PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Önerilerinize İhtiyacım Var.



sercanmercan
22 Eylül 2014, 21:59
Selam arkadaşlar. Antalya'dan yazıyorum. Kamu kuruluşunda çalışıyorum. 38 Yaşındayım bu yaşıma kadar hayalimde motor olmasına rağmen hep arabam oldu. Şimdi A2 ehliyete yazıldım ve bir motor alarak Türkiye'miz de gidemediğim yerleri motorumla dolaşmak ve görmek istiyorum. Neler önerirsiniz. Nasıl bir motorla başlamam lazım. Ortaokul lise yıllarımda peugeot motorum vardı ancak vitesli motor kullanmadım ama çabuk kavrayabileceğimi düşünüyorum. Uzun yola dayanıklı yakıtı uygun kullanımı uygun motor tavsiyelerinize ihtiyacım var. Sizlerin tavsiyesi doğrultusunda bu yolda yürüyeceğim. Bana yardımcı olacağınıza inanıyorum. Sevgiler Selamlar.

erensipahi
22 Eylül 2014, 22:08
150 cbf maddi durumunuz el veriyorsa kesinlikle tavsiye ederim yanlız alışmanız biraz zaman alacaktır ekipmanınız olmadan kesinlikle kullanmayın :cat: Yakıtı yakmıyor adeta kokluyor çok titreşimde yok çok güzel bir motorsiklet başlangıç için

sercanmercan
22 Eylül 2014, 22:14
Cevabınız için teşekkür ederim. Sanırım bahsettiğiniz Honda nın cbf 150 lik modeli. BU model şehir içi ve şehir dışı için uygunmudur ? Sıfır mı almak daha uygun olur yoksa temiz bir kinci el amak mı daha uygun ? İkinci elde sıkıntı yaşarmıyım ? Ekipman olarak bahsettiğiniz nelerdir ? Açarmısınız lutfen.

zizulander
22 Eylül 2014, 22:47
Ayrıntılı yazayım okunur belki.


Belli ki bu işe bulaşacaksın unutma bu hastalığa bulaştın mı bırakması imkansız gibi bir şeydir. Baştan söyleyelim de ona göre hani.
Neyse, gelgelelim işin diğer kısımlarına. Motosiklet kullanması çok zevkli bir alet olmasına karşın içinde bir çok tehlikeyi de barındıran bir alet.
Zira iki teker adı üstünde. Sen onu dengede tutamazsan o da sana karşı hoyrat davranır.
Bu yüzden belli başlı kurallarına uymalısın. Yoksa çok büyük sıkıntılar yaşatabilir.
Baştan hevesini kırmayalım şimdi.

Bilmen gereken bir diğer konu motosiklette güvenlik.
Bunun çeşitleri var.
Birincisi güvenli sürüş
İkincisi güvenlik ekipmanlarıdır.
Güvensürüş meselesine gelirsek bir çok eğitmen, kurs, kitaplar vs bu konu üzerinde uzmanlaşmışlar.
Bu eğitimleri alıp yoluna devam edersen daha bilinçli hareket edebilirsin.
Mesela yolu nasıl takip etmelisin, trafiği nasıl okurusun, bakışların önemi vs vs vs...

Bir diğer güvenlik önlemi vücudumuzu kaza sırasında ağır darbelerden korumamıza yarayan korumalar.
Bunları da sıralarsak kask, mont veya ceket,pantolon, bot, eldiven ve ekstra korumalar diye sayabiliriz. Bunlar Allah göstermesin olası bir kaza durumunda seni bir miktar koruyacaktır. Ama bilesin ki ölümsüz yapmayacak. Sen gene güvenli sürmeye devam edeceksin yani :)
Ha bu arada ekipman seçerken üstüne tam oturmasına dikkat et yoksa olası kötü bir durumda işlevini yerine getiremez.
Ki zaten forumlarda dolaştıkça sen de anlarsın ne demek istediğimi.

Devam edelim ama bu sefer motosiklerden gidelim.
Motosikletlerde temel olarak üç tip oturma tarzı vardır.
ayaklar geride öne yatık birincisi; süper sport motosiklet tarzı diyebiliriz bunlara
ayaklar oturduğun yerin altında dik oturuş ikincisi; touring, sport touring diyebiliriz bunlara
ayaklar önde olanlar da üçüncü grup; chopper tarzı motosikletler diyebiliriz.
ha arttırmak isteyen çıkarsa bu kategorileri arttırsın (Enduro ve Cross'a girmiyorum) ben uğraşmayacam fazla. Neyse.


