PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kaza ile ilgili forumları okuyodum biraz etkilendim



velizrsln
09 Aralık 2014, 01:08
600rr kaza yazdım aramaya ve açtım bir konu okuyordum, bir arkadaş şahit olmuş kazaya kötüydü büyük motor büyük tecrübe ister aklıma gelip duruyor falan yazmış bende alta doğru yorumları okuyordum birde ne fark ediyim, arkadaşın nicki solda büyük harf ve altında "Seni unutmayacağız Nur içinde yat" yazıyor hemen ilk mesaja çıktım baktım konuyu açan arkadaş ölmüş, konu linki;

http://www.motosiklet.net/forum/tebrik-ve-kutlamalar/40186-20-dk-once-onumde-600rr-kaza-gecirdi.html

aynı sene yeni aldığı gsr600 ile sanırım trafikteki katiller yüzünden kaza yapmış;
http://www.motosiklet.net/forum/onlar-hep-bizimle-birlikteler/52244-tugper-uzel-tugper.html

vayy be dedim ölüm çokda uzak değil belki bende ileriki günlerde ölebilirim, belki sen de öyle, ama bunu zaten biliyoruz sadece ciddi gelmiyor, nede olsa ne zaman olcağını bilmiyoruz, zaten bütün masumiyet bilmemekte değil mi..

xbuky
09 Aralık 2014, 01:19
Allah hayırlı ölüm versin de motor tren uçak vapur farketmez.

neonxc
09 Aralık 2014, 09:54
Sırf bu haberler yüzünden motosiklet almayı 10 yıl erteledim. Şimdi cesaret edip aldım ama aklımda halen lan iyi mi yaptım kötü mü yaptım düşüncesini atamadım.

sandıkçı
09 Aralık 2014, 10:10
Günlük hayatta Yaptığımız her işte azda olsa hep tehlike vardır.sadece bir örnek domates keserken parmağımızı kesebiliriz.ölüm motorda bahçede,evde veya sokakta mutlak son.ciddi yaralanma ve sakatlıktan korunmak için lütfen ekipman ve dikkat .

sey_47
09 Aralık 2014, 10:33
Orada dikkat ettinmi bilmiyorum ama,
ne kadar acıdır ki o konuya Murat(AYE) abi de yazmış.
İkiside Nur içinde yatsın.
Allah rahmet eylesin.

atillatopal9
09 Aralık 2014, 10:36
Bir abi demişti, yaşam bir kanser gibi hepimiz yarın için ölümlüyüz. ne zaman hastalıktan öleceğimiz belli değil. motor olsun başka bir şeyle olsun. ne zaman ne olacağımız malesef ki Belli değil. bu konuyu forumda araştırma yaparken bende okumuştum. Ve bende etkilenmiştim..
her kaza videosundan etkilenip ders çıkarıyorum.. Allah hepimizin yardımcısı olsun..

smiles
09 Aralık 2014, 11:01
Bu olayda katil serbest kalmış 3 yıl süren davanın sonunda. (sadece 2 ay tutuklu kalmış)

Cuhara
09 Aralık 2014, 11:06
Allah tüm kayıplarımıza rahmet, sevdiklerine de sabır versin.

Hepimiz etkileniyoruz. Aşağıda Motosiklet Yol Sanatı kitabında yer alan olasılıklar yazıyor;

- Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi biçimde yaralanma olasılığı, otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.
- Yaralanmayla sonuçlanacak bir kaza yapma olasılığı ise 8 kat daha fazladır.
- Kendilerini yaralama olasılığı da 20 kat daha fazladır.

Sonuç olarak motosiklet diğer taşıt türlerine oranla daha riskli bir araç ve sürücünün görevi ise bu riskleri en aza indirmek. Bunlar için;

- Eğitim
- Tam korunma ekipmanları
- Bakımlı ve güvenlik tertibatı tam olan motosiklet.
- Sağlıklı ve aklı başında bir sürücü.

