PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R1 Nasıl bir makine? Kronik sorunları var mıdır?



redmachine
26 Aralık 2014, 16:07
Merhaba arkadaşlar

1.5 senedir 600RR kullanıyorum. Bütçem doğrultusunda 2008-2009 model R1'e geçmeyi düşünüyorum ama kime sorduysam herkes sorunlu, sıkıntılı makine diyor, virajda çok zorlanırsın diyor.

Kullanan ve bilen arkadaşlar sizler bu konuda ne diyorsunuz?

Freye
26 Aralık 2014, 16:30
r1 ile virajda zorlanmak güldürmeyin beni r1 sesi neden öyle diye hiç düşündünüzmü ?
r1 in motor bloğu diğer 1000cc liklerden çok farkılı çalışıyor çünkü virajı daha rahat alsın diye

r1 den gerçekten anlayan arkadaşlar varsa anlatırlar ve ne demek istediğimi anlarsın

bence dünyanın en güzel motoru onun yanında 1000rr falan hikaye masal bana göre

sey_47
26 Aralık 2014, 16:32
Yeni başlayacam ilk motosikletim olacak desen anlarım da. Kardeşim bayağıdır motosiklet biniyormuşsun. Birde 600rr.
Sıkıntılı makine derken. Sıkıntısı neymiş diye sorsaydın keşke.

http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/113134-yamaha-r1-ve-bi-kac-soru.html
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/76465-yamaha-yzf-r1-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

forewer
26 Aralık 2014, 17:07
r1 ile virajda zorlanmak güldürmeyin beni r1 sesi neden öyle diye hiç düşündünüzmü ?
r1 in motor bloğu diğer 1000cc liklerden çok farkılı çalışıyor çünkü virajı daha rahat alsın diye

r1 den gerçekten anlayan arkadaşlar varsa anlatırlar ve ne demek istediğimi anlarsın

bence dünyanın en güzel motoru onun yanında 1000rr falan hikaye masal bana göre
Fikir değil, tecrübe-deneyim sormuş arkadaş.

tuna_tour
26 Aralık 2014, 18:04
r1 ile virajda zorlanmak güldürmeyin beni r1 sesi neden öyle diye hiç düşündünüzmü ?
r1 in motor bloğu diğer 1000cc liklerden çok farkılı çalışıyor çünkü virajı daha rahat alsın diye

r1 den gerçekten anlayan arkadaşlar varsa anlatırlar ve ne demek istediğimi anlarsın

bence dünyanın en güzel motoru onun yanında 1000rr falan hikaye masal bana göre

R1 in viraj sorunu , R1 kullanamayacak seviyede olan arkadaşların viraj içinde yaşadığı adrenalin, gaz tepkisi çok hassas bir motor olduğu için virajı zor yani tecrübesize zor

Freye
26 Aralık 2014, 18:13
Fikir değil, tecrübe-deneyim sormuş arkadaş.

2007 modelini sürmüştüm. tek sesini sevmemiştim onuda az araştırınca az çok öğrendim o sesin sebebinin ne olduğunu. Ve burayada yazdım.

telike
26 Aralık 2014, 19:00
r1 in o modelleri crossplane krank lıdır. sesini kimse sevmez. ama efsane motor yapmışlar adamlar. sırf sesi yüzünden itilip kakıldı bu cahil millet yüzünden :D

ingilizce varsa rahat anlarsın sistemi müthiş bişe

http://www.youtube.com/watch?v=oEXUrO5wYcE


http://youtu.be/oEXUrO5wYcE

Freye
26 Aralık 2014, 19:15
telikenin attığı videoda her şey çok açık bir şekilde gözüküyor ülkemizde maalesef tutmadı ama R1 kutsal bir Motosiklet :)

tecrübe edindikten ve kendime güvendikten sonra 2010 modellerinden almak istiyorum bende :)

forewer
26 Aralık 2014, 20:04
2007 modelini sürmüştüm. tek sesini sevmemiştim onuda az araştırınca az çok öğrendim o sesin sebebinin ne olduğunu. Ve burayada yazdım.

2007 modeli crossplane değil.

Freye
26 Aralık 2014, 20:40
Pardon 09 model idi bindiğim galiba ama crossplaneye gelirsek r1 in sahibi olan arkadaşim 2004 üstu hepsi boyle dedi doğruysa

forewer
26 Aralık 2014, 23:20
Pardon 09 model idi bindiğim galiba ama crossplaneye gelirsek r1 in sahibi olan arkadaşim 2004 üstu hepsi boyle dedi doğruysa

Neyse daha fazla üstüne gitmeyeyim.:mrgreen:

54RR
27 Aralık 2014, 00:09
Nesini beğenmiyorlar Crossplane sesinin? Gayet hoş, gür bir sesi var en azından kulak s....miyor :mrgreen: Ulen r1 im olsun sesi çıkmasın :P

dyavol-77
27 Aralık 2014, 00:17
Pardon 09 model idi bindiğim galiba ama crossplaneye gelirsek r1 in sahibi olan arkadaşim 2004 üstu hepsi boyle dedi doğruysa

