Donald_Duck
10 Ocak 2005, 21:16
Surus tekniklerinden, diz surttumekten, motoru oldugu yerde cevirmekten bahsediyoruz ama buyuk bir cogunlugunuzun motoru nasil parketmek gerektiginden haberi olmadigini farkediyorum.
Bu konu cok onemli arkadaslar, ve gezi yazilarindan, burada gordugum fotograflardan anladigim kadariyla da ozellikle grup halinde parkederken buyuk yanlislar yapiyoruz.
Daha onceleri bu konuyu konusmus, hatta baska bir forumda kucuk bir yarisma bile yapmistik. Isterseniz burada da yapabiliriz aynisini. Herkes bir defada bir sey olmak uzere park sirasinda dikkat etmemiz gereken bir ayrintiyi yaziyor.
Ornegin:
"Once motoru stop ederken "acil motor stop" dugmesi ile edin. Cunku bu dugmeyi kullanmak eger gercekten acil bir sey olursa akliniza bile gelmez. Aliskanlik edinirseniz, gercekten acil bir durumda (motoru devirmek gibi) otomatik olarak motoru kapatirsiniz, hic anahtarla ugrasmadan ve elinizi elcikten ayirmadan" Benim yazdiklarimdan biriydi.
Forumda yer alan fotograflarin cogunda motosikletleri ters parkettiginizi goruyorum. Hatta yazdim bir iki defa.
Motoru arka tekerlek kaldirima gelecek sekilde birakin. Boylelikle otomatik olarak yokus yukari parketmis olursunuz. (Asfaltta su icin verilen meyil daima kaldirima dogrudur) Ve motoru geri geri yola cikartmaniz gerekmez. Bu hem zor, hem gelen trafigi kasktan dolayi kontrol edemediginiz icin tehlikelidir.
Ayrica ozellikle grup surusunde boyle ters parkedilmis motorlara atlayip yola cikmak icin harekete gectiginizde sizi gormek isterim dogrusu. Kimbilir seyredenler ne egleniyordur. :)
Kimi saga kimi sola, bagiris cagiris, kimisini itmek gerekir agir motoru geri yurutemedegigi icin vs.
Halbuki geri parketseniz hem park yerinden belli bir duzenle, lider onde, 2. adam, 3. adam, 4. adam... vs, sirayla cikarsiniz, hemde hicbir karisiklik arbede olmaz.
Altta kotu parkedilmis pekcok ornekten rastgele sectigim birkacini goruyorsunuz
http://img23.exs.cx/img23/6483/1195jn.jpg
http://img156.exs.cx/img156/6007/134pw.jpg
http://img66.exs.cx/img66/9708/golcukmotorlar5ca.jpg
http://img37.exs.cx/img37/2374/a474zk.jpg
http://img100.exs.cx/img100/3610/20003cd.jpg
http://www.ikiteker.org/modules/gallery/albums/album343/100_6620.jpg
Sizin icin bir cizim yaptim once bir bakalim, altta izah edecegim.
http://putfile.com/1/820381977.jpg
Motorlar sirayla, arka arkaya gelir. Ilk motor derinlemesine kaldirima paralel yanasir, sola doner, yolun ortasina dogru, durur ve geri geri kaydirir motoru kaldirima dogru.
Hemen yanina ikinci motor ayni manevra ile, sonra ucuncu dorduncu... derken kac motor varsa hepsi SIRAYLA yan yana parkeder.
Yani herkes ayni anda parketmez arkadaslar. Once Lider, sonra ardindaki vs... digerleri sirasini bekler.
Lider en sag basta, artci en sol basta park edilidir.
Bir tane de iyi bir ornek, bu suruste "Lider" ben im. en sag bastaki-yani en on plandaki- motor. Tipik bir grup parki.
http://putfile.com/1/820554964.jpg
Buyuk Iskender gezisinden guzel bir park
http://www.ikiteker.org/modules/gallery/albums/album343/100_6676.jpg
Bu konu cok onemli arkadaslar, ve gezi yazilarindan, burada gordugum fotograflardan anladigim kadariyla da ozellikle grup halinde parkederken buyuk yanlislar yapiyoruz.
Daha onceleri bu konuyu konusmus, hatta baska bir forumda kucuk bir yarisma bile yapmistik. Isterseniz burada da yapabiliriz aynisini. Herkes bir defada bir sey olmak uzere park sirasinda dikkat etmemiz gereken bir ayrintiyi yaziyor.
Ornegin:
"Once motoru stop ederken "acil motor stop" dugmesi ile edin. Cunku bu dugmeyi kullanmak eger gercekten acil bir sey olursa akliniza bile gelmez. Aliskanlik edinirseniz, gercekten acil bir durumda (motoru devirmek gibi) otomatik olarak motoru kapatirsiniz, hic anahtarla ugrasmadan ve elinizi elcikten ayirmadan" Benim yazdiklarimdan biriydi.
Forumda yer alan fotograflarin cogunda motosikletleri ters parkettiginizi goruyorum. Hatta yazdim bir iki defa.
Motoru arka tekerlek kaldirima gelecek sekilde birakin. Boylelikle otomatik olarak yokus yukari parketmis olursunuz. (Asfaltta su icin verilen meyil daima kaldirima dogrudur) Ve motoru geri geri yola cikartmaniz gerekmez. Bu hem zor, hem gelen trafigi kasktan dolayi kontrol edemediginiz icin tehlikelidir.
Ayrica ozellikle grup surusunde boyle ters parkedilmis motorlara atlayip yola cikmak icin harekete gectiginizde sizi gormek isterim dogrusu. Kimbilir seyredenler ne egleniyordur. :)
Kimi saga kimi sola, bagiris cagiris, kimisini itmek gerekir agir motoru geri yurutemedegigi icin vs.
Halbuki geri parketseniz hem park yerinden belli bir duzenle, lider onde, 2. adam, 3. adam, 4. adam... vs, sirayla cikarsiniz, hemde hicbir karisiklik arbede olmaz.
Altta kotu parkedilmis pekcok ornekten rastgele sectigim birkacini goruyorsunuz
http://img23.exs.cx/img23/6483/1195jn.jpg
http://img156.exs.cx/img156/6007/134pw.jpg
http://img66.exs.cx/img66/9708/golcukmotorlar5ca.jpg
http://img37.exs.cx/img37/2374/a474zk.jpg
http://img100.exs.cx/img100/3610/20003cd.jpg
http://www.ikiteker.org/modules/gallery/albums/album343/100_6620.jpg
Sizin icin bir cizim yaptim once bir bakalim, altta izah edecegim.
http://putfile.com/1/820381977.jpg
Motorlar sirayla, arka arkaya gelir. Ilk motor derinlemesine kaldirima paralel yanasir, sola doner, yolun ortasina dogru, durur ve geri geri kaydirir motoru kaldirima dogru.
Hemen yanina ikinci motor ayni manevra ile, sonra ucuncu dorduncu... derken kac motor varsa hepsi SIRAYLA yan yana parkeder.
Yani herkes ayni anda parketmez arkadaslar. Once Lider, sonra ardindaki vs... digerleri sirasini bekler.
Lider en sag basta, artci en sol basta park edilidir.
Bir tane de iyi bir ornek, bu suruste "Lider" ben im. en sag bastaki-yani en on plandaki- motor. Tipik bir grup parki.
http://putfile.com/1/820554964.jpg
Buyuk Iskender gezisinden guzel bir park
http://www.ikiteker.org/modules/gallery/albums/album343/100_6676.jpg