PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : enduro tam olarak nedir??



Sayfa : 1 [2]

pnongrata
05 Ağustos 2014, 16:38
Benim motorum Yamaha WR 125 R (Tipi herkesce malum)

Orjinal lastikleri %40 Asfalt, %60 Toprak yol... İşte bu Enduro'dur.
Kardeşi olan Yamaha WR 125 X ise, kasaları aynı olmakla beraber, sırf lastikten dolayı ( %100 cadde ) SüperMoto diye anılır.
Yahu ne acayip bir durum bu? Ne konuymuş ama. !!

phradrel
05 Ağustos 2014, 16:56
ben yukarda cross enduro ayrımını bizim genel kullanımımıza göre yaptım. ayrıca xt660x supermoto değildir :):):)

zihnigonen
05 Ağustos 2014, 17:04
bahaneyle güzel videolarım seyrettim yahu

burakfbz
06 Ağustos 2014, 00:14
bahaneyle güzel videolarım seyrettim yahu


aynen :) videolar süperdi

atreyu
06 Ağustos 2014, 02:00
Dipnot: Kros ve enduro makineler yaklaşık olarak aynıdır. Bu yoruma katılıyorum fakat genel olarak 'kros' kullanım için 4 zamanlı, 'enduro' kullanım için 2 zamanlı motorlar daha çok rağbet görmektedir. Ayrıca Kros için üretilen motorlar plakasız olmaktadır. Günümüz enduro motorlarının çoğu için pkala çıkarılabilmektedir. Modelle örneklemek gerekirse KTM ''SX'' serisi kros için ''ECX'' serisi enduro için üretilmiştir. Tabi arada istinalar da bulunmaktadır. Örneğin japon motorlarının hiçbiri için plaka çıkarılamamaktadır. ( Bkz.RM,Yz,Crf-r,x serileri)

erhan_karagoz
19 Şubat 2015, 23:46
Konuyu hortlatalim bence tamamen aciklik gelmemis bu konuya.

Cross ve enduro aynidir cross model trafige cikmaz trafik donanimi olan cross enduro diye isimlendirilir.

Supermoto ise amerikada abc kanalinin cross motorlar a sov amacli 17 inc lastik takip % 50asvalt % 50 toprak yol icin uyarlanmasidir sadece asvalt icindir diyenler bence once arastirsinlar .

Agir gs tarzi motorlar turingdir tak cantayi gez motorudur tutup da crosun arkasindan tepe cikmazsin sadece bozuk yoldada gidebilicek kkabiliyete sahiptir o kadar tiplerine aldanip dakar rallisindeki motorlarla kiyaslamayin onlar buyuk hacimli endurolardir motor cc olarak ağırlık olarak degil zamaninda tabiki gs ve o tarz motorlar lullanilmistir lakin son zamanlarda si...ik yarisinin cok yarisci telwf etmesi nedeniyle 450 cc hacime sabitlenmistir max genelde crf450 tarzi motorlar kullanilir ve pilaka navigasyon elektronik donanimlari vardir.

Tek ve son olarak da biz bence motorsiklet kullanicisi falan deiliz zevk almak yerine o kaka bu kotu benimki iyi su boyle dedi diye diye kendi zevkimizden olduk otv nin son durumj belli birlik olmak yerine cekememezlik bitirdi bizi

Nikkfurie
20 Şubat 2015, 00:13
motorların ait oldukları sınıf adlarının bu kadar tartışılmasının sebebi nedir anlayamıyorum..

yani adam araziye girecek tecrübeye sahip ama hangi motoru tercih edeceğini mi bilmiyor ?

ha 3 çanta dolusu yük arkada yenge binlerce km gidecek seviyeye gelmiş ama la ne alsam acaba adı nedir mi demektedir?

yahut adam otobanda gazlayacak adrenalin yaşayacak,videolar izlemiş motorları yolda görmüş ama adını mı bilmiyor,bayiye gidince yanlış bişey almakdan mı korkuyor :)

Machair
20 Şubat 2015, 01:35
Bu başlığı görmem çok iyi oldu. Üşenmeden bütün yorumları okudum. Ne kadar sallamasyon gördüm. Arada çok doğru tespitlerde bulunmuş insanlarda var. Tek tek kenara isim yazıyordum kim ne atmış kim doğru bilgi vermiş diye gecenin bir vakti vazgeçtim.

