PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafik Sigortasında Primi Etkileyen Faktörler Nelerdir ?



Uğur
07 Ocak 2015, 13:10
Trafik sigortanızın primini etkileyen birden çok faktör vardır.

Bunlardan bahsetmek gerekirse;

1-Aracın kazaya karışıp,karışmadığı.

Bir ya da daha fazla kaza geçirmiş taşıtların trafik sigortası primi kaza yapmayan araçlara göre yüksek olacaktır. Ayrıca kazaya karışmayan araçlar hasarsızlık indirimi alacaktır.

2-Aracın şahıs ya da ticari bir şirket üzerine kayıtlı olma durumu.


Ticari bir işletme üzerine kayıtlı olan bir aracın kullanım sıklığı fazla olarak varsayılır ve bu durum daha fazla kazaya karışma sebebi olarak kabul edilir. Bu durumda fiyatı arttırmaktadır.

3-Aracın plakasının hangi il olduğu.

Özellikle İstanbul,Ankara,İzmir gibi büyük ve kalabalık şehirler yoğun trafik ve başka nedenlerden dolayı risk oranı daha yüksek kabul edilir. Bu da primin yüksek olmasını etkiler.

Bu durum il trafik hasar yoğunluğu olarak adlandırılmaktadır.

4-Poliçelerin zamanında yenilenmesi.

Araca ait poliçe gününde yenilenmelidir. Gecikmeler fiyata olumsuz yansımaktadır. Gecikmeler ay olarak hesap edilmekte ve geciken her bir aya fiyata ek olarak her bir ay için % 5 Olarak ilave şeklindedir. Bu gecikme poliçenin gününde yenilenmesi şartıyla diğer yıllara yansımamaktadır.

5-Araç türü.

Primi etkileyen önemli faktörlerden biriside aracın türüdür.
Otomobil,kamyonet,minibüs,kamyon,otobüs,motosiklet gibi farklı araç türlerine göre prim farklılık göstermektedir.

6-Araç sahibinin yaşı.

Araç sahibinin yaşının 30 ve daha alt yaşta olması fiyata etki etmektedir. Yapılan araştırmalarda 30 yaş ve altındaki araç sahiplerinin kazaya karışma riski daha fazla olduğu görülmektedir.

A.Volkan
08 Ocak 2015, 15:02
Güzel bilgi!

oluroyle
08 Ocak 2015, 15:17
En basitinden sadece ön çamurluğunuzun kırıldığı, karşıdaki aracın ise ciziğinin dahi olmadığı bir durumda, sigortaya başvurmak doğru değil.Sigorta karşılıyor olabilir sizin çamurluğunuzun parasını ama sigorta primini etkilediğinden ,sigorta için daha çok ücret ödemek zorunda kalabiliyosunuz.

Uğur
08 Ocak 2015, 19:48
En basitinden sadece ön çamurluğunuzun kırıldığı, karşıdaki aracın ise ciziğinin dahi olmadığı bir durumda, sigortaya başvurmak doğru değil.Sigorta karşılıyor olabilir sizin çamurluğunuzun parasını ama sigorta primini etkilediğinden ,sigorta için daha çok ücret ödemek zorunda kalabiliyosunuz.

Esasında, "düzmece trafik kazaları ile sigorta şirketlerini kandırmak" diye bir madde eklemeyi düşünmedim değil :)

ozanercanakc
21 Aralık 2015, 14:19
kaskoyu kaldırmak gibi bir söylenti var.
İyi de abi 3500 liralık motora
temmuz 2015 de 300 liraya ergo da sigortalasını yaptırdım.
Şimdi poliçe bitme zamanına göre teklif aldım 800 tl.
Nerde sosyal hukuk devleti ilkesi arkadaş?
:cherry:

BLUERAY
24 Ekim 2017, 14:35
Böyle hortlatırlar işteeeee... yaaa naber sayın okuyucu...

Eklemek istediğim bir konu hasıl oldu.

Yaklaşık 20 gün sonra kullandığım moturlardan birinin trafik sigorta süresi sona eriyor. Hali ile bende 1 haftadır Sigorta bilmemne gov.tr den fiyat teklifi bakıyorum. Dört gün önce en düşük teklifi veren falanca sigorta şirketi şu gün aynı rakkamın 70 tl üstünü veriyor. Kısa bir araştırma sonucu canım memleketimizde kullanılan ithal araçların çoğunlukta olması ve yedek parça fiyatlarının döviz kuru ile orantılı olarak güncellenmesi nedeni ile bu farklılık meydana geliyormuş. Gayet olağan. Şaşırmadım.

