PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun zamandır araştırıyorum artık karar vermeliyim



Sayfa : [1] 2

kaykayovera
19 Kasım 2014, 10:13
Merhabalar uzun zamandır forumda bol bol dolanıyorum. Gerçekten kaliteli bir forum.

Şimdi ben motora yeni başlayacağım araba kullanmayı biliyorum daha önce scooter azda olsa kullandım. Çoğunlukla şehir içinde 15-20 km lik mesafelerde kullanacağım işe git gel. Onun dışında senede 4 defa istanbul-karabük kafama estiği zamanda ankara yapabilmeliyim.(100 km bir mola vererekte olsa) Hız konusunda sabit bi şekilde 120-130 zorlanmamalı. Ben aklıma takılan ve araştırdığım modelleride yazacağım fakat içlerinden bir tanesi her isteğimi karşılıyor gibi. Bütçemde sadece motor için 7500 ekipman vs dahil değil onlar için bütçem ayrı.

-Bajaj Pulsar 200NS
-Yamaha WR 125X
-KTM Duke 125
-Hyosung GT250 Naked ( Temizini bulmak imkansız gibi geliyor güvenemiyorum)
-Regal 250 Daytona ( Tipi çok güzel ama tırt bir motor sanırım )
- CBR 125

Bu kafamdaki modellerden hangisi/hangileri beni üzmez, zırt pırt arıza çıkartmaz, uzun yolda 120km/h ile seyahat ettirir. Bu kriterlerde yeni önerileriniz varmıdır? Bütçe 7500.

endoramax
19 Kasım 2014, 10:56
Merhaba ,

Benim fikrim ilk önceliğiniz eğer bütçeniz varsa KTM olmalı malzeme kalitesi ve ikinci eli en iyi motor. Daha sonrasında Yamaha WR125X tavsiye ederim bende şu anda WR125R kullanıyorum ve çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim. Eğer bu bütçelere zaten çıkabiliyorsanız bu ikisi arasında gidip deneyin hangisi size uygun olduğunu düşünüyorsanız onu alın derim.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:17
Merhaba ,

Benim fikrim ilk önceliğiniz eğer bütçeniz varsa KTM olmalı malzeme kalitesi ve ikinci eli en iyi motor. Daha sonrasında Yamaha WR125X tavsiye ederim bende şu anda WR125R kullanıyorum ve çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim. Eğer bu bütçelere zaten çıkabiliyorsanız bu ikisi arasında gidip deneyin hangisi size uygun olduğunu düşünüyorsanız onu alın derim.

Pulsar hariç tüm modelleri 2. el almayı düşünüyorum zaten. WR125x ve KTM Duke 125 çok güzel motorlar fakat 125 cc bana o uzun yolları aldırırmı benim endişem bu.

celikat
19 Kasım 2014, 11:20
motora yeni başlayacaksan seni motordan nefret ettirmeyecek bir marka ile başla derim. bu manada bu liste ktm ve diğerleri diye ayrılır. anlatabildim umarım.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:24
motora yeni başlayacaksan seni motordan nefret ettirmeyecek bir marka ile başla derim. bu manada bu liste ktm ve diğerleri diye ayrılır. anlatabildim umarım.

Yazdığım modellerden hiç birinin beni nefret ettireceğini sanmıyorum. Diğer başlıklarda da KTM fanatikliğinizi takip ediyorum ve pek anlamlandırabilmiş değilim. Hepsi kul yapısı sonuç olarak + - leri olacak. KTM ve diğerleri derken bu ayrışmanın sebeplerini açıklasaydınız hem daha yararlı olurdu benim ve benim gibi iyi bir motor alabilecek minimum bütçeye sahip arkadaşlar için hemde KTM ye olan övgülerinizin sebebini anlardık.

Edit : Regal ve HYO hariç :mrgreen:

celikat
19 Kasım 2014, 11:33
Yazdığım modellerden hiç birinin beni nefret ettireceğini sanmıyorum. Diğer başlıklarda da KTM fanatikliğinizi takip ediyorum ve pek anlamlandırabilmiş değilim. Hepsi kul yapısı sonuç olarak + - leri olacak. KTM ve diğerleri derken bu ayrışmanın sebeplerini açıklasaydınız hem daha yararlı olurdu benim ve benim gibi iyi bir motor alabilecek minimum bütçeye sahip arkadaşlar için hemde KTM ye olan övgülerinizin sebebini anlardık.

Edit : Regal ve HYO hariç :mrgreen:

ktm nin ne kadar iyi bir marka olduğu anlaman için burada benim anlatmama gerek yok. ayrıca ben ktm fanatiği de değilim, 28 senelik motosiklet hayatımda da ktm motorum olmadı. adamlara çin'liye 9-10 bin vereceğine git ikinci el düşük km. li ktm al diyorum, o kadar. çünkü o paraya alternatifler çok az, ktm gibi bir alternatifin varsa, biraz da mantığın varsa gider ktm alırsın, çin malı almazsın. bunu fanatizm ile adlandırıyorsan o da senin sorunun. sen en iyisi git regal al, yakışır.

Tİme_shİft42
19 Kasım 2014, 11:33
Uzun yolda hızı tatmin etsin zırt pırt arıza çıkarmasın diyorsan paraları gözden çıkarmalısın :) ninja 250 , cbr 250 125 cc nin 120-130 rahat gideceğini hiç sanmıyorum :)

natila
19 Kasım 2014, 11:35
hyosung gv250 derim ve konuyu kapatırım

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:42
Uzun yolda hızı tatmin etsin zırt pırt arıza çıkarmasın diyorsan paraları gözden çıkarmalısın :) ninja 250 , cbr 250 125 cc nin 120-130 rahat gideceğini hiç sanmıyorum :)

