PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bilinçli Kullanıcılar ve Vergi İndirimi



07mehmet07
25 Ekim 2014, 20:24
En kaba tabirle ülkemizde büyük bir hevesle hem de hiçbir eğitim almadan körü körüne alınan motorlarla başlayan ve trafikte deneme yanılma yöntemi ile edinilen bilinçsiz tecrübelerle birlikte "artık ben oldum" diyerek geçilen 600 cc ve üzeri motor kullanıcıları oldukça fazla, sözüm sadece bilinçsiz büyük cc motor kullanıcıları için değil trafikte küçük cc motorlarla çılgınca hareket eden genç sürücülerimiz içinde geçerli, bu durumdan sadece aileleri değil en az onlar kadar biz motor tutkunları da muzdaripiz, peki eğitimsiz motorculardan neden bu kadar şikayet ediyoruz yani bu işin sonucu ne ? Elbette ki kaçınılmaz sonuç olan ve çoğu gencecik çocukların ölümü ile ya da sakat kalması ile sonuçlanan hem ailesini hem de bizleri yasa boğan ağır trafik kazaları ve bu kazalar neticesinde adı "ölüm makinesine" çıkan motorlar ve hiçbir suçu olmamasına rağmen sırf motor kullandığı için serseri olarak adlandırılan bilinçli motor sürücüleri. Gelelim esas sorumuza bunun önüne motor satışlarını düşürmeden hatta tam tersi satışları arttırarak geçmenin bir yolu var mıdır ? Mutlaka vardır ancak bunun için bir takım önlemler ve düzenlemeler getirilmesi gerekir, nacizane fikrimdir alınabilecek önlemler için bir kaç madde hazırladım sizlerinde katkıları ile burada oluşacak güzel fikir ve önlemlerden oluşan bir sıra maddeyi MOTED Başkanı sayın Nihat Çadırcı'ya mail yoluyla ileteceğim umarım Türkiye'nin sanal alemdeki en büyük motosiklet sitelerinden birinin sakinleri olarak bizleri dikkate alırlarda küçükte olsa bir katkımız olur, şimdiden hepinize teşekkür ederim.

Geçelim önlemlere;

Öncelikle bunun için devlet ve Moted yetkililerin bir araya gelip tasarı için fikir vermeleri şarttır.

1- Her şeyden önce ehliyet düzenlemesi yapacaksın ilk kez A2 ehliyeti alanlara 300 cc'ye kadar müsaade edip kendi adına en az 3 yıl kayıtlı motoru bulunmuş olmak şartı ile 3 yılın sonunda 301 cc ve 500 cc için 28 yaşına kadar kullanma imkanı vereceksin, 501 cc ve üzerinde 28 yaş sınırını mutlaka arayacak ve adına en az 2 yıl kayıtlı motor bulunmuş olması şartını ekleyeceksin eğer yoksa 28 yaş üstü içinde 501cc üstünü yasaklayıp daha düşük cc için müsaade edeceksin 2 yılın sonunda 501 cc üstü motorları alabilecek.

2-Vergi düzenlemesi yapacaksın ama otomotivde olduğu gibi değil, vergi düşünce hoop arabaya zam yapıp fiyatı yine eski haline getirmelerine müsaade etmeyeceksin, vergiyi %37'den &18'emi düşürdün, resmi satış fiyatlarının da aynı oranda düştüğünü takip edeceksin, yani verginin düşmesine rağmen kazanan satıcı değil alıcı olacak

3-Kasksız motora binenlere para cezası kesmeyeceksin, ehliyetlerine 3 yıl süreyle el koyacak, kullandıkları motor başkası adına kayıtlı ise motor sahibine 2.000 tl ceza kesecek, kendi adına kayıtlı ise 3 yıl boyunca motoru da ücret almamak kaydıyla otoparka çekeceksin ki bu durum ülkemizde kendinden çok motorunu düşünen biz motor tutkunları için en can alıcı ceza olur.

4-Bunların hepsini bir paket haline getirip yürürlüğe sokacaksın

İşin özü vergi indirimi ile birlikte ulaşılması daha kolay bir hale gelen büyük cc motorların fiyatını düşürüpte 18 yaşında, 20 yaşında hatta 25 yaşında gencecik çocukların özellikle büyük cc motorlarda can vermesinin önünü de açmış olmayacaksın tam tersi bilinçli birer motor kullanıcıları olmalarını sağlayacaksın...

Carbondioxid
25 Ekim 2014, 20:28
Bi sonraki seçimlerde oy'um sana başgan:mrgreen:

( Ütopya gibi gibi, olsa güzel olurdu tabii (( yazdıkların)) )

GB79
25 Ekim 2014, 22:39
Güzel bir hayal, bir an kendimi İsveç'te sandım :cherry:

kaanklky
25 Ekim 2014, 23:35
CC ve yıl bağlantısı olmuş ama yaş olmamış.

solmyr
25 Ekim 2014, 23:40
çok cafcaflı :)
a1 ehliyet almadan a2 alınamasın. a1 ile 250cc'ye kadar motosiklet kullanılabilsin. a2 yaş sınırı 25 ve en az 2 yıllık a1 olsun.

jackalxi
26 Ekim 2014, 00:30
Hocam güzel demişsiniz de, oldu da bu yasa yürürlüğe girdi ben bugüne kadar aldigim tüm motorları babam üzerine aldım yaklaşık 3.5 yıl motor sürdüm ve ehliyetimi aldığımda ilk isim trafiğe çıkmadan eğitim almak oldu , böyle bir durumda benim suçum ne de kurunun yanında yaş olarak ben neden yanacağım eminim ki benim durumumda olan bir çok arkadaş var.

07mehmet07
26 Ekim 2014, 16:57
Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------


Hocam güzel demişsiniz de, oldu da bu yasa yürürlüğe girdi ben bugüne kadar aldigim tüm motorları babam üzerine aldım yaklaşık 3.5 yıl motor sürdüm ve ehliyetimi aldığımda ilk isim trafiğe çıkmadan eğitim almak oldu , böyle bir durumda benim suçum ne de kurunun yanında yaş olarak ben neden yanacağım eminim ki benim durumumda olan bir çok arkadaş var.

Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??

PamirGt
26 Ekim 2014, 17:07
Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------



Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??
Hocam merhabalar iyi forumlar.Ocak Ayında motorumu aldım.Aynı şekilde benim motorunda babamın üstüne.Hepimiz biliyoruz ki yaşa göre sigorta çıkartıyorlar.Babamın üstündeyken motorun sigortası yanlış hatırlamıyorsam 160 küsür liraydı.Eğer motor kendi üzerime olmuş olsaydı yaklaşık olarak 300 ayda 400 küsür lira gibi bir fiyat çıkartacakları.Bu arada yaşım 20.

CEM.
26 Ekim 2014, 17:16
Vallaha tasarıyı bende begendım fakat yaş olayı pek sinmedi :)

Bende 23 yaşındayım fakat beni etkilemesede yine istemezdim. Yetenek yaş durumuna bakmadıgı için pek desteklemıyorum :)

Haricinde diger maddeler çok iyi. Ne kullanıcılar var 20 yaşında ama 10 yaş büyügünün 2 katı daha dikkatli ve güvenli kullanan. Belki bu yaş gurubundaki çogu genç hız tutukunu olabilir ama kurunun yanında yaşta yandıgını göz ardı etmek olmaz. :)

braveguy
26 Ekim 2014, 17:20
bana kalsa otomobil ehliyeti vermeden önce bir yıl motorla trafik tecrübesini şart koşarım. hem ehliyete talep azalır, hem ayılar empati yapmayı öğrenir.

jackalxi
26 Ekim 2014, 17:38
Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------



Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??

Bu tamamiyle farklı bir durum ben ailemin rızası olmadan(kısaca onların fikirlerine başvurmadan almam) motor almam aldığım tüm motor ve arabalar da kendi kazancım çok şükür. Babam pek motora sıcak bakan biri değildir bir nebze gönlünü yapmak için diyelim geçelim daha detaylisi kimseyi pek ilgilendirmez sanırım

mehmetenis
26 Ekim 2014, 18:24
Yazdıkalrında maalesef
1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?

pelevenk
26 Ekim 2014, 18:32
Sorunun cevabi net . Sizi ilgilendirmez. Faydali bi dusunme olmus ama yurumez bu. Hem yas hem motor kaydi bulundurma olayi hosuma gitmedi

myagdi
26 Ekim 2014, 18:48
Benim önerim yaş ve sınav sistemi getirilmesi.
17 yaşında aldığı ehliyetle 250 cc/25 BG/160 kiloya kadar motoru kullanmaya hak kazansın. 5 yıl sonra ikinci sınava girsin ve geçebilirse cc. ve güç sınırı kalksın.

Supersport lara plaka ve yol izni hiç verilmesin. Meraklıları gitsin pistte kullansın. Yolda kullanacak sport Touring alsın.

jackalxi
26 Ekim 2014, 19:15
Sorunun cevabi net . Sizi ilgilendirmez. Faydali bi dusunme olmus ama yurumez bu. Hem yas hem motor kaydi bulundurma olayi hosuma gitmedi

Aile içinde alınan kararlar dediğim gibi kimseyi ilgilendirmez. 2010 yılından bu yana a2-b ehliyet sahibi biriyim neden başa dönmek zorundayım ? Böyle bir yasa yerine belirli cc üzeri motorlarda eğitim zorunlulugu(sertifikali) ve piskolojik teste tabi tutulma olayı daha makul olur diye düşünüyorum. Ve belirli aralıklarla bu eğitimin uygulamalı teste tabi tutulması daha mantikli. Ben genç bir sürücü olabilirim ama altımdaki motoru ve/veya arabayi çevremdeki yaya ve diğer araçları düşünerek süren bilinçli bir insanım. Benim gibi bir çok kişi de bu yasaya karşı çıkacaktır

07mehmet07
26 Ekim 2014, 20:10
Sigorta olayı için birşey diyemem zaten halihazırda yanlış işleyen bir sistem, sigorta ve kasko tamamen farklı bir kulvarda olduğu için tahminimce daha kapsamlı bir araştırma ve devlet tarafından sigorta şirketleri ile çözülebilecek bir durum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------


Vallaha tasarıyı bende begendım fakat yaş olayı pek sinmedi :)

Bende 23 yaşındayım fakat beni etkilemesede yine istemezdim. Yetenek yaş durumuna bakmadıgı için pek desteklemıyorum :)

Haricinde diger maddeler çok iyi. Ne kullanıcılar var 20 yaşında ama 10 yaş büyügünün 2 katı daha dikkatli ve güvenli kullanan. Belki bu yaş gurubundaki çogu genç hız tutukunu olabilir ama kurunun yanında yaşta yandıgını göz ardı etmek olmaz. :)

yaş olayı bence bu işin olmazsa olmazları arasında çünkü gençlerimizin bir çoğu hıza aşırı meraklı ve tabiri caizse çok çabuk gaza gelebiliyorlar, inan bana insanın yaşı ilerledikçe gençliğinde yaptığı bir çok şeye hayret ediyor ve iyi ki başıma birşey gelmemiş diyor, diğer taraftan düşünürsek 501 cc üstü için yaşı kaldırdık yerine 5 yıllık ehliyet zorunluluğu getirdik 20 yaşında ehliyet alan birisi 25 yaşında bu motorları alabilecek yani değişen çokta birşey olmuyor ama şu bir gerçek 29-30 yaşlarında birinin hıza olan merakı ile gaza gelmesi 25 yaşında birine oranla çok daha düşük

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------


Bu tamamiyle farklı bir durum ben ailemin rızası olmadan(kısaca onların fikirlerine başvurmadan almam) motor almam aldığım tüm motor ve arabalar da kendi kazancım çok şükür. Babam pek motora sıcak bakan biri değildir bir nebze gönlünü yapmak için diyelim geçelim daha detaylisi kimseyi pek ilgilendirmez sanırım

Peki Allah korusun sen babana ait bir motorla kaza yaptın, sen veya karşı taraftan bir kişi öldü, sonuç ne biliyormusun ? Baban sırf kendine ait bir aracı başkasının kullanmasına izin verip ölümüne neden olduğu için paraya çevrilmemek kaydı ile 5 ile 10 yıl arası bir hapis cezasına çarptılıyor, 500-600binleri bulan kan parasıda cabası... bilgine

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:49 ----------


Yazdıkalrında maalesef
1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?

Evet yaşa itiriraz edileceğini tahmin etmiştim zaten ve baya itiraz eden oldu :) Ancak şöyle düşünün ülkemizde E sınıfı ehliet alabilmek için 23 yaşından gün almış olmak gerekiyor, sizce neden ?? cevabı basit gelişim ve eğitim süreci için, motorda bu süreç diğer araçlara göre daha uzundur çünkü hatayı tekafi etme süren çok daha kısa ve kat kat daha zordur bu da tecrübe ister, ama şu olabilir yaş 28 değilde 26 olabilir yani düşürülebilir ama 501 cc üstü için bir yaş sınırının olması bence şart

Otopark parasına gelince devlet zaten günlük otopark ücretlerinden fazlasıyla masrafını çıkartıyor, tabiri caizse bir motorun 3 yıllık otopark parasıyla o motordan filo kurulur o yüzden ücretsiz olması gerekir, bu tamamen kasksız kullanımı caydırıcı bir fiil olsun diye eklendi yoksa süre 6 ay ya da 1 yılda olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------


Benim önerim yaş ve sınav sistemi getirilmesi.
17 yaşında aldığı ehliyetle 250 cc/25 BG/160 kiloya kadar motoru kullanmaya hak kazansın. 5 yıl sonra ikinci sınava girsin ve geçebilirse cc. ve güç sınırı kalksın.

Supersport lara plaka ve yol izni hiç verilmesin. Meraklıları gitsin pistte kullansın. Yolda kullanacak sport Touring alsın.

İlk madde güzel ama ss motorlar için söylediğin olmayacak birşey o zaman her şehire bir pist yapman gerekir bir Süpersuport kullanıcısı olarak Antalya gibi bir şehirde çıkabileceğim bir pist maalesef yok bu durumda benim en yakın pist olan İstanbul parka motorumu çektirmem gerekir zira trafiğe çıkmam yasak olduğu için kendim götüremem, Antalya'dan İstanbul'a bu da olmayacak birşey ama dediğinde şu kesinlikle var eğer her şehirde bir pist olsaydı bir çok kişi yollarda hız denemesi yapmazdı, şahsen ben pistte hız yapmayı şehirde yapmaya tercih ederim...

CEM.
26 Ekim 2014, 20:16
yaş olayı bence bu işin olmazsa olmazları arasında çünkü gençlerimizin bir çoğu hıza aşırı meraklı ve tabiri caizse çok çabuk gaza gelebiliyorlar, inan bana insanın yaşı ilerledikçe gençliğinde yaptığı bir çok şeye hayret ediyor ve iyi ki başıma birşey gelmemiş diyor, diğer taraftan düşünürsek 501 cc üstü için yaşı kaldırdık yerine 5 yıllık ehliyet zorunluluğu getirdik 20 yaşında ehliyet alan birisi 25 yaşında bu motorları alabilecek yani değişen çokta birşey olmuyor ama şu bir gerçek 29-30 yaşlarında birinin hıza olan merakı ile gaza gelmesi 25 yaşında birine oranla çok daha düşük


Yazınıza karşılık olarak şunları söyleyebilirim.

Bu düşünce aslında ayırımcılık olur. Her insan birbirinden farklıdır her insanın düşüncesi bilgi birikimi yaşadıkları ve ögrendıkleri farklıdır.

Sizin düşüncenizle 20-25 arasındaki herkes aynı kalıba sokuyorsunuz. O yaş aralıgındaki herkes aynıdır gaza gelir ve 10 sene sonra yaptıklarına hayret edecek düşüncesi yer alıyor. Gerçege bakarsak parmak izi farklı oldugu gibi ..düşüncesi karekteri ve yapısı farklı olan insanları aynı kefeye koyma anlamına gelir.

Şunu belirtmek isterimki yaşın artmasıyla motosiklet sürücüsü tecrübe kazanmaz. İnsanın kendine ne kattıgı önemlidir.

Benim sizin sisteminize önerim şudur yaş sınırı degilde radar sistemine yakalananların ehliyetini almaya kadar gidecek olan ceza sistemi.

Bu sayade kurallara uyan ve uymayan sürücüler ayırt edilmiş olur. Kurunun yanında yaşta yanmaz :)

Ben çok insan gördüm çoluk çocuk sahibi olan ama daha motora oturmayı bile bilmeyen. trafikte kendini ( tecrübesizliginden ) tehlikeye sokanları.

Ve ne çok insan gördümki daha ehliyetini almadan ekipmanını tamamlayan forumları araştıran ve egitim alıp trafige bilinçli çıkan :)

Bence ehliyet yaşı degilde motorsiklet ehliyeti almadan egitim zorunlulugu getirilmeli.:cat:

çağın
26 Ekim 2014, 20:30
Bu konu hakkında birçok fikir çıkabilir, bunların ülkemiz şartlarına en uygunları seçilip yürütmede sorunsuz çalışması için planlamalar yapılabilir.
Ama bu yasa tasarısı fikirlerinden önce yapmamız gereken daha önemli şeyler var. İlk okul döneminden itibaren milli eğitim de müfredata trafik dersinin konulmasını sağlamak. Geçen her dönem bir seviye arttırılarak ehliyet alma yaşına gelen kişilerin, temel eğitimleri ne kadar uygulamaya koyabileceği bir seviye tespit sınavına dönüştürmek olmalıdır. Sonrasında arkadaşın önerdiği sistem hakkında detaylı bir çalışma yapılabilir.

mehmetenis
26 Ekim 2014, 20:43
Yazınıza karşılık olarak şunları söyleyebilirim.

Bu düşünce aslında ayırımcılık olur. Her insan birbirinden farklıdır her insanın düşüncesi bilgi birikimi yaşadıkları ve ögrendıkleri farklıdır.

Sizin düşüncenizle 20-25 arasındaki herkes aynı kalıba sokuyorsunuz. O yaş aralıgındaki herkes aynıdır gaza gelir ve 10 sene sonra yaptıklarına hayret edecek düşüncesi yer alıyor. Gerçege bakarsak parmak izi farklı oldugu gibi ..düşüncesi karekteri ve yapısı farklı olan insanları aynı kefeye koyma anlamına gelir.

Şunu belirtmek isterimki yaşın artmasıyla motosiklet sürücüsü tecrübe kazanmaz. İnsanın kendine ne kattıgı önemlidir.

Benim sizin sisteminize önerim şudur yaş sınırı degilde radar sistemine yakalananların ehliyetini almaya kadar gidecek olan ceza sistemi.

Bu sayade kurallara uyan ve uymayan sürücüler ayırt edilmiş olur. Kurunun yanında yaşta yanmaz :)

Ben çok insan gördüm çoluk çocuk sahibi olan ama daha motora oturmayı bile bilmeyen. trafikte kendini ( tecrübesizliginden ) tehlikeye sokanları.

Ve ne çok insan gördümki daha ehliyetini almadan ekipmanını tamamlayan forumları araştıran ve egitim alıp trafige bilinçli çıkan :)

Bence ehliyet yaşı degilde motorsiklet ehliyeti almadan egitim zorunlulugu getirilmeli.:cat:

Şu düşüncen küllüyen yanlış insanın yaşı arttıkça deneyimleri ve hayata bakış açıları değişir biz buna tercübe diyoruz,
Sen örnek vermişsin çoluk cocuk sahibi olup motora binemeyip ama bilinki o kişiler tercübelerinden ne yaptıklarının farkındalardır,(burada tabiki motora binerken kasksız binmeyi veya ekipmansız binmeyi onaylıyor değilim)
Yaş =tercübe

obk11
27 Ekim 2014, 00:46
Yazdıkalrında maalesef
1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?

Arkadas bence cok iyi dusunmus. Hani demissiniz ya kati kural turk milleti bu vericeksiniz odunu anca bundan anliyorlar yabanci ulkeler nasil disiplinli trafik kazalari az bizde bilincli surucu yok kisaca vericeksin odunu. Gecen hafta arkadasa dedim kafana tak o kaski koluna degil dedim nolcak dio arkadasim olmasaydi polise verirdim plakayi

capozzz
27 Ekim 2014, 03:56
Dostum bu iş böyle olmaz.

1- Zaten stajyer ehliyet olayı geliyor ve Avrupa sistemi de bu. Ha bu yetmez denirse eğitim alma şartı getirilir, bu kadar. Yoksa yaşı küçük olan gaza gelir demek kimsenin haddine değil (35 yasindayim). Hayata kac defa geliyoruz ki adamın zevkini 28 yaşına kadar engelliyoruz? Dert aşırı hız, o zaman aşırı hız cezasını 3000 lira yap, bak kimse gaza geliyor mu... Ayrıca illa yaşa bağlanacak ise sadece cc mi? Senin altındaki ninja 300 benim dragstar 1100 den hem daha hızlı, hem de 0-100 u daha iyi. Sen acemi adama verdin ninja 300 u o ne olcak?

2- Bu ülke kendi motorlu aracını yüksek yerlilik oranı ve markası ile yapmadığı sürece vergiler dusurulmez. Zaten düşürülmemeli, cari açık başka türlü kapanmaz.

3- kask olayını olduğundan çok fazla abartiyorsunuz. Toplam çarpışma hızı 80 km den yüksek olduğunda hiçbir ekipman koruma sağlamaz. Yani ben 50 ile giderken karsudan 50 ile gelen arabayla çarpışirsam kask falan yalan. O zaman kaska bu kadar yüklenmeye ne gerek var. Esas güvenli surusu uygulamayana o dediğin cezayı vereceksin. Kaska da ceza eyvallah ama bu dereceye ne gerek var, ölüm oranını esas o dusurmez. Otoyolda en sag seritten 90 la gidrrken 50 cm sag yanimdan, yani kontrol etmediğim taraftan 250 ile geçen tam ekipmanli gerizekaliya ne ceza vereceksiniz onu söyleyin. Esas bu kesecek olum olayının önünü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------

Benim esas önerim, stajyer ehliyet + eğitim . Ayrıca her türlü kural ihlaline çok ciddi cezalar getirilmesi ve uygulanması yeterli olacaktır. En güzel örnek Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımızın oradaki ve buraya tatile geldikleri zamanlardaki araç kullanma tarzlarıdır. Orada kimse öyle aşırı hız falan yapmıyor çünkü ceza can yakıcı, burdaysa yol geçen hanı gibi. Yap ordaki gibi ceza sistemi, çiçek gibi olsun yollar.

40yapar
27 Ekim 2014, 10:45
Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,

Üstad bunu daha önce de yazmıştınız. Bahsettiğiniz yeni (yürürlüğe girecek olan) yönetmeliğe ulaşabileceğim linki yazabilir misiniz size zahmet?

Teşekkürler :)

Şafak Tan
27 Ekim 2014, 14:14
A2 ehliyet sinavinda 2 duz bit bir slalom yap bakiim sinyal verdi mi?
Kriterlerini degistirip dogru duzgun yetkinlik test edilmedikce mevcut sister devam eder.
Su anda tek hata hakki carve cezasi ölüm.

phradrel
27 Ekim 2014, 14:28
3- kask olayını olduğundan çok fazla abartiyorsunuz. Toplam çarpışma hızı 80 km den yüksek olduğunda hiçbir ekipman koruma sağlamaz. Yani ben 50 ile giderken karsudan 50 ile gelen arabayla çarpışirsam kask falan yalan. O zaman kaska bu kadar yüklenmeye ne gerek var. Esas güvenli surusu uygulamayana o dediğin cezayı vereceksin. Kaska da ceza eyvallah ama bu dereceye ne gerek var, ölüm oranını esas o dusurmez. Otoyolda en sag seritten 90 la gidrrken 50 cm sag yanimdan, yani kontrol etmediğim taraftan 250 ile geçen tam ekipmanli gerizekaliya ne ceza vereceksiniz onu söyleyin. Esas bu kesecek olum olayının önünü.


2011 yılında ingilterede trafik kazalarında ölen 362 motosiklet kullanıcısının yüzde 80'i başlarından aldıkları ağır yaralanmalar sonucu ölmüşler. Düşük ya da yüksek hız farketmiyor. Bunun tartışması dahi olmaz.

Bu forumda çok genç arkadaşlar var; yazdıklarınızın ne anlama geleceğini iki kere düşünmelisiniz.

xismailaydin
27 Ekim 2014, 15:03
Yaş teorisylenleri sözüm size: Bkz (http://www.youtube.com/watch?v=_PzEpbxJ_h0).

Sizin bu söylediğinize göre Toprak Razgatlıoğlu'nun altından R6'yı almamız lazım.

Ayrıca insanın reflekslerinin en iyi olduğu 17-30 yaş arasında 500cc'ye kadar olan motosiklet kullanılacak, reflekslerin yavaşlamaya başladığı 30'dan sonra mı cc yükseltilecek? Saçmalık! Marquez kaç yaşında ulen?

Tecrübeden dem vuran arkadaşlar olmuş. Tamam, tecrübe yaş ile ilgili olabilir ancak bugün Marquez'in en azından motosiklet konusunda sıradan bir 30 yaş üzeri motosiklet kullanıcısından daha tecrübesiz olduğunu iddia etmek ne kadar mantıklı olabilir?

Biz nasıl yıllarca tecrübe sayesinde kazanılmış bilgilere eğitim ve pratikle o kadar yıl harcamadan sahip olabiliyoruz mesela?

Yani bu işin çözümü eğitim, eğitim, eğitim. Sadece motosikletçilerin eğitimi de sorunu çözmez ayrıca. Trafiğe çıkan her bir varlık eğitilmeli.

--

Kısaca yaş ve tecrübeden dem vuran arkadaşlar; Hadi oradan! Saçmalıyorsunuz...

capozzz
27 Ekim 2014, 15:24
2011 yılında ingilterede trafik kazalarında ölen 362 motosiklet kullanıcısının yüzde 80'i başlarından aldıkları ağır yaralanmalar sonucu ölmüşler. Düşük ya da yüksek hız farketmiyor. Bunun tartışması dahi olmaz.

Bu forumda çok genç arkadaşlar var; yazdıklarınızın ne anlama geleceğini iki kere düşünmelisiniz.

Güzel kardeşim elbette başa aldığın darbe ile ölüm oranı en çok olacak. Ama kask işine Iron Man zırhı muamelesi yapmayın. 80 km toplam çarpışma hızı kafandaki kaskı "kağıt şapka" işlevine getiriyor. Bizi mutlak ölümden esas kurtaracak olan kasktan önce sürüş bilincidir. O zaman en yüksek cezaların sürüş kurallarına uymayanlara verilmesi gerekir. Sadece kask diye sınırlamayın bu işi diyorum ben. Aslında gayet de açık ne dediğim ama...

çağın
28 Ekim 2014, 11:36
Yaş teorisylenleri sözüm size: Bkz (http://www.youtube.com/watch?v=_PzEpbxJ_h0).

Sizin bu söylediğinize göre Toprak Razgatlıoğlu'nun altından R6'yı almamız lazım.

Ayrıca insanın reflekslerinin en iyi olduğu 17-30 yaş arasında 500cc'ye kadar olan motosiklet kullanılacak, reflekslerin yavaşlamaya başladığı 30'dan sonra mı cc yükseltilecek? Saçmalık! Marquez kaç yaşında ulen?

Tecrübeden dem vuran arkadaşlar olmuş. Tamam, tecrübe yaş ile ilgili olabilir ancak bugün Marquez'in en azından motosiklet konusunda sıradan bir 30 yaş üzeri motosiklet kullanıcısından daha tecrübesiz olduğunu iddia etmek ne kadar mantıklı olabilir?

Biz nasıl yıllarca tecrübe sayesinde kazanılmış bilgilere eğitim ve pratikle o kadar yıl harcamadan sahip olabiliyoruz mesela?

Yani bu işin çözümü eğitim, eğitim, eğitim. Sadece motosikletçilerin eğitimi de sorunu çözmez ayrıca. Trafiğe çıkan her bir varlık eğitilmeli.

--

Kısaca yaş ve tecrübeden dem vuran arkadaşlar; Hadi oradan! Saçmalıyorsunuz...

Keşke herkes Marquez yada Toprak Razgatlıoğlu olsa da şu konuları konuşmasak. Unutulmaması gereken bir noktada bu isimler PİST'ler de motosiklet süren sürücüler. Artı olarak bizlerden 'YETENEK'liler. Yani burada ki en tecrübeliden bile fazla motosiklet bilgisine tecrübesine sahipler,'SEÇİLMİŞ' sürücüler. Toprak kardeşimizin caddede mondial scooter kullandığını düşünürsek bu forumdaki herkesin motorları o motordan daha 'deli' olduğunu varsayarsak, evet yaş önemli ancak tecrübe yaştan daha önemli dememde bir sakınca görmüyorum. Katılmaya bilirsiniz ancak 'SOKAK' ta motor süren bizler öncelikle motoru değil kendimizi kontrol etmeyi öğrenmemiz gerekir. İster bunu 10'lu yaşlarda yapmaya başlayın ister 30'lu yaşlarda. Bu tamamen size bağlı bir durum. Ehliyet sınavı ile, kanun ile, yazı ile bu eğitimi siz bir insana anca fikir verdirir siniz. Gerisi onun kendi 'YETENEK'lerine kalmış.
Sonuçta 17 yaşında yeni ehliyet almış bir arkadaşımızla 40 yaşına gelmiş bir arkadaşımızın araç kullanma yetilerini karşılaştırdığınızda kararı YAŞ'a göre vermek çok büyük haksızlık olur diye düşünüyorum.