Yukarıdaki koşulları sağladıktan sonra, oluşabilecek kötü bir duruma kader diyebiliriz. İşte bu kaderdir ki her yerde her koşulda başımıza gelebilir.

Bu şekilde bir sürücü olacaksan eğer senin için motosiklet avantajlı ve çok keyifli bir taşıt olacaktır.

Herkese kazasız, belasız ve bol keyifli sürüşler dilerim. Allah hepimizi sevdiklerimize bağışlasın.

velizrsln
09 Aralık 2014, 11:45
Bu olayda katil serbest kalmış 3 yıl süren davanın sonunda. (sadece 2 ay tutuklu kalmış)

peki neden suçlu bulunup ceza çekmedi? yani adamı öldürdüğü mü kanıtlanmadı yoksa kesin değilmi suçlu olduğu?
eğer sadece kanıtlanmadıysa :jocolor:

smiles
09 Aralık 2014, 12:00
peki neden suçlu bulunup ceza çekmedi? yani adamı öldürdüğü mü kanıtlanmadı yoksa kesin değilmi suçlu olduğu?
eğer sadece kanıtlanmadıysa :jocolor:

Yukarıdaki linklerden takip ettim ben de... 2 araba yarış yapıyorlarmış. Sürücü 8 de 4 suçlu bulunmuş, 1 yıl cezası ertelenmiş. Mobese görüntülerine ulaşılamamış falan filan. İnsan hayatının değerli olmadığı, güçlünün hüküm sürdüğü, kanunları ve uygulamaları yetersiz bir ülkede yaşıyoruz.
Benzer bir olay bu yaz Düzce'de yaşandı. Sür'atli bir şekilde kavşağa giren lüks araç, kendi halinde yolunda giden motorluya çarpıp öldürdü ve şoför şu an dışarıda...

///MPOWER
09 Aralık 2014, 12:09
Çok kötü çok üzücü haberler bunlar tabii RABBim mekanlarını cennet eylesin arkadaşlarımızın.
Benim üzüldüğüm bir başka konu bu katillerin sebep olduğu haberlerin, hayatındaki en mutlu anları motosiklet sürmek olacak insanları da bu heveslerinden uzaklaştırmaları. Yapmayın arkadaşlar bu haysiyetsizlerin inadına hayallerinizi gerçekleştirin hayat,ömür gerçekten kısa ölüm gerçekten çok yakın her zaman her yerde en azından şu yorucu hayatta kendinizi sevindirecek indikten sonra gülümsemenize sebep olacaksa vazgeçmeyin buna değecektir.

velizrsln
09 Aralık 2014, 12:09
Allah tüm kayıplarımıza rahmet, sevdiklerine de sabır versin.

Hepimiz etkileniyoruz. Aşağıda Motosiklet Yol Sanatı kitabında yer alan olasılıklar yazıyor;

- Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi biçimde yaralanma olasılığı, otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.
- Yaralanmayla sonuçlanacak bir kaza yapma olasılığı ise 8 kat daha fazladır.
- Kendilerini yaralama olasılığı da 20 kat daha fazladır.

Sonuç olarak motosiklet diğer taşıt türlerine oranla daha riskli bir araç ve sürücünün görevi ise bu riskleri en aza indirmek. Bunlar için;

- Eğitim
- Tam korunma ekipmanları
- Bakımlı ve güvenlik tertibatı tam olan motosiklet.
- Sağlıklı ve aklı başında bir sürücü.

Yukarıdaki koşulları sağladıktan sonra, oluşabilecek kötü bir duruma kader diyebiliriz. İşte bu kaderdir ki her yerde her koşulda başımıza gelebilir.

Bu şekilde bir sürücü olacaksan eğer senin için motosiklet avantajlı ve çok keyifli bir taşıt olacaktır.