Haklısınız aslında fakat elimdeki bütçe malesef bu. En azından bi 110km/h göremezmi bu listedeki motorlar. Pulsar başlığının neredeyse tamamını okudum 120-130 çok rahat görüyorlarmış. 150 ler ile video çeken arkadaşlar var. Aslında yamaha WR 125X çok güzel bi motosiklet ama onun kullanıcı başlığındada 105 gören var 106 yok :D Bu nedenle kararsızım aslında Yamaha veya KTM'in 120 gibi bi hızla uzun yolda tıkır tıkır gideceğini bilsem gözümü kırpmam. Sanırım şimdilik isteklerimi karşılayan sadece Pulsar gibi duruyor.

celikat
19 Kasım 2014, 11:44
Uzun yolda hızı tatmin etsin zırt pırt arıza çıkarmasın diyorsan paraları gözden çıkarmalısın :) ninja 250 , cbr 250 125 cc nin 120-130 rahat gideceğini hiç sanmıyorum :)

cbr 125 kısa bir süre kullandım. motoru çok güzeldir, sıkıntısız, şıkır şıkır çalışır. pediyodik bakımlarını yaptır, bas marşa devam et. 120 km ye çok rahat çıkar. hafif bayır aşağısını bulunca 140 km ye kadar gider. ama o hızlarda şeridi tutturmak zordur, stabilitesini oldukça kaybeder. tabi gösterge 140 gösterdiği zaman gps ne gösterir onu bilemem? öte yandan frenleri berbattır. honda bu motora ss muamelesi yaptığı için parçaları aşırı derecede pahalıdır. titreşim yok sanırsın ama uzun yol yaptığında ellerinin, kollarının uyuştuğunu görürsün.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:48
ktm nin ne kadar iyi bir marka olduğu anlaman için burada benim anlatmama gerek yok. ayrıca ben ktm fanatiği de değilim, 28 senelik motosiklet hayatımda da ktm motorum olmadı. adamlara çin'liye 9-10 bin vereceğine git ikinci el düşük km. li ktm al diyorum, o kadar. çünkü o paraya alternatifler çok az, ktm gibi bir alternatifin varsa, biraz da mantığın varsa gider ktm alırsın, çin malı almazsın. bunu fanatizm ile adlandırıyorsan o da senin sorunun. sen en iyisi git regal al, yakışır.

Bu size neden KTM alayım yazdığım diğer modeller arasında Onu öne çıkaran ne diyorum size Regal yakışır diyorsunuz. Hemde altta Regal Hyo hariç dememe rağmen. Evet gayette yakışır nekadar kalitesizde olsa yakışıklı motor. Ben sizden sebep istiyorum sebepsiz yere savunulan herşeyde fanatizmdir.

celikat
19 Kasım 2014, 11:50
Haklısınız aslında fakat elimdeki bütçe malesef bu. En azından bi 110km/h göremezmi bu listedeki motorlar. Pulsar başlığının neredeyse tamamını okudum 120-130 çok rahat görüyorlarmış. 150 ler ile video çeken arkadaşlar var. Aslında yamaha WR 125X çok güzel bi motosiklet ama onun kullanıcı başlığındada 105 gören var 106 yok :D Bu nedenle kararsızım aslında Yamaha veya KTM'in 120 gibi bi hızla uzun yolda tıkır tıkır gideceğini bilsem gözümü kırpmam. Sanırım şimdilik isteklerimi karşılayan sadece Pulsar gibi duruyor.

motora yeni başlıyorsun ama tamamen hız odaklısın gördüğüm kadarıyla? 150 filan yapmayı düşünüyorsun? o zaman 5-6 bine srad 750 filan satıyorlar, onlara baksana. hiç 125 lik filan bakma sen boşuna. hey allah'ım yaa.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:50
cbr 125 kısa bir süre kullandım. motoru çok güzeldir, sıkıntısız, şıkır şıkır çalışır. pediyodik bakımlarını yaptır, bas marşa devam et. 120 km ye çok rahat çıkar. hafif bayır aşağısını bulunca 140 km ye kadar gider. ama o hızlarda şeridi tutturmak zordur, stabilitesini oldukça kaybeder. tabi gösterge 140 gösterdiği zaman gps ne gösterir onu bilemem? öte yandan frenleri berbattır. honda bu motora ss muamelesi yaptığı için parçaları aşırı derecede pahalıdır. titreşim yok sanırsın ama uzun yol yaptığında ellerinin, kollarının uyuştuğunu görürsün.

Teşekkür ederim. Peki 7500 bütçeye temiz bir 125 CBR bulma olasılığım nedir. İstanbuldayım.

celikat
19 Kasım 2014, 11:52
Bu size neden KTM alayım yazdığım diğer modeller arasında Onu öne çıkaran ne diyorum size Regal yakışır diyorsunuz. Hemde altta Regal Hyo hariç dememe rağmen. Evet gayette yakışır nekadar kalitesizde olsa yakışıklı motor. Ben sizden sebep istiyorum sebepsiz yere savunulan herşeyde fanatizmdir.

sende motorum şekil, önümden çekil kabilesindensin. onu anlamış olduk. sana verecek başka önerim yok. selametle.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 11:52
motora yeni başlıyorsun ama tamamen hız odaklısın gördüğüm kadarıyla? 150 filan yapmayı düşünüyorsun? o zaman 5-6 bine srad 750 filan satıyorlar, onlara baksana. hiç 125 lik filan bakma sen boşuna. hey allah'ım yaa.

Dediklerimden bunu nasıl çıkarttınız istediğim hızın 150 olduğunu hele nasıl çıkardınız anlayamadım. Forumda bu hızları test amaçlı yapan arkadaşlar varmış bunu örnek alıp istediğim 120-130 gibi uzun yolda rahat gidebileceğim hızları yapabileceğim çıkar buradan. O dediğim 150 bir referanstır. Lütfen dikkatli okuyun.

Tİme_shİft42
19 Kasım 2014, 11:55
cbr 125 kısa bir süre kullandım. motoru çok güzeldir, sıkıntısız, şıkır şıkır çalışır. pediyodik bakımlarını yaptır, bas marşa devam et. 120 km ye çok rahat çıkar. hafif bayır aşağısını bulunca 140 km ye kadar gider. ama o hızlarda şeridi tutturmak zordur, stabilitesini oldukça kaybeder. tabi gösterge 140 gösterdiği zaman gps ne gösterir onu bilemem? öte yandan frenleri berbattır. honda bu motora ss muamelesi yaptığı için parçaları aşırı derecede pahalıdır. titreşim yok sanırsın ama uzun yol yaptığında ellerinin, kollarının uyuştuğunu görürsün.