Şimdi abicim sen ihtiyacına ve beğenilerine göre bu tarz motosikletlerden birini seçersin.
Ona göre tur mu yapmak istiyorsun yaparsın.
Ama başlangıçta motosiklet hakimiyetin, dengen, el ayak koordinasyonun, hız algın frenleme mesafen vs bir miktar acemice olacağı için hata affeden motosikletler ile başlaman senin bundan sonraki yaşamın için daha uygun olur.
Özetle yüksek silindirli makineler yerine 250cc ve altı motosikletler diğerlerine göre daha yavaş hızlanır, üst hızlara daha yavaş çıkarlar bu yüzden ilk kullanıcıların hatalarını daha kolay kapatırlar.
Bu yol üzerinden gidersen daha sağlıklı olabilir senin için.


Motosiklet tavsiyelerine gelince.
Öncelikle bütçen varsa uğraşma abi japon markaları yamaha, suzuki, honda, kawasaki modellerinden gidebilirsin.
Paramb.k gibi sokağa da dökebilirim diyorsan avrupa markalar var ktm, bmw, ducati falan onların başlangıç modellerine yönelebilirsin.
Yok baba ben parayı zor buluyorum dersen hintli ve çinli markalara yönelebilirsin.

Benim kişisel tavsiyem yamaha ybr 125 veya honda cbf 150 commuter tarzlarında olurdu. Madem gezmek istiyorsun işlerini görür bunlar.
Yok şekil olsun diyorsan da honda cbf 250 modelleri benim hşuma gidiyor. Seni bilemem :)
Bakarsın beğenirsen artık.

anılbel
22 Eylül 2014, 22:55
Uzun zamandır motosiklet kullanmadığıniza göre bütün bu isteklerinizi gerçekleştirecek tek motosiklet cbf 150 maalesef :(

Carbondioxid
22 Eylül 2014, 22:59
Ayrıntılı yazayım okunur belki.


Belli ki bu işe bulaşacaksın unutma bu hastalığa bulaştın mı bırakması imkansız gibi bir şeydir. Baştan söyleyelim de ona göre hani.
Neyse, gelgelelim işin diğer kısımlarına. Motosiklet kullanması çok zevkli bir alet olmasına karşın içinde bir çok tehlikeyi de barındıran bir alet.
Zira iki teker adı üstünde. Sen onu dengede tutamazsan o da sana karşı hoyrat davranır.
Bu yüzden belli başlı kurallarına uymalısın. Yoksa çok büyük sıkıntılar yaşatabilir.
Baştan hevesini kırmayalım şimdi.

Bilmen gereken bir diğer konu motosiklette güvenlik.
Bunun çeşitleri var.
Birincisi güvenli sürüş
İkincisi güvenlik ekipmanlarıdır.
Güvensürüş meselesine gelirsek bir çok eğitmen, kurs, kitaplar vs bu konu üzerinde uzmanlaşmışlar.
Bu eğitimleri alıp yoluna devam edersen daha bilinçli hareket edebilirsin.
Mesela yolu nasıl takip etmelisin, trafiği nasıl okurusun, bakışların önemi vs vs vs...

Bir diğer güvenlik önlemi vücudumuzu kaza sırasında ağır darbelerden korumamıza yarayan korumalar.
Bunları da sıralarsak kask, mont veya ceket,pantolon, bot, eldiven ve ekstra korumalar diye sayabiliriz. Bunlar Allah göstermesin olası bir kaza durumunda seni bir miktar koruyacaktır. Ama bilesin ki ölümsüz yapmayacak. Sen gene güvenli sürmeye devam edeceksin yani :)
Ha bu arada ekipman seçerken üstüne tam oturmasına dikkat et yoksa olası kötü bir durumda işlevini yerine getiremez.
Ki zaten forumlarda dolaştıkça sen de anlarsın ne demek istediğimi.

