PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bosch'tan motosikletler için yeni güvenlik sistemi



admin
22 Ağustos 2014, 13:05
Dünyanın önde gelen teknoloji üreticilerinden Bosch, motosikletler için geliştirdiği ABS (kilitlenmeyi önleyici fren sistemi) ve MSC (motosiklet denge kontrolü) ile güvenlikte bir adım daha atıyor.

ABS ve MSC sistemleri, kazalara karşı koruma sağladığı gibi, virajlarda da mümkün olan en iyi fren ve gaz desteğini sunuyor.

Araçtaki ABS yayılıyor

Uzmanlar, bu düşüşün sebeplerinden birinin ABS’nin yayılması olduğuna inanıyor. Bosch Şasi Sistemleri Bölümü Başkanı Gerhard Steiger, “ABS, ölümlü veya yaralanmalı tüm motosiklet kazalarının dörtte birini engelleyebilir” dedi.Yakın zamanda piyasada olacak MSC ise motosiklet sürücüleri için mümkün olan en iyi güvenliği sunacaklarını söyleyen Steiger, şöyle devam etti:

Eğilme açısı ve fren

“Yeni sistem, mevcut eğilme açısını kaydederek ABS desteğini ve çekiş kontrolünü bu açıya uyarlıyor. Bu da, özellikle neredeyse tüm ölümlü motosiklet kazalarının yarısının meydana geldiği virajlarda işe yaradığı anlamına geliyor. Otomobillerdeki ESP’de olduğu gibi, MSC ister fren olsun ister gaz, sürücünün dik bir açı ile eğildiği durumlarda dahi mümkün olan en iyi desteği sunuyor.”

Ölümlü kaza azaldı

2008 ve 2013 yılları arasında, Almanya’da ölümlü kaza geçiren motosiklet sürücülerinin sayısı yüzde 13 azalarak 568’e düştü. Geçen yıl Avrupa’da üretilen tüm motosikletlerin yüzde 30’unda ABS bulunuyordu. 2013’ün sonunda, dünyanın ilk MSC sistemi ilk olarak KTM 1190 Adventure ve Adventure R’da seri üretime girdi.

Kaynak: Gökhan Kara - Bugün Gazetesi


http://www.youtube.com/watch?v=p1WSAESCf2Y


http://www.youtube.com/watch?v=YTTGSnlykJ8


http://www.youtube.com/watch?v=Tx47rRRA63Y

zihnigonen
22 Ağustos 2014, 13:20
ben daha önce incelemiştim. türkiye'de henüz kullanan en azından kullanıp da yorum yapan yok galiba. çünkü baya araştırmıştım. sistem ön frenle arka freni koordineli çalışmasını mı sağlıyor tam anlamadım.

Ertugyigit
23 Ağustos 2014, 00:44
sistem frenlerden yatma açısından gaz tepkisinden data topluyor sürekli ve bu datayı saklıyor , benzer durumlarda bu datayı kullanarak içinde bulunduğu durumu tanıyor ve eğer durumda yatma açısı çok hız çok fazla ise mesela tekerlerin kilitlenmesini engelliyor frene basıldığında iki tekere de fren uyguluyor slip side da motorun tank slap yapıp sürücüsünü üstünden atmasını engelliyor benim anladığım bu yani bir çeşit arka planda çalışan bir uygulama sürekli data veri topluyor ve sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye giriyor benim anladığım bu ama bunu nasıl yapıyor orasını bilmiyorum ekstra bir beyin koyuyorlar sanırım başka türlü olamaz çünkü

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

Ve her iki tekere de bağlı olmasıgerekiyor bu sistemin aynı zamanda fren kaliperlerine de yani bayağı bi elektronik aksam ekleniyor motora ve karışık da bi sistem ama teknoloji ilerliyor güvenli olursa ıspatlanırsa neden kullanılmasın ki

ccc67
23 Ağustos 2014, 16:35
İnşallah teknoloji gelişir motor yaygınlaşır ve ölümler azalır.ama.mükemmel bir sisteme benziyor

caneroz
23 Ağustos 2014, 17:57
Alman endüstrisi de bi başka yahu :P

Green Arrow
24 Ağustos 2014, 15:31
İŞte böyle teknolojiler sayesinde motor sevilir ve güvenli hale gelir umarım yakın zamanda ülkemize de daha ekonomik motorlarda görürüz bu sistemleri.

Ertugyigit
24 Ağustos 2014, 16:33
İŞte böyle teknolojiler sayesinde motor sevilir ve güvenli hale gelir umarım yakın zamanda ülkemize de daha ekonomik motorlarda görürüz bu sistemleri.

Ekonomik motorlar için belki 10-20 yıl sonra gelir malum petrol şirketleri bir sürü teknolojik ilerlemenin önünü tıkıyor arabalar daha çok satılsın diye

kefeeee
25 Ağustos 2014, 12:11
Yeni mi? Hangi yeni? 1 seneden fazla oldu sanıyorum teknoloji piyasaya sürüleli.