120 li hızlarda kaç bin devir çeviriyor acaba sağlam yokuş aşağılar bulacakda , rüzgarı arkasına alacakda geriden kaptırıp gelecekde 140 ları görecek arkdş 120-130 stabil hızlar istiyor karşıdan rüzgarda esiyorsa emin o hızlarıda göremeyecekdir önemli olan o hızları görmesi değil o hızlarda rahat gitmesi yokuşları 125 cc ye göre rahat çıkması hızlanma avantajı sollamalarda verdiği güvendir

kaykayovera
19 Kasım 2014, 12:02
sende motorum şekil, önümden çekil kabilesindensin. onu anlamış olduk. sana verecek başka önerim yok. selametle.

İnsanları etiketlemeye nekadar meraklısınız hayret doğrusu. İletişim problemleriniz olduğu kesin. Ayrıca sizde zaten herhangi bir öneri yok. Bu forumda çok fayalı yorumlar yapan arkadaşlar var 28 değil 10 yıllık 5 yıllık tecrübeleri ile ellerinden geldikleri kadar açıklayıcı bir şekilde yol gösteriyorlar. Biraz o mesajları okuyun sonra kendinizinkileri Önerinin ne demek olduğunu anlayacaksınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------


hyosung gv250 derim ve konuyu kapatırım

Merhaba,

Sanırım sizde GV 250 kullanıcısısınız uzun yol tecrübeniz varsa biraz aktarırmısınız ve diğer önemi bir konu olan yakıtta nasıl kendisi. Hyo ların sahibinden ilanlar pek güven verici gelmiyor bana. Motor konusunda tecrübeli olsam gider bakar anlar alırım ama tecrübesizlikten kazıklanıp sanayilerde uğraşmak istemiyorum.

celikat
19 Kasım 2014, 12:09
kardeşim sen öneri istedin, ben ktm al arkana bakma dedim. sonra bana neden ktm alayım, sen fanatiksin dedin. ben sana şimdi ne önereyim? gidip çok yakışıklı diye beş para etmez regal'i bana savunuyorsun. ben de derim ki ee madem yakışıklı motora önem veriyorsun, o zaman git regal al.

Darkin
19 Kasım 2014, 12:16
7500 bütçe sadece motor içinse (koruma ekipmanlarına ayrı bir bütçen vardır umarım) muhtemelen CBR 125R düşünürdüm ben bunların arasından.

Salih_T
19 Kasım 2014, 12:17
Anladığım kadarı ile sadece stabil sürate odaklanmışınız ama uzun yolda rahatlıkta aranabilir.. Cross, naked, cruiser her model var..

Benim 7.500 TL olsa diye başlayayım; Cruiser ve naked severim. Cross şehir içinde zor olur.. ama belki süpermoto şeklinde kullanırsınız..boyum 1.82, kilo 86

-Bajaj Pulsar 200NS (bende olsam sıfır bu motoru ilk sıraya koyardım..)
-Yamaha WR 125X 2.EL( cross, şekli güzel, koltuk yapısı benim totoya uymadı, küçük yapılı bir motor.)
-KTM Duke 125 2.EL(şekli güzel küçük yapılı, arıza pek çıkarmayabilir belki ama çıkarırsa parçaları pahalı)
-Hyosung GT250 Naked 2.EL(Tipi, sesi, görüntüsü güzel temizini bulsam alırım.)
-Regal 250 Daytona 2.EL(Cruiser severim Tipi güzel ama nedense pek ısınamadım.Almam)
-CBR 125 2.EL (ss pek sevmiyorum. küçük yapılı ve hafif 120 km de stabil biraz zorlar belki.Almam)

Bu fiyata yani 7.500 TL ile sınırlandırırsak galiba bende ya naked olarak sıfır pulsar... yada cruiser olarak 2.El gv250 yada sıfır rks cruiser, lifan lf 250b alırdım.

celikat
19 Kasım 2014, 12:17
120 li hızlarda kaç bin devir çeviriyor acaba sağlam yokuş aşağılar bulacakda , rüzgarı arkasına alacakda geriden kaptırıp gelecekde 140 ları görecek arkdş 120-130 stabil hızlar istiyor karşıdan rüzgarda esiyorsa emin o hızlarıda göremeyecekdir önemli olan o hızları görmesi değil o hızlarda rahat gitmesi yokuşları 125 cc ye göre rahat çıkması hızlanma avantajı sollamalarda verdiği güvendir

bilmem, geçmiş zaman, hatırlamıyorum 120 ile giderken kaç bin çevirdiğini. ama dediğin doğru rüzgar karşıdan eserse yürümezdi. gerçi hangi 125 lik rüzgara karşı koyabiliyor ki zaten?

mithrelios
19 Kasım 2014, 12:23
120-130kms/s zorlanmadan yapmalı derseniz, 125'likleri kafadan elemeniz lazım. genelde 250 cc motosikletlerin güvenli hissettirdiği ve zorlanmadığı hızlar bunlar. ayrıca 140-150km/s hızlara da çıkabilirler fakat benim 250'lik için konuşursak ben sürekli o hızlarda gidecek güveni hissetmiyorum, 120km/s maks gözüküyor konforlu seyahat için.

125'lik 120-130 km/s hızlara belki yırtınıp çıkar ama zorlanmadan uzun süre kullanımda 100 km/s üstüne pek uygun olmuyorlar. Benim eski kasa 125'lik CBR 125'ten tecrübem bu oldu. belki KTM veya mt-125 gibi modeller 110km/s de sürekli gitmeye uygundur ancak her durumda bu hıza çıkmak için gereken süre yüksek olacaktır ve gerektiğinde biraz daha hızlanmak için gereken pay olmayacaktır 125 cc ile.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 12:31
Anladığım kadarı ile sadece stabil sürate odaklanmışınız ama uzun yolda rahatlıkta aranabilir.. Cross, naked, cruiser her model var..

