PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mash mi? Argent mi? ZNX mi?



cglrsyn
05 Kasım 2014, 14:22
Sevgili dostlar.
Kısa bi zaman içerisinde bi yerden bütçemi rahatlatacak bi para bekliyorum. İlk önceliğim ehliyete başvurup sonrasında motosiklet almayı düşünüyorum. Kesin olarak bildiğim tek şey skuter ile başlayıp maksi skuter ile devam etmek. Ve bütcem dahilinde skuterlara baktım yapılan marka yorumları ve sorunlarla ilgili son karar olarak Mondial markasında karar kıldım. 125cc lik seriler ile 150cc likler arasında 200 tl 300tl oynuyor ve olmuşken 150cc lik olsun istiyorum. Ancak ZNX Argent Mash modelleri hakkındaki kullanıcı yorumları genellikle 2012 2013 yılına ait.

Bi çok yerde arama yaptım genellikle skuter kıyaslaması yaparken hep nedense Mash mi CBR mı gibi sorular var yanı skuter ile debriyajlılar kıyaslanmış.

Kendi resmi sitesindeki teknik özelliklere göre değerlendirmeye çalışıyorum ancak görüntü itibari ile ZNX hoşuma gidiyor ancak tekerleri 12inc diğer 2 modelin 13inc.
Boy olarak geniş olsun istiyorum bu konuda Argent 2.07 Mash 1.97 ZNX 1.90. Çok kararsızım geçmiş yorumlara bakarak Mash sorun çıkartmamış sahiplerine.

Sizin deneyiminize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

oğuzhankaçar
06 Kasım 2014, 00:24
bence çinden uzak dur ben aldığıma çok pişmanım

barodi
06 Kasım 2014, 02:05
Mondial mash alma da gerisini bilemem sifir nondial mash 2 nci hafta yolda birakti aku biter soguk havada calismaz egzozu patlar duser siser vs.

serkanADH13
06 Kasım 2014, 03:25
Argent Ve hem bakım hem arıza tespiti açısından seni ço üzer,
Kaporta tırnakları kalitesizliği en kötü safhada olan motor ZN,,ZNU,,ZNX modelleridir,

Aralarında Herşeyi ile farklı olan tek modeldir MONDİAL MASH,

SUBAPLARI,,,EKSANTRİK MİLİ,,, mondial ZAT modeli parçalarıdır,
Yani daha kaliteli ve güçlüdür,

Tabii bu parçalar dier modellerden daha pahalıdır,

Nacizane Fikrim MONDİAL MASH 150,,,

12680
06 Kasım 2014, 03:58
Argent kullanıyorum ikinci motorum olarak şuan 4000kmde ve bir sıkıntısı yok. Emsallerine göre bir tık daha seri diyebilirim. Fakat motor 50km yol gittikten sonra şişiyor. Hava filtresi ya da sebebini bilmediğim başka bir sorunu var diye düşünüyorum. Anladığım kadarıyla hırçın tipli birşey istiyorsun benim tavsiyem kymco super8 ya da çin malı olmayan bir markanın bir modelidir. Her ne kadar yolda kalmasam da şimdiye kadar hala güven vermiyor bana hep onun üstündeyken tedirginim.

ots
06 Kasım 2014, 09:25
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/95483-mondial-150-znx-euro3.html

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/105715-150-cc-mondial-scooter-ile-istanbul-sarimsakli-marmara-adasi-istanbul-1130-km.html

bu 3 model arasında en güveniliri znx dir diğerleri problem çıkarır artı mash çok yakar benim tavsiyem üçündende uzak dur bu bütçeye 2.el sym fidele ıı alabilirsin hem beygir olarak daha yüksek hem daha ekonomik seramik kaplama silindir zorladınmı şişmez
Çok daha güvenilir motordur

cglrsyn
06 Kasım 2014, 10:03
Hepinize ilgisi için çok teşekkür ederim.
Açıkcası bilindik bir satış sitesine girip 0 model skuter bakıyorum orda bütçeme en uygun ve diğer çinlilere göre 1 tık daha güven veren mondial var.

