PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir OMM Methiyesi



zaferce
23 Eylül 2014, 12:19
A2Teker dergisinde, iki günlük bir OMM yol eğitimine methiye yayınlanmış. İnceleme demek isterdim aslında ama methiye çünkü yalnızca memnun kalınan yönlerden bahsedilmiş. Herhangi bir gelişime açık alandan bahsedilmemiş. Eğitim incelemesi yazılarını forumlarda ve dergilerde görmek umuduyla.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10660209_927282923967163_1191041126717220553_n.jpg ?oh=c678ea89ae3e86ebd2aa79d7e428d386&oe=54CF1B81

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10616505_927282973967158_6920773440971518171_n.jpg ?oh=055863d0ee2814901cc8985546acafb6&oe=54C6FB19&__gda__=1421733800_845d58ad410a56e8df7e8721d573769 0

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10340127_927282967300492_5383889654483665409_n.jpg ?oh=4ea98a655c88a27b4651b89a4870f6a0&oe=54CDDCF9&__gda__=1418886547_07fca5aaf3742ec6dc58efa7ed24de8 b

RAMİREZ
23 Eylül 2014, 22:29
Bu kadar da taraflı yazılmaz yahu.. birde çok zengin işi gibi geldi bana. hepsinde 70-80k lik bmw ler, kulaklarda intercom lar falan. Hele o "yüce efendimiz" lafından sonra çözdüm mevzuyu. Hayırlısı olsun.
Barkın bunlara kızıyordu dimi virajda iç ayaklığa bas diyorlar diye.:queen:

[Turan]
23 Eylül 2014, 23:00
Godaman taifesi için yapılan eğitim izlenimi veriyor bana niyeyse omm :mrgreen:

Biz gariban taifesi hondanın eğitimlere devam :mrgreen:

puyol
23 Eylül 2014, 23:02
...........

LANCELOT16
23 Eylül 2014, 23:09
Bence son derece önemli bir konu herşeyde olduğu gibi motosiklet eğitimi... Öyle ya da böyle bilinçli bir grup oldukları kesin...bu ülkede motosiklet diğer çoğu dünya ülkelerinden çok daha zor şartlarda kullanılan bir araç, zira çoğunluğu bilinçsiz ve cahil bir topluluğun içinde üstüne üstlük ikiteker üzerinde ve kaportasız seyahat büyük cesaret.. Bu eğitimlerin amacı size ve bizlere yaşanmış tüm deneyimlerin eğitim süresince SIZIN OKÖTÜ TECRÜBELERI YAŞAMADAN DERS NOTU ŞEKLINDE BİLİNÇLENMENİZİ SAĞLAMAK...Yoksa başınıza gele gele yaşamak çok da sağlıklı değil... İşin özü eğitim, siz motor markasına, fiyatlarına,intercomlara takılmadan değerlendirin bence....Bu arada eğitim alın da nereden alırsanız alın farketmez....

RAMİREZ
23 Eylül 2014, 23:26
Bence son derece önemli bir konu herşeyde olduğu gibi motosiklet eğitimi... Öyle ya da böyle bilinçli bir grup oldukları kesin...bu ülkede motosiklet diğer çoğu dünya ülkelerinden çok daha zor şartlarda kullanılan bir araç, zira çoğunluğu bilinçsiz ve cahil bir topluluğun içinde üstüne üstlük ikiteker üzerinde ve kaportasız seyahat büyük cesaret.. Bu eğitimlerin amacı size ve bizlere yaşanmış tüm deneyimlerin eğitim süresince SIZIN OKÖTÜ TECRÜBELERI YAŞAMADAN DERS NOTU ŞEKLINDE BİLİNÇLENMENİZİ SAĞLAMAK...Yoksa başınıza gele gele yaşamak çok da sağlıklı değil... İşin özü eğitim, siz motor markasına, fiyatlarına,intercomlara takılmadan değerlendirin bence....Bu arada eğitim alın da nereden alırsanız alın farketmez....

Yazıda eğitimin ne derece etkili olduğu yada süreciyle ilgili tarafsız bilgilendirmeler olsaydı dediklerinize katılırdım. Ama maalesef konu başlığında da dendiği gibi sadece methiye olmakla kalmış. Tabiki eğitim şart.
İntercom ve motorun markası ve fiyatı konusunda ısrarcıyım. Yazının sonuna "bu eğitimi almak için maddi durumunuzun biraz iyi olması lazım. Zira görüyorsunuz ki kullandığımız motorlar ve ekipman sizin 125 liklerinize benzemez" yazılmalıydı.

Ben eğitimimi daha yetkin ve deneyimli kurumlardan aldım. Ve böyle devam edecek. Fiyatlarıda makul. Şu bmw rider akademi bile honda ile yamaha ile neredeyse aynı fiyatlarda ve şekilde eğitim veriyor. Üstelik küçük motorunuz varsa "İlginçtir" daha bir ilgili davranıyorlar...

LANCELOT16
23 Eylül 2014, 23:42
E tamam ne güzel işte eğitimli bir motorcusunuz işin özünde bu zaten...Bu OMM grubunun evet biraz daha üst düzey rakamlara eğitim verdiği doğrudur o yüzdende sizin takıldığınız detaylar göze batıyor ama hakvereceksin ki bu memlekette her konu keseye göre ayrılmış durumda değil mi zaten...Sonuçta herkes aynı hevesin peşinde aynı mantaliteye sahip rüzgarı hissetme derdinde olan insanlar değil miyiz o yüzden halk tipi eğitim concon eğitim diye ayırmaya gerek yok keseye uyan neresiyse oraya dahil olunur...Orada anlatılan bence sizin anladığınız anlamlar yüklediğiniz pencereden bakılarak yazılmış bir yazı değil konu keyifli bir eğitim macerası o kadar...Ayrıca ben o gruptan eğitimde almadım onu belirteyim...

