PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk defa vitesli motorum olcak yardım!



emo132
19 Eylül 2014, 00:46
Bi kaç ay sonra ehliyetimi alıyorum ve ninja ile başlamaya karar verdim, ehliyet kurslarında vitesli motor sürdürüyorlarmış bende hayatımda daha önce hiç vitesli motor sürmedim, sürdüm ama hep 1. viteste ama onunla ilgili gerek özel anlatım gerekse internetten çok bilgi edindim yani vites değiştirme küçültme, büyültme, debriyaj, kavrama noktası felan herşeyi biliyorum. Şimdiye kadar hep scooter motor sürdüm onun dışında hiç sürmedim. Önümüzdeki ay bi ninja 250r almaya karar verdim ehliyetimi alana kadar garajda beni bekliycek vede kapalı bi alanda sürekli viteslerle ilgili alıştırma yapcam böylece sınav gayet kolay geçicek diye düşünüyorum ama korktuğum nokta şu. Bu makinelerin yanına gidince üzerine binmeden yanından gidondan tutarak ayaklıktan kaldrınca bana çok ağır geliyo ben bu ağırlıkla nasıl manevra yaparım kesin düşerim gibisinden şeyler geliyo aklıma vazgeçiyorum, sizce ne yapmalıyım en büyük sorunum o düşme korkusu yani motoru bi arkadaşdan bi turluğuna isteyemiyorum motor altımdan kayar düşer diye korkuyorum ne yapmalıyım?

Adventure58
19 Eylül 2014, 00:51
DAha önce hiç vitesli sürmedin ve ninja ile başlayacaksın. Peki Abi. Önce ufaktan 125 150 lik ile manevra dur kalk ışıklarda durma kalkma vs anlatacaktım ama Bende ki bildiler ninja yı kesmez.

kordinaryus
19 Eylül 2014, 01:02
ninja küçük gelir. hayabusa'lar var onlar ideal olur senin için. hem virajlarda dizini yere koyarak dönersin daha güzel olur. sonra da drın drın gaza basar gidersin.

shooter1
19 Eylül 2014, 01:05
600rr ile başla :king:

emo132
19 Eylül 2014, 01:05
niye böyle yaptınız ya hani ninja başlangıç için güzel motordu noldu şimdi? :cherry:

Adventure58
19 Eylül 2014, 01:11
niye böyle yaptınız ya hani ninja başlangıç için güzel motordu noldu şimdi? :cherry:

Ben demedim ya siz? Kim dedi Ninja başlangıç için ideal diye? CBF 250 desen neyse ki bende İlk deda kursta ögrendim 1 saatlik egiğimle evet zor değil çok kolay hemen kavradım sistemi sonra reflex olmaya başladı. ki Düşün 1 aatlik egitimle 25 km ötede ilçeden motor alıp geldim. düz yolda bastım geldim ama durk kalk dön vs frenleme ne çektim.

Şuan keyfi km yapıyorum mesela bugün Evrensekinin köylerini gezdim 40 45 km kdar yol yaptım hala tek seferde dönemiyorum.
Toplamda sanırım aldığımdan beri 200 220 km oldu sırf dün ve bugin 80 90 km yaptım.
100 kmh bile fazla geliyor kii kontrol için sen ninjadan bahsediyorsun. Sene ye kadar SS yada RR alacak param olsada hoş yokkk :queen:

almam ölürümmm bu kadar basit.

Sen merdivenleri 2 er degil 5 er 5 er atlamak istiyosun ilk basamaga bastın.

Okadar paran var madem CBF 250 al.max 140 kmh basıyor sana gelmez ama idare edersin.
Agırlığı cüssesi seni yoğurur.