2.el aslında hem fiyat açısından hemde amatörlüğü atlatma açısından çok daha iyi ancak 2.el işi için bu işten anlamak lazım ayrıca kullanıcı rodajını yaptımı yapmadımı 2 gün sonra problem çıkartırsa ustalara yine bi 0 motosiklet parası bayılmak istemiyorum.

Ayrıca 2.el araçlar genellikle başka şehirlerde kendi köyüme en yakın yer didim 50km bodrum 80 km .

umutk
06 Kasım 2014, 14:38
Eğer ilk motorun ise al mash'ı bozuldukça tamir edersin tecrübe yapmış olursun. ''Motora çinli ile başlanır'' die bir motorcu sözü vardır :D Geçenlerde mash'ı kullanma imkanım oldu(bayadır çin malı kullanmamıştım). Aman tanrım didim ^^, motora gaz veriyorum devrini zor alıyor atik değil üstüne birde çok ses çıkartıyor, rahatsız edici bir ses. Soğuk havada çalışmıyor, çalışsada gitmiyor motorun ısınması gerekiyor. Toplam 160 kiloyu taşıyamıyor motor yetersiz kalıyor(Max taşıma kapasitesi 130'du sanırım). Titreşim var özellikle arkada oturan kişi için çok belli oluyor. Malzeme kalitesi zaten ortada klasik çinli her an bozulabilirim havasında. Bu bindiğim, rodajı çok güzel yapılmış daha 1200 Km'de motor onuda belirteyim :)

cglrsyn
06 Kasım 2014, 15:13
Eğer ilk motorun ise al mash'ı bozuldukça tamir edersin tecrübe yapmış olursun. ''Motora çinli ile başlanır'' die bir motorcu sözü vardır :D Geçenlerde mash'ı kullanma imkanım oldu(bayadır çin malı kullanmamıştım). Aman tanrım didim ^^, motora gaz veriyorum devrini zor alıyor atik değil üstüne birde çok ses çıkartıyor, rahatsız edici bir ses. Soğuk havada çalışmıyor, çalışsada gitmiyor motorun ısınması gerekiyor. Toplam 160 kiloyu taşıyamıyor motor yetersiz kalıyor(Max taşıma kapasitesi 130'du sanırım). Titreşim var özellikle arkada oturan kişi için çok belli oluyor. Malzeme kalitesi zaten ortada klasik çinli her an bozulabilirim havasında. Bu bindiğim, rodajı çok güzel yapılmış daha 1200 Km'de motor onuda belirteyim :)

Hocam ne güzel bi tavsiye :D al anasını ağlat ama seninde anan ağlasın diyorsun ama bizim ailenin genel bi lafı vardır '' bizim malımızın kıymeti sadece bize'' diye bi honda civic arabamız vardı alana kadar bi uğraştık satarken ayrı bi uğraştık. Ben kolaay satabileceğim ve bana sıkıntı çıkartmayacak bi motor istiyorum açıkcası şekil şemal okadar önemli değil. bi sitede Hero TVS ve Yamaha skuterını ıncelemış bi arkadaş ama onlarda hep 100 cc yi geçmeyen motorlar. Bu cc takıntımdan hız manyağı olduğum çıkmasın . Ama almışken 1 sene sonra cc büyütmek istemeyim.

