PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Köprü Geçiş Ücretleri için Kara Yollarına Attığımız E-posta



papirus00
07 Ağustos 2014, 14:26
Merhaba,

Arkadaşım konuyla alakalı ufak bir araştırma yaparak aşşağıdaki e-postayı karayollarına gönderdi. Birkaç kişi olarak bizde yineler şekilde e-posta attık. Katılmak isteyen olur diyerek paylaşmak istedim.

Sayın ilgili ,

İstanbulda ikamet etmekte ve ulaşım amaçlı motorsiklet kullanmaktayım.

Köprü geçişlerinde motorsiklet için var olan 6. Sınıf kaldırıldıktan sonra otomobil ile aynı ücretlendirmeye tabi tutulmaktadır.Bu kafamda ne matematiksel ne hukuksal nede vicdani olarak hiçbir şekilde

bir bir kalıba oturmamaktadır.

Kurumunuz sitesinden aldığım resmi gazete ek-1 nüshasında GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI başlığındaki formüllerde de yaptığım hesaplamalarda fenni olarakda yapılan haksız ücretlendirme

ortadadır.Bu konuda konuştuğum çok sayıda arkadaşım bu hususda haksızlık olduğu görüşünde çoğu motorsiklet kullanıcısı değil.

Geçiş yaparken ücret ödememenin çok sayıda şekli bulunmakta olsa dahi bunu yapmak istemiyorum .

Kurumunuzca bu ücretlendirme hatasının atlandığı kanaatindeyim.

Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = 0,25(0.5*24*1.3)
Fak: Asma köprü ücreti = 3,9

Aynı değerlendirme en yakın değer olan “1 inci sınıf araç: Aksları arasındaki mesafe 3,2 m’den kısa olan iki akslı araç” lar için bile yapıldığında 7.8 çıkmaktadır.Aldığım değerler en üst limitler

olduğunda dahi bu şekildedir.

Yapılan hatalı uygulama ile vatandaşın hakkaniyet ve kul hakkında girildiği kanaatindeyim.

TC Karayolları Genel Müdürlüğü gibi ciddi bir devlet kurumununyanlış olduğunu düşündüğüm uygulamasını bu bilgiler ışığında vatandaş lehine yapacağı düzeltmelerle gidereceği kanaatim tamdır.

Konu hakkında ilgili çalışmanın yapılarak bahsi geçen iyileştirme çalışmasının yapılması hususunu rica ederim .

İyi çalışmalar dilerim.

http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/20120514-1.htm


Ek-1

GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN HESAPLANMASI

Hizmet seviyesi; karayolu kesiminden geçen Yıllık Ortalama Günlük Trafiğin (YOGT) 12 (on iki ) saate bölünmesi ile elde edilen binek araç sayısının aşağıda belirtilen sınırlamalar dahilinde sınıflandırılması sonucunda belirlenir.

A= Maksimum 720 binek araç/saat/şerit
B= Maksimum 1200 binek araç/saat/şerit
C= Maksimum 1725 binek araç/saat/şerit
Ç= Maksimum 2080 binek araç/saat/şerit
D= Maksimum 2400 binek araç/saat/şerit
E= Minimum 2401 binek araç/saat/şerit

1 -Araç sınıfına göre katsayılar (Ka)

ARAÇ SINIFI KÖPRÜ OTOYOL
1.sınıf 1 1
2.sınıf 1.5 1,7
3.sınıf 2,4 2,2
4.sınıf 6 3,3
5.sınıf 8 4
6.sınıf 0.5 0.5


2- Uzunluklara göre katsayılar (Ku)

Uzunluk(KM) 0-5 5-10 11-20 21-40 41-60 61-80 81-100 101-125 126-150 151-200 201-250 251-300 300 ÜZERİ
Katsayı(Ku) 1 0,7 0,44 0,26 0,2 0,17 0,16 0,14 0,13 0,12 0,11 0,1 0,09


3-Büyük sanat yapılarına ait katsayılar

Uzunluk(KM) 0-1 1-2 2-3 3-4 4-5 5 ve üzeri
Katsayı (Ktün) Tünel 4 8 10 14 16 20
Katsayı (Közv) Viyadük 2 4 6 8 10 12
Katsayı (Kask) Asma köprü 16 24 32 40 80 100


4-Hizmet seviyesine göre katsayılar (Ky)
Hizmet seviyesi A B C D E F
Katsayı (Ky) 1 1 1,1 1,2 1,3 1,4

Bir Km’lik otoyol birim fiyatı(Fb) =0,25 TL(KDVdahil)

Lo: Otoyol uzunluğu
Fo: Otoyol ücreti = Fb(Ka*Ku*Ky)*Lo
Föv: Özel viyadük ücreti = Fb(Ka*Közv*Ky)
Fak: Asma köprü ücreti = Fb(Ka*Kask*Ky)
Ft: Tünel ücreti = Fb(Ka*Ktün*Ky)

Otoyol geçiş ücreti = Fo+Föv+Fak+Ft

Geçiş ücretleri hesaplama neticesinde çıkan küsurat en yakın 25 kuruş ve katlarına yuvarlanır.