zaferce
24 Eylül 2014, 01:08
BMW, Yamaha ve Honda'nın kapalı alan eğitimlerini Motosiklet Yol Sanatı ekolünden eğitimlerle aynı kefeye koymamak lazım. İki ekol birbirinden farklı şeylere vurgu yapıyor ve farklı beceriler kazandırıyorlar. Yani birbirlerinin yerine geçebilecek eğitimler değiller. Ben hem Honda'dan GS2 eğitimi aldım hem de Motosiklet Yol Sanatı ekolünden bir kaç eğitmenden. Bundan böyle de param oldukça her iki yönden eğitim almaya çalışacağım. Ancak ekollerden birisini seçmem gerekseydi Yol Sanatı tarafını seçerdim. Bence bu ekolün düzgün temsilcileri OMM, ART Motoakademi, GiS Akademi, Rahmi Barutçu. Gerçek hayatta trafikte, yollarda gerekli olan beceriler üzerine onlar daha çok vurgu yapıyor. Frenleme, engelden kaçma, yarım debriyaj ile yavaş manevra, viraj okuma, konumlanma, güvenlik ve akıcılık için hızın doğru kullanımı, bilgi alma, can kurtaran bakış, diğer yol kullanıcılarıyla iletişim, limit noktası takibi gibi konular bu ekolden kurumların eğitimlerinde Honda'ya göre daha fazla vurgulanır. Bazıları ise işin tabiatı gereği Honda öğretim programında hiç yer almaz.

Ancak anlaşılan başlıktaki methiye sözümden ben OMM'cilere karşıymışım gibi bir imaj oluşmuş. Ben dernek de olsa kurum da olsa merdiven altı eğitmeni de olsa ücret ödeyip alınan eğitim hizmetini bir ürün olarak algılıyorum. Nasıl bir kask, bir çizme, bir eldiven aldığımızda bu ürünün neyinden memnun kalıp nerelerini beğenmediğimizi yazıyor paylaşıyorsak satın aldığımız eğitim ürününün de nelerinden memnun kaldık nelerinden kalmadık bunların yazılmasını istiyorum. O nedenle yazılan yazıyı tek yönlü buldum. Ancak kesinlikle ben bu ekolü, Yol Sanatı öğretisini çok iyi buluyor ve her sürüşümde bu sistemi uygulamaya uğraşıyorum. Gold, IAM ve RoSPA sertifikalarını elde edebilecek becerikliliğe sahip bir sürücü olmayı da planlıyor, istiyorum. Önümüzdeki yıl alacağım eğitimlerde mesela yalnızca bir tek eğitime gitmek durumunda kalırsam GS3 yerine Uğur Ertekin'den özel ders almayı tercih edeceğim. Haa para olur imkan olur bir de GS3 patlatılabilir tabii. Ama esas odağım Yol Sanatı sistemi.

Virajda içteki pege basmak hadisesini Barkın kulaktan kulağa oyunundaki gibi çok bambaşka duymuş, çok tersinden anlamış. Yol Sanatı ekolünden iki ayrı eğitmenden farklı zamanlarda aldığım eğitimlerde iç pege basmak Barkın'ın dediği gibi "Viraj içinde yatık durumda iç pege bas." şeklinde anlatılmadı. Viraj öncesinde, girişinde motosikleti yönlendirmenin yöntemleri anlatılır. Bu yöntemlerin temeli en etkilisi en hızlısı en hassası kontradır. Daha sonra yardımcı teknikler selede kıçı kaydırma (sarkma değil), depoyu dizle içe doğru bastırma ve içteki pege basma da anlatılır ve uygulatılır. Bunlar motosikleti viraj girişinde yönlendirmek için kontra yanında kullanılabilecek yardımcı teknkler olarak bahsedilir. Yani "Motor virajda yatmışken ve gaz açıyorken hadi iç pege bas da motor düşsün." diyen kimse yok.

gargi amca
24 Eylül 2014, 02:21
Valla 150 lik motorla art motoakademiden eğitim almıştım. Kesinlikle herkes almalı böyle profesyonel eğitim.

Sadık1453
24 Eylül 2014, 09:44
Arkadaşlar OMM bir dernek. Bu nedenle herhangi bir üyelik aidatı v.s. gibi şeyler nedeni ile ücret talep etmezler. Yol eğitimleri (günübirlik olanlar) ücretsizdir. Dileyen derneğe yada hocların yakıtlarına katkıda bulunmak için 3-5 atarlar. Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar. Bu rakamlarda aslında tutulan alanın kira ücretini ödemek için kullanılır genellikle.

Şimdi bir eğitim aşığı olarak benimde kabul etmem gereken bir gerçek var ki, bu alan içerisinde girenlerin bazıları burnundan kıl aldırmazken bazıları da çok babacan ve samimidir. Sonuç olarak hepimiz insanız değil her çeşit adam olacak içimizde. Hepsin kodaman abiler 70-80 binlik BMW' leri var diyorsunuz ya, aslında ybr ve CBF 150 ile eğitimlere dahil olan, hatta çin malı motosikletlerle yol eğitimi almış olanları tanıyorum.

Bu nedenle ön yargınız yıkın lütfen. OMM Türkiye' ye çok şey kazandırmış, özellikle güvenli sürüş adına ülkemizde ilk adımı atmış ve bu işin altına elini koyanlar kendi özel yaşamlarından çok fazla feragat etmiş ve etmeye devam eden insanlardır.

Düşünsenize herhangi bir ücret almadan kaç kişi ile uğraşırsınız. Hadi diyelim yakıtınızı karşıladı, kaç hafta kaç gün kaç ay uğraşabilirsiniz? Ben o kadar vakit ayırmamam. Üstelik OMM eğitmenlerinin de madden durumları küçümsenemeyecek kadar iyidir. Malum eğitmen olmak için büyük ve kuvvetli motorunuzun olması lazım. Yol sürüşünde 600 cc motorla 1200 cc' leri takip edemezsiniz.

Lütfen ne methiyelere nede karalamalara prim vermeden, deneyin. Gidin görün tanışın sohbet edin. Dışarında ulan BMW' ye bine bizimle muhatab olmaz bu artizler dediğimiz adamlar abi kardeş oluveriyor bir anda. Barkın' ın söylediği gibide duvar gibi falan değillerdir. Sadece güvenlik noktasında çok katıdırlar, Barkın' ında işine o gelmiyor. Serde apaçilik var :) onuda seviyorum ama benim için bir numara güvenli sürüştür kardeşim. Kaldırıma çıkmak teker yapmak stopii yapmak bana göre değil. Bana göreyi bırakın bize göre olmamalı. Gereksiz.