Benim 7.500 TL olsa diye başlayayım; Cruiser ve naked severim. Cross şehir içinde zor olur.. ama belki süpermoto şeklinde kullanırsınız..boyum 1.82, kilo 86

-Bajaj Pulsar 200NS (bende olsam sıfır bu motoru ilk sıraya koyardım..)
-Yamaha WR 125X 2.EL( cross, şekli güzel, koltuk yapısı benim totoya uymadı, küçük yapılı bir motor.)
-KTM Duke 125 2.EL(şekli güzel küçük yapılı, arıza pek çıkarmayabilir belki ama çıkarırsa parçaları pahalı)
-Hyosung GT250 Naked 2.EL(Tipi, sesi, görüntüsü güzel temizini bulsam alırım.)
-Regal 250 Daytona 2.EL(Cruiser severim Tipi güzel ama nedense pek ısınamadım.Almam)
-CBR 125 2.EL (ss pek sevmiyorum. küçük yapılı ve hafif 120 km de stabil biraz zorlar belki.Almam)

Bu fiyata yani 7.500 TL ile sınırlandırırsak galiba bende ya naked olarak sıfır pulsar... yada cruiser olarak 2.El gv250 yada sıfır rks cruiser, lifan lf 250b alırdım.

Hocam çok teşekkür ederim WR 125X olan zaten asfalt lastiği ile gelen model sanırım sm olarak geçiyor. Benim boy 1.83 kilo 75. Bende işin açıkçası bende Pulsar ve WR 125X arasında kaldım. Yamahanın frenleri çok övüyorlar ben yağmurlu havalarda da kullanmayı düşündüğüm ve birazda okuduklarıma göre torklu iyi kaçan bi makine olduğunu düşündüğüm için bu ikisi arasında kaldım şuan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------


120-130kms/s zorlanmadan yapmalı derseniz, 125'likleri kafadan elemeniz lazım. genelde 250 cc motosikletlerin güvenli hissettirdiği ve zorlanmadığı hızlar bunlar. ayrıca 140-150km/s hızlara da çıkabilirler fakat benim 250'lik için konuşursak ben sürekli o hızlarda gidecek güveni hissetmiyorum, 120km/s maks gözüküyor konforlu seyahat için.

125'lik 120-130 km/s hızlara belki yırtınıp çıkar ama zorlanmadan uzun süre kullanımda 100 km/s üstüne pek uygun olmuyorlar. Benim eski kasa 125'lik CBR 125'ten tecrübem bu oldu. belki KTM veya mt-125 gibi modeller 110km/s de sürekli gitmeye uygundur ancak her durumda bu hıza çıkmak için gereken süre yüksek olacaktır ve gerektiğinde biraz daha hızlanmak için gereken pay olmayacaktır 125 cc ile.

Teşekkürler. Dediğiniz gibi Pulsar için 150 km/h stabil değil zaten test amaçlı görmüş arkadaşlar. Hani ben bunu sadece 120 de stabil gideceğini gösterir açısından yazdım. Aslında benimde aklımda 250 lik var ama cepte olan para bu ekipmandanda kısmak istemiyorum. WR125 X i olan bir arkadaş beni aydınlatsa çok iyi olacak aslında hani 120 elbet gitmez 125 cc ama yavaşta olsa totoya sünger ile falan uzun yolculuk yapılırmı bunu söylese bende ona göre Pulsar yahut Yamahayı seçeceğim gibi gözüküyor.

Tİme_shİft42
19 Kasım 2014, 12:36
125 cc alırsan eminim 3 ay sonra yetmiyor diyeceksin şehir dışına bile çıkmak istemiyeceksin birde uzun yol ha :santa: 250 cc den devam bana kalırsa 125 cc lere gereksiz benzin , bandrol parası ıvır zıvırı yedirme

tuna_tour
19 Kasım 2014, 12:40
120 li hızlarda rahat gitmek istiyorsanız 250 cc nin altına bakmamanız lazım, çinli 250 cc ler o hızdada rahat gidemiyor maalesef, ben HYO kullanmış biri olarak hiç tavsiye etmem, şu saydığınız alternatifler arasında en makulu KTM veya Pulsar bana göre

kaykayovera
19 Kasım 2014, 12:43
125 cc alırsan eminim 3 ay sonra yetmiyor diyeceksin şehir dışına bile çıkmak istemiyeceksin birde uzun yol ha :santa: 250 cc den devam bana kalırsa 125 cc lere gereksiz benzin , bandrol parası ıvır zıvırı yedirme

Bu söyledikleriniz Pulsar içinde geçerlimidir. (Uzun yol için.) Yoksa yakın zamanda bir Pulsar alacağım.

Tİme_shİft42
19 Kasım 2014, 12:49
Bu söyledikleriniz Pulsar içinde geçerlimidir. (Uzun yol için.) Yoksa yakın zamanda bir Pulsar alacağım.

Kullanıcıları yorumlasın şimdi kullanmadığım motorla ilgili yorum yazmıyayım :)

kaykayovera
19 Kasım 2014, 13:10
Kullanıcıları yorumlasın şimdi kullanmadığım motorla ilgili yorum yazmıyayım :)

İlgi alakanız için teşekkür ederim. :) Ben artık yavaştan kullanıcı sayfalarına tekrar yol alayım. :)

Murat.K.
19 Kasım 2014, 13:34
Merhabalar; bende bu yakınlarda motor almayı düşünen biriyim. Özellikle gönlümden sıfır APRİLİA RS4 125 geçiyor idi. Ancak dostlarımın ortak fikri ve verdiği tavsiyeler 125 yerine 250 lik bir motor almam yönünde.