Bugraaa
19 Eylül 2014, 01:33
Ehliyet kursu degilde honda,gis gibi bir kurumdan egitim al, sonrasi kolay :) ninja250rda baslangic motorudur... egitim aldigin muddetce sorun teskil etmez, egitim sart

shooter1
19 Eylül 2014, 02:10
ilk vitesli heyecanını ninjada uygulama grenaj fiyatları dünyanın parası

emre186
19 Eylül 2014, 02:26
Teorik olarak edindiğin bütün bilgilerin motosikletin üstündeyken çok af edersin hiç bir halta yaramadığını görünce hayal kırıklığına uğrayıp motoru aldığına bin pişman olup sırf para verdiğin için öğrenmeye çalışıp kendine çile çektirmekle başlayacaksın :)(ilk 2 gün ıstırap ve korku evresi) sonra bir de bakacaksın ki motoru bağırta çağırta kaldırıp durdura biliyorsun :) bende 2 haftalık vitesli motosiklet kullanıcısıyım iyice emin olmadan ehliyete yazıl mamayı tercih ediyorum.. Kimsenin ne dediğine sana nasıl baktığına "hiç takılma" ama ninja ile de başlanılmaz.. 100-125 cc gayet uygun hafif olanlarından. Bence YAMAHA YBR125 ile başlaman senin için yağlı ballı olur ybr yi anlatmaya kelimeler yetmez...

telike
19 Eylül 2014, 02:53
sen bizimle dalga geçiyorsun. ninja başlangıç olarak iyidir ama senin gibi SIFIR "0" tecrübesi olanlar için değil. az çok binebilen birisi için iyi. oturuş pozisyonu rahat değil. sen devirmekten korkuyorsun daha ayakta 185 kilo motor kullanıyorum virajda pegleri yere de sürttüm tecrübe ile sabit. sıfır isen ona göre ninja sana gerçekten fazla. çok maddi zarara girersin. düşmekten korkarsan düşersin. canına bişey gelmese grenaja vereceğin para canını yakar.

SlimShady1
19 Eylül 2014, 03:54
250 cc bi motorun urettigi guc 25-35 bg arasi genelde. (2 Zamanli olanlari demiyorum) Bence Ninja 250R baslangic icin uygundur. Hondanin 2 ve 3 seviye egitimlerini ozellikle 3.seviye egitimini 3-4 defa almasini oneririm, 25 -30 bin km devirince isterse buyutur motorunu abimiz. Butcesi olan CSS'de alabilir tabi fiyatlari biraz tuzlu.

Darkcity2000
19 Eylül 2014, 09:26
Ninja baslangic icin uygun degildir, acemisin hayatinda motor kullanmamissin kisa surede rahmetli olabilirsin dikkat..

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------

Ayrica her motor dururken agirdir em kotu motor 100 kg ama hareket ettimi 100gram gelir... bunlari dusuk cc hafif motorlarda iyice ogren sonra adim adim gec anladigim kadari ile elinden tutacak yardimci olacak birileride yok yaninda..

bursagsli
19 Eylül 2014, 09:56
Şuan acemisin alacaksın ninjayı ilk basmam ben dersin kusura bakma ama anayolda 70 ile gidecek halin yok her motosiklet sürücüsü acaba motorumdaki en son hız nedir basar hadi diyelim gazladın önüne o hızla giderken birden araç geçti hayliyle elin ayağın birden dolandı napacağını bilemedin gittin vurdun ölebilirsinde bu 2 teker araç şakası olmaz
Alıştırma yaparken motoru zırt pırt düşürdün parçasıda pahalı
Ilk 150 cc bir motor ile başla 10.000 km geç sonra ninjaya bin

DoLPHiN2306
19 Eylül 2014, 10:29
Paran varsa al kardeşim. Bende ehliyet sınavındaki otomatik skuter hariç hiç motor kullanmadan bayiye gittim 250 cbr aldım yarım saatte motora alıştım.Sonra boş alanda panik freniydi dönüşlerdi veya yonca kavşaklarda ve virajlı yollarda yatmayı vs hepsini çalıştım. Emin ol kullanırsın. Şu değişebilir olduğu yerde devirirsin vs masrafın çok olur ama madden iyiyim diyosan al derim. Eğitimlere de gidebilirsen bi sıkıntın olmaz. Korumanı da tamamlar gezersin.

