PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orta Sınıf Enduro Karşılaştırması AEA



Sayfa : [1] 2

Ezio41
27 Ekim 2014, 16:16
http://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ&feature=youtu.be

Carbondioxid
27 Ekim 2014, 16:53
Triumph Tiger 800XC yok , olmamış :P gerçi hem orta sınıftan çıkıyor , hemde şahsen sahibi ben olaydım , hiç kimseye "test sürüşü" için dahi emanet etmezdim ^^

Barkın reisi seviyoruz, stüdyo'sunu tez elden bitirip, yeni çekimlerini bekliyoruz:cat:.


http://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ&feature=youtu.be

umuttuna
27 Ekim 2014, 16:55
Gene cok guzel bir karsilastirma olmus

sedat_57
27 Ekim 2014, 16:55
Çok güzel olmuş çok beğendim..Artık herşey ortada :P

zaferce
27 Ekim 2014, 20:21
Way arkadaş bizim V-Strom'ların değeri düşüp Versys'lerin değeri artacak. Dedeler demiş ya la. ::queen:

kemboo
27 Ekim 2014, 21:16
on numara olmuş ya başında ki muhabbet süperdi

E-TEKİN
27 Ekim 2014, 21:25
Her zaman söylerim versys bu sınıfın lideridir...

Ezio41
27 Ekim 2014, 21:31
Fiyat olarak en uygunu aralarında Tenere. Orta segmente başlamak için sanırım tenere almak daha mantıklı gibi . :)

[Turan]
27 Ekim 2014, 21:47
Endurucular kıstırcak bi yerde barkını en son o olucak he :cherry:

HELLAS
27 Ekim 2014, 21:59
BENCE V STROM GUZEL MAKINA ...:thumleft: AMA YENI KASASI GUZEL....VE YOLDADA PIskopat .

Guzel karsilastirma olmus

Bu arad a eski kasasindan daha hafif olmasi kazim 15..20 kilo

apisto
27 Ekim 2014, 22:08
Açmayın dedeler :)
Farklı milletlerin cinsi münasebetleri:)
Bu adam sevilmez mi yav ....

Ezio41
27 Ekim 2014, 22:09
Beyler sizce cbf 150'den sonra Tenereye geçilir mi ? :P

shooter1
27 Ekim 2014, 22:26
tenere tam benlik motor vurucam araziye vurucam araziye

tanertc
27 Ekim 2014, 22:41
Dedelere gelesin :)

Darkcity2000
27 Ekim 2014, 22:46
Versys 2 vuruyor tek sayiyor :mrgreen:

F54
28 Ekim 2014, 00:12
para olsa da 2010 ve üzeri versys alsak ama olmayınca bize v storm gider
nc yi de harbiden yerin dibine sokmuş orda da bırakmış...

TAYFUNBORA
28 Ekim 2014, 00:22
Versys icin hep onceden soylediklerimi soyledi☺

solmyr
28 Ekim 2014, 00:45
ben hiç anlamıyordum zaten bu türk insanındaki visıtrom sevdasını. şişirilmiş balon bir motor :) o kadar olmasa da çok abartılmış gibi geliyordu. yabancı suzuki ve versys karşılaştırmalarını da izledim. buradakiyle aynı şeyler söyleniyor. adam tarafsız konuşmuş. çünkü bu karşılaştırmaya dair çok inceleme izledim, hepsi aynı :)

GB79
28 Ekim 2014, 00:57
Fiyat/Performans olarak birinci Tenere sanırım.

HELLAS
28 Ekim 2014, 18:15
https://m.youtube.com/watch?v=VV4CN4_nbsQ

BENCE yeni kasa V STROM ACIK ARA VERSY DEN DAHA IYI OLDUGU ITALY TV de.

ogzcngdk
28 Ekim 2014, 19:53
-"şimdi caddeye çıkıyoruz teker yapıyoruz tamammı?"
-"otoyolda giderken 250 yi geçince gidon sallanırsa bize el et dururuz"

koptum :mrgreen:

yavuzk2004
28 Ekim 2014, 20:18
Barkın bu motor markalarından herhangi birinden para almadığı için kesinlikle doğru yorumlarda bulunduğuna inanıyorum. Başka yabancı videolarda dedelere gelirsin gibi açık, tarafsız ve direk yorumlar yok, Barkın ne gördüyse onu söylemiş:)

dyavol-77
28 Ekim 2014, 21:30
Onu-bunu bilmem,fakat Nc serisi çok çirkin yahu-resmen CBF150'nin hormonlusu gibi duruyo...Estetik 0 (sıfır).!

beko12345
29 Ekim 2014, 01:46
Hepimiz 2 tekere biniyoruz.

Barkın beyin ss sevdiğini biliyorum. Fakat bu enduroları küçümseme huyunu anlamış değilim.
2 tekerin 2 tekerden başka dostu yokken niçin gruplaştırıyoruz birbirimizi ?

Farkındaysanız yollarda artık herkes kendi grubuna selam verir oldu.

Ss ye selam veriyorum geri alamıyorum.
Cbr ım varkende enduroculardan geri alamıyordum.

Yapmayın , etmeyin. Birimiz biraz daha eğilir hızlı gider öbürümüz rahat yavaş gider.
Tercih meselesi.
Şahsen Barkın bey in bu tutumu çok rahatsız ediyor beni. Anlatımını , dürüstlüğünü çok sevmeme rağmen Enduro sürücülerine karşı olan tutumu hiç hoş değil bence.

fastturkish
29 Ekim 2014, 04:52
Kawasaki zaten bence her sınıfta diğerlerinden bir tık üstün. Burada da farkını ortaya koymuş. Biraz pahalı ama param olsa kawasaki alırdım.

Ezio41
29 Ekim 2014, 11:32
Onu-bunu bilmem,fakat Nc serisi çok çirkin yahu-resmen CBF150'nin hormonlusu gibi duruyo...Estetik 0 (sıfır).!

Araba motoru kullanmışlar zaten , 6500'de redline'a giriyor . :mrgreen:

94CanRR
29 Ekim 2014, 14:17
Hepimiz 2 tekere biniyoruz.

Barkın beyin ss sevdiğini biliyorum. Fakat bu enduroları küçümseme huyunu anlamış değilim.
2 tekerin 2 tekerden başka dostu yokken niçin gruplaştırıyoruz birbirimizi ?

Farkındaysanız yollarda artık herkes kendi grubuna selam verir oldu.

Ss ye selam veriyorum geri alamıyorum.
Cbr ım varkende enduroculardan geri alamıyordum.

Yapmayın , etmeyin. Birimiz biraz daha eğilir hızlı gider öbürümüz rahat yavaş gider.
Tercih meselesi.
Şahsen Barkın bey in bu tutumu çok rahatsız ediyor beni. Anlatımını , dürüstlüğünü çok sevmeme rağmen Enduro sürücülerine karşı olan tutumu hiç hoş değil bence.

Aynen öyle, üstelik hepsinin ayrı keyfi var şimdi moto gp sürücüsü bile deli gibi enduro yapıyor. Benim en yakın ardaşımda yamaha xt125 var ve bazen asfalttan çok bunalıyorum motorları takas ediyoruz o asfaltta gazlıyo ben doğaya dalıp oh çekiyorum. Param olsa kesinlikle cbr yanına crf tarzı bi motor alırdım.

telike
29 Ekim 2014, 14:35
vstrom un sıfır fiyatı 30bin tl. ve aksesuarsız hiçbirşeye benzemiyor aksesuarlarıyla 32900 civarına geliyor. ee kawa da 29bin daha ucuz. ayrıca kağıt üzerinde daha önbce incelediğimde suzukiden daha iyi olduğunu görmüştüm. arkadaşlarım bilir kawa daha iyi demiştim. peki neden vstrom un piyasası daha iyi?