Özellikle uzun yolda 125lik motorun performansı (iyi bir sürüş eğitimi aldığınızı ve koruyucu ekipmanınızı teminin ettiğinizi düşünerek yazıyorum) bir süre sonra insanı üzmeye başladığı yönünde. Şehir içinde 15-20 km lik mesafelerde 125 lik sizi tatmin ederken uzun yola çıktığınızda sizi tatmin etmeyecektir. (bu paragraftaki yorum benim değil daha deneyimli dostlarımın bana söylediklerinden alıntıdır)

kaykayovera
19 Kasım 2014, 14:41
120 li hızlarda rahat gitmek istiyorsanız 250 cc nin altına bakmamanız lazım, çinli 250 cc ler o hızdada rahat gidemiyor maalesef, ben HYO kullanmış biri olarak hiç tavsiye etmem, şu saydığınız alternatifler arasında en makulu KTM veya Pulsar bana göre

Teşekkür ederim.

celikat
19 Kasım 2014, 15:06
ban ben sana bir abi tavsiyesi vereyim. gördüğüm kadarı ile ilk kriterin sürat. motor kullanmaya yeni başlayan birisi olarak ilk kriterin bu olmasın. önce motosiklet kullanmayı, trafiği okumayı öğren. 20-30 bin km kadar 125 lik kullan ama sakın ben oldum, tamam bu işi çözdüm deme. ben bunu dediğimin haftası kaza yaptım. motosiklette eğitim ve öğrenmek bitmez bunu sakın unutma. sonra bütçene göre daha büyük cc bir motor al ama 500cc üzerine çıkmanı yine tavsiye etmem. beş sene kadar motor kullanmamış ve tabiki yüzbin km leri devirmemiş adama 1000 lik ve üzerini asla tavsiye etmem. akıllı kullan, ayakların yere bassın, taklaya gelme.

Darkcity2000
19 Kasım 2014, 15:22
Hicbiri, oncelikle uzun yol sabit 120 konusunu acalim, eger cidden 120 ile gitme arzusu icindeysen bu saydigin motorlar ile olmaz, buyuk touring yada endurolar olacak e yeni basladigin icin bu motorlarda olmaz, ee ne yapacagiz once kapali alan sonra uzun yol ve viraj egitimi alip oyle cikacaksin yola ve hiz limitlerine uyacaksin o zaman bu saydiklarindan 125 lik ktm oturus pozisyonu olarak en rahat ettirecek motor olacak..

kaykayovera
19 Kasım 2014, 16:01
ban ben sana bir abi tavsiyesi vereyim. gördüğüm kadarı ile ilk kriterin sürat. motor kullanmaya yeni başlayan birisi olarak ilk kriterin bu olmasın. önce motosiklet kullanmayı, trafiği okumayı öğren. 20-30 bin km kadar 125 lik kullan ama sakın ben oldum, tamam bu işi çözdüm deme. ben bunu dediğimin haftası kaza yaptım. motosiklette eğitim ve öğrenmek bitmez bunu sakın unutma. sonra bütçene göre daha büyük cc bir motor al ama 500cc üzerine çıkmanı yine tavsiye etmem. beş sene kadar motor kullanmamış ve tabiki yüzbin km leri devirmemiş adama 1000 lik ve üzerini asla tavsiye etmem. akıllı kullan, ayakların yere bassın, taklaya gelme.

"Abi" olduğunuzu nereden çıkardınız. Sanırım ilk kriterimin sürat olduğunu çıkardığınız yerden. Benim kriterlerimi gören ve anlaması gerektiği gibi anlayan arkadaşlar güzel tavsiyelerini verdiler, sağolsunlar. Şimdiye kadar yaptığınız olumlu/olumsuz gerekli/gereksiz yorum ve önerileriniz için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------


Hicbiri, oncelikle uzun yol sabit 120 konusunu acalim, eger cidden 120 ile gitme arzusu icindeysen bu saydigin motorlar ile olmaz, buyuk touring yada endurolar olacak e yeni basladigin icin bu motorlarda olmaz, ee ne yapacagiz once kapali alan sonra uzun yol ve viraj egitimi alip oyle cikacaksin yola ve hiz limitlerine uyacaksin o zaman bu saydiklarindan 125 lik ktm oturus pozisyonu olarak en rahat ettirecek motor olacak..

Uzun yol gerektiğinde sabit 120 konusunu Pulsar karşılayacak gibi duruyor. Kural dışı uçarı kaçarı hareketler yapmak gibi bi niyetimde yok açıkçası. Gerekli eğitimi aldım, almaya devam ediyorum başta dediğim gibi o konudaki ekipman dahil bütçem ayrı. Aklı havada bir insan olsam 200tl ye kask alır geri kalan 10 liram ile 600 lük 1000 lik motor tavsiyesi isterim. Uzun düz ve boş şehirler arası yollarda sabit 120km hız çok gözde büyütülecek bir hız olmamalı bence. Zaten şehir içinde otoyollar haricinde 40-50 yi geçmeyeceğimi düşünüyorum. Teşekkürler.

tuna_tour
19 Kasım 2014, 16:09
"Abi" olduğunuzu nereden çıkardınız. Sanırım ilk kriterimin sürat olduğunu çıkardığınız yerden. Benim kriterlerimi gören ve anlaması gerektiği gibi anlayan arkadaşlar güzel tavsiyelerini verdiler, sağolsunlar. Şimdiye kadar yaptığınız olumlu/olumsuz gerekli/gereksiz yorum ve önerileriniz için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------



Uzun yol gerektiğinde sabit 120 konusunu Pulsar karşılayacak gibi duruyor. Kural dışı uçarı kaçarı hareketler yapmak gibi bi niyetimde yok açıkçası. Gerekli eğitimi aldım, almaya devam ediyorum başta dediğim gibi o konudaki ekipman dahil bütçem ayrı. Aklı havada bir insan olsam 200tl ye kask alır geri kalan 10 liram ile 600 lük 1000 lik motor tavsiyesi isterim. Uzun düz ve boş şehirler arası yollarda sabit 120km hız çok gözde büyütülecek bir hız olmamalı bence. Zaten şehir içinde otoyollar haricinde 40-50 yi geçmeyeceğimi düşünüyorum. Teşekkürler.

