papirus00
07 Ağustos 2014, 14:26
Merhaba,
Arkadaşım konuyla alakalı ufak bir araştırma yaparak aşşağıdaki e-postayı karayollarına gönderdi. Birkaç kişi olarak bizde yineler şekilde e-posta attık. Katılmak isteyen olur diyerek paylaşmak istedim.
Sayın ilgili ,
İstanbulda ikamet etmekte ve ulaşım amaçlı motorsiklet kullanmaktayım.
Köprü geçişlerinde motorsiklet için var olan 6. Sınıf kaldırıldıktan sonra otomobil ile aynı ücretlendirmeye tabi tutulmaktadır.Bu kafamda ne matematiksel ne hukuksal nede vicdani olarak hiçbir şekilde
bir bir kalıba oturmamaktadır.
Kurumunuz sitesinden aldığım resmi gazete ek-1 nüshasında GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI başlığındaki formüllerde de yaptığım hesaplamalarda fenni olarakda yapılan haksız ücretlendirme
ortadadır.Bu konuda konuştuğum çok sayıda arkadaşım bu hususda haksızlık olduğu görüşünde çoğu motorsiklet kullanıcısı değil.
Geçiş yaparken ücret ödememenin çok sayıda şekli bulunmakta olsa dahi bunu yapmak istemiyorum .
Kurumunuzca bu ücretlendirme hatasının atlandığı kanaatindeyim.
Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = 0,25(0.5*24*1.3)
Fak: Asma köprü ücreti = 3,9
Aynı değerlendirme en yakın değer olan “1 inci sınıf araç: Aksları arasındaki mesafe 3,2 m’den kısa olan iki akslı araç” lar için bile yapıldığında 7.8 çıkmaktadır.Aldığım değerler en üst limitler
olduğunda dahi bu şekildedir.
Yapılan hatalı uygulama ile vatandaşın hakkaniyet ve kul hakkında girildiği kanaatindeyim.
TC Karayolları Genel Müdürlüğü gibi ciddi bir devlet kurumununyanlış olduğunu düşündüğüm uygulamasını bu bilgiler ışığında vatandaş lehine yapacağı düzeltmelerle gidereceği kanaatim tamdır.
Konu hakkında ilgili çalışmanın yapılarak bahsi geçen iyileştirme çalışmasının yapılması hususunu rica ederim .
İyi çalışmalar dilerim.
http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514-1.htm
Ek-1
GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI
Hizmet seviyesi; karayolu kesiminden geçen Yıllık Ortalama Günlük Trafiğin (YOGT) 12 (on iki ) saate bölünmesi ile elde edilen binek araç sayısının aşağıda belirtilen sınırlamalar dahilinde sınıflandırılması sonucunda belirlenir.
A= Maksimum 720 binek araç/saat/şerit
B= Maksimum 1200 binek araç/saat/şerit
C= Maksimum 1725 binek araç/saat/şerit
Ç= Maksimum 2080 binek araç/saat/şerit
D= Maksimum 2400 binek araç/saat/şerit
E= Minimum 2401 binek araç/saat/şerit
1 -Araç sınıfına göre katsayılar (Ka)
ARAÇ SINIFI KÖPRÜ OTOYOL
1.sınıf 1 1
2.sınıf 1.5 1,7
3.sınıf 2,4 2,2
4.sınıf 6 3,3
5.sınıf 8 4
6.sınıf 0.5 0.5
2- Uzunluklara göre katsayılar (Ku)
Uzunluk(KM) 0-5 5-10 11-20 21-40 41-60 61-80 81-100 101-125 126-150 151-200 201-250 251-300 300 ÜZERİ
Katsayı(Ku) 1 0,7 0,44 0,26 0,2 0,17 0,16 0,14 0,13 0,12 0,11 0,1 0,09
3-Büyük sanat yapılarına ait katsayılar
Uzunluk(KM) 0-1 1-2 2-3 3-4 4-5 5 ve üzeri
Katsayı (Ktün) Tünel 4 8 10 14 16 20
Katsayı (Közv) Viyadük 2 4 6 8 10 12
Katsayı (Kask) Asma köprü 16 24 32 40 80 100
4-Hizmet seviyesine göre katsayılar (Ky)
Hizmet seviyesi A B C D E F
Katsayı (Ky) 1 1 1,1 1,2 1,3 1,4
Bir Km’lik otoyol birim fiyatı(Fb) =0,25 TL(KDVdahil)
Lo: Otoyol uzunluğu
Fo: Otoyol ücreti = Fb(Ka*Ku*Ky)*Lo
Föv: Özel viyadük ücreti = Fb(Ka*Közv*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Ft: Tünel ücreti = Fb(Ka*Ktün*Ky)
Otoyol geçiş ücreti = Fo+Föv+Fak+Ft
Geçiş ücretleri hesaplama neticesinde çıkan küsurat en yakın 25 kuruş ve katlarına yuvarlanır.