Pekbipicadam
19 Eylül 2014, 11:00
Bu neyle başlıyim abicilerden sonra onla başlama ölürsüncülerden de fenalık geldi , adam 250 cc yle başlıcam demiş ona bile laf etmişler yakında 125 cc yle başlıcam diyenlerede hiç bisiklet kullandın mı önce bisiklet kullan diyecekler valla :queen:

Bugraaa
19 Eylül 2014, 13:44
Ya ben anlamiyorum adam 250cc demis, ilk vitesli demis, gene olursun, rahmetli olirsunlar baslamis... adam zaten sukuter kullaniyomus, ayrica ninja baslangic motosikletidir egitimle beraber kullanirsan acemiligini daha rahat atlatirsin, egitim alip ondan sonra motora karar vermeni oneririm

Darkcity2000
19 Eylül 2014, 14:17
Bugun sevgili babanem azim etse bir hayabusa nin uzerine oturup gazi acmayi ogretsek 300 yapar, sorun surmek degilki, elbette 250 kullanir ama bu isin kitabi derki ufak ufak cik, ev yapmadan plaza insaatina girisme.. keyfini cikar bos stresslerle ugrasma.. Herhes bas bas bagiriyor 9.5 yada 11 beygirkik YBR ile baslayin diye.. 250 likten birden 1000RR a gecen asfalta govdesi 3 ayri yere dagilan motorcular var gidin forumun bassaligi bolumune bakin hepsi her motoru kullanacak kapasitede ama adim adim gidilmemisse, egitim alinmamissa o zaman buyuk risk var demek..

yeknet
19 Eylül 2014, 14:30
250 cc bi motorun urettigi guc 25-35 bg arasi genelde. (2 Zamanli olanlari demiyorum) Bence Ninja 250R baslangic icin uygundur. Hondanin 2 ve 3 seviye egitimlerini ozellikle 3.seviye egitimini 3-4 defa almasini oneririm, 25 -30 bin km devirince isterse buyutur motorunu abimiz. Butcesi olan CSS'de alabilir tabi fiyatlari biraz tuzlu.
Hondanın 2. 3. seviye eğitimlerini alabilmesi için ehliyet ve tecrübe şart, nasıl olacak başlangıç motoru o zaman.?

MAOK
19 Eylül 2014, 15:47
motor eğitimi al vitesli de kullanabilirsin. http://www.hondamotosiklet.com garajda vites değiştirmek ile vitesli motor kullanmanın alakası yok. motor dediğin şey (motorsiklet de değil motor) devri olan ona göre güç üreten varsa aksamı ona göre hız üreten vitesi olan bir şeydir. garajda vites değiştirmekle vitesli motor sürmenin alakası yok.

SlimShady1
19 Eylül 2014, 19:18
Hondanýn 2. 3. seviye eðitimlerini alabilmesi için ehliyet ve tecrübe þart, nasýl olacak baþlangýç motoru o zaman.?

ehliyeti ve motoru aldiktan sonra dedim eğitim işini. Yani cift silindirli kucuk hacimli Ninja 250R başlangıç olabilir. Ki bana göre geçiş motoru diye birsey yok 4 silindire geçiş için en iyi yol eğitimden geçer "Bence". Tabi mutlaka 600 cc 4 silindir ile başlayıp başına birsey gelmeyen arkadaşlarda vardır. Yani güvenli şekilde öğrenmek için aşama aşama giddilmesi daha mantıklı. Sonuçta herkesin kendi hayatı kimseye akıl vermek bize düşmez, tavsiye veririz onun aklına yatar yada yatmaz.