Diyeceğim şu ki; sigorta sürenizin tammamlanmasını beklemeyiniz, kur rakamlarını ve güncel gelişmeleri takip ederek efektif kur düşük olduğuna inandığınız gün poliçenizi yeniletiniz. nerden baksan kurdaki 10-30 kuruşluk artış pirime 50-80 tl arasında yansıyor.

İnce eleyen, sık dokuyan dostlarımız bu dediğimi göz ardı etmesinler.

Bana sorsanız pek umrumda değil, ama merak ettim, niye ki? niye böyle ki? Bu ne len? falan gibisinden...

Sağlıklar dilerim....

oe1905
24 Ekim 2017, 15:41
Merhabalar,

Bir sigortacı olarak bu konuda sizlerle bazı bilgileri paylaşmak isterim. Gerçi bende dahil bir çoğumuz ödeyeceğimiz primlere odaklı olsak da, ilerleyen dönemde çıkabilecek afaki tutardaki primler karşısında sebebi bilerek trafik poliçesi yaptırmanız, maddi olarak olmasa da içsel olarak rahatlatacaktır.

https://www.tsb.org.tr/images/Documents/2017-1%20Genrlgr.pdf
Yukarıdaki linkte 10 nisan tarihinde yayınlanmış olan trafik sigortalılarına ilişkin 2017 yılında, sigorta şirketlerinin belirli kriterlere göre uygulayabileceği azami primler belirtilmiştir. 2018 yılı için, bizleri nelerin beklediğini görememekteyiz.

Sigortacılık temel olarak istatistiki verilerden para kazanmayı hedefleyen bir meslektir. Bu doğrultuda yukarıda belirtilmiş kriterler(@Uğur) temel veriyi oluşturmakta olup, serbest tarife uygulandığında yukarıdaki kriterlere ek olarak, çeşitli kriterler daha eklenebilmektedir. Plaka il kodunun yanı sıra, TCKN ile işlem gören kişinin ikametgah ili, araç yaşı, şahsın/şirketin bütün araçlarının sigortadan işlem görmüş hasar sayısı ve hasar bedeli, önceki hasar türü(maddi/bedeni), kötü niyetli açılan dosya sayısı gibi kriterler de primin belirlenmesinde etken rol alabilmektedir.

Şimdi gelelim hepimizi ilgilendiren primlerin neden yüksek olduğu konusuna; trafik sigortası zorunlu bir poliçe olduğu için trafik sigortasına ilişkin ruhsatı olan bütün sigorta şirketleri, konu poliçeyi düzenlemekle mükelleftir. Geçtiğimiz dönemde primlerin rekabetten dolayı (motosiklet için 80-100 TL, otomobil için 150-200 TL gibi) neredeyse taban fiyatlara inmesi sebebiyle, sektörde bir çok şirket 2013-2014-2015 yılında zarar açıklaması sebebiyle 2015 yılının sonlarından 2017 nisan ayına kadar primlerde artışa gitmiş ve zarar döngüsünde 2016 yılı sonu itibariyle neredeyse kar edecek düzeye gelmişlerdir.

Ancak nihai tüketicilerin uygulanmış olan primlere yoğun tepkisi sebebiyle, 2017 yılı için tavan fiyat uygulamasına geçilmiş, şirketlerin baskısıyla da konuya ilişkin bir zarar havuzu kurulmuştur.

Zararın temel sebebi maddi hasarlar gibi görünmüş olsa da, etkileyen en önemli kriter ölümlü/yaralanmalı kazalarda sigorta şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu teminat bedellerinin yüksek oluşu, ve sigorta şirketlerinin çoğu dosyanın geriye dönük ödenmesinden dolayı, ayırması gereken karşılığın 5 yıl olması zararın temel sebebidir.

Tabi ki değer kaybı dosyalarının da trafik sigortalarına eklenmesi, ahlaki olmayan hasar talepleri primleri arttırmaktadır.