He bu arada nasıl tanışırım bu adamla derseniz eğitim için ayıracak bütçemde yok en azından size şu tüyoyu vereyim.

İstanbul Road Craft larını OMM sitesinden takip edin. İstanbul yol eğitimlerini Erol hoca verir. Eğitmen grubunda Sabri abimiz vardır birde çoğu zaman Şadun hoca olur. Ve şiledeki gözlemecilerden 09:00 gibi başlar. Kahvaltı sonrası küçük bir brifing ve sırası ile sürücüler çıkar ve yol eğitimi başlar. Siz kahvaltı sırasın merhaba diyip, sizi tanımak istiyorum adınız çok duyuyorum v.s. gibi selam verirseniz. Senin motorun ney sen kimsin demezler merak etmeyin. Gidin ve tanışın. Fikriniz değişecek ve önyargılarınızın yok olacağına ben inanıyorum.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

zaferce
24 Eylül 2014, 10:12
@Sadık1453, Çok güzel demişsin. Yalnız aşağıdaki cümlen yanlış.


Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar.

GiS Akademi bir günlük kapalı alan eğitimi 350 TL
http://www.gisakademi.com/index.php/hizmetler/egitimler/motosiklet-egitimleri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

ART Motoakademi bir günlük kapalı alan eğitimi 200 TL
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

OMM bir günlük kapalı alan eğitimi 180 TL
http://www.gisakademi.com/index.php/hizmetler/egitimler/motosiklet-egitimleri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

Honda iki günlük kapalı alan eğitimi 425 TL (günlüğü 213 TL ve motosikleti onlar veriyor)
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

Kapalı alan eğtimi konusunda GiS hariç hepsi hemen hemen aynı fiyat. Aslında yol eğitimi fiyatları da bibirine yakın. Ücresiz olan akiviteler (OMM'de RoadCraft, ART'ta ARTCraft,GiS'te SYS) eğitim değil.

phradrel
24 Eylül 2014, 13:27
Arkadaşlar, bu endurocu arkadaşların bilgisinden faydalanın. Ben de henüz eğitim alamayanlardanım, vereceğiniz bilgileri ilgiyle takip ediyorum.

Zafer Bey OMM ile ilgili link GİS'in linki çıkmış. http://ommriders.com/default.aspx fiyat bilgilendirmelerinin olduğu sayfaya bakındım ama bulamadım.

zaferce
24 Eylül 2014, 13:36
Becerememişim. http://ommriders.com/media/takvim/Eylul28ARAControlBursa.pdf

kadango
24 Eylül 2014, 14:05
Okurken kendimi kuştüyü döşeklerle bezenmiş altın beşiklerde sallanıyormuşum gibi hissettim.

GaCCaLL
24 Eylül 2014, 14:11
Bu adamlar Ankaraya koca sene içerisinde 3 gün ayırmışlar sebebi ne ola ki?

Sadık1453
24 Eylül 2014, 15:15
@Sadık1453, Çok güzel demişsin. Yalnız aşağıdaki cümlen yanlış.

GiS Akademi bir günlük kapalı alan eğitimi 350 TL
http://www.gisakademi.com/index.php/hizmetler/egitimler/motosiklet-egitimleri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

ART Motoakademi bir günlük kapalı alan eğitimi 200 TL
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

OMM bir günlük kapalı alan eğitimi 180 TL
http://www.gisakademi.com/index.php/hizmetler/egitimler/motosiklet-egitimleri/motosiklet-egitimleri-bilgilendirme.html

Honda iki günlük kapalı alan eğitimi 425 TL (günlüğü 213 TL ve motosikleti onlar veriyor)
http://www.artmotoakademi.com/bazaar/index.php?lnk=/mod/urunler/detay.php&sid=58

Kapalı alan eğtimi konusunda GiS hariç hepsi hemen hemen aynı fiyat. Aslında yol eğitimi fiyatları da bibirine yakın. Ücresiz olan akiviteler (OMM'de RoadCraft, ART'ta ARTCraft,GiS'te SYS) eğitim değil.

Doğrudur, son dönemde fiyatları pek araştırmadım, ancak dediğiniz gibi oldukça yakın rakamlar birbirine. OMM' nin rakamı çok anlamlı olmamış.

Haklısınız.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

RAMİREZ
24 Eylül 2014, 15:58
Arkadaşlar OMM bir dernek. Bu nedenle herhangi bir üyelik aidatı v.s. gibi şeyler nedeni ile ücret talep etmezler. Yol eğitimleri (günübirlik olanlar) ücretsizdir. Dileyen derneğe yada hocların yakıtlarına katkıda bulunmak için 3-5 atarlar. Kapalı alan eğitimleri ise Honda, GİS ve ART'a göre çok komik rakamlar. Bu rakamlarda aslında tutulan alanın kira ücretini ödemek için kullanılır genellikle.

Şimdi bir eğitim aşığı olarak benimde kabul etmem gereken bir gerçek var ki, bu alan içerisinde girenlerin bazıları burnundan kıl aldırmazken bazıları da çok babacan ve samimidir. Sonuç olarak hepimiz insanız değil her çeşit adam olacak içimizde. Hepsin kodaman abiler 70-80 binlik BMW' leri var diyorsunuz ya, aslında ybr ve CBF 150 ile eğitimlere dahil olan, hatta çin malı motosikletlerle yol eğitimi almış olanları tanıyorum.

Bu nedenle ön yargınız yıkın lütfen. OMM Türkiye' ye çok şey kazandırmış, özellikle güvenli sürüş adına ülkemizde ilk adımı atmış ve bu işin altına elini koyanlar kendi özel yaşamlarından çok fazla feragat etmiş ve etmeye devam eden insanlardır.