Herkese kazasız, belasız ve bol keyifli sürüşler dilerim. Allah hepimizi sevdiklerimize bağışlasın.

hocam o maddelerden sadece tam korunma ekipmanları biraz can sıkıyor çünkü o ekipmanları giyip çıkarmak onlarla dolaşmak o kadar kolay değil
ayrıca bu kadar maddeye uygun davransak uysak bile kendi arabada rahat koltugunda trafikte bekleyip bizim yanından geçmesine sinir olup kapıyı açıp kaza yaptırabilecek insanlar var buna kader diyemeyiz öldürülüyoruz

Cuhara
09 Aralık 2014, 12:19
hocam o maddelerden sadece tam korunma ekipmanları biraz can sıkıyor çünkü o ekipmanları giyip çıkarmak onlarla dolaşmak o kadar kolay değil
ayrıca bu kadar maddeye uygun davransak uysak bile kendi arabada rahat koltugunda trafikte bekleyip bizim yanından geçmesine sinir olup kapıyı açıp kaza yaptırabilecek insanlar var buna kader diyemeyiz öldürülüyoruz

Cikarip takmasi zor ama seni hayatta tutacak olan seylerin en basinda geliyor.

Soyledigin senaryoya gore sana o kapinin orada ne isin var diyebilirim. Bu hassetigimiz kaza senaryolariyla ilgi onerim egitim. Bunlarin disinda eger kasit varsa sokakta yururkende ustune cikabilir :) Senin kontrolun disinda olabilecek seyler ne yazikki bu ulkede kader oluyor. Yolda giderken ustune metrobus ust gecidinin cokmesi gibi...

velizrsln
09 Aralık 2014, 12:24
@Cuhara
Motosikletin avantajlarını kullanabilmek için duran sıkışan trafikte yanlardan geçiyorum mesela, motora karşı bir kasıt var bence yani üsttede bir arkadaşın dediği gibi hızla viraj alan araç motora çarpıp geçiyor bu nedir ya bu kader ise bunu değiştirmek gerekiyor ya da bu ülkeden gitmek

celikat
09 Aralık 2014, 12:29
Allah hayırlı ölüm versin de motor tren uçak vapur farketmez.

ölümün hayırlısı mı olur ya? ister motorla kaza yap, ister kanser ol. sonuçta öldün gittin, bitti.

Cuhara
09 Aralık 2014, 12:36
@Cuhara
Motosikletin avantajlarını kullanabilmek için duran sıkışan trafikte yanlardan geçiyorum mesela, motora karşı bir kasıt var bence yani üsttede bir arkadaşın dediği gibi hızla viraj alan araç motora çarpıp geçiyor bu nedir ya bu kader ise bunu değiştirmek gerekiyor ya da bu ülkeden gitmek

Insanlari degistirmek mumkun degil. Virajda suratle gelen bir arabanin sana carpma olasiligini en aza indirgemen gerekiyor. Viraja girdigin nokta, cikis noktan, kontra bastigin nokta, viraj cikisini gorebilecegin nokta. Bunlar etki edebilecek seyler. Iste bunlari egitimle ve pratikle kazaniyorsun. Bunun disinda trafik okuman gerekiyor. Bir arac surucusunun nasil karaktere sahip oldugunu yani agresif mi uysal mi kuralci mi dengesiz mi? Bunlari surus anindaki tepkilerine gore olcup, ongorude bulunabilirsin. Surekli olarak tetikte olmak saglikli sonuc verir. Kask icinde senaryo uretip sonuclandirmalisin :) Biraz paranoyakca ama saglikli gibi bence :) Ulkeden gitmem, insanlari degistiremem, yapabipecegim tek sey riskleri en aza indirgemek. Bunun disinda olabilecekler benim kontrolum disinda ne yazik ki;)

Pekbipicadam
09 Aralık 2014, 13:05
Şu anda yaşıyorsunuz ve motor kullanıyorsunuz bence önemli olan bu anın tadını çıkarmak , sonrasını düşünmek yalnızca sizi mutsuz veya tedirgin edecektir ve bu mutsuzluğun ve tedirginliğin size daha uzun bir ömür vereceğinin garantisi yok. Adam yolda arabasında giderken üstüne üst geçit düşüp ölebiliyor.
Bu sebepten kendi iç huzurunuzu sağlayacak kadar güvenlik önleminizi alın ve hayatın keyfini çıkarın, belkide son kez motora biniyor olabilirsiniz unutulmaması gereken tek şey bu bence.