Amcam fırıncıyı bal yerken görmüş...çok tatlı olduğunu söyledi....
2009 ve sonrası ''crosplane'' oldu...2000-2008 modeller normal diğer sıralı 4 silindir Japonlar'la aynı...2007-08 modellerde kronik debriyaj balatasını normalden daha erken yeme/bitirme hastalığı var, crossplane motorlu oln-an sonraki versiyonlar ise kusursuz...2010 model Crossplane'lerde güç modları dahil edildi,2011 lere gündüz led farları ve Traction control(çekiş kontrol sistemi)ilave edildi...:wiinkk:

manofsteel
27 Aralık 2014, 00:25
Altın elbiseli adam'da incelemişti R1 2012 modelini,gerçekten efsane bir motorsiklet,motogp'nin içinden fırlamış :cat: binicen üstüne vurucan ::whip::

Pangea
27 Aralık 2014, 01:14
Sadece viraj için tasarlanmış bir bloğa bok atmak ilginç :bounce:

flame
27 Aralık 2014, 01:37
Yazmıyayım bakıp susup geçeyim diyorum yinede dayanamıyorum.Büyük cc Supersport,Naked,SportTouring kullanan adamlar bu tip şeyleri ezbere bilir(büyük cc demem sınıf ayrımı manasında değildir alınmayınız)

Mesela ben 2000 yılından itibaren 4 japon+2 italyanın hangi kasası gider,durur,döner ve yolda bırakır bırakmaz ezbere bilirim.Bu benim süper oluşumdan değil,2 senelik yüksek cc tecrübesi olan herkeste olan bir özellik.Eş dost motorcu olsa bile sohbet arası bilirsin.Bana sorarsanız laf olsun diye açılmış bir başlık.

Soruya gelince,Yamahaların motor ömrü kısadır(supersport naked vs performans motorları için geçerli,tenerre hede höde demeyin).Tüm dünyada hatta kendilerinin dahi kabul ettiği bir gerçektir.O sebeple 3 silindir işini konseptten gerçe döndürdüler.Benimde sahip olduğum Mt09'un kullanıcıları kobay olduk.R1'in frenleri hep iyidir.Yeni motor bloğu(artık eskidi lafta yeni) çirkin sesli eskisinden daha yavaş ama virajda iyiyMİŞ.Sanki redline viraj dönüyoruz ya...Viraj yapacak yollar varda gani(?) tabi...Kime neyse viraj kabiliyeti.Yapacağın egzoz sesi,2 yanla topspeed kovala...İyi durur!!!(vallaha önemli bak bu) 1000rr'ın 2008-2011 kasası hariç tüm japon 1000likler birbirine yakın gider.Zx10'un yeni kasası bi tık yukarıda topspeed ve tork olarak.O birazcık sıyrılıyor.Zaten 1000lik makineyi dolu dolu gazlamak her babayiğitin harcı değil.Varsa maddi durumun,bileğine güveniyorsan bir de şansın iyiyse zevkle patlamadan biner gezersin olur biter.Boşver sorununu virajını.Abartılı fark olsa 1000lerce satamazlar tüm dünyada.

dyavol-77
27 Aralık 2014, 18:03
Yazmıyayım bakıp susup geçeyim diyorum yinede dayanamıyorum.Büyük cc Supersport,Naked,SportTouring kullanan adamlar bu tip şeyleri ezbere bilir(büyük cc demem sınıf ayrımı manasında değildir alınmayınız)

Mesela ben 2000 yılından itibaren 4 japon+2 italyanın hangi kasası gider,durur,döner ve yolda bırakır bırakmaz ezbere bilirim.Bu benim süper oluşumdan değil,2 senelik yüksek cc tecrübesi olan herkeste olan bir özellik.Eş dost motorcu olsa bile sohbet arası bilirsin.Bana sorarsanız laf olsun diye açılmış bir başlık.

Soruya gelince,Yamahaların motor ömrü kısadır(supersport naked vs performans motorları için geçerli,tenerre hede höde demeyin).Tüm dünyada hatta kendilerinin dahi kabul ettiği bir gerçektir.O sebeple 3 silindir işini konseptten gerçe döndürdüler.Benimde sahip olduğum Mt09'un kullanıcıları kobay olduk.R1'in frenleri hep iyidir.Yeni motor bloğu(artık eskidi lafta yeni) çirkin sesli eskisinden daha yavaş ama virajda iyiyMİŞ.Sanki redline viraj dönüyoruz ya...Viraj yapacak yollar varda gani(?) tabi...Kime neyse viraj kabiliyeti.Yapacağın egzoz sesi,2 yanla topspeed kovala...İyi durur!!!(vallaha önemli bak bu) 1000rr'ın 2008-2011 kasası hariç tüm japon 1000likler birbirine yakın gider.Zx10'un yeni kasası bi tık yukarıda topspeed ve tork olarak.O birazcık sıyrılıyor.Zaten 1000lik makineyi dolu dolu gazlamak her babayiğitin harcı değil.Varsa maddi durumun,bileğine güveniyorsan bir de şansın iyiyse zevkle patlamadan biner gezersin olur biter.Boşver sorununu virajını.Abartılı fark olsa 1000lerce satamazlar tüm dünyada.