İş yerindeki ajandamda ise molalarda yaptığım araştırmaların notları var. Bir gün toplayıp burada "Motosiklet türleri" olarak yeni bir başlık altında yayınlayacağım. Neden mi? Çünkü etrafta "En iyi motor endurodur", "Bir gün herkes enurocu olacak" diye gezen adama ya da bu sayfada yazan adama ne motor kullanıyorsun dediğimizde DL 650 başta olmak üzere benzer motorları söylemekteler. Külliyen yalan. Bir kere o motor gerçekten enduro olsa sen onu kullanamıyor olurdun.

Yukarıdaki paragrafa devam edeceğim ama önce gelelim motor tiplerine. Şimdilik hızlı geçeceğim ama yakında tamamen yayınlayacağım. Sallamasyon değil altta referans vererek akademik makale gibi vereceğim ki destekli olsun. Motor tipleri dediğimizde temel olarak 6 tip motor ile başlar.

1- Standard (Naked, Roadster, Muscle bike)
2- Cruiser (Custom, Chopper, Bobber)
3- Sportbike (SS,RR)

7- Sport touring (ara segment)

4- Touring
5- Dual-sport ya da Dual-purpose (On/off bikes, Supermotos (road racing, track racing ve motocross olmak üzere 3 dalda birden yarışılır)
6- Scooter, Underbone (Cup), Moped

Bütün bunlar asfaltta gidecek "Street Legal" yani trafiğe çıkma izni olan motorlardır. Bunlar ana bölümler olarak verilmiştir. Ara bölüm olan bir sürü motor tipi vardır. Scrambler gibi, Cafe racer gibi.

Birde asfaltta gitmeyecek şekilde olanları vardır. Off-road bike'lar. Bunlarda kendi içinde yaklaşık olarak Motocross, Enduro, Rally Raid, Trial, Trail ve Track racing.


Gelelim sizin endurolara. Bazı arkadaşların dediği gibi "endurance" kelimesinden gelir. Motosiklet dayanıklı ve güvenilir olmalıdır. Ve özel amaçla kullanılır. Kesinlikle bir DL 650 değildir. Redbull Sea to the Sky'da görmediyseniz işte bu sebeptendir. Peki bunlar nedir.

Motocross ya da MX (M=Moto, X=Cross). Enduro motorların kullanıldığı kısa zamanlı parkur motorlarıdır. Motor kullanılır bakıma alınır. Hafiftir, depo yok kadardır. Trafiğe çıkamazlar.

Enduro. Arazi motorudur. Dayanıklılık ön plandadır. Uzun süreli ve sert ortamlarda kullanılır. Her kullanımdan sonra neredeyse servis vardır. Abartılmışı Paris-Dakar'dır. Depo nispeten büyüktür. "Street Legal" olması için gereken far, sinyal, korna, ayna, plaka falan yoktur. İstisna modeller vardır.

Yol burada 2ye ayrılıyor. Motorları arazi için büyütmeye devam ederseniz CRF 450 Dakar ya da Yamaha Tenere gibi motorlara çıkarsınız. Biz araziden asfalta doğru gidelim.

Endurodan sonra Dual-Sport ya da Dual-Purpose (Çift-Amaç) motorlar gelir. En iyi örnek CRF 250L'dir. Bunlar enduro motorların motor olarak daha sadesi, şehir kullanıcısına hitap eden (her kullanımdan sonra bakıma girmeyen) ve trafiğe çıkabilmesi için gerekli ekipmanları olan motorlardır. Asfaltta işinizi görür, yol biter o devam eder ama ne endurodur ne de adbenture tam olarak. Jant ve lastik değişirse Supermoto olur. Bir örnek CRF 250M. Ha yarışlardakiler gibi derseniz o zaman bir üst başlıktaki motoru çevirmeniz gerekir.

Diyelimki araziye gireceğiz. Ama amaç gezinti. Eh çantalarda var, yolda uzun. İşte o zaman büyük depolu, çanta uyumlu, rahat ve daha alçak seleli (genelde 2 kişilik) motorlar gelir. Zaten sitelerine bakarsanız Honda, Yamaha, Suzuki de bu motoları adventure olarak nitelendirmiştir. Enduro ile alakaları maymun-insan akrabalığı gibi. Ne olur bu motorları kullananlar artık enduro yazıp durmasın.

Bunun bir üstü de touring oluyor ama tam olarak değil. Çünkü motorlar çok çeşitli ve kesin ayrım çizgisi yok. SS motordan Sport touringe oradanda yine touringe varabiliyoruz. Cruiser motorda biraz çanta ile yine touringe doğru yol alıyor.

Ha bu sınıfları belirlerken motor hacmine göre bölünmelerde var. SS lerde, Scooterlarda falan var. Araştırmalarımı bitirince size daha detaylı, fotoğraflı, videolu, referanslı bir yazı hazırlayacağım. Ama internet araştırması için zaman, kitap için para görseller ve videolar içinde çaba gerekiyor. Birazcık sabredin.

İyi geceler.

santo78
20 Şubat 2015, 05:56
Google gorsellere Enduro yaz ve arama yap. Sonra cikan resimleri say kac tanesi cross kac tanesi touring. Boylece dunyada yabancilar enduro deyince aslinda hangi motorsikleti kastettiklerini anlarsin.

telike
20 Şubat 2015, 08:26
Bu başlığı görmem çok iyi oldu. Üşenmeden bütün yorumları okudum. Ne kadar sallamasyon gördüm. Arada çok doğru tespitlerde bulunmuş insanlarda var. Tek tek kenara isim yazıyordum kim ne atmış kim doğru bilgi vermiş diye gecenin bir vakti vazgeçtim.

İş yerindeki ajandamda ise molalarda yaptığım araştırmaların notları var. Bir gün toplayıp burada "Motosiklet türleri" olarak yeni bir başlık altında yayınlayacağım. Neden mi? Çünkü etrafta "En iyi motor endurodur", "Bir gün herkes enurocu olacak" diye gezen adama ya da bu sayfada yazan adama ne motor kullanıyorsun dediğimizde DL 650 başta olmak üzere benzer motorları söylemekteler. Külliyen yalan. Bir kere o motor gerçekten enduro olsa sen onu kullanamıyor olurdun.

Yukarıdaki paragrafa devam edeceğim ama önce gelelim motor tiplerine. Şimdilik hızlı geçeceğim ama yakında tamamen yayınlayacağım. Sallamasyon değil altta referans vererek akademik makale gibi vereceğim ki destekli olsun. Motor tipleri dediğimizde temel olarak 6 tip motor ile başlar.

1- Standard (Naked, Roadster, Muscle bike)
2- Cruiser (Custom, Chopper, Bobber)
3- Sportbike (SS,RR)

7- Sport touring (ara segment)

4- Touring
5- Dual-sport ya da Dual-purpose (On/off bikes, Supermotos (road racing, track racing ve motocross olmak üzere 3 dalda birden yarışılır)
6- Scooter, Underbone (Cup), Moped

Bütün bunlar asfaltta gidecek "Street Legal" yani trafiğe çıkma izni olan motorlardır. Bunlar ana bölümler olarak verilmiştir. Ara bölüm olan bir sürü motor tipi vardır. Scrambler gibi, Cafe racer gibi.

Birde asfaltta gitmeyecek şekilde olanları vardır. Off-road bike'lar. Bunlarda kendi içinde yaklaşık olarak Motocross, Enduro, Rally Raid, Trial, Trail ve Track racing.


Gelelim sizin endurolara. Bazı arkadaşların dediği gibi "endurance" kelimesinden gelir. Motosiklet dayanıklı ve güvenilir olmalıdır. Ve özel amaçla kullanılır. Kesinlikle bir DL 650 değildir. Redbull Sea to the Sky'da görmediyseniz işte bu sebeptendir. Peki bunlar nedir.

Motocross ya da MX (M=Moto, X=Cross). Enduro motorların kullanıldığı kısa zamanlı parkur motorlarıdır. Motor kullanılır bakıma alınır. Hafiftir, depo yok kadardır. Trafiğe çıkamazlar.

Enduro. Arazi motorudur. Dayanıklılık ön plandadır. Uzun süreli ve sert ortamlarda kullanılır. Her kullanımdan sonra neredeyse servis vardır. Abartılmışı Paris-Dakar'dır. Depo nispeten büyüktür. "Street Legal" olması için gereken far, sinyal, korna, ayna, plaka falan yoktur. İstisna modeller vardır.