memer
19 Eylül 2014, 21:47
Allahtan bisiklet ile başlamalısın dememişler :)

emo132
19 Eylül 2014, 23:25
Bune arkadaş ne alim desem ölürsün yaşamazsın vs vs diyolar sanki motor 0-100 e 3 saniyede çıkıyo hadi 600 lük olsa neyse o birden fırlar altımdan bu 250 cc makine ben bunu tutmayı vites değiştirmeyi öğrendiğim zaman niye ölümki bu sitedekileri gerçekten anlamıyorum ya sanırım herkes kıskanç burda kendilerinkinden daha iyisi kimsede olmasın istiyorlar galiba ben 600 lük makinesi olan adamdan özel ders alcam adam seni 600 lükle başlatalım diyo ben 250 yle başlamak istiyorum diyodum bundan sonra bu siteye bu konularla ilgili hiçbir konu açmıycam milleti tanımadan konuşuyorsunuz belki ben kalıplı güçlü biriyim belki 200 kiloluk motoru bile ayakta tutabilirim hiç bunları düşünen yok herkes sallamış birşey eğitimimi alıp 250r ile başlıyorum karenaj da sorun değil takoz taktırır bakarım yoluma hadi eyv yinede iyi kötü yorum yapan herkese teşekkürler.

bariscinar
19 Eylül 2014, 23:48
Yaşın kaç biraderim senin ?

SlimShady1
19 Eylül 2014, 23:59
Bune arkadaþ ne alim desem ölürsün yaþamazsýn vs vs diyolar sanki motor 0-100 e 3 saniyede çýkýyo hadi 600 lük olsa neyse o birden fýrlar altýmdan bu 250 cc makine ben bunu tutmayý vites deðiþtirmeyi öðrendiðim zaman niye ölümki bu sitedekileri gerçekten anlamýyorum ya sanýrým herkes kýskanç burda kendilerinkinden daha iyisi kimsede olmasýn istiyorlar galiba ben 600 lük makinesi olan adamdan özel ders alcam adam seni 600 lükle baþlatalým diyo ben 250 yle baþlamak istiyorum diyodum bundan sonra bu siteye bu konularla ilgili hiçbir konu açmýycam milleti tanýmadan konuþuyorsunuz belki ben kalýplý güçlü biriyim belki 200 kiloluk motoru bile ayakta tutabilirim hiç bunlarý düþünen yok herkes sallamýþ birþey eðitimimi alýp 250r ile baþlýyorum karenaj da sorun deðil takoz taktýrýr bakarým yoluma hadi eyv yinede iyi kötü yorum yapan herkese teþekkürler.

Birader sen takil Ninja 250R her turlu gider. Arkadaslar cok iyi kullaniyolar cok iyi biliyolar bu isi, biz bisey diyemeyiz anladin sen beni.

Adventure58
20 Eylül 2014, 00:01
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-temiz-kazasiz-dertsiz-178814642/detay

Model eski ama başlangıç için iyidir, Param olsa ben alırdım

emo132
20 Eylül 2014, 01:01
Yaşın kaç biraderim senin ?

17 birader bi kaç ay sonra 18 olcam, önceden 600rr alma ölürsün diyorlardı 250r ile başlasam diyordum olur diyorlardı, şimdi 250r alma ölürsün diyolar anlamadım ben bu mt üyelerini ya gerçekten anlamadım hepsi 3 buçuk atıyo. Aea bile videosuda başlangıç motoru için uygun diyor. adı üstünde BAŞLANGIÇ MOTORU.

Adventure58
20 Eylül 2014, 01:08
sorun senin daha önce hiç kullanmamış olman daha vitesli yi bilmeden Bu motor a direk binmen. 1 2 sene 150 lik falan kullansan alin ayagın bi alışsa pratik olsa diyoruz. kötü bişey demiyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

Ben 2 hafta olcak motor alıp süreli ki İlk defa. hızlı ilerliyorum çoğu zaman öyle bi an oluyorki 125 kg motor dev oluyor. vs vs vss diye gidiyor...

yeknet
20 Eylül 2014, 01:14
önce bir eğitime katıl gözün kesiyosa 250 lik al. önce motoru alayım alışırım demek yanlıştır.