Garip
07 Ağustos 2014, 14:29
Gömndereceğimiz e posta adresini göremedim ?

modoxy
07 Ağustos 2014, 14:30
Güzel yazı olmuş. Eline sağlık.

papirus00
07 Ağustos 2014, 14:46
GENEL MÜDÜRLÜK
312 - 415 70 00
info@kgm.gov.tr

skystar
07 Ağustos 2014, 14:53
Sayın ilgililer inşallah tenezzül edip tamamını okur.

Haklı davanızda başarılar dilerim umarım vatandaş lehine sonuçlanır.

Takipteyim...

68charger
07 Ağustos 2014, 14:54
Selam Arkadaşım gönderdim, umarım herkes aynı duyarlılığı gösterir.

papirus00
07 Ağustos 2014, 15:21
Şikayet Linkide var: Link (http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/SikayetveGeriBildirim/GercekKisiSikayetFormu.aspx)
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/SikayetveGeriBildirim/GercekKisiSikayetFormu.aspx

acayüp
07 Ağustos 2014, 15:33
Motosiklete köprü ücreti nedir ya. Yap ücretsiz insanlar nasıl motosikletleniyorlar bir anda ve nasıl trafik rahatlıyor otur seyret ondan sonra. Motosiklete şeytan icadı diyenler bile motosiklet kullanmaya başlarlar.
Köprü otoyol ve otoparkların ücretsiz olması , kavşak , trafik lambası , sıra ve kuyruklarda geçiş önceliği olması , motosiklet kullanımını hızlı bir şekilde arttırıcaktık.
Tabi bunu ya görmek istemezler yada işlerine gelmez.
Madem köprü ve yollar vatandaşa hizmet amacını güdüyor hadi buyur yap hizmetini.

Ertugyigit
07 Ağustos 2014, 15:46
Çok birşey değişeceğini zannetmiyorum çünkü kurumlar artık kurum değil dingo'nun ahırı herkes kendi kafasına göre en yüksekten ücret istiyor devletin sıfırlamak için daha çok paraya ihtiyacı var arkadaşlar

papirus00
07 Ağustos 2014, 16:38
Köprüyü kiralamışlardı en son ne oldu o iş ?

68charger
08 Ağustos 2014, 11:10
Gelen CEVAP !!!


Sayın Olcay Meral
İlgi: 07.08.2014 tarihli E-posta Başvurusu.

Gişelerin kaldırılması, ötelenmesi veya ücret alınmaması konusu yetkimizi aşan bir husus olup, Bakanlar Kurulunun yetkisindedir.
Bilgilerinize sunulur.



Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü
Bilgi Edinme Birimi

Sinan Aksu
08 Ağustos 2014, 11:18
Motosiklete köprü ücreti nedir ya. Yap ücretsiz insanlar nasıl motosikletleniyorlar bir anda ve nasıl trafik rahatlıyor otur seyret ondan sonra. Motosiklete şeytan icadı diyenler bile motosiklet kullanmaya başlarlar.
Köprü otoyol ve otoparkların ücretsiz olması , kavşak , trafik lambası , sıra ve kuyruklarda geçiş önceliği olması , motosiklet kullanımını hızlı bir şekilde arttırıcaktık.
Tabi bunu ya görmek istemezler yada işlerine gelmez.
Madem köprü ve yollar vatandaşa hizmet amacını güdüyor hadi buyur yap hizmetini.


Bi ilçeden başka bi ilçeye geçmek için para ödüyorsun, böyle saçmalık ancak Türkiye de olur zaten.
Bana sorarsan sadece motosikletler için değil, Bütün araçlar için köprü ücretsiz olmalı.

Levsy
08 Ağustos 2014, 12:46
Ücretleri belirlemek için öyle bir formul oluşturmuşlar ki akıllara zarar. Bu olay matematiği aşar, yeni bir bilim dalı geliştirmişler.
Hangi ülkeden örnek alınmış acaba :)

RAMİREZ
08 Ağustos 2014, 16:53
Tüm gelişmiş ülkelerde normal yollara alternatif olan daha hızlı, daha az katılımlı, daha geniş olan ancak burayı kullanmak isteyen sürücülerden ücret alınan yollar vardır. İlginçtir; ülkemizde asya-avrupa-asya geçişlerinin köprüye tek alternatifi feribot:sunny: o da ücretli... İki tane heyhüla gibi köprümüz var. Üçüncüde geliyor yardıra yardıra... bir tane de tünel olacak lastikli araçlar için. Ve ne yazık ki; Devletimiz bizi düşünüp bu yollardan bazılarını ücretsiz yapmak yerine, nasılsa mecburen kullanacaklar deyip hepsini birden ücretli yapıyor.
Yani neymiş; biz kullanmaya devam edicez, ödemeye de devam edicez.
Hiç unutmam eskiden babam arabada bozuk para biriktirirdi. Ama en küçük paralardan. misal şimdinin 5 kuruşlarından. köprüyü ne zaman geçsek bir avuç parayı gişe memurunun eline dökerdi. Bozuk para bulamazsa banknotu külah yapıp sivri tarafını uzatırdı gişe memuruna. Pek bi eğlenirdi kendince. Niye böyle yapıyosun deyince de; ilerde araçla köprüden geçerken verdiğin paraya acıyıp elinden hiçbişey gelmeyecek, sende böyle yapıp kendini biraz da olsa rahatlatıcaksın derdi....:queen:

blackarca
08 Ağustos 2014, 17:08
hayırlısı olsun... gonderdim