PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bayır yukarı kalkış yapmak ve önerilen lastik



TahaSaltan
03 Aralık 2014, 19:53
Öncelikle herkeze selamün aleyküm benim sorum başlıktada belirtigim gibi geçen hafta perşembe günü ilk motosikletimi satın aldım honda cbr 250 bayır yukarı kalkışlarda çok zorlanıyorum motoru stop ettiriyorum bunun bir teknigi varmıdır internette araştırdım bulamıyorum ve cbr 250'ye uygun istanbul havalarında yeterli olucak uygun bir lastik önerirmisiniz? :pale:

A.Volkan
03 Aralık 2014, 21:04
Aleyküm Selam motorun hayırlı olsun güle güle kullan.Tek bildiğim arka fren ile kalkıldığı.Ben çünkü ön fren ile kursta motoru kaydırmıştım.

Tİme_shİft42
03 Aralık 2014, 21:14
Önce vitesi bul arka fren sıkılı iken yavaşdan debriyajı sal kavrama noktasına gelmeden frenden ayağını çek ben hep öyle yapıyorum :)

Darkcity2000
03 Aralık 2014, 21:17
gazi normalden fazla ver debriyaj ile ayarlarsin, one dogruda hafif egilebilirsin

ibooo
03 Aralık 2014, 21:22
Sağ ayak arka frende, sol ayak yere normalden daha sağlam basacak şekilde olsun. Olurda sağ ayağını frenden çekmek zorunda kalırsın diye ön freni sıkmaya da hazırlıklı ol. (Hem ön hem arka freni de sıkabilirsin)

Kalkış yapacağın zaman gazı normalden biraz daha fazla aç, sonrasında debriyajı ve arka freni ivme kazanacak dengeyle bırak. Gerçi biz burada ne kadar yazarsak yazalım, uygulayarak öğrenebilirsin. Yolların boş olduğu bir akşam yokuş bul, bol bol yokuş yap derim. :P

ahmetkorkmaz
03 Aralık 2014, 21:27
@ibooo nickli arkadaşın dediklerine ilave olarak.
Düz yol veya hafif rampalarda debriyaj kavrama noktasını anlamaya öğrenmeye çalış, birde bu işi motor sıcakken yap, soğuk motora fazla gaz verip yüklenme.

mtgemlik
03 Aralık 2014, 21:30
Ben vitese taktıktan sonra arka frenle destekleyerek kaldırıyorum. Ön frenle durmuyo kayıyo lanet helede iki kişi olduğun zaman. Ama cbr cüsseli motor tek ayakla denge sağlamak biraz zor hele birde artçın varsa. Trafiğe kapalı alanda alıştırma yapman senin yararına olur.
Herkese kazasız belasız sürüşler.

KADRCELK
03 Aralık 2014, 21:39
Yeterince bilgi verilmiş ama şu video'yu bir izle istersen.


http://www.youtube.com/watch?v=QkN8UKViDMU

Cuhara
03 Aralık 2014, 22:09
Fren kullanımında dikkat etmen gereken motosikletin ağırlığının hangi tarafta yoğun olduğudur. Rampa yukarı çıkarken durman gerekirse, ağırlık arka tarafta olduğu için arka fren kullanılır. Ancak bu eğime göre değişiklik gösterir. Örneğin eğim fazla ise veya yükün varsa arka fren seni sabit tutmaya yetmeyebilir. Bu durumda ön fren ile takviye yapmak gerekir. Rampa aşağı olan durumlarda ağırlık ön tarafta olduğu için durma işleminde ön fren kullanılır. Yine arka frenle destekleme yapılır :) Ayrıca bu gibi senaryoları tam anlamıyla deneyimlemeden artçı almak istenmeyen durumlara yol açabilir :wiinkk: Rampa aşağı olan frenlemelerde çok daha temkinli olmak gerekiyor. Ani frenleme tehlike yaratabilir. Bunlar benim bildiklerim :)

Yeni motosikletin hayırlı olsun :cat: Kazasız, belasız sürüşler dilerim :)

SlimShady1
03 Aralık 2014, 22:55
Arka frene hafif bas çok basma debriyaji salarken gazı normalden biraz daha fazla ver sonra geçmiş olsun kalkış yaptın. :) Zaten yokuş çok dik degilse frenede gerek kalmaz. Lastik olarak "eğer uyarsa" Diablo Rosso öneririm.

ogzcngdk
04 Aralık 2014, 01:15
yarım debriyaj+ normalden fazla gaz vericeksin, kalkmaya başlayınca debriyajı salarsın