Düşünsenize herhangi bir ücret almadan kaç kişi ile uğraşırsınız. Hadi diyelim yakıtınızı karşıladı, kaç hafta kaç gün kaç ay uğraşabilirsiniz? Ben o kadar vakit ayırmamam. Üstelik OMM eğitmenlerinin de madden durumları küçümsenemeyecek kadar iyidir. Malum eğitmen olmak için büyük ve kuvvetli motorunuzun olması lazım. Yol sürüşünde 600 cc motorla 1200 cc' leri takip edemezsiniz.

Lütfen ne methiyelere nede karalamalara prim vermeden, deneyin. Gidin görün tanışın sohbet edin. Dışarında ulan BMW' ye bine bizimle muhatab olmaz bu artizler dediğimiz adamlar abi kardeş oluveriyor bir anda. Barkın' ın söylediği gibide duvar gibi falan değillerdir. Sadece güvenlik noktasında çok katıdırlar, Barkın' ında işine o gelmiyor. Serde apaçilik var :) onuda seviyorum ama benim için bir numara güvenli sürüştür kardeşim. Kaldırıma çıkmak teker yapmak stopii yapmak bana göre değil. Bana göreyi bırakın bize göre olmamalı. Gereksiz.

He bu arada nasıl tanışırım bu adamla derseniz eğitim için ayıracak bütçemde yok en azından size şu tüyoyu vereyim.

İstanbul Road Craft larını OMM sitesinden takip edin. İstanbul yol eğitimlerini Erol hoca verir. Eğitmen grubunda Sabri abimiz vardır birde çoğu zaman Şadun hoca olur. Ve şiledeki gözlemecilerden 09:00 gibi başlar. Kahvaltı sonrası küçük bir brifing ve sırası ile sürücüler çıkar ve yol eğitimi başlar. Siz kahvaltı sırasın merhaba diyip, sizi tanımak istiyorum adınız çok duyuyorum v.s. gibi selam verirseniz. Senin motorun ney sen kimsin demezler merak etmeyin. Gidin ve tanışın. Fikriniz değişecek ve önyargılarınızın yok olacağına ben inanıyorum.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Peki. Ön yargımızı yıkalım o zaman. Madem anlattığınız gibi insanlar, bir gün denk geliriz muhakkak.
Dediğim gibi şahsen adamları tanımam etmem. Ama yazı öyle itici yazılmış ki, neredeyse benim düşüncemde olanları gaza getirip omm nin üzerine salmak gibi olmuş.
En garip olanıda takıldığım şu "yüce efendimiz" kısmı.
Ben mesleğimi 16 yıldır en üst kalitede tutarak (mecburum, çünkü devlet-risk-dünya) yapmaktayım. Ve devlet tarafından lisanslılaştırılıp eğitim veren kadrodayım. Öğrenci olarak yanıma gelen kişilerde aslında pek öğrenci sayılmaz. Çoğu devletin kemik kadrolarından gelir. Tamamen yeni olanların bile benim tecrübe ve kalitemi yada kişiliğimi baz alarak "yüce efendimiz" tarzında bir övgüde bulunmalarını asla kabul etmem. Edemem. Hele bunu bir yerde yazıp yayınlamaları beni son derece rahatsız eder.

Anlatmak istediğim budur; Evet, yol ekolü, apaçi ekolü, pist ekolü falan güzel laflar... (bilmediğimden uydurdum). Birinin anlattığı şey işime yararsa teşekkür ederim. Gerekirse övgüyüde eksik etmem. Ama o kadar. Dahası maalesef olmaz.
Saygılar.

Syanur
24 Eylül 2014, 18:05
Yazıyı okudum, güzel ama biraz fazla ballandırılarak anlatılmış. Reklam kokmuyor diyemem. Eğitim çok faydalı olmuştu belki, orası ayrı. Ama net ve kısa anlatımları tercih ediyorum.

biyeybaraküs
24 Eylül 2014, 18:26
OMM ci ve ART cilerden uzak durarım şahsen onlar takılsın kendi aralarında

Sadık1453
24 Eylül 2014, 18:36
En garip olanıda takıldığım şu "yüce efendimiz" kısmı.

Yazdıklarınızda haklısınız ancak, görüyorum ki herkes başka birinin OMM' nin bir eğitmeni için yazdığı bir cümleye takılmış durumda. Ben eminim ki Zafer hoca' da kendisine böyle hitap edilmesinden hoşnut değildir. Ama sonuçta hepsi insan ego tatmini istemese de çaktırmasa da herkesin hoşuna gider.

Biri bir başkası için bir şeyler söylediğinde bunun sorumlusu söyleyendir. Buna takılmayın, dediğim gibi gidin tanışın sohbet edin konuşun. Aralarında seveceklerinizde olacak sevmeyecekleriniz de.

Aslında eğitmen tayfasının bu camiada sevilmemesinin sebeplerinde biri de... Aslında hepimiz en iyiyiz ya bu nedenle bize kimsenin bir şeyler öğretmesi gerekmez, yada başkalarına öğretirken de peeehhh, şuna bak kendini ne zannediyor moduna sokuyor bizi egolarımız maalesef. Başka alanlardaki eğitimlerde bu konu bu kadar hassas değil gerçekten.

Benimde sinirimin bozulduğu zamanlar olmuyor değil eğitim alırken. Ama haklı çıkıyorlar söylediklerinde.

Sizlerden ricam, Zafer hoca, Erkan hoca, Rahmi hoca v.s., v.s., onlar için başkalarının söylediklerine aldırmayın. Gidi tanışın sohbet edin ulaşılmaz insanlar değiller. Ve kişiler hakkında kararlarınızı kendiniz verin. Yüce efendimiz nasıl bir cümledir, neden bu kadar abartılmıştır bilemiyorum. Belki anın hezeyanından kurtulamamıştır yazan, yada motosiklete bindiğini eğitimden sonra anlayıp o sevinçle yazmıştır ama bence de abartılı.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

phradrel
24 Eylül 2014, 22:40
Egitimcilerin asagidaki uyariyi dikkate aldiklarindan eminim. Almayanlar zaten kaybolup gidecektir.

http://ommriders.com/pages/post.aspx?postId=1011

Sadık1453
25 Eylül 2014, 09:04
OMM ci ve ART cilerden uzak durarım şahsen onlar takılsın kendi aralarında

Neden?


