PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratör ve Manifold'u arası mesafe ?



Carbondioxid
14 Aralık 2014, 19:50
Karbüratör ve arasında bulunan, motor bloğuna doğru giden ara elaman manifoldun, ara mesafesi belli bir hesab üzerine'mi yapılmakta, yoksa ürün montaj ve tasarımı adına uzatılıp kısaltılmaktamıdır?

Ara mesafeyi keyfi/modifiye etmek mümkünmüdür?

Motor yanma odası/emme sübabları girişi noktasındaki iç çapa uydurmakmı sıhhatlidir? daraltılır ise ne olur?

Aklımda deli sorular.

( Durum, dellorto 34mm karbüratör , oso/koso 32mm ile değişecek, uyum sorunu olduğundan manifold ara bağlantı parçasını torna tesviye ile yeniden şekillendirmek icab edecek, en optimum değerlerde nasıl tutarım.)

Hasan7
14 Aralık 2014, 23:47
Bildiğim kadarıyla onların hepsinin hesabı kitabı var (onno usta sağolsun) hatta manifoldun iç yüzeyinin pürüzü bile hesaplanıyor yakıt geçerken sürtünüp iyice parçacıklarına ayrılsın diye

Carbondioxid
15 Aralık 2014, 16:22
Güzel işte , bildiklerinizi aktarın lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

Ağalar nerede forumun, cihanı dize getirmiş diplomalı/diplomasız möhendizleri?

Karbüratör boynu bükük masada, bana bakıyor bende ona, manifold uyduracam, bilen bildiğini döksün.

cenkito
15 Aralık 2014, 16:59
:) biri beni mi andı ne :)

ara mesafe o kadar ciddi fark etmeyecektir ancak manifolt ile karburatör cıkısı ve subab kapagına baglantı yerlerindeki iç çap farkları

turbulansa sebeb olacaktır

bence en sıhhatlisi, giriş cıkıs caplarını esitleyip manifolt iç yuzeyini de pürüzsüz hale getirmek :cat:

Carbondioxid
15 Aralık 2014, 17:28
:) biri beni mi andı ne :)

ara mesafe o kadar ciddi fark etmeyecektir ancak manifolt ile karburatör cıkısı ve subab kapagına baglantı yerlerindeki iç çap farkları

turbulansa sebeb olacaktır

bence en sıhhatlisi, giriş cıkıs caplarını esitleyip manifolt iç yuzeyini de pürüzsüz hale getirmek :cat:

Yhauu möhendiz beg , hele şükür , gel 2 dakka beyin fırtınası edek hele, mesafe fark etmez diyorsunda, sanki karbüratör çıkışı, benzin zaten savrulmakta sprey vaziyette hava ile karışık demi?

Bu durumda, ara eleman manifold hadden fazla uzun olur ise, püskürme açısı genişleyip yan duvarlara (manifold iç duvarına) çarpıp zerre'leşmezmi ?( sıvı damla tanesi şeklinde )

Kısa tutulursa bi yerlerde, rastladım böyle bişeye ama bulamıyorum, seneler evvel araştırır ikene, ne kadar kısa tutulur ise o kadar verimli olur gibi bişeydi, belkide yanılıyorum .

Kısa kalmasının mahsuru şu belki olabilir,, motor bloğun ısı'sı karbüratörü terletebilir gibime geliyor.

Manifold iç yüzeyi, şincik mevcut kutu içeriğinden çıkan, ilginç bir borucuki kelepçesiz dahi güzel tutunuyor ancak iç çap uyumsuz, bu durumda eski manifold girişi (döküm alüminyum) kalıp olarak kullanıp, karbüratörüde ucuna kalıp yapıp, slikondan kalınca bir manifold dökmeyi düşünüyorum, ama mesafe kafamı kurcalıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

Beg'imiz İslampol'da imiş bende deyüü idüm, bizi sahipsiz komaz diye, şinci anlaşıldı.

cenkito
15 Aralık 2014, 17:31
yuksek performansda dediğin püsküren zerrecikler perf. etkiler ancak normalde püskürtme sistemi olmayan mesela klasik cg karburatörlerinde

bence ucusan gaz haldeki yakıt hava ile silindire gidiyor.

dediğinde mantıklı cok kısa olursa yuksek ısıdan karburatör fazla ısınabilir buda motor harareti yukselince beslemede değişiklik yapacaktır

ısındıkca zengin karısıma dogru kayma meyilinde olacaktır.

mesafe olayında elindeki orjınal mesafeyi baz almak daha mantıklı bence

Carbondioxid
15 Aralık 2014, 17:33
Sanırım benim karb, püskürtmeli oluyor , herne ise, şimdi sanırım riske etmememk gereki en iyisimi dediğin gibi orjinal ebada sadık kalmak, oynanaırsada arkadaki hava filtre manifold mesafesi ile oynamak eyvallah.

cenkito
15 Aralık 2014, 17:36
Beg'imiz İslampol'da imiş bende deyüü idüm, bizi sahipsiz komaz diye, şinci anlaşıldı.

taze dayı oldum da :) ondan istanbul ziyaretim

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

risk alınıp deneme yanılma yoluylada bişeyler yapılabilir ancak hem ugrastırıcı olacaktır hemde bosuna üretilen parcalardan dolayı

bosa masrafda cıkacaktır

Carbondioxid
15 Aralık 2014, 17:37
Allah ananlı babalı büyütsün:cat: hayırlı ömürler dilerim yeğene, bendede var 2 dana pardon dane, tane, biri 2 metre biri 190 , biri 24 biri 31 küçükken severdimde, döverdimde şimdi yemez :P

cenkito
15 Aralık 2014, 17:39
cok sagolasın karbon :cat: