Selçuk Keleş
31 Ekim 2014, 19:20
Genellikle otomobillerde gördüğümüz köşe veya viraj farı aracın direksiyon açısına göre dönülen yöndeki ek farı yakarak görüş mesafesini artıran bir özelliktir.
Bu teknolojiyi KTM, yeni 1290 Super Adventure modelinde uyguladı. KTM'nin 1301 cc, iki silindirli 160 HP güce sahip yeni endurosu, ön farındaki ledli gündüz farına ek olarak yan panellerinde de ledli viraj farlarına sahip.
http://www.geceucusu.com/uploads/monthly_10_2014/post-5-0-20883000-1414771106.jpg
Viraj farının reflektörü içinde 3 led bulunuyor ve bir eğim sensörüne bağlı olarak çalışıyor. Karmaşık bir altyapı gerektirmeyen ledli viraj farları motosikletin ağırlığını da fazla artırmamış.
http://www.geceucusu.com/uploads/monthly_10_2014/post-5-0-24777200-1414771111.jpg
Motosiklet sağ ya da sol tarafa 10° yattığında bir, 20° yattığında iki, 30° yattığında ise üç led yanarak viraj içini aydınlatıyor aynı zamanda da gündüz görünürlüğü artırıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=h8qSZacFtsY
Bu teknolojiyi KTM, yeni 1290 Super Adventure modelinde uyguladı. KTM'nin 1301 cc, iki silindirli 160 HP güce sahip yeni endurosu, ön farındaki ledli gündüz farına ek olarak yan panellerinde de ledli viraj farlarına sahip.
http://www.geceucusu.com/uploads/monthly_10_2014/post-5-0-20883000-1414771106.jpg
Viraj farının reflektörü içinde 3 led bulunuyor ve bir eğim sensörüne bağlı olarak çalışıyor. Karmaşık bir altyapı gerektirmeyen ledli viraj farları motosikletin ağırlığını da fazla artırmamış.
http://www.geceucusu.com/uploads/monthly_10_2014/post-5-0-24777200-1414771111.jpg
Motosiklet sağ ya da sol tarafa 10° yattığında bir, 20° yattığında iki, 30° yattığında ise üç led yanarak viraj içini aydınlatıyor aynı zamanda da gündüz görünürlüğü artırıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=h8qSZacFtsY