125 - 150 - 200 - 250 cc motorlar için sabit 120 km hız yüksek bir kriter dostum hayal kırıklığına uğrar otobanlarda yorulursun, ben 2 yıl boyunca hyosung gt 250 r kullandım 36.500 km yol yaptım, 120 km sabit hızla çok rahat giden bir motordu ama gelgelelim motor 5 para etmez bir motor, ama dersenki ben 80 - 100 km hız ile stabil rahat yorulmadan motoru yormadan gideyim evet bu cc ler işini görür, benim şu an kullandığım motorum 300 cc 23 beygir iki zamanlı bir motor, rodajdan yeni çıktı son sürat 150 km gördüm (gps ten ölçmedim), işim bir miktar şehir dışında dolayısı ile otoban kullanıyorum hergün ve süratim 80 - 100 km arasında oluyor ve yeterli bir sürat hem yorulmadan hem motoru yormadan keyifli bir sürüş yapıyorum, 100 km üstü konforlu sürüşler için 250 cc üstü motorlar idealdir

kaykayovera
19 Kasım 2014, 16:22
125 - 150 - 200 - 250 cc motorlar için sabit 120 km hız yüksek bir kriter dostum hayal kırıklığına uğrar otobanlarda yorulursun, ben 2 yıl boyunca hyosung gt 250 r kullandım 36.500 km yol yaptım, 120 km sabit hızla çok rahat giden bir motordu ama gelgelelim motor 5 para etmez bir motor, ama dersenki ben 80 - 100 km hız ile stabil rahat yorulmadan motoru yormadan gideyim evet bu cc ler işini görür, benim şu an kullandığım motorum 300 cc 23 beygir iki zamanlı bir motor, rodajdan yeni çıktı son sürat 150 km gördüm (gps ten ölçmedim), işim bir miktar şehir dışında dolayısı ile otoban kullanıyorum hergün ve süratim 80 - 100 km arasında oluyor ve yeterli bir sürat hem yorulmadan hem motoru yormadan keyifli bir sürüş yapıyorum, 100 km üstü konforlu sürüşler için 250 cc üstü motorlar idealdir

Hocam yorumlarınız için tekrar teşekkürler. Pulsar ve Yamaha'nın kullanıcı yorumlarını bol bol okudum Pulsar ile sele değişikliğinden sonra benim istediğim şekilde rahat uzun yolculuk yapılabildiğinde ortak görüş. Yamaha'da keza çok güzel motor bence tam şehir içi işe gidip gelmelik bir alet yakıt olarak tork olarak bozuk yollardaki performansı olarak malum yollarımızı biliyorsunuz. Ben ikisini de bayilerine gidip göreceğim mümkünse test edeceğim artık hangisi aklıma yatarsa alacağım. Çok fazla ayrıntı var işin içinde. Pulsar mesela 24 beygirlik bi motor bastığın kadar giden bir alet benim anladığım kadarı ile bunu alıp nispeten daha kalitesiz servis ağı mı? Yamaha alıp belki uzun yol yapamayıp şehir içinde rahat ve yine nispeten daha kaliteli bir servis ağı mı? Dediğim gibi gidip görüp karar verip alacağım yoksa cidden bir sezon geçer karar veremem. :mrgreen:

tuna_tour
19 Kasım 2014, 16:26
Hocam yorumlarınız için tekrar teşekkürler. Pulsar ve Yamaha'nın kullanıcı yorumlarını bol bol okudum Pulsar ile sele değişikliğinden sonra benim istediğim şekilde rahat uzun yolculuk yapılabildiğinde ortak görüş. Yamaha'da keza çok güzel motor bence tam şehir içi işe gidip gelmelik bir alet yakıt olarak tork olarak bozuk yollardaki performansı olarak malum yollarımızı biliyorsunuz. Ben ikisini de bayilerine gidip göreceğim mümkünse test edeceğim artık hangisi aklıma yatarsa alacağım. Çok fazla ayrıntı var işin içinde. Pulsar mesela 24 beygirlik bi motor bastığın kadar giden bir alet benim anladığım kadarı ile bunu alıp nispeten daha kalitesiz servis ağı mı? Yamaha alıp belki uzun yol yapamayıp şehir içinde rahat ve yine nispeten daha kaliteli bir servis ağı mı? Dediğim gibi gidip görüp karar verip alacağım yoksa cidden bir sezon geçer karar veremem. :mrgreen:

ben 1 yıl YBR 125 kullanmıştım, yamaha nın servis hizmetinden memnun kalmıştım, pulsarda güzel ve kaliteli bir motor ama kanuni faktörünü sakın unutma perişan olursun, ona göre dikkat yani :), satış sonrası hizmet ile ilgili araştırmanı sikayetvar.com sitesine girip merak ettiğin markaları araştır yaşanan sorunlara ve verilen cevaplara bak, oda sana seçimin için ışık tuttacaktır

Sj's
19 Kasım 2014, 16:32
ban ben sana bir abi tavsiyesi vereyim. gördüğüm kadarı ile ilk kriterin sürat. motor kullanmaya yeni başlayan birisi olarak ilk kriterin bu olmasın. önce motosiklet kullanmayı, trafiği okumayı öğren. 20-30 bin km kadar 125 lik kullan ama sakın ben oldum, tamam bu işi çözdüm deme. ben bunu dediğimin haftası kaza yaptım. motosiklette eğitim ve öğrenmek bitmez bunu sakın unutma. sonra bütçene göre daha büyük cc bir motor al ama 500cc üzerine çıkmanı yine tavsiye etmem. beş sene kadar motor kullanmamış ve tabiki yüzbin km leri devirmemiş adama 1000 lik ve üzerini asla tavsiye etmem. akıllı kullan, ayakların yere bassın, taklaya gelme.