Yol burada 2ye ayrılıyor. Motorları arazi için büyütmeye devam ederseniz CRF 450 Dakar ya da Yamaha Tenere gibi motorlara çıkarsınız. Biz araziden asfalta doğru gidelim.

Endurodan sonra Dual-Sport ya da Dual-Purpose (Çift-Amaç) motorlar gelir. En iyi örnek CRF 250L'dir. Bunlar enduro motorların motor olarak daha sadesi, şehir kullanıcısına hitap eden (her kullanımdan sonra bakıma girmeyen) ve trafiğe çıkabilmesi için gerekli ekipmanları olan motorlardır. Asfaltta işinizi görür, yol biter o devam eder ama ne endurodur ne de adbenture tam olarak. Jant ve lastik değişirse Supermoto olur. Bir örnek CRF 250M. Ha yarışlardakiler gibi derseniz o zaman bir üst başlıktaki motoru çevirmeniz gerekir.

Diyelimki araziye gireceğiz. Ama amaç gezinti. Eh çantalarda var, yolda uzun. İşte o zaman büyük depolu, çanta uyumlu, rahat ve daha alçak seleli (genelde 2 kişilik) motorlar gelir. Zaten sitelerine bakarsanız Honda, Yamaha, Suzuki de bu motoları adventure olarak nitelendirmiştir. Enduro ile alakaları maymun-insan akrabalığı gibi. Ne olur bu motorları kullananlar artık enduro yazıp durmasın.

Bunun bir üstü de touring oluyor ama tam olarak değil. Çünkü motorlar çok çeşitli ve kesin ayrım çizgisi yok. SS motordan Sport touringe oradanda yine touringe varabiliyoruz. Cruiser motorda biraz çanta ile yine touringe doğru yol alıyor.

Ha bu sınıfları belirlerken motor hacmine göre bölünmelerde var. SS lerde, Scooterlarda falan var. Araştırmalarımı bitirince size daha detaylı, fotoğraflı, videolu, referanslı bir yazı hazırlayacağım. Ama internet araştırması için zaman, kitap için para görseller ve videolar içinde çaba gerekiyor. Birazcık sabredin.

İyi geceler.

şu forumda yazılmış en doğru yazıdır. ayrıca artık bunlara enduro diyip durmayın diye sitem etmenize hayran kaldım ben delirmek üzereyim :d anlamak istemiyor kimse :D dl650 enduro diyorlar :D

Machair
20 Şubat 2015, 09:10
Google gorsellere Enduro yaz ve arama yap. Sonra cikan resimleri say kac tanesi cross kac tanesi touring. Boylece dunyada yabancilar enduro deyince aslinda hangi motorsikleti kastettiklerini anlarsin.

Merhaba, mesajınız kimseye atıfta bulunmadığı fakat benim mesajımdan sonra olduğu için üstüme alınıp cevap verme ihtiyacı duydum. Bu Google'daki aramam;

https://www.google.com.tr/search?q=enduro&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ncrmVMauHMbvUPjOg4gH&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1392&bih=747#imgdii=_&imgrc=TzZyXCfUJ9M8bM%253A%3BcLiUnOvNzQPD6M%3Bhttp% 253A%252F%252Fmotowallpaper.altervista.org%252Fgal lery%252Fenduro_motocross_wallpaper%252FEnduro_wal lpaper_ktm.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmotowallpaper. altervista.org%252Fgallery%252Fenduro_motocross_wa llpaper%252Fenduro_motocross_wallpaper1.html%3B150 8%3B1063

Bunlar çıkan ilk on motor fotoları. Bazıları hatalı, inmedi ama linkten görebilirsiniz.

