PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek cc de yüksek maliyetler...!



Deeplord
29 Aralık 2014, 17:37
Arkadaşlar herkesin hayali ( Bir çoğumuzun cc büyütmek. )İster scooter olsun ister motosiklet.

Gel gelelim ülkemizin bulunduğu durum,buna engel oluyor. şöyle kabataslak, bulunduğum ile göre yaptığım bir hesap.

Buyrun...!

İstanbul

1.Kasko ( Full )Ortalama 1500 TL ( Kafamı yastığa koyduğumda uyuyabilmem için )
2.Vergi 651 cc üzeri ise 537 TL ( 2015 te zam ile ne kadar olucağı belli değil. )
3.Garaj Yıllık 1200 TL ( Aylık 100 TL )
4.Trafik sigortası ( İllere ve duruma göre farklılık gösteriyor ) İstanbul için ilk kez yapılınca 400 tl ve üzeri çıkıyor.
5.Bakım 300 TL dersek abartmış olurmuyuz..?

1500
1200
537
400
300
Toplam 3937 TL. Yuvarlıyalım 4000 TL

Bu maliyetler ile büyük cc motosikletler nasıl satılsın.? haliyle alan az olucaktır. Ben onu yaptırmam bunu yaptırmam dediğimizdede, hırsızlar canımızı fena yakıyor. elimizde avucumuzda hiç bişey kalmıyor. 250 cc ve altına talimmi yani arkadaşlar ? :thumright

Schizophren
29 Aralık 2014, 17:43
abart iyiice abart

Deeplord
29 Aralık 2014, 17:45
abart iyiice abart

O zaman birde siz hesaplayında öğreneyim

Leon10Rhyme
29 Aralık 2014, 17:57
Sevdim bu konuyu reserved.

Birde bunun 250cc lik versiyonunu yaparsan tadından yenmez. Konuyu genele dök derim alacak olanlar en azından tam teşekkürlü bir gider listesi görüp kendilerini ona göre hazırlarlar, rehber sayesinde. Kaskoya ağızım açık kaldı gerçektende. Araba sahibi olmak masraflı derdim ancak yüksek cc motor sahibi olmakta araba sahibi olmaya eşdeğermiş demek ki...

nines
29 Aralık 2014, 17:59
Arkadaşlar herkesin hayali ( Bir çoğumuzun cc büyütmek. )İster scooter olsun ister motosiklet.

Gel gelelim ülkemizin bulunduğu durum,buna engel oluyor. şöyle kabataslak, bulunduğum ile göre yaptığım bir hesap.

Buyrun...!

İstanbul

1.Kasko ( Full )Ortalama 1500 TL ( Kafamı yastığa koyduğumda uyuyabilmem için )
2.Vergi 651 cc üzeri ise 537 TL ( 2015 te zam ile ne kadar olucağı belli değil. )
3.Garaj Yıllık 1200 TL ( Aylık 100 TL )
4.Trafik sigortası ( İllere ve duruma göre farklılık gösteriyor ) İstanbul için ilk kez yapılınca 400 tl ve üzeri çıkıyor.
5.Bakım 300 TL dersek abartmış olurmuyuz..?

1500
1200
537
400
300
Toplam 3937 TL. Yuvarlıyalım 4000 TL

Bu maliyetler ile büyük cc motosikletler nasıl satılsın.? haliyle alan az olucaktır. Ben onu yaptırmam bunu yaptırmam dediğimizdede, hırsızlar canımızı fena yakıyor. elimizde avucumuzda hiç bişey kalmıyor. 250 cc ve altına talimmi yani arkadaşlar ? :thumright

istanbul ilk sigorta bedeli 400 tl değil. bu 400 tl'nin içinde plaka ruhsat masraflarıda var. trafik sigortasını 250-300 lira arası yaptırırsın.
kasko fiyatlarını bilmiyorum açıkçası 1500 tl'de olabilir 5000 tl'de bu konuda yorum yapamam. garaj olayına girersek bir otopark ile 50-60 tl'ye anlaşırsın bence sonuçta motosiklet nekadar yer kaplayabilir. tabi bunlar benceki alt limitler. herzaman herşeyin daha pahalısı vardır. bu arada garaja alternatif olarak eğer yerin var ise en ufağından bi konteyner alabilirsin yada katlanır garaj gibi birşey vardı sacdan yapılmış filan onlarada bakabilirsin.