Adam 125-250 arasi motor bakiyor sen ne anlatiyosun aga? Hakikatten 2 sayfada yazdiklarin icinde konuya yardimci olan 1 mesajin bile yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------


Hocam yorumlarınız için tekrar teşekkürler. Pulsar ve Yamaha'nın kullanıcı yorumlarını bol bol okudum Pulsar ile sele değişikliğinden sonra benim istediğim şekilde rahat uzun yolculuk yapılabildiğinde ortak görüş. Yamaha'da keza çok güzel motor bence tam şehir içi işe gidip gelmelik bir alet yakıt olarak tork olarak bozuk yollardaki performansı olarak malum yollarımızı biliyorsunuz. Ben ikisini de bayilerine gidip göreceğim mümkünse test edeceğim artık hangisi aklıma yatarsa alacağım. Çok fazla ayrıntı var işin içinde. Pulsar mesela 24 beygirlik bi motor bastığın kadar giden bir alet benim anladığım kadarı ile bunu alıp nispeten daha kalitesiz servis ağı mı? Yamaha alıp belki uzun yol yapamayıp şehir içinde rahat ve yine nispeten daha kaliteli bir servis ağı mı? Dediğim gibi gidip görüp karar verip alacağım yoksa cidden bir sezon geçer karar veremem. :mrgreen:

Hocam butcen uygunsa 250lik scooterlar da cok ideal bir baslangic olabilir. Yamaha'nin xmaxleri ve piaggionun modelleri var. Ama yine de vitesliden yuruyeyim diyorsan Bajaj pulsar guzel bir baslangic olabilir. Niye dersen Allah korusun ogrenme ve hakimiyetin iyice oturmasi asamasinda belki bol bol dusureceksin motoru. Maliyetli olmamasi acisindan ilk motorun cok kalite olmasi sart degil bence o yuzden. Yine de en iyisi senin icine en cok hangisi oturuyosa odur

celikat
19 Kasım 2014, 16:35
Adam 125-250 arasi motor bakiyor sen ne anlatiyosun aga? Hakikatten 2 sayfada yazdiklarin icinde konuya yardimci olan 1 mesajin bile yok.

sen önce okumasını öğren.

git ktm al dedik, listesinde ktm markası da olmasına rağmen abuk subuk laflar etti.

hadi bunu geçtik. adam yeni başlayacak motora ama hıza odaklanmış durumda. e bırakalım ölsün o zaman, nasılsa tohumuna para saymadık değil mi? biri gideeeeeer biri gelir anasını satayım.

kaykayovera
19 Kasım 2014, 16:40
ben 1 yıl YBR 125 kullanmıştım, yamaha nın servis hizmetinden memnun kalmıştım, pulsarda güzel ve kaliteli bir motor ama kanuni faktörünü sakın unutma perişan olursun, ona göre dikkat yani :), satış sonrası hizmet ile ilgili araştırmanı sikayetvar.com sitesine girip merak ettiğin markaları araştır yaşanan sorunlara ve verilen cevaplara bak, oda sana seçimin için ışık tuttacaktır

Bakın bu aklıma gelmemişti gerçi İstanbul'da olduğumdan insanların memnun kaldığı bir sevisini bulup sürekli oraya gidebilirim. Genelde küçük yerlerde daha çok sorun oluyor bu iş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------


sen önce okumasını öğren.

git ktm al dedik, listesinde ktm markası da olmasına rağmen abuk subuk laflar etti.

hadi bunu geçtik. adam yeni başlayacak motora ama hıza odaklanmış durumda. e bırakalım ölsün o zaman, nasılsa tohumuna para saymadık değil mi? biri gideeeeeer biri gelir anasını satayım.

Yahu güzel arkadaşım. Neden gereksiz can sıkıyorsun. Lütfen git fikirlerini başka yerde belirt. Gereksiz lakırtılarınıza ihtiyacım yok. Ben sanki size 300 km hızla ses duvarını aşıp buradan aya motor ile gideceğim dedim. Sizin cidden iletişim problemleriniz var. Lütfen daha fazla can sıkmadan başk başlıklarda varsa anlaşabileceğiniz insanlara anlatın derdinizi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------


Adam 125-250 arasi motor bakiyor sen ne anlatiyosun aga? Hakikatten 2 sayfada yazdiklarin icinde konuya yardimci olan 1 mesajin bile yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------



Hocam butcen uygunsa 250lik scooterlar da cok ideal bir baslangic olabilir. Yamaha'nin xmaxleri ve piaggionun modelleri var. Ama yine de vitesliden yuruyeyim diyorsan Bajaj pulsar guzel bir baslangic olabilir. Niye dersen Allah korusun ogrenme ve hakimiyetin iyice oturmasi asamasinda belki bol bol dusureceksin motoru. Maliyetli olmamasi acisindan ilk motorun cok kalite olmasi sart degil bence o yuzden. Yine de en iyisi senin icine en cok hangisi oturuyosa odur

Hocam bende çok gözden geçirdim maxi scooter alternatiflerini ama nedense içime sinmedi. Allaha şükür rayda gideninden asvaltta karda gidenine kadar her türlü tekerlekli aracı kullandım profosyonel olarak. Reflekslerimede güvenirim. Allah'ın izni ile bunuda öğreniriz tabiki tedbiri elden bırakmadan. :)

tigermbz
19 Kasım 2014, 16:42
o listeden bajaj pulsar' ı seçerdim

celikat
19 Kasım 2014, 16:42
Bakın bu aklıma gelmemişti gerçi İstanbul'da olduğumdan insanların memnun kaldığı bir sevisini bulup sürekli oraya gidebilirim. Genelde küçük yerlerde daha çok sorun oluyor bu iş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------



Yahu güzel arkadaşım. Neden gereksiz can sıkıyorsun. Lütfen git fikirlerini başka yerde belirt. Gereksiz lakırtılarınıza ihtiyacım yok. Ben sanki size 300 km hızla ses duvarını aşıp buradan aya motor ile gideceğim dedim. Sizin cidden iletişim problemleriniz var. Lütfen daha fazla can sıkmadan başk başlıklarda varsa anlaşabileceğiniz insanlara anlatın derdinizi.

işte klasik türk zihniyeti. bu kafalar yüzünden bu ülke bu durumda. biz yardım eli uzatıyoruz, eleman gelmiş neler söylüyor. sana yardım edende, öğüt verende kabahat. git al motorunu, aya mı gidersin, kuyruklu yıldıza inip güneş göremediği için iletişimi kesilen rosetta uydusunu güneşe mi çevirirsin, ne yaparsan yap !!