Darkcity2000
09 Aralık 2014, 13:20
Vlzrsln, dostum yazılarından ve düşüncelerinden bu konuda eğitime ihtiyacın olduğunu düşünüyorum, çok hatalı düşündüğün yerler var profesyonel eğitim aldıktan sonra bu yazdıklarını tekrar gözden geçir, kendine şaşıracaksın,

Motosiklet asında 4 tekerde kadar güvenli belki tuhaf gelecek ama yeri geldiğinde ondan da daha güvenli bir taşıttır. Motorda tehlikeyi biz yaratırız, Mesela yukarıda ekipman konusunda, başkalarının açtığı kapılar konusunda yaklaşımın çok hatalı 40 derecede dahi tüm ekipmanların tam olmak zorunda, bir olumsuzluğa eksik ekipman ile yakalanmak istemeyiz. Motosiklet kullanıcısı hiçbir şeyini şansa bırakamaz, güvenlikten ödün veremez, trafik levhalarını iyi okur, birkaç hamle sonrasını kafasında kurar, lastiğinin nereye basacağını çok önceden bilir, her zaman güvenlik balonuna dikkat eder (bakınız kapı açma mevzusu), 3 saniye kuralını bilir, trafik ikaz ve uyarıları göz önünde bulundurur, motorunun limitlerini bilir, karşıdakinin hatalarını tölere edebilir, dikkati açık kafası dinç olmak zorundadır, bu hususlara dikkat edildiğinde o gördüğün kazaların neredeyse tamamı engellenebilir, istatistiksel olarak 3 sn kuralına uyarak bile mevcut kazaların %90 engellenebilir...

Velhasıl kaza videolarını ara ara seyretmek iyidir, güzel dersler çıkarılabilir ama kafanı dinç tut profesyonel eğitim almadan yola çıkma.

Eagle7
09 Aralık 2014, 14:19
ölümün hayırlısı mı olur ya? ister motorla kaza yap, ister kanser ol. sonuçta öldün gittin, bitti.

Tabi ki olur. Acı çekerek ölmek var, kötü bir yerde kötü bir şekilde ölmek var, yatağında yatarken acılar içinde ölmek var ve birde hiç bir şey anlamadan acısız ölüm var.

abeciMotoru
09 Aralık 2014, 14:27
ölümün hayırlısı mı olur ya? ister motorla kaza yap, ister kanser ol. sonuçta öldün gittin, bitti.

ölümün hayırlısı olur, ne adamsın be ölüme bile muhalefet, sırf görüntü kirliliği oluşturuyosun burda.
gereksiz herif.

celikat
09 Aralık 2014, 14:36
ölümün hayırlısı olur, ne adamsın be ölüme bile muhalefet, sırf görüntü kirliliği oluşturuyosun burda.
gereksiz herif.

inş. cnm yaa.

xbuky
09 Aralık 2014, 17:43
ölümün hayırlısı mı olur ya? ister motorla kaza yap, ister kanser ol. sonuçta öldün gittin, bitti.

1. Ölüm ; motor kazasında bacağın, parmağın ne bileyim bir yerin kopar dakikalarca onu izleyerek ağrılar içinde geberir gidersin.
2. Ölüm ; evde yatağında tık der gidersin.

abeciMotoru
09 Aralık 2014, 17:51
1. Ölüm ; motor kazasında bacağın, parmağın ne bileyim bir yerin kopar dakikalarca onu izleyerek ağrılar içinde geberir gidersin.
2. Ölüm ; evde yatağında tık der gidersin.