Gelelim bu kadar uzun yazarak başınızı neden şişirmiş olduğuma, primler ne kadar bir tüketici olarak beni de etkiliyor olsa da, özellikle çevremizdeki "aman trafikten alırız" şeklindeki algısı ile sahte tutanak/evrak ile trafik sigortasından işlem yapmaya çalışan kişileri uyarmanız, ilgili plaka, yaş ve diğer kriterler de sizinde yüksek prim ödememenize sebebiyet verecektir.

Bireysel ahlak=toplumsal fayda prensibini trafik sigortası üzerinden anlatmak için bazen yukarıdaki gibi saçmalayabiliyorum :)

Esenlikler Dilerim.

Uğur
24 Ekim 2017, 15:57
Böyle hortlatırlar işteeeee... yaaa naber sayın okuyucu...

Eklemek istediğim bir konu hasıl oldu.

Yaklaşık 20 gün sonra kullandığım moturlardan birinin trafik sigorta süresi sona eriyor. Hali ile bende 1 haftadır Sigorta bilmemne gov.tr den fiyat teklifi bakıyorum. Dört gün önce en düşük teklifi veren falanca sigorta şirketi şu gün aynı rakkamın 70 tl üstünü veriyor. Kısa bir araştırma sonucu canım memleketimizde kullanılan ithal araçların çoğunlukta olması ve yedek parça fiyatlarının döviz kuru ile orantılı olarak güncellenmesi nedeni ile bu farklılık meydana geliyormuş. Gayet olağan. Şaşırmadım.

Diyeceğim şu ki; sigorta sürenizin tammamlanmasını beklemeyiniz, kur rakamlarını ve güncel gelişmeleri takip ederek efektif kur düşük olduğuna inandığınız gün poliçenizi yeniletiniz. nerden baksan kurdaki 10-30 kuruşluk artış pirime 50-80 tl arasında yansıyor.

İnce eleyen, sık dokuyan dostlarımız bu dediğimi göz ardı etmesinler.

Bana sorsanız pek umrumda değil, ama merak ettim, niye ki? niye böyle ki? Bu ne len? falan gibisinden...

Sağlıklar dilerim....


Merhabalar,

Bir sigortacı olarak bu konuda sizlerle bazı bilgileri paylaşmak isterim. Gerçi bende dahil bir çoğumuz ödeyeceğimiz primlere odaklı olsak da, ilerleyen dönemde çıkabilecek afaki tutardaki primler karşısında sebebi bilerek trafik poliçesi yaptırmanız, maddi olarak olmasa da içsel olarak rahatlatacaktır.

https://www.tsb.org.tr/images/Documents/2017-1%20Genrlgr.pdf
Yukarıdaki linkte 10 nisan tarihinde yayınlanmış olan trafik sigortalılarına ilişkin 2017 yılında, sigorta şirketlerinin belirli kriterlere göre uygulayabileceği azami primler belirtilmiştir. 2018 yılı için, bizleri nelerin beklediğini görememekteyiz.

Sigortacılık temel olarak istatistiki verilerden para kazanmayı hedefleyen bir meslektir. Bu doğrultuda yukarıda belirtilmiş kriterler(@Uğur) temel veriyi oluşturmakta olup, serbest tarife uygulandığında yukarıdaki kriterlere ek olarak, çeşitli kriterler daha eklenebilmektedir. Plaka il kodunun yanı sıra, TCKN ile işlem gören kişinin ikametgah ili, araç yaşı, şahsın/şirketin bütün araçlarının sigortadan işlem görmüş hasar sayısı ve hasar bedeli, önceki hasar türü(maddi/bedeni), kötü niyetli açılan dosya sayısı gibi kriterler de primin belirlenmesinde etken rol alabilmektedir.

Şimdi gelelim hepimizi ilgilendiren primlerin neden yüksek olduğu konusuna; trafik sigortası zorunlu bir poliçe olduğu için trafik sigortasına ilişkin ruhsatı olan bütün sigorta şirketleri, konu poliçeyi düzenlemekle mükelleftir. Geçtiğimiz dönemde primlerin rekabetten dolayı (motosiklet için 80-100 TL, otomobil için 150-200 TL gibi) neredeyse taban fiyatlara inmesi sebebiyle, sektörde bir çok şirket 2013-2014-2015 yılında zarar açıklaması sebebiyle 2015 yılının sonlarından 2017 nisan ayına kadar primlerde artışa gitmiş ve zarar döngüsünde 2016 yılı sonu itibariyle neredeyse kar edecek düzeye gelmişlerdir.

