PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincirde Paslanma



Nikuraya
14 Ocak 2015, 21:55
Merhaba arkadaşlar, bugün zinciri kontrol ederken küçük paslanmalar gördüm motoru sıfır aldım daha 1 hafta olmadı. Bu büyük bi sorun mu? Direk zinciri mi değiştirmem gerekir yoksa temizleme falan gibi bir şey mümkün mü?

adem80
14 Ocak 2015, 21:57
Yağla gitsin. Yağsız bırakma bişey olmaz.

Nikkfurie
14 Ocak 2015, 22:11
yağmurda kullandıktan sonra ıslak bırakırsan normaldir..

kışın daha sık yağlanmalı zincir..

Nikuraya
14 Ocak 2015, 22:23
yağmurda kullandıktan sonra ıslak bırakırsan normaldir..

kışın daha sık yağlanmalı zincir..

Kapalı alanda tutuyorum yağmurda sadece ilk aldığım gün kullandım aldığım yerde dışarda duruyordu o yüzden oldu heralde

Kara35
14 Ocak 2015, 22:28
ktm yi hindistanda ürettirirsen böyle olur işte, zince paslanması ne demektir? nasıl adilikte bir zincir veya nasıl bakımsız bırakılmış bir zincirdir. 20 yıldır 17 tane motosiklet sahibi oldum, yağmurda çamurda bindim, hiç zincirimin paslandığını hatırlamam.

Nikkfurie
14 Ocak 2015, 22:33
KTM in nerede üretim yaptığının bu durumla alakası yok..


Suzuki japonya da üretim yapıyor ama benim DID zincirde defalarca pas gördüm, temizledim yağladım geçti..


hiç kafaya takılacak bir şey değil..

telike
15 Ocak 2015, 00:28
anaa iyi hatırladım ben 3 depo oldu zincir yağlamıyorum :D

bi de pas ben görmedim ama merak ettim paslanmışsa yapısı bozuluyoırdur. okside oluyor. ben gördüğümde değiştirirm kopması riskli. yağlı temiz tutmanı tavsiye ederim.

APALA
15 Ocak 2015, 01:02
Güzelce temizleyip yağla.
Pas sökücü sıkmak, oringlere zararlı diye duymuştum.
Net bilgi yok tabi.

Karalı
15 Ocak 2015, 01:10
Temizledikten sonra bezle kurulayip yağla birşey olmaz büyük ihtimalle servis zinciri yağlama'dan vermiş suyuda görünce pas yapmış

TIGERSHARK
15 Ocak 2015, 02:14
o paslanma yüzeysel'dir çürüme değil yağla gitsin

tekoklava
15 Ocak 2015, 02:30
ktm yi hindistanda ürettirirsen böyle olur işte, zince paslanması ne demektir? nasıl adilikte bir zincir veya nasıl bakımsız bırakılmış bir zincirdir. 20 yıldır 17 tane motosiklet sahibi oldum, yağmurda çamurda bindim, hiç zincirimin paslandığını hatırlamam.

nasıl bir tespittir bu şaşırdım kaldım
yazacak kelime bir türlü bulamadım
kolay gelsin hocam size

berkcigdem
15 Ocak 2015, 22:01
nokta şeklindeki paslardan birşey olmaz. sakın pas sökücü falan sıkma zincire. zıncırın ne bılmıyorum ama ortalama 400-500 km de bir temizleyip yağlaman gerekir bunlar içinde özel temizleme spreyleri ve yağlar mevcuttur. temizleme spreyi ile üzerindeki pis yağı akıtırsın bırde yanında diş fırçası olursa süper olur fırçalarsın ( diş fırcası gibi birşeyde olur ama sakın öle metal uçlu fırçalarla yapma ) sonrada yağlarsın zinciri. üzerine sıkıcagın yağ yapışkan bir madde oldugu için en az 2 saat falanda motoru kullanma yağ zincire iyice yapışıcak cunku. çalıştırır isen o yağı direk atar zincir döndüğü için... bu yuzden akşamları eve geldiğimde yaparım ben sabaha kadar 50 kere kurumuş olur :) bununla ilgili çok güzel anlatılmış videoları bulabılırsın.