ozrace
29 Aralık 2014, 18:00
651cc altı motosiklet aldım kafam rafat;
kasko yaptırmadım,sigortam o bedelin 3/1 i kadar,kapalı yerim var,vergim o bedelin 5/1 i kadar,bakımıda kendim yaptımmı ohhh misss :cherry:

oguzhanlal
29 Aralık 2014, 18:03
Abartılı mı bilmem ama 150 cc çin malı motosiklet için benim giderlerim: (herkes kendisi için yazarsa ilginç bir konu olabilir)
1-Kasko yok
2-Vergi 104 TL
3-Garaj yok
4-Trafik sigortası İstanbul için 200-250 arası ama 250 diyelim
5-Bakım için 100 TL (4 kez mobil yağ değişimi ve 1 kez buji değişimi 1 kez de sinyal flaşörü değişimi)
Toplam: 104+250+100 = 454 TL :)

Deeplord
29 Aralık 2014, 18:05
Sevdim bu konuyu reserved.

Birde bunun 250cc lik versiyonunu yaparsan tadından yenmez. Konuyu genele dök derim alacak olanlar en azından tam teşekkürlü bir gider listesi görüp kendilerini ona göre hazırlarlar, rehber sayesinde. Kaskoya ağızım açık kaldı gerçektende. Araba sahibi olmak masraflı derdim ancak yüksek cc motor sahibi olmakta araba sahibi olmaya eşdeğermiş demek ki...

Otomobilimin kasko bedeli 900 tl ödedim. ( 5 yıl hasarsızlık ) İmzamda ki scooterin ise 1200 tl çıkmıştı. şimdi honda nc 750x için kasko bedeli sorsam ortalama 1500 çıkar. hadi sizi kırmıyım 1200 çıksın. abarttığım bişey olduğunu sanmıyorum. varsa yazın da öğrenelim. bir cümle yazıp altını doldurmadıkça yazılananlar söylenenler havada kalır beyler.

Leon10Rhyme
29 Aralık 2014, 18:13
Abartılı mı bilmem ama 150 cc çin malı motosiklet için benim giderlerim: (herkes kendisi için yazarsa ilginç bir konu olabilir)

Ben araştırdım konudan sonra. Kafam rahat olsun demek için kasko, otopark ücreti verdiğin taktirde çıkan fiyat birebir aynı. Ayrıca mesajına katılıyorum :cat:

barodi
29 Aralık 2014, 18:23
Arkadaşlar herkesin hayali ( Bir çoğumuzun cc büyütmek. )İster scooter olsun ister motosiklet.

Gel gelelim ülkemizin bulunduğu durum,buna engel oluyor. şöyle kabataslak, bulunduğum ile göre yaptığım bir hesap.

Buyrun...!

İstanbul

1.Kasko ( Full )Ortalama 1500 TL ( Kafamı yastığa koyduğumda uyuyabilmem için )
2.Vergi 651 cc üzeri ise 537 TL ( 2015 te zam ile ne kadar olucağı belli değil. )
3.Garaj Yıllık 1200 TL ( Aylık 100 TL )
4.Trafik sigortası ( İllere ve duruma göre farklılık gösteriyor ) İstanbul için ilk kez yapılınca 400 tl ve üzeri çıkıyor.
5.Bakım 300 TL dersek abartmış olurmuyuz..?

1500
1200
537
400
300
Toplam 3937 TL. Yuvarlıyalım 4000 TL

Bu maliyetler ile büyük cc motosikletler nasıl satılsın.? haliyle alan az olucaktır. Ben onu yaptırmam bunu yaptırmam dediğimizdede, hırsızlar canımızı fena yakıyor. elimizde avucumuzda hiç bişey kalmıyor. 250 cc ve altına talimmi yani arkadaşlar ? :thumright

1.full kasko 1600 tl
2.vergi 200 tl motorum 600 cc
3.kapali garaj yıllik 700 tl
4. İst trafik sigorta.120 tl
5.bakim yag filtresi yagi iscilik 150 tl.
Toplam.2770 tl .

ogzcngdk
29 Aralık 2014, 18:35
benim yıllık giderlerim şu şekilde
1. yıllık vergi 58 tl
2. trafik sigortası 70 tl
3. yıllık bakım 300 tl civarı
4. her yıl geleneksek olarak 100 liralık masraf çıkartıyor onuda sayarsak 520 tl falan çıkıyor