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

seigen
25 Eylül 2014, 10:05
Bronz, gümüş, altın vs seviyeleri, yeleğe takılan sürüş rozetlerini duyduktan sonra pek itibar etmediğim kurumlar bunlar.

Japon eğitmenlerin dediği biz seviyelendirmeyi karatede yapıyoruz, beyaz kuşak, siyah kuşak vs. Motosiklete gelince bu kural işlemez. Sokakta usta eğitmen de, çaylak motorcunun da şartları aynıdır. Sakın eğitim sonrası seviye atlamışsınız izlenimi vermeyin. Verilen sertifika da eğitimde geçirdiğimiz günü, anıları simgeler demişler Honda eğitmenleri Japonya'da eğitim alırken.

Sonra haberini duyuyoruz, rospa gold seviyeli, rozetli eğitmen düz yolda, yaya geçidinden geçen yayaya çarpıp ölümüne sebep oluyor. Böyle methiyeler görüşümün doğruluğunu iyice kanıtlıyor. Aşırı güven, seviye atlayarak ben oldum yanılgısı, üstünlük hissi kaçınılmaz demek ki.

biyeybaraküs
25 Eylül 2014, 12:06
Neden?


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

barkın Bayoğlu ne zaman bu tipleri severse bende seveceğim :queen:

yol eğitimi (ömrüm trafikte geçiyor zaten trafiği hepsinden iyi okurum )adı altında insanlardan günlük 700 tl civarı istemeleri , 4 lü grup olursa 350 civarıydı en son ,içki içtikten sonra motor süren gördüm bizzat vs vs uzun uzun yazamam sebep çok işim olmaz bu tiplerle ayrı dünyaların insanlarıyız

Sadık1453
25 Eylül 2014, 12:42
barkın Bayoğlu ne zaman bu tipleri severse bende seveceğim :queen:

yol eğitimi (ömrüm trafikte geçiyor zaten trafiği hepsinden iyi okurum )adı altında insanlardan günlük 700 tl civarı istemeleri , 4 lü grup olursa 350 civarıydı en son ,içki içtikten sonra motor süren gördüm bizzat vs vs uzun uzun yazamam sebep çok işim olmaz bu tiplerle ayrı dünyaların insanlarıyız


Ama sen hepsini aynı kefeye koydun?

Barkın' ıda sevmeyenler var :)

Birde rica etsem şu alkollü kullanan konusunda bana özel mesaj atar mısın? Kimmiş bir bakalım. Merak ettim.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------


Bronz, gümüş, altın vs seviyeleri, yeleğe takılan sürüş rozetlerini duyduktan sonra pek itibar etmediğim kurumlar bunlar.

Japon eğitmenlerin dediği biz seviyelendirmeyi karatede yapıyoruz, beyaz kuşak, siyah kuşak vs. Motosiklete gelince bu kural işlemez. Sokakta usta eğitmen de, çaylak motorcunun da şartları aynıdır. Sakın eğitim sonrası seviye atlamışsınız izlenimi vermeyin. Verilen sertifika da eğitimde geçirdiğimiz günü, anıları simgeler demişler Honda eğitmenleri Japonya'da eğitim alırken.

Sonra haberini duyuyoruz, rospa gold seviyeli, rozetli eğitmen düz yolda, yaya geçidinden geçen yayaya çarpıp ölümüne sebep oluyor. Böyle methiyeler görüşümün doğruluğunu iyice kanıtlıyor. Aşırı güven, seviye atlayarak ben oldum yanılgısı, üstünlük hissi kaçınılmaz demek ki.

Japonların söylediğini iddia ettiğiniz şeyi nereden okudunuz yada duydunuz bilemiyorum ama çok doğru gelmiyor bana. Kaldı ki Japon eğitmenleri yıllarca iki parmak freni yılmadan savunduktan sonra onlarda ortak karar alarak 4 parmakla fren yapılmalı diye eğitim vermeye başladılar.

Sürücüler arasında kademe olmaması mümkün değildir. Eğer bu söz gerçek olsaydı MOTO GP' de her yıl başka şampiyonlar çıkardı ve pilotların süreleri bu kadar fark etmezdi. Demek ki sürücülerin arasında tecrübe, yetenek v.s. sebeplerle mutlaka bir kademe farkı olacaktır.

Katıldığım Honda GS3 eğitimden sonra hocanın sürüşlerimizin değişip değişmediği sorusuna herkesin evet cevabı vermesi de bunu açıklıyor.

Diğer taraftan ikinci meseleye gelince sonuna kadar haklısınız. Ancak şunu unutuyoruz, bu adamlarda insan. Egoları, zaafları, duyguları var. Bu nedenle hata yapma olasılıkları her zaman mevcut. Kaza yapabilirler, ölebilirler, öldürebilirler.

Şu anda bu yorumlar bir iki tane kendini bilmez motorcu nedeni ile hepimizin karalanması olayına benzemeye başladı.

Tamam şunu kabul ediyorum bu tip eğitimleri alan adamların bir çoğu burnu havada tipler olabilir. Ama bizim aramızda da yok mu? Bu forumda yazıp sohbet edip bir araya geldiklerinde motosikletlerinin marka ve modeli ile kendilerini bir adım önde gören insanlar yok mu aramızda?

Bu yüzden bir gurubu karalamak kolaydır, o gruba ait olanların çoğunluğu yanlış yapsa bile, bu diğerlerini yaftalamamalı. Bu durumda gördüğümüz her kurye, her pizzacı aralara giren çıkan kaldırımlarda gezen adamlar olarak göze batıyor. Ama kimse o anda pizzacı çocuğun son 3 dakikası kaldığını eğer yetiştiremezse azar işitip belki de maaşından kesileceğini düşünmüyor kimse. Bu nedenle ön yargılı biri olmama rağmen anlık veriler ile değerlendirmemeye çalışırım insanları.

Öyle yada böyle bu eğitimler sayesinde bir çok sürücü kendini geliştirdi ve o tayfada kaza olasılığı yüksek insanların sayısını en aza indirdi. Bu eğitim grupları ile ilgili gönlümdeki şey sürücü kursları ile ortak bir platformda buluşup yeni sürücü adaylarına eğitim verilmesi konusunda destek olmaları.