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/2_zps1099d7bf.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/2_zps1099d7bf.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/3_zps814cd39d.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/3_zps814cd39d.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/5_zpsa4221dbb.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/5_zpsa4221dbb.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/6_zpsb0dc8ba4.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/6_zpsb0dc8ba4.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/7_zps50f23e89.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/7_zps50f23e89.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/8_zps17f008ac.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/8_zps17f008ac.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/9_zpsd47ab4db.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/9_zpsd47ab4db.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/10_zps8ba6988c.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/10_zps8ba6988c.jpg.html)


Bu Google'da "Adventur Motorcycle" yazınca ilk çıkan site;

http://www.advpulse.com/adv-bikes/top-10-adventure-bikes-for-new-adventure-riders/

İlk on Adventure motosiklet tanıtımı. Bu link ise aynı aramanın görselleri;

https://www.google.com.tr/search?q=adventure+motorcycle&espv=2&biw=1392&bih=704&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=is3mVLjhLYrpUujMg3A&ved=0CAYQ_AUoAQ

Umarım faydalı olabilmişimdir. Ayrıca Advrider.com sayfasını da ziyaret edebilirsiniz.

santo78
20 Şubat 2015, 10:04
Merhaba, mesajınız kimseye atıfta bulunmadığı fakat benim mesajımdan sonra olduğu için üstüme alınıp cevap verme ihtiyacı duydum. Bu Google'daki aramam;

https://www.google.com.tr/search?q=enduro&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ncrmVMauHMbvUPjOg4gH&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1392&bih=747#imgdii=_&imgrc=TzZyXCfUJ9M8bM%253A%3BcLiUnOvNzQPD6M%3Bhttp% 253A%252F%252Fmotowallpaper.altervista.org%252Fgal lery%252Fenduro_motocross_wallpaper%252FEnduro_wal lpaper_ktm.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmotowallpaper. altervista.org%252Fgallery%252Fenduro_motocross_wa llpaper%252Fenduro_motocross_wallpaper1.html%3B150 8%3B1063

Bunlar çıkan ilk on motor fotoları. Bazıları hatalı, inmedi ama linkten görebilirsiniz.

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/2_zps1099d7bf.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/2_zps1099d7bf.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/3_zps814cd39d.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/3_zps814cd39d.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/5_zpsa4221dbb.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/5_zpsa4221dbb.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/6_zpsb0dc8ba4.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/6_zpsb0dc8ba4.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/7_zps50f23e89.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/7_zps50f23e89.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/8_zps17f008ac.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/8_zps17f008ac.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/9_zpsd47ab4db.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/9_zpsd47ab4db.jpg.html)

http://i102.photobucket.com/albums/m105/mirackoraytumer/10_zps8ba6988c.jpg (http://s102.photobucket.com/user/mirackoraytumer/media/10_zps8ba6988c.jpg.html)


Bu Google'da "Adventur Motorcycle" yazınca ilk çıkan site;

http://www.advpulse.com/adv-bikes/top-10-adventure-bikes-for-new-adventure-riders/

İlk on Adventure motosiklet tanıtımı. Bu link ise aynı aramanın görselleri;

https://www.google.com.tr/search?q=adventure+motorcycle&espv=2&biw=1392&bih=704&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=is3mVLjhLYrpUujMg3A&ved=0CAYQ_AUoAQ

Umarım faydalı olabilmişimdir. Ayrıca Advrider.com sayfasını da ziyaret edebilirsiniz.

Sizin icin yazmadim onlari yanlis anlasilmis olabilirim.Demek istedigim Sport touring adventure motorlara enduro diyenler girsin google gorsellerde enduro yazip arasin gorsunler cogunlukla hangi motorlar cikiyor karsilarina.

infernox
20 Şubat 2015, 10:35
Motosiklet forumlarının en çok tartışılan konusu, enduro nedir ne değildir?
tel jant, dl650, bmw r1200, derken iş çıkılmaz bir hal alır.
Her motorun arazi kapasitesi belli, kimi arazide dağdan taştan çamurdan zıplarken, kimi de toprak yolda ilerlemeyi sever. Ama bunların hepsine enduro derler. Tam bu noktada birileri yok lan o enduro olurmu diye başlayan cümleyi kurunca bu muhabbet böyle devam eder gider. :queen:

pnongrata
20 Şubat 2015, 11:36
Endurolar trafiğe çıkabilirler.. Ne sinyal, ne plaka, ne ayna, ne de lambalar olmadığı için Cross'lar trafiğe çıkamaz. ..

Carbondioxid
20 Şubat 2015, 11:51
Bana göre :bounce:

Enduro motor : Beyaz yakalı , nispeten mülayim , sandalyesi rahatça , yayları yımışakça , motor kuweti yeter derecede artçı ile dahi hafif bozuk zeminlerde/asfaltta nispeten rahat kullanılan bir tür motorlu taşıttır.