emo132
20 Eylül 2014, 01:47
sorun senin daha önce hiç kullanmamış olman daha vitesli yi bilmeden Bu motor a direk binmen. 1 2 sene 150 lik falan kullansan alin ayagın bi alışsa pratik olsa diyoruz. kötü bişey demiyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

Ben 2 hafta olcak motor alıp süreli ki İlk defa. hızlı ilerliyorum çoğu zaman öyle bi an oluyorki 125 kg motor dev oluyor. vs vs vss diye gidiyor...

vitesler sıkıntı değilki motor süren arkadaşlara soruyorum motoru aldım 10 dk da alıştım viteslere diyo şimdi ben yolda giderken vites değiştirirken ölcekmiyim? ve birde gerek vites gerekse kontrol konusunda 600 lük makinesi olan bi abim öğretcek bana

Adventure58
20 Eylül 2014, 01:54
Peki ne diyelim kardeş. Ben imkan olur sa seneye 4 5 bin e kadar cbf 250 düşünüyorum basacagı mak. 150 kmh de olsa İlk olarak 125 likten başladım 1 sene iyidir diye.

İlker41
20 Eylül 2014, 02:54
sevgili din kardeşim canını seviyorsan ve ilk vitesli motora başlıyorsan küçük hacimli 150lik vitesli bir motor şimdilik seni idare eder ama benim param var diyorsan sen bilirsin altın elbiseli adamı dinle derim.o sana en güzel eğitimi verir ben öyle yaptım.ALLAHA emanet ol kardeşim.

MEHMET A
20 Eylül 2014, 03:18
eğitimden sonrada ninja alınmaz en az 20 25000 km yaptıktan sonra düşürmem motoru diyene kadar ninja alma.tek yan grenja 1300 tl öbür parçalarıda aratmaz hatta daha pahlıdır cbr 250 al parçası ucuz kontrol güzel oturuş rahat seni baya tatmin eder.

DoLPHiN2306
20 Eylül 2014, 10:34
Abicim gözde büyütülecek bişey yok bu kadar. Şekil motorla başlamak istiyorum diyosan git al. 10 dk yı geçmez motora alışman tıkır tıkır kullanırsın. İraden sağlamsa sıkıntı olmaz gaza gelme hemen öğrendim diye yeter. korumalarında tam olsun. Eğitim de alacakmıssın zaten sıkıntı yok. olduğu yerde düşürmen felan olası ama onun için bütçen iyidir inş. ben cbr ın dandik aynasını somunu kırıldı diye değiştim 70 tl tuttu. bunlara hazırlıklı ol yeter. motora başlama konusunda şüphen olmasın. Bazen 250 600 1000 sürmeyen arkadaşlar gereksiz yorum yapıyolar ölürsün vs diye sen kulak asma. 250 idealdir al fıtı fıtı gez. 250 ile yeterli tecrüben olunca atlarsın 600 e(Km demiyorum tecrübe diyorum). Önemli olan boş gezme. Panik fren çalış. Altın Elbiseli Adamın tüm videolarını izle dediklerini uygula. Kontra vs çalış. Ne bileyim arka tekeri bilerek kitle motorun vereceği tepkiyi felan gör. alış bunlara. Ben cbr 250 ile gezerken çoğu kuryeci arkadaş benden daha iyi motor kullandığını göstermek için tek teker felan yapıyodu yanımda.(kask yok mont yok arkadaşlarda)(İnanmazsın ağzında da sigara) Kendini öyle tatmin ediyodu. Eminim onların bazıları da aramızdadır nasihat veriyodur sana bana. 250 den indim arkadaşlarımın R6 ve R1 ini denedim. Ne viteste ne ağırlıkta bir problem yaşamadım. Apaçilik de yapmadım akıllı akıllı gezdim. Eskiden nasıl sürüyolar diye imrendiğim motorun üzerinde şehri turluyodum. Sen takılma kimseye kendini de siteden vs soğutma ;)