Devam edelim ama bu sefer motosiklerden gidelim.
Motosikletlerde temel olarak üç tip oturma tarzı vardır.
ayaklar geride öne yatık birincisi; süper sport motosiklet tarzı diyebiliriz bunlara
ayaklar oturduğun yerin altında dik oturuş ikincisi; touring, sport touring diyebiliriz bunlara
ayaklar önde olanlar da üçüncü grup; chopper tarzı motosikletler diyebiliriz.
ha arttırmak isteyen çıkarsa bu kategorileri arttırsın (Enduro ve Cross'a girmiyorum) ben uğraşmayacam fazla. Neyse.


Şimdi abicim sen ihtiyacına ve beğenilerine göre bu tarz motosikletlerden birini seçersin.
Ona göre tur mu yapmak istiyorsun yaparsın.
Ama başlangıçta motosiklet hakimiyetin, dengen, el ayak koordinasyonun, hız algın frenleme mesafen vs bir miktar acemice olacağı için hata affeden motosikletler ile başlaman senin bundan sonraki yaşamın için daha uygun olur.
Özetle yüksek silindirli makineler yerine 250cc ve altı motosikletler diğerlerine göre daha yavaş hızlanır, üst hızlara daha yavaş çıkarlar bu yüzden ilk kullanıcıların hatalarını daha kolay kapatırlar.
Bu yol üzerinden gidersen daha sağlıklı olabilir senin için.


Motosiklet tavsiyelerine gelince.
Öncelikle bütçen varsa uğraşma abi japon markaları yamaha, suzuki, honda, kawasaki modellerinden gidebilirsin.
Paramb.k gibi sokağa da dökebilirim diyorsan avrupa markalar var ktm, bmw, ducati falan onların başlangıç modellerine yönelebilirsin.
Yok baba ben parayı zor buluyorum dersen hintli ve çinli markalara yönelebilirsin.

Benim kişisel tavsiyem yamaha ybr 125 veya honda cbf 150 commuter tarzlarında olurdu. Madem gezmek istiyorsun işlerini görür bunlar.
Yok şekil olsun diyorsan da honda cbf 250 modelleri benim hşuma gidiyor. Seni bilemem :)
Bakarsın beğenirsen artık.

Güzel bi öneri yazısı:cat:

İlaveten kişisel olarak şuan başlamış olsa idim, kesinlikle başlangıç motorum Cbf 150 olur idi,
Yakıt 10,
Konfor 10,(kullandığım cross'a oranla)
Gidiş 10 (başlangıç seviyesine göre harika, duruş nasıl bilmiyorum^^)
Şekil/şemal 10 (bana göre gayet eli/yüzü düzgün bir alet)

Tabii boy/kilo ne alemdedir belirtmemişsiniz, söz gelimi 2 metre/ 190 seviyesinde iseniz motor biraz ezilir büzülür(midilli'ye binmiş süvari gibi olur:queen:), altı boylarda gerisini estetik olarak karşılar sürüşe nasıl etki eder bilemem.

Ancak, alır almaz hatta 10.000 km yaptım artık king oldum ver elini Türkiye turu derseniz, verilmiş sadakanız var ise ne ala yok ise..
Hasılı kelam, ehliyet+güvenli sürüş eğitimi/leri sonrasında ülke turu.

sercanmercan
22 Eylül 2014, 23:13
Sevgili zizulander kardeşim Öncelikle açıklayıyıcı bilgi ve önerilerin için çok teşekkür ederim. Dikkate alacağımı bilmeni isterim. Bunun bir hastalık olduğunu biliyorum içindeki motor sevdasına yol vermek istiyorum Daha önce iki teker olarak bisiklet ve mobilet kullandım denge konusunda bir sıkıntım yok diye düşünüyorum . Sonra kamu kurumundayım dedim ama işim gereği ehliyet ve direksiyon sınavlarını düzenliyorum Trafik kuralları olsun güvenlik tedbirleri olsun dikkat edeceğime ve kurallara uyacağıma da emin olabilirsin ehliyetim olmadan ve kurallara riayet etmeden direksiyon başına geçmem.
Güvenlik konusunda bende seninle aynı fikirdeyim alınması gereken tüm tedbirleri alacağıma şüphen olmasın. Dediğin gibi büyük motor benim için uygun değil en azından şimdilik. Erensipahi arkadaşımın yazdığı gibi honda 150 cbf modeli bütçeme uygun o konuda sıkıntı yok biraz araştırdım duruşu güzel yakıtınında uygun olduğunu gördüm sanırım o modele yöneleceğim. 250 lik belki ilerde olabilir.

