PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sibop kapağına aman dikkat !



selim995
31 Ekim 2014, 03:42
Merhaba arkadaşlar dün başıma ölümden döndüğüm bir olay meydana geldi ve bunun nedeni sibop kapağı. 600RR ile 200 KMh hız ile giderken arka teker pof diye aniden indi ve motor deli gibi sağa sola atmaya başladı zar zor bir şekilde durdum. Arka lastiğe baktım ve lastik neredeyse yerinden çıkacak gibi yere sıfır şekilde inmiş lastiğin her yerine baktım fakat bir patlak göremedim patlağı öğrenmek için hava bastığımda siboptan hava kaçırdığını fark ettim yani sibopun altı jant ile birleşim yeri yırtılmış ve hava kaçırıyordu. Nedenini ise sibop kapağından olduğunu öğrendim. Değişik sibop kapakları aşırı rüzgardan sibopu eğiyor ve yırtılmasına neden oluyor buna dikkat edin. Orjinal küçük siyah kapak haricinde süs için takılan kapaklar böyle sorunlara neden olabilir. Bende takılı olan kapak ;

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_110286_2.jpg

Çok ufak bir şey 5 cm'ye yakın fakat zararı çok büyük!

Ve bu olay bir arkadaşın başına dağa gelmiş ve videolu anlatmış izlemenizi tavsiye ederim


https://www.youtube.com/watch?v=QEux94m40ZA

AydınOğlu09
31 Ekim 2014, 11:46
Kardeşim sibop kapağında maşallah bomba zaten :cherry:

Ucuz kurtulmuşun geçmiş olsun.....

forewer
31 Ekim 2014, 11:56
Motosikletinizin tekerlerinde araba siboplarından (uzun siboplardan)veya uzun-büyük-cüsseli sibop kapaklarından kullanırsanız yüksek süratlarde dönme kuvvetine dayanamayarak eğilme-yarılmalara sebep olabiiyor, benzer olay benim de başıma geldi.

Felis Leo
31 Ekim 2014, 12:02
AYnı sibop kapağını bende kullandım fakat benim siboplar çelik olduğu için sorun olmamıştı.

initial-D
31 Ekim 2014, 12:03
özellikle racing tarzı hızlı motorda olabildiğince kısa subap ve orjinal plastik subap kapağı.

ayrıca ara sıra subapların dibini motoru yıkarken elimizle eğdirip kaçırma yapıyormu diye bakmakta fayda var

mehmetenis
31 Ekim 2014, 12:14
Aynı durum benim eski fazerda başıma geldi çok şükür yolda ters bir durumla karşılaşmadım,lastiği değiştirirken sibobun dibinden yırtık olduğunu farkına vardık,
Tabi hemen değiştirdik ama arkadaşın dediği gibi yolda tatsız olaylar başımıza gelebilir aman dikkat diyorum

oluroyle
31 Ekim 2014, 13:15
Merhaba,

Çok iyi oldu bu videoyu izlemek , paylasım için tesekkürler.

sey_47
31 Ekim 2014, 15:58
AYnı sibop kapağını bende kullandım fakat benim siboplar çelik olduğu için sorun olmamıştı.

Çelik olduğu için mi?
ne kadar çelik olsa da janta teması plastik ile sağlanıyor. hortumu çelik olsa da bağlantı noktası plastik yapıştırma olduğundan dolayı bırakacaktır.
he sen 200 km hıza çıkmıyorsundur o ayrı bir konu.

gv650i
31 Ekim 2014, 16:47
sibobların 2 senede değişmesi gerekiyor çatlamalarda n kaynaklı yırtılmalar her an olabilir buna dikkat ediniz

erdem999
31 Ekim 2014, 17:53
300km/h yapan aletlere takılacak siboplardan ben bulamamıştım. Satan yer var mı Türkiye yada yabancı sitelerde?

Salih_T
31 Ekim 2014, 17:58
Buradan da anlamış oluyoruz ki; motora takılacak en küçük bir eklentide/aksesuarda bile çok dikkatli olmakta fayda var...

draggy
31 Ekim 2014, 18:06
Aksesuardan da olabilir, ömrü bittiğinden de olabilir. Benimkinde aksesuar yok ama aynı yerden yırtıldı, ömür meselesi olamaz mı :)benim iç lastik modele göre 9 senelikti, dış lastiğin ömrü olur da için hiç olmaz mı :)

selim995
31 Ekim 2014, 20:21
Buradan da anlamış oluyoruz ki; motora takılacak en küçük bir eklentide/aksesuarda bile çok dikkatli olmakta fayda var...

Çok doğru 5 cm lik şey yüzünden ölüyordum dikkat :D

VlknDnmz
31 Ekim 2014, 20:22
Güzel bilgi kırmızı metal kapakların hastasıyım lakin bida takmıcam :)....

selim995
31 Ekim 2014, 20:26
Aksesuardan da olabilir, ömrü bittiğinden de olabilir. Benimkinde aksesuar yok ama aynı yerden yırtıldı, ömür meselesi olamaz mı :)benim iç lastik modele göre 9 senelikti, dış lastiğin ömrü olur da için hiç olmaz mı :)

Daha çok gencim be dur ölmem ben :D ve lastikleri daha sıfır aldım 1 hafta önce metzeller m7rr