PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tek teker yapmanın zararları ???



eniyimotor
25 Ocak 2015, 19:32
Motorum Mondial 150 MR Vulture. Debriyajla veya debriyajsız yapmada motora ne gibi zararları var? (Genelde 1. vites debriyajsız yapıyorum)

efendy06
25 Ocak 2015, 19:36
Motor tekerdeyken kısa süreliğine de olsa yağsız kalır, tekeri indirirken yere yumuşak oturtmazsanız ön takım zarar görebilir.

dental_land
25 Ocak 2015, 19:39
Zincir ve dişliler aşınır .

Scarty
25 Ocak 2015, 19:41
https://www.youtube.com/watch?v=5n9sfMcTSGM#t=226

Doçkinderi
25 Ocak 2015, 19:42
Motoru düzgün indirmeyi beceremezsen bir çok parçaya zarar verirsin. Motorunu seviyosan sana daha çok zararı var :)

Nikkfurie
25 Ocak 2015, 19:53
inerken gidonu düz tutamazsan asfalta zarar verirsin demedi deme :)

telike
25 Ocak 2015, 19:55
al bi japon enduro crf klx kx sxc exc drz falan kaldır kaldır indir. ama mondial ne kadar dayanır tartışılır

Nikkfurie
25 Ocak 2015, 20:01
Motor tekerdeyken kısa süreliğine de olsa yağsız kalır


yok yahu şehir efsanesi bu :) yağsız kalmaz

tek teker arife bak adam bir km gidiyor yatak yorgan sarardı :)

efendy06
25 Ocak 2015, 21:42
Ben demiyorum aea diyordu bir videosunda ben onun yalancısıyım. :cherry:

eniyimotor
26 Ocak 2015, 13:51
Ön tekerin motorla bir bağlatısı yok havada veya yerde yağsız kalmasının nedeni ne ? Diyeceksiniz ki teker kalkınca arka tekere yük biniyo , daha fazla güç sarf ediyo, baskı artıyo , o zaman dik yokuşlarda da yağsız kalıyor ? Yani dik yerlere çıkmak da motora zarar veriyo ??? :)

vader
26 Ocak 2015, 13:57
Motoru bilmem ama, trafiğe açık alanlarda ve full koruma olmadan yapıyorsanız, ölebilirsiniz.

Saygılarımla.

erreguay
26 Ocak 2015, 14:25
aea nin vidyosu var ona bi bak istersen. hemde nasıl yapıldığını anlatıyo.

ordan hatırladığım kadarıyla zincir, debriyaj, diskler, jant hepsine zarar verebilirsin diyo.

eniyimotor
26 Ocak 2015, 14:58
Ön tekerin motorla bir bağlatısı yok havada veya yerde yağsız kalmasının nedeni ne ? Diyeceksiniz ki teker kalkınca arka tekere yük biniyo , daha fazla güç sarf ediyo, baskı artıyo , o zaman dik yokuşlarda da yağsız kalıyor ? Yani dik yerlere çıkmak da motora zarar veriyo ??? :)

Yağsız kalma olayına takıldım ??

bozok_54
26 Ocak 2015, 17:13
yağsız kalma olayı şu, motor arka tekerin üzerine gelince haliyle senin motor bloğununun da burnu havaya kalkacak. motor yağın da kartel içinde belli bir noktaya birikecek. yağlama sağlıklı olmayacak. yağlama biraz uç bir örnek ama motorda olması gerekenden fazla yük bindireceğin belli. arka tekerine bilyesine bağlantı noktalarına vs fazla yük biner. ön teker tekrar yere düşünce ektra yük binecek hatta düzensiz yaparsan da belki keçe meçe patlatırsın. kısa ve öz şekilde anlatılırsa motorunu olması gerekenden fazla zorlarsın.

lickup
26 Ocak 2015, 17:55
Zincire zarar gelir ancak uzun vadede.

eniyimotor
26 Ocak 2015, 18:53
Herkese teşekkür ederim. - bozok_54 - açıklman için ayrıca teşekkür ederim. Zararları caydırmaya yetmedi ; tek tekere devam :)

telike
26 Ocak 2015, 21:53
Yağsız kalma olayına takıldım ??

yerden 1 karış kalırıyosan kaldır zaten korkma :D senteye alacak kadar en az 1 metre kaldırmak ve sürekli öyle devam etmekten bahsediliyor yağsız kalacak diye.. ha o kadar dik bi yokuş bulsan zaten çıkamazsın korkmana gerek yok yokuşlarda da :D rulmanlı motorlarda çok büyük problem yaratmaz. ama yataklı sistemlerde yağsız kalması sakıncalı olur. yatak sardırabilirsiniz öyle uzuuun süre tekerde giderseniz. bunun için stunt motorcuları normalden çok fazla dibine kadar yağda yüzdürür motoru

BatuhanK
26 Ocak 2015, 22:00
Debriyaj, zincir-dişli-ön amortisörler-arka tekerlek kaplinleri benim aklıma gelenler

kashmar54
26 Ocak 2015, 23:27
Arka terlek kaliperimi ??? :))

dyavol-77
26 Ocak 2015, 23:32
Arka terlek kaliperimi ??? :))

Arka teker KAPLİN leri yani kauçuk olan takozlar...:bounce:

BatuhanK
26 Ocak 2015, 23:32
Kaliperi değil kaplini :)

kashmar54
27 Ocak 2015, 18:29
Bende kaplin maplin olmadigi icin kaliper anladim. Şaşıracak bisey yok. Lastik takoz üzerinde gitmiyoz biz

BatuhanK
27 Ocak 2015, 18:37
Şaşırdığımız falan yok kaplini kaliper diye okuyup gülücükler içinde yazınca düzeltmek istedim. Neyin üzerinde gittiğinizi siz biliyorsunuz, konuyu başke yere çekmeye gerek yok

eniyimotor
27 Ocak 2015, 19:31
Bende kaplin maplin olmadigi icin kaliper anladim. Şaşıracak bisey yok. Lastik takoz üzerinde gitmiyoz biz Anlamadığın şeye yorum yapmana gerek yoktu. Arkadaş doğru söylüyo, neyin üzerinde gittiğin ilgimi hiç çekmiyo :)

kashmar54
27 Ocak 2015, 20:47
Velhasıl tekteker yapmak kapline (benim motorda olmayan) amortisore, janta, rulmanlara vs zarar verdiği yok. Japon arkadaslar bu makine ile teker yapılacağini hesap edip ona göre üretmişler. Becerebiliyorsaniz yapın

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

...eğer çinli motorlarla teker yapmaninzararlarini soruyosan 1 onlar teker yapmaz.yapmaya kalkarsan söylediklerinize ek olarak, debriyaj tasi dagilabklir, gidon elinde kalabilur, maşa fırlayabilir, aynalar düşebilir, arka lastik patlayabilir, motor isyan edebilir vs

Doçkinderi
27 Ocak 2015, 20:50
Sence hangi motoru soruyorum ? Açıklamayı iyi oku :)

kashmar54
27 Ocak 2015, 20:53
Bende teker yapmak istiyorsa japon motor al demek istiyorum. Böyle sorhlar sorup tırı vırı cevaplar almak zorunda kalmszsın.

Doçkinderi
27 Ocak 2015, 21:05
Almaya param yetseydi alırdım zaten. Cevap vermek zorunda değilsin