Dediğim gibi ehliyete yeni yazıldım bilinçli olarak gitmek istediğim için buraya yazdım Önerileriniz benim için önemli. İkinci el almam sıkıntı yaratırmı ? Nelere dikkat etmem gerekir ? Bu konuda da bilgi alabilirsem sevinirim.

İlginize tekrar teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

Sevgili Carbondioxid kardeşim. :cherry: boyum 1.78 kilo 73 yani orta boy ve spor bir vucudum var midilli gibi olmaz emin olabilirsin. :cherry:

Tabi ki öncelikle ehliyet ve güvenli şürüş eğitimi alacağım. Yoksa ne kendime ne de bir başkasına zarar verme gibi bir niyetim yok.

Cbf 150 y, d,kkate aldım araştırmaya başladım.

Çok teşekkür ederim. Sevgiler Saygılar.

Carbondioxid
22 Eylül 2014, 23:19
O halde şimdiden hayırlı olsun, bütçeniz var ise sıfır alın, biraz yağ eksiltme durumu var kronik, gerisi 10 numara, ilgili başlık

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/22974-honda-cbf-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html?prefixid=02_Honda_Motosiklet&daysprune=-1

zizulander
22 Eylül 2014, 23:26
Abicim şimdi motosikleti sıfır alacaksan amacına ve fiziksel özelliklerine dikkat edersen daha iyi olur .
Yukarda da Carbondioxid arkadaşımız bahsetmiş boy, kilo beden tipi vs. Buna dikkat edersen içine daha çok siner motosikletin.

Motosiklet almaya karar veren herkes gibi sıfır mı alsam yoksa sağlam bir ikinci el mi alsam sorunsalına (bknz: ekşi ahahaha) geldik.
Sıfır modeli seçmek kolay abi gidersin modellere bakarsın.
Üztüne binersin, bi denersin motoru.
Bütçen de yetiyorsa ve içine de sindiyse alır paşa paşa binersin.

Gelelim işin civcivli kısmına. İkinci el.
Araba kullanıyormuşsun abi yazılarından gördüğümüz kadarıyla.
Arabayı ikinci el alırken neye dikkat edersen aslında burda da onlara dikkat edeceksin.
Çok büyük bir farkı yok.
Ama motoru aldıktan sonra şu sorular da beynini yer hani
motoru ne durumda acaba kısa sürede masraf çıkarır mı
ve yine bu durumda kenarda paramız olacak mı. (akü , yeni lastik veya jant, yağ, filitreler vs vs vs.)
İkinci el alırken bu yüzden motordan anlayan biriyle gitmek daha mantıklı bir hareket olur.
Yazık para kolay kazanılmıyor abi.

Bi de bu videoyu izlersen ikinci el hakkındakafanda biraz daha fikir oluşturur.

http://www.dailymotion.com/video/x1cm8l7_genel-2-el-motosiklet-rehberi_webcam#from=embediframe

..Carmentality..
22 Eylül 2014, 23:28
Sercanmercan senin durumundaydım. Temmuz ayında zincirlerimi kırdım.
Hep cbf 150 ye yönlendirildim, hep onu araştırdım .
Benim gibi ikinci el motor dan anlamıyorsan. sıfır al.
Fakat iyi araştır. ilk motosikletin için 6200 lira verme derim.
Bajaj discover 125 ST şans tanı, ciddi anlamda giyeceğin ekipmana para ayırmış olursun .
inanılmaz yakıtı ve yeni teknoloji motoru var.Kalitesi çinlilerden ayrılıyor.

Tİme_shİft42
22 Eylül 2014, 23:36
150 cc sehir icine bile bazen yetmiyor sehir dısına hic yetmez ben 10.000 kmdir düsük cc ye biniyorum en az 250 cc şart

sercanmercan
22 Eylül 2014, 23:46
Videoyu izledim gerçekten açıklayıcı ve aydınlatıcı oldu benim için çok teşekkürler kardeşim. sağol.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

Kardeşim Bajaj ı ilk defa senden duydum. Tavsiyeni dikkate alacağım. Öncelikle biraz araştırmam lazım. Teşekkürler.

