telike
21 Ocak 2015, 18:17
Merhaba arkadaşlar. Motosikletimin arkasının alçaklığından şikayetçiydim herkes de niye bu kadar alçak diyordu. amortisörleri ve ayarlarını kontrol ettirdim problem yok en ideal ayarda idi. biraz sertleştirdim. prolink te ufak tefek değişiklikler yaparak arkayı yükseltmeyi düşündüm. sordum soruşturdum. olur süper olur dediler. avantajları ve dezavantajları olarak,
- daha rahat teker yaparsın
-virajların zorlaşır ama daha fazla yatarsın,
-kaldırımlardan atlamak inmek hiç problem olmaz atlayabilirsin
-yüksek touring de enduroda daha güzel gözüküyor
-trafikte yüksek olmak hoşuma gidiyor tır alıcam
pro-link sisteminin avantajı dezavantajı nedir bilmiyorum. bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. sadece kullandığım prolink li ve standart amortisör sistemlerinde daha soft şok emebilmesi yüksek ve konforlu olduğunu gördüm. belki yeterince çok farklı motosiklete binmediğimdendir bilemiyorum..
gelelim sisteme
prolink sistemini dilim döndüğünce elim yazdığında anlatmaya çalışacağım
ters kaldıraç sistemi ile çalışıyor amortisör direkt olarak maşaya/swingarm a bağlı değil bir kaldıraç sistemine bağlı şöyle ki:
http://www.motocorse.com/pd/albums/Honda/MY2012/Honda%20Fireblade%202012/MCBRR2012I_U%20(Unit%20Pro-Link%20suspension%20system).jpg
sistem bu şekilde aslında çok basit olarak çalışıyor. lastiğin hareketi ile doğru değil ters orantılı çalışıyor amortisör.
velhasıl kelam
ben buradaki kırmızı parçanın boyunu kısalttım. arkayı yükselttim. şöyle ki benim sistemimde bu parça karşılıklı birbirinin aynısı. bir tanesini aldık ölçülerini aldık. 1 cm kısaltalım kaba taslak hesaplarla 11-12 cm civarında yükselme yükselme sağlayacağımızı aldım. kafam çok karıştı çok.. yeterli olacaktır dedik. önce dediğim gibi ölçülerini aldık. ve alüminyumdan 1 cm kısasını yaptık iki adet. sonra o parçaları çıkarttık yerine yeni parçaları taktık. işin yoğunluğu ellerin yağı pası kirinden pek fazlaa fotoğraf çekemedim ama. takarken calaskal ile arkadan havaya kaldırdık ki rahat takalım zaten en mantıklısı calaskal çünkü istediğimiz kadar kaldırıp indirebiliyoruz. takmamız 5 dk sürmedi :d parçayı yapmak biraz zaman aldı :D
bunlar prolink in orjinal parçaları bunların aynısının 1 cm kısalarını yaptık
http://i.hizliresim.com/g4baG3.jpg
şöyle motosikletin üstünde takılıykenki hali;
http://i.hizliresim.com/aygWvQ.jpg
bu da before after olsun :d
http://i.hizliresim.com/aygWWg.jpg
- daha rahat teker yaparsın
-virajların zorlaşır ama daha fazla yatarsın,
-kaldırımlardan atlamak inmek hiç problem olmaz atlayabilirsin
-yüksek touring de enduroda daha güzel gözüküyor
-trafikte yüksek olmak hoşuma gidiyor tır alıcam
pro-link sisteminin avantajı dezavantajı nedir bilmiyorum. bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. sadece kullandığım prolink li ve standart amortisör sistemlerinde daha soft şok emebilmesi yüksek ve konforlu olduğunu gördüm. belki yeterince çok farklı motosiklete binmediğimdendir bilemiyorum..
gelelim sisteme
prolink sistemini dilim döndüğünce elim yazdığında anlatmaya çalışacağım
ters kaldıraç sistemi ile çalışıyor amortisör direkt olarak maşaya/swingarm a bağlı değil bir kaldıraç sistemine bağlı şöyle ki:
http://www.motocorse.com/pd/albums/Honda/MY2012/Honda%20Fireblade%202012/MCBRR2012I_U%20(Unit%20Pro-Link%20suspension%20system).jpg
sistem bu şekilde aslında çok basit olarak çalışıyor. lastiğin hareketi ile doğru değil ters orantılı çalışıyor amortisör.
velhasıl kelam
ben buradaki kırmızı parçanın boyunu kısalttım. arkayı yükselttim. şöyle ki benim sistemimde bu parça karşılıklı birbirinin aynısı. bir tanesini aldık ölçülerini aldık. 1 cm kısaltalım kaba taslak hesaplarla 11-12 cm civarında yükselme yükselme sağlayacağımızı aldım. kafam çok karıştı çok.. yeterli olacaktır dedik. önce dediğim gibi ölçülerini aldık. ve alüminyumdan 1 cm kısasını yaptık iki adet. sonra o parçaları çıkarttık yerine yeni parçaları taktık. işin yoğunluğu ellerin yağı pası kirinden pek fazlaa fotoğraf çekemedim ama. takarken calaskal ile arkadan havaya kaldırdık ki rahat takalım zaten en mantıklısı calaskal çünkü istediğimiz kadar kaldırıp indirebiliyoruz. takmamız 5 dk sürmedi :d parçayı yapmak biraz zaman aldı :D
bunlar prolink in orjinal parçaları bunların aynısının 1 cm kısalarını yaptık
http://i.hizliresim.com/g4baG3.jpg
şöyle motosikletin üstünde takılıykenki hali;
http://i.hizliresim.com/aygWvQ.jpg
bu da before after olsun :d
http://i.hizliresim.com/aygWWg.jpg