Ama sanıyorum ki şimdilik mevcut sistemde bu imkansız, ama bir gün bu söylediğimi yapan bir kurum olursa ellerinden ilk ben öperim.


Bu arada bu kurumların avukatı değilim :) yılmaz savunucularından da değilim. Sadece tarafsız bakmaya çalışıp eğrisine eğri doğrusuna doğru demeye çalışan garip bir ademoğluyum o kadar.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

seigen
25 Eylül 2014, 15:09
Honda GS4 sonunda Tayfun hoca söylemişti. Hatta çok daha güzel ifade etmişti, ben yazarken hakkını veremedim şimdi :). Sertifikaları yırtıp atabilirsiniz, sonuçta kağıt parçası gibisinden eklemişti hatta :).

Karalama amacında değilim, Motosiklet Yol Sanatı kitabını kendim birden fazla kez okudum, tanıdığım birçok kişiye de önerdim ama seviyelendirme sistemi, rozetler falan benim kafama yatmıyor. Nasıl ki cruiser, chopper grupların başkan, sekreter, yol kaptanı vs. olaylar var, bana onu çağrıştırıyor. Buradaki makale de tam olarak o yapıda olduklarını göstermiş, yüce efendimiz demeler vs.

Sadık1453
25 Eylül 2014, 15:51
Honda GS4 sonunda Tayfun hoca söylemişti. Hatta çok daha güzel ifade etmişti, ben yazarken hakkını veremedim şimdi :). Sertifikaları yırtıp atabilirsiniz, sonuçta kağıt parçası gibisinden eklemişti hatta :).

Karalama amacında değilim, Motosiklet Yol Sanatı kitabını kendim birden fazla kez okudum, tanıdığım birçok kişiye de önerdim ama seviyelendirme sistemi, rozetler falan benim kafama yatmıyor. Nasıl ki cruiser, chopper grupların başkan, sekreter, yol kaptanı vs. olaylar var, bana onu çağrıştırıyor. Buradaki makale de tam olarak o yapıda olduklarını göstermiş, yüce efendimiz demeler vs.


Haklısın.

Ama şahsi fikrim takılmayın bunlara. Zaten bir süre sonra karakter ve sürüş olarak birbirinize yakın insanları bulup onlarla sürüş ve geziler yapacaksınız. Ömrünüzün tamamında tanımadığınız ve kalabalık gruplar ile sürmeyeceksiniz.

Bu eğitim gruplarına şöyle bakıyorum ben. Onlardan işime yarayacak her türlü bilgiyi alıyorum. Ve sınıflandırmalarına takılmıyorum. İstedikleri sınıfı yazabilirler altın, gümüş, bronz. Toplum içindeki sınıflandırmaların tamamı insanın egosu kaynaklı ortaya çıktığından bütün insan gruplarının yönetilmesi ve hiyerarşi kanunları gereği sınıflar oluşturulmuştur. Birileri talimat verirken birilerinin de çöpleri toplaması gerekmektedir sonuçta.

İhtiyacım olanı alırım (bilgi ve tecrübe anlamında) gerisine karışmam. :)


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

yasdal
25 Eylül 2014, 16:04
Yazı edebi açıdan vasat, itici. OMM için methiyelerle dolu ama okuyucuda antipatik bir etki bıraktığını düşündüm ilk okuyuşumda.

Beyler OMM yi baya yanlış anlamışsınız. İlk eğitimimi 1.500 TL lik Jinlun marka 150CC Cruiser'ımla almıştım. O gün tanışmıştım Erol Abi ile. Aynı gün Kontrol eğitimi almıştık :) Sonrasında o eğitmen olma yolunda vakit ve emek harcadı. Şu anda eğitmen ve IAM. Ben işten güçten pek uğraşamadım. Yılda en az bir kez eğitimlerine katılırım. Bu arada bir çok motosiklet ve tarz değiştirdim. Her aldığım motor ile değişik bir tecrübem oldu RoadCraft günlerinde. Bu arada bu eğitimlerin tümü ücretsizdi. 150-200 km öğrencileri takip edip hatalarını, iyi yanlarını molalarda paylaşan bu adamlar hiç bir ücret almıyordu bu doğru. Her grup için bir güvenlik bir de hoca çıkıyordu. Tüm pazar gününü bize ayıran hocaların tek beklentisi günün sonunda sürüşü ilerlemiş öğrenciler görmekti. Zaten ne kadar para toplayıp verebilirsin ki o adamı orada tutmak için. Benim tanıdığım bir kaç adamın geliri 10 motosiklet hocasının kazancından çoktur. Bu adama gel hafta sonu sana 200 Lira veriyim ders ver demek küfür etmekten beter olur. Arada yapılan bağışlar, yol eğitimlerinden kalan üç beş lira onların ancak yakıtını karşılamaya yeter. O da alırlarsa. Gönüllü bir oluşum. Gönül ise çabuk kırılır. Tanıdık tanımadık adamların atıp tutmaları ile şevkleri kırılıp bu işi bırakırlarsa yüzlerce, binlerce öğrenci bu eğitimleri alamayacaklar. Bence cümleleri seçerken biraz daha dikkat edelim.

Grupta cins tipler yok mudur? Yahu bu forumda cins tipler yok mu? Uzaktan kimse kimseyi yargılayamaz. Gelin bi gün Şile Gözlemecilere tanışın. İyi adamlar.