07mehmet07
22 Eylül 2014, 23:50
İlla vitesli almak zorunda değilsin maxi scooter'larada bakabilirsin mesela bütçen yetiyosa yamaha x-max 250 tam sana göre hem uzun yolda yormaz hemde şehiriçinde daha kullanışlı :cat:

..Carmentality..
22 Eylül 2014, 23:52
Test sürüşü
http://bajaj.com.tr/discover/34/discover-125-st

Burdada forum başlığımızı inceleyebilirsiniz
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/127073-bajaj-discover-125-st-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

time_shift42'ye katılıyorum , hernekadar ybr125 ve cbf150 gbi akranlarından daha yüksek güce sahip olan discover 13 ps ile şehir için de başarılı Fakat şehırdışı sürüşünde daha güvenilir ve rahat olması için minimum 25 beygir üstü br motor gerekir.

sercanmercan
23 Eylül 2014, 00:02
ilginize teşekkürler. dediğiniz araca baktım sanırım pek bana göre değil. çok sağolun. sevgiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

Sanırım ilk başlamam dolayısıyla 125 veya 150 lik yeterli olacağını düşünüyorum. Alır almaz binlerce km yapacak değilim zaten sezon kışa giriyor bahara kadar alıştırma yapmam veya kendimi ve motoru test etmem adına bir süre geçmesi gerekir. Uzman bir sürüşe nail olmadan çok fazla uzun yol yapacağımı sanmıyorum en fazla 200-300 km yola giderim. Ama cbf 150 aklıma yatmış gibi değişmezse ona yöneleceğim. Hepinize çok teşekkür ederim.

Carbondioxid
23 Eylül 2014, 00:02
Bi dakika durdurun dünyayı inecek var, offff of ki ne off, aga bu nedir? Cbf sıfır 5800, masraf ile berbaber ehh 6200 tl, 150cc, tamam cbf candır canandırda, ...Carmentality... mesajında fiat'ı yazınca şok oldum, yok efenim, konfordan vaz geçin, belki birazda motor kalitesi/ömründen, pulsar 200'e bakın, bu ne yahu, ondan sonra vayy efendim çinli/hindli offff sıfır fiata bak hele, özür dilerim herkesten.

FurkanZ
23 Eylül 2014, 22:31
Eger imkaniniz var ise suzuki inazuma derim. Cok guzel deniyor. 250 cc cift silindir.

Proud
23 Eylül 2014, 22:44
Cbf'ye vereceği parayı çinliyede verse o da konforlu olur tabi.

zaman756
24 Eylül 2014, 03:44
bende antalya elmallıyım .ist da oturuyorum .bi kere sakın çin alma 2 sene kullandım .illallah ettim .şimdi yamaha ybr 125 im var
ama şimdi ybr ler biraz tuzlu alma.honda cbf alma 30.000 den sonra yağ yakmaya başlar ve ybr ye göre erken bakım ister ybr den çok yakar.[arkadaşımda var].
abime bajaj discover 125 aldık ybr,cbf ve apacheden daha ucuz.
ybr den daha az yakıyor ve çekişi ybr den güçlü,parçaları bakımı hakkatten ucuz.uzun yola gideceksen hava değil su soğutmalı ve 120 falan motoru kasmadan yapabilecek bir motor lazım ,o motorda bajaj pulsar 200 ,ktm motor bloğuyla aynı motora sahip.maximum hız 145 falan
bu arada bajaj ktm nin motor üreticisi,hindistan çelik devi
pulsarıda kullandım ,debriyajı sert basmak lazım ,dezavantajı o.belki rodaj sonrası yumuşar

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------

he bu arada ktm motor deyip duruyorum .o da dakar şampiyonu ,avusturya malı ve fiyatları honda ve yamahadan daha pahalı.yamahada r25 çıkartacak yakında yarış motoru yavrusu ,inazumada güzel ve çok konforluymuş ama bunlar tuzlu .bakımlarıda öyle
sonunda hangi motoru aldığını söyleresen seviniriz

erensipahi
24 Eylül 2014, 19:27
Cbf'ye vereceği parayı çinliyede verse o da konforlu olur tabi.
Emin ol 4000 tl ye kuba cr1 aldım yok hondayla aynı motoru var falan dediler hepsi hikaye hondanın yerini tutmuyor motorsiklet devir 7000 i geçince ayaklarını kaldırmak zorunda kalıyorsun ki acayip bir titreşim oluyor ama honda cbf öyle değil boş bir bardağı alın deponun üzerine koyun ve gazı kökleyin bakın bakalım bardak hareket bile etmeyecek ki kalite burdan anlaşılıyor zaten...