Arkadaşım konuyla alakalı ufak bir araştırma yaparak aşşağıdaki e-postayı karayollarına gönderdi. Birkaç kişi olarak bizde yineler şekilde e-posta attık. Katılmak isteyen olur diyerek paylaşmak istedim.
Sayın ilgili ,
İstanbulda ikamet etmekte ve ulaşım amaçlı motorsiklet kullanmaktayım.
Köprü geçişlerinde motorsiklet için var olan 6. Sınıf kaldırıldıktan sonra otomobil ile aynı ücretlendirmeye tabi tutulmaktadır.Bu kafamda ne matematiksel ne hukuksal nede vicdani olarak hiçbir şekilde
bir bir kalıba oturmamaktadır.
Kurumunuz sitesinden aldığım resmi gazete ek-1 nüshasında GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI başlığındaki formüllerde de yaptığım hesaplamalarda fenni olarakda yapılan haksız ücretlendirme
ortadadır.Bu konuda konuştuğum çok sayıda arkadaşım bu hususda haksızlık olduğu görüşünde çoğu motorsiklet kullanıcısı değil.
Geçiş yaparken ücret ödememenin çok sayıda şekli bulunmakta olsa dahi bunu yapmak istemiyorum .
Kurumunuzca bu ücretlendirme hatasının atlandığı kanaatindeyim.
Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = 0,25(0.5*24*1.3)
Fak: Asma köprü ücreti = 3,9
Aynı değerlendirme en yakın değer olan “1 inci sınıf araç: Aksları arasındaki mesafe 3,2 m’den kısa olan iki akslı araç” lar için bile yapıldığında 7.8 çıkmaktadır.Aldığım değerler en üst limitler
olduğunda dahi bu şekildedir.
Yapılan hatalı uygulama ile vatandaşın hakkaniyet ve kul hakkında girildiği kanaatindeyim.
TC Karayolları Genel Müdürlüğü gibi ciddi bir devlet kurumununyanlış olduğunu düşündüğüm uygulamasını bu bilgiler ışığında vatandaş lehine yapacağı düzeltmelerle gidereceği kanaatim tamdır.
Konu hakkında ilgili çalışmanın yapılarak bahsi geçen iyileştirme çalışmasının yapılması hususunu rica ederim .
İyi çalışmalar dilerim.
http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514-1.htm
Ek-1
GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI
Hizmet seviyesi; karayolu kesiminden geçen Yıllık Ortalama Günlük Trafiğin (YOGT) 12 (on iki ) saate bölünmesi ile elde edilen binek araç sayısının aşağıda belirtilen sınırlamalar dahilinde sınıflandırılması sonucunda belirlenir.
A= Maksimum 720 binek araç/saat/şerit
B= Maksimum 1200 binek araç/saat/şerit
C= Maksimum 1725 binek araç/saat/şerit
Ç= Maksimum 2080 binek araç/saat/şerit
D= Maksimum 2400 binek araç/saat/şerit
E= Minimum 2401 binek araç/saat/şerit
1 -Araç sınıfına göre katsayılar (Ka)
ARAÇ SINIFI KÖPRÜ OTOYOL
1.sınıf 1 1
2.sınıf 1.5 1,7
3.sınıf 2,4 2,2
4.sınıf 6 3,3
5.sınıf 8 4
6.sınıf 0.5 0.5
2- Uzunluklara göre katsayılar (Ku)
Uzunluk(KM) 0-5 5-10 11-20 21-40 41-60 61-80 81-100 101-125 126-150 151-200 201-250 251-300 300 ÜZERİ
Katsayı(Ku) 1 0,7 0,44 0,26 0,2 0,17 0,16 0,14 0,13 0,12 0,11 0,1 0,09
3-Büyük sanat yapılarına ait katsayılar
Uzunluk(KM) 0-1 1-2 2-3 3-4 4-5 5 ve üzeri
Katsayı (Ktün) Tünel 4 8 10 14 16 20
Katsayı (Közv) Viyadük 2 4 6 8 10 12
Katsayı (Kask) Asma köprü 16 24 32 40 80 100
4-Hizmet seviyesine göre katsayılar (Ky)
Hizmet seviyesi A B C D E F
Katsayı (Ky) 1 1 1,1 1,2 1,3 1,4
Bir Km’lik otoyol birim fiyatı(Fb) =0,25 TL(KDVdahil)
Lo: Otoyol uzunluğu
Fo: Otoyol ücreti = Fb(Ka*Ku*Ky)*Lo
Föv: Özel viyadük ücreti = Fb(Ka*Közv*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Ft: Tünel ücreti = Fb(Ka*Ktün*Ky)
Otoyol geçiş ücreti = Fo+Föv+Fak+Ft
Geçiş ücretleri hesaplama neticesinde çıkan küsurat en yakın 25 kuruş ve katlarına yuvarlanır.