emre186
20 Eylül 2014, 17:13
İlk motorum "sıfır" tecrübe ile modifiye 200 cc oldu cahilce, aslına bakarsan imkan ona yetti tanıdık falan da olunca.. ilk bir hafta korkunçtu 200 cc de bile, 2-3 hafta garanti şehir içinde kalabalık sokaklara giremezsin debriyaj kavrama noktası ve gaz kombinasyonuna elin alışana kadar, burada da başlık açmıştım nasıl cc düşürebilirim diye.. :) 18 yaşındayım 85 kilo 1,76 boyum var bir hafta zorlandım ikinci hafta biraz açıldım 300 km yaptım aldığım günden beri ve hala bazen viteslerde sorun yaşıyorum, sorduklarının "10 dk de alıştım yeaa" dediklerine gerçekten inanıyorsan hadi git al ama eğer 10 dk de işi çözemezsen buraya tekrar gelmeye yüzün olacak mı orası senin bileceğin iş, alma demiyoruz, millet seni kıskanmıyor aksine senin almayı düşündüğünden düşük olanlar da çok çok yüksek olanlar da var, burada herkes birbirine destek olmak için tecrübelerine dayanarak bilgi paylaşımı yapar, en azından ben şimdiye kadar öyle gördüm. Gönlünce olsun her şey ama şunu bil a.e.a dan alıntı yapayım; yedek parçacı da seni bir ayı bekliyor pençesine almak isteyen :cherry:

DoLPHiN2306
20 Eylül 2014, 17:34
İlk motorum "sıfır" tecrübe ile modifiye 200 cc oldu cahilce, aslına bakarsan imkan ona yetti tanıdık falan da olunca.. ilk bir hafta korkunçtu 200 cc de bile, 2-3 hafta garanti şehir içinde kalabalık sokaklara giremezsin debriyaj kavrama noktası ve gaz kombinasyonuna elin alışana kadar, burada da başlık açmıştım nasıl cc düşürebilirim diye.. :) 18 yaşındayım 85 kilo 1,76 boyum var bir hafta zorlandım ikinci hafta biraz açıldım 300 km yaptım aldığım günden beri ve hala bazen viteslerde sorun yaşıyorum, sorduklarının "10 dk de alıştım yeaa" dediklerine gerçekten inanıyorsan hadi git al ama eğer 10 dk de işi çözemezsen buraya tekrar gelmeye yüzün olacak mı orası senin bileceğin iş, alma demiyoruz, millet seni kıskanmıyor aksine senin almayı düşündüğünden düşük olanlar da çok çok yüksek olanlar da var, burada herkes birbirine destek olmak için tecrübelerine dayanarak bilgi paylaşımı yapar, en azından ben şimdiye kadar öyle gördüm. Gönlünce olsun her şey ama şunu bil a.e.a dan alıntı yapayım; yedek parçacı da seni bir ayı bekliyor pençesine almak isteyen :cherry:

Aldığım plazanın önünde hiç tecrübem olmadan motoru teslim aldım. Yarım saat sonra viteslerde sıkıntım kalmamıştı. Kişiden kişiye göre değişir illa ki. ama 300 km de hala vites problemi çekiyorsan bence sıkıntı vardır o işte. Arada bi boşa geçiremezsin belki anlarım ama baska problem olmaz sanmıyorum

emre186
20 Eylül 2014, 17:59
Aldığım plazanın önünde hiç tecrübem olmadan motoru teslim aldım. Yarım saat sonra viteslerde sıkıntım kalmamıştı. Kişiden kişiye göre değişir illa ki. ama 300 km de hala vites problemi çekiyorsan bence sıkıntı vardır o işte. Arada bi boşa geçiremezsin belki anlarım ama baska problem olmaz sanmıyorum

1 den 2 ye atarken boşa takıyorum bazen tek sıkıntı o :)