PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125-250 den 600 cc ye ; 600 cc den 1000 cc ye gecenler yasadigi zorluk kolayliklari



barodi
27 Eylül 2014, 02:05
Anlatinki ileride bu gecisi yapacak olanlara tecrube olsun.

Örnegin supersport ve sport touring motorlar kendi kategorisinde 600 cc ile 1000 cc arasinda cok fazla

beygir ve tork var . bu fazladan beygir ve tork sizde ne gibi zorluk kolaylik maddi manevi psikolojik

Tehlike zevk kisacasi eksi ve artilari nelerdir.

Ornek 2 kendimi vericem ;

Xj6 kullaniyorum 14000 oldu 30000 km kullanip z 1000 e gecmeyi azda olsa dusunmuyor deyilim.
Simdi xj6 59.7 tork a sahip 77.5 beygiri var . z 1000 ise 110 tork a sahip 138 beygir.
Hemen hemen iki motor arasinda 2 kat guc farki var.

Ne gibi sıkıntı olur nelere extra dikkat etmek lazim.
Orn. Virajda veya kalkislarda xj 6 yi kullandigimiz gibimi kullanmali yoksa daha sakin mi olmali.

Gaz olayi tabiki daha guclu ve agresif olacaginin daha cabuk hizlanacagi belli,
buna dikkat etmenin disinda baska nelere dikkat etmek gerekir.

Ayni konu 125 - 250 cc den 600 cc ye gecen insanlarda anlatsinki bir üst sinifa gecince nelerle karsilastiklarini kolaylik ve zorlu yonlerini ve tehlikelerini anlatsinki herkes kendine pay cikarabilsin.

Not; Allah kimseye kaza bela yasatmasin. Amin.

mhmtesk
27 Eylül 2014, 03:18
Cbr 125 ten Cbr 250 ye geçtim. 250 liği İlk sürüşümde gücü beni etkilemişti, gazı vermemle ileri atılması vs. (alışınca bi fark kalmadı :queen: )

125 liğinde olanların hepsi 250 liğinde dede vardı fazladan bir kaç tuş falan.

Kullanımları aynı, 250 liğin ön freni daha iyi.

Genelde şehir içi kullandığım için yakıt olarak 125 liğimi arıyorum, her ne kadar fark az olsada fark var :cherry:

diimh
27 Eylül 2014, 08:06
Valla ben ybr'den er6n'ye geçtiğimde sıkıntı yaşamadım, aksine ybr ne zor motormuş demiştim :) bence cc arttıkça motoru sürmek zor değil kolaylaşır. Mesela artık düşük süratte iki motor arası kıyaslarsan yüksek ccli olanla daha az devirle daha rahat gideceksin. Xj6 ile 120 de 6. Vites 6000 devir gidiyorsan artık 6. Vites 4000 devir gidiceksin. Daha az sarsıntı daha stabil giden motorun olacak. Lastikler genişleyecek, yani yerle temasın artacak. Motor ağırlaşacak, rüzgarda daha sağlam duracak vs vs. He evet geri geri giderken biraz daha bacak çalıştırcan ... :)

Birde z1000 uçak testlerine girmiş bir motor olduu için aerodinamik harikası diğer 1000cclerin yanında.

Şimdiden hayırlı olsun:) bende 1000sx düşünüyorum, bakalım ... :)

YasinG34
27 Eylül 2014, 09:07
600cc den 1000cc ye geçtiğinde çokta fark olmaz herhalde biraz daha agresifleşecek geceleri sesten küfür yiyeceksin okadar

barodi
27 Eylül 2014, 09:19
Valla ben ybr'den er6n'ye geçtiğimde sıkıntı yaşamadım, aksine ybr ne zor motormuş demiştim :) bence cc arttıkça motoru sürmek zor değil kolaylaşır. Mesela artık düşük süratte iki motor arası kıyaslarsan yüksek ccli olanla daha az devirle daha rahat gideceksin. Xj6 ile 120 de 6. Vites 6000 devir gidiyorsan artık 6. Vites 4000 devir gidiceksin. Daha az sarsıntı daha stabil giden motorun olacak. Lastikler genişleyecek, yani yerle temasın artacak. Motor ağırlaşacak, rüzgarda daha sağlam duracak vs vs. He evet geri geri giderken biraz daha bacak çalıştırcan ... :)

Birde z1000 uçak testlerine girmiş bir motor olduu için aerodinamik harikası diğer 1000cclerin yanında.

Şimdiden hayırlı olsun:) bende 1000sx düşünüyorum, bakalım ... :)
Yazmayi gerek gormemistim ama benimde gonlumde sx var