EmirhanCoskun
25 Eylül 2014, 17:08
OMM eğitimlerinde bir kaç kesit kendi çekmiş olduğum fikir vermesi açısından;

http://www.youtube.com/watch?v=Qo8foo_zkcY&list=UULxBCPpfdlyieURCdAYaHdQ

bence gidip görmeden tanışmadan kulaktan dolma bilgilerle ön yargı oluşturmayalım..

benim gittiğim gün sabah 8 de başladı ve akşam 4de sonu erdi 250 TL gibi bir rakm ödedik..
ordakilerin hepsi kasıntı hepsi gs bunları geçin arkadaşlar..tama gs'ci kendini kasan arkadaşlarımız yok değil..barkın omm neden sevmez kuralcı oldukları için ben bu arada barkını hafta hafta takip eden sıkı bir takipcisi hayranıyım bu arada ;)
OMM ortamında kimse tamamiyle kasıntı felan değil..ben eğitimi oktay hocadan aldım çokda güzel bir gün geçirdik bir birimizin motorlarını denedik kendi isteiğimizle muhabbet sohbet ettik hatta oktay hoca benden rica edip motorumu test etmek istediğini söyledi seve seve verdim...bana nelermi kattı tabularımı yıktım diye bilirim. olmaz karşıma çıkmaz dediğim durumları orda test ederek olduğu gerçekleştiği zaman neler yapa bilceğimi gördüm..

eğitime gidin arkadaşlar ne eğitimi olursa olsun hiç bir eğitimi kaçırmayın tüm eğitimlere gidinki süzme değerlendirme tartma şansınız olsun...hiç eğitime gitmeyen adam kalkmış onlar böyle şunlar şöyle diyor..kardeşim bi git gör ortamı gitim gördüm ettim diye konuş kulaktan dolma bilgilerle konuşma.. iyi günler dilerim ;)

TAYFUNBORA
25 Eylül 2014, 17:45
Ne kadar çok şekile takılmış kişi var.Şaşırdım yazılanlara.Eğitime giden biri kendi fikrini kendince yazmış.
Gidip İntercom'a laf söylemeler motorlara laf söylemeler.Çok komik ya.Herkes parasına göre yaşar bu hayatı.Ne bu sürekli fakir edebiyatı.
Şekili boşverip içeriğe bakmalı.Bu bir eğitim oluşumu.Yani eğitimli motorcu sayısını arttırıyor.Bu beraber sürdüğümüz yollar için faydalı.Zaferce arkadaşı da destekliyorum.Yok Bmw yok bilmem ne.Saçmasınız.

RAMİREZ
25 Eylül 2014, 20:27
Oooo... 250 tl uygunmuş bak. Bi gs birde interkom aldımmıydı hooop doğru orayaaaa...

Şaka şaka tamam saldırmayın.:rendeer: İnterkom lafını ben ettiğim için üzerime alındım, ondan yazıyorum.
Tayfunbora kardeşim. Haklısın sonuna kadar. Herkes parasına göre yaşar. Daha önceki mesajımda da söylediğim gibi yazı; "her motorcu eğitim almalı" fikrini aşılamaktan çok "yüce efendi" ye methiye olmuş. Okudum,okudum interkom lafını da duyunca tabir-i caizse çüşş dedim. Görgüsüzlüğün bu kadarı. Yoksa bende de bmw, bende de interkom, bende de eğitim. Tamam, bizimkiler biraz gariban tarafı kabul ediyorum. Ama fakir edebiyatı da asla yapmam.
Hee param gs ye yetermi? eehh orta halli bir 1200 alabilirim. Ama bu işi "gs aldık, montta bmw olsun, eğitim yol ekolünden olsun..." haline getirirsem o zaman bana da yuh olsun.

TAYFUNBORA
25 Eylül 2014, 22:19
☺ ne diyim hocam sen yazmissin zaten.Vay orta halli bmw alabiliyorsun demek.Tuzu kuru seni diyeyim o zaman:P

RAMİREZ
26 Eylül 2014, 01:52
☺ ne diyim hocam sen yazmissin zaten.Vay orta halli bmw alabiliyorsun demek.Tuzu kuru seni diyeyim o zaman:P

Yok be abicim.. Almakta problem yok ama ne gerek var derim hep. Çoluk çombalak olunca zevkleri hep daha optimumda yaşamak zorunda kalıyoruz. Yoksa bir ktm fanı olaraktan gözüm senin makinada...:wiinkk: Yemişim gs yi yani.

zaferce
26 Eylül 2014, 12:00
Bu eğitim sisteminin bir de puanlama hadisesi var (GiS hariç). 20 maddeden oluşan bir dereceleme ölçeği var. Her bir maddeye 1 ile 4 arasında puan veriliyor. Bir maddedeki beceriyi çok iyi yerine getiriyorsanız 1, hiç beceremiyorsanız 4 puan alıyorsunuz. Böylece 20 ile 80 arasında puanlar almak mümkün. 20 en iyi, 80 en kötü puan oluyor. 20 madde ise aşağıdaki gibi.

1. Güvenlik ve sabır

Sürücünün güvenli kullanımı ve sürüşündeki sabrı. (örnek: kendisine tehlike oluşturabilecek koşullar karşısındaki kararları ve tepkilerinde aceleci olmaması.)

2. Sistem bilgisi ve uygulama düzeyi

Yol sanatı sistemi hakkındaki genel bilgisi ve sürüşünde bunu gösterebilmesi. (Sistemli kullanıyor mu?)

3. Gözlem

Yolu, etrafı (360 derece- arkası dâhil) doğru tarayıp, gözlemleyebiliyor mu? Sürüşü sırasında her tarafa hâkim mi, her şeyin farkında mı?

4. Aynalar ve cankurtaran bakış

Aynalarını gerektiği şekilde kullanıyor mu? (Motosikletin hızını ve/veya yönünü değiştirmeden önce mutlaka ayna kontrolü yapılmalıdır.) Omuz üstü bakışı ve kullanımını biliyor mu? Ve doğru uyguluyor mu?

5. Konumlanma

Sürücünün sürüşü sırasında, güvenliğini, motorunun stabilitesini ve kendi ileri görüşünü maksimize edecek şekilde, motorunun pozisyonunu yol üzerinde hatasız konumlandırma beceri ve hassasiyeti.

6. Tehlike analizi ve idaresi

Sürücünün sürüşü sırasında, potansiyel tehlikeleri fark edebilme, gördüklerini görmedikleri ile ilişkilendirme ve öncesinden önlem alabilme becerisi?

7. Planlama ve öngörme (yolu okuma ve üzerine verilen kararlar)

Sürücünün, sürüşünü planlayabilme becerisi (yolu okuması, öngörüleri, gördükleri ve görmediklerine göre kararlarının doğruluğu.) sürüşü sırasında gördüklerine ve görmediklerine göre; yoldaki pozisyonlarına, bir sonraki ve hatta daha sonrakiler dâhil, önceden karar verebilmiş olması ve bunları yumuşak (smooth) bir şekilde bağlayabilme becerisi.

8. Vites ve debriyaj kullanımı

Vites ve debriyajın yumuşak ve doğru kullanımı (her zaman koşullara ve hızına göre doğru viteste mi? pozisyon-hız vites sıralamasına uygun, sistemsel mi kullanıyor?)

9. Gaz hassasiyeti

Gaz kolu kullanımındaki beceri ve hassasiyeti, yumuşaklığı. ( örnek: ileri bakıp, hep öncesinden, hızını yumuşak bir şekilde, gaz kolunu aç-kapa yapmasına gerek kalmadan, ayarlayabiliyor mu?)

10. Frenlerin kullanımı

Sürüşü sırasında frenleri kullanım becerisi, yumuşaklığı? Yavaş hızlarda, manevralarda arka fren kullanımı. Yavaşlamalarda, ilk olarak motor freni ile başlayıp başlamadığı.

11. Yönlendirme

Motorunu yönlendirme durumlarında (örneğin virajlarda) gidonu kullanım şekli ve stili. yumuşak mı? Ani yatırmalar yapmadan, smooth bir şekilde yönlendirmeler yapabiliyor mu?

12. Sinyallerin kullanımı

Sinyallerini diğer araçlara bilgi vermesi gereken durumlarda doğru şekilde mi kullanıyor? yoksa sadece alışkanlık olarak mı kullanıyor?

13. Viraj alma

Virajı güvenli dönme prensiplerini uygulayabilme becerisi? (doğru pozisyon ve giriş hızı- doğru vites- içeride dönüş sırasında hızı koruma ve çıkışta ivmelenme.)

14. Sollama

Sollama tekniklerini doğru kullanımı, bilgisi ve becerisi (2 aşama ve 3 aşamalı sollama teknikleri).

15. Fırsatları değerlendirme (progress)

Sürüşü sırasında temposunu arttırabileceği (100 de 110 güvenli durumlarda) her fırsatı doğru şekilde değerlendirebiliyor mu? Sürüşü genel olarak güvenli çabuklukta mı? Sollama fırsatlarını (güvenli durumlarda) kaçırıyor mu?

16. Akıcılık (smoothness)

Sürüşünün genel yumuşaklığı (dönüşlerde, gidişte, yavaşlamalarda, hızlanmalarda, yönlendirmelerde) ve bu yumuşaklığın getirisi olan akıcılığı.

17. Odaklanma ve konsantrasyon

Sürüşüne odaklanması ve sürüşü sırasındaki konsantrasyonu.

18. Trafikteki tavır ve davranışlar

Yoldaki diğer sürücülere sabrı, hoşgörüsü ve iyi ilişkisi. (örnek: yol veren bir araba sürücüsüne teşekkür ediyor mu?)

19. Öğrenme yeteneği ve tavrı

Eğitim sırasındaki ilgisi, konsantrasyonu.

20. Yavaş sürüş ve manevra

Motosiklet genel hâkimiyeti. Sürüş sırasındaki u dönüşler. Dar dönüşler vb.

Bu puanlama sistemi bir şekilde ego yarışına döndürüldüğü için eleştiriliyor. Ancak ben kendi sürüşümde neleri iyileştirmem gerektiğini bana net olarak gösteren nispeten objektif bir değerlendirme aracı olduğu için bu sistemi beğeniyorum. Örneğin kendi sürüşümde 20. maddeden iyi puan aldım ama 7, 8, 9 ve 14. maddelerden kötü puan aldım. Dolayısıyla sürerken artık neleri daha iyi yapmaya özelikle gayret edip, neleri pratik yapmam gerektiğini biliyor ve ona göre sürüyorum.

Nasıl ki Honda eğitiminin tepe noktası GS4 ise bu sistemdeki eğitimin tepe noktası da IAM ve RoSPA testleri. Eğer yol eğitimleri sonucunda 20-24 arasında puan alırsanız OMM’nin yaptığı IAM veya ART’ın yaptığı RoSPA testlerine hak kazanıyorsunuz. (GiS Akademi isteyen herkesi RoSPA testine alıyor.) Bu testlerden başarı ile geçerseniz becerikli bir sürücü olduğunuzu, güvenli bir çabuklukla sürebildiğinizi, motosikletinizin yol üzerindeki konumuna ve hızına büyük bir hassasiyetle ve yumuşaklıkla hakim olduğunuzu kendinize ve arkadaşlarınıza göstermiş oluyorsunuz. Kaskolarda indirim imkânı da sağlanıyor zira apaçilik yapmadan sürmeyi mentaliteniz haline getirirseniz yollardaki en güvenli motosiklet sürücülerinden birisi oluyorsunuz. Bunlar tabii ki sizi ölümsüz de yapmıyor, kazadan münezzeh de. Ciddi kazalar yapan, hayatını kaybeden IAM ve RoSPA sertifikalı sürücüler mevcut.

Puan meselesiyle ilgili olarak daha önce yukarıdakileri söylemiştim bir başka başlıkta. Bu puan olayı sonuçta bir ölçme aracı o kadar. Aşık Dertli'nin dediği gibi şeytan bunun neresinde? :)

TAYFUNBORA
26 Eylül 2014, 13:30
Ktm de canımı ye:cat: Çoluk çocuk aynen öyle.Motora vakit bile kalmıyor nerdeyse.


Yok be abicim.. Almakta problem yok ama ne gerek var derim hep. Çoluk çombalak olunca zevkleri hep daha optimumda yaşamak zorunda kalıyoruz. Yoksa bir ktm fanı olaraktan gözüm senin makinada...:wiinkk: Yemişim gs yi yani.

phradrel
30 Eylül 2014, 22:33
eğitim konusunda herkes hemfikir olduğuna göre konuyu güncel tutarak yeni modellere bakmak için gelenlerin gözüne takılsın bari :)