PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda yedek parça sorunu



kamu
27 Ekim 2014, 14:56
Arkadaşlar 2014 CBR 250 için ön far ve grenaj siparişleri verdik, 40 gün oldu, parçalar Honda TR stoklarında da yokmuş yurt dışından gelecek dediler. 40 gün oldu ve hala parçaların ne zaman teslim edileceği bile belirsiz, tarih görünmüyor diyor servis.
Honda TR ile görüştüm onlarda yoğunluk, motosiklet sezonu filan gibi bana göre saçma mazeretler öne sürüyorlar.
Bu nasıl bir işleyiş anlamadım, firmaların orijinal yedek parça temin etmeleri için bir süre kısıtı yok mu? Garanti kapsamında bir sorun olsa şuan iade bile talep edebiliyorken firmanın elinde stok bulundurmamasından dolayı mağdur oluyorum, bunun hiç bir yaptırımı yok mu? Altı ay sonra gelir deseler kuzu kuzu bekleyecek miyiz yani?
Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ederim.

Sam@
27 Ekim 2014, 15:01
8/10 tarihinde,Gaziosmanpaşada ki Honda + motor da, montaj sırasında denk geldim. Tricolor rengiydi.Siz hangi servise sipariş verdiniz ?

kamu
27 Ekim 2014, 15:08
D&B benim servis, ancak benim sorunum servisle alakalı değil, Honda TR ile alakalı diye düşünüyorum. Servise parça gelse işi bitirip paralarını alacaklar onlarda.

overcloud
27 Ekim 2014, 15:09
şimdi konuyu başka bir yöne çekmiş olacağım ama...

onu bunu alma honda al parça sıkıntısı çekmezsin diye atıp tutanlara gelsin.

konuyla ilgili olarak, belirli bir servis süresi içinde parçaları temin edip motorunuzu size geri vermeleri gerekir. ürünün cinsine göre bu süre değişiklik gösterir (elektronik cihaz için ayrı, otomobil için ayrı, motosiklet için ayrı)

tüketici hakları kanununa bakıp beklediğiniz süreye göre tüketici mahkemesine şikayette bulunabilirsiniz.

garantiyle ilgili olarak, eğer servis kaydı açtılarsa mağdur olmazsınız. ürünün serviste kaldığı süre, garanti süresinden düşmez.

eğer yapabiliyorsanız servisi fabrikaya da şikayet edebilirsiniz ya da noterde, tüketici mahkemesi aracılığı ile yapacağınız şikayeti tercüme ettirip, fabrikaya gönderirseniz süreç hızlanabilir.

ama motosiklet sezonu vs. bu laflar servisin gevrekliğidir bence.

bayiye gidip yazışmaları ya da faks kopyalarını isteyin bakalım size döküman sunabilecekler mi, yoksa gerçekten sizi oyalıyorlar mı?..

kamu
27 Ekim 2014, 15:15
Honda TR ile görüştüm, motosiklet sezonu ve yoğunluk bahanesini onlar öne sürüyor, D%B motor değil, yanlış anlama olmasın.

overcloud
27 Ekim 2014, 15:18
Farketmez, Honda TR'yi de şikayet edebilirsin. Yapacğaın şikayeti tercüme ettirip yurtdışındaki Honda merkezine de gönderebilirsin. Tabi bu süreç seni uğraştırır.

VlknDnmz
27 Ekim 2014, 23:16
Arkadaşlar 2014 CBR 250 için ön far ve grenaj siparişleri verdik, 40 gün oldu, parçalar Honda TR stoklarında da yokmuş yurt dışından gelecek dediler. 40 gün oldu ve hala parçaların ne zaman teslim edileceği bile belirsiz, tarih görünmüyor diyor servis.
Honda TR ile görüştüm onlarda yoğunluk, motosiklet sezonu filan gibi bana göre saçma mazeretler öne sürüyorlar.
Bu nasıl bir işleyiş anlamadım, firmaların orijinal yedek parça temin etmeleri için bir süre kısıtı yok mu? Garanti kapsamında bir sorun olsa şuan iade bile talep edebiliyorken firmanın elinde stok bulundurmamasından dolayı mağdur oluyorum, bunun hiç bir yaptırımı yok mu? Altı ay sonra gelir deseler kuzu kuzu bekleyecek miyiz yani?
Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ederim.

Sizin aracınızın sanayi bakanlığı tarafından belirlenen kullanım ömrü 10 yıldır ve 10 yıl boyunca yedek parça ve donanımlı personel bulundurmak zorundadırlar
Şikayet var internet sitesine yaz
Sonrada tüketici hakem heyetine git
en geç 1 hafta içinde parça elinde olur....

4077 Sayılı Kanunun 15/1. ve 15/son maddesi: “İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.”

metinkilic
27 Ekim 2014, 23:26
Herkesin çok sevdiği, önerdiği firmanın gerçek yüzünü görmüş olduk. Adamları bu hale getiren bizleriz. Her getirdiği modeli alırsak adamlarda şımarır ve bu hale gelirler. Yukarıda arkadaş bahsetmiş yasal haklarınızı. Hiç durmayın gerekli girişimlerde bulunun.

kamu
28 Ekim 2014, 12:57
Yamaha için yedek parça stoğu tutulmadığını, milleti mağdur ettiklerini çok duyuyordum ama Hondayı yaşayarak öğrendim.

@VlknDnmz işte ihtiyacım olan şey kanunda bu durumun yerinin olup olmaması. Garanti kapsamında yapılan bir arıza olsa süre devreye giriyor ama benim ki garanti kapsamında değil. Yine de belirli bir temin süresi olmalı diye düşünüyorum. Bu süre ne kadar acaba. Sıfır motor alıyorum adamlar 1 yıl sonra gelir dese parçalar 1 yıl beklememem gerekir diye düşünüyorum.
Bahsettiğin maddeyi araştıracağım.

kamu
30 Ekim 2014, 20:29
Honda ya azami tamir süresi aşılmıştır gibi bir başvuruda bulundum bugün, bakalım sonuç ne olacak. Sonucu forumda paylaşırım yine.

FurkanZ
30 Ekim 2014, 20:39
Bir honda sahibi olarak takipteyim.

Yurtdisindan kendiniz tedarik etmeyi denediniz mi? Ya da dusundunuz mu?

Yiğit_
30 Ekim 2014, 20:58
Ben şahsen 2014 Cbr 250 rapsolü beğenmiştim.Ne kadar cbr 125-250 serisini sevmesemde bir ara para denkleştirirsem ikinci el alırım diye düşünüyordum. Noldu da Honda 1 yılda bu kadar gevşedi fiyat uçtu yedek parça yok yedek parça fiyatları desen 3'e katlandı ön far 1000 tl nedir.Arkadaşa katılıyorum talep arttı adamlarda şımardı.

Benim bildiğim Honda'nın yedek parçaları cuzzi fiyatlara hemen bulunabilirdi.Bunun nedeni piyasada 250'lik ss modellerde boşluk yaşanması Ninja 250'nin üretimi durdu R25 gelmedi.Tek bir hyo gt250 var oda rakip olamıyor.2015'te görecem hondayı r25,Yeni ninja 250,pulsar 200ss modelleri gelince honda tekrar kendini toparlayacaktır.

merkezkale
30 Ekim 2014, 21:23
aynı sıkıntıyı DL1000 imle yaşadım. 3 ayda karenajlar, gösterge ve farlar ancak geldi.

kamu
30 Ekim 2014, 22:16
@Furkanz hayır yurt dışından araştırmadım, serviste ekspertizini vs. yaptırdıktan sonra tamir ettirmeden çıkarmakta sıkıntı biliyorsunuz, bu kadar uzayacağınıda hiç düşünmemiştim açıkçası.
Biri anlatsa inanmazdım böyle saçmalığı, gerçi başıma geldiği halde inanmakta güçlük çekiyorumya neyse :)

alpboz
30 Ekim 2014, 22:25
hideto.yamasaki@honda-eu.com
Honda Türkiye CEO su. Durumunu anlatan İngilizce bir mail at bak bakalım neler oluyor :)

Ante
30 Ekim 2014, 22:35
Eğer değişmediyse bildiğim kadarı ile servise bırakılan bir ürünü 30 iş gününde vermeleri gerekiyor. Sürenin aşımı durumunda her gün için ceza ödüyorlar. (geçmişte opel aracım serviste bir kapı için baya kalınca arşatırmıştım)

30 iş günü de 42 gün yapar. (Bu d ayrı bir saçmalık ya da ben yaanlış biliyorum. Bu gibi durumlarda iş günü 5 sayılıyor ama iş yasasına göre sadece pazar tatildir. Cumartesi iş günü sayılır. - Hatta bu yüzden cuma izni 2 gün sayılır- Dedim ya belki de ben yanlış biliyorum o zaman toplam 36 gün yapar.)

kamu
30 Ekim 2014, 23:01
Bazı yerlerde hafta 6 gün bazı yerlerde 5 gündür yazıyor, bende biraz araştırdım. Dediğiniz gibi yetkili servisin azami bir tamir süresi varmış, bakanlık belirliyor bu süreyi, ancak süre aşımında ne oluyor, haklarım neler tam olarak bulamadım. Garanti kapsamında bir arıza olsaydı ürün iadesi vs. gibi seçenekler var ama benimki garanti kapsamında değil, bu durumda ne olacak bakalım.
@alpboz bu bilgi çok işe yarayacak gibi, cepte dursun bu :)

alpboz
31 Ekim 2014, 00:26
Zamanında çok uğraştım bu bilgileri bulmak için not edin bir kenara.
Faydasınıda gördüm.

aytacaksel
31 Ekim 2014, 01:20
basligi acan arkadas hondayi kotulemek amaci ile yalan soyluyor. aksini ispat edebilirmisiniz?
hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.

acemi60
31 Ekim 2014, 03:03
hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.
Başlığı açan arkadaşın aktardıklarının doğruluğunu tam olarak bilemeyiz. Fakat sizin yazdığınız en hafif tabirle gerçeği ifade etmiyor. 2011 yılında D&B Honda`dan sıfır motor almıştım. 2 ay içinde değiştirmeyi yazılı olarak taahhüt ettikleri parçayı 6 ay sonra Honda Türkiye ile defalarca görüşme yaptıktan sonra başka bir serviste ne zahmetlerle değiştirebilmiştim. Büyüklere anlatılmadıkça masallar güzeldir.

merkezkale
31 Ekim 2014, 08:45
basligi acan arkadas hondayi kotulemek amaci ile yalan soyluyor. aksini ispat edebilirmisiniz?
hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.

hocam sayın cumhurbaşkanımız sitemizin üyesi olup honda nc750 kullanıyor olsaydı tam da senin bu yazdıklarını yazardı. üşenmez bir de honda hayat onda mitingi düzenler, barkını da videolu paylaşımlarından dolayı yuhalatırdı.

kurubuz
31 Ekim 2014, 10:10
basligi acan arkadas hondayi kotulemek amaci ile yalan soyluyor. aksini ispat edebilirmisiniz?
hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.

Bazılarının motorlarının değeri düşecek diye ödleri kopuyor. "Savaşkayan" yedekparça sıkıntısı sebebi ile Yamaha yı dava ettiğinde de aynı tip kendini bilmezler hakaretler etmişlerdi. Ben de Honda kullanıyorum, ama parça sıkıntısı varsa vardır, ezbere inkar çok komik oluyor.

kamu
31 Ekim 2014, 11:03
Birini bu kadar açık bir şekilde hemde elinde kanıt olmadan itham etmek terbiyesizliktir. Ben servis kaydımı paylaşırım ama sizin yüzünüzün kızaracağından emin değilim bu yüzden bu zahmete dahi girmeyeceğim.

kurubuz
31 Ekim 2014, 11:38
İşte bir tane daha :mrgreen:

kamu
31 Ekim 2014, 21:16
Bugün Honda TR den aradılar, azami tamir süresi garanti kapsamında olan tamirler için geçerli vs. dediler. Parçaların geliş tarihi olarakta Aralığı bulacağını söylediler, böyle saçmalık mı olur diye çıkışınca işte şöyle yapıyoruz, böyle yapıyoruz ancak daha erken olamaz şeklinde zırvaladılar.
1 yıl parça getirmeseniz bekleyecekmiyim yani diyorum efendim haklısınız şudur budur, sonuç bekleyeceksiniz yapacağınızda yapacağımızda bir şey yok diyorlar.
Örnek bir karar bulamadım henüz internette bulduğum zaman inceleyip sonuca göre mahkeme vs. gibi yolları denemeyi düşünüyorum.

meki 60
31 Ekim 2014, 22:01
basligi acan arkadas hondayi kotulemek amaci ile yalan soyluyor. aksini ispat edebilirmisiniz?
hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.

Böyle bi marka fanatikliği olamaz çok güldüm :mrgreen:

abeciMotoru
01 Kasım 2014, 16:07
honda servislerinde en basit parçalar bile istanbuldan geliyo, en azından sarf malzemelerinin tüm servislerde bulunması gerek bence, bir akü için bile 10 gün beklediğimi hatırlarım.

kamu
03 Kasım 2014, 11:11
Haklısınız ama burada Honda TR bile stoklarımda yok diyor, servis elimde yok demiş olsa maddi gücü yok elinde tutmuyor vs. vs. diyebiliriz.

A.Volkan
03 Kasım 2014, 11:38
Bu forumda motorsiklet konusunda en bilgisiz olanlardan biri belki benimdir ama her zaman hondanın servis ve yedek parça ağının yaygın olduğunu duymuşumdur.Şu an bu konuyu okuduğum için kendimi şanslı mı hissetmeliyim acaba?Adem diye biri vardı adam galiba honda ile ilgili söylediği bazı şeylerde haklı, o arkadaş hondayı gerçekten çok eleştiriyordu.

phradrel
03 Kasım 2014, 12:35
yedek parça sıkıntısını her marka modelde araçta çekebilirsin. burada önemli olan mağduriyetin nasıl ve ne kadar hızlı giderildiği.

müşterinni eli kolu bağlı, servise mahkum. servise ekimde giren bir motorun sadece yedek parça beklemesi sebebiyle aralıkta çıkacak olması her motorcuyu üzer.

satış rakamlarının azlığı sebebiyle böyle stoklar tutulmuyor olabilir ama böyle şeyler yaşandıkça da insanlar markadan hatta motosikletten soğuyor.

ozrace
03 Kasım 2014, 12:45
honda iyidir yedek parça vs... diyenlere en iyi kapak bu olur galiba.tamam servis ağı geniş olabilir ama yedek parça sorunu hepsinde aynı...
forever kawasaki :mrgreen:

kamu
13 Kasım 2014, 02:11
50 gün oldu, arada yazıyım görmeyenlerde görsün rezilliği...

telike
13 Kasım 2014, 03:19
az önce yine honda servisinde bir arkadaşın sorununu okudum. sipariş verdik demişler vermemişler. japonyadan suzuki motosikletimin parçası 2 haftada geldi tam dedikleri tarihte bi parça 2 ayda nasıl gelmez. sipariş vermemiş olabilirler mi? gümrük işlerini az çok bilirim ben de. ebay den ta dünyanın öteki ucundan ürün alıyorum 1 ayda geliyor elime.
iptal ettirin siparişi ödeme yaptıysanız iadesini talep edin. başka bir honda servisine gidin.

merkezkale
13 Kasım 2014, 03:25
sahibindende bu arkadaşın mağazasına bakın. elinde olmayan parçayı yurtdışından en geç 1 haftaya getirip elden teslim ediyor. ben hasanpaşada niyazi suta diye birisinin dükkanda tanıştım adı aytek.

http://elektromodel.sahibinden.com/

kamu
15 Kasım 2014, 02:34
@telike honda TR ile görüştüm onlarda sipariş ettiğiniz parçalar Aralıkta gelecek diyor, bu durumda servisin önemi olmaz diye düşünüyorum?

almpoz
15 Kasım 2014, 03:01
merkezkale sahibinden deki o siteyi vermişsiniz ama dikkatinizi çekerim ilanların hepsi ikinci el ya çalıntıdır parçalar yada kötü durumda olabilir hiçbir malzemesi sıfır değil malesef.Veya yurt dışından kaçakda geliyor olabilir.