3.Celikat gibi trole bağlar akıl kıtlığından gidersin. en kötüsü de bu :D

harung
09 Aralık 2014, 18:02
Olumun de yaşamın da hayırlısı olur elbette fakat bunların bir kısmı gercekten kader olsa bile büyük bir kısmı bizim irademize bakar.. 14+ yıl ve en az 500.000+ km otomobil ve büyük araç kullanmış biri olarak söylüyorum motosiklet kullanmaya başladıktan sonra daha bilinçli bir sürücü olduğumu fark ettim ... hatta belki abartı gelebilir ama motosikleti daha güvende hissederek kullanıyorum çünkü hacim küçük ve sinirlarimi bilerek gitmeye çalışıyorum. Bence yüksek cc motosiklet kullanmanın kazalarda etkisi çok büyük gerçek bir motosiklet surucusu olmadan yuksek cc edinmemek gerekiyor.. 100 km sonrasi frensiz kaza yapildiginda otomobilde olme ve sakat kalma ihtimali daha yuksek inanmayan euroncap testlerinde koca koca araclarin 60 km ile duran bir cisme carptiklarinda nasil kagit gibi olduklarina baksin..
Ölenlere rahmet kalanlara afiyet...
Tekeriniz düz bassin..

celikat
09 Aralık 2014, 18:50
3.Celikat gibi trole bağlar akıl kıtlığından gidersin. en kötüsü de bu :D

abeci çok boş adamsın vesselam. neyse çok uzatmayayım, mod kızıyor sonra.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------


1. Ölüm ; motor kazasında bacağın, parmağın ne bileyim bir yerin kopar dakikalarca onu izleyerek ağrılar içinde geberir gidersin.


kan kaybından ölürken kan azaldıkça önce üşümeye başlarsın, sonra kendinden geçersin. sıcağı sıcağına kopan uzvunun acısını zaten ölene kadar da hissetmezsin.

hkn34
09 Aralık 2014, 19:38
ALLAH inancı olan her birey hayattan her zaman herseyın dogumdan ölüme kadar hayırlısını istemelidir her sey onun elındedır onun dılemesı ıle olur ondan habersız yaprak bıle dusmez.

xbuky
10 Aralık 2014, 00:53
abeci çok boş adamsın vesselam. neyse çok uzatmayayım, mod kızıyor sonra.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------



kan kaybından ölürken kan azaldıkça önce üşümeye başlarsın, sonra kendinden geçersin. sıcağı sıcağına kopan uzvunun acısını zaten ölene kadar da hissetmezsin.

Onu bir saniye de uydurdum, motor için konuşmayalım bir hastalığa kapıldınız, ördeğe işeye işeye hastanelerde sürüne sürüne ölen nice insanlar var, ama sende bunu anlayacak zeka olsa neyse...

SlimShady1
10 Aralık 2014, 01:45
Ölümün hayırlısı olur mu bilmem ama iyisi kötüsü olur. Rahmetli dedemde motorcuydu 60 yaşında akciğer kanserinden öldü. Bayağı ağrılar çekti, motorla kaza yapsa bu kadar acı çekmeyecekti belki. 40 sene motor kullanmış 10 yaşında motor tamirciliğine başlamış 15 sene çalışmış. Sonra itfaiyeci olmuş sayısız yangına gitmiş başına birşey gelmemiş. 3 yıl kanserle savaştı sonra yenik düştü. Her ölüm aynı değildir iyisi kötüsü vardır yani.

telike
10 Aralık 2014, 02:55
te allam yaptığınız kavgaya bakın. ölüm hayırlı mıdır hayırsız mıdır.

geçin bunları da tuğper kazasında katilin serbest kalması çok ilginç. çocukluk arkadaşım ölümlü bir kazaya karıştığı ve tüm kamera kayıtlarına mobese kayıtlarına tutanaklara raporlara göre suçsuz olmasına rağmen ceza aldı. bu adamı nasıl salıyorlar? bu nasıl adalet sistemi