capozzz
29 Aralık 2014, 18:38
İlla her şeyim tam olsun ve sıfır olsun fiyatı bu ama. Yani 10 yıldır motorsiklet kullanıyorum, şu anda 4. motoruma biniyorum. İlk motorum hariç bütün motorlarım ikinci el, sıfır almadım. İkinci el olmasından dolayı bir sorun yaşamadım. Hiç kasko yaptırmaya, kapalı garaj ile anlaşmaya gerek duymadım. Bir defa sağlam kaza yaptım, ondan da bu bahsettiğiniz kasko bedellerinin 2 defasına denk gelecek bir meblağ cebimden çıktı. Yağmurda branda örterim, senede 1 defa yeni branda alırım tamam. Burası Türkiye, hiçbir zaman herşeyimiz tam olmaz. Motorum 2004 model, ama iyi bakarım fabrikadan dün çıkmış gibi duruyor. Ödediğim vergi ve sigorta rakamnları komik rakamlar. Size tavsiyem, bu ülke şartlarında cc büyütmek demek ikinci el demektir. Sıfırını almaya, kaskodur vs her şeyini tam yapmaya gücümüz yetmez.

kurubuz
29 Aralık 2014, 18:38
Bu konu ile ilgili benim daha önce açtığım başlığı okumanızı tavsiye ederim. Maliyet sandığınızdan çok daha yüksek. Link aşağıda
Büyük motor kullanmanın gerek maliyeti (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/120314-buyuk-motor-kullanmanin-gercek-maliyeti.html)

celikat
29 Aralık 2014, 18:38
cc yükseldikçe en büyük gider kalemi benzin oluyor maalesef.

54RR
29 Aralık 2014, 18:51
Bu hesaptan kaskoyla garaj ücretini çıkartırsam benim için cc büyütmek sıkıntı olmaz :queen: ama en büyük sorun cc yükseltmek için gereken para :pr:

barodi
29 Aralık 2014, 18:51
Hayalimde bir zamanlar son motorum z1000 sx alicam diyordum. Bu hayal gerceklesmeyecek bunu garanti ediyorum.simdiki motosikletimide 2 haftadan fazla ilanda arayan soran yok. Sanirim ilk ve son motorum olucak . insallah curuyene kadar binerim. En az 10 sene binerim. Bu ara niyeyse gene sanki bisiklet surer gibi o rahatlikta ve haylazlikta suruyorum. Sizede oluyormu arada boyle?
40000 passata volvoya vercegime motor kalir 20000 liralik reno clio alirim diyorum.

Nikkfurie
29 Aralık 2014, 19:03
eğer ileri seviyede kontrol,güvenlik vede konfor istiyorsanız mecburen cc de yükselecektir..

yüksek cc giderlerinden kaçınmak demek bu artılardan da vazgeçmek demek..

LynXMaSTeR
29 Aralık 2014, 19:10
hocam o 1 sene içinde motosikletten aldığın keyfi 4bin değil 40bin tl versen alamazsın.

izmir3535
29 Aralık 2014, 19:22
kasko: allaha emanet . garaj: kapalı garajım var.:trafik sigortası:100tl hadi bakım diyelim:300tl vergi:85+85:170 tl:570 tl..motorum 2004 model.

mithrelios
29 Aralık 2014, 19:52
30.000 TL'lik motosikletin diyelim 10.000 TL'lik motosiklete kıyasla en büyük sabit maliyeti, sizi yıllık olarak yaklaşık 2.000 TL faiz gelirinden etmesi (fırsat maliyeti denen konu) ve fiyatından dolayı amortismanının yüksekliğidir (yani aletin iktisadi ömrü 20 sene olarak düşünülürse her sene %5 değer kaybı da maliyetinize koyarsınız 10.000TL'nin %5 i ile 30.000 TL'nin %5'i arasında ciddi fark olur). Genelde kasko küçük cc'de daha fazla çıkıyor, örneğin benim X-Max 250'nin kaskosuyla Ducati Monster 696'nın kaskosu hemen hemen aynı (almayı düşündüğümden şirkete hesaplattırdım. Ayrıca tabi, benzin gibi, tamir/bakım gibi sabit olmayan maliyetleri de tabi kullanımınıza göre büyük farklar yaratabilir.

ülkemiz maalesef görece fakir bir yer, hem de kendi üretimi olmadığından mecbur dış açık fazla artmasın diye vergiler kol gibi. artık herkes kendi fayda/maliyet hesabına ve gelirine göre bişeyler alacak, bunun için buraya konu açmanıza da gerek yok, zira değiştirebileceğiniz bişey değil. daha fazla kazanacağınız bir işe girmeniz veya daha zengin bir ülkeye göç ederek ancak çözülür bu iş. burada lükstür, orta üst seviye gelire sahip değilseniz rahat rahat alıp binemezsiniz (hele ki bir de arabanız olmak durumundaysa).