Tavsiyeleriniz olursa dikkatle dinlerim araştırırım

umutt
06 Kasım 2014, 15:20
Eğer ilk motorun ise al mash'ı bozuldukça tamir edersin tecrübe yapmış olursun. ''Motora çinli ile başlanır'' die bir motorcu sözü vardır :D Geçenlerde mash'ı kullanma imkanım oldu(bayadır çin malı kullanmamıştım). Aman tanrım didim ^^, motora gaz veriyorum devrini zor alıyor atik değil üstüne birde çok ses çıkartıyor, rahatsız edici bir ses. Soğuk havada çalışmıyor, çalışsada gitmiyor motorun ısınması gerekiyor. Toplam 160 kiloyu taşıyamıyor motor yetersiz kalıyor(Max taşıma kapasitesi 130'du sanırım). Titreşim var özellikle arkada oturan kişi için çok belli oluyor. Malzeme kalitesi zaten ortada klasik çinli her an bozulabilirim havasında. Bu bindiğim, rodajı çok güzel yapılmış daha 1200 Km'de motor onuda belirteyim :)

baya enteresan yazdığınız demek ki o 1200 km de canın alınan diye tabir edilmiş bir motor sıfırda beri kullandığım şu an da da 6500 km mash'ım var ve dediklerinin hiç biriyle nedense karşılaşmadım .. bu arada geçen sene temmuzda sıfır olarak aldım.

tamam aslaaa bir japon olamaz imkansız birşey bu zaten sıfırı 3000 tl olan bir motordan bahsediyoruz ama çinli olarak da berbat durumda de değil

nokiaxxx
07 Kasım 2014, 02:47
mash de argent de sahibi oldum mash çok sorunlu bir motor tavsiye edemiyeceğim ama aşılamayacak sorunlar değil ben 120kmh gördüm mash ile argent karburotor değişiminden sonra az yakmaya başladı 3.5 4 lt arası mash ile yaşayacağın kıronik sorunlar elektirik tesisatı akü eksoz fıren balataları karbırator kontak anahtarı bunların çözümü basit ama can sıkıyor mash in performansı bunların arasından en iyisi 3 kişi bile yolculuk yapabilirsiniz şu da var bu sorunlar 2 ay içerisinde çıkıyor ondan sonra motor sorun çıkarmıyor .

cenkito
07 Kasım 2014, 02:49
bence cin malı scoter yerine, çinlide olsa cup motor alsanız

cok daha saglıklı ve uzun ömürlü, hemde ekonomik olur

cglrsyn
07 Kasım 2014, 11:15
bence cin malı scoter yerine, çinlide olsa cup motor alsanız

cok daha saglıklı ve uzun ömürlü, hemde ekonomik olur

Hocam düşünmedim değil . Burada bi büyüğüm markasını hatırlayamıyorum cupun 0 aldı 2. hafta bütün vidaları sökülmeye başladı. Yokuş inerken birden vites kitlenmiş motor kıçtan kalkmış1 takla attı. O günden sonra vitesli bana hem zahmetli hem ürkütücü geliyor

Halit_79
15 Haziran 2015, 23:51
Mash' ım 2800 km de ve bakımları konusunda çok hassasım. Yaklaşık 1500 km yi uzun yolda yaptım, siz ona bakın oda size baksın. Bence şikayetler kullanımla alakalı ve ufak tefek sorunlar da montajı yapan servis kaynaklıdır. Gerisi yalan arkadaşlar, tekeriniz daima düz bassın.

catre
14 Ekim 2015, 18:09
haklsınız bende ilk motorum olacak inşallah sıkıntı vermez yoksa üzülürüm bakımla alakalı hor kullnırsan parana yazık haklısınız memnunmusunuz acaba sorım dedim

Halit_79
18 Aralık 2015, 01:48
Şu anda 8000 km deyim. Mash hakkında kullanmadan olumsuz yorum yapan arkadaşlara sesleniyorum, motosiklet fiyat performans kıyaslaması yapıldığında bu ülkedeki en seri en rahat ve en uygun fiyatlı scooter. Ayrıca hiçbir problem yasamadim, bakımlarını hiç aksatmadim, 1000 kmde bir yağ değişimi olmazsa olmazımdir. Kesinlikle tavsiye ederim.