ayrıca benım kız arkadsımda duke 200 kullanıyor uzrındekı zıncır kötü bir zıncir 10.000 km ye kalmadan degısıcek zaten merak etme. biz daha geçen hafta turuncusunu taktırdık 350 tl çok hoş oldu...

vaybe
22 Ocak 2018, 17:40
zincir yağlama için würth'ün drylubesini kullanıyorum, zincirin üzerine sıkıyorum spreyi, zincirin dişliye bakan kısmını ve dışarı bakan kısmını çok iyi kaplıyor ancak içe bakan kısmına (motora bakan kısmı) yağ gitmiyor gibi, yağmurlu havada da bu kısımlar paslanma yapmış.

avcumun içine motor yağı ile ıslattığım bir bezi koyup, zinciri bunun içerisinden geçirsem paslanmasını önleyecek kadar çevresini hafifçe yağlarım diye düşünüyorum ancak bu iki farklı yapıdaki yağın (drylube ve motor yağı) zincir üzerinde buluşması olumsuz bir etkiye sebep olur mu?

Kızıl pars
22 Ocak 2018, 21:25
Pası o kadar dert etme.
Muhtemelen baklanının üstü yüzeysel paslanmıştır, hele arka yüzeyde çok normal.

Temizlemek için kullanılan u şeklinde fırçalar var, onunla temizle.
Sonra da yağla. Pastan çürüyüp kopmaz.
Zincirini yağsız - bakımsız bırakmamaya çalış.

Zaten zincir ömürlük bir şey değil, duruma göre 20 bin civarında eskir, değiştirirsin.
Bakımsız bırakırsan bu süre kısalır.

Lazasker
22 Ocak 2018, 21:48
gaz yağıyla anında çıkar dert etme. temizle ve yağla.

EmirŞengezer
23 Ocak 2018, 10:02
zincir yağlama için würth'ün drylubesini kullanıyorum, zincirin üzerine sıkıyorum spreyi, zincirin dişliye bakan kısmını ve dışarı bakan kısmını çok iyi kaplıyor ancak içe bakan kısmına (motora bakan kısmı) yağ gitmiyor gibi, yağmurlu havada da bu kısımlar paslanma yapmış.

avcumun içine motor yağı ile ıslattığım bir bezi koyup, zinciri bunun içerisinden geçirsem paslanmasını önleyecek kadar çevresini hafifçe yağlarım diye düşünüyorum ancak bu iki farklı yapıdaki yağın (drylube ve motor yağı) zincir üzerinde buluşması olumsuz bir etkiye sebep olur mu?

Würtü kışın yağışlı havalarda kullandığımda paslanma sorunu yaşamıştım. MOtul c4 e geçince sorun kalmadı. Tavsiye ederim.

mustafa_325
23 Ocak 2018, 14:44
Zincir çeliği paslanmaz çelik değildir. Yüzeyi yağsız bırakılırsa ve özellikle ıslak beklerse hızla paslanabilir. Et kalınlığını düşürmediği için ufak paslanmalar sorun olmaz.

vaybe
23 Ocak 2018, 15:13
cevaplar için teşekkürler, evet yüzeysel bir pas lekesi, çok mühim değil de görsel olarak hoş durmadığı ve zamanla yayılmasını istemediğim için önlem almak istiyorum. sprey yağı tek taraftan sıkabildiğimiz için diğer tarafı yağsız kalıyor zincirin bu da pas lekeleri oluşmasına sebep oluyor.

ayrıca merak ettiğim drylube ve sıvı yağ gibi farklı iki türdeki yağı birlikte sürsem olumsuz bir etkisi olur mu? (spreyin ulaşmadığı yüzü elle yağlamak için)

sinan151
23 Ocak 2018, 16:50
pas sökücü kullandım 1 gün bindim yağlamadım 1 gün sonra yağladım şuan eskisi gibi geldi bana.Kışın daha çok yıpranıyor çok kötüyse değiştirmek lazım bence