PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden motordan düştüğümü buldum



efendy06
07 Şubat 2015, 21:53
Uzun uzun düşündüm, motosiklette yeniyim belki ama diğer motor sporlarına hele ki denizde yapılanlara oldukça aşinayım. Böyle düşmemem lazım. Sonra geçmiş tecrübelerimi hatırlamaya çalışıp nerede hata yaptığım konusunu irdeledim. Belirli bir noktada geçmişten gelen reflekslerim beni zor durumda bırakıyordu, bunu anladım. Ve bunun kaynağını buldum. Sizden de bunu atlatmak için yardım/öneri/fikir rica ediyorum. Konunun özü şöyle;

1997 yılında Antalyada su sporları işletmeciliğine başladığımızda yaşım 12 idi ve her dediğim yapılıyordu. O dönemde en sevdiğim şey parasailing yani paraşüt teknesi kullanmaktı. Arkasında paraşüt çekmeyen 275 beygirlik yamaha turbo dizelin tam gaz açtığınızda turbo sesiyle ortalığı inletmesi beni cezbederdi. O kadar ki benzinli su kayağı teknesini sevmezdim homurdanıyor sadece diye.
O dönemde jet ski olarak Bombardier 2 zamanlı 600 ccler var elimizde. Denizin mercedesi denebilir. 40-50 mil son sürate kadar çıkıpta o süratte sizi sarsmayan acayip aletlerdi. Ama kasanın içine sıkıştırılmış motor sesleri beni etkilemediğinden günde 10 dk falan biner öyle bir turlar, sıkılır geri dönerdim. Sonra kawasaki 1100 di 2 zamanlı çift karbüratörlü bombardiere toz yutturan makinalarımız geldi. En sevdiğim oyuncaktı. Düşünsenize, kayaya bağlasan yüzmesini sağlayacak bir güç var ve yaşım daha yeni 14 olmuş. Neyse uzatmayayım, paraşüt teknesini bir daha kullanmadım. Yaşım 18 olduğunda o zamanki adı ile "Palmariva" tatil köyü (Tekirova) su sporlarını aldık. Her gün sabah 20 dk demo gösterisi yapardım. Reflekslerim bu 6 yılda oldukça gelişmişti. Oyuncak gibi oynardım o makinalarla. Olay şu, jet skiden kalma (temel mantık belki aynı olabilir) reflekslerim bana şunu yaptırıyor, devriliyormusun? Gaz aç. Bir jet ski gaz açıkken asla devrilmez. Zeminle paralel olana kadar yatırsanız bile devrilmez. Kawa ile 30 mil ile giderken sireksiyon kırıp gaz açır spin atardım. Hiç devrilmedim. Bu işin altın kuralı buydu, her tehlikede gaz aç. Çarpışma tehlikesi varsa direksiyonu kır, gaz aç. Spinningin ardından gelen çift karbüratörlünün homurtusu sizi üzerinize gelen uçağın önünden kaçıracak gücü ve hızı stabil olarak üretirdi.
Şimdi motora biniyorum. Dönme, viraj vb. durumlar aynı, ama daha önceki http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/141207-high-side-oluyordum.html konusunda da görebileceğiniz gibi özellikle low/high side olma riski yaşadığımda refleksif olarak gaz açıyorum. Çarpışma riskinde 4 tekerin getirdiği fren yapma alışkanlığımda sıkıntı yok ama motor kaymış veya benzer bir sebeple dengesi bozulmuşsa hemen gaz açıyorum. Bu da riski arttırıyor.

Bu jet skide acayip işe yarardı, defalarca gaz açarak kaza riskini egale etmişimdir denizde, ama karada işe yaramıyor. Ve bu istemsiz olarak oluştuğundan yapmamalıyım demekten öte geçemiyorum.

Bu refleksten nasıl kurtulabilirim?

Tİme_shİft42
08 Şubat 2015, 01:01
Gaz açman iyi bir şey ama viraj dışına çıkıp kendini karşı şeritte bulabilirsin

Viraja yavaş girmekde pek verim sağlamıyor kararlı şekilde girmek en iyisi zeminde ıslakmış iyi bi lastik al CST ler varsa kuruda bile diken üstündesin :)

Schizophren
08 Şubat 2015, 01:21
sadece iki kelime, Eğitim alarak.

ahe
08 Şubat 2015, 01:29
cross al dağa git arka teker mi kaydı umrumda olmaz zaten günde 4447852 kere kaycak ,asfalttada sıkıntı çekmezsin napcağını bilirsin en azından

Tİme_shİft42
08 Şubat 2015, 01:37
Durumunuz varsa egitim alın .

07mehmet07
08 Şubat 2015, 01:52
Refleks istemsiz verdiğin bir tepkidir o yüzden refleksten kurtulma diye birşey söz konusu bile olamaz olsaydı adı refleks olmazdı zaten, bunun tek çözümü eğitim almak yani kendine yeni bir refleks kazandırmak, bunu çalışarak kendinde yapabilirsin