Sokollu
29 Ekim 2014, 14:49
ZX1000 videosunda Kawasaki için Japonya'nın Ducatisi demişti , gerçekten de Barkın o kadar Honda ve Yamaha motosikletine rağmen, Kawasaki'nin fiyatını abartılı bulsa da işçilik ve performans bakımından her zaman önde olduğunu söylüyor. Şu dünyadan gitmeden bi Kawasaki sahibi olmak isterim vallahi :)

94CanRR
29 Ekim 2014, 15:01
vstrom un sıfır fiyatı 30bin tl. ve aksesuarsız hiçbirşeye benzemiyor aksesuarlarıyla 32900 civarına geliyor. ee kawa da 29bin daha ucuz. ayrıca kağıt üzerinde daha önbce incelediğimde suzukiden daha iyi olduğunu görmüştüm. arkadaşlarım bilir kawa daha iyi demiştim. peki neden vstrom un piyasası daha iyi?

Belki kawasaki deli gibi çirkin olduğu içindir, millet şekil seviyo :)

GP500-1st
29 Ekim 2014, 16:14
NC750 bu kadar itip kakılmayı, yerin dibine sokulmayı hakediyormu?

Bence ediyor.

Honda türkiye bazı modelleri üretim amacı dışında pazarlamaya devam ederse şu modeli getirirsem bu modeli istediğim fiyata çakamam derse, ürün gamını sefilleştirip müşteriyi zorla seçim yapmaya itmekte diretirse itici bir marka olmak ve basit modeller satan marka imajından çok çekecektir.

Farkındamısınız hondanın çoğu modellerinin artık savunulacak tarafı kalmadı.

MT-07 ve NC700/750 serileri belli bir felsefesi olan ve belli pazar payı hedefleyen motosikletler.

Kimse kızmasın ama Honda amca sayesinde Dünyanın mantıklı bir seçim olarak aldığı, belkide kimileri için ideal bir tur motoru olan NC750 alınca, alay konusu olacak hale geldik.

Ve motor aleminde kimse 27 bine motor alıp bu kadar laf yemeyi istemez.

Çünkü Araba kullanıcıların gerçek anlamda %10 nunda bulunan aracına tutku ve özdeşleme motor dünyasındakilerin %90 ı nı kapsıyor. Ve Bir motoru alanlar bu kadar olumsuz yargıyla motoruna tutku duyamaz ve bunlarlada uğraşmak zorunda da değiller...

Bide Saffet Üçüncümü test etse ne yapsa?

bize V motorundan yatık alt silindirinden ve ağırlık merkezinin yere ne kadar yakın olduğundan bahseder belki, ne kadar iyi ne kadar güzel diye? saatlerce... Beynimiz uyuşur seretonin, meletonin falan salgılarız biraz..

soa
29 Ekim 2014, 17:51
valla kardeşim sen paylaşım yapınca orta siklet karşılaştırmasında barkın abi kaza mı yaptı dedim. videoyu daha önce izlediğim halde kuşkuya düştüm :D :D :D :queen::thumleft::queen::flower:

HELLAS
29 Ekim 2014, 20:23
Valla versy yakindan baktinizmi bilmiyom ama cok cirkin ve ufak tefek motor

Bence performans rahatlik bakimdan YENI KASA V STROM SUPER ....

http://i1123.photobucket.com/albums/l547/hellas35/Mobile%20Uploads/IMG_2463272521976_zpsbddf8606.jpeg (http://s1123.photobucket.com/user/hellas35/media/Mobile%20Uploads/IMG_2463272521976_zpsbddf8606.jpeg.html)


Bu da beni ye ni bebegim

merkezkale
29 Ekim 2014, 20:28
wee için depo üstüne 1 kişi arkaya 1 kişi dedeler motoru dedi barkın. bu saatten sonra dl taban taban gider gözaltı pazarına alınır

aytacaksel
29 Ekim 2014, 21:13
bir nc750x sahibi olarak bu videoya yorumum su sekilde olacak. :cat:

sedat_57
29 Ekim 2014, 21:19
NC 700s kulandım vitesler aynen öyle :P 750 dede durum değişmemiş..