Adamım son noktayı koymuş...:wiinkk::thumleft::cat:

telike
27 Aralık 2014, 19:27
Yazmıyayım bakıp susup geçeyim diyorum yinede dayanamıyorum.Büyük cc Supersport,Naked,SportTouring kullanan adamlar bu tip şeyleri ezbere bilir(büyük cc demem sınıf ayrımı manasında değildir alınmayınız)

Mesela ben 2000 yılından itibaren 4 japon+2 italyanın hangi kasası gider,durur,döner ve yolda bırakır bırakmaz ezbere bilirim.Bu benim süper oluşumdan değil,2 senelik yüksek cc tecrübesi olan herkeste olan bir özellik.Eş dost motorcu olsa bile sohbet arası bilirsin.Bana sorarsanız laf olsun diye açılmış bir başlık.

Soruya gelince,Yamahaların motor ömrü kısadır(supersport naked vs performans motorları için geçerli,tenerre hede höde demeyin).Tüm dünyada hatta kendilerinin dahi kabul ettiği bir gerçektir.O sebeple 3 silindir işini konseptten gerçe döndürdüler.Benimde sahip olduğum Mt09'un kullanıcıları kobay olduk.R1'in frenleri hep iyidir.Yeni motor bloğu(artık eskidi lafta yeni) çirkin sesli eskisinden daha yavaş ama virajda iyiyMİŞ.Sanki redline viraj dönüyoruz ya...Viraj yapacak yollar varda gani(?) tabi...Kime neyse viraj kabiliyeti.Yapacağın egzoz sesi,2 yanla topspeed kovala...İyi durur!!!(vallaha önemli bak bu) 1000rr'ın 2008-2011 kasası hariç tüm japon 1000likler birbirine yakın gider.Zx10'un yeni kasası bi tık yukarıda topspeed ve tork olarak.O birazcık sıyrılıyor.Zaten 1000lik makineyi dolu dolu gazlamak her babayiğitin harcı değil.Varsa maddi durumun,bileğine güveniyorsan bir de şansın iyiyse zevkle patlamadan biner gezersin olur biter.Boşver sorununu virajını.Abartılı fark olsa 1000lerce satamazlar tüm dünyada.

kesinlikle son nokta. zx10r dedi orda bittim haklı :D

atillatopal9
27 Aralık 2014, 19:35
yamahanın her modeline -puan verene altın elbiseli adam eğer R1 e efsane makine dediyse vardır bildiği ;)

CEM.
27 Aralık 2014, 20:09
Yazmıyayım bakıp susup geçeyim diyorum yinede dayanamıyorum.Büyük cc Supersport,Naked,SportTouring kullanan adamlar bu tip şeyleri ezbere bilir(büyük cc demem sınıf ayrımı manasında değildir alınmayınız)

Mesela ben 2000 yılından itibaren 4 japon+2 italyanın hangi kasası gider,durur,döner ve yolda bırakır bırakmaz ezbere bilirim.Bu benim süper oluşumdan değil,2 senelik yüksek cc tecrübesi olan herkeste olan bir özellik.Eş dost motorcu olsa bile sohbet arası bilirsin.Bana sorarsanız laf olsun diye açılmış bir başlık.

Soruya gelince,Yamahaların motor ömrü kısadır(supersport naked vs performans motorları için geçerli,tenerre hede höde demeyin).Tüm dünyada hatta kendilerinin dahi kabul ettiği bir gerçektir.O sebeple 3 silindir işini konseptten gerçe döndürdüler.Benimde sahip olduğum Mt09'un kullanıcıları kobay olduk.R1'in frenleri hep iyidir.Yeni motor bloğu(artık eskidi lafta yeni) çirkin sesli eskisinden daha yavaş ama virajda iyiyMİŞ.Sanki redline viraj dönüyoruz ya...Viraj yapacak yollar varda gani(?) tabi...Kime neyse viraj kabiliyeti.Yapacağın egzoz sesi,2 yanla topspeed kovala...İyi durur!!!(vallaha önemli bak bu) 1000rr'ın 2008-2011 kasası hariç tüm japon 1000likler birbirine yakın gider.Zx10'un yeni kasası bi tık yukarıda topspeed ve tork olarak.O birazcık sıyrılıyor.Zaten 1000lik makineyi dolu dolu gazlamak her babayiğitin harcı değil.Varsa maddi durumun,bileğine güveniyorsan bir de şansın iyiyse zevkle patlamadan biner gezersin olur biter.Boşver sorununu virajını.Abartılı fark olsa 1000lerce satamazlar tüm dünyada.

Yahu şu adamı kızdırmayın :mrgreen: Oguzzz nerdesin oguz ..:)

tr_select
27 Aralık 2014, 23:24
Efendim canum