Ancak nihai tüketicilerin uygulanmış olan primlere yoğun tepkisi sebebiyle, 2017 yılı için tavan fiyat uygulamasına geçilmiş, şirketlerin baskısıyla da konuya ilişkin bir zarar havuzu kurulmuştur.

Zararın temel sebebi maddi hasarlar gibi görünmüş olsa da, etkileyen en önemli kriter ölümlü/yaralanmalı kazalarda sigorta şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu teminat bedellerinin yüksek oluşu, ve sigorta şirketlerinin çoğu dosyanın geriye dönük ödenmesinden dolayı, ayırması gereken karşılığın 5 yıl olması zararın temel sebebidir.

Tabi ki değer kaybı dosyalarının da trafik sigortalarına eklenmesi, ahlaki olmayan hasar talepleri primleri arttırmaktadır.

Gelelim bu kadar uzun yazarak başınızı neden şişirmiş olduğuma, primler ne kadar bir tüketici olarak beni de etkiliyor olsa da, özellikle çevremizdeki "aman trafikten alırız" şeklindeki algısı ile sahte tutanak/evrak ile trafik sigortasından işlem yapmaya çalışan kişileri uyarmanız, ilgili plaka, yaş ve diğer kriterler de sizinde yüksek prim ödememenize sebebiyet verecektir.

Bireysel ahlak=toplumsal fayda prensibini trafik sigortası üzerinden anlatmak için bazen yukarıdaki gibi saçmalayabiliyorum :)

Esenlikler Dilerim.

Konuya olan çok kıymetli katkılarınızdan ötürü çok teşekkür ediyorum.

Mr.Yldrmdmr
24 Ekim 2017, 16:53
Konu hortlamışken hemen bir soru patlatayım. Şimdi üzerimde ki araçta 2 tane kaza bulunuyor. birisi zaten kendi aramızda sorunu çözdük. Fakat diğerinde kaza tutanağı yapıldı. Sonrasında karşı taraf kendi aracını kaskodan yaptırdı. Benim aracımın üstünde herhangi bir hasar kaydı bulunmuyor. Bu durumda sadece kaza raporuyla yapılan bir kaza kaydında benim üzerime olan yeni aracın sigortası yükselir mi ?

oe1905
01 Kasım 2017, 16:23
Konu hortlamışken hemen bir soru patlatayım. Şimdi üzerimde ki araçta 2 tane kaza bulunuyor. birisi zaten kendi aramızda sorunu çözdük. Fakat diğerinde kaza tutanağı yapıldı. Sonrasında karşı taraf kendi aracını kaskodan yaptırdı. Benim aracımın üstünde herhangi bir hasar kaydı bulunmuyor. Bu durumda sadece kaza raporuyla yapılan bir kaza kaydında benim üzerime olan yeni aracın sigortası yükselir mi ?

Aracınızda hasar kaydı bulunması ile, trafik sigortanız da hasar dosyası bulunması farklı durumlardır. Kaza tutanağının sonucunda kusur size verildiyse ya da paylaştırıldı ise, yeni poliçenizde hasarsızlık kademeniz 1 basamak düşecektir.(Karşı tarafın kasko poliçesi kusur oranında, sizin trafik sigortanıza rücu edecektir).

Aracınızı satıp poliçenizi iptal ettirmeniz durumunda ise; aynı kullanım tarzı ile alacağınız aracın yeni poliçesinde, eski poliçeniz referans olarak gösterilmektedir. Dolayısıyla yeni yapılacak poliçeniz de basamak olarak etkilenecektir.

Ek bilgi olarak belirtmek gerekir ki, serbest tarifeye geçilmesi durumunda, risk skorunuza göre prim uygulayabilecek şirketler olabilecektir. Örnek vermek gerekirse, bir sigortalının son 3 yıl kusurlu olduğu hasarlar için örneğin her bir hasar için binde 3 fiyat artışı şeklinde, hasarsızlık basamağından bağımsız olarak (rakamlar tamamen açıklama amacıyla verilmiştir) uygulayabilen şirketler olabileceği gibi görmezden gelecek şirketlerde bulunabilecektir. Yani aynı basamakta bütün diğer şartları aynı olan 2 sigortalı için 2-3 yıl önce hasar yapmış olana daha fazla prim çıkabilmektedir.
Tavan fiyat uygulaması şu an için bu durumun önüne geçmektedir.