Sj's
19 Kasım 2014, 16:53
Bu adam ne iciyosa bana da verin

tuna_tour
19 Kasım 2014, 16:53
Bu adam ne iciyosa bana da verin

ahahahahahahahah :D

Pekbipicadam
19 Kasım 2014, 17:06
Yeni başlayacağını da göz önünde bulundurursak bence 250'lik yakışıklı bir maxi scootor derdine derman olacaktır, hem şehir içinde hemde şehirler arası yolda rahat edersin , vites derdiyle uğraşmadan şehir içinde pratikliğin daha hızlı gelişir. Sadece bir öneri : ))

AttilaXtreme
19 Kasım 2014, 17:12
Merhabalar uzun zamandır forumda bol bol dolanıyorum. Gerçekten kaliteli bir forum.

Şimdi ben motora yeni başlayacağım araba kullanmayı biliyorum daha önce scooter azda olsa kullandım. Çoğunlukla şehir içinde 15-20 km lik mesafelerde kullanacağım işe git gel. Onun dışında senede 4 defa istanbul-karabük kafama estiği zamanda ankara yapabilmeliyim.(100 km bir mola vererekte olsa) Hız konusunda sabit bi şekilde 120-130 zorlanmamalı. Ben aklıma takılan ve araştırdığım modelleride yazacağım fakat içlerinden bir tanesi her isteğimi karşılıyor gibi. Bütçemde sadece motor için 7500 ekipman vs dahil değil onlar için bütçem ayrı.

-Bajaj Pulsar 200NS
-Yamaha WR 125X
-KTM Duke 125
-Hyosung GT250 Naked ( Temizini bulmak imkansız gibi geliyor güvenemiyorum)
-Regal 250 Daytona ( Tipi çok güzel ama tırt bir motor sanırım )
- CBR 125

Bu kafamdaki modellerden hangisi/hangileri beni üzmez, zırt pırt arıza çıkartmaz, uzun yolda 120km/h ile seyahat ettirir. Bu kriterlerde yeni önerileriniz varmıdır? Bütçe 7500.

Saygıdeğer kardeşim boy kilo yaş filan verseydin daha iyi olurdu ama motora yeni başlayan birisinin 150 cc 12 beygirin üzerinde bir motora binmesi intiharla eş değerdir. Şansına bir şey olmadan o 5000 kilometrelik pişme sürecini geçirebilirsin ama bu sadece şansına bağlıdır.

Onun için rica ediyorum o listeden alman şart ise 125'liklerden birini al ve öncelikle en az 5000 km yap. Sonra bir daha konuşalım bu mevzuyu.

tuna_tour
19 Kasım 2014, 17:18
Saygıdeğer kardeşim boy kilo yaş filan verseydin daha iyi olurdu ama motora yeni başlayan birisinin 150 cc 12 beygirin üzerinde bir motora binmesi intiharla eş değerdir. Şansına bir şey olmadan o 5000 kilometrelik pişme sürecini geçirebilirsin ama bu sadece şansına bağlıdır.

Onun için rica ediyorum o listeden alman şart ise 125'liklerden birini al ve öncelikle en az 5000 km yap. Sonra bir daha konuşalım bu mevzuyu.

şehir içi kullanımda , şehirler arası kullanımda ( yol çok uzun değilse ) 12 beygirde yeterli bir güç, uzun zamandır motora biniyorum şu anki motorum 23 beygir fazla fazla yetiyor, motora uzun süre mutlu sağlıklı binmek için sakin ve dikkatli sürüş çok önemli, zaman geliyor güç de gerekiyor bazen aradan kaçmak için ama genel itibari ile 12 beygir gayet yeterli bir güç

Pisman
19 Kasım 2014, 17:52
Yazdığım modellerden hiç birinin beni nefret ettireceğini sanmıyorum. Diğer başlıklarda da KTM fanatikliğinizi takip ediyorum ve pek anlamlandırabilmiş değilim. Hepsi kul yapısı sonuç olarak + - leri olacak. KTM ve diğerleri derken bu ayrışmanın sebeplerini açıklasaydınız hem daha yararlı olurdu benim ve benim gibi iyi bir motor alabilecek minimum bütçeye sahip arkadaşlar için hemde KTM ye olan övgülerinizin sebebini anlardık.

Edit : Regal ve HYO hariç :mrgreen:

tabiiki aradaki fiyat farkına yakın kalite farkı olacaktır fakat yakınlarda bir dergi pulsar 200 ktm duke 200 karşılaştırması yaptı, öyle beklenildiği kadar bir fark yok gibi

tuna_tour
19 Kasım 2014, 23:24
tabiiki aradaki fiyat farkına yakın kalite farkı olacaktır fakat yakınlarda bir dergi pulsar 200 ktm duke 200 karşılaştırması yaptı, öyle beklenildiği kadar bir fark yok gibi

benim ustada pulsar başarılı diyor

FretB
20 Kasım 2014, 03:22
Merhabalar.Bende şu sıralar 250 cc ile başlangıç yapmayı düşünüyorum.Ekipmanı tamamladım sıra geldi motora.Aklımda hyosung 250 naked var.Siz pek olumlu bakmıyorsunuz anlaşılan.Benim ilgimi çeken motorun kalıbı oldu açıkçası.Diğer 250 cc nakedlara oranla çok daha hoş duruyor.Paketçi tipi motorlara alerjim var,özellikle yaşadığım semtte karşılaştıklarımdan sonra.Neon takıp motoru pavyona çevirenden tutun,gecenin 3'ünde son ses arabesk dinleyen kromagandasına kadar bi ton tipi gördükten sonra fobi oldu bende açıkçası bu 'paketçi motorları'.

demirkask
20 Kasım 2014, 03:48
Sıfır al kafan rahat olsun hocam adam gibi bakımını yaptır Pulsar seni üzmez kesinlikle.