Cross motor : Üstü başı batık permüjde paspal , sandalyesi kütük konforunda , yayları fil dişi kadar sert , motor kuweti " 2 zamanlı 125cc üstünde / 250/450 max 4 zamanlı " söz anlamaz dinlemez tay gibi olan, artçı/fortçu gerektirmeyen , safkan çamur/taşlık/patika/toprak yol canavarıdır.

oluroyle
20 Şubat 2015, 11:58
Bana göre :bounce:

Enduro motor : Beyaz yakalý , nispeten mülayim , sandalyesi rahatça , yaylarý yýmýþakça , motor kuweti yeter derecede artçý ile dahi hafif bozuk zeminlerde/asfaltta nispeten rahat kullanýlan bir tür motorlu taþýttýr.


Cross motor : Üstü baþý batýk permüjde paspal , sandalyesi kütük konforunda , yaylarý fil diþi kadar sert , motor kuweti " 2 zamanlý 125cc üstünde / 250/450 max 4 zamanlý " söz anlamaz dinlemez tay gibi olan, artçý/fortçu gerektirmeyen , safkan çamur/taþlýk/patika/toprak yol canavarýdýr.

Çok iyi, katılıyorum

Machair
20 Şubat 2015, 12:29
Endurolar trafiğe çıkabilirler.. Ne sinyal, ne plaka, ne ayna, ne de lambalar olmadığı için Cross'lar trafiğe çıkamaz. ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Enduro_motorcycle

Basitçe linkte belirtilmiş. MX tabanlı motorlardır. İhtiyaç halinde yasal aparatlar takılır ve trafiğe onaylı hale gelirler. Ülkelere göre kısıtlamalar değişmektedir.


Bana göre :bounce:

Enduro motor : Beyaz yakalı , nispeten mülayim , sandalyesi rahatça , yayları yımışakça , motor kuweti yeter derecede artçı ile dahi hafif bozuk zeminlerde/asfaltta nispeten rahat kullanılan bir tür motorlu taşıttır.


Cross motor : Üstü başı batık permüjde paspal , sandalyesi kütük konforunda , yayları fil dişi kadar sert , motor kuweti " 2 zamanlı 125cc üstünde / 250/450 max 4 zamanlı " söz anlamaz dinlemez tay gibi olan, artçı/fortçu gerektirmeyen , safkan çamur/taşlık/patika/toprak yol canavarıdır.

Dediğiniz gibi: "size göre".

Bu konudaki en ünlü firma biraz daha farklı düşünmüş.

http://www.ktm.com/tr/enduro.html


Çok iyi, katılıyorum

Yanlış anlamayın, amacım kimseyle tartışmak değil. Bilgi paylaşmak.

Carbondioxid
20 Şubat 2015, 12:38
http://en.wikipedia.org/wiki/Enduro_motorcycle

Dediğiniz gibi: "size göre".

Bu konudaki en ünlü firma biraz daha farklı düşünmüş.
http://www.ktm.com/tr/enduro.html

Yanlış anlamayın, amacım kimseyle tartışmak değil. Bilgi paylaşmak.

" Size göre " en ünlü firma , benim nazarımda bir hiç. " , onların ne dediği , ne düşündükleri umrumda değil .

" Size göre " bilgi kaynağı olarak baz aldığınız , Wiki anonim yazıcıların allame'lik yaptığı , bana göre kavram karmaşaları bankası'dır.

Bu yazdıklarım bana göre doğrudur , amacım polemiğe girmek değildir.

oluroyle
20 Şubat 2015, 13:15
Tabiki de öyle , yanliş anlasilma, alinma , gucenmeye gerek yok.

Sonucta forum denilen bu platformda insani olarak dusuncelerimizi paylasmamiz, hele de aksi dusuncelerse kesinlikle tartisma cikartma, polemik yaratma maksatliysa forumda oluş,bulunma amacimizi gözden gecirmek gerek demekktir.
Bu anlayışta olmaniz çok hos.

Wiki de yazilanlarin cogu benim icin şaibelidir,okudugumda kesin dogru bir bilgidir demem.

Tesekkürler :)