toomuchcc
29 Ekim 2014, 21:20
Videoya like verdim. Emek var sonuçta ayrı mesele.. Ancak yıllardır motosiklete binen kişiler şu modelleri neden enduro olarak tanımlıyor anlamıyorum. KTM 690 Enduro R'ye enduro diyebiliriz ki kendisi bu sınıf için bir üst limittir, 150 kiloluk ağırlığından ötürü. Bu videodaki modellerin hangisi araziye girebilir? Dağ yamacında açılmış dümdüz yangın yolunda gitmek bir motosikleti enduro yapmaz ki? Aynı yolda Yamaha R1 de gidebilir; o da mı enduro o zaman?

"Orta sınıf enduro karşılaştırması" başlığının içeriği Yamaha WR450F, Kawasaki KLX450R, KTM 450EXC gibi modeller olmalı; Suzuki V-storm veya Honda NC750X falan değil..

dyavol-77
29 Ekim 2014, 21:29
Valla versy yakindan baktinizmi bilmiyom ama cok cirkin ve ufak tefek motor

Bence performans rahatlik bakimdan YENI KASA V STROM SUPER ....

http://i1123.photobucket.com/albums/l547/hellas35/Mobile%20Uploads/IMG_2463272521976_zpsbddf8606.jpeg (http://s1123.photobucket.com/user/hellas35/media/Mobile%20Uploads/IMG_2463272521976_zpsbddf8606.jpeg.html)


Bu da beni ye ni bebegim

TA'yı boşadın mı???...:mrgreen:

Ezio41
29 Ekim 2014, 21:35
valla kardeşim sen paylaşım yapınca orta siklet karşılaştırmasında barkın abi kaza mı yaptı dedim. videoyu daha önce izlediğim halde kuşkuya düştüm :D :D :D :queen::thumleft::queen::flower:

Paylaştığım kaza haberlerinden rahatsız olan arkadaşlar varmış Berkay , bende kaza haberi paylaşmam artık herhalde . :pl:

flea
29 Ekim 2014, 21:57
AEA yi seviyorum yaptigi islere de saygi duyuyorum. Ama o dedi diye de NC min gozumdeki degeri bir gram eksilmez. Abi gitmiyor neye gore kime gore gitmiyor??? O kadar giden motor isteyen mt09 alsin zati. Ben birkac kez, 180 yaptim, ve kestim hizimi. Bana yetti:cherry: Honda nin buradaki hatasi model dayatmasi yukarida da arkadasin bahsettigi gibi... Ama arkadas yamaha da nedendir bilmiyorum diversion f in ABS lisini getirmiyor mesela. Getirse ben 750s almazdim kuvvetle muhtemel... Giriyorsun honda.co.uk e envayi cesit makine, bize mi ozel abicim bu gicik durum.

Ahmetbahadır
29 Ekim 2014, 22:00
Kawasakinin tek sorunu çirkinliğiydi, yeni kasada (2015) onu da hallettiler.

phradrel
29 Ekim 2014, 22:41
Videoya like verdim. Emek var sonuçta ayrı mesele.. Ancak yıllardır motosiklete binen kişiler şu modelleri neden enduro olarak tanımlıyor anlamıyorum. KTM 690 Enduro R'ye enduro diyebiliriz ki kendisi bu sınıf için bir üst limittir, 150 kiloluk ağırlığından ötürü. Bu videodaki modellerin hangisi araziye girebilir? Dağ yamacında açılmış dümdüz yangın yolunda gitmek bir motosikleti enduro yapmaz ki? Aynı yolda Yamaha R1 de gidebilir; o da mı enduro o zaman?

"Orta sınıf enduro karşılaştırması" başlığının içeriği Yamaha WR450F, Kawasaki KLX450R, KTM 450EXC gibi modeller olmalı; Suzuki V-storm veya Honda NC750X falan değil..

R1 o dağ yolunda gitmez. çünkü o dağ yoluna kadar zaten bileklerin ve beline giren ağrılar sebebiyle geri dönmüş olursun. ama tenere ile buradan çine güney afrikaya norveçe "her türlü yol şartında" gidebilirsin. zaten barkının deyimiyle seyahat endurosu sahiplerinin motosiklet seçiminde en önemli kıstası gidecekleri her yere her şartta konforlu/sağlıklı gitmeleri. Şehirden kaçmak için hem trafikte hem kırsalda işinizi görecek makineler bu endurolardır.

tenere yüzde 60-70 arazi motorudur. versys ve nc için neden enduro denildiğini ise anlamış değilim. sanırım ilgili markaların satış politikaları yüzünden...

ama barkının şu enduro cehaletini de anlamış değilim :) adamın birinci seçtiği motor içlerinde ivmelenmesi ve "top speed"i en yüksek motor. etrafınızdaki enduroculara bir sorun; hangisi motosikletini seçerken bu özelliklerine bakmış?

merkezkale
29 Ekim 2014, 23:34
AEA yi seviyorum yaptigi islere de saygi duyuyorum. Ama o dedi diye de NC min gozumdeki degeri bir gram eksilmez. Abi gitmiyor neye gore kime gore gitmiyor??? O kadar giden motor isteyen mt09 alsin zati. Ben birkac kez, 180 yaptim, ve kestim hizimi. Bana yetti:cherry: Honda nin buradaki hatasi model dayatmasi yukarida da arkadasin bahsettigi gibi... Ama arkadas yamaha da nedendir bilmiyorum diversion f in ABS lisini getirmiyor mesela. Getirse ben 750s almazdim kuvvetle muhtemel... Giriyorsun honda.co.uk e envayi cesit makine, bize mi ozel abicim bu gicik durum.

valla türkiyede motosiklet tercihi piyasası var ya da yoka göre şekillendiği için ben piyasanın bu durumu hakettiğine inanıyorum. 2010 da versys aldım herkes bana piyasası yok alınır mı emuğa koem felan dedi. ben piyasasına değil ihtiyaç duyduğum zevk konfor estetiğe göre tercih yaptım.

misal bugün vfr1200x in otomatik viteslisie sahibim . herkes bana böyle motorda otomatik vites mi olur emmuğa koim ikinci eli olmaz falan filan. düz vitesini geçen hafta sattım. çok doğru bir terc,h yapmışım diyorum şu anda. muhteşem bir sürüş konfıru ve zevki yaşıyorum ama maksat piyasası ikinci eli olsun olunca benim motordan alan çok yok. olmasın zaten:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------


R1 o dağ yolunda gitmez. çünkü o dağ yoluna kadar zaten bileklerin ve beline giren ağrılar sebebiyle geri dönmüş olursun. ama tenere ile buradan çine güney afrikaya norveçe "her türlü yol şartında" gidebilirsin. zaten barkının deyimiyle seyahat endurosu sahiplerinin motosiklet seçiminde en önemli kıstası gidecekleri her yere her şartta konforlu/sağlıklı gitmeleri. Şehirden kaçmak için hem trafikte hem kırsalda işinizi görecek makineler bu endurolardır.

tenere yüzde 60-70 arazi motorudur. versys ve nc için neden enduro denildiğini ise anlamış değilim. sanırım ilgili markaların satış politikaları yüzünden...

ama barkının şu enduro cehaletini de anlamış değilim :) adamın birinci seçtiği motor içlerinde ivmelenmesi ve "top speed"i en yüksek motor. etrafınızdaki enduroculara bir sorun; hangisi motosikletini seçerken bu özelliklerine bakmış?

enduro kelimesi motosiklet üreticileri için bir pazarlama argumanı olarak kullanılıyor. motorunu ağırlıklı şehirde kullanacak olan ama macera fantazisi kuran müşteriye dl, versys, transalp nc yi enduro diye pazarlıyorlar. dediğinde haklısın bence de.

Enduro motosiklet, enduro sporunu icra edebilmek için imal edilmiş uzun seyahatler yapabilecek orta sertlikte süspansiyon sistemine sahip ve yasal olarak enduro sporunun plaka ile seyahat edilmesi zorunluluğu bulunan parkurları için susturucusu olan egzoz, sinyal, far, stop vs gibi donanımlarla donatılmış motokros motorlarıdır.

yani bir motosiklet motokrosa benzemiyorsa ona enduro dememeliyiz arkadaşlar. olsa olsa dual purpose, adventure felan denebilir.

toomuchcc
29 Ekim 2014, 23:38
R1 o dağ yolunda gitmez. çünkü o dağ yoluna kadar zaten bileklerin ve beline giren ağrılar sebebiyle geri dönmüş olursun. ama tenere ile buradan çine güney afrikaya norveçe "her türlü yol şartında" gidebilirsin. zaten barkının deyimiyle seyahat endurosu sahiplerinin motosiklet seçiminde en önemli kıstası gidecekleri her yere her şartta konforlu/sağlıklı gitmeleri. Şehirden kaçmak için hem trafikte hem kırsalda işinizi görecek makineler bu endurolardır.

tenere yüzde 60-70 arazi motorudur. versys ve nc için neden enduro denildiğini ise anlamış değilim. sanırım ilgili markaların satış politikaları yüzünden...

ama barkının şu enduro cehaletini de anlamış değilim :) adamın birinci seçtiği motor içlerinde ivmelenmesi ve "top speed"i en yüksek motor. etrafınızdaki enduroculara bir sorun; hangisi motosikletini seçerken bu özelliklerine bakmış?

Yamaha R1 ile çöller geçip dünya turu yapmış olan sürücüler mevcut: https://www.youtube.com/watch?v=iITomfFclpM Sırf böyle yaptı diye R1'e enduro demiyoruz ama değil mi? Ayrıca her gidonu yüksek, rahat motosikleti enduro sınıfına sokacaksak işimiz var yani...

Enduro'nun wikipedia tanımı:


Enduro is a form of motorcycle sport run on courses that are predominantly off-road. Enduro consists of many different obstacles and challenges. The main type of enduro event, and the format to which the World Enduro Championship is run, is a time-card enduro, whereby a number of stages are raced in a time trial against the clock.


Enduro'nun ne olduğuna dair güzel bir örnek: http://youtu.be/U2s8BYEGcu8
Türkiye enduro şampiyonasından bir örnek: http://youtu.be/htN7WCID_g4
Yurtdışı kapalı parkur enduro yarışlarından bir örnek: https://www.youtube.com/watch?v=Sn-ZQ3eKAM4

Videonun başlığı "orta hacim gezi motosikleri karşılaştırması" falan olsa eyvallah da.. siz V-storm falan gibi modelleri 'enduro' başlığı altında incelerseniz, enduro kelimesinin içini boşaltmış ve yanlış bilgi vermiş olursunuz.

Motosiklet kültürünü geliştirme gayesi olan kişilerin böyle şeylere biraz dikkat etmesi lazım diye düşünüyorum.

The-Rock
30 Ekim 2014, 00:03
@toomuchcc Daha ne kadar güzel cevap verilirdi bilemiyorum. Teşekkürler.

Sj's
30 Ekim 2014, 00:48
https://m.youtube.com/watch?v=VV4CN4_nbsQ

BENCE yeni kasa V STROM ACIK ARA VERSY DEN DAHA IYI OLDUGU ITALY TV de.

Versysin 2015 kasasi gelince gene bi test etsinler bence :)

HELLAS
30 Ekim 2014, 09:28
TA'yı boşadın mı???...:mrgreen:

Abi yaslandin mi ne sattim TA YI yeni v strom beni yedi bitirdi ya :cherry: AMA STROM DA ENDURO DEGIL AMA yol trunig makinasi gibi.... Ayni versy gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

Abi baktim versy STROM ALMADAN once ..

Yan7 cok cirkin yaaa ihs 2015 guzel olur
ve cok ufak motor ama...benim boy 180 ustune binince yani bir tuhaf oldum....
Gittim 2014 strom aldim bende ve supeRrrrrrrrrrrrrrrrrrr ama

overcloud
30 Ekim 2014, 09:46
Facebook'ta NC750x hakkında söylenen şeyler bayağı bi fırtına kopardı.

Açıkçası NC'yi bende pek başarılı bulmuyorum.

Ama kullanıcıya göre kötü motor yoktur, sonuçta herkes kendi ihtiyacına göre model belirleyip satın alıyor. NC'nin ruhu alınmış ama çok az yakıyor?

Şimdi diyeceksiniz Tenere'de iyi bir endur ve NC'den ortalama 0.7 - 1lt daha fazla yakıyor?

Tenere'yi bende ayrı tutuyorum çünki tenere'nin bu segmentteki rakipleri F650GS ile F800GS.

V-Strom, Versys ve NC'ye göre araziye daha yatkın gibi görünse de yine de bir yol endurosu (ara sıra , aynı versys gibi. Tabi ikisiyle de asfalt olmayan kırıcı köy yollarına girilebilir.

Burada asıl soru, NC750'nin hangi segmentte olduğu. Enduro mu commuter mi? Çünkü bu özellikleriyle ne tam bir enduro ne de tam bir commuter ve bence bu kıyaslamanın motoru değil.

phradrel
30 Ekim 2014, 09:55
bu devirde laf anlatmak zor vallahi.

özellikle ön tekerleğin yarı çapı
süspansiyonların seyahat mesafesi ve sağlamlığı
jantların darbelere dayanımı
motosikletin yerden yüksekliği
jant için kullanılabilecek lastiklerin piyasadaki varlığı
egzosun su geçişlerinde su almayacak şekilde yukarda konumlandırılması


vb şartlara göre "markalar" motosikletlerini enduro "etiketiyle" piyasaya sürüyorlar. bunun sebebi de motosikletle kıtalararası seyahatlerin popüler olması. bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi versys ve nc nin enduro ile hiç alakası olmadığını sadece tenerenin yüzde 60-70 araziye uyumlu olduğunu söyledim. neden tekrar yazıyorum bunları ki?

siz beğenmeseniz de enduro kelimesinin kullanımı yine sizin tanımınızla dik oturuş pozisyonuna sahip her motoru kapsar hale gelmiştir. ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. sanırım yeteri kadar açık.

ha bu arada gezi motosikleti nedir yahu? gezi deyince benim aklıma standart japon motosikletleri geliyor ki onun da sınıfı vardır. Bizim bu taraflarda genelde commuter deniyor.

bir de ekleme yapayım; enduro, touring, sport, sport touring, commuter, dual sport, off road, mx, sx, naked, chopper, cruiser gibi tanımlamaların ne anlama geldiğini biliyorum. Ancak sizin aksinize kelime anlamlarının genişlemesine karşı durmuyorum.

Butik kelimesi mesela... mağaza anlamına gelir ama biz bugün butik cami, butik otel falan yapıyoruz. anlamlı mı? tabiki değil. ama bu kelime özgün, tek gibi anlamlarla türkçeye girdi. setin önünde duramazsınız; bakın bir 4 silindir vfr1200'ün bile enduro dendiği bir dünyada yaşıyoruz. kabullenseniz iyi olur :)

iguven
30 Ekim 2014, 12:21
Gaz olayına katılıyorum. Milim milim vermeme rağmen gazı her milimde tepki veriyor olması çok güzel motorun. Tabi düşük devirlerde değil şöyle 5bin deviri geçtikten sonra kendine geliyor hayvan :queen: