PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorum Çalışmıyor Yardım Lütfen !!!!!!!!!!!



Utku Onar
24 Ekim 2014, 23:01
okul zamanı motoru çok sık kullanan biri değilim haftada en fazla 2-3. 7 gün önce bugün kullandım en son, bugün kullanmayı denedim ama çalışmadı, olay şöyle oldu : garaja indim jikleyi çektim bastım marşa çalıştı sonra devir düştü stop etti(bu hep oluyor) ve sonra ne ayak pedalı dinledi ne yokuş aşağı vurdurma(yokuşun eğimi çok değil ama uzunluk 50 m civarı)ve çalışmadı tüm uğraşmalarıma rağmen daha önce de yapıyordu ama vurdurunca çalışıyordu. garaja iterken çok terledim ve gideceğim yere geciktim bu olay sebebiyle ve o sinirin dikkatsizliğiyle garajı açarken motor devrildi. Çok bi şey olmadı sanırım ön koruma demiri sağolsun ama sinirim tepemde :pr: artı olarak vites 1 den 2 ye geçerken ve 2 den 1 düşerken ağzına ağzına vurmazsam pedalın geçmiyor vites. :pr: Bunların sebeplerinden birinin seyrek kullanmak olduğunu düşünüyorum ama başka neden olabilir ? :silent:

kordinaryus
25 Ekim 2014, 00:21
motor 2. el ise biraz yıpranmış demektir. çalışmama sebebi benzini bitmiş olabilir. başıma geldi oradan biliyorum. bende yarı otomatik cub var vitesi zor geçiyor sordum balata bitmiş dediler.

Bozüyüksporl
25 Ekim 2014, 00:31
Benzinin bitmiş olma ihtimali en yüksek olanı, vites geçişleri de debriyaj ayarı veya yağla ilgilidir

murad13
25 Ekim 2014, 00:39
Enjeksiyonlu motorda kesinlikle iterek çalıştırma bekleme yaptığında akü zayıflığı oluyor. Akuyu kontrol ettir derim.

zaferkarizma
25 Ekim 2014, 00:55
viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)

Utku Onar
25 Ekim 2014, 21:35
viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)

Bi harikasın bugün indim garaja jikleyi açtım kontağı açmadan iki kez ayak marşına bastım ve kontağı açıp marşa bastım çalıştı ve bu sefer stop etmedi çok mutlu oldum ama bu yaptığım ne ise yarıyor bu yaptığımız neden direkt çalıştı ?

zaferkarizma
25 Ekim 2014, 23:49
bu taktiği çoğu insan hatta usta bile bilmez değerini bil :) 10 yıldır boşuna motor üstünde tepinmedik :) ne mutlu bana yardımcı olabildiysem.

Mr.[T]
25 Ekim 2014, 23:57
viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)

Dr.zafer karizma
Branşı:Dahiliye:thumleft:

Utku Onar
26 Ekim 2014, 01:29
çok yardımcı oldu direkt çalıştı aman tanrım didim :queen: şimdi biz böyle iki kez ayak marşı basınca benzin mi pompalandı yoksa fazla benzin mi atıldı abicim ? ne olduda bu garip böyle sevindi :mrgreen:

myagdi
26 Ekim 2014, 03:10
Güzel yöntem...
CBF de ayak marşı olmadığı, FES de jigle olmadığı için ben de şöyle yapardım.
Kaskı takmadan önce gaz elciğini iki kere tam çevir. Karburatore benzin pompalamış oldun.
Kaskı takana kadar bu benzin buharlaşmış olur.
Sonra tek marşta çalışır.

Utku Onar
25 Kasım 2014, 19:24
arkadaşlar motor bir hafta çalışmayınca çok zor çalışıyor, garajda duruyor yani sıcak olmasa da buz gibi bir yer değil. Buna rağmen çalıştırmak tam bir işkence sıkıntı ne olabilir ? (Benzin var, akü ve ateşleme de var) acaba yağ olabilir mi biraz kalın bir yağ koymuştu servis yanlış hatırlamıyorsam ?

tuna_tour
25 Kasım 2014, 19:27
benzin musluğu kapalı olmasın ? vitesler içinde yağı değiştirebilirsin, kaliteli yağ kullan, debriyaj ayarına bak iyi ayırmıyor olabilir (eğer şanzımanda sorun yoksa)

Utku Onar
25 Kasım 2014, 19:36
servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------


benzin musluğu kapalı olmasın ? vitesler içinde yağı değiştirebilirsin, kaliteli yağ kullan, debriyaj ayarına bak iyi ayırmıyor olabilir (eğer şanzımanda sorun yoksa)

servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

shooter1
25 Kasım 2014, 20:36
servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------



servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.
servis büyük ihtimal castrol actevo 4t 20w40 kullanıyor

Utku Onar
26 Kasım 2014, 00:14
servis büyük ihtimal castrol actevo 4t 20w40 kullanıyor

Peki yağı inceltsek sorun düzelir mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

sorunun başka sebeblerı ne olabilir ? yardımcı olursanız sevinirim

Utku Onar
27 Kasım 2014, 17:03
fikri olan ?

erensipahi
30 Kasım 2014, 12:46
yağdan fark yapmaz fazla büyük ihtimalle debriyaj ayarından oluyordur o sorunun.Olmadı git komple 6 lı balata al cg sanırım motosikletin 6lı performans balata diye geçer en ufak bi kaçırma yaşatmaz vitesler şakır şakır geçmeye başlar denendi onaylandı :cat:

Utku Onar
07 Aralık 2014, 19:52
Arkadaşlar bugün yine aynı senaryo vardı tek fark artık hiç marş almıyor aküde dolu ateşlemede var ama çalışmıyor buji de sıkıntı olabilir mi ?