusura bakma benim hatam :)

Kimseyle kafa bulmak haddime değil:) tekerin düz bassın

braveguy
12 Şubat 2015, 22:31
Benim yukarda ne yazdığımı anlamadınız galiba ben diyorumki bu tekniği bilmiyordum sadece şekil amaçlı diye düşünüyordum yani anlamış oldum daha az yatarak daha güvenli dönmek lastiğin yere daha fazla tutunması için olduğunu anladım ne celalleniyorsun:)

bu mevzu benim de aea videolarında hep dikkatimi çekiyor. aea hadi neyse de cbr videosunda ömer bey de virajları dizini açarak ve hafif sarkarak alıyor. bu viraj alma prensibi, bize eğitimlerde öğretilenin tam tersi. tüm eğitimlerde bize öğretilen, sıkı sıkı depoyu kavramak yönünde. benim de aklım karıştı.

94CanRR
12 Şubat 2015, 22:42
bu mevzu benim de aea videolarında hep dikkatimi çekiyor. aea hadi neyse de cbr videosunda ömer bey de virajları dizini açarak ve hafif sarkarak alıyor. bu viraj alma prensibi, bize eğitimlerde öğretilenin tam tersi. tüm eğitimlerde bize öğretilen, sıkı sıkı depoyu kavramak yönünde. benim de aklım karıştı.

zaten sarkarken de depo vücudun alt ters tarafı ile motora kitleniyor üst gövde rahat yoksa gidona asılır düşeriz. Trafikte ve günlük kullanımda sizin eğitimlerde bahsettiğiniz gibi merkezde olmak sağlıklı ben de günlük kullanımda öyle sürüyorum aksi taktirde çok yorucu olurdu zaten. Virajlarda tercihen kullanılabilir. Ömer bey in orda sarkmasının nedeni yerlerin ıslak ve kaygan olması olabilir. Sarkma tekniği kullanarak motoru daha az yatırmayı amaçlamış olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Yani aslında size öğretilenin tam tersi değil. Aynı, sadece pozisyon içeri doğru konumlanıyor. 3 pozisyon da doğru sadece kullanım alanları farklı diyorum ben :cat:

Nathan
12 Şubat 2015, 23:02
Bildiğim kadarıyla depoyu dizlerle sıkarak motosikletle birlikte aynı açıyla yatmak en temel güvenli sürüş tekniği. Özellikle şehir içi sürüşlerde bu teknik öneriliyor.

Yol tutuşun düşük olduğu koşullarda (ıslak, kaygan zemin) yapılan dönüşlerde motosikleti fazla yatırmadan dönmek gerekiyorsa, içe yatma tekniği yol tutuşun en yüksek olduğu teknik olduğundan güvenli sürüş tekniği olarak geçiyor. Ama bu teknikte zeminde çukur vs olmadığından ve trafik koşullarının uygun olduğundan emin olmak gerek, zira sürücü pek motosiklet üzerinde sayılmaz. Bu yüzden şehir içinde çok gerekmedikçe kullanılmıyor.

Ayrıca performans amaçlı sürüşlerde dönüş sonrası hızlıca gaz açabilmek için bu teknik kullanılıyor 94canRR arkadaşın söylediği gibi.

braveguy
12 Şubat 2015, 23:05
Bildiğim kadarıyla depoyu dizlerle sıkarak motosikletle birlikte aynı açıyla yatmak en temel güvenli sürüş tekniği. Özellikle şehir içi sürüşlerde bu teknik öneriliyor.

Yol tutuşun düşük olduğu koşullarda (ıslak, kaygan zemin) yapılan dönüşlerde motosikleti fazla yatırmadan dönmek gerekiyorsa, içe yatma tekniği yol tutuşun en yüksek olduğu teknik olduğundan güvenli sürüş tekniği olarak geçiyor. Ama bu teknikte zeminde çukur vs olmadığından ve trafik koşullarının uygun olduğundan emin olmak gerek, zira sürücü pek motosiklet üzerinde sayılmaz. Bu yüzden şehir içinde çok gerekmedikçe kullanılmıyor.

Ayrıca performans amaçlı sürüşlerde dönüş sonrası hızlıca gaz açabilmek için bu teknik kullanılıyor 94canRR arkadaşın söylediği gibi.

trafik için en uygun (daha doğrusu güvenli) viraj alma yöntemi değil yani, yazdıklarınızdan bunu anlıyorum

Nathan
12 Şubat 2015, 23:16
Amaç tamamen güvenli sürüşse değil ama amaç en hızlı şekilde virajı alabilmekse (sportif sürüş) trafik koşulları da müsaitse içe yatma tekniği daha güvenli olacaktır.

Bildiğim kadarıyla bu şekilde...

Karalı
12 Şubat 2015, 23:19
trafik için en uygun (daha doğrusu güvenli) viraj alma yöntemi değil yani, yaçısınıınızdan bunu anlıyorum

Abi bu teknik bizim yollarda tehlikeli benimde bildiğim kadarıyla yarışlarda virajlara hızlı girmek için yuksek suratlarda motoru daha iyi yatirabilmek için kontraya yardımcı olması açısından forumda yarışcılar vardı daha iyi bilirler
birde şöyle birşey var futbol topunu ne tarafa çevirirsen bastığı alan hep aynı yani lastikte yanak açisına kadar her tarafı eşit basmazmı

BatuhanK
12 Şubat 2015, 23:44
Lastik işi için şu videoyu gösterebiliriz, tabi belli bir açıdan sonra lastiğin bastığı alanda küçülme olma ihtimali geliyor benim aklıma.

https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=qg3dVL3BPKTfywPPtIDoBw&url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DNI9Z2K79oOo&ved=0CCIQtwIwAw&usg=AFQjCNETQnr9Qm6Cz9Tm-oWgSgE1RidYlA

Kapalı alanlarda çalışmak iyidir düşe kalka öğretir bir şeyler. Motorun daha yatma açısı var, pegler sürtene kadar düzgün zemin Düzgün gaz kontrolü ile problem olmaz. Onun dışında cbr ın gidonu ve küçül deposu nedeniyle iç pege ve gidona fazla yük bindirmemeye çalışın.
Gelelim trafikteki tehkikesine, yapısı iitibariyle bu motosikletlerde dizin yere değmesi için yarışçılara göre çok daha fazla motosikletten çıktığımız bir gerçek. Herhangi bir kayma durumunda toparlama şansımız bu pozisyondayken pek yok, çünkü motosiklet silkelediği anda düşmemek için debelenmekten ötesine geçemiyoruz. İkinci sakıncası ne vitesi ne de arka freni kullanamamamız.
Bir diğer üçüncüsü ise motosikletten fazla çıkmamız- aslında daha çok sarkmamız neticesinde manevra kabiliyetimizin sınırlı, ve motosikleti dikleştirme hızımızın daha yavaş olması. Takdir edersiniz ki motosikleti dikleştirip frenlere asıldığımızda kimse poposunun boşlukta olmasını istemez :)

Tekrar fotopğafa dönmek gerekirse grenaj masrafını göze alarak bol bol çalışın, motosikletin biraz daha yatarı var :) dizi koymaktan ziyade (ilkzamanlar eğlenceli gelse de :) ) gaz kontrolüne, frenlemeye çalışırsanız hayali tur zamanlarımız daha çok gelişebilir. Hayalinizde canlandırdığınız çizginin doğru çizgi oldugundan emin olduktan sonra motosikleti o çizgide tutmayı deneyebilirsiniz. Böylece sıkılmaz, Ve dizlikleri de boş yere bitirmemiş oluruz.
Son olarak da kaliteli bir lastik alma imkanınız varsa mutlaka alın, her şey iki kat daha kolay ve güvenli oluyor

Kara35
13 Şubat 2015, 00:25
Bu sarkmayı apaçiler yapıyor, genelde 125 250 kullanıcıları triplere giriyorlar, hep görüyorum hemen bir virajda sarkmalar diz çıkarmalar falan böyle bir garip hareketler :mrgreen:
napacaksınız yarışçımı olacaksınız ne bu tripler? :P
adam gibi sürün işte şehir içi dışı virajlar tehlikelidir yavaş girin neyi kanıtlamak amacından ise insanlar caddede? çok hevesliyseniz pist günlerine çıkın orda bol bol sarkarsınız.

Karalı
13 Şubat 2015, 00:39
Siz neyi kanıtlamak amacındasınız her yerde kavga içindesiniz takip ettiğim kadarıyla yarışa filanda katilmişsınız birşeyler yazmak istersen yaz neyin peşindesin hayırdır

Kara35
13 Şubat 2015, 00:52
Siz neyi kanıtlamak amacındasınız her yerde kavga içindesiniz takip ettiğim kadarıyla yarışa filanda katilmişsınız birşeyler yazmak istersen yaz neyin peşindesin hayırdır

hiç birşeyi kanıtlama peşinde değilim saçma sapan konular açılıp, saçma sapan bilmeden yorumlar yapılıyor buda beni sinir hsatası ediyor. Yanlış şeylere doğru demek yada yanlışta olsa fikir beyan etmek hep kavga eden birisi gibi görünmek demekmi? Ben hiçbirşey değilim konularıma bakarsanız sürücüliğimlede övünmem herşey mazide kaldı, burada bizim tozumuzu attıracak okadar çok genç arkadaş varki o yüzden sürücülüğümle malımla falan övünmüyorum nedense hep yanlış anlaşılıyor.Sadece bilgiliyim yalan yanlış birşey gördümmü tav oluyorum basıyorum kalayı.

Ha benide kalaylasınlar sevinirim birşeyler daha öğrenirsem.

Karalı
13 Şubat 2015, 00:55
hiç birşeyi kanıtlama peşinde değilim saçma sapan konular açılıp, saçma sapan bilmeden yorumlar yapılıyor buda beni sinir hsatası ediyor. Yanlış şeylere doğru demek yada yanlışta olsa fikir beyan etmek hep kavga eden birisi gibi görünmek demekmi? Ben hiçbirşey değilim konularıma bakarsanız sürücüliğimlede övünmem herşey mazide kaldı, burada bizim tozumuzu attıracak okadar çok genç arkadaş varki o yüzden sürücülüğümle malımla falan övünmüyorum nedense hep yanlış anlaşılıyor.Sadece bilgiliyim yalan yanlış birşey gördümmü tav oluyorum basıyorum kalayı.

Ha benide kalaylasınlar sevinirim birşeyler daha öğrenirsem.

Bizde bildiğimizi soylemiyoruz zaten mademki biliyorsun anlat bizde bilelim
ortada saçma sapan bir konu açıldığı yok ayrıca

94CanRR
13 Şubat 2015, 01:11
Lastik işi için şu videoyu gösterebiliriz, tabi belli bir açıdan sonra lastiğin bastığı alanda küçülme olma ihtimali geliyor benim aklıma.

https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=qg3dVL3BPKTfywPPtIDoBw&url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DNI9Z2K79oOo&ved=0CCIQtwIwAw&usg=AFQjCNETQnr9Qm6Cz9Tm-oWgSgE1RidYlA

Kapalı alanlarda çalışmak iyidir düşe kalka öğretir bir şeyler. Motorun daha yatma açısı var, pegler sürtene kadar düzgün zemin Düzgün gaz kontrolü ile problem olmaz. Onun dışında cbr ın gidonu ve küçül deposu nedeniyle iç pege ve gidona fazla yük bindirmemeye çalışın.
Gelelim trafikteki tehkikesine, yapısı iitibariyle bu motosikletlerde dizin yere değmesi için yarışçılara göre çok daha fazla motosikletten çıktığımız bir gerçek. Herhangi bir kayma durumunda toparlama şansımız bu pozisyondayken pek yok, çünkü motosiklet silkelediği anda düşmemek için debelenmekten ötesine geçemiyoruz. İkinci sakıncası ne vitesi ne de arka freni kullanamamamız.
Bir diğer üçüncüsü ise motosikletten fazla çıkmamız- aslında daha çok sarkmamız neticesinde manevra kabiliyetimizin sınırlı, ve motosikleti dikleştirme hızımızın daha yavaş olması. Takdir edersiniz ki motosikleti dikleştirip frenlere asıldığımızda kimse poposunun boşlukta olmasını istemez :)

Tekrar fotopğafa dönmek gerekirse grenaj masrafını göze alarak bol bol çalışın, motosikletin biraz daha yatarı var :) dizi koymaktan ziyade (ilkzamanlar eğlenceli gelse de :) ) gaz kontrolüne, frenlemeye çalışırsanız hayali tur zamanlarımız daha çok gelişebilir. Hayalinizde canlandırdığınız çizginin doğru çizgi oldugundan emin olduktan sonra motosikleti o çizgide tutmayı deneyebilirsiniz. Böylece sıkılmaz, Ve dizlikleri de boş yere bitirmemiş oluruz.
Son olarak da kaliteli bir lastik alma imkanınız varsa mutlaka alın, her şey iki kat daha kolay ve güvenli oluyor

Katılıyorum, zaten normalde virajlı dağ yollarında ve pistte tamamen çizgim ve gaz kontrolüm üzerine çalışıyorum işin anahtarı orada. Arada kendimi çekip hatalarımı görmeye çalışıyorum. Bugün ilk defa yoldan gelirken gördüğüm bu otoparkı bi de boş yakalayınca biraz eğleneyim dedim güzel zaman geçirdim.

Dediğin gibi cbr nin rahat oturuşu bu sarkmalarda cidden işi zorlaştırıyor çok dikkatli ağırlık dağılımı gerektiriyor özellikle gidon çok yukarıda kalıyor. Motorun daha yatarı var aslında pistte pegleri baya çizdiğim oldu ama hem düşük hız hem dandik lastiği göz önüne alınca çokta zorlamak istemedim bir de o alan yokuş aşağı eğimli ve dar, çizgiyi tutturmak hayli zordu bir de tabii hiç güven vermeyen lastikler fakat şu ara diablo rosso ları almam olanaksız maalesef :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------


Bizde bildiğimizi soylemiyoruz zaten mademki biliyorsun anlat bizde bilelim
ortada saçma sapan bir konu açıldığı yok ayrıca

Hiç ciddiye alıp sinirini bozma cevap vermeyince gider :) Muhtemelen ufak cc yi kovalayıp yetişememiş buraya kusuyor :mrgreen:

Kara35
13 Şubat 2015, 01:25
Yetişemediğim doğruda, kovaladığım yanlış :mrgreen: bizi gören arkadaşlar Maşallah genelde Rossi kesilip bir anda ortadan kayboluveriyorlar :)
Ee doğal olarak o trafikte yetişmeyede çabalamıyoruz zaten. Gerçi trafik olmasada yetişmeye çalışmak gibi bir derdim yok ma hızlı gidiliyor, hemde çok hızlı, bunu genelde 125-250 spor motor sahipleri yapıyor.

oluroyle
13 Şubat 2015, 01:42
:sunny::sunny::sunny:

kawa_20
13 Şubat 2015, 02:09
En önemli nokta, ne kadar çabuk olduğunuzdur, ne kadar ileri yattığınız değil.

BİLEĞİ BÜKMEK 2 KEITH CODE
Bölüm 15 : YÖNLENDİRME : Uyuşuk Dönüşler ve Dönüş Ölçeği
Sayfa : 68 - 71

https://www.youtube.com/watch?v=IRVEY6R0wbg#t=10

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/IRVEY6R0wbg?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [COLOR="Silver"]

EGELİ
13 Şubat 2015, 02:11
madem fotoğraf koydun yorumda yapalım ama kızmak yok ayrıca,hevesini kırmak gibi olmasın ama koyduğun fotoda herşey yanlış,bakışın ,kolların,vucudunun motordan ayrılması,ayak pozisyonu heleki dizlikle yapmanı asla önermem kendine bir slider al ve öncelikle bol bol sarkma pozisyonu ile ilgili teori oku daha sonra okuduklarınla ilgili bol bol pratik yap inan çok geliştirirsin kendini..Kolay gelsin.

94CanRR
13 Şubat 2015, 02:31
madem fotoğraf koydun yorumda yapalım ama kızmak yok ayrıca,hevesini kırmak gibi olmasın ama koyduğun fotoda herşey yanlış,bakışın ,kolların,vucudunun motordan ayrılması,ayak pozisyonu heleki dizlikle yapmanı asla önermem kendine bir slider al ve öncelikle bol bol sarkma pozisyonu ile ilgili teori oku daha sonra okuduklarınla ilgili bol bol pratik yap inan çok geliştirirsin kendini..Kolay gelsin.

niye kızayım önerilerin için teşekkürler fakat vücudumun motordan ayrılması ve kollarımın doğru olduğunu düşünüoyrum santo78 in koyduğu 5 karelik fotoğrafta sağ en üste bakarssan çok benzediğini görebilirsin. Dışta kalan omzum tam motorun merkezine denk geliyor dirsekler kırık bu konuda bi yanlış yok iyi forumlar

BatuhanK
13 Şubat 2015, 02:54
Bu sarkmayı apaçiler yapıyor, genelde 125 250 kullanıcıları triplere giriyorlar, hep görüyorum hemen bir virajda sarkmalar diz çıkarmalar falan böyle bir garip hareketler :mrgreen:
napacaksınız yarışçımı olacaksınız ne bu tripler? :P
adam gibi sürün işte şehir içi dışı virajlar tehlikelidir yavaş girin neyi kanıtlamak amacından ise insanlar caddede? çok hevesliyseniz pist günlerine çıkın orda bol bol sarkarsınız.


Pist günlerine çıkın nedir, almanya mı burası. Kaç tane pist var sanki bir de üstüne pist günü düzenleniyor. Varsa tekstil ceketle alan yurtdışındaki gibi bizde girelim. Tek parça deri tulu, ık bık işine hiç girmiyorum.
Kapalı alandaki bi çalışma neden bu kadar tepki uyandırdı merak ediyorum doğrusu? 125 - 250 cc kullanıcıları tripte de yol motosikletine binenden ss kullanana kadar triplere girmeyeni varsa ben de o ülkede yaşamak isterim. Nedir yani 250 cc diz açınca aşağılanacak bir hareket, yol motosikletine binen kafa virajı alınca, 4 silindire binen dizi açınca güzel mi oluyor. Teknikleri arasında en ufak bir fark varsa söyleyin biz de bilginizden faydalanmış varsa yanlışlarımız düzeltmiş oluruz.

Kapalı alandaki bir çalışmada neyi yanlış gördünüz yazarsanız ben de cevaben bir şeyler yazayım...
Kapalı alan bu, istersem tek teker yaparım istersem motora ters biner duvara girerim. Kime neden dert oluyor bu ? ciddi anlamda anlamıyorum. Buyrun açıklayın isterseniz

LynXMaSTeR
13 Şubat 2015, 03:15
http://i.hizliresim.com/AAJLa0.jpg

türkçesi var mı?

redlion999
13 Şubat 2015, 03:46
http://i.hizliresim.com/AAJLa0.jpg

http://resources3.news.com.au/images/2013/04/21/1226625/204223-marc-marquez.jpg

Bu adamlar viraj işinin ustaları sonuçta diyerekten bakıyorum Marquez 3 ve 4 ü birleştirmiş.. Fotoğrafta ağırlık merkezini içeri ve yukarı almak iyi derken motogp de içeri ve aşağı almaya çalışıyorlar ağırlık merkezini.. Birde nasıl bir yazı o yaw buttocks on foam falan :cherry:

tinerci
13 Şubat 2015, 04:07
Faydalı başlık olmuş.
Peki diğer bir teknik olan 'dışta kalma' hakkında neler söylersiniz? Ss motora pek merakım yok fakat supermoto gibi bir motosikleti daha verimli kullanmak isterim.

94CanRR
14 Şubat 2015, 13:30
Faydalı başlık olmuş.
Peki diğer bir teknik olan 'dışta kalma' hakkında neler söylersiniz? Ss motora pek merakım yok fakat supermoto gibi bir motosikleti daha verimli kullanmak isterim.

Bildiğim kadarı ile supermoto ve enduro da motoru yatırmak( dışta kalmak ) kullanılıyor. Fakat her motorda çok düşük hızda çok dar manevra için ( gymkhana gibi ) kullanmak faydalı olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------

Bugün biraz daha çalıştım :cat:

https://scontent-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10428094_10153023655542557_8646256533962813480_n.j pg?oh=cdaca2fa0dc3660c3a3b4c0997b84733&oe=559200EB

https://scontent-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10959439_10153023655752557_7895049284606793751_n.j pg?oh=b4a7f83c5e5b077c0123925f113bd13a&oe=554A7506

Taner YILMAZ
14 Şubat 2015, 14:43
Evet şimdi olmuş. :)

94CanRR
14 Şubat 2015, 14:57
Evet şimdi olmuş. :)

bencede bu sefer daha iyi oldu :)

Taner YILMAZ
14 Şubat 2015, 15:04
Yarında sarkarsan tamamdır. Sabah, öğle, akşam birer kere sarkacaksın :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Şaka bir yana, motorun yanlarında takoz var mı?

94CanRR
14 Şubat 2015, 15:07
Yarında sarkarsan tamamdır. Sabah, öğle, akşam birer kere sarkacaksın :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Şaka bir yana, motorun yanlarında takoz var mı?

maalesef yok, aslında motorumda sonradan takılan hiç bişey yok :)

Taner YILMAZ
14 Şubat 2015, 15:10
maalesef yok, aslında motorumda sonradan takılan hiç bişey yok :)

Takoz taktır bence. Zaten yumruk kadar oluyor görüntüyü bozmaz.

94CanRR
14 Şubat 2015, 15:12
Takoz taktır bence. Zaten yumruk kadar oluyor görüntüyü bozmaz.

görüntü takıntım hiç yokta daha önce kask ve lastik gibi önceliklerim var değiştirmem gereken parayı onlara biriktiriyorum.

Sokollu
14 Şubat 2015, 16:05
Uygulamaya çalıştığım bir teknik. Önerileriniz varsa yazabilir misiniz ? Henüz başarılı sayılmam.

Bildiğim kadarıyla omuz depo hizasında olmalı, sol dirsek açılıp kontrayı verirken kafa dönüş yönüne doğru bakacak, bu sırada sağ ayaklığa topuğumla basarken, sağ dizimi depoya takıp, sol dizimi açıyorum. Bakışla yönlendirdiğim çember içinde (genelde geniş daire çizmeye çalışıyorum) dönerken sol gidonu daha da ileri dönerek yatmaya çalışıyorum ama daha ötesini yaparsam düşeceğimi düşünüp, vazgeçiyorum. Denemelerinizde sonradan farkettiğiniz bir hata var mı ? Kaçıncı viteste deniyorsun ? Koyduğun fotoğraflarla kendi denemeleri kıyasladığımda, ben genelde depoya doğru göğsümle sarkıyorum, yatış pozisyonu değil de, kafamı dönüş yaptığım gidona doğru indiriyorum, profil fotondaki gibi. Sen sıralamayı nasıl yapıyorsun ?

94CanRR
14 Şubat 2015, 19:22
Uygulamaya çalıştığım bir teknik. Önerileriniz varsa yazabilir misiniz ? Henüz başarılı sayılmam.

Bildiğim kadarıyla omuz depo hizasında olmalı, sol dirsek açılıp kontrayı verirken kafa dönüş yönüne doğru bakacak, bu sırada sağ ayaklığa topuğumla basarken, sağ dizimi depoya takıp, sol dizimi açıyorum. Bakışla yönlendirdiğim çember içinde (genelde geniş daire çizmeye çalışıyorum) dönerken sol gidonu daha da ileri dönerek yatmaya çalışıyorum ama daha ötesini yaparsam düşeceğimi düşünüp, vazgeçiyorum. Denemelerinizde sonradan farkettiğiniz bir hata var mı ? Kaçıncı viteste deniyorsun ? Koyduğun fotoğraflarla kendi denemeleri kıyasladığımda, ben genelde depoya doğru göğsümle sarkıyorum, yatış pozisyonu değil de, kafamı dönüş yaptığım gidona doğru indiriyorum, profil fotondaki gibi. Sen sıralamayı nasıl yapıyorsun ?


İlk başta iyi bi çizgi bulmaya çalışıyorum konunun ilk fotoğrafında iyi yatamamın nedeni çizgimin dar ve hızımın yavaş olmasıydı ve bakışı hiç kaçırmamak gerekiyor hem denge hem yön açısından. Ben buraya 2. viteste 8 bin devirde giriyorum. Daire çizecek bi alan olmadığı için otoparkın belirli bi bölümünü geniş bi viraj gibi dönüyorum. Benim denerken söyledikleriniz dışında anahtar olduğunu düşündüğüm nokta omuzlar. Omuzların rahat ve düşük olduğundan emin olun genelde viraja girdiğiniz taraf refeksik olarak duvar gibi durup kasılmış olabilirsiniz bu rahatsız bi pozisyon yaratır ve gidona yük bindirmeye başlarsınız. Ve hızınızda yeterli olması lazım ben bu viraja daha hızlı girerek bu açıyı ve pozisyonu yakalayabildim açısal momentum kuvvetini lehinize kullanın. Gaz kontolüde hassas ve yerinde olmalı ki o pozisyonda sizi sarsıtmasın. Motorlarımız oturuş pozisyonu bu şekilde dönmek için en iyisi sayılmaz zorlanmanız doğal. Gidon yukarıda kalıyor. Her attığınız tur birazcık daha yatırın biraz daha hızlanın yavaş yavaş aslında limitlerin sizin zannetiğiniz kadar yakında olmadığını görüyorsunuz ama dikkatli olun, iyi sürüşler :)

Karalı
14 Şubat 2015, 19:57
görüntü takıntım hiç yokta daha önce kask ve lastik gibi önceliklerim var değiştirmem gereken parayı onlara biriktiriyorum.

Diablo rosso2 al dostum dizlik neki kaskı eritirsin asfaltta:)