PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rölanti deki düzensiz çalışma neden olur.



hsk
10 Şubat 2015, 11:49
Merhaba arkadaşlar motoru sabah çalıştırınca devir 3.000 lerde oluyor sabit şekilde 5dk ısınınca dengesiz oluyor 2.000-2.500 arası inip çıkıyor 5km yol gittikten sonra ise 1.500 lere düşüyor genelde stop ediyor bunun nedeni hava ayarıyla mı ilgili yoksa bi yerden hava mı alıyor da dengesizleşiyor devir.
5dk ısındıktan sonraki hali:

Q1m81ALamdA

DevLisH
10 Şubat 2015, 11:57
Aynı sorun bendede olmuştu karbütatör ü iyi bir ustaya temizlettir. Ayarlarıda güzel yaparsa bi sıkıntı kalmıyor
Karbütatör hava filitresi tıkalıda olabilir.
Tüm sorunların çözümü karbüratör de bitiyor gibi.

COMTAN
10 Şubat 2015, 12:05
bence hava ayarından yakıt karışımı fazla geliyor.bu durum soğuk motorda tolore ediliyor fakat ısındıktan sonra zengin karışım durumunda motor boğulup stop ediyor.genel anlamda karbüratör sistemi ve hava filtresi kontrol edilmesi gerekir

arican
10 Şubat 2015, 12:11
Bende de oluyor bazen

Uğur
10 Şubat 2015, 14:40
Sabah ilk çalışmada otomatik jigle devreye giriyor. Devir 3000'lere o yüzden çıkıyor.

Isınınca otomatik jigle devreden çıkıyor.

Ardından rölanti düşük olduğu için stop ediyor. 1600-1800'e bu havalarda sabitlemek iyi olabilir rölantiyi.

Yine sorun devam ederse başka şeylere bakmak gerekir.

easydude
10 Şubat 2015, 15:23
Subaplar kaçırıyor olabilir. Bu durumda her silindirden eşit güç alınmadığu için arıza rölantide düzensizlik şeklinde ortaya çıkar.

Üst devirlerde oluyor mu?

hsk
10 Şubat 2015, 20:25
Sabah ilk çalışmada otomatik jigle devreye giriyor. Devir 3000'lere o yüzden çıkıyor.

Isınınca otomatik jigle devreden çıkıyor.

Ardından rölanti düşük olduğu için stop ediyor. 1600-1800'e bu havalarda sabitlemek iyi olabilir rölantiyi.

Yine sorun devam ederse başka şeylere bakmak gerekir.

O konuda olabilir evet de peki ısınınca oluşan düzensiz çalışma neden olabilir.

Uğur
10 Şubat 2015, 20:57
O konuda olabilir evet de peki ısınınca oluşan düzensiz çalışma neden olabilir.

Tam ısındıktan sonra rölanti 1500'ün altına düşüyor demişsiniz. İşte o durumda tekrar bi rölanti ayarı yapın. Diyelim ki 1500-1700 arası stop etmeyecek şekilde rölanti ayarlandı. Hala devir düşüp-yükseliyorsa karbüratörle alakalı bir sıkıntı ihtimali olabilir. Aklıma başka birşey gelmedi. :)

hsk
11 Şubat 2015, 18:27
Tam ısındıktan sonra rölanti 1500'ün altına düşüyor demişsiniz. İşte o durumda tekrar bi rölanti ayarı yapın. Diyelim ki 1500-1700 arası stop etmeyecek şekilde rölanti ayarlandı. Hala devir düşüp-yükseliyorsa karbüratörle alakalı bir sıkıntı ihtimali olabilir. Aklıma başka birşey gelmedi. :)

Tamam teşekkürler onu deneyeceğim aklımda.Havalar kötü kar falan düzelince bi ayar çekerim artık.

suatatak
11 Şubat 2015, 19:03
merhaba

aynı sorun otomobillerde de oluyor. hele hele yeni tip enjeksiyonlu otomobillerde..
karbüratörün gaz kelebeğinin olduğu boğaz kısmı kirlenmiştir. Rölantide yeterince hava alamayınca rölantide düzensizlikler (özellikle motor ısınınca) oluşur. karbüratörün temizlenmesi gerekir..

hsk
13 Şubat 2015, 19:03
merhaba

aynı sorun otomobillerde de oluyor. hele hele yeni tip enjeksiyonlu otomobillerde..
karbüratörün gaz kelebeğinin olduğu boğaz kısmı kirlenmiştir. Rölantide yeterince hava alamayınca rölantide düzensizlikler (özellikle motor ısınınca) oluşur. karbüratörün temizlenmesi gerekir..

Yorum için teşekkür ederim ama benim karbüratör tertemiz ki daha 2ay falan oldu temizleyeli kuzen motor tamircisi o temizlemisti ve ayar yapmıştı yakın olsa yine götürürüm kuzene ama uzak havalarda kötü gidemem. Rolanti yı ısınınca yükselttim Şuan sıkıntı